⭕ روحانی و مشارکت!!
انتخابات تمام شده و در کنار مسایل مختلف،بحث میزان مشارکت هم مطرح است و هرکس دنبال علت کاهش مشارکت است، حتی حسن روحانی !!
اصلاح طلبان می کوشند علت اصلی را «غیر رقابتی» بودن انتخابات بیان کنند و اشاره ای به حمایت های آشکارو پنهانشان از همتی نمیکنند، حتی به «لیست جمهور» که مورد تایید مکتوب محمد خاتمی قرار گرفت و هیچ اقبالی به آن نشد هم کاری ندارند
روحانی آنقدر از مرحله پرت است که میگوید اگر مشکل اقتصادی علت کاهش مشارکت بود، پس چرا سیستان و بلوچستان مشارکت کم نشد!!! و خبر ندارد که آنجا هم مشارکت کاهش چشمگیر داشته است!
برخی کرونا را علت مهم و اصلی می دانند و خلاصه هر کس چیزی می گوید.
من معتقدم « تحقیر مردم» اصلی ترین علت کاهش مشارکت بود
۱- تحقیر اقتصادی باعث شد که مردم با سرعت باور نکردنی به زیر خط فقر سقوط کنند و امیدشان برای دست یابی به اولیات زندگی مثل مسکن و خودرو و ازدواج و... به رویای محال بدل شود
۲-تحقیر شخصیتی همان التماس هشت ساله روحانی به غرب بود که به معنی واقعی کلمه «هیچ» دستاوردی برای مردم نداشت و برعکس باعث سرخوردگی و بی عزتی مردم و از دست دادن همان اندوخته های پیشینشان شد.
بر خلاف خیلی ها، مردم را به اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم نمیکنم و معتقد به «قشر خاکستری» نیستم. برعکس معتقدم مردم عمدتا رایی معطوف به دو عنصر « عزت» و « معیشت» دارند و از قضا دولت روحانی در تلاشی هشت ساله، این دو عنصر را به نحو چشمگیری در مردم نابود کرد.
آنها از ایجاد تغییر ناامید شدند، رای دهندگان به روحانی (که اینبار عمدتا پای صندوق نیامدند) ضد انقلاب نیستند، ناامید و سرخورده اند و معتقدند تدبیر و امید دولت روحانی، ریشه تدبیر را کند و نهال امیدشان را خشک کرد
این علت العلل ماجراست.
پیام محمد خاتمی و دیگران ، حرف های گزنده همتی و مهر علیزاده در مناظرات و... نتوانست و نمی تواند باور آنها که به اعتمادشان خیانت شده را احیا کند و اساسا موضوع به این سادگی نیست.
بار آیت الله رئیسی از این جهت سنگین تر از همه و همیشه است، او تنها وارث ویرانی کشور نیست،او مسئول تیمار و احیاء امید دلهای شکسته ایرانیان است.
آنها که آدرس دیگری می دهند، هنوز هم نمیخواهند بپذیرند روحانی با مردم چه کرد!
#حسین_شمسیان
@teribon_ir
12.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽باورها و اراده؛ نقطه شروع جهش در کشور
🔹جلیلی: انتظار نداشتم از 230 نفر به 560 نفر و از تولید «ایکس ری» به طراحی «موتور جت» برسید.
➕سخنان شنیدنی مهندس نوید نجات بخش، مدیر شرکت دانشبنیان بهیار صنعت سپاهان..
@teribon_ir
🔸اگر امروز کسی از ما سوال کند، جوان ایستاده در پشت تصویر، با چه سمت و منصبی در این قاب جای گرفته است هیچ پاسخی نداریم جز این که بگوییم یادگار یادگار یادگار امام است.
🔹فردی که با عنوان یادگار یادگار یادگار امام در تمام این سالها از رانت تصویری خاندان امام سودجویی کرده و خود را در هر قابی چپانده است، نه تنها فضیلتی خاص و ویژه ندارد که از قضا به نشست و برخاست با بدنامان شهره است و لابد در سالهای آتی قرار است پله هایی بزرگتر و رفیع تری را بردارد و در جایگاهی در شان نامی که این سالها ساخته است تکیه بزند.
🔹این همان الیگارشی، این همان خاندان سالاری ای است که در بخش های بالادستی نظام ما لانه کرده ست.
🔸این تصویر تلخ امروز ۲ تیرماه ۱۴۰۰ در حرم و بارگاه مجلل امام مستضعفان به ثبت رسیده است.. تصویری سراسر تراژیک و متناقض نما..
@teribon_ir
⭕ سوم تیر؛ خروش جمهوریت بر اشرافیت
🔸سوم تیر 1384 را به واقع میتوان انقلاب در انقلاب دانست. انقلابی که انقلاب را به ریل اصلی خود بازگرداند و الیگارشی خودساخته حاکم توسط باند های قدرت و ثروت را کنار زده و نظم و بازی برساخته الیت های سیاسی و احزاب و جریان مترفین و اشرافیت و محافظه کار را بعد از سالها چنبره زدن بر کرسی های قدرت بهم زد.
🔸سوم تیر و گفتمان حاکم بر آن را نباید خلاصه در یک فرد و گروه و دسته و حزب و جریان خاصی کرد. سوم تیر متعلق به مردم و مستضعفین است.
🔸مستضعفینی که سالها انقلاب خود را در چنگال اشراف می ديدند و حالا می خواهند آن را پس بگیرند. انقلابی که بعضی خواصش چنان جمهوریت را دچار مهجوریت کردند که فریاد بلند جمهوریت و آه و ناله اش را می توان در خروجی صندوق های انتخاباتی و شکست یکی از بزرگان سیاسی پُر طمطراق انقلاب یعنی هاشمی رفسنجانی دید.
🔸سوم تیر نماد بر هم زدن حزب بازی های راست و چپ بود. نماد مبارزه با جریان غربگرا و تحجر اسلام گرا بود. نماد نفی وحدت بی اصول و بی شاخص و قدرت طلبی عافیت طلبانه آقایان جناحین بود. انتخاباتی که از راست راست تا چپ چپ در آن نقش نمایی میکردند اما انتخاب مردم چیز دیگری بود.
🔸سوم تیر برآیند تقابل حاکم شدن دو گانه فقر و غنا در برابر بازی مسخره اصولگرا و اصلاح طلب بود. همان دوگانه اصیل و مکتبی انقلاب. دو گانه مستضعفین و مستکبرین، دو گانه مرفهین بی درد و محرومین پُر درد و دو گانه جمهوریت و اشرافیت.
🔸سوم تیر پدیده ای صرفا تاریخی و تقویمی و سیاسی نیست. این واقعه از نظر نگارنده حاصل سالها گفتمان سازی نیروهای انقلابی و شخص رهبر انقلاب در باب گفتمان عدالت خواهی و مبارزه با فقر و فساد و تبعيض بود. فضایی که رهبری انقلاب در مقابل اصلاحات آمریکایی، اصلاحات واقعی را مبارزه با فقر و فساد و تبعیض دانسته، دهها خطبه در ارتباط با اشرافیت کارگزاران ایراد فرموده و به بازخوانی انحراف بعد از حکومت نبوی پرداختند و گفتمان عوام و خواص و... را تبیین گری کردند.
🔸امروز جامعه تشنه سوم تیر است، تشنه کار بی منت و خدمت صادقانه، تشنه نفی حداکثری زرسالاران و نوکیسگان مدعی پدرخواندگی و عقلانیت سیاسی. امروز باید تاکتسین های مدعی را کنار زد و تئورسین ها را به متن سیاست و اجتماع بازگرداند، امروز باید جمهوریت و ولایت را تقویت کرد تا سلطنت و اشرافیت حاکم نشود، امروز زمان آن است که به جای ژورنالیست ها و توئیتیست های مرتبط با حلقه های قدرت، جریان اصیل مستقل انقلابی هدایت گری فکری حزب الله را بدست بگیرد.
🔸باید بیش از گذشته با مردم دیالوگ کرد، باید لُخت و عُریان از جنگ فقر و غنا، عقب ماندگی در عدالت، نابرابری، طبقه مرفه جدید، تحجر مذهبی، محافظهکاری، مردم و جمهوریت، قله های ثروت، دره های فقر، اصولگرایی بی اصول، سرمایه داری زراندوزان چپ و راست، وحدت های قبیه ای، مقدس مآبی های مزورانه، لولو سازی های موهوم انتخاباتی، اشرافیت سیاسی نهادینه شده، انحصار طلبی های سیاسی، ائتلاف های پوشالی و چرتکه ای و تاکتیکی، لولا حضورالحاضر، رضاالعامه و سخت الخاصه، لیقوم الناس بالقسط، لولا دفع الله الناس بعضهم ببعض، حربه النصر بالرعب آقایان، حزب اللهی ها و حزب اللابی ها، طبقه ممتاز بی درد، دعواهای حیدری و نعمتی و استقلال و پرسپولیسی چپ و راست، کدخدا باوران کاخ نشین، مذبذبین قدرت پرست، پراگماتیست های مذهبی، برانداز های ریش دار و تسبيح چرخان و انگشتر عقیق بدست؛ گفت و گفت و گفت و از خدا خواست که روزی نرسد آنچه را که حق می دانیم به خاطر آنکه بد می دانند،کتمان کنیم.
✍️#علی_ریاحی_پور
@teribon_ir
تریبون مستضعفین
🎬 جلیلی: اگر این پنج کتاب را بخوانید تازه متوجه میشوید هستی چه ابعاد بزرگی دارد، آن وقت دیگر ریاست ج
زاویه نگاه مان در سیاست چگونه باشد؟
در داستان نویسی مقوله ای وجود دارد به نام زاویه دید
زاویه دید نوع نگاهی است که نویسنده به مخاطبینش ارائه می دهد و حتی خود نویسنده هم از همان زاویه داستانش را می بینید و می نویسد؛این زاویه دید می تواند تک بعدی باشد مانند اول شخص،دوم شخص و سوم شخص که هر کدام انواعی دارد مانند دانای کل در سوم شخص و...
و گاهی زاویه دید چند بعدی می شود مانند آنکه هر فصل از داستان را از زاویه ای نوشته باشند یکی دو فصل را من راوی بنویسی، یکی دو فصل دیگر را به شیوه سوم شخص دانای کل یا محدود یا نامه نگاری و...
و نوع سومی از زاویه دید هم وجود دارد آن هم نحوه ای است که در سطر به سطر داستان ممکن است زاویه دید تغییر کند و در یک فصل ممکن است ده ها بار چرخش زاویه دید داشته باشیم
حالا در سیاست کدام زاویه دید می تواند مفید باشد
کاملا مشخص است کسی با زاویه دید تک بعدی نمی تواند موفق شود
چرا که اگر تنها از یک منظر به اتفاقات نگاه بیندازیم نگاه مان ناقص و تصمیمات مان لغزان خواهند شد این همان است که مثلا اگر نگاه تک بعدی اش نگاه سیاسی باشد اصطلاحا موفق به کار سیاسی درست نمی شود و سیاسی کاری می کند خواه لباس اصول پوشیده باشد خواه اصلاح
و اما راه دیگر نگاه چند بعدی است که هر فصل با یک نگاه و این نگاه هم نگاه موفقی نخواهد بود و بسیار شکننده است زیرا در تمام فصل های سیاست توامان باید جامعیت وجود داشته باشد و هر لحظه توان نگاهی از زوایای مختلف را داشته باشیم و این در نگاه دوم هم محقق نمی شود پس تنها راه حل نگاه سوم خواهد بود اما به چه شکل به نحوه در هم بودن؟ خیر باید یک نگاه را نگاه غالب قرار داد و آن نگاه غالب زمین بازی دیگر نگاه ها را با توجه به نیازشان مشخص کند
از علوم مختلف و فنون گوناگون باید بهره برد تا نگاه درست در سیاست داشته باشی اما نباید هیچ کدام نگاه غالب باشند بلکه آن نگاه غالب چیزی نیست جز نگاه پروردگار به خلقت یعنی همان هدف خلقت و همان برای عبادت معروف و پایه این نگاه همان نگاه عرفانی به معنای درست خودش است
اگر سعید جلیلی به جای کتاب های سیاسی کتاب های عرفانی را معرفی می کند به همین دلیل است زیرا اگر کسی آن نگاه را به دست آورد می تواند با یک پایه درست به سیاست نگاه کند(مراد خواندن نگاه عرفانی نیست بلکه به دست آوردن نگاه عرفانی است... ) اگر چه باید کم و بیش از دیگر مطالب هم استفاده کند اما اگر این نگاه را نداشته باشد پایه این اثر تلفیقی در سیاست را نخواهد داشت و درد کنونی سیاست ما همین است
#کتاب_خوانی
✍#رضا_صالحی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️حجه الاسلام انجوی نژاد: درصدمشارکت درشهرهای بزرگ 20 درصده بعد هی بهم چند روزه تبریک میگن حضور حماسی مردم را..
✅ @teribon_ir
⭕ به دلخواه مردم یا به مصلحت مردم؟
شهید مظلوم آیتالله بهشتی(رحمةالله علیه) :
🔹وای به روزی که علمای یک امت درصدد برآیند بر اساسِ پسند مردم حرف بزنند؛ خواه این مردم، مرتجع کهنه پرست باشند، خواه مردم نوپرداز و نوپرست.
🔸وظیفه عالم، گفتن «حق» است؛ خواه حق با کهنه جور درآید و خواه با نو. #حق از آن کهنههایی است که هرچه کهنه تر میشود، قیمتش بیشتر است.
📚 گزیده دیدگاه های شهید بهشتی، ص 191
@teribon_ir
34.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👤 حجه الاسلام #انجوی_نژاد :
⚠️ قطعبودن سیستم تا ساعت دهیازده، درصدی از #مشارکت را پایین آورد.
🔰 درصدی از مردم آنقدر معیشت روی آنها فشار آورده که به هیچکس #امید ندارند.
⛔️ متولیان مملکت توجه کنند. درصدی از مردم #عناد دارند.
‼️ مشکل ما مشارکت 48درصدی نیست! مشکل ما ۲۰ درصد است. چرا درصد مشارکت #کلان_شهر ها را نمیگویید؟
📺 هنوز بعد از چند روز #صدا_و_سیما در حال تبریکگفتن است! آقا بس کنید دیگر! برای چه تبریک میگویید؟! چرا پیام مردم را نمیگیرید؟!
🚫 اشکال تبریکهای پیدرپی این است که درصد بالایی که مشارکت نکردند لجشان در میآید. اینها شرکت نکردند تا پیامی را به #جمهوری_اسلامی بدهند! بعد میبینند انگار نه انگار ...
✴️ مشارکت فرانسه 32 درصد بوده، نخست وزیر و نماینده مجلس توییت زدند که ما #پیام شما مردم را گرفتیم.
⁉️ شما در اتاق #جنگ_روانی تان چه غلطی میکنید؟
🔰 ادامه دارد ...
برای دیدن فیلم کامل سخنرانی به لینک زیر مراجعه کنید:
http://aparat.com/v/MVXg6
✅ @teribon_ir
13.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨📹 نطق انقلابی آقای #ویس_کرمی علیه قالیباف
🔹وظیفه هیئت رئیسه و رئیس روشنگری است؛ منّتی بر سر ما ندارید!
🔸باید بدون نگاه از بالا به پایین نسبت به سوالات روشنگری کنید.
♦️تا کی میخواهیم رهبر انقلاب را خرج حرفهای خود کنیم؟!
🔹اگر هر انتقادی تضعیف مجلس باشد پس در مواردی که انتقاد وارد است چه باید کرد؟!
🔸از این میترسم که بعدا اگر آقای رئیسی هم آمدند عدهای بگویند که خلاف آقای رئیسی حرف زدن، خلاف اسلام است!!
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️📹استاد عبدالحسین خسروپناه:
خطری که بین #طلبهها میبینم این است؛
👈 هرچه جریان #اصولگرایی میگوید را تعبدا میپذیریم و خیال میکنیم #ولیفقیه این است، اما هرچه جریان #اصلاحطلبی میگوید را نقد میکنیم!
#تحجر_عمیق_سیاسی
@teribon_ir
13.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⬅️ حزب الله از چه کسانی تاثیر می پذیرد!!
🚨باورتون میشد یه روزی این طیف و این تیپ آدما بشن تئوریسینهای سیاسی جریان انقلابی و به این راحتی چند میلیون نفرو سر کار بذارن؟!
#لولو_هراسی
#لولو_سازی
#النصر_بالرعب
@teribon_ir
10.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸باز هم #اصولگرایان، بازهم #تمامیّتخواهی و #سوءاستفاده از امکانات بیتالمال برای انتخابات و حذف مخالف
⭕📹 افشاگری حاج خلیل موحدی(از شخصیتهای ارزشی مشهد مقدس) نسبت به تخلفات جریان قدرتطلب
❌ لیست هوالمطلوب(کریمی قدوسی) ❌مرکز رسیدگی به امور مساجد (فاطمی ارفع)
❌یاران انقلاب (استفاده ابزاری از بسیج)
👈مثلث قدرتطلبان برای قبضهکردن قدرت..
#بازخوانی
@teribon_ir