🔹ادیانی نماینده اصولگرا:از مزایای #استانی_شدن_انتخابات_مجلس، تحزب است، آنگاه #لیست حرف اول را میزند و علیالقاعده آن کسی که در لیست اساسی، موثر و #پرنفوذ باشد رای میاورد؛ در تهران در ادوار ۲-۳ استثنا داشتیم که در لیست نبودند.
🔸این نگاهی که میخواهد بصورت حداقلی هم وامدار #مردم نباشد ولی برای پادوییِ #احزاب فاسد و الیت، لهله میزند تهوعآور است!
🔹آقایان میخواهند بجای رای مردم، فقط دنبال #لابی کردن در لیستها بیفتند؛ با گسترده شدن حوزه انتخابیه میدانند که مردم نمیتوانند به شناخت فردی دست یابند و نامزدهای غیرلیستی هم پول هزینه کردن استانی ندارند پس لیستهایی که با رانت باندهای قدرت و ثروت بسته شده با #هجمه وسیع به مردم قالب میشود.
🔸انتخابات استانی یعنی #تحمیق مردم بنام رقابت حزبی، یعنی شکستن پایه #جمهوریت نظام که سابقا امثال دیالمهها باوجود آنکه اسمش در لیست حزب جمهوری نبود وارد مجلس شد؛ اما میخواهند آنرا تبدیل به جولانگاه ۲ لیست #الیگارشیِ حاصلِ زدوبندِ باندهای قدرت چپ یا راست کنند!
🔹سکوت فعالین سیاسی و دانشجویی در برابر این فاجعه، نتیجهای جز تشکیل مجلسی با ۲۹۰ #لاریجانی نخواهد داشت
✍امید نیکو
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️تقلیل مشکلات به رهبری و ولایتبسندگی: دو روی سکه محافظهکاری و اسلام سلطنتی!
🔺جریانی، در توهم دفاع از ولایت، هرگونه نقد، پاسخخواهی، دادخواهی و اصلاح سیستم را ضدیت میشمارد و اگر از سوپور سر کوچه هم انتقاد شود، میگوید سوپور زیرمجموعه سرسوپورهاست، او ذیل شهرداری و... تا رهبری و امام زمان جلو میرود؛ لذا انتقاد از نحوه جمعآوری زباله در فلان کوچه، در حکم محاربه با امام زمان است! از تقدم ولایت بر عدالت ، ولایتبسندگی، تسری ولایت و... سخن گفته و در نهایت اشکالات را توجیه میکنند.
🔺جریان دیگر، همه ناکارآمدیها و عقبگردها را به رهبری و نظام نسبت میدهد.
🔹هر دو نگاه یک پایه و نتیجه دارند؛ انگار شأن و سیره رهبری دخالت در تمام امور کشور است یا رهبری مستقل از اراده مردم و مسئولین در تمامی تصمیمگیریها میتواند دخالت کند. مردم، نخبگان و مسئولین عناصری منفعلاند و مانند ربات بهوسیله رهبر هدایت میشوند. در یک کلمه تعریف سلطنتی از حکومت اسلامی و ولایت ارائه میدهند.
🔺هر دو جریان، با منفعل انگاشتن مردم، مسئولین و نخبگان، مسئولیت را از خود سلب، عافیتطلبی را توجیه، امکان نقد و اصلاح را منتفی میکنند. غیرواقعبینانه در توجیه/ نفی کارنامه رهبری و نظام سخن میگویند، بدون آنکه برای اصلاح وضعیت موجود و اصلاح لایههای مختلف نظام تلاش کنند. درنهایت تنها به حفظ وضع موجود کمک کرده و نارضایتی مردم را افزایش میدهند.
🔺ولایت نه یک سیستم سلطنتی بالا به پایین که نظامی دوطرفه است، رهبری جهتگیریهای کلی را مبتنی بر آموزههای دینی اعلام کرده و بر اساس ظرفیتی که مردم، نخبگان و مسئولین از خود نشان میدهند، جمعبندی کرده و نظام را پیش میبرد. زمانیکه ظرفیت عمومی هست مثلاً انرژی هستهای حق مسلم میشود و زمانیکه ناکارآمدی اقتصادی و درگیری در بحثهای سیاسی مردم را خسته کرده، نرمش قهرمانانه و حتی اجازه به اصرار مسئولین به عقبنشینی از بعضی خط قرمزها. مردم و نخبگان در این چارچوب، وظیفه ظرفیتسازی، امربهمعروف و نهیازمنکر و دادخواهی مظلوم را برعهده دارند.
🔺رهبری کنونی جمهوری اسلامی، ضمن حمایت از مسئولین حاکم در دورههای مختلف (که تغییرات 180 درجهای داشتند)، خود جهتگیریهای اصلاحی را در هر دوره طرح کرده و پیگرفته است. طرح و پیگیری عدالتخواهی و مقابله با فقر و فساد و تبعیض، مقابله با جنگ نرم دشمن برای تغییر محاسبات مردم و مسئولین، پیگیری آرمانهای بزرگ رو به جلویی مانند پیشرفت، تمدن اسلامی و نهضت تولید علم؛ آنهم در دورههایی که این گفتمانها موردتوجه نبوده نمونه آن است.
🔺از سوی دیگر آیتالله خامنهای پیشتاز مسئولین در ارتباطگیری با مردم و نخبگان بوده و نهتنها خود مستقیماً پای صحبتهای مردم و نخبگان نشسته، بلکه آزادترین و تندترین جلسات جمهوری اسلامی را آنهم در ملتهبترین دورانها با جوانان و نخبگان داشته است؛ نظیر جلسات جنجالی پرسش و پاسخ با گردانندگان نشریات دانشجویی و دانشجویان دانشگاههای تربیت مدرس و شهید بهشتی. متعدد هم سخنرانان دیدارهای دانشجویی و نخبگان یا افرادی خودجوش از درون جمعیت بلند شدهاند و رهبری ضمن تحمل نقد تلخ طلبکارانه و بعضاً نفی آنان، منطقی و مستدل تندترین نقدهای آنان را پاسخ گفته و خود رأسا در بسیاری موارد در سخنرانیهای عادی دیگر خود، با شبهاتی ازایندست در افکار عمومی مواجه شده است و حتی از اشتباه خود و نظام در مواردی سخن گفته است.
🔺پرسش و نقد رهبری و نظام ممنوع نیست و حتی خود رهبری در موارد متعدد آن را تجویز کرده است؛ اما مسئله و اولویت اصلی پیگیری عملکرد مسئولینی است که جهتگیریهای درست نظام و رهبری را پیگیری نمیکنند، اقدامات اصلاحی انجام نمیدهند، حتی علناً خلاف جهت آن حرکت میکنند. بعضاً در موضع اپوزیسیون قرار میگیرند یا انتساب خویش به رهبری یا منصوب بودن از جانب رهبری و... را دستاویزی برای فرار از پاسخگویی و توجیه عدم انجام حرکات اصلاحی قرار میدهند، یا با طرح مسائل دسته دوم و حاشیهای از هر اقدام اصلاحی شانه خالی میکنند یا راه آن را میبندند.
🔹بدنه منفعل متدین و حزباللهی نیز بهجای پیگیری این جهتگیریها از مسئولین و فعالیت در این مسیر منفعلانه عمل کرده و برای خوبش توجیهاتی از این جنس میتراشد و در یکی از دولبه قیچی مینشیند.
🔺بجای آنکه چون بنیاسرائیل به رهبری بگوییم تو و خدایت با هم بجنگید و ما سر جای خودمان هستیم این پرسش را از مسئولین و از خود بپرسیم که ما برای این جهتگیریها و مشکلات چه کردهایم؟ آیا جهتگیریهای درست را پیگیری کردهایم؟ آیا برای رهبری ظرفیت ساختهایم که بتواند ورود مؤثرتری بکند؟ که یکی از این موارد اصلاح، شفافیت و نظارت عمومی بر نهادهای ذیل رهبری و سایر نهادهای عمومی غیردولتی است.
✍️ #محمدصادق_شهبازی دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی
✅ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آمریکا، فرانسه، انگلیس! ما با شما موافقیم، این ملت را به ستوه میآوریم تا...!
🔹 روایت دکتر #رزاقی، استاد اقتصاد دانشگاه تهران از مسئولینی که تبدیل به همراهان داخلی آمریکا شدهاند!
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ استاد وحید جلیلی : اولویت اصلی #عدالتخواهی در کشور چیست؟
🔺با فضاهایی مواجهیم که ارزشهای عدالتخواهانه در آن عوض شده است
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
تریبون مستضعفین:
⭕️بارها شده است که در میان دانشجویان بسیجی در دانشگاههای مختلف وقتی صحبت از مبانی میشود، این سوال را میپرسم که چند نفر پیام امام برای تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را مطالعه کردند، معمولا زیر ۵ درصد جمع مخاطب جواب مثبت میدهند.
نقص بسیار جدی فعالان دانشجویی حزب الهی دور شدن از مبانی است که مشخصا اندیشه حضرت امام (ره) میشود.
حضرت امام چند پیام مهم دارد که به نظر برای فعالان دانشجویی حزب الهی واجب است آنها را بخوانند:
↙️پیام تشکیل بسیج دانشجو و طلبه
↙️پیام پذیرش قطعنامه ۵۹۸
↙️پیام معروف به منشور روحانیت
↙️پیام معروف به منشور هنرمندان
↙️پیام معروف به منشور برادری
↙️پیام بازسازی
↙️وصیت نامه سیاسی الهی
#جمهوری
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ بسیج و مقدسمآبی!
🔻درباره سالها #بایکوت مهمترین بخشِ پیام امام خمینی درباره #بسیج
🔹در طول سالهایی که از آخرین پیام امام درباره بسیج گذشته است و در میان هزاران پوستر و پلاکاردی که در این یازده سال به در و دیوار خیابانها و ادارهها و... چسبیده است، ندیدهام که این جمله از امام پوستر شده باشد، یا بر دیوار پایگاه بسیج مسجد یا دانشگاه یا اداره یا کارخانه ای نقش بسته باشد که: «مملکتی که با استکبار و #پولپرستی و #تحجرگرایی و #مقدسمآبی مخالف است، همه افرادش باید بسیجی باشند.»
🔹 درحالی که جمله دیگری از همان پیام آذر ۱۳۶۷ را صدها بار از دهان فرماندهان و مسئولان و سخنرانان و بر صفحه مجلات و روزنامه ها و پوسترها شنیدهایم و خواندهایم که: «بسیج لشکر #مخلص خداست.
🔹تأکید بر انگیزه های درونی بسیج، همچون اخلاص و صداقت و... آنچنان ضریبی یافته است که ویژگیها و آرمانهای اجتماعی به عنصری دسته چندم و حتی کم اهمیت در تعریف ماهیت بسیج تبدیل شده است.
🔹در تعریف حضرت امام از بسیج و بسیجی، این دو در تقابل با استکبار، پول پرستی و تحجرگرایی و مقدسمآبي معنا می شود. آیا عجیب نیست که امروز در برخی موارد، گاه بسیجیگری و مقدسمآبی متشبه میشود؟ و آیا این همان تنگه احدی نیست که امام چند ماه پس از پایان جنگ، بسیجیان را نسبت به آن هُشیار میکند؟
🔹مقدسمآبي از یک دیدگاه، تقید شدید به آداب و احکام ظاهری و فردی است. اما این آن تقدسی نیست که امام بر آن شمشیر کشیده باشد و شاید بی دقتی ای که در فهم معنای مقدس مآبی روی داده و آن را مساوی تعبد و تشرع قرار داده، موجب شده است که «تضاد» تفکر بسیجی با مقدس مآبی، یا اصلا فهم نشود، یا از ترس تضعیف تعبد، تلاشی برای تبیین و تشدید آن صورت نگیرد.
🔹مقدسمآبي در نگاه امام بسیجیان، نه صرف توجه به احکام فردی و ظاهری دینی، بلکه غفلت از آرمانها و مسئولیتهای اجتماعی دین است. آرمان #عدالتخواهی و ظلمستیزی (در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی) از ارکان اصلی بسیج مستضعفین» است که جا دارد این «آرمان» به شکل جدی تر و کاربردیتری در «سازمان بسیج متجلی شود؛ وگرنه این تشکل عظیم و وسیع مردمی به تدریج از تعریف خود فاصله خواهد گرفت و دچار آفاتی خواهد شد که پیش از این نیز، دامن بسیاری از حرکت های دینی در طول تاریخ را گرفته است.
🔹اسلام انقلابی (که مبنای انقلاب اسلامی است) و تفاوت و تقابل آن با اسلام غیرانقلابی مرفهین بیدرد، باید بیشترین، صریحترین و کاملترین ظهور خود را در بزرگترین و مردمیترین نهاد انقلاب داشته باشد و وای بر روزی که در بسیج، اسلام فردی و مناسکی محض، اهمیت و جایگاه برجستهتری از اسلام انقلابی و اجتماعی مؤسس بسیج و احیاگر اسلام ناب پیدا کند.
✍ #وحید_جلیلی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔺محمد حسین صبوری دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی:
خورشید #عدالت مگر آنکه از افق #ولایت سر زند و اگر نه هیچ
🔺حمید محمد پور شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی :
#ولایت منهای #عدالت دروغگویی و عدالت منهای ولایت #انحراف است
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سیلیِ کدخدا
🔺حضرت آقا: هر جریانی بنام اسلام به آمریکا اعتماد کند سیلی خواهد خورد کما اینکه خوردند/به اسم عقل سیاسی و تاکتیک با آمریکاییها رفیق شدند و چوبش را خوردند
🔹عراقچی: اعمال مجدد تحریمهای آمریکا، بهرهمندی ایران از مزایای برجام را به صفر نزدیک کرده است
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ #انتشاربرایاولینبار
🔻 روشن شدن گوشه ای دیگر از وقایع #دهونک
🔹 نامه عضو هیئت مدیره شرکت تجهیزات ایمنی راه ها به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:
🔹"اداره ثبت اسناد و املاک، اشتباها #خانههایسازمانیدهونک را که جز مصوبه هیئت وزیران نبوده بنام دانشگاه الزهرا ثبت نموده است
لذا
نسبت به رفع اشتباه و اصلاح سند و ابقاء خانه های سازمانی ده ونک اقدام نموده تا ناچار به #اثبات_حقانیت در راستای ابطال اقدامات به عمل آمده از طریق مراجع ذیصلاح نگردد"
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ از در بیرونم کنند، از پنجره میآیم!
🔹 بعد از اعلام بازنشستگی یکی از معاونان #صداوسیما و یکی از مدیران میانی این رسانه، در اقدامی عجیب هر دو در یکی از شرکتهای وابسته به صدا و سیما منصوب شدند!
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
تریبون مستضعفین:
⭕️مراسم نماز بر پیکر شهید وحدت "مولوي عبدالغفور جمالزهي" فردا ظهر (چهارشنبه٧ آذر ٩٧) رأس ساعت ١بعدازظهر در محل مسجد جامع ايمان روستاي رضاآباد بخش فندرسك برگزار میگردد.
🔺شهید جمالزهی امام جمعه اهل سنت رضاآباد و از علمای حامی وحدت و ضد جریان های تکفیری گلستان، امروز صبح به ضرب گلوله افراد ناشناس به شهادت رسید.
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تفاوت حکومت اسلامی با اسلام سلطنتی
🔺چقدر برای رهبری ظرفیت ساخته ایم؟
#محمد_صادق_شهبازی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕️ فقط تأسف!
🔺روزنامه #فرهیختگان تیتر زده "استیضاح، پاس گل به ظریف" و طرح اینکه چرا استیضاح لاریجانی و ظریف توجیهی ندارد! این متن به قلم "دبیر گروه سیاسی" روزنامه نوشته شده است ؛ واقعا فقط میتوان از دیدن چنین توجیهاتی تاسف خورد!
🔹 نویسنده ابتدا گفته هر دو استیضاح کار نزدیکان جبهه #پایداری هست و نتیجهاش شکست در ساحت حفظ و دفاع از منافع ملی است و آنرا خطای راهبردی میخواند! استدلال اول اینست که ظریف میگوید درباب تعامل با اروپا میتوانستیم اما فرصت ندادند! بعدی اینست اگر این دو سبب تضییع حقوق ملی شدند باید تا آخر دوره ابقا شوند تا نتایج اقدامات و فرصت اصلاح برایشان فراهم شود!
🔸در استدلال سوم ذکر شده طراحی استیضاح، یک اقدام سیاسی برای داشتن دست برتر در انتخابات بعدی است و به ۵ دلیل این هدف محقق نمیشود ۱- پایگاه اجتماعی جز به موفقیت در انتخابات بعدی قانع نیست ۲- یکی کردن لاریجانی و روحانی آنها را در یک مسیر غلط همگراتر میکند و موجب میشود در عرصه کلان و ملی هم کشور از توفیقات اقتصادی و سیاسی محروم شود! و این رو #تعقل_سیاسی اجازه نمیدهد یک کنشگر رقبای خود را متحد و همگرا کند! ۳- استیضاح رای نمیآورد و ۴- به گفته اصلاحطلبان رای بالایی از آنها ریخته و نباید بهانه واهی سیاسی به آنها داد و ۵- احتمال بازی در پازل مخالفان استیضاح.
🔹خود این به اصطلاح استدلالات، بهترین دلایل در رد آنها هم باشد! آقایانی که حاضر به پذیرش خطای خود در برجام نیستند و در همه سالهای پس از انقلاب بجز حدود ۵-۶ سال در مسوولیت بودهاند مگر حاضر به پاسخگویی بودهاند؟ توجیه آنان استدلال ما نمیتواند باشد! چطور کسانی که مسبب تضییع حقوق ملی میدانیم را باید ابقا کرد؟ تازه وقتی دنبال تحمیل قراردادهای ننگین FATF و پاریس هم هستند و مذاکرات منطقهای مخفیانه کردهاند. اینها را باید ابقا کرد تا به عملکرد خائنانه خود ادامه دهند؟
🔸استدلال اصلی اینست که استیضاح، اقدام سیاسی خوانده شده برای انتخابات بعدی! در این متن کوچکترین اشاره نشده که #لاریجانی برخلاف آیین نامه بدون رای گیری از نمایندگان لوایح پولشویی و پالرمو را به مجمع فرستاده، اینرا باید با توجیهات سیاسی که برای انتخابات بعدی است کنار گذاشت؟ چون اکثریت مجلس همسو با لاریجانی هستند بقیه باید مقابل هر خلاف او سکوت کنند و به تلاش انتخاباتی متهم شوند؟ دلایلی آورده شده برای اینکه چرا این اقدام سیاسی انتخاباتی به زعم نگارنده، موفق نیست که از خود آن استدلال ابتدایی جالب تر است! بدنه اجتماعی تشنه پیروزی در انتخابات بعدی معرفی شده حال آنکه اصل وظیفه و دغدغه جریان انقلابی حفظ ارزشهای انقلاب است، وقتی عدهای واداده دنبال تاراج استقلال کشورند موفقیت انتخاباتی سه سال بعد اولویت بچه حزبالهیها نیست.
🔹یا نویسنده تلاش کرده که لاریجانی و روحانی را از هم جدا نشان دهد بطوریکه انگار اینها متحد و همگرا نیستند و حالا استیضاح لاریجانی سبب این مساله میشود؛ نکته نهفته تر اینکه این حرکت را سبب محرومیت کشور از توفیقات اقتصادی و سیاسی خوانده که معلوم نیست این آقایان در این سالها چه توفیق اقتصادی جز رکود و تورم و دلار ۱۵۰۰۰ تومانی برای مملکت به ارمغان آوردهاند یا توفیق سیاسی جز تحقیر مقابل آمریکا داشتهاند؟ و این توجیهات جز از امیدواری به همین وادادهها برای پیش بردن سیاستهای نئولیبرالی و فروش استقلال کشور منشا میگیرد؟ چند استدلال درباره بهانهسازی برای اصلاحطلبان و بازی در پازل آنها آورده شده که در برابر هر کنشی محتمل است یعنی وقتی بخواهی جلوی رقیب را بگیری صدایش در میآید این استدلال درستی نیست بلکه نتیجه طبیعی مقاومت است وگرنه اگر در برابر هر سروصدای آنها سکوت و #عقبنشینی تئوریزه شود که الان اصل نظام اسلامی هم نابود شده بود!
t.me/hsh_media/87
🔸اما اصل توجیه که در لابلای مطالب آورده شده نتیجه ندادن استیضاح است چون رای ندارد! این استدلال که حتی در زمان لیستبندی انتخاباتی مجلس یا انتخاب نامزد اصلح ریاست جمهوری زیاد استفاده میشود با عنوان "عقل سیاسی" بهانهای است برای انجام ندادن تکلیف، یعنی به سبب #نتیجه ما از عمل به #تکلیف دوری کنیم، این خلاف نص فرمایشات امام و بزرگان دینی ماست؛ اتفاقا بایستی در مقابل خیانت ظریف و عملکرد غیرقانونی لاریجانی بدنبال استیضاح آنان بود حتی اگر نتیجه حاصل نشود چراکه سکوت به معنای تایید آن غلط ها و رویه شدن و نتیجه بخش شدن تهمت زدن به نظام تلقی میشود.
🔹استفاده غلط و بدون استدلال از عنوان شکست در ساخت حفظ و دفاع از منافع ملی یا خطای راهبردی خواندن این حرکت، آنهم با منطق تعقل سیاسی خود خطایی مهلک است چراکه کسب منفعت سیاسی را بر حقگرایی ترجیح میدهد. تفاوت #نواصولگرایی با انقلابیگری ناب از همینجا نشأت میگیرد.
✅همه ما مأمور به تکلیف و وظیفه ایم نه مأمور به نتیجه. 《امام خمینی ره》
✍ #امید_نیکو
✅ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تریبون مستضعفین:
⭕️حساب صد امام، الگوی موفق اقتصاد مردم محور
🔻 استقبال عجیب مردم از طرح مسکن امام خمینی برای مستضعفین
🔺من و برادرانم ۶۵ هزارمتر زمین در گُلتپه داشتیم، اهدا کردیم، حدود ۲۰۰ هزار تومان هم پول دادیم
🔺۲۰۰۰ نفر از صنف بُلور و چینی برای کمک به خانهسازی، ۲۰ میلیون تومان کمک کردند
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
4_6051019448687527161.pdf
4.41M
⭕️ #عدالتخواهی_اجتماعی یا #جلوه_فروشی_فردی؟
🔺 متن تکمیل شده ی سخنان استاد #وحید_جلیلی در سی و ششمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی
🔺مروری بر فساد در آرمانخواهان و عدالتخواهی های ظالمانه
🔺تحلیلی بر جریانات مدعی عدالت، که بیشترین ظلم را به عدالتخواهی روا داشتند
#عدالتخواهی_قبیله_ای
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ دانشجویان بسیجی تهران صدای کارگران هفت تپه میشوند
🔹نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران فردا با حضور در شوش اهواز پای درد و دلهای کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه خواهند نشست و به مشکلات و پیشنهادات آنها گوش خواهند داد
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️"اگر دق نکردید شک کنید"
🔺سیاره خانم، پیرزن 85 سالهای که هفتاد سال بود در خانههای کارگری #ده_ونک ساکن بود و از شرایط سخت زندگیاش میگفت را یادتان هست؟ فقط چند روز بعد از این کلیپ حین دیوارکشیها و بولدوزر بازیهای دانشگاه الزهرا از غصه دق کرد و مرد.
🔺نکته عجیب ماجرای کندن خلخال از پای زن یهودی این بود که حضرت امیر غیر مستقیم به جمعیت حاضر میگوید هیچکدامتان مرد نیست. چون اگر مرد بودید باید تا حالا دق میکردید. امروز مراسم چهلم سیاره خانم در بهشت زهرا بود. من مدتهاست در مرد بودن خودم شک کردهام.
#وحید_اشتری
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️«جبرائیلی»، پژوهشگر اقتصاد سیاسی:
🔺از ابتدای انقلاب تا کنون ۴۵ معاهده خارجی داشتیم که ۳۲ تای آن در این دوره بود!
🔺خاموشیهای تابستان اخیر به این دلیل بود که به امید ورود سرمایه خارجی توسعه ظرفیت نیروگاههای کشور از محل سوخت فسیلی را ادامه ندادند.
#معاهده_پاریس
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعتراف صریح وزیر وقت دولت اصلاحات به حقانیت اهالی #ده_ونک و طمع دانشگاه الزهرا (س) به خانههای مردم
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
4_309627443658883360.mp3
13.34M
⭕️سخنرانی انقلابی و عدالتخواهانه مسعود ده نمکی:
شان جنبش دانشجویی نظارت بر رفتار حاکمان هست
بچه حزب اللهی رو در حد مبارزه با بدحجابی دوست دارند
ما رو به عنوان بازیگر خیمه شب بازی میخواهند
🔹بمناسبت نزدیک شدن ۱۶ آذر روز دانشجو/قابل توجه دانشجویان انقلابی و دغدغه مند
🔺حتما بشنوید
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️محافظهکاری مضاعف
🔺محافظهکاران، نقد و تلاش برای اصلاح وضع موجود را رد میکنند و به مصلحین، برچسب تندرو، خوارج و... میزنند. تا پرهیز از تغییر وضع موجود را توجیه کنند.
🔺در طرف مقابل، عدهای با استناد به مقاماتی که مستقیم و غیرمستقیم از جانب رهبری منصوب میشوند، مشکلات را به رهبری برمیگردانند و نقد دیگر مقامات را محافظهکاری میدانند. حتی اقدامات متضاد با «جهتگیریهای انقلابی رهبری» از جانب سایر مقامات را به رهبری برمیگردانند، یا بعضاً نقد رهبری را اصل میدانند.
با استناد به مشکلات موجود، آنها را به اصل نظام برگردانده و تلاش برای اصلاح آنها را محافظهکاری میخوانند؛ از فساد سیستماتیک سخن گفته و اگر کسی از جهتگیری نظام یا رهبری دفاع کند و به نقد مسئولین و ناکارآمدیها بپردازد و برای اصلاح ساختارها و سازوکارهای فسادزا اقدام کند به او برچسبهایی مثل عدالتخواه سیستمی، تکنوکرات، محافظهکار و... میزنند.
امید به اصلاح وضع موجود را رد میکنند و از مواردی مثل مبارزه سیاسی با نظام، تغییر قانوناساسی و... سخن میگویند!
🔺گذشته از اظهارنظر در مورد غیرواقعبینانه بودن این نوع نگاه و ندیدن قوتها و فرصتها، علیرغم پز انقلابیاش، در ذات آن، «محافظهکاری مضاعف» وجود دارد؛ محافظهکاری که جلوی اصلاح وضع موجود و امکان این اصلاح را میگیرد. هزارها اصلاح ممکن را منتفی میکند و در پیشبینیای خودتحققبخش (self-fullfilment prophecy) اوضاع را اصلاحناپذیر خوانده و در حقیقت با این رویکرد زمینهٔ اصلاحناپذیری وضعیت موجود را با تعطیلی هرگونه اصلاح و انفعال مصلحین فراهم میکند.
🔺نگاه مشابه آن، موضع شیخ محمود حلبی بنیانگذار انجمن حجتیه در سخنرانی معروفش ضد امام و جنگ است: «اوّل شما یک افسر، یک پیشوا و رهبر معصوم جنگی پیدا کنید، یک رهبری که بتواند اداره اجتماع کند روی نقطه عصمت نه عدالت، عدالت کافی نیست... اوّل او را پیدا بکنید، او را اقامه به کار کنید، مطرح داشته باشید، نقشه صحیح طبق نظر این رهبر معصوم داشته باش، آنوقت برو جانت را بده. آنوقت من هم واجب است منبر را ولکنم. منبر، بازی است، هفتتیر به کمرم ببندم بروم جلو. آن رهبر جلو باشد؛ رهبر معصوم جلو بیفتد... شما آن مصداق حاکم اسلام را نشان بدهید، آنکه معصوم از خطا باشد نشان بدهید، آنکه معصوم از گناه باشد نشان بدهید، آنکه هوا و هوس و حبّ ریاست و شهوت و غضب و تمایلات نفس بههیچوجه در او اثر نکند، نشان بدهید، او باید توی میدان جلو بیفتد. بنده تنها خاکپایش، تمام روحانیین قربان خاکپایش شویم...… باید جنگ روی موازین دین به رهبری معصوم [باشد] نه عادل، عادل کافی نیست. آدم عادل گاهی اشتباه میکند، خون مردم، مال مردم، عِرض و ناموس مردم را نمیتوان به کسی که خطا میکند سپرد. به کسی که هوی و هوس دارد. باید به کسی سپرد ناموس مردم را، عِرض مردم را، جان مردم را، مال مردم را، به کسی که گناه نکند. به کسی که خطا و اشتباه نکند و خلاصه به کسی که معصوم باشد».
🔺در این آرمانخواهی صفر و صدی! چون نمیتوانیم به صد برسیم، نباید برای نود و هشتاد و هفتاد و... تلاشی کرد! حتی باید با نود و هشتاد و هفتاد و... درافتاد.
🔺این نگاه بیش از آنکه آرمانخواهی باشد مسئولیتگریزانه و عافیتطلبانه است. عدم تلاشش برای اصلاح وضع موجود را با این منطق تئوریزه کرده و مسئولیت را با فرافکنی از خود و دیگران سلب میکند.
🔺وگرنه حتی در شرایطی مثل همین دولت که در مورد جهتگیریها و کارآمدیاش اِنقُلتهای اساسی هست، میتوان اصلاحگری کرد و پرهیز از اصلاحگری و حفظ وضع موجود به بهانه این انقلتها رذالت است. البته نباید به اصلاحات جزئی راضی شد اما نباید از تغییر وضع موجود ولو اندک دست کشید.
🔺اینکه افرادی با یکی دو مورد ورود نصفه و نیمه و اکثراً مجازی! یا حتی بدون آن و بدون توجه به ریشههایی مثل ظرفیت مردمی، از اصلاح وضع ناامید شوند، به اصلاحناپذیری سیستم برنمیگردد؛ به واقعبین نبودن آنها برمیگردد. چه اینکه هر اصلاحی با موانعی روبروست. با چند بیانیه و مطلب مجازی و پیگیری حقیقی و چند همایش و تجمع و ... کار به سامان نمیرسد. بعضی موارد نیز به تلاشهای بین نسلی نیازمند است. بگذریم از اینکه انقلاب ما در نسبت با معارضینش، هنوز جوان است.
🔺انقلابیگری، اساساً مترادف با تغییرگرایی، تن ندادن به واقعیتهای موجود و بنبستشکتی است؛ لذا بهانه کردن موانع، نگاه صفر و صدی و طرد اصلاح ممکن و پیگیری نکردن عدالت مقدور (قابل تحقق باتوجه به ظرفیتهای موجود) در تضاد با آن و عین محافظهکاری است. بعد از انجام هر اصلاحگری خرد و حتی کلانی باید به سمت اصلاح بزرگتر و ریشهایتر رفت، یا با وجود داشتن نقشه اصلاح بزرگتر و ریشهایتر، گامبهگام، اصلاحهای کوچکتر را پیگرفت.
✍ #محمدصادق_شهبازی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
⭕️خلعِ سلاحِ مهدویت!
🔺چند سالی میشود که نماهنگهایی احساسی با صدای #علی_فانی در موضوع مهدویت در سطح وسیع منتشر شده و طرفداران قابل توجهی هم دارد. قطعاتی مانند #به_طاها_به_یاسین شنوندگان و علاقمندان پرشماری دارد. تلویزیون هم به کرّات از این آواها استفاده میکند.
🔺دقت در واژگان و تامل در شاکله و ساختار این دسته قطعاتِ مهدوی، نوعی عقبگرد را در نشر تفکر متعالی انتظار نشان میدهد. ما در این آواها، عملاً با #موعودی_خلع_سلاح_شده و #بیآزار طرفیم که کاری به کار هیچ ظالم و مستکبر ندارد و منتظرانش نیز چون خودش، بیهیچ تکلیفی فقط نشستهاند و آرزوی #دیدار_یار میکنند!
🔺البته این نگرش، منحصر در چنین نماهنگهایی نیست و عموماً در نظام آموزشی و فرهنگی موجود، امامِ
موعود، چنین تصویری دارد.
✍ #روح_الله_رشیدی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir