eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ⭕️ شب دوم محرم ۱۴۴۱ 🔺اسلام عارفان مبارزه‌جو در تقابل با مبارزه بی‌معنویت و معنویت بی‌مبارزه 🔺عاشورا صحنه‌هایی دارد که رابطه مستقیم با معبود است. شروع نهضت از کنار قبر پیمبر (ص) که با مناجات امام حسین (ع) در سجده آغاز می‌شود (اِلهی عُبَیْدُکَ بِبابِکَ خَوَیدِمُکَ بِبابِکَ مِسْکینُکَ بِبابِکَ. خدای من، بنده کوچک تو بر در توست، خادم حقیر تو بر درگاه توست، بی‌چیز تو بر درگاه توست)، دعای عرفه، شب عاشورا که امام برای نماز و قرآن وقت می‌خواهد، نماز اول وقت و صحنه آخر که امام قتلگاه مناجات می‌کند (إِلَهى رِِضاً بِقَضائِكَ تَسلیماً لِأمرِکَ لا مَعبودَ سِواكَ. خدای من راضی به قضای تو هستم، تسلیم امر تو هستم و هیچ پرودگاری جز تو نیست) 🔺البته معنویت عاشورا در همه صحنه‌های آن هست، از آن‌جا که حسین‌بن‌علی دم از قطعیت شهادت می‌زند (نقل ایشان از پیامبر که فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَرَاكَ قَتِيلا، خداخواسته است که تو را کشته ببیند ) تا جایی که فرزندش را به میدان می‌فرستد و خدا را به شهادت می‌گیرد (َ اللَّهُمَّ اشْهَدْ فَقَدْ بَرَزَ إِلَيْهِمْ غُلَامٌ أَشْبَهُ النَّاسِ خَلْقاً وَ خُلُقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِك‏ ، خدایا شاهد باش که همانا جوانی به سمت آنها می‌رود که شبیه‌ترین مردم در سیما و رفتار و گفتار به پیامبر تو است) تا جایی که زینب کبری در جواب طواغیت از قصه عاشورا می‌گوید جز زیبایی ندیدم (ْ مَا رَأَيْتُ إِلَّا جَمِيلا) و... 🔺معنویت انسان عاشورایی در صحنه است، معنویتی است که صلاح (خوب بودن خود فرد) و اصلاح (تلاش کردن برای خوب کردن دیگران) در آن دو روی یک سکه است. معنویت عاشورا اگر به مبارزه نمی‌رسید با معنویت زهاد ثمانیه (زاهدان هشت‌گانه صدر اسلام) که سر بر آستان طواغیت می‌ساییدند یا حداقل با آنان کاری نداشتند، فرقی نداشت. مبارزه منهای معنویت نیز به قدرت‌طلبی و انحراف می‌رسید. 🔺بعضی از همین زاهدان مثل عبدالله‌بن‌عمر بودند که از مبارزه گریختند و بعد با پای حجاج‌بن‌یوسف ثففی نیمه شب بیعت کردند، بودند افرادی مثل خواجه ربیع که برای نبودن در صحنه مبارزه از دوره جنگ جمل به مرزهای شرقی رفته بود و با شنیدن فاجعه عاشورا از قبری که برای عبادت کنده بود بلند شد و یک انالله و انا الیه راجعون خواند و تا آخر عمر مغبون همین یک لحظه توجه به دنیا بود! بودند افرادی هم در تپه‌های کوفه که برای پیروزی امام دعا میکردند اما به یاری امام نمی‌شتافتند! از مرز ظریف کفر و ایمان می‌گفت از دشمن و دام‌های شیطان می‌گفت در کرب‌وبلا حسین را می‌کشتند در گوشه حجره شیخ عرفان میگفت 🔺️اما انسان عاشورا و انقلاب اسلامی، هم با خدا رابطه مستقیم دارد هم معنویت را در همه عرصه های زندگی جستجو میکند. به تعبیر سید شهیدان اهل قلم: غایت خلقت جهان پرورش انسانهایی است که در برابر شدائد و سختیها بر هرچه شک و ترس و تردید و ضعف است غلبه کنند و حسینی شوند. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️جاهلیت و جنایت به تعبیری، حسین(ع) را به سنت‌های پیش از عصر نبوت به مسلخ برد. ارتجاع به : ، ، و... تعبیر کامل‌تر و دقیق‌تر این است که ارتجاعِ و و جامعه‌ی بعد از پیامبر به سنت‌های عصر جاهلیت، چنین معرکه‌ای را آفرید. پس این، یک قاعده است که هرگاه خواص، مبتلا به ارتجاعِ جاهلی شوند، دست به جنایت می‌زنند! بازهم اگر بخواهیم این قاعده را ساده‌تر کنیم، چنین می‌شود: خواصِ مبتلا به امراضی نظیرِ ، ، ، لشکرکشی می‌کنند و حقیقت را سر می‌بُرند. ✔️نکته: خواصِ زمانه‌ی ما، بسیار دوست دارند تا مفهومِ «خواص» را در سال 61 هجری و در آدم‌های آن سال منجمد کنند تا دامن خودشان را نگیرد. اما چنین اهتمامی، نمی‌تواند از وقوع فاجعه ممانعت کند. حالا می‌خواهد اسمِ این آدم‌ها «خواص» باشد یا «نخبگان» یا «مسئولان» یا هر چیز دیگری. چون خودشان مبتلا به انحرافاتِ جاهلیِ ثروت‌اندوزی و زیاده‌خوری هستند، برای تغییر در استنتاجِ امروزی، چاره را در جمود و موزه‌ای کردنِ قواعد و مفاهیم می‌بینند. جریانِ جاهلیت، دیر یا زود دست به جنایت خواهد زد. مقدماتِ این جنایت، مدتهاست که فراهم آمده. ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
‍ ⭕️ مدیریت هیئتی 🔹متاسفانه با بی دقتی رسانه ای و همچنین هجمه های جریانات خاص، سال ها از مدیریت هیئتی به نام بی نظمی، شلختگی، عدم دقت و کار علمی نام برده می شود. و هرگاه می خواهند نمونه کار بی نظم و سوء مدیریت را نشان دهند با نام مدیریت هیئتی و حتی مدیریت جهادی خطاب می کنند. گواینکه هرجا مدیریت هیئتی و جهادی که خارج از ساختارها و بروکراسی رسمی اداری کشور بوده همراه با ضعف و بی نظمی بوده است. 🔹حال آنکه فقط تماشای برگزاری هیئت های بزرگ در شرایط حساس کرونای امسال دقیقا خلاف گزاره مرسوم و غلط را ثابت می کند. آنچنان که مردمی ترین، منظم ترین و دقیق ترین مدیریت را همین هیئت ها انجام داده اند. مدیریتی چابک و پویا که سریع توانست در مواجه با تغییرات شرایط و اعمال پروتکل های بهداشتی خودش را تطبیق بدهد و بدون کوچکترین بی نظمی مراسماتی با شکوه و جمعیت قابل توجه را مدیریت کند. مدیریت هیئتی که کاملا خودجوش و مردم نهاد است، توانسته خارج از چارچوب های خشک رسمی و اداری مدلی موفق را ارائه دهد. 🔹در همین قضایای کرونا مدیریت دولت با تمامی امکانات و اختیارات در شلوغ شدن و اجتماع های پرتراکم مردم در دفاتر خدمات ارتباطی برای سهام عدالت، ازدحام مردم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز تعویض پلاک و امثالهم نمونه هایی از سوء مدیریت دولتی در همین مدت اخیر است. که با وجود امکانات و اطلاع رسانی های گسترده اما حتی بصورت حداقلی نتوانست امور را مدیریت کند و موجب تبعات جدی برای سلامتی مردم کشور گردید. 🔹این مدیریت خسته و ناتوان که هرجا وارد شده جز بی نظمی و عصبانیت مردم را در پی نداشته تا جائیکه حتی در توزیع ساده یک سبدکالای معیشتی بحران می آفریند را با مدیریت مردمی و بومی هیئتی و جهادی قیاس کنیم. آنچنان که خود مردم کاملا پویا و منطبق بر نیازهای مردم عمل می کنند و در کمترین زمان و با کمترین امکانات و بودجه کار به بهترین شکل پیش می برند. 🔹نمونه های اخیر مدیریت هیئتی یا جهادی را نه تنها در برگزاری هیئات مذهبی در ماه محرم امسال، که در رزمایش همدلی و مواسات و کمک های مومنانه مردمی به مستضعفان، در عملکرد گروه های جهادی در ماجرای کرونا در تولید ماسک و ضدعفونی سطح شهر، حضور خودجوش گروه های جهادی در ماجراهای چون سیل و زلزله می توان نام برد. هرکدام را حقیقتا می توان به عنوان یک نمونه مطالعاتی تحقیقاتی مورد بررسی و مطالعه قرار داد. 🔹این مدیریت هیئتی و جهادی را مرهون انقلاب اسلامی هستیم و در دهه اول انقلاب در نهادهایی چون کمیته انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی، نهضت سواد آموزی به کمک ساختارهای رسمی جمهوری اسلامی آمدند و در حوزه های امنیت، سازندگی و سواد آموزی حقیقتا عملکرد موفق و بی بدیلی داشته اند. 🔹که البته تمامی این نهادهای مردمی بعدها توسط تکنوکرات ها و ساختارهای رسمی و معیوب اداری کشور روز به روز تضعیف و حذف و ادغام شدند. هرچند این مدل های موفق امروز در غالب های دیگر در حال ظهور و بروز است و سرچشمه جوشان مدیریت مردمی شده اند. زین پس هرجا از نظم و مدیریت مردم محور، کار دقیق حرف زده شود باید از مدیریت هیئتی و جهادی نام برده شود. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️حق وتو مضاعف آمریکا؛ علیه ایران و شورای امنیت! 🔺آمریکا چگونه مکانیسم ماشه را فعال خواهد کرد؟ 🔹آمریکایی ها معتقدند هرچند از برجام خارج شده اند، اما به موجب بند 10 قطعنامه 2231 که در تایید و پشتوانه برجام صادر شد، آمریکا از موسسان برجام است و همچنین براساس این بند کشورهای عضو به استفاده از مکانیسم حل اختلاف در برجام صرفا «تشویق» شده اند و هیچگونه «الزامی» وجود ندارد. لذا آمریکا به استناد بند 10 قطعنامه 2231 حق استفاده از مکانیسم ماشه را برای خود قائل است. 🔹آمریکا مدعی است با استناد به بند 10 قطعنامه به دلیل اینکه جزو تاسیس کنندگان برجام بوده و نام این کشور ذکر شده و همچنین در هیچ جای دیگر قطعنامه شورای امنیت قید نشده که کشوری در صورت خروج از برجام، از دایره مشارکت کنندگان حذف می شود، بنابراین به عنوان «مشارکت کننده» حتی اگر از برجام خارج شده باشد می تواند از ظرفیت قطعنامه 2231 در فعال سازی مکانیسم ماشه استفاده کند. 🔹در ادامه نیز آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه به بند 11 قطعنامه 2231 استناد می کند و به دلیل عدم ماهیت الزام آور بند 10 و عدم انحصار بند 11 در ارجاع شکایت به کمیسیون مشترک برجام، می تواند راسا درخواست خود را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد و تمامی تحریم ها و قطعنامه های لغو شده را بازگرداند. 🔹اگر تفسیر آمریکا از قطعنامه 2231 و عنوان «مشارکت کننده» پذیرفته شود، راجع «ادامه لغو تحریم ها» در شورای امنیت رای گیری می شود که با وتو هر عضو از جمله آمریکا، حداکثر 30 روز تمامی تحریم ها و قطعنامه های لغو شده قبلی باز می گردد. 🔹اما چالش اساسی این است که آمریکا با اینکه چین و روسیه و سه کشور اروپایی با تفسیر او از قطعنامه 2231 مبنی بر «مشارکت کننده بودن» آمریکا و تبعا فعال سازی مکانیسم ماشه مخالفند، چگونه می تواند این مسیر را طی کند و سرانجام این چالش حقوقی به کجا ختم خواهد شد؟ 🔹براساس ماده 27 منشور سازمان ملل که مربوط به شیوه تصمیم گیری در شورای امنیت است، در بند 2 این ماده آمده است که موضوعات مطرح شده در شورای امنیت اگر آیین نامه ای( شکلی) باشند شورا با اکثریت اعضا یعنی 9 رای موافق تصمیم می گیرد و در بند 3 این ماده نیز آمده است اگر موضوعات غیرآیین نامه(ماهوی) باشند تصمیم شورا با اکثریت 9 رای و موافقت اعضای دائم( اعمال حق وتو) انجام می گیرد. رای ممتنع عضو دائم نیز رای موافق شمرده می شود. 🔹بحث تفسیر متن قطعنامه 2231 و مشارکت کننده بودن یا نبودن آمریکا بسیار روشن است یک موضوع آیین نامه ای بدون حق وتو اعضاست. از طرفی امروز آمریکا یک گزارش یا اطلاعیه به عنوان مشارکت کننده برجام به شورای امنیت ارائه داده است. آمریکا بدبینانه ترین حالت را درنظر گرفته است، اگر چین و روسیه یک قطعنامه آیین نامه ای ارائه کردند مبنی بر اینکه آمریکا «مشارکت کننده» در برجام نیست و نمی تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند، تکلیف چیست؟ چین و روسیه مدعی می شوند موضوع «عدم مشارکت کنندگی» آمریکا از نوع آیین نامه ای است، و در مقابل آمریکا نیز حتما استدلال می کنند این یک موضوع غیرآیین نامه ای و تابع حق وتو اعضاست. 🔹لذا در شورای امنیت ابتدا رای گیری می شود که آیا موضوع آیین نامه ای یا غیرآیین نامه ای است؟ طبق رویه شورای امنیت رای گیری درباب آیین نامه ای یا غیرآیین نامه ای بودن موضوعات، خود یک امر غیرآیین نامه ای و مشمول حق وتو اعضاست. لذا آمریکا ابتدا یکبار از حق وتو خود استفاده می کند و موضوع را غیرآیین نامه ای می کند.(وتو اول) سپس با غیرآیین نامه ای شدن موضوع قطعنامه پیشنهادی چین و روسیه، مجددا از حق وتو خود استفاده می کند و موضوع «عدم مشارکت در برجام» را رد خواهد کرد(وتو دوم) و خواهد توانست با «مشارکت کننده» قلمدادشدن خود، مکانیسم ماشه را فعال کند. به این عمل استفاده از قدرت «وتو مضاعف» یا «دابل وتو» نیز می گویند. 🔹آمریکا وارد یک قمار سنگین شده که در این کارزار نه تنها حیثیت خودش در خطر است، بلکه خدشه ای اساسی به رویه های شورای امنیت سازمان ملل و حق وتو وارد خواهد کرد. طی دهه های گذشته اعضای شورای امنیت از وتو مضاعف استفاده نکرده اند، این اقدام آمریکا با هدف شکست ایران و بازگشت تحریم های شورای امنیت، موجب نقض عرف دهه های گذشته شورای امنیت خواهد شد و احتمالا با این اقدام زین پس تصمیم گیری های شورای امنیت دچار تحول می شوند و در آینده نزدیک نیز باید شاهد اعمال حق وتو مضاعف توسط بقیه اعضای دائم شورای امنیت علیه آمریکا نیز باشیم. 🔹گویا ترامپ می خواهد هزینه خسارت های احتمالی بعدی در شورای امنیت را بپذیرد، ولی در این پرونده علیه ایران بصورت کاملا یکجانبه پیروز شود. ✍️ 🔺متن کامل یادداشت را از اینجا بخوانید https://www.nasimonline.ir/Content/Detail/2360291/ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️برشی از کتاب «بر جاده‌هایِ آبی سرخ» ⁠⁣ 🔺ما پرچمِ خونینِ حق‌طلبیِ مولایمان علی را به دوش می‌کشیم، بی آنکه او را دیده باشیم. ما سلمانِ پارسی و بلالِ حبشی را از اعماقِ قلبمان می‌ستاییم، گرچه هرگز ایشان را ندیده‌ایم. 🔺شرطِ اعتقاد به رهبری، دیدنِ شخصِ رهبر نیست، بلکه دیدنِ نتایجِ اعمال اوست؛ شرطِ پیوستن به یک نهضت، ملاقات با سرانِ آن نهضت نیست، بل برداشتنِ محصولِ مبارزه‌ی افرادِ آن نهضت است. 🔺آقای ما برای این حسین نشده است که ما او را دیده‌ایم، دستش را بوسیده‌ایم، در آغوشش گرفته‌ایم، خاک پایش را سرمه‌ی چشمانمان کرده‌ایم، یا او از نقشه‌هایی که برای رهایی فرزندانش دارد، چیزهایی به ما گفته ... نه ... ما حسین را دوست داریم به خاطرِ آنکه با نامِ او، عِطرِ نجابت در فضا پراکنده می‌شود؛ عِطرِ ایمان، عطرِ مقاومت در برابرِ ظلم - از این سو تا آن سویِ جهان، از زمین تا ستارگان .... 🔺حتی اگر حسینی هم وجود نداشت، این عطرِ حسینیِ پیچیده در فضا کافی بود تا ما را به ارادتِ حسین و مرکزِ شهادت بکشاند. 🔺این که دستِ من - دست هایِ من - هرگز به قبای حسین نمی رسد [و] به خاطرِ او شمشیر می‌زنم و به هوای وصلِ او با کرور کرور اجنبی می‌جنگم، حسین را حسین نگه می‌دارد. حسین، حسین نشد برایِ آنکه آفتابِ حضورش، سرمازدگانِ بی پناه را گرم کند، داغ کند و بسوزاند؛ بل حسین شد به خاطرِ حضور ازلی‌اش در ذهنِ هرکس که می‌خواهد در راه شمشیر بزند. ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕️«عدالتخواهی» برتر است یا «مواسات»؟! 🔺آن زمان‌ها که هنوز دوران نگذشته بود، از امیرالمؤمنین پرسيدند برتر است يا ؟ فرمود «عدل» و دو دلیل آورد: - «عدالت» هر چيزى را در جاى خود مى‌نهد، درحالی‌كه «بخشش» آن را از جاى خود خارج مى‌سازد. - «عدالت» تدبير عمومى مردم است، درحالی‌كه «بخشش» گروه خاصى را شامل است. 🔺دلیل دوم خیلی مهم است، چرا که زاویه نگاه را تعیین میکند. این «العدلُ سائِسٌ عَام» همان «اداره عمومی» و «حکمرانی»‌ای‌ست که در مدیریت و سیاستگذاری سالها درموردش بحث شده و خطابش به حاکمیت و برای تدبیر کل جامعه است. اما بخشش و مواسات خطابش به مردم و ناظر به حرکت‌های محدود و موضعی‌ست. 🔺اگرچه بین اینها تعارضی نیست اما دعوا اینجاست که «مسئولیت اجتماعی» را چگونه و ناظر به کدام و یا با تأکید بر کدام تعریف کنیم؟ مردم خطاب به حکومت، عدل را مطالبه کنند یا خطاب به همدیگر جود و بخشش داشته باشند؟ «عدالتخواهی» اینجا وارد میشود. عدالتخواهی برتر است یا بخشش؟! 🔺آقای پناهیان می‌گوید دوران عدالتخواهی گذشته، چون امروز دیگر قوه قضاییه دارد مبارزه با فساد را پیش می‌برد! صرف‌نظر از اینکه قوه قضاییه چقدر در این راه موفق است و یا اینکه خودش به نظارت عمومی و کمک مردم نیاز دارد یا نه، آیا از نظر آقای پناهیان عدالتخواهی صرفاً مساوی با مبارزه با فساد و «گرفتن دزدها»ست؟! 🔺«عدالتخواهی»، تولید قدرت اجتماعی برای قرار دادن هر چیز سر جای خودش در حکومت و در نتیجه تدبیر عمومی جامعه بشکلی عادلانه است. دورانی که خیلی چیزها سر جای خودش نیست و خبری از تدبیر و اداره عمومی نیست، اتفاقاً دوران عدالتخواهی‌ست. البته که جود هم فضیلت است و اساساً دوران این دوگانه‌سازی‌هاست که گذشته! 📎 پ.ن: حکمت ۴۳۷ نهج‌البلاغه: وَ سُئِلَ أَيُّهُمَا أَفْضَلُ، الْعَدْلُ أَوِ الْجُودُ؟ فَقَالَ: الْعَدْلُ يَضَعُ الْأُمُورَ مَوَاضِعَهَا، وَ الْجُودُ يُخْرِجُهَا مِنْ جِهَتِهَا؛ وَ الْعَدْلُ سَائِسٌ عَامٌّ، وَ الْجُودُ عَارِضٌ خَاصٌّ؛ فَالْعَدْلُ أَشْرَفُهُمَا وَ أَفْضَلُهُمَا. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ ۶ 🔺️نه تسلیم دلیلانه نه وحدت سیاستمدارانه 🔺️امام حسین (ع) در مسجد النبی در پاسخ مروان‌ حکم به‌عنوان نماینده‌ی معاویه فرمود: 🔺️«وَ أَمَّا صُلْحُ مَا بَيْنَ هَذَيْنِ الْحَيَّيْنِ فَإِنَّا قَوْمٌ عَادَيْنَاكُمْ فِي اللَّهِ وَ لَمْ نَكُنْ نُصَالِحُكُمْ لِلدُّنْيَا.» 🔺️ و اما در مورد صلح (پیوند دادن) بین این دو قبیله، ما قومی هستیم که به‌خاطر خدا با شما دشمنی کردیم و هرگز به‌خاطر دنیا با شما مصالحه نخواهیم کرد. (مناقب آل‌أبي‌طالب، ج‏4، ص 39.) 🔺️در روز عاشورا فرمودند: . 🔺️«وَ اللَّهِ لَا أُعْطِيكُمْ بِيَدِي إِعْطَاءَ الذَّلِيلِ وَ لَا أَفِرُّ فِرَارَ الْعَبِيد.» به خدا سوگند، من دستم را مثل ادم‌های ذلیل در اختیار شما نمی‌گذارم (بیعت نمی‌کنم) و مانند فرار کردن بنده فرار نمی‌کنم. ( الإرشاد، ج‏2، ص 98.) 🔹در منطق حسینی در منازعه با باطل نه می‌شود ذلیلانه تسلیم شد، نه می‌توان مانند یک بنده گریزپا فرار کرد. باید ایستاد و به درگیری مستقیم پرداخت 🔹به‌خاطر قدرت و محاسبه سیاسی، نمی‌شود مصالحه و وحدت کرد. وحدت باید بر مبنای پایبندی واقعی به اصول باشد، نه سر تقسیم منافع که با توجیه‌‌های ظاهراً دینی انجام شود. همین است که حسین‌بن‌علی (ع) حاضر نشد نه با وصلت سیاسی با بنی‌امیه صلح کند و عکس یادگاری بگیرد و بگوید ما همه با هم هستیم، نه با بسیاری جریان‌های مخالف یزید، مثل زبیری‌ها همراه شود. تا دفع افسد به فاسد کند 🔹این خلوص حق است که می‌تواند بر باطل پیروز شود و دل‌ها را جذب کند. حقی که به‌خاطر محاسبات مادی و سیاسی خود را به باطل آغشته کند، دیگر حق نیست، دنیاگرا شده و براساس سنت قرآنی توانایی پیروزی ندارد. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️صحبت های رهبری که سانسور شد! 🔹در ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب با جلسه هیئت دولت، بخش های مهم از فرمایشات ایشان، کمتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️از انقلاب اسلامی محمد تا قتلگاه (فصل نخست: حکومت تراز حسین بن علی) 🔺قسمت اول:حکومت اسلامی با احدی رودروایسی ندارد 🔹شما می پرسید که حسین بن علی(ع) به دنبال چه نوع حکومت دینی بود و آیا ممکن بود؟ آری ممکن بود... حکومتی که حاکمش علی (ع) مَصقَلَةَ بن هُوِیره را که از کارگزاران خودش بود، به جرم در حکومت، گوشمالی داد، حکومتی که با عَلابن زیاد یکی دیگر از مسئولین که خانه برای خود ساخت برخورد کرد. حکومتی که وقتی مُنذَر بن جارود کرد، حضرت امیر او را کوبید. حکومتی که وقتی عبدالله بن زَمعه سهم اضافی از اموال عموم و بیت المال برای خود خواست، حضرت امیر(ع) او را پیش چشم مردم کرد. حکومتی که وقتی عثمان بن حُنیف حاکم بصره در مهمانی شرکت کرد و فقط در مهمانی شرکت کرد و بر سر سفره آنها نشست، او را به شدت کرد. حکومتی که وقتی ابن عباس پسر عموی خود علی (ع) در حاکمیت خطا کرد، او را هم در هم کوبید و گفت: به خدا سوگند با شمشیری تو را خوهم زد که هر کس را با این شمشیر زدم، به جهنم رفت.حکومتی که آهن گداخته به دست برادرش عقیل نزدیک کرد چون سهم اضافی از می خواست.حکومتی که ابوالاسود دوئلی را که از اصحاب درجه یک خود علی بن ابیطالب (ع) و آدم صالح و شریفی بود، از قضاوت عزل کرد برای آن که صدایش را در جلسه دادگاه بلند کرده بود. حکومتی که حسین (ع) به خاطر آن شهید شد حکومتی بود که اهل سازش و سستی نباشد. ادامه دارد... http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ماجرای درگیری در روستای ابوالفضل اهواز از زبان موسوی امام جماعت و نماینده اهالی روستا http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چرا هیچوقت استیضاح نمی‌شود⁉️ 🔹شگردهای زنگنه برای فرار از استیضاح http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹غزلی عاشورایی از حسین منزوی، با صدای مهدی رسولی ای خون اصیلت به شتک‌ها ز غدیران افشانده شرف‌ها به بلندای دلیران جاری شده از کرب و بلا آمده و آنگاه آمیخته با خون سیاووش در ایران تو اختر سرخی که به انگیزه‌ی تکثیر ترکید بر آیینه خورشید ضمیران ای جوهر سرداری سرهای بریده وی اصل نمیرندگی نسل نمیران خرگاه تو می‌سوخت در اندیشه تاریخ هر بار که آتش‌زده شد بیشه شیران آن شب چه شبی بود که دیدند کواکب نظم تو پراکنده و اردوی تو ویران؟ و آن روز که با بیرقی از یک سر بی تن تا شام شدی قافله‌سالار اسیران تا باغ شقایق بشوند و بشکوفند باید که ز خون تو بنوشند کویران تا اندکی از حق سخن را بگزارند باید که به خونت بنگارند دبیران حد تو رثا نیست عزای تو حماسه ست ای کاسته شان تو از این معرکه‌گیران http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ما ملت گريه هستيم 🔺ما ملتى هستيم که با همين اشک‌ها سيل جريان مى دهیم و خرد مى‏ کنیم سدهايى را که در مقابل اسلام ايستاده است ✅تریبون مستضعفین: http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ان شاءالله پیش عباسم... 🔺 برشی از مستند و صحبت رفاقتی شهید «مصطفی صدرزاده» و شهید «مرتضی عطایی» برای شهادت و شفاعت. 🔸اﻳﻦ مستند را در سایت ببینید. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️از انقلاب اسلامی محمد تا قتلگاه (فصل نخست: حکومت تراز حسین بن علی) 🔺قسمت دوم:آبرویش را بریزید... 🔹حکومتی که حسین (ع) به خاطر آن شهید شد حکومتی بود که اهل و سستی نباشد. حضرت امیر (ع) نکته مهمی فرموده اند که باید این تعبیر را مجریان همه حکومت ها ببینند: «کسانی می توانند حکومت دینی واقعی تشکیل بدهند که اهل مداهنه و سازشکار و مصانعه و ریاکاری نباشند؛ کسانی که با صاحبان و با جناح های قوی و سرمایه دارها و با قدرت های داخلی و خارجی، معامله نکنند و نترسند؛ کسانی که نباشند» 🔹حکومتی که وقتی ابن حرمه _ناظر مالی اهواز_ کرد، گرفت و کرد، حضرت امیر او را به زندان اندخت و دستور داد او را به بردند(یعنی ملاقات ممنوع شد) و فرمود او را در و جلوی چشم مردم، بزنید نه اینکه مجازات مخفی کنید؛ بلکه آبرویش را بریزید. حکومتی که امام حسین می خواست احیا کند حکومتی بود که خودش و مردم قبلا تجربه کرده بودند و در عاشورا به خاطر همان اصول کشته شد. ادامه دارد... http://Eitaa.com/teribon_ir
nakhoda-beshno az ney-(www.matamdaran.ir) (Trimmed) (2).mp3
2.36M
⭕️ آمیخته با مفاهیم ناب در خدمت آرمان های + صوت اندر آنجا که حق سر به زیر است اندر آنجا که باطل امیر است اندر آنجا که دین و مروّت پایمال و زبون و اسیر است راستی زندگی ناگوار است مرگ بالاترین افتخار است اندرآنجا که از فرط بیداد نیست مظلوم را تاب فریاد اندرآنجا که ظالم به مستی بر سر خلق می تازد آزاد مُهر بر لب نهادن گناه است خامُشی بدترین اشتباه است این اساسِ مرام حسین است روح و رمز قیام حسین است یا که آزادگی یا شهادت حاصلی از پیام حسین است شیعه ی او هم این سان غیور است تا ابد از زبونی به دور است شیعه و تن به بیداد دادن؟! شیعه و مُهر بر لب نهادن؟! شیعه و خفتن وآرمیدن؟! شیعه و در مَذَلَّت فتادن؟! شیوه ی شیعه هرگز نه این است شیعه نبود هرآن کس چنین است مداح: ناخدا عبدالحمید دشتی فرد شاعر: محمد حسین بهجتی (شفق) ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️امام خمینی(ره): قیام ،با عددی قلیل و ایمانی وعشقی بزرگ،در مقابل ستمگران کاخ نشین و مستکبران غارتگربود ودستور آن است که این برنامه سرلوحه زندگی است درهر روز و درهر سرزمین. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️فتح خون... 🔺گاه هست كه كس از «خويشتن» رسته، اما هنوز در بند «تن خويش» است ... تن هم كه مقهور دهر است. آنگاه از دهر می نالد كه : یا دهر اف لك من خلیل كم لك بالاشراق و الاصیل من صاحب او طالب قتیل و الدهر لا یقنع بالبدیل و انما الامر الی الجلیل و كل حی سالك السبیل 🔺این آوای است كه ازخیمه همسایه می آید، آنجا كه «جون» شمشیر او را برای پیكار فردا صیقل می دهد. شعر و شمشیر؟ عشق و پیكار؟ آری! شعر و شمشیر، عشق و پیكار، این حسین است، سر سلسله عشاق، كه عَلَم جنگ برداشته است تا خون خویش را همچون كهكشانی از نور بر آسمان دنیا بپاشد و راه قبله را به قبله جویان بنمایاند. 🔺آنجا كه قبله نیز در سیطره حرامیان خون ریز است، عشاق را جز این چاره ای نیست. شعر نیز ترنم موزون آن مستی و بیخودی است و شاعر تا از خویش نرهد، شعرش شعر نخواهد شد. شعر، تا شاعر از خویش نرسته است، حدیث نفس است و اگر شاعر از خود رها شود، حدیث عشق است، پس نه عجب اگر شعر و شمشیر و عشق و پیكار با هم جمع شود... كه كار عشق، یاران، لاجرم كربلایی است. 🔺پس دیگر سخن از منصور و بایزید و جنید و فلان و بهمان مگو كه عشاق حقیقی، تذكرة الاولیاء را بر خیابان های خرمشهر و آبادان و سوسنگرد و بر دشت های پرشقایق خوزستان و بر سفیدی برف های ارتفاعات بلند كردستان باخون می نویسند، با . ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️عزاداری ضدآمریکایی مردم، عاشورای ۵۸ مقابل لانه جاسوسی با مداحی دانشجوی پیرو خط امام شهید مهدی رجب بیگی http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺عدالتخواران در امنیت 🔺عدالتخواهان در فشار 🔹حجه الاسلام سیدمحمد شب تاسوعا، کانون رهپویان وصال شیراز: 🔹آقایان «دولت بین الاغنیا» راه انداخته اند. حتی وقتی می خواهند خیریه راه بیندازند، زمین ها را بین خودشان تقسیم می کنند. یک سفره ای است نشسته اند دورش چپ و راست و با هم می خورند. بنیاد مستضعفان باید توضیح دهد چرا زمین ها را به آنها داده است. 🔹مردم از تبعیض و رانت به استیصال می رسند. جوان وقتی می بیند برای یک موقعیتی تلاش می کند و فلان آقازاده یک شبه به آن جایگاه و مقام می رسد از خشم لبریز می شود. 🔸قانون «از کجا آوردی» چه شد؟ منافع چه کسانی در خطر افتاده بود که این قانون فراموش شد؟ چه شد یک عده یکباره صاحب میلیاردها شدند؟ آنها که قبل از انقلاب در یک بالا پشت بام می‌خوابیدند حالا چه طور صاحب میلیاردها ثروت اند؟ دولت موظف است از اینها مالیات بگیرد و حق مستضعفان را بازپس بگیرد. 🔹عدالت خواران به جان عدالت‌خواهان افتاده اند و‌ مدام آنها را تحت فشار می گذارند که چرا از عدالت می گویید. جامعه بدون عدالت مردمش آرامش ندارند.. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ بگذار این سال های حرام بگذرد! 🔺در قبائل عرب، همواره جنگ بود... دو قبیله که با هم می جنگیدند، تا وارد ماه حرام می شدند ، جنگ را موقتا تعطیل می کردند، اما برای اینکه اعلام کنند که در حال جنگند و این آرامش از سر سازش نیست... 🔺و چون بگذرد، جنگ ادامه خواهد یافت، سنت بود که بر قبه ی خیمه ی فرمانده قبیله، پرچم سرخی بر می افراشتند ، تا دوستان، دشمنان و مردم همه، بدانند که «جنگ پایان نیافته است.» 🔺آنها که به کربلا می روند، می بینند که جنگ با پیروزی یزید پایان گرفته و بر صحنه جنگ، آرامش مرگ سایه افکنده است. اما می بینند که بر قبه آرامگاه حسین، پرچم سرخی در اهتزاز است! بگذار این سال های حرام بگذرد! ✍🏻 http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله جوادی آملی: نهضت جهانی سالار شهیدان علیه السلام 🔺این مطلب را نفرمود مخصوص من است، فرمود همه شما اینچنین هستید. فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَ یَزید بن مُعاویه). نفرمود من نمی کنم، فرمود: هر کس فکر می کند، با کنار نمی آید؛ از همان اول حرف زد. نفرمود که من بیعت نمی کنم! اگر می فرمود اَنَا لا اُبایِعُ، می گفتیم این مخصوص خود امام بود؛ بلکه فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَ یَزید بن مُعاویه). هر کس حسینی فکر می کند، الی یوم القیامه زیر بار نمی رود؛ این جهانی می شود. اگر می بینید دارد، عاشورا دارد، عاشورا دارد؛ برای اینکه نفرمود این قیام من است یا است یا است یا است، اینها نیست! فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَه http://Eitaa.com/teribon_ir