تریبون مستضعفین
⭕شد شنبه بعد از انتخابات و دوباره پرتکردن واژهها آغاز شد!
🔹متن زیر را یکماه پیشنوشتم که لطفا پس از انتخابات، برمبنای شکست یا پیروزی کاندیدای خود مردم را فهیم یا نادان، پوپولیسمپسند یا اهل کوفه نخوانید:
🔹کدام مردم؟!
پوپولیسمپسند یا بیبصریت و اهل کوفه!
🔹شهید دکتر دیالمه ۴۲سال پیش میگفت:
«یقینا اگر انقلابیترین، اسلامیترین و مترقیترین قوانین اسلامی را هم بنویسیم، به دیکتاتوری منتهی خواهد شد. مردم ضامن اجرای قانون هستند و باید این آمادگی را در خود بوجود آورند... آنچه که اساسیتر از خود قانون اساسی است، مردمی هستند که میخواهند به آن قانون عمل کنند. آنها باید بتوانند انحراف را از مسیر اصلی و قانونی تشخیص دهند؛ در غیر اینصورت، اگر مردم را در همین سطح نگه داریم و رشد در آنها با پیدا نشود، وجود یا عدم وجود اصل ولایتفقیه در قانون فرقی نمیکند. باید مردم را تا سطحی بالا برد که قدرت تشخیص پیدا کنند و بتوانند بهترین فرد را انتخاب نمایند.
بارها شنیدهاید که گفته میشود مردم آگاهی ندارند و رایهایی که دادهاند براساس عدم آگاهی و شناخت بوده است! اما به قول آقای(شهید) هاشمینژاد «اگر این مردم به شما رای میدادند، آگاهی داشتند و حالا که به شما رای ندادند، آگاه نیستند؟!»
اگر معتقدید که مردم آگاه نیستند، چرا کاندیدا شدید؟ وقتی کاندیدا شدید، یعنی رای مردم را قبول دارید و معتقدید که میفهمند. اما اکنون که به شما رای ندادند، نمیفهمند؟!»
🔹۴۲سال از این سخنرانی میگذرد و همچنان این دور باطل برقرار است!
اصلاحطلبان تا زمانی که مردم به خواستشان رای دهند، مردمی روشنفکر، آزاد و ترقیخواه هستند. لکن اگر به رقیب رای دهند، میشوند عوامالناسی بیسواد که لیاقتشان پوپولیسم و دولتِ سیبزمینی است!
از آن طرف نیز، انقلابیون اگر مردم آنها را بپسندند، مردم را با بصیرت و ولایتمدار مینامند لکن اگر رقیب را برگزینند، میشوند مردم اهل کوفه و بیبصیرت که دولتِ غربزده روحانی حقشان است! و در دیگِ «مشارکت اکثریتی» که ما در آن نباشیم سر سگ بجوشد!
هر دو جناح، نگاهی دروغین به مردم دارند! هر دو مردم را فقط در سبد خود میپسنند! ولاغیر!
🔹لطفا بعد ۴۲سال به انتخاب مردم احترام بگذارید! انقلابیون نباید هیچوقت از رای مردم هراس داشته باشند. چراکه انقلاب۵۷ رای همین مردم است.
منبع: کتاب ولایتفقیه، عبدالحمیددیالمه، ص۳۳
✍️#جواد_موگویی
@teribon_ir
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻جمع کردن، حرص زدن، مقامات را از دست یکدیگر قاپیدن دلیل بر نبودن ایثار است...
@teribon_ir
15.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️مردم خودشان به دهن دولت بزنند!
🔶حجت الاسلام قنبریان: امام ره سال ۵۸ میگفت اگر دستگاه جابری در جمهوری اسلامی ظلم کرد به دادگاها شکایت کنند در صورت عدم بررسی خود مردم توی دهنش بزنند.
هیچ فرد و حتی حکومتی اگر مردم او را نخواهند حق ندارد بماند.
یک حرف اشتباه را ذهن ما کردند اگربه مردم حق اعتراض دادیم هرج و مرج میشود!
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 تا انتها تماشا کنید..
رشد فرهنگ سیاسی یعنی همین صداقت و ترجیح اولویت ها....
@teribon_ir
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 دکتر جلیلی در سالگرد تاسیس بسیج اساتید: نه رقابت باید مانع از کمک به دولت شود و نه رفاقت مانع از کوتاهی و چشمپوشی | جبران توقفهای گذشته نیازمند یک جهاد بزرگ در ۴ سال آینده است.
🔹هنر چمران این بود که بدون هیاهوهای سیاسی و خودنماییهای شیطانی برای خدا به جهاد برخواست.
🔹بسیج اساتید باید همانند یک «دولت شاهد» نقشه عملیاتی برای جهش ایران و کمک به دولت داشته باشد.
🔹زمان را باید مغتنم شمرد و سخاوتمندانه یا مسرفانه هزینه نکرد.
🔹کارها باید فراتر از همایش و گزارش و نمایش، یک «کار واقعی» باشد.
@teribon_ir
50.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️اصولگراها و اطلاح طلب ها نسبتی بامردم و انقلاب ندارند باید ازآنها عبور کرد!
🔷دکتر رشیدی: رهبری از عدالت حرف میزنند بعضی اصوگراها تلاش میکنند عدالت را به حاشیه ببرند
نئو اصولگرایی ایده عبور از اصولگرایی نیست
🔷مردم از ایده های اصولگرایان و اصلاح طلبان خسته شدند این ها میخواهند با معرفی چند جوان مساله را حل کنند.
@teribon_ir
تریبون مستضعفین
📽 🚨 فیلم کامل مستند «در میدان» سومین مستند انتخاباتی دکتر سعید جلیلی.. 🔺 برنامه هایی که با صدها
بعد از ایام انتخابات و فروکش کردن جو و هیجانات کاذب دوران انتخابات، دیدن این مستند خالی از لطف نیست...
@teribon_ir
🔸أَخٌ فِي اللَّه
🔻در انتخاباتِ شوراهای اخیر، طیفی از نیروهای اجتماعی وارد میدان انتخابات شدند که در سر جمع گفتارها، تبلبغات و ایدههای خود، طرحی از یک سیاست اجتماعی متناسب با انقلاب اسلامی را به دست دادند. آنها عمیقاً متوجه سیاستزدگی کنونی ما بودند اما آن را با ارجاع به چاله سیاستگذاری و تخصصگرایی چاره نکردند. آنها تفاوت سیاست و خطمشی، پالسی و پالتیک را به خوبی درک کردند و امر سیاسی و مبارزه اجتماعی را به راهحلهای تخصصی و کارکارشناسی تقلیل ندادند. آنها تلاش نمیکردند زبان سیاستی را بر زبان سیاسی تفوق دهند و این خیلی مهم است.
🔻این مهم است که گمان نمیکردند بیعدالتی با برنامگی و خمودگی آمده و با برنامه و کار جهادی (پُرکاری) از میان میرود. میگفتند وضع موجود ذینفعانی دارد که برای تغییر آن، مقدم بر برنامه و راهحلهای تخصصی و یا بسیار تخصصی و بسیار میدانی، باید ایده، عزم و گفتاری برای درگیری با این طبقه ذینفع داشت.
🔻از بن دندان به ایده انقلاب اسلامی باور داشتند؛ با صراحت و بدون شرمندگی از #جنگ_فقر_و_غنا یا #عقبماندگی_در_عدالت سخن میگفتند. این گونه نبود که در عمل، حرفهای اصلی و اصیل انقلاب اسلامی را غیرکارشناسی و غیرتخصصی بدانند. پسرخوب و با اخلاقِ جناح راست نبودند و سخن گفتن از «طبقه مرفه جدید»، «نابرابری» و عدالت، «سرمایهداری»، «محافظهکاری»، «تحجر مذهبی»، «مردم»، «جمهوریت» و «قلههای ثروت»، «درههای فقر» و «فاصله فقیر و غنی» را نه بیاخلاقی که عین اخلاق و عرفان و معرفت سیاسی میدانستند.
🔻با مردم قهر نبودند و با ترجیح زبان کارشناسی را به زبان مردمی، در عوالم ماقبلِ سیاست و جامعه سیر نمیکردند. با احزاب و جناحهای سیاسی مرزی روشن و تمایزی حداکثری داشتند و مفهوم «جبهه انقلاب» را پشت قباله طیفهای متنوع جناح راست نمیدانستند.
در روزگاری که به سیاست و سیاستمداران امیدی نیست؛ امید ما به اینان است که آمدند، بودند، ماندند و در روزگاری که میدان سیاست بیش از همیشه ناسوتی و امتناع گونه شده، تک درختِ استوارِ امید را آبیاری کردند.
🔻مگر مهم است چه حاصل شده است؟ آنان که به کرسی شورا رسیدند، میدانی بزرگتر برای خدمت و بسط اجتماعی و شهری ایده انقلاب یافتهاند و آنان که نرسیدند، راهی بس ارزشمند برای کنشگری مدنی و امیدواری انقلابی گشودند.
🔻جایی در نهجالبلاغه آمده است امیر مؤمنان که جانها به فدایش باد، فرموده: كَانَ لِي فِيمَا مَضَى أَخٌ فِي اللَّه وَ كَانَ يُعْظِمُهُ فِي عَيْنِي. مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی همین است. انقلاب اسلامی نه فقط « أَخٌ فِي اللَّه، فِيمَا مَضَى» که «أَخوان فِي اللَّه، فِيمَا بَقى» به ما داده است.
آن روز که خمینی ما را به جنگ فقر و غنا فرا میخواند و چنین نوشت: «دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفتهاند»؛ از آن روز، امروز و هر روز، همه کسانی که دست و بازو به بوسهی روح خدا بسپرند در چشم ما بزرگ خواهند بود.
پ.ن:
صفحات چندی از این دوستان را در صفحه اینستاگرام تگ کردهام. پست های انتخاباتیشان را ببینید و بخوانید؛ مملو از حرفهایی است که نوشتم.
https://www.instagram.com/p/CQd5Xbwhf83/?utm_medium=share_sheet
✍️#حجت_الاسلام_نامخواه
@teribon_ir
⭕️راستها چگونه چپ کردند؟
🔹بازخوانی ماجرای یک سقوط
#جناح_راست پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری دوم خرداد ۷۶، بیتوجه به فروپاشی پایگاه مردمی خود، دنبال راههای میانبُر و دوپینگ سیاسی رفت. از درِ #مقدس_مآبی وارد شد تا خود را با بدنۀ حزبالله نزدیکتر نشان دهد. راستی ها، حزبالله را صرفاً سیاهی لشگری متعبد برای تبعیت از تصمیماتِ اخذشده در تاریکخانههای خود میخواستند و نه بیشتر. در این فرایند، جمع قابل توجهی از دغدغهمندان انقلابی، در معرکۀ موهومی که میان جناح راست و جناح چپ ساخته شده بود، متحیر ماند. بسیاری، از ترسِ تکفیر توسط سرانِ جناح راست، لب دوختند و تحلیل و تصمیم را تعطیل کردند. به این ترتیب، فرهنگ سیاسی نیروهای انقلاب، با سرعت و شدت بیشتری به قهقرا رفت.
در ادامه، برخی نشانهها و پدیدههای ضدانقلابیِ رواجیافته توسط جناح راستیها برای فروپاشاندن فرهنگ سیاسی انقلاب را مرور میکنیم:
1. #نتیجه_گرایی محض و اصالتِ فتح کرسیهای قدرت بدون پایبندی به الزامات #جمهوریت.
2. تمنای پیروزیِ بیدردسر و بیمردم، از طریق #چشم_بندی_های_سیاسی، رسانهای و... .
3. پیدایش، پرورش و تثبیت #پدرخوانده_ها و پدرخواندگی به نام #عقلانیت_سیاسی.
4. عادیسازیِ قاعدهی #دفع_افسد_به_فاسد با اصرار بر گزارۀ بهاصطلاح نتیجهگرایانۀ «صالحِ مقبول، بهتر از اصلحِ نامقبول»!
5. فرعیسازی اصل #مشارکت_حداکثری با این توجیه که «هر چه مشارکتکننده کمتر باشد، آرای تعبدی بیشتر میشود و این آرا، متعلق به ماست. پس ما با همین رایِ اندک پیروز میشویم»!
6. ممنوعیتِ #آرمان_خواهی و بازی با شعارهای پوچ و فانتزی؛ با این تصورِ خام که «مردم، از شعارهای اصلی انقلاب خسته شدهاند و طرح این آرمانها، ضدِ رای است.»
7. تعطیلی رویکردهای بنیادینی مانند #عدالتخواهی و مبارزه با #تبعیض، از ترس فروریختنِ سبد رای در میان اَشراف و فرادستان.
8. قُبحزدایی از ائتلاف، همدستی و همپیالگی با #زرسالاران و #نوکیسگان، با این توجیه که «فعالیت انتخاباتی، پول میخواهد.»
9. تکرارِ طوطیوار و سادهلوحانۀ تعبیر مبهمِ #جمعیت_خاکستری و تلاش برای بدست آوردن دلِ این جمعیت، با شعارها و کنشهای نمایشی.
10. خط بطلان بر #شفافیت و #صداقت در بیان باورها، با محاسبۀ ضدنتیجه بودنِ صداقت و شفافیت.
▪️نکته: راستیها با این اصول ضدانقلابی، بخش اعظم سرمایۀ نیروهای انقلاب را دود کردند و هم دنیا و هم آخرتشان را با دور شدن از اصول اساسی اسلام و انقلاب باختند.
اگر نیروهای انقلاب، یکیدو دوره، با این رویه های غلط مبازره می کردند امروز مجبور نبودند برای طرح ابتداییترین آرمانهای انقلاب، هزاربار قسم جلاله بخورند و یک روز در میان، شهادتین بگویند.
✍ #روح_الله_رشیدی
✅ @teribon_ir
🔰 انتخابات شوراها و اصولگراییِ برانداز
⬅️ این یادداشت قبل از اعلام نتایج انتخابات شورای شهر نوشته شده اما خواندنش بعد از اعلام نتایح مزه دیگه ای داره.
🔻 اگرچه همه حواسها متوجه ریاست جمهوری است (که انشاالله با پیروزی قاطع جبهه انقلاب همراه شود) اما چالش مهمی برای حفظ صورتبندی اصلاحطلب-اصولگرا در انتخابات شوراها در جریان است.
🔻 اصولگراها بیش از همه، از کمرنگ شدن اصلاحطلبها در وحشتاند و تمام تلاششان را میکنند که دوقلوی سیاسیشان را در فضای رقابتی حفظ کنند چون اگر اصلاحطلبان کمرنگ شوند، و رقابت در شوراها به داخل جبهه انقلاب کشیده شود معلوم است بدنه رأیی که از لولو نترسد، به جای اصولگراها به انقلابیها رأی خواهد داد.
🔻 مدل سیاسی ایدهآل برای اصولگراها و امنیتیهای پشتیبان آنها در انتخابات شورای شهر در 4 محور خلاصه می شود:
مشارکت حداقلی + لولوی اصلاحطلبان + حذف حزباللهیها + برکشیدن حزباللابیها.
🔻 تفاوت حزباللهیها و حزباللابیها در چیست؟ حزباللهیها به مبنای تئوریک ولایت فقیه؛ یعنی "جایگاههای حقوقی مختص صلاحیتها و اصلحیتهای حقیقی است" معتقدند و حزباللابیها تلاش میکنند با نفی صلاحیت حقیقی، همه چیز را به زدوبند لابیهای قدرت و ثروت؛ و صلاحیت اعتباری (مبتنی برمعامله)، ارجاع کنند.
🔻 هر کس وارد عرصه سیاست و قدرت میشود بر اساس منشور اصولگرایان در سالهای اخیر، باید بداند واجد هر صلاحیتی هم که باشد تا در لیست قرار نگیرد و پشتیبانی نگاههای امنیتی و تاکتیسینها را نداشته باشد، رأی نخواهد آورد.
🔻 هدف چیست؟ سلب پیشاپیش اعتماد به نفس از منتخبان و القای اینکه آنها (حتی اگر صلاحیتی هم داشته باشند) بدون اتاقهای پشت پرده؛ هیچ نیستند ولی اگر بیمایه و حتی فاسد هم باشند با قرار گرفتن در لیست، پیروزیشان حتمی است چون اصولگرایان با همه دستگاههای تبلیغاتی و تشکیلاتیشان، پیشاپیش بدنه رأی انقلابی را با ترساندن از اصلاحطلبها به رأی کور به لیستهای ناشناخته مجاب کردهاند.
🔻 ناگفته پیداست کسانی که با چنین سازوکار فاسدی به شورا راه پیدا کنند؛ مهمترین کارویژهشان چشم دوختن به دهان پدرخواندهها و لیستبندها خواهد بود و نه نگرانی برای مصالح و منافع واقعی مردم.
🔻 نگاهی به انتخابات شوراها در تهران و مشهد و تبریز و... نشان میدهد تلاش گستردهای برای جلوگیری از برآمدن نسل تازهای از آرمانخواهان در جریان است و محافظهکاران دارند تلاش میکنند کالبد فرسوده و پوسیده خود را با جراحی پلاستیک؛ و جواننمایی؛ زنده نگه دارند.
🔻 امیرالمومنین در حدیث "یستدل علی ادبار الدول باربع...."
یکی از ارکان چهارگانه براندازی را "تاخیر الافاضل" ذکر میکند.
مکانیسم "تاخیر الافاضل" که اصولگرایانِ برانداز در شهرها و استان های مختلف به فرمول آن دست یافته و با تاکتیک "النصر باالرعب" عملیاتیاش کردهاند پیچیدهترین پروژه براندازی است که تا کنون علیه جمهوری اسلامی به کار گرفته شده است.
🔻 اراذلِ اصولگرایی در تعقیب اهداف قدرتپرستانه خود حتی از این که حاج خلیل موحد را هم به اتهام ضد ولایت فقیه رد صلاحیت کنند ابایی ندارند.
*
🔻 رقیه فاضل، حسین کمیلی، ابوالقاسم وزیری، حمیدرضا محروقی، محمد جعفرینژاد در مشهد؛ و روحالله رشیدی در تبریز از جمله هزارها نیروی مخلص متخصص مجرب مردمی آرمانخواه و تحولسازی هستند که سازوکارهای فاسد و مفسد اصولگرایی برای طرد و حذفشان دندان تیز کردهاند.
🔻 ارائه فهرستهای انتخاباتی مختلف از سوی جریانهای گوناگون کاری ست مبارک اما تروریسم سیاسی اصولگرایان با کوبیدن بر طبل انحصار تاکنون انقلاب را ازبهرهگیری از بسیاری فرزندان خود محروم کرده است؛ در انتخابات پیشروی شوراها، صیانت از سرمایه انسانی انقلاب اسلامی و حفاظت از داشتههای شوقانگیز و الهامبخش جمهوری اسلامی در برابر اصولگرایانِ برانداز؛ وظیفه قطعی نیروهای انقلاب است.
#وحید_جلیلی
@teribon_ir
⭕ روحانی و مشارکت!!
انتخابات تمام شده و در کنار مسایل مختلف،بحث میزان مشارکت هم مطرح است و هرکس دنبال علت کاهش مشارکت است، حتی حسن روحانی !!
اصلاح طلبان می کوشند علت اصلی را «غیر رقابتی» بودن انتخابات بیان کنند و اشاره ای به حمایت های آشکارو پنهانشان از همتی نمیکنند، حتی به «لیست جمهور» که مورد تایید مکتوب محمد خاتمی قرار گرفت و هیچ اقبالی به آن نشد هم کاری ندارند
روحانی آنقدر از مرحله پرت است که میگوید اگر مشکل اقتصادی علت کاهش مشارکت بود، پس چرا سیستان و بلوچستان مشارکت کم نشد!!! و خبر ندارد که آنجا هم مشارکت کاهش چشمگیر داشته است!
برخی کرونا را علت مهم و اصلی می دانند و خلاصه هر کس چیزی می گوید.
من معتقدم « تحقیر مردم» اصلی ترین علت کاهش مشارکت بود
۱- تحقیر اقتصادی باعث شد که مردم با سرعت باور نکردنی به زیر خط فقر سقوط کنند و امیدشان برای دست یابی به اولیات زندگی مثل مسکن و خودرو و ازدواج و... به رویای محال بدل شود
۲-تحقیر شخصیتی همان التماس هشت ساله روحانی به غرب بود که به معنی واقعی کلمه «هیچ» دستاوردی برای مردم نداشت و برعکس باعث سرخوردگی و بی عزتی مردم و از دست دادن همان اندوخته های پیشینشان شد.
بر خلاف خیلی ها، مردم را به اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم نمیکنم و معتقد به «قشر خاکستری» نیستم. برعکس معتقدم مردم عمدتا رایی معطوف به دو عنصر « عزت» و « معیشت» دارند و از قضا دولت روحانی در تلاشی هشت ساله، این دو عنصر را به نحو چشمگیری در مردم نابود کرد.
آنها از ایجاد تغییر ناامید شدند، رای دهندگان به روحانی (که اینبار عمدتا پای صندوق نیامدند) ضد انقلاب نیستند، ناامید و سرخورده اند و معتقدند تدبیر و امید دولت روحانی، ریشه تدبیر را کند و نهال امیدشان را خشک کرد
این علت العلل ماجراست.
پیام محمد خاتمی و دیگران ، حرف های گزنده همتی و مهر علیزاده در مناظرات و... نتوانست و نمی تواند باور آنها که به اعتمادشان خیانت شده را احیا کند و اساسا موضوع به این سادگی نیست.
بار آیت الله رئیسی از این جهت سنگین تر از همه و همیشه است، او تنها وارث ویرانی کشور نیست،او مسئول تیمار و احیاء امید دلهای شکسته ایرانیان است.
آنها که آدرس دیگری می دهند، هنوز هم نمیخواهند بپذیرند روحانی با مردم چه کرد!
#حسین_شمسیان
@teribon_ir