تریبون مستضعفین
⭕️ فقط تأسف!
🔺روزنامه #فرهیختگان تیتر زده "استیضاح، پاس گل به ظریف" و طرح اینکه چرا استیضاح لاریجانی و ظریف توجیهی ندارد! این متن به قلم "دبیر گروه سیاسی" روزنامه نوشته شده است ؛ واقعا فقط میتوان از دیدن چنین توجیهاتی تاسف خورد!
🔹 نویسنده ابتدا گفته هر دو استیضاح کار نزدیکان جبهه #پایداری هست و نتیجهاش شکست در ساحت حفظ و دفاع از منافع ملی است و آنرا خطای راهبردی میخواند! استدلال اول اینست که ظریف میگوید درباب تعامل با اروپا میتوانستیم اما فرصت ندادند! بعدی اینست اگر این دو سبب تضییع حقوق ملی شدند باید تا آخر دوره ابقا شوند تا نتایج اقدامات و فرصت اصلاح برایشان فراهم شود!
🔸در استدلال سوم ذکر شده طراحی استیضاح، یک اقدام سیاسی برای داشتن دست برتر در انتخابات بعدی است و به ۵ دلیل این هدف محقق نمیشود ۱- پایگاه اجتماعی جز به موفقیت در انتخابات بعدی قانع نیست ۲- یکی کردن لاریجانی و روحانی آنها را در یک مسیر غلط همگراتر میکند و موجب میشود در عرصه کلان و ملی هم کشور از توفیقات اقتصادی و سیاسی محروم شود! و این رو #تعقل_سیاسی اجازه نمیدهد یک کنشگر رقبای خود را متحد و همگرا کند! ۳- استیضاح رای نمیآورد و ۴- به گفته اصلاحطلبان رای بالایی از آنها ریخته و نباید بهانه واهی سیاسی به آنها داد و ۵- احتمال بازی در پازل مخالفان استیضاح.
🔹خود این به اصطلاح استدلالات، بهترین دلایل در رد آنها هم باشد! آقایانی که حاضر به پذیرش خطای خود در برجام نیستند و در همه سالهای پس از انقلاب بجز حدود ۵-۶ سال در مسوولیت بودهاند مگر حاضر به پاسخگویی بودهاند؟ توجیه آنان استدلال ما نمیتواند باشد! چطور کسانی که مسبب تضییع حقوق ملی میدانیم را باید ابقا کرد؟ تازه وقتی دنبال تحمیل قراردادهای ننگین FATF و پاریس هم هستند و مذاکرات منطقهای مخفیانه کردهاند. اینها را باید ابقا کرد تا به عملکرد خائنانه خود ادامه دهند؟
🔸استدلال اصلی اینست که استیضاح، اقدام سیاسی خوانده شده برای انتخابات بعدی! در این متن کوچکترین اشاره نشده که #لاریجانی برخلاف آیین نامه بدون رای گیری از نمایندگان لوایح پولشویی و پالرمو را به مجمع فرستاده، اینرا باید با توجیهات سیاسی که برای انتخابات بعدی است کنار گذاشت؟ چون اکثریت مجلس همسو با لاریجانی هستند بقیه باید مقابل هر خلاف او سکوت کنند و به تلاش انتخاباتی متهم شوند؟ دلایلی آورده شده برای اینکه چرا این اقدام سیاسی انتخاباتی به زعم نگارنده، موفق نیست که از خود آن استدلال ابتدایی جالب تر است! بدنه اجتماعی تشنه پیروزی در انتخابات بعدی معرفی شده حال آنکه اصل وظیفه و دغدغه جریان انقلابی حفظ ارزشهای انقلاب است، وقتی عدهای واداده دنبال تاراج استقلال کشورند موفقیت انتخاباتی سه سال بعد اولویت بچه حزبالهیها نیست.
🔹یا نویسنده تلاش کرده که لاریجانی و روحانی را از هم جدا نشان دهد بطوریکه انگار اینها متحد و همگرا نیستند و حالا استیضاح لاریجانی سبب این مساله میشود؛ نکته نهفته تر اینکه این حرکت را سبب محرومیت کشور از توفیقات اقتصادی و سیاسی خوانده که معلوم نیست این آقایان در این سالها چه توفیق اقتصادی جز رکود و تورم و دلار ۱۵۰۰۰ تومانی برای مملکت به ارمغان آوردهاند یا توفیق سیاسی جز تحقیر مقابل آمریکا داشتهاند؟ و این توجیهات جز از امیدواری به همین وادادهها برای پیش بردن سیاستهای نئولیبرالی و فروش استقلال کشور منشا میگیرد؟ چند استدلال درباره بهانهسازی برای اصلاحطلبان و بازی در پازل آنها آورده شده که در برابر هر کنشی محتمل است یعنی وقتی بخواهی جلوی رقیب را بگیری صدایش در میآید این استدلال درستی نیست بلکه نتیجه طبیعی مقاومت است وگرنه اگر در برابر هر سروصدای آنها سکوت و #عقبنشینی تئوریزه شود که الان اصل نظام اسلامی هم نابود شده بود!
t.me/hsh_media/87
🔸اما اصل توجیه که در لابلای مطالب آورده شده نتیجه ندادن استیضاح است چون رای ندارد! این استدلال که حتی در زمان لیستبندی انتخاباتی مجلس یا انتخاب نامزد اصلح ریاست جمهوری زیاد استفاده میشود با عنوان "عقل سیاسی" بهانهای است برای انجام ندادن تکلیف، یعنی به سبب #نتیجه ما از عمل به #تکلیف دوری کنیم، این خلاف نص فرمایشات امام و بزرگان دینی ماست؛ اتفاقا بایستی در مقابل خیانت ظریف و عملکرد غیرقانونی لاریجانی بدنبال استیضاح آنان بود حتی اگر نتیجه حاصل نشود چراکه سکوت به معنای تایید آن غلط ها و رویه شدن و نتیجه بخش شدن تهمت زدن به نظام تلقی میشود.
🔹استفاده غلط و بدون استدلال از عنوان شکست در ساخت حفظ و دفاع از منافع ملی یا خطای راهبردی خواندن این حرکت، آنهم با منطق تعقل سیاسی خود خطایی مهلک است چراکه کسب منفعت سیاسی را بر حقگرایی ترجیح میدهد. تفاوت #نواصولگرایی با انقلابیگری ناب از همینجا نشأت میگیرد.
✅همه ما مأمور به تکلیف و وظیفه ایم نه مأمور به نتیجه. 《امام خمینی ره》
✍ #امید_نیکو
✅ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تریبون مستضعفین:
⭕️حساب صد امام، الگوی موفق اقتصاد مردم محور
🔻 استقبال عجیب مردم از طرح مسکن امام خمینی برای مستضعفین
🔺من و برادرانم ۶۵ هزارمتر زمین در گُلتپه داشتیم، اهدا کردیم، حدود ۲۰۰ هزار تومان هم پول دادیم
🔺۲۰۰۰ نفر از صنف بُلور و چینی برای کمک به خانهسازی، ۲۰ میلیون تومان کمک کردند
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
4_6051019448687527161.pdf
4.41M
⭕️ #عدالتخواهی_اجتماعی یا #جلوه_فروشی_فردی؟
🔺 متن تکمیل شده ی سخنان استاد #وحید_جلیلی در سی و ششمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی
🔺مروری بر فساد در آرمانخواهان و عدالتخواهی های ظالمانه
🔺تحلیلی بر جریانات مدعی عدالت، که بیشترین ظلم را به عدالتخواهی روا داشتند
#عدالتخواهی_قبیله_ای
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ دانشجویان بسیجی تهران صدای کارگران هفت تپه میشوند
🔹نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران فردا با حضور در شوش اهواز پای درد و دلهای کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه خواهند نشست و به مشکلات و پیشنهادات آنها گوش خواهند داد
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️"اگر دق نکردید شک کنید"
🔺سیاره خانم، پیرزن 85 سالهای که هفتاد سال بود در خانههای کارگری #ده_ونک ساکن بود و از شرایط سخت زندگیاش میگفت را یادتان هست؟ فقط چند روز بعد از این کلیپ حین دیوارکشیها و بولدوزر بازیهای دانشگاه الزهرا از غصه دق کرد و مرد.
🔺نکته عجیب ماجرای کندن خلخال از پای زن یهودی این بود که حضرت امیر غیر مستقیم به جمعیت حاضر میگوید هیچکدامتان مرد نیست. چون اگر مرد بودید باید تا حالا دق میکردید. امروز مراسم چهلم سیاره خانم در بهشت زهرا بود. من مدتهاست در مرد بودن خودم شک کردهام.
#وحید_اشتری
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️«جبرائیلی»، پژوهشگر اقتصاد سیاسی:
🔺از ابتدای انقلاب تا کنون ۴۵ معاهده خارجی داشتیم که ۳۲ تای آن در این دوره بود!
🔺خاموشیهای تابستان اخیر به این دلیل بود که به امید ورود سرمایه خارجی توسعه ظرفیت نیروگاههای کشور از محل سوخت فسیلی را ادامه ندادند.
#معاهده_پاریس
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعتراف صریح وزیر وقت دولت اصلاحات به حقانیت اهالی #ده_ونک و طمع دانشگاه الزهرا (س) به خانههای مردم
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
4_309627443658883360.mp3
13.34M
⭕️سخنرانی انقلابی و عدالتخواهانه مسعود ده نمکی:
شان جنبش دانشجویی نظارت بر رفتار حاکمان هست
بچه حزب اللهی رو در حد مبارزه با بدحجابی دوست دارند
ما رو به عنوان بازیگر خیمه شب بازی میخواهند
🔹بمناسبت نزدیک شدن ۱۶ آذر روز دانشجو/قابل توجه دانشجویان انقلابی و دغدغه مند
🔺حتما بشنوید
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️محافظهکاری مضاعف
🔺محافظهکاران، نقد و تلاش برای اصلاح وضع موجود را رد میکنند و به مصلحین، برچسب تندرو، خوارج و... میزنند. تا پرهیز از تغییر وضع موجود را توجیه کنند.
🔺در طرف مقابل، عدهای با استناد به مقاماتی که مستقیم و غیرمستقیم از جانب رهبری منصوب میشوند، مشکلات را به رهبری برمیگردانند و نقد دیگر مقامات را محافظهکاری میدانند. حتی اقدامات متضاد با «جهتگیریهای انقلابی رهبری» از جانب سایر مقامات را به رهبری برمیگردانند، یا بعضاً نقد رهبری را اصل میدانند.
با استناد به مشکلات موجود، آنها را به اصل نظام برگردانده و تلاش برای اصلاح آنها را محافظهکاری میخوانند؛ از فساد سیستماتیک سخن گفته و اگر کسی از جهتگیری نظام یا رهبری دفاع کند و به نقد مسئولین و ناکارآمدیها بپردازد و برای اصلاح ساختارها و سازوکارهای فسادزا اقدام کند به او برچسبهایی مثل عدالتخواه سیستمی، تکنوکرات، محافظهکار و... میزنند.
امید به اصلاح وضع موجود را رد میکنند و از مواردی مثل مبارزه سیاسی با نظام، تغییر قانوناساسی و... سخن میگویند!
🔺گذشته از اظهارنظر در مورد غیرواقعبینانه بودن این نوع نگاه و ندیدن قوتها و فرصتها، علیرغم پز انقلابیاش، در ذات آن، «محافظهکاری مضاعف» وجود دارد؛ محافظهکاری که جلوی اصلاح وضع موجود و امکان این اصلاح را میگیرد. هزارها اصلاح ممکن را منتفی میکند و در پیشبینیای خودتحققبخش (self-fullfilment prophecy) اوضاع را اصلاحناپذیر خوانده و در حقیقت با این رویکرد زمینهٔ اصلاحناپذیری وضعیت موجود را با تعطیلی هرگونه اصلاح و انفعال مصلحین فراهم میکند.
🔺نگاه مشابه آن، موضع شیخ محمود حلبی بنیانگذار انجمن حجتیه در سخنرانی معروفش ضد امام و جنگ است: «اوّل شما یک افسر، یک پیشوا و رهبر معصوم جنگی پیدا کنید، یک رهبری که بتواند اداره اجتماع کند روی نقطه عصمت نه عدالت، عدالت کافی نیست... اوّل او را پیدا بکنید، او را اقامه به کار کنید، مطرح داشته باشید، نقشه صحیح طبق نظر این رهبر معصوم داشته باش، آنوقت برو جانت را بده. آنوقت من هم واجب است منبر را ولکنم. منبر، بازی است، هفتتیر به کمرم ببندم بروم جلو. آن رهبر جلو باشد؛ رهبر معصوم جلو بیفتد... شما آن مصداق حاکم اسلام را نشان بدهید، آنکه معصوم از خطا باشد نشان بدهید، آنکه معصوم از گناه باشد نشان بدهید، آنکه هوا و هوس و حبّ ریاست و شهوت و غضب و تمایلات نفس بههیچوجه در او اثر نکند، نشان بدهید، او باید توی میدان جلو بیفتد. بنده تنها خاکپایش، تمام روحانیین قربان خاکپایش شویم...… باید جنگ روی موازین دین به رهبری معصوم [باشد] نه عادل، عادل کافی نیست. آدم عادل گاهی اشتباه میکند، خون مردم، مال مردم، عِرض و ناموس مردم را نمیتوان به کسی که خطا میکند سپرد. به کسی که هوی و هوس دارد. باید به کسی سپرد ناموس مردم را، عِرض مردم را، جان مردم را، مال مردم را، به کسی که گناه نکند. به کسی که خطا و اشتباه نکند و خلاصه به کسی که معصوم باشد».
🔺در این آرمانخواهی صفر و صدی! چون نمیتوانیم به صد برسیم، نباید برای نود و هشتاد و هفتاد و... تلاشی کرد! حتی باید با نود و هشتاد و هفتاد و... درافتاد.
🔺این نگاه بیش از آنکه آرمانخواهی باشد مسئولیتگریزانه و عافیتطلبانه است. عدم تلاشش برای اصلاح وضع موجود را با این منطق تئوریزه کرده و مسئولیت را با فرافکنی از خود و دیگران سلب میکند.
🔺وگرنه حتی در شرایطی مثل همین دولت که در مورد جهتگیریها و کارآمدیاش اِنقُلتهای اساسی هست، میتوان اصلاحگری کرد و پرهیز از اصلاحگری و حفظ وضع موجود به بهانه این انقلتها رذالت است. البته نباید به اصلاحات جزئی راضی شد اما نباید از تغییر وضع موجود ولو اندک دست کشید.
🔺اینکه افرادی با یکی دو مورد ورود نصفه و نیمه و اکثراً مجازی! یا حتی بدون آن و بدون توجه به ریشههایی مثل ظرفیت مردمی، از اصلاح وضع ناامید شوند، به اصلاحناپذیری سیستم برنمیگردد؛ به واقعبین نبودن آنها برمیگردد. چه اینکه هر اصلاحی با موانعی روبروست. با چند بیانیه و مطلب مجازی و پیگیری حقیقی و چند همایش و تجمع و ... کار به سامان نمیرسد. بعضی موارد نیز به تلاشهای بین نسلی نیازمند است. بگذریم از اینکه انقلاب ما در نسبت با معارضینش، هنوز جوان است.
🔺انقلابیگری، اساساً مترادف با تغییرگرایی، تن ندادن به واقعیتهای موجود و بنبستشکتی است؛ لذا بهانه کردن موانع، نگاه صفر و صدی و طرد اصلاح ممکن و پیگیری نکردن عدالت مقدور (قابل تحقق باتوجه به ظرفیتهای موجود) در تضاد با آن و عین محافظهکاری است. بعد از انجام هر اصلاحگری خرد و حتی کلانی باید به سمت اصلاح بزرگتر و ریشهایتر رفت، یا با وجود داشتن نقشه اصلاح بزرگتر و ریشهایتر، گامبهگام، اصلاحهای کوچکتر را پیگرفت.
✍ #محمدصادق_شهبازی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
⭕️خلعِ سلاحِ مهدویت!
🔺چند سالی میشود که نماهنگهایی احساسی با صدای #علی_فانی در موضوع مهدویت در سطح وسیع منتشر شده و طرفداران قابل توجهی هم دارد. قطعاتی مانند #به_طاها_به_یاسین شنوندگان و علاقمندان پرشماری دارد. تلویزیون هم به کرّات از این آواها استفاده میکند.
🔺دقت در واژگان و تامل در شاکله و ساختار این دسته قطعاتِ مهدوی، نوعی عقبگرد را در نشر تفکر متعالی انتظار نشان میدهد. ما در این آواها، عملاً با #موعودی_خلع_سلاح_شده و #بیآزار طرفیم که کاری به کار هیچ ظالم و مستکبر ندارد و منتظرانش نیز چون خودش، بیهیچ تکلیفی فقط نشستهاند و آرزوی #دیدار_یار میکنند!
🔺البته این نگرش، منحصر در چنین نماهنگهایی نیست و عموماً در نظام آموزشی و فرهنگی موجود، امامِ
موعود، چنین تصویری دارد.
✍ #روح_الله_رشیدی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مجادله تند و بی ادبانه آرش ظلی پور، مجری برنامه "من و شما" و البته برادر مجری طرح فیلم سراسر اروتیک "خانم یایا" با مسعود فراستی بر سر فیلم ما قبل بد «هزار پا» که با ترک برنامه از سوی فراستی به اتمام رسید.
🔺مسعود فراستی: توهین به ارزش ها در فیلم ما قبل بد «هزارپا» اتفاق افتاده است. ارزش هایی مانند بسیجی،جانباز و تمامی ارزش هایی که هنوز هم قابل احترام هستند.وقتی شما در ابتدای برنامه من و شما؛برنامه را به مادران شهدا تقدیم میکنید،چکونه میتوانید از «هزارپا» حمایت کنید!!
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مجموعه #ایران20 | قسمت اول
🔹ایران بالاترین کشور در شاخص توسعه انسانی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️به دنبال میان بُر
🔺لیبرال باشید، سوسیالیست باشید، حزب اللهی باشید، هر مبنا و تعریفی که از مفهوم عدالت داشته باشید صرفا با حرف زدن از تمناها و آرزوها چیزی محقق نمیشود؛ کار و زحمت لازم است.
یک عده وقتی که با چالش ها و لوازم تحقق عدالت مواجه شدند و آمادگی روحی و حوصله انقلابی برای استقامت در مسیر نداشتند با امام و ولایت فقیه زاویه پیدا کردند.
🔺بعضی آدمها و جمع هایی که ابتدا می گفتند عدالت هدف است و تند و تیز هم بودند در طول سه چهار ده های که گذشته، کم کم فاصله گرفتند.
بعضی هایشان کلاً عدالت را به عنوان یک هدف در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی خط زدند: "چرا عدالت هدف باشد؟! نخیر؛ آزادی هدف است. توسعه هدف است.... " .....، اهداف را عوض کردند.بعضی گفتند : “ اصلاً مگر تعریفی برای عدالت وجود دارد؟! در فهم هر کسی یک تعریفی هست و .... ” و فاصله گرفتند.
🔺اتفاقا یک بخش آنها هم بچه های جنبش دانشجویی بودند. اگر امروز سرنوشت بعضی از آدمهای تند دفتر تحکیم دهه شصت و هفتاد را، نگاه بکنید، خیلی عبرت آموز است.
🔹یک عده دیگر - که شاید اخیرًا بیشتر داریم این حرف ها را می شنویم- بر هدف بودن عدالت تأ کید می کنند ولی وقتی می بینند که محقق نشد یا به آن میزانی یا با آن سرعتی که مورد توقع و مطلوب بود ایجاد نشد، به جای اهداف، در مبانی شک می کنند! در خاستگاه ها و نقاط عزیمت شک می کنند : " اصلاً چرا باید از موضع دین به دنبال عدالت برویم؟ عدالت مفهومی فرا دینی است. چرا ما باید در منظومه امامت و ولایت یا در بستر جمهوری اسامی وارد عدالت خواهی بشویم؟ ا گر ما با نقائص و مشکلات جدی در تحقق عدالت در جامعه خودمان مواجه هستیم، به خاطر این است که با مبانی نادرست و از مبادی اشتباه و نقطه عزیمت های غلطی شروع کردیم. اصلاً چرا از اسلام، طلب عدالت بکنیم؟ می توانیم با یک نگاه فراگیرتری برای عدالت سربازگیری بکنیم و ... و اشتباه ما در مبانی و مبادی است." اینها هم دنبال میان بر و درپشتی می گردند.
✍️ #استاد_وحید_جلیلی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️انتقاد استاد نادر طالب زاده از اتکای صداوسیما به سلبریتی های دوهزاری : ستارهی واقعی، دوست داشتنیه
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️استفادهی بد از یگانه ابزار ناقص نظام
🔺بیانات #رهبر_معظم_انقلاب در دیدار مدیران شبکهی دوم سیما
🔺بیشک در درون کشور ما کسانی هستند که همان انگیزههای ضدیت با این گرایشِ به اصطلاح #بنیادگرایی را دارند؛ شما از آنها اصلاً #رودربایستی نکنید. در تنظیم برنامهی ادب و هنر، یا تنظیم برنامهی کودکان، یا فیلم و سریال، هیچوقت این فکر را نکنید که اگر ما این گرایش را نشان دادیم، ممکن است یک تیپ #روشنفکری که مثلاً خوانندگان فلان مجلهی هفتگی هستند، خوششان نیاید؛ بهدَرَک، خوششان نیاید! شما اصلاً کاری را بکنید که آنها خوششان نمیآید؛ هیچ ملاحظهی این چیزها را نکنید.
🔺نگویید ما این شخصیت را باید تجلیل کنیم، شاید آنها جذب بشوند؛ نه، شما ببینید آیا در تجلیل این شخصیت، نقطهی منفیای وجود ندارد؟ نگویید ما باید با این آقا مصاحبه کنیم، یا سخنرانی این آقا را در فلان سمینار یا در فلان مجموعه پخش کنیم، برای اینکه آن جناح هم به این کانال علاقهمند بشوند؛ نه، شما نگاه کنید ببینید آیا این حرکت شما برای آن هدفگیری اصلی ضرری دارد یا ندارد؛ اگر ضرر دارد، اصلاً ملاحظه نکنید که فلان کسان ممکن است با این کار جذب بشوند؛ نه، بگذارید جذب نشوند؛ کاملاً #صریح عمل کنید.
🔺من یک آدم بستهی بیاعتنای به خواستهها و هدفهای - به اصطلاح امروز - دگراندیشان یا دگراندیشانه نیستم؛ نه، #اسلام این مقدار #سعه_صدر دارد که همهی حرفها را گوش کند؛ لیکن اینجا اصلاً مسألهی این نیست؛ در اینجا مسأله، مسألهی یک شخص در مقابل یک شخص نیست؛ اینجا مسألهی یگانه ابزار ناقص یک نظام در مقابل مجموعهی توطئههایی است که دارد انجام میگیرد. بنده بیایم از همین یک ریالی که دارم، در مقابل میلیونها تومانی که دیگران دارند، بد استفاده کنم؛ برای اینکه مبادا آن دیگران بدشان بیاید، یا خوششان نیاید؟! این بههیچوجه #عاقلانه نیست.
۱۳۷۰/۱۱/۰۷
#ارتجاع_در_صداوسیما
✅به تریبون مستضعفین بپیوندید:
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #وحید_جلیلی: آقای علیعسکری! این یک خطای موردی نیست بلکه رویه است، این استراتژی شماست...
🔺موضع صداوسیما عقب افتادگی نیست ؛ بلکه ارتجاعی است
🔺روایت #ارتجاع_در_صداوسیما
✅ به تریبون مستضعفین بپیوندید:
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ ۴ گونه ولایتمداری از صفین تا برجام
🔹زمانی که پیروزی سپاه اسلام بر معاویه نزدیک بود عمروعاص نیرنگباز پیشنهاد سازش و #حکمیت را پیش کشید، فشار سپاه حضرت علی(ع) به ایشان مذاکره و سپس فرستادن اشعث بجای مالک را تحمیل کردند روایت رفتار سپاهیان حضرت در آن زمان و پس از آن، ۴ گونه #ولایتمداری و عاقبت آن را نشان میدهد:
1⃣ گروه اول امثال " #اشعث " ها بودند که " #ولایتمداری_منافقانه " داشتند و با امید به دشمن و تذبذب در اطاعت از ولی دنبال ظاهر سازی و گرفتن موافقت ولی با نظرات خود بودند. اینها در دفاع از جایگاه ولی ثابت قدم نبودند و در سوابقشان گاهی در فکر پیوستن به معاویه بودند و گاهی رشادت در سپاه حضرت نشان میدادند و با سادهلوحی در لحظات حساس وا میدادند و بدنبال همراه کردن ولی با نظرات خود بودند نه همراه شدن با ولی و وعدههای پوچ دنیوی نظیر اتمام جنگ به مردم میدانند تا با تحریک آنان، مسیر مدنظر خود را به حضرت تحمیل کنند و در عمل دست حضرت را بسته و در پازل دشمن بازی میکردند؛ خیلی از این جمع بعدا به معاویه پیوستند و نفاقشان نابودشان کرد. امثال اینها در زمان ما هم گفتند باید رفت با کدخدا بست و با سادهلوحی دنبال توافق با آمریکا بودند و با تبلیغ و وعده پوچ بهبود اقتصاد مسیر سازش و #مذاکره را تحمیل کردند.
2⃣ گروه دوم امثال " #خوارج " بودند که قبل از شکستن بیعت، " #ولایتمداری_طلبکارانه " داشتند. اینها نه تنها علیه جریان اشعث افشاگری نمیکردند بلکه زمینهساز بروز آنها بودند و خود مسیر سازش را به حضرت پیشنهاد میدادند اما پس از حکمیت و گول خوردن اشعث از عمروعاص، تغییر موضع داده و بابت کوتاهی خودشان از حضرت طلبکار بودند که ما نمیدانستیم تو چرا جلوی ما را نگرفتی و حضرت را تکفیر میکردند؛ مساله سکونت ابن ملجم در منزل اشعث در شب قبل از شهادت حضرت، نشانی از پیوند پنهانی خشک مغزی با نفاق است. خوارج زمان ما هم وقتی در قدرت بودند بخاطر نفسانیت و الهامات عرفان کاذب، با رها کردن کشور و حاشیهسازی زمینهساز حضور وادادهها در قدرت شدند و درحالیکه خود دنبال شکستن قبح مذاکره با آمریکا بودند و در ایام انعقاد برجام سکوت کرده بودند پس از روشن شدن ابعاد این خیانتنامه، وقیحانه آنرا را پروژه آقای خامنهای میخوانند! خوارج فعلی در حالی به استناد سوابق خود دنبال سهمند و خود را درون انقلاب تصور میکنند که یادشان رفته خوارج صدر اسلام در ماه صفر ۳۷ ه.ق در سپاه حضرت در جنگ صفین بودند و ماه صفر ۳۸ ه.ق در نهروان مقابل حضرت بودند؛ یعنی تنها یک سال فاصله از حق محض تا #باطل_محض!
3⃣ گروه سوم یاران " #ساکت " حضرت بودند که دنبال " #ولایتمداری_عافیتطلبانه " بودند و خود را دنبالهروی ولی معرفی کرده و ولایتبسندگی را ترویج میکردند و همه چیز را به شخص ولی ارجاع میدادند؛ اگر اشعث از حکمیت میگفت به حضرت ارجاع میدادند اگر عمار از مقاومت میگفت باز به حضرت ارجاعش میدادند؛ دنبال تحلیل نبودند و به اسم اطاعت، عقل را کنار میگذاشتند و در عمل سربار حضرت میشدند؛ اینها عمدتا از ولایت حضرت خارج نشدند اما توجیهگر مسیر اشعثها شده و تحت اثر تبلیغات آنها مقهور شده و آنرا مصلحت میخواندند! در جامعه امروز ما هم این مدل بشدت ترویج میشود و بعضی از خطبا و تریبون داران خواسته یا ناخواسته بجای اینکه خود را سپر بلای ولی کنند؛ پشت حضرت آقا پنهان میشوند؛ در منابر به تکرار جملات حضرت آقا اکتفا کرده و هیچ هزینهای برای جریان انقلابی پرداخت نمیکنند. در سالهای اخیر جزء ساکتین برجام و FATF بودند و زمان انتخابات از آقا برای کسب رای مایه میگذارند اما بعدا بنام #مصلحت مسیر خائنانه وادادهها را تایید، تصویب و تکمیل میکنند.
4⃣ گروه چهارم امثال " #عمار و #مالک " بودند که دنبال " #ولایتمداری_روشنگرانه " بودند. این بزرگان کُنه نظرات حضرت را درک کرده و با روشنگری دنبال جلوگیری از پذیرش حکمیت و فرستادن اشعث بودند؛ امثال مالک پس از جنگ ضمن اطاعت از حضرت در اجرای نتیجه حکمیت، وقوع آنرا نتیجه کمکاری خود میدانستند و تماما خود را وقف روشنگری موانع حضرت در تحقق کامل حکومت اسلام میکردند و مردم را برای انتخاب مسیر مدنظر ولی تشویق کرده و آنچه حضرت در مقام امام در بیان و عملش معذوریت داشتند این بزرگواران شرح داده و تبلیغ میکردند و در یک کلام بدنبال #بسط_ید ولی بودند تا عدالت و حقوق مردم احیا شود. فریاد "این عمار" حضرت علی(ع) قبل از شهادت که با یادآوری صفین به زبان آوردند و تکرار آن عبارت در زمان فعلی توسط حضرت آقا در برجام و فتنه، نشانگر آنست که اولا چگونه در لحظات تاریخی، ولایتمداری عافیتطلبانه، طلبکارانه و منافقانه بهم میرسد و درمقابل ولایتمداری روشنگرانه قد علم میکند ثانیا تنها راه یاری کردن امام زمانه، ولایتمداری روشنگرانه است و سایر ولایتمداریها تنها تکمیل #پازل_دشمن است.
✍ #امید_نیکو
✅ @teribon
⭕️دستور رئیسجمهور دربارهٔ توقف فعالیتهای توسعهای دانشگاهها در شهرها
🔹 رئیسجمهور، در پاسخ به نامهی مرکز بررسیهای استراتژیک و ضمائم آن با موضوع " ضرورت توقف فعالیتهای توسعهای دانشگاهها در شهرها" به معاون اول خود دستور دادند تا این موضوع، در جلسهای با حضور وزاری محترم راه و شهرسازی، علوم، تحقیقات و فناوری، کشور، رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونت اقتصادی رئیسجمهور بررسی و اعلام نظر شود.
🔹در نامه مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری آمده بود: "عملکرد دانشگاه تهران گذشته از آسیبهای وارده تبدیل به الگویی برای سایر دانشگاههای تهران و کشور شده است و این روند به اذعان شورای عالی شهرسازی و معماری در سایر دانشگاههای تهران و شهرستانها به صورت «الگوی توسعه دانشگاه تهران» در حال برنامهریزی و یا اجراست. اکنون در محدودۀ دانشگاه الزهرا این مسئله به بحران مشابهی رسیده که همراه با اعتراضات مردمی برای مقاومت در مورد واگذاری مالکیت زمینهای ده ونک در جریان است."
#ده_ونک
#دانشگاه_الزهرا
#دانشگاه_تهران
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ابوالفضل زرویی نصرآباد بی گمان یکی از تواناترین و طنزپردازان معاصر در عرصه نظم و نثر بود. قوت نظم و زلالی طبع و تسلطی که بر متون قدیم و جدید فارسی داشت طنز او را یک سر و گردن بالاتر از دیگران نشانده بود. او هم خودش ریشه دار و اصیل بود و هم هنرش، به گونه ای که رد طنزش را از گل آقا تا دهخدا تا عبید و... میشد نشان داد.
🔺بعضی از کسانی که شاگرد او محسوب می شدند یا حتی نمی شدند، سال ها قبل به طمع نان و نام و نواله با سفر بستند و به جاهای دیگر رفتند و قلمشان را در اختیار دیگران قرار دادند و بعضی ها هم ماندند و طنزهای تندشان را آتش تهیه ی کارزار تبلیغاتی این جناح و آن جریان در داخل کردند ، اما ابوالفضل ، علی رغم مشکلات جدی مالی و بیماریی که بعدا به سراغش آمد و هر روز او را تکیده تر می کرد، نه از این دیار کوچید و نه جزو ابواب جمعی باندهای سیاسی شد. او به قیمت تحمل همه بی اعتنایی ارباب قدرت و انزوا در احمدآباد مستوفی برهمه ی وسوسه ها و کارت های دعوت دیگران چشم پوشید و آبروی فقر و قناعت را نبرد.
🔺کسانیکه حرمت قلمشان را به هجو و هزل های سیاسی آلوده می کنند، با فرونشستن غبار حوادث از یادها می روند اما طنز سالم و عمیق و نجیب و هنری، مثل آثار درخشان زرویی ، ماندگار خواهد بود.
✍️ #محمد_رضا_ترکی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ جایزه مردمی « #دهونک»؛
تور سفر و اقامت یک روزه در #محله_کوی_کارخانه، جنب #دانشگاه_الزهرا(س) به همراه کمک هزینه سفر #مشهد_مقدس
از طرف اهالی #ده_ونک_تهران برای بهترین فیلم #نهمین_جشنواره_عمار با موضوع « #قانوندانان_قانونشکن_زورمند»
🔺شما هم #فراخوان_خود_را_ثبت_کنید:
💠 yon.ir/farakhan09
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️مبارزه راحت طلبانه
🔺امام فرمود مبارزه با راحت طلبی جمع نمی شود." مبارزه راحت طلبانه" یعنی مبارزه منهای پیگیری، منهای استقامت، منهای صبر، منهای تلاشِ منظم و مستمر! اینها را که از مبارزه بگیری؛ می ماَند خودنمایی و عقده گشایی با چندتا بد و بیراه، چند تا جیغ بنفش و ادعاهای گزاف.
🔺زمانی که امام عَلَم مبارزه را به دوش گرفت، قاعدین تاش کردند با تئوریزه کردنِ دینداریِ راحت طلبانه، امام را متهم و خودشان را تبرئه کنند. گوشه نشین های تنزه طلب به جای اینکه در میدان های واقعی با استکبار و طاغوت درگیر شوند، و به آمریکا و شاه حمله کنند، زبان هایشان روی امام و انقلابیون دراز بود.
🔺بهانه شان هم این بود که این شیوه مبارزه جواب نمی دهد و تئوری امام غلط است و ظلم را باید از بیخ ریشه کن کرد که آن هم صرفا با ظهور امام زمان ممکن است؛ و رفع گام به گام ظلم، نه تنها ممکن نیست که مطلوب هم نیست و منافی ظهور و باعث عقب افتادن عدالتِ ایده آل است!
🔹برخلاف این جانماز آب کش هایِ متحجر؛ یک عده دیگر معتقد بودند با حجم فساد و ستمی که در جامعه هست روشِ امام محافظه کارانه است و "سرعت" مناسب را ندارد و روش بهتر، مبارزه مسلحانه است. مبارزه مسلحانه وجه دیگری از مبارزه راحت طلبانه بود.
اما بالاخره معلوم شد که نه ایده آلیزم انجمن حجتی های و نه پرا گماتیزم "پیکار"ی هیچکدام نه مبنای عمیق و درستی دارند و نه نتیجه موثری.
🔹روش امام مبتنی بر تبیین و استقامت و صبر و اقناع بدنه مردم برای قیام و اقدام : " لیقوم الناسُ باالقسط"؛ جواب داد.
راحت طلب ها چه آنها که با ایده آلیسمِ کورِ انجمن حجتیه ای؛ مبارزه با شاه را کنار گذاشتند و به امید تحقق "صددرصدی و یک باره و بدون زحمت" عدالت نشستند، و چه آنها که صبر و طاقت برای هم افزایی مردمی نداشتند و می خواستند با اتکا به حرکت های تندِ فردی و گروهکی؛ زود به هدف برسند؛ با امامت، که محور حرکت گام به گام جمعی به سمت عدالت است زاویه پیدا کردند.
🔹امام به آیه "فاستقم کما امرت و من تاب معک" استناد میکرد که پیامبر(ص) فرمود : " این آیه مرا پیر کرد! ". آیه ای که سختی های مبارزه عمومی و با همراهی همگانی را به یاد می آورد.
این ماجرا بعد از انقلاب هم به گونه دیگری تکرار شد. امروز ما دوباره با جریان تحجر که خودش را بازسازی کرده و برای مبارزه با خط امام با قیافه حق به جانب و گونه های انقلابی نما به میدان آمده مواجه هستیم. دقت که می کنیم تشابهات قاعدین قبل انقلاب با قاعدین امروز آشکار می شود.
🔹آنها می گفتند رفع گام به گام ظلم و استکبار ممکن نیست و باید ایده آلیست بود و فقط به حکومت امام زمان امید داشت . اینها می گویند تحقق گام به گام عدالت ممکن نیست و باید ایده آلیست بود و نباید به جمهوری اسامی امید بست.
آنها گوشه ای می نشستند و مبارزه را نقد می کردند و می گفتند این روشها جواب نمی دهد اینها هم گوش های می نشینند وتلاش می کنند مردم را از هر فرصت عدالتخواهی داخل نظام مایوس کنند. فرار از میدان های گسترده عدالتخواهی که به یمن شکل گیری جمهوری اسلامی به وجود آمده ویژگی اصلی قاعدین جدید است.
🔹جمود فکری و تهمتِ محافظه کاری به هر گونه ابتکار و تحرکِ هدفمندِ مرحله بندی شده ؛ یک ویژگی دیگر این جریان است.
تنزّه طلبیِ افراطی برای جلوه گری فردی و گروهکی؛ از دیگر شاخصه های اینهاست.
✍️ #استاد_وحید_جلیلی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️بیانیه شورای عمومی #اتحادیه_جنبش_عدالتخواه_دانشجویی_کشور پیرو برخی تحرکات #انحرافی صورت گرفته به نام جنبش عدالتخواهی
🔺با سوء استفاده کنندگان از نام #عدالتخواهی با #قدرت #مقابله خواهیم کرد
🔹پیرو تحرک صورت گرفته در روزهای اخیر به نام جریان #عدالتخواهی خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی، تشکل های عضو اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی به عنوان بخشی از بدنه جریان عدالتخواهی موارد زیر را اعلام می نمایند:
🔻1. تشکل های عضو جنبش عدالتخواه اساسا با نگاه حاکم بر این تحرکات هیچ قرابت فکری ندارند و جنبش عدالتخواه دانشجویی و جریان عدالتخواهی خود را برخاسته از منظومه فکری امام و رهبری و گفتمان انقلاب اسلامی می داند. این تشکل ها طرح یک چنین مباحثی را در شرایط کنونی انقلاب، تلاش برخی جریان های سیاسی برای به انحراف کشاندن جریان عدالتخواهی می داند که فرصتی مناسب برای پیگیری نیات سیاسی و قدرت طلبانه خود یافته اند.
🔻2. تشکل های عضو جنبش عدالتخواه هیچ گاه حضور یک چنین تفکرات و تشکل های انحرافی را در بدنه خود تحمل نکرده و با هر جریان و تشکیلاتی که به نام جنبش عدالتخواهی یک چنین انحرافاتی را دامن زده اند برخورد کرده است.
🔺3. مشخصا در مورد نامه منتشر شده با عنوان مجمع عدالتخواه شیراز اعلام می شود، مجمع مذکور مدت هاست که از حالت دانشجویی خارج شده و تابع هیچ قاعده تشکیلاتی دانشجویی نیست.
🔺4. از این پس نیز هر مجموعه ای بخواهد با سوء استفاده از نام جریان عدالتخواهی و جنبش عدالتخواه دانشجویی یک چنین مباحث انحرافی را مطرح کرده و جریان ضد انقلاب را تقویت کند مقابل او با قوت خواهیم ایستاد.
والسلام علی من اتبع الهدی
1.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران
2.مجمع دانشجویان حزب الله دانشگاه علم و صنعت ایران
3.مجمع دانشجویی آرمان(عدالتخواه) دانشگاه شیراز
4.انجمن اسلامی دانشجویان عدالتخواه دانشگاه حکیم سبزوار
5.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه باهنر کرمان
6.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه گیلان
7.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان کرمان
8.تشکل امام حسن مجتبی(ع) دانشگاه باهنر کرمان
9.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان یزد
10.تشکل عدالتخواه قسط دانشگاه صنعتی شاهرود
11.کانون قرآن دانشگاه صنعتی شاهرود
12.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه قوچان
13.مجمع عدالتخواه دانشگاه یاسوج
14.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه زابل
15. مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فسا
✅ به تریبون مستضعفین بپیوندید:
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir