eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ "تخم مرغ دزد را رئیس مرغ‌داری نمی‌کنند" 🔺خبر‌ها حاکی از آن است که جانشین مناف هاشمی، سرپرست شده است. میرمحمدغراوی برای نامش آشناست. معاون وزیر مسکن سابق که امضایش همپای آقای و چمران پای تمام مصوبات ۵ جهت بود. 🔺کسی که در رزومه‌اش رحم و مروتی نسبت به باغ و درخت ندارد و در پرونده‌اش هرچه هست تبر است و برج و ، حالا سرپرست جنگلی ترین استان کشور شده است. 🔹برای بعد از وقوع سیل؟ کدام سیل؟ همین سیلی که یکی از عاملان اصلی‌اش همین میرمحمد غراوی ها با قطع درختان و تخریب گسترده جنگل ها بوده‌اند. 🔺 چندسال پیش جنبش عدالتخواه علیه میرمحمدغراوی خطاب به دادستان وقت کشور جناب آقای بود (yon.ir/E7xFM( حالا دقیقا در روزی که آقای رئیسی رئیس جدید دستور داده با عاملان اصلی سیل برخورد شود خبر سرپرست شدن میرمحمد غراوی منتشر می شود. زیبا نیست؟ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
✅کارت پستال تبریک سال نو متعلق به سال ۴۳و ۴۴ شمسی، مزین به تصویر حضرت امام در دوران تبعید ایشان 🔹بود آن روز برما عید مطلق/ که در جنبش در آید پرچم حق 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️بعضی کارهای ممکن در مورد رونق تولید برای مجموعه‌های مردمی-بخش اول 🔺رونق تولید ابعاد مختلفی دارد که در این سال‌ها زیاد از آن گفته‌شده است، مهم کاری است که از مجموعه‌های مردمی، دانشجویی، ائمه جمعه و جماعات و روحانیت و طلاب، فعالان جبهه فرهنگی انقلاب و... انتظار است؛ آن‌هم صرفاً تکرار توصیه رهبری در ضرورت رونق تولید، تبلیغ خرید کالای داخلی یا راه‌اندازی مرغداری و... در مناطق محروم نیست. 🔺البته درزمینهٔ رونق تولید، رویارویی جدی نگرش اسلامی-انقلابی با اقتصاد نئوکلاسیک و تکنوکرات‌ها و بروکرات‌ها وجود دارد؛ آن‌ها به نام حمایت از تولید و حتی بعضاً اقتصاد مقاومتی از کوچک کردن دولت، سپردن همه‌چیز به بخش خصوصی، تنش‌زدایی با دنیا، گره زدن مسائل به خارج، مقررات‌زدایی، محوریت بازار و... سخن می‌گویند؛ سیاست‌هایی که در این سال‌ها به‌ویژه در مورد خصوصی‌سازی‌های بی‌ضابطه وضعیت را بدتر کرده است، اگر مسبب اصلی مشکلات نباشد و باید با آن سیاست‌ها و رویکردها مقابله کرد. 🔹تأمین مالی تولید 🔺از مهم‌ترین علل به گل نشستن مجموعه‌های تولیدی کشور، تأمین مالی تولید است. در سال‌های اخیر، منابع بانک‌ها اکثراً از تولید دریغ شده و بازار سرمایه (بورس) هم نتوانسته به پشتوانه واقعی تولید تبدیل شود. سیاست‌های انقباضی دولت نیز بر این آشفتگی افزوده است و نئولیبرال‌ها و جریان رایج اقتصاد هم علیه اجبار بانک‌ها به تأمین مالی تولید سخن‌پراکنی کرده‌اند. 🔺باید از بانک‌ها، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در سطح ملی و منطقه‌ای نسبت به میزان، نحوه و شرایط ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان پرسید و صدالبته در برابر شرکت داری و دلالی بانک‌ها معترض شد و شفافیت تسهیلات اعطایی بانک‌ها در سطح کلان و ابربدهکاران بانکی را مطالبه کرد. 🔺از سوی دیگر، قریب به دو هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان دست مردم، به‌علت نبود جذابیت کافی برای تولید در برابر جذابیت‌های زیاد بخش غیرمولد اقتصاد راهی مواردی نظیر زمین، مسکن، سکه و دلار شده است. از یک‌سو باید مطالبه کرد دولت با اعطای ضمانت‌ها، معافیت‌ها، حمایت‌ها و فرصت‌هایی به سرمایه‌گذاری مردم یا حمایت از مجموعه‌های اقتصادی مورد اعتماد مردم راه را برای مهار این نقدینگی باز کند. 🔺از سویی باید سازوکارهای محدودکننده بخش غیرمولد اقتصاد را مطالبه کرد، نظیر مالیات گرفتن از دلالی (نظیر مالیات بر عایدی سرمایه CGT) یا اجرای کاداستر و از سوی دیگر کاهش هزینهٔ فعالیت‌های تولیدی مثل کاهش مالیات فعالیت‌های تولیدی را پیگیری کرد. 🔺الگوهای جایگزین به‌ویژه الگوهای مردم‌محور در تأمین مالی تولید قابل‌پیگیری است؛ نظیر دادن امتیازهای تسهیلات قرض‌الحسنه در بعضی بانک‌ها و مؤسسات مالی به تولید وجود دارد. 🔺بسیاری از این الگوها احتیاج به نهادهای حکومتی ندارد و در سطح ملی و منطقه‌ای از طریق خود مردم یا نهادهایی نظیر مسجد و صندوق‌های قرض‌الحسنه و مؤسسات فرهنگی و اجتماعی برای صنایع متوسط و کوچک قابل انجام است. 🔺بسیاری از این نهادها علاوه بر جمع‌کردن سرمایه‌های مردم از امکاناتی نظیر مکان، اعتبار نام و محیط و... برخوردارند که می‌تواند به‌ویژه برای کسب‌وکارهای کوچک و نو زمینه مساعد فراهم کند. 🔺در مورد کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به‌گل‌نشسته با خصوصی‌سازی‌های بی‌ضابطه نیز قطعاً مشارکت کارگران در اداره این شرکت‌ها یکی از راه‌حل‌هاست 🔹مقابله با وارداتمحوری، قاچاق و نسخه‌های کنوانسیون‌ها و سازمان‌های بین‌المللی: 🔺یکی از کارهای مهم، بازگشت جدی محدودیت‌ها برای واردات کالاهایی است که نمونه داخلی باکیفیت نسبی دارد. بازگشت مهر تولید داخل و ممنوعیت این کالاها ازجمله کارهای ضروری است. در این میان پیگیری موردی واردات اصلی و در حجم بالای کشور، اولویت دوچندان دارد. 🔺ایجاد محدودیت نیز در این زمینه مهم است، نظیر اخذ مالیات‌های بالا از واردات، توزیع، خرید و مصرف کالاهای خارجی. 🔺کمپین ملی مبارزه با واردات و مصرف کالاهای دارای تولید داخلی مشابه ضروری است که بیش از همه باید عملکرد نهادها و مسئولین زیر ذره‌بین قرار بگیرد. 🔺هم‌چنین باید در جایگزینی کشورهای متخاصم به‌ویژه اروپا در مبدأ واردات کشور تجدیدنظرهای جدی صورت بگیرد. 🔺یک ضلع جدی این محدودیت، پیگیری اعمال ممنوعیت بر تبلیغات کالاهای خارجی مثل اجرایی شدن مصوبهٔ شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی در این زمینه و پیگیری تصویب قوانین مرتبط با این ابلاغ در مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای کشور به‌ویژه با تأکید بر عملکرد صداوسیما و شهرداری‌ها و مجموعه‌های ورزشی است. از تبلیغات خارجی در انواع کسب‌وکارها نظیر فضای مجازی نیز می‌توان مالیات‌های قابل‌توجه گرفت. ادامه دارد... ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️بعضی کارهای ممکن در مورد رونق تولید برای مجموعه‌های مردمی-بخش دوم 🔺ضمن تأیید اقدامات خوبی نظیر مکانیزه و کامپیوتری و دارای اسکن ایکس‌ری کردن گمرک‌ها، پیگیری و احیا و تقویت طرح‌هایی نظیر شبنم، برچسب اصالت و سلامت و تسری آن‌ها به حوزه‌های مختلف ضروری است. نهادهایی نظیر ستاد قاچاق کالا و ارز نیز در طول این سال‌ها از مطالبه‌گری برکنار مانده‌اند که باید موردتوجه قرار گیرند. 🔺از همه مهم‌تر باید با محوریت یافتن ذی‌نفعان واردات یعنی واردات‌چی‌ها و خام‌فروشان و مشخصاً اتاق بازرگانی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کشور و سخن گفتن آنان به نام بخش خصوصی، به‌عنوان ام‌المصائب پا نگرفتن تولید در کشور مبارزه کرد. 🔺از سوی دیگر باید با کنوانسیون‌ها و تعاملات به‌خطر اندازنده تولید نظیر کنوانسیون پاریس، سازمان تجارت جهانی، پذیرش کپی‌رایت بین‌المللی، منارید و ترسیب کربن و... ایستاد. 🔹رفع موانع تولید و تسهیل تولید 🔺پیگیری اصلاح قوانین مانع راه‌اندازی یا تداوم کسب‌وکار ضمن حفظ نظارت دولت (فرایند و قوانین و انبوه مجوزهای لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار احتیاج به تسهیل دارد، اما این نباید چنان‌که نئولیبرال‌ها دنبال می‌کنند به کاهش نظارت دولت بینجامد.) 🔺بعضی قوانین در قانون یا اجرا نیز کشور را با بحران مواجه کرده‌اند، نظیر فرآیند خصوصی‌سازی افسارگسیخته که احتیاج به مطالبه جدی برای تغییر و اصلاح دارند. 🔺مطالبه شفافیت اطلاعاتی و ارائه عمومی و بدون تبعیض آمار و ارقام موردنیاز صنعت‌گران و معرفی منظم فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و اعلام پیشاپیش نیازهای دستگاه‌های مدیریتی (به‌گونه‌ای که بخش خصوصی فرصت کافی برای تولید آن را داشته باشد) از کارهای مهم است. 🔺بعضی صنایع احتیاج به احیای زیرساخت‌های تولید (نظیر احیای مراتع برای دامداری) و رفع محدودیت‌ها (نظیر محدودیت‌های اعمالی منابع طبیعی برای استفاده دام‌ها از مراتع) دارند. 🔺تقویت ترانزیت کالا از کشور با ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقلی لازم و مشخصاً بهبود بهره‌وری و احداث خطوط ریلی جدید برای تکمیل کریدور ترانزیتی شرق-غرب و شمال-جنوب ضرورت دارد. 🔺مطالبه از دولت و نهادهای دولتی غیرعمومی برای ورود به پروژه‌های بزرگ در حوزه‌های پیشران اقتصادی نظیر مسکن بشوند و به حرکت درآوردن لوکوموتیوهای تولید در کشور هم جزو اولویت‌هاست. 🔺مناطق مختلف کشور، ظرفیت‌های متفاوت، جغرافیایی، اجتماعی، اقتصادی، طبیعی، فرهنگی و... دارند که اولویت‌های متفاوتی از فعالیت تولیدی را در این مناطق ایجاد می‌کند، مجموعه‌های مردمی در برجسته کردن اولویت‌ها و تغییر نگاه تهران‌زده و مرکزگرا در این زمینه می‌توانند نقش مؤثر ایفا کنند. به ویژه برای اولویت کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی در مناطق. 🔺پیگیری گسترش مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های لازم راه‌اندازی و رشد کسب‌وکار و توسعهٔ مهارت‌ها از طریق توسعهٔ هنرستان‌های فنی و صنعتی و دانشگاه‌های علمی‌کاربردی و آموزشکده‌های فنی‌حرفه‌ای و افزودن کارورزی و تجربیات عملی به دوره‌های رسمی دانشجویی و دانش‌آموزی مهم هست. 🔺هم‌چنین می‌توان کانون‌های مشاوره به تولیدکنندگان بالفعل و بالقوه در سطح ملی و منطقه‌ای راه‌اندازی کرد و با استفاده از اساتید دانشگاه، فعالان موفق تولید، نیروهای قدیمی جهاد و... به مشاور به تولیدکنندگان پرداخت. 🔹معرفی و تقدیر از کالا و تولید و توزیع و خرید 🔺می‌توان در سطح ملی و منطقه‌ای تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگانی که کالای باکیفیت و ایرانی تولید و توزیع می‌کنند تقدیر کرد، یا حتی جشنواره و نشان تولید ملی به آنان داد. کیفیت، قیمت، زیبایی، خدمات پس از فروش و... می‌تواند محور این سنجش باشد. در مورد توزیع‌کنندگان خوب، می‌توان با نشانی میزان توزیع کالای ایرانی را ارائه داد، یا ارائه راهنمایی و انتخاب و قیمت نامتأثر از قیمت دلار و... را محور قرارداد. حتی می‌توان از طریق نرم‌افزارهای موبایلی در لحظه امکان سنجش یا حتی نظرگیری از مردم را فراهم کرد. 🔺پیگیری تقدیر از تولیدکنندگان یا آدم‌های خلاق خوب یا کارگران جدی و ماهر و سایر پرسنل تولید هر منطقه از طرف نهادهای رسمی، امامان جمعه و جماعت، دانشگاه‌ها و…. 🔺از کارهای خوب راه افتادن گروه‌های مردمی برای رتبه‌بندی و تقدیر از خانواده‌هایی است که مصرف ایرانی دارند. حتی می‌توان نشان و لوح و درصد میزان ایرانی بودن را ارائه کرد. این نشان می‌تواند به‌عنوان نمادهای تولید ملی مثل شرکت اسلامیه علمای اصفهان نظیر حاج‌آقا نورالله باشد. ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔺زیبایی های سیل امروز که مردم شیراز خلق کردند 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ یاسر جبرائیلی تحلیلگر مسائل اقتصادی: قبل از تحریم سالهای ۹۰ و ۹۱ وزارت دفاع ۴ هزار قطعه مصرفی خود را از خارج وارد می‌کرد که بعد از تحریم‌ها همه را خودش تولید کرد/ ما در قطعه سازی یکی از قدرتمندترین تولیدکنندگان دنیا هستیم/ خودروسازان ما برای تولید قطعات خود یک جلسه هم با مسئولان وزارت دفاع نگذاشتند و از آنها راهکار نخواستند 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️نمونه‌ای از آنچه مجلس شورای اسلامی برای قانون‌گذاری علیه آمریکا می‌تواند انجام دهد 🔹رهبر انقلاب در سخنرانی آغاز سال، از مجلس شورای اسلامی برای کم‌کاری در مورد قانون‌گذاری در قبال آمریکا گله کردند. اگر این توصیه مانند بسیاری توصیه‌های دیگر ایشان در پیچ‌وخم دعواهای سیاسی و مسائل دسته دو به حاشیه نرود، خطر آن دارد که با چند قانون‌نویسی بی‌اهمیت یا مواردی مضحک و بی‌اثر مثل تحریم متقابل لوث شود 👈نگاهی کلی به قوانین متأخر مرتبط با ایران در کنگره آمریکا yon.ir/KIHf1 نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها در حوزه‌های مختلف درصدد واردکردن فشار و محدود کردن نظام جمهوری اسلامی هستند و این نه‌تنها به دیوانه‌نمایی مثل ترامپ که به کنگره در دوران‌های مختلف اکثریت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تنظیم شده‌ است. 🔹قانون‌گذاری در قبال این برنامه باید حاوی مقابله با اهداف آمریکا علیه ملت ایران و انقلاب کبیر اسلامی و جلوگیری از تداوم و بسط سلطه آمریکا باشد. 👈🔺بعضی عرصه‌های اولویت‌دار که نماینده‌های مجلس میتوانند، به قانونگذاری متقابل علیه آمریکا بپردازند، چنین است: 🔺محدودکردن همکاری با سازمان‌های بین‌المللی که آمریکا در آن نقش تعیین‌کنندگی دارد و اعمال سلطه دارد، نظیر صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی. 🔺قانون‌گذاری برای بازپس‌گیری طلب‌های مردم ایران از آمریکا از غرامت‌های حاصل از جنایات، پول‌ها و اجناس خریداری شده و بازگردانده نشده و اموال به‌ناحق مصادره شده مثل اموال بنیاد علوی از طریق مصادره اموال دولت آمریکا یا شهروندان یا هویت‌های حقوقی آمریکایی که به‌نحوی در سلطه‌گری آمریکا دخیلند، در هرجای دنیا. 🔺فراهم آوردن زمینه حقوقی محاکمه سران سلطه‌گر آمریکا در داخل کشور به جرم جنایت علیه ملت ایران و جنایت علیه بشریت. 🔺جرم انگاری پی‌گیری سیاست‌های هم‌راستا با سیاست‌های اعلامی و اعمالی آمریکا علیه ملت ایران در داخل کشور و همکاری مستقیم و غیرمستقیم با آمریکا. 🔺ممنوعیت همکاری مستقیم نهادهای فرهنگی، علم‌وفناوری و نهادهای مدنی با ابزارهای دیپلماسی علم و فناوری و دیپلماسی فرهنگی آمریکا. 🔺قانون‌گذاری مجزا برای وصول غرامت جنایت های آمریکا علیه ملت ایران، نظیر کودتای 28 مرداد، زدن هواپیمای مسافربری، جنایات ساواک، دخالت‌های براندازانه و... 🔺محدودیت برای سرمایه‌گذاری هویت‌های حقیقی و حقوقی سلطه‌گر وابسته به آمریکا در ایران. 🔺ممنوعیت حضور شرکت‌های مصرفی آمریکایی در ایران. 🔺ممنوعیت دریافت کمک از آمریکا و سازمانه‌ای بین‌المللی یا غیردولتی مرتبط با آمریکا از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی به‌ویژه در جامعه مدنی، سمن‌ها و فضای مجازی و فعالان رسانه‌ای. 🔺تنبیه نیروهای حقیقی و حقوقی خارجی همکار با آمریکا در تحریم علیه ملت ایران تا سطح دولت‌های خارجی. 🔺تنبیه نیروهای حقیقی و حقوقی همکار با آمریکا در تجاوز به ملت‌ها. 🔺تنبیه مسئولینی که از اجرای سیاست‌های مقابله با آمریکا در اقتصاد، سیاست خارجی، فرهنگ، حوزه دفاعی و نظامی و... خودداری کرده یا تأخیر بی‌دلیل مرتکب شوند. 🔺حمایت از کشورهایی که آمریکا با آن‌ها تخاصم می‌کند. 🔺 حمایت از آثار، عناصر، و مراکزی که تولیدات فرهنگی ضدآمریکایی دارند. 🔺قانون جامع کاهش تهدید آمریکا. 🔺قانون جامع پاسخگو و مسئولیت‌پذیر کردن آمریکا در باب نقض حقوق‌بشر در داخل و خارج خاک آمریکا. 🔺قانون حمایت از سیاهان و سرخ‌پوستان، مسلمانان و فعالان جامعه مدنی آمریکا. 🔺قانون حمایت از آسیب‌دیدگان جنایات آمریکا در داخل خاک آمریکا، جهان اسلام، جهان و داخل ایران. 🔺قانون حمایت از نهضت‌های آزادی‌بخش و فعالان مدنی ضد آمریکا در سراسر جهان. 🔺قانون تعرفه حداکثری در برابر کالاهای آمریکایی که نمونه مشابه داخلی یا خارجی از کشورهای غیرمتخاصم دارند. 🔺قانون تهدید متقابل در برابر تهدیدات آمریکا (تجویز اختیار کردن تجهیزات و تدابیر نظامی مشابه تهدیدهای آمریکا علیه ملت ایران). 🔺قانون منع پذیرش محدودیت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی در معاهدات بین‌المللی یا قوانین داخلی ناظر به تهدیدات آمریکا در همان سطح. 🔺قانون محدود کردن اقدامات بی‌ثبات‌ساز آمریکا. 🔺قانون منع آزادی مجرمین شهروند آمریکا در صورتی که برای جرائم مرتبط با جاسوسی، همکاری در تحریم ایران یا خرابکاری دستگیر شده باشند. 🔺قانون افزایش مجازات مجرمین داخلی متهم به همکاری یا پیگیری اهداف آمریکا علیه ج.ا.ا. 🔺قانون حمایت از آزادی بیان برای شهروندان آمریکا و محکوم کردن جنایت علیه شهروندان آمریکایی. 🔺قانون مجازات آمریکا به خاطر جنایت علیه فرقه دیویدین. 🔺قانون مجازات آمریکا به خاطر سرکوب فرگوسن. 🔺قانون جلوگیری کردن از پشتیبانی آمریکا از تروریست‌ها و مسلح کردن آنها. 🔺قانون مجازات آمریکا به‌خاطر جنایت علیه بشریت در عراق، افغانستان و سوریه. 🔺قانون اقدام متقابل در نقض تعهدات پیشین با امریکا. 🔹
⭕️مدیریت بحران با آدم‌هایی که لکنت دارند؟ 🔺، گذشته از آنکه آدم‌های ورزیده، باهوش، کاربلد و باتجربه می‌خواهد، ضمناً آدم‌هایی می‌طلبد که بتوانند خوب و دقیق و جذاب حرف بزنند، دایرۀ واژگانی وسیعی داشته باشند، اصول روانشناختی بدانند و جغرافیا و حتی فرهنگ عمومی محیط بحرانی را بشناسند. 🔺مدیران بحران، اگر نتوانند در کمترین زمان، با دقیق‌ترین، رساترین و موثرترین کلمات و جملات، پیامشان را برسانند، ماموریت خود را به شکست می‌کشانند. بویژه سخنگویان و آدم‌های رسانه‌ای مدیریت بحران، اگر چنین ویژگی مهمی را نداشته باشند، تنها تفاوتشان با آدم‌های معمولی در کاوری است که بر تن دارند! 🔺تجارب بحران‌های اخیر در کشور ما، این نکته را بیش از هر زمان دیگری آشکار کرد که متولیان مدیریت بحران، فارغ از اینکه چقدر آدمِ تخصصیِ این حوزه هستند، نمی‌توانند خوب حرف بزنند. آدم‌هایی نوعاً کَسل، که با ریتم کُند حرف می‌زنند و توانایی جذب مخاطب و انتقال پیام و تهییج او برای کنش یا واکنش را ندارند. پیامِ مدیریت بحران، باید پیامی فکرشده، موثر و برانگیزاننده باشد که دارد از زبانِ آدم‌هایی تاثیرگذار صادر می‌شود. 🔺تلفات اندوهبارِ سیل اخیر، می‌تواند بهانۀ خوبی برای سنجش اثربخشیِ هشدارهای مدیریت بحران باشد. مسئولان مدیریت بحران می‌گویند «ما هشدار داده بودیم، اما مردم اعتنا نکردند.» این بی‌اعتنایی به پیام و هشدار را نمی‌توان صرفاً به پای گیرندگان پیام نوشت و قضیه را فیصله داد. باید سوی دیگر قضیه (صادرکنندۀ پیام و خود پیام) را هم بررسی کرد. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مسئولین فقط برای فیلم گرفتن به اینجا می‌آیند! 🔺 درد و دل مردم سیل زده از نبود نیروهای امدادی و کمک‌رسانی پس از گذشت چندین روز از حادثه 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ مردم حق دارند فحش بدهند و هر بدی به ما بگویند! 🔺آیت الله ؛ امام جمعه شیراز: 🔹مسیل را گرفته‌اند و به ساختمان تبدیل کرده‌اند، چرا نباید سیل جاری شود؟ چرا شهرداری بلوار کشیده و مسیل را مسدود کرده است؟ آب بالا دست دروازه قرآن باید از کجا سر در بیاورد که سیل جاری نشود؟ 🔹باید ببینیم شهرداری چه بر سر مردم آورده است، وقتی خود شهرداری به حریم رودخانه خشک تجاوز کرده چه انتظاری از مردم داریم؟ 🔹چرا باید دولت و ملت برای کمک به سیل زدگان این همه کمک کنند و بعد با اندک بارانی دوباره شاهد این خسارت‌ها باشیم؟ این به معنی آن است که در جریان امور ما، تصمیم می‌گیرند، نفهم‌ها به مسئولیتشان عمل نمی‌کنند. 🔹نمی‌شود بنشینیم و فقط نظاره کنیم، مردم حق دارند فحش بدهند و هر بدی به ما بگویند. 🔹بدتر از این نمی‌شود که تخلفات ساختمانی در حریم رودخانه با پروانه اجرا شود. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️کرکس‌ها، سیل ایرانی و سیل ژاپنی بزنگاهها و بحران‌ها، فرصت ، ، و است؛ + بازخوانی اصول و آرمانها، + بازشناسی عملکردها و رویکردها، + بازیابی توان و اراده برای کار و تغییر، + بازسازی خرابی‌ها و خرابکاری‌ها. 🔺اگر در بزنگاهها، بر این مواضع نباشیم، ساده‌لوحی بیش نیستیم. این همه، جز با به دست نمی‌آید. اما افسوس که اسم انتقاد، بد دررفته؛ آنچنان که هر نق‌وناله و زِر و زوزه‌ای را نقد جا زده‌اند! و اتفاقاً «منتقدانِ انتقاد» موذیانه همین معانیِ مبتذل از نقد را اصل گرفته و بر آن تاخته‌اند. 🔺سیل آمد. کام ملت تلخ شد. خب؛ آیا نباید در قبال این هزینۂ سنگین، فایده‌ای به نفع ملت حاصل کرد؟ چگونه چنین می‌شود؟ با رویکردی پرسش‌گرانه و عبرت‌گیرانه. گیریم که این وسط، هم مشغول لاشخوری باشند. کما اینکه همیشه هستند. آیا از هولِ حلیم باید توی دیگ افتاد؟ 🔺آیا چون مُشتی رذل، از سیل، سیبل ساخته‌اند و آن را بهانه کرده‌اند برای چنگ انداختن بر صورت جمهوری اسلامی، باید هر پرسشگرِ عبرت‌جویی را هم داخل قماش کرکس‌ها کرد و با پیش کشیدنِ ساده‌لوحانۂ ویرانگری‌های سیل در ژاپن و امریکا و... مسیر انتقاد و آگاهی بخشی را مسدود کرد؟! اتفاقاً چنین نگاههای انسدادآفرینی را باید مشکوک تلقی کرد. محافظه‌کاری که شاخ و دم ندارد. در حالی‌که فرزندان پاک و خالص سرزمین‌مان، دارند با جان و دل در مناطق سیل‌زده می‌کوشند، چرا نباید به عوامل و زمینه‌های این خسارات بزرگ بیندیشند؟ چرا نباید بپرسند که چرا چنین شد؟ فقط یک ذهن امنیتی‌شدۂ سیاست‌زده می‌تواند تصاویر سیل و طوفان در امریکا و ژاپن را عَلم کند تا ایرانیِ دلسوز و چاره‌جو را از ترس متهم شدن به سیاه‌نمایی، به سکوت و بی‌خیالی و بی‌عاری وادارد. 🔺همچنانکه کینه‌توزیِ کرکس‌ها تهوع‌آور است، و بی‌خیال‌سازیِ محافظه‌کارانِ به اصطلاح امنیت‌باور نیز حال‌به‌هم‌زن است. اینها خلاصۂ حرفشان این است که «آسوده بخوابید، همه‌جا چنین است؛ حتی در ژاپن و امریکا»! و چه خدمتی بزرگتر از این برای امریکا؟ 🔺برای رشد، ابتدا باید موانع حقیقی آگاهی و عبرت را از سر راه برداشت. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ "از شهربازی تا حوزه علمیه..." 🔺چه کسانی در به بهانه ی به کرده اند، که اینگونه قاطع از آنها سخن می گوید؟ 🔺"مسئولین در مقابل این باید به خرج بدن، باید به خرج بدن." 🔺"اگر در داخل ، کسانی هستند که می کنند، با اونها باید برخورد کنید." 🔹پ ن: مسئولان و ِ وقت باید در پیشگاه مردم پاسخگوی بی توجهی کردن به سخنان رهبر انقلاب باشند. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺میزان خروجی آب از محل های انفجار مسیر راه آهن توسط سپاه در کمربندی شهر آق قلا 🔹اگر این انفجار و تخریب همان روز اول اتفاق افتاده بود ارتفاع آب به ۳متر نمی رسید و بسیاری از زندگی ها از بین نمی رفت اما در غیاب استاندار به عنوان تصمیم گیر اصلی و بی توجهی مقامات ارشد دولتی این تصمیم چند روز دیرتر گرفته شد و به اجرا در آمد. 🔺روحانی با تاکید بر هماهنگی دستگاه ها در مقابل سیل: یک کسی بیخود فکر می‌کند فلان جا را بشکافد، موضوع حل می‌شود؛ خب آب می‌رود به سمت روستای دیگر.. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔺این عکس‌ را اگر سیاه و سفید کنیم می‌شود به عنوان فعالیت زنان در پشت جبهه در دوران جنگ جا زد. همان قدر زیبا. در واقعیت هم همین است این زنان بندر ترکمنی در حال پخت شیرینی بورگ برای سیل‌زدگان و کسانی هستند که در حال حفاظت از شهرهای محاصره شده در آبند 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
‍⭕️الیوم، !/ سفر به وسط بحران ! ♦️ بسیار ضروری است تا برخی حقایق، گفته شده و در 5 بخش نگاهی بر نحوه مدیریت پراشکال شهریِ شیراز داشته باشیم. 🔺یکم؛ ظهر روز دوشنبه چهارم فروردین‌ماه ۹۸ فقط و فقط باران آمد، اما در عرض ۱۰ دقیقه بیش از ۲۰۰ ماشین را آب برد و ۱۹ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی برجا گذاشت؛ بعلاوه ده‌ها میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های شهری و منازل مردم. 🔹دوم؛ مردم شیراز حتماً دیده‌اند کمی بالاتر از ، کمپ نوروزی و سوپرمارکت‌ها و تعمیرکاران خودرو در سمت راست خیابان صف کشیده‌اند. اغلب این مغازه‌ها آشغال‌ها و لاستیک‌های خود را در پشت محوطه خود در این مسیل می‌ریزند و حتی شاهد تخلیه بار ناخاله توسط کامیون‌ها نیز در کمی بالاتر بوده‌ایم. آب در این مسیل به راه خود ادامه می‌دهد و بعد از مغازه‌ها و نرسیده به دروازه‌قرآن، به یک حوضچه آرامش ریخته می‌شود. در انتهای این حوضچه کانال بسیار کوچکی تعبیه شده است تا آب جمع‌شده در را از زیر خیابان منتقل کند. 🔻هرچند این کانال به خودی‌خود کوچک و برای انتقال این حجم از آب ناکافی است، اما بدیهی‌ترین کاری که همواره طی سالیان گذشته انجام شده است، این مسیل و حداقل این حوضچه است تا آشغال مانع از ورود آب به کانال نشود. اما در روز حادثه این مسیل سرشار از و بود و متاسفانه آب بدلیل عدم امکان ورود به کانال، از حوضچه سرزیر کرد و سر از خیابان درآورد تا آن فاجعه رقم خورد. 🔺سوم؛ رئیس در هر استان کیست؟ ؛ آقای چرا هشدارهای پیش از وقوع سیل جدی گرفته نشده و اگر گرفته شده، خروجی جلسه ستاد بحران استانداری چه بوده است؟ حداقل مصوبه ستاد مدیریت بحران می‌توانست این باشد که بالادست دروازه‌قرآن شود تا آشغال‌های فراوانی که در این محور جمع شده است، مانع از ورود آب به کانال کوچک تعبیه‌شده نشود. همان کاری که تمام سال‌های پیش و در بارندگی‌های خیلی شدیدتر انجام شد و اتفاقاً در شیراز هم که بارش‌ها خیلی بیشتر بود رقم خورد و باعث شد هیچ تلفاتی نداشته باشیم. 🔺فرض را بر این می‌گذاریم که چون برخی مدیران ما هستند از ضرورت این اقدام بدیهی بی‌خبر بوده‌اند، سوال خیلی ساده‌تر این است که وقتی دیدید حجم بارندگی شدید است و سیلی که از مسیل بالادست راه افتاده تا دقایقی دیگر به ورودی دروازه‌قرآن می‌رسد، آیا این امکان وجود نداشت که با هماهنگی همان موقع دروازه‌قرآن را کند تا هیچ  خودرویی نتواند از آن محور تردد کنند؟! 🔺چهارم؛ که به‌عنوان نقش اصلی و کلیدی در ستاد مدیریت بحران داشته است، علیرغم تمام هشدارهای هواشناسی، به رفته‌اند و هنوز هم از ینگه دنیا بحران را می‌کنند! هم معتقد بوده‌اند از هم می‌توان را کرد! 🔹پنجم؛ اما نقش مجموعه در این همه تلفات و خسارت چیست؟ 🔺علت‌های ریشه‌ای همچون تبدیل کنار دروازه قرآن به که در اواسط دهه هفتاد رقم باید در جای خود و بسیار جدی بررسی شود، اما مروری بر حوادث روز واقعه شاید در این مقطع مهمتر باشد. 🔺چرا هشدارهای جدی هواشناسی قبل از وقوع سیل باعث نشد که از به صرف‌نظر کند؟ هرچند او خیلی زود به شیراز بازگشت، اما شهردار شیراز حتی در شرایط عادی هم، بدلیل مدیریت یک شهر توریست‌پذیر و میزبانی از ده‌ها هزار مسافر در ایام نوروز، نباید شیراز را ترک کند. هیچ‌یک از اعضای ۱۳ نفره شیراز هم و مرتبط با و ندارند و صرفاً حضور در و رأی به لیست «تَکرار می‌کنم»، آن‌ها را به این جایگاه رسانده است. 🔹مدیریت بحران یا ؟! 🔻بالاخره اینکه در ظهر چهارم فروردین‌ماه ۹۸، در دروازه قرآن شیراز زیر شلاق‌های باران زار میزد که و جلوی چشمانش شدند! 🔺حالا که هیچ‌کدام از آقایان حاضر به نیستند، و حالا که رئیس دستور رسیدگی ویژه به پرونده سیل شیراز را داده و رئیس هم برای رسیدگی به ماجرا بلافاصله به شیراز سفر کرده است، مطالبه جدی مردم از دستگاه قضایی آن است که این‌بار خیلی محکم با شیراز در هر و کنند تا برای تمام باشد. 📝 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️واردات ۷/۱ میلیون دلار غذای سگ و گربه با ارز ۴۲۰۰ تومانی در ۱۱ماهه سال ۹۷ 🔺در ۱۱ماهه سال ۹۷ بیش از ۷/۱ میلیون دلارغذای سگ و گربه با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده 🔹آیا غذای سگ و گربه مایحتاج ضروری مردم است یا دارو و لوازم پزشکی یا آموزش در مدارس خارجی ایران؟ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مردمی که همچنان حماسه می‌آفرینند 🔺مردم که چندی پیش با جمع‌آوری کیسه‌های شنی بند بزرگی برای انحراف مسیر آب ساخته بودند این بار قایق‌های خود را در محلی که تخریب شده بود غرق می‌کنند تا بتوانند از ورود سیلاب به شهر خودداری کنند. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️یکشنبه، 11 فرورین؛ « » از شبکه افق پخش می‌شود 🔹ساعت 18:30 🔺«عابدان کهنز» روایت شکوفایی و بالندگی شهیدان مدافع حرم ، و و جانبازان مدافع حرم و در مسجد امیرالمومنین (ع) کهنز شهریار است. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حسین راغفر،‌ اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا: 🔺 برخی روسای کمیسیون‌های مجلس از پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها پول می‌گیرند/ همین الان چند نماینده مجلس از وزارت نفت ماهانه حقوق می‌گیرند. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹چه می‌توانم گفت درباره ی کسی که تا دیروز شعار چپ سرمی‌داد ولی امروز همراه با اداره هواشناسی در مناطق معتدل، قدم می‌زند و نان می‌خورد و نان می‌برد؟! چه می‌توانم گفت درباره‌ی آدمی که زمانی طنز نویسش می‌دانستند ولی امروز مسخره و دلقک محافل حکومتی شده است؟» (صفحه ۳۸۸ کتاب سکانس کلمات) 🔺سالگرد شاعر انقلاب مرحوم سیدحسن حسینی http://yon.ir/03qM3 ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️برنامه با حضور (دبیر اسبق جنبش عدالتخواه) و دکتر مهدیار 🔺 با موضوع «گام دوم انقلاب از منظر بسترسازی برای عدالت خواهی، رویشها و امیدآفرینی، تهدیدها و آسیب‌ها» 🔹مردم با سوریه و فلسطین مشکلی ندارن، با محافظه کاری و ناکارآمدی مشکل دارند 🔹محافظه گری و انقلابی گری باید جا به جا شود 🔹 انقلابی پشت بن بست نمیماند 🔺 شنبه ۱۰ فروردین ۲۲ از 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ پویش کمک به سیل زدگان در لبنان 🔹زیر آتش بودیم، کمکمان کردید، شما گرفتار آب شدید نوبت ما است که کمک کنیم. 🔹این شعار پویشی است که در لبنان برای کمک به سیل زدگان در سیل های اخیر کشور به راه افتاده است. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ خیانت ۵.۵هزار میلیارد تومانی در خصوصی سازی ۸ شرکت 🔹گزارش تفریغ بودجه ۹۶، روایت هزاران خیانت به کارگران مظلوم ایرانی است 🔺 ارزش واقعی شرکت پالایش نفت کرمانشاه ۶۱۷ میلیارد تومان بوده که با ۷۰ % تخفیف به ۱۹۹ میلیارد تومان فروخته‌ شده است. 🔺 آلومنیوم هرمزگان ۵۰۰ میلیارد تومان زیر قیمت فروخته‌ شده است 🔺 کشت‌وصنعت مغان ۲هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان ارزان فروخته‌ شده است 🔺 زمین ۳۰۰ میلیارد تومانی با ۹۱ % تخفیف فقط ۲۶.۵ میلیارد تومان فروخته‌ شده است 🔺 ماشین‌سازی و دو شرکت دیگر تبریزی در سال ۹۷ به قیمت سال ۹۴ فروخته‌ شده است!! 🔺 آیا مسببان چنین خیانتی محاکمه خواهند شد؟ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ با ابتکار جنبش نجباء؛ تکاپوی عراقی‌ها برای کمک به سیل‌زدگان ایران ادامه دارد 🔹جنبش نجباء با برپایی کمپینی تحت عنوان "زیر آتش بودیم و‌ ما را یاری کردید، حالا شما زیر آب هستید و نوبت یاری ما رسیده است"؛ دفاتر نمایندگی خود در استان‌های بغداد، بصره، نجف، کربلا، دیوانیه، دیاله، بابل، میسان، مثنی، ذی‌قار و صلاح الدین را به عنوان مراکز دریافت مساعدات اعلام عمومی کرده است. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️مشکوک نیست؟ 🔹مسئله این است که جریانی _مشکوک_ در پوشش مبارزه با نومیدی، مصرّانه دنبال برجسته‌سازی مواضع بنجل و مضحک و مبتذل سلبریتی‌ها و ضدانقلاب دربارۀ است. مشکوک از آن رو که هر اظهارنظر پوچ و بی‌ارزش آنها را در هر موضوعی، با آب و تاب تحویل می‌گیرد، با آب و تاب تحلیل می‌کند و سپس تعمیم می‌دهد. آنچنانکه این اظهارنظرهای سبُک، همۀ فضا را اشغال می‌کند و هر اظهارنظر و موضعِ انتقادی دیگری _هر اندازه هم عالمانه، امیدوارانه و اصلاح‌گرانه باشد_ در حاشیه قرار می‌گیرد. 🔹مثل روز روشن است که بخش اعظم مواضع سلبریتی‌ها و مواجب‌بگیران اجانب، مبتنی بر ، تخریب چهرۂ کشور و در بوق کردن و... است. بنابراین، طبیعی‌ست که با هر ضریبی که به این تصویرسازی‌ها داده می‌شود، چهرۂ ایران بیشتر و بیشتر تخریب می‌شود! 🔹حال چگونه است که بخش اعظمِ وقتِ نیروهای به اصطلاح ضدّ نومیدی، مصروف واکنش به سلبریتی‌های سیاه‌نما می‌شود؟ مشکوک نیست؟ و مشکوک‌تر از این اینکه، رویکرد غالب در پاسخ به خزعبلات ضدّ ملی سیاه‌نمایان، متحجرانه، ارتجاعی و مبتنی بر است: «اتفاقاً خیلی هم وضعمون خوبه؛ باور ندارید؟ امریکا و اروپا و ژاپن رو ببینید... اونجا هم فلاکت هست، فقر هست، سیل هست، بی‌تدبیری هست و...» 🔹این نحو نگاه به مسائل کشور، آیا ترویج رکود و تن دادن به وضع موجود نیست؟ مگر رویکرد ضدانقلابی جز این است؟ مشکوک نیست؟ 🔹این همه نیروی اجتماعی دلسوز و البته پرسشگر و عبرت جو در کناروگوشۀ کشور حضور فعال دارند، که هیچ کدام قائل به فلاکتِ مُلک و ملت نیستند، اما بر اساس اصول بدیهی انقلاب اسلامی و اسلام ناب، منتقد برخی روندها و رویکردها و عملکردها هستند؛ مشکوک است که این گروه از منتقدان وضع موجود، نه تنها در شعاع دیدِ نومیدی‌ستیزانِ امنیتی‌اندیش قرار نمی‌گیرند، که حتی به طرز حیرت‌آوری، رویکرد انتقادیشان هم سنگِ مواضع ضدّ ملی سلبریتی‌ها یا اصحاب امریکا و اسرائیل انگاشته شده و به شدت کوبیده می‌شود. این یکدست‌سازی و هم‌سنگ‌انگاری مشکوک است. مشکوک نیست؟ 🔹اگر نومیدی‌ستیزان در ادعای خود صادق بودند، علی‌القاعده باید می‌گشتند در بین منتقدان وضع موجود و جریانی را تقویت می‌کردند که به ایده‌هایی مانند فروپاشی پشت کرده‌اند، اما سرشان را هم زیر برف نکرده‌اند و ساده‌لوحانه به پمپاژ مصنوعیِ نمی‌پردازند! نه اینکه بی‌هویت‌ترین، سست‌ترین و سطحی‌ترین منتقدان را عَلم کنند و در پوشش مبارزه با نومیدی، با دست خودشان به ایدۂ دامن بزنند! 🔹دوگانۀ یا (نومیدی و امید)، ادامۀ همان دعوای قبیله‌ای قدیمی‌ست. دوگانه‌ای که جز برای افسار زدن به رویکرد عدالتخواهیِ اسلام‌نابی ابداع نشده است. جوری صحنه‌آرایی شده است که همگان یا در زمرۀ ماله‌کشانِ سفیدنما جای بگیرند یا در ردیف امیدکُشانِ سیاه‌نما! 🔺بازی خوردن از طرفین این دعوای پوچ و قرار گرفتن در یکی از دو سو، کمک به تخریبِ سامانِ عدالتخواهی در دهۀ پنجم است. جریان انتقادی مطلوب، اگر هم هنوز جریان نیست، باید تقویت شود تا انقلاب از چنبرۂ سفیدنمایانِ ساده‌اندیش و سیاه‌نمایانِ بیماردل خلاص گردد. ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir