eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺مگر میتوان از "اصول #عدالتخواهی" سخن گفت اما اشاره‌ای به نامه مهم حضرت آقا در شش آبان ۸۱ خطاب به دانشجویان و جوانان نکرد و آنرا سانسور کرد؟ مگر آنکه هدف #تخدیر_حزب‌الله باشد! 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
5.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️مجادله تند و بی ادبانه آرش ظلی پور، مجری برنامه "من و شما" و البته برادر مجری طرح فیلم سراسر اروتیک "خانم یایا" با مسعود فراستی بر سر فیلم ما قبل بد «هزار پا» که با ترک برنامه از سوی فراستی به اتمام رسید. 🔺مسعود فراستی: توهین به ارزش ها در فیلم ما قبل بد «هزارپا» اتفاق افتاده است. ارزش هایی مانند بسیجی،جانباز و تمامی ارزش هایی که هنوز هم قابل احترام هستند.وقتی شما در ابتدای برنامه من و شما؛برنامه را به مادران شهدا تقدیم می‌کنید،چکونه میتوانید از «هزارپا» حمایت کنید!! 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
12.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️مجموعه #ایران20 | قسمت اول 🔹ایران بالاترین کشور در شاخص توسعه انسانی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️به دنبال میان بُر 🔺لیبرال باشید، سوسیالیست باشید، حزب اللهی باشید، هر مبنا و تعریفی که از مفهوم عدالت داشته باشید صرفا با حرف زدن از تمناها و آرزوها چیزی محقق نمیشود؛ کار و زحمت لازم است. یک عده وقتی که با چالش ها و لوازم تحقق عدالت مواجه شدند و آمادگی روحی و حوصله انقلابی برای استقامت در مسیر نداشتند با امام و ولایت فقیه زاویه پیدا کردند. 🔺بعضی آدمها و جمع هایی که ابتدا می گفتند عدالت هدف است و تند و تیز هم بودند در طول سه چهار ده های که گذشته، کم کم فاصله گرفتند. بعضی هایشان کلاً عدالت را به عنوان یک هدف در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی خط زدند: "چرا عدالت هدف باشد؟! نخیر؛ آزادی هدف است. توسعه هدف است.... " .....، اهداف را عوض کردند.بعضی گفتند : “ اصلاً مگر تعریفی برای عدالت وجود دارد؟! در فهم هر کسی یک تعریفی هست و .... ” و فاصله گرفتند. 🔺اتفاقا یک بخش آنها هم بچه های جنبش دانشجویی بودند. اگر امروز سرنوشت بعضی از آدمهای تند دفتر تحکیم دهه شصت و هفتاد را، نگاه بکنید، خیلی عبرت آموز است. 🔹یک عده دیگر - که شاید اخیرًا بیشتر داریم این حرف ها را می شنویم- بر هدف بودن عدالت تأ کید می کنند ولی وقتی می بینند که محقق نشد یا به آن میزانی یا با آن سرعتی که مورد توقع و مطلوب بود ایجاد نشد، به جای اهداف، در مبانی شک می کنند! در خاستگاه ها و نقاط عزیمت شک می کنند : " اصلاً چرا باید از موضع دین به دنبال عدالت برویم؟ عدالت مفهومی فرا دینی است. چرا ما باید در منظومه امامت و ولایت یا در بستر جمهوری اسامی وارد عدالت خواهی بشویم؟ ا گر ما با نقائص و مشکلات جدی در تحقق عدالت در جامعه خودمان مواجه هستیم، به خاطر این است که با مبانی نادرست و از مبادی اشتباه و نقطه عزیمت های غلطی شروع کردیم. اصلاً چرا از اسلام، طلب عدالت بکنیم؟ می توانیم با یک نگاه فراگیرتری برای عدالت سربازگیری بکنیم و ... و اشتباه ما در مبانی و مبادی است." اینها هم دنبال میان بر و درپشتی می گردند. ✍️ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️انتقاد استاد نادر طالب زاده از اتکای صداوسیما به سلبریتی های دو‌هزاری : ستاره‌ی واقعی، دوست داشتنیه 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️استفاده‌ی بد از یگانه ابزار ناقص نظام 🔺بیانات در دیدار مدیران شبکه‌ی دوم سیما 🔺بی‌شک در درون کشور ما کسانی هستند که همان انگیزه‌های ضدیت با این گرایشِ به اصطلاح را دارند؛ شما از آن‌ها اصلاً نکنید. در تنظیم برنامه‌ی ادب و هنر، یا تنظیم برنامه‌ی کودکان، یا فیلم و سریال، هیچ‌وقت این فکر را نکنید که اگر ما این گرایش را نشان دادیم، ممکن است یک تیپ که مثلاً خوانندگان فلان مجله‌ی هفتگی هستند، خوششان نیاید؛ به‌دَرَک، خوششان نیاید! شما اصلاً کاری را بکنید که آنها خوششان نمی‌آید؛ هیچ ملاحظه‌ی این چیزها را نکنید. 🔺نگویید ما این شخصیت را باید تجلیل کنیم، شاید آن‌ها جذب بشوند؛ نه، شما ببینید آیا در تجلیل این شخصیت، نقطه‌ی منفی‌ای وجود ندارد؟ نگویید ما باید با این آقا مصاحبه کنیم، یا سخنرانی این آقا را در فلان سمینار یا در فلان مجموعه پخش کنیم، برای این‌که آن جناح هم به این کانال علاقه‌مند بشوند؛ نه، شما نگاه کنید ببینید آیا این حرکت شما برای آن هدفگیری اصلی ضرری دارد یا ندارد؛ اگر ضرر دارد، اصلاً ملاحظه نکنید که فلان کسان ممکن است با این کار جذب بشوند؛ نه، بگذارید جذب نشوند؛ کاملاً عمل کنید. 🔺من یک آدم بسته‌ی بی‌اعتنای به خواسته‌ها و هدف‌های - به اصطلاح امروز - دگراندیشان یا دگراندیشانه نیستم؛ نه، این مقدار دارد که همه‌ی حرفها را گوش کند؛ لیکن این‌جا اصلاً مسأله‌ی این نیست؛ در این‌جا مسأله، مسأله‌ی یک شخص در مقابل یک شخص نیست؛ این‌جا مسأله‌ی یگانه ابزار ناقص یک نظام در مقابل مجموعه‌ی توطئه‌هایی است که دارد انجام می‌گیرد. بنده بیایم از همین یک ریالی که دارم، در مقابل میلیون‌ها تومانی که دیگران دارند، بد استفاده کنم؛ برای این‌که مبادا آن دیگران بدشان بیاید، یا خوششان نیاید؟! این به‌هیچ‌وجه نیست. ۱۳۷۰/۱۱/۰۷ ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
6.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ : آقای علی‌عسکری! این یک خطای موردی نیست بلکه رویه است، این استراتژی شماست... 🔺موضع صداوسیما عقب افتادگی نیست ؛ بلکه ارتجاعی است 🔺روایت ✅ به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ ۴ گونه ولایتمداری از صفین تا برجام 🔹زمانی که پیروزی سپاه اسلام بر معاویه نزدیک بود عمروعاص نیرنگ‌باز پیشنهاد سازش و را پیش کشید، فشار سپاه حضرت علی(ع) به ایشان مذاکره و سپس فرستادن اشعث بجای مالک را تحمیل کردند روایت رفتار سپاهیان حضرت در آن زمان و پس از آن، ۴ گونه و عاقبت آن را نشان میدهد: 1⃣ گروه اول امثال " " ها بودند که " " داشتند و با امید به دشمن و تذبذب در اطاعت از ولی دنبال ظاهر سازی و گرفتن موافقت ولی با نظرات خود بودند. اینها در دفاع از جایگاه ولی ثابت قدم نبودند و در سوابقشان گاهی در فکر پیوستن به معاویه بودند و گاهی رشادت در سپاه حضرت نشان میدادند و با ساده‌لوحی در لحظات حساس وا میدادند و بدنبال همراه کردن ولی با نظرات خود بودند نه همراه شدن با ولی و وعده‌های پوچ دنیوی نظیر اتمام جنگ به مردم میدانند تا با تحریک آنان، مسیر مدنظر خود را به حضرت تحمیل کنند و در عمل دست حضرت را بسته و در پازل دشمن بازی میکردند؛ خیلی از این جمع بعدا به معاویه پیوستند و نفاقشان نابودشان کرد. امثال اینها در زمان ما هم گفتند باید رفت با کدخدا بست و با ساده‌لوحی دنبال توافق با آمریکا بودند و با تبلیغ و وعده پوچ بهبود اقتصاد مسیر سازش و را تحمیل کردند. 2⃣ گروه دوم امثال " " بودند که قبل از شکستن بیعت، " " داشتند. اینها نه تنها علیه جریان اشعث افشاگری نمیکردند بلکه زمینه‌ساز بروز آنها بودند و خود مسیر سازش را به حضرت پیشنهاد میدادند اما پس از حکمیت و گول خوردن اشعث از عمروعاص، تغییر موضع داده و بابت کوتاهی خودشان از حضرت طلبکار بودند که ما نمیدانستیم تو چرا جلوی ما را نگرفتی و حضرت را تکفیر میکردند؛ مساله سکونت ابن ملجم در منزل اشعث در شب قبل از شهادت حضرت، نشانی از پیوند پنهانی خشک مغزی با نفاق است. خوارج زمان ما هم وقتی در قدرت بودند بخاطر نفسانیت و الهامات عرفان کاذب، با رها کردن کشور و حاشیه‌سازی زمینه‌ساز حضور واداده‌ها در قدرت شدند و درحالیکه خود دنبال شکستن قبح مذاکره با آمریکا بودند و در ایام انعقاد برجام سکوت کرده بودند پس از روشن شدن ابعاد این خیانت‌نامه، وقیحانه آنرا را پروژه آقای خامنه‌ای میخوانند! خوارج فعلی در حالی به استناد سوابق خود دنبال سهمند و خود را درون انقلاب تصور میکنند که یادشان رفته خوارج صدر اسلام در ماه صفر ۳۷ ه.ق در سپاه حضرت در جنگ صفین بودند و ماه صفر ۳۸ ه.ق در نهروان مقابل حضرت بودند؛ یعنی تنها یک سال فاصله از حق محض تا ! 3⃣ گروه سوم یاران " " حضرت بودند که دنبال " " بودند و خود را دنباله‌روی ولی معرفی کرده و ولایت‌بسندگی را ترویج میکردند و همه چیز را به شخص ولی ارجاع میدادند؛ اگر اشعث از حکمیت میگفت به حضرت ارجاع میدادند اگر عمار از مقاومت میگفت باز به حضرت ارجاعش میدادند؛ دنبال تحلیل نبودند و به اسم اطاعت، عقل را کنار میگذاشتند و در عمل سربار حضرت میشدند؛ اینها عمدتا از ولایت حضرت خارج نشدند اما توجیه‌گر مسیر اشعث‌ها شده و تحت اثر تبلیغات آنها مقهور شده و آنرا مصلحت میخواندند! در جامعه امروز ما هم این مدل بشدت ترویج میشود و بعضی از خطبا و تریبون داران خواسته یا ناخواسته بجای اینکه خود را سپر بلای ولی کنند؛ پشت حضرت آقا پنهان میشوند؛ در منابر به تکرار جملات حضرت آقا اکتفا کرده و هیچ هزینه‌ای برای جریان انقلابی پرداخت نمیکنند. در سالهای اخیر جزء ساکتین برجام و FATF بودند و زمان انتخابات از آقا برای کسب رای مایه میگذارند اما بعدا بنام مسیر خائنانه واداده‌ها را تایید، تصویب و تکمیل میکنند. 4⃣ گروه چهارم امثال " و " بودند که دنبال " " بودند. این بزرگان کُنه نظرات حضرت را درک کرده و با روشنگری دنبال جلوگیری از پذیرش حکمیت و فرستادن اشعث بودند؛ امثال مالک پس از جنگ ضمن اطاعت از حضرت در اجرای نتیجه حکمیت، وقوع آنرا نتیجه کم‌کاری خود میدانستند و تماما خود را وقف روشنگری موانع حضرت در تحقق کامل حکومت اسلام میکردند و مردم را برای انتخاب مسیر مدنظر ولی تشویق کرده و آنچه حضرت در مقام امام در بیان و عملش معذوریت داشتند این بزرگواران شرح داده و تبلیغ میکردند و در یک کلام بدنبال ولی بودند تا عدالت و حقوق مردم احیا شود. فریاد "این عمار" حضرت علی(ع) قبل از شهادت که با یادآوری صفین به زبان آوردند و تکرار آن عبارت در زمان فعلی توسط حضرت آقا در برجام و فتنه، نشانگر آنست که اولا چگونه در لحظات تاریخی، ولایتمداری عافیت‌طلبانه، طلبکارانه و منافقانه بهم میرسد و درمقابل ولایتمداری روشنگرانه قد علم میکند ثانیا تنها راه یاری کردن امام زمانه، ولایتمداری روشنگرانه است و سایر ولایتمداری‌ها تنها تکمیل است. ✍ @teribon
⭕️دستور رئیس‌جمهور دربارهٔ توقف فعالیت‌های توسعه‌ای دانشگاه‌ها در شهرها 🔹 رئیس‌جمهور، در پاسخ به نامه‌ی مرکز بررسی‌های استراتژیک و ضمائم آن با موضوع " ضرورت توقف فعالیت‌های توسعه‌ای دانشگاه‌ها در شهرها" به معاون اول خود دستور دادند تا این موضوع، در جلسه‌ای با حضور وزاری محترم راه و شهرسازی، علوم، تحقیقات و فناوری، کشور، رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور بررسی و اعلام نظر شود. 🔹در نامه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری آمده بود: "عملکرد دانشگاه تهران گذشته از آسیب‌های وارده تبدیل به الگویی برای سایر دانشگاه‌های تهران و کشور شده است و این روند به اذعان شورای عالی شهرسازی و معماری در سایر دانشگاه‌های تهران و شهرستان‌ها به صورت «الگوی توسعه دانشگاه تهران» در حال برنامه‌ریزی و یا اجراست. اکنون در محدودۀ دانشگاه الزهرا این مسئله به بحران مشابهی رسیده که همراه با اعتراضات مردمی برای مقاومت در مورد واگذاری مالکیت زمین‌های ده ونک در جریان است." 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
5.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺ابوالفضل زرویی نصرآباد بی گمان یکی از تواناترین و طنزپردازان معاصر در عرصه نظم و نثر بود. قوت نظم و زلالی طبع و تسلطی که بر متون قدیم و جدید فارسی داشت طنز او را یک سر و گردن بالاتر از دیگران نشانده بود. او هم خودش ریشه دار و اصیل بود و هم هنرش، به گونه ای که رد طنزش را از گل آقا تا دهخدا تا عبید و... میشد نشان داد. 🔺بعضی از کسانی که شاگرد او محسوب می شدند یا حتی نمی شدند، سال ها قبل به طمع نان و نام و نواله با سفر بستند و به جاهای دیگر رفتند و قلمشان را در اختیار دیگران قرار دادند و بعضی ها هم ماندند و طنزهای تندشان را آتش تهیه ی کارزار تبلیغاتی این جناح و آن جریان در داخل کردند ، اما ابوالفضل ، علی رغم مشکلات جدی مالی و بیماریی که بعدا به سراغش آمد و هر روز او را تکیده تر می کرد، نه از این دیار کوچید و نه جزو ابواب جمعی باندهای سیاسی شد. او به قیمت تحمل همه بی اعتنایی ارباب قدرت و انزوا در احمدآباد مستوفی برهمه ی وسوسه ها و کارت های دعوت دیگران چشم پوشید و آبروی فقر و قناعت را نبرد. 🔺کسانیکه حرمت قلمشان را به هجو و هزل های سیاسی آلوده می کنند، با فرونشستن غبار حوادث از یادها می روند اما طنز سالم و عمیق و نجیب و هنری، مثل آثار درخشان زرویی ، ماندگار خواهد بود. ✍️ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ جایزه مردمی « »؛ تور سفر و اقامت یک روزه در ، جنب (س) به همراه کمک هزینه سفر از طرف اهالی برای بهترین فیلم با موضوع « » 🔺شما هم : 💠 yon.ir/farakhan09 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️مبارزه راحت طلبانه 🔺امام فرمود مبارزه با راحت طلبی جمع نمی شود." مبارزه راحت طلبانه" یعنی مبارزه منهای پیگیری، منهای استقامت، منهای صبر، منهای تلاشِ منظم و مستمر! اینها را که از مبارزه بگیری؛ می ماَند خودنمایی و عقده گشایی با چندتا بد و بیراه، چند تا جیغ بنفش و ادعاهای گزاف. 🔺زمانی که امام عَلَم مبارزه را به دوش گرفت، قاعدین تاش کردند با تئوریزه کردنِ دینداریِ راحت طلبانه، امام را متهم و خودشان را تبرئه کنند. گوشه نشین های تنزه طلب به جای اینکه در میدان های واقعی با استکبار و طاغوت درگیر شوند، و به آمریکا و شاه حمله کنند، زبان هایشان روی امام و انقلابیون دراز بود. 🔺بهانه شان هم این بود که این شیوه مبارزه جواب نمی دهد و تئوری امام غلط است و ظلم را باید از بیخ ریشه کن کرد که آن هم صرفا با ظهور امام زمان ممکن است؛ و رفع گام به گام ظلم، نه تنها ممکن نیست که مطلوب هم نیست و منافی ظهور و باعث عقب افتادن عدالتِ ایده آل است! 🔹برخلاف این جانماز آب کش هایِ متحجر؛ یک عده دیگر معتقد بودند با حجم فساد و ستمی که در جامعه هست روشِ امام محافظه کارانه است و "سرعت" مناسب را ندارد و روش بهتر، مبارزه مسلحانه است. مبارزه مسلحانه وجه دیگری از مبارزه راحت طلبانه بود. اما بالاخره معلوم شد که نه ایده آلیزم انجمن حجتی های و نه پرا گماتیزم "پیکار"ی هیچکدام نه مبنای عمیق و درستی دارند و نه نتیجه موثری. 🔹روش امام مبتنی بر تبیین و استقامت و صبر و اقناع بدنه مردم برای قیام و اقدام : " لیقوم الناسُ باالقسط"؛ جواب داد. راحت طلب ها چه آنها که با ایده آلیسمِ کورِ انجمن حجتیه ای؛ مبارزه با شاه را کنار گذاشتند و به امید تحقق "صددرصدی و یک باره و بدون زحمت" عدالت نشستند، و چه آنها که صبر و طاقت برای هم افزایی مردمی نداشتند و می خواستند با اتکا به حرکت های تندِ فردی و گروهکی؛ زود به هدف برسند؛ با امامت، که محور حرکت گام به گام جمعی به سمت عدالت است زاویه پیدا کردند. 🔹امام به آیه "فاستقم کما امرت و من تاب معک" استناد میکرد که پیامبر(ص) فرمود : " این آیه مرا پیر کرد! ". آیه ای که سختی های مبارزه عمومی و با همراهی همگانی را به یاد می آورد. این ماجرا بعد از انقلاب هم به گونه دیگری تکرار شد. امروز ما دوباره با جریان تحجر که خودش را بازسازی کرده و برای مبارزه با خط امام با قیافه حق به جانب و گونه های انقلابی نما به میدان آمده مواجه هستیم. دقت که می کنیم تشابهات قاعدین قبل انقلاب با قاعدین امروز آشکار می شود. 🔹آنها می گفتند رفع گام به گام ظلم و استکبار ممکن نیست و باید ایده آلیست بود و فقط به حکومت امام زمان امید داشت . اینها می گویند تحقق گام به گام عدالت ممکن نیست و باید ایده آلیست بود و نباید به جمهوری اسامی امید بست. آنها گوشه ای می نشستند و مبارزه را نقد می کردند و می گفتند این روشها جواب نمی دهد اینها هم گوش های می نشینند وتلاش می کنند مردم را از هر فرصت عدالتخواهی داخل نظام مایوس کنند. فرار از میدان های گسترده عدالتخواهی که به یمن شکل گیری جمهوری اسلامی به وجود آمده ویژگی اصلی قاعدین جدید است. 🔹جمود فکری و تهمتِ محافظه کاری به هر گونه ابتکار و تحرکِ هدفمندِ مرحله بندی شده ؛ یک ویژگی دیگر این جریان است. تنزّه طلبیِ افراطی برای جلوه گری فردی و گروهکی؛ از دیگر شاخصه های اینهاست. ✍️ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir