eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️جامعه اسلامی ،جامعه بره ها نیست، جامعه آدمهاست... 🔹"آن عامى که به عالم خرده می‌‏گیرد و می‌‏گوید این کار شما خلاف به نظر می‌‏رسد، اگر در پاسخ انتقادش شنید که «برو، عالم را با جاهل بحثى نیست»، یک وظیفه بیشتر ندارد؛ به نظر من وظیفه‏ اش این است که دیگر به دیده عالم به آن فرد ننگرد، چون او جاهلى است اصطلاح ‏دان، نه عالمى ره‌‏شناس. 🔹 آن فرد مادون که از زبان مافوقش در برابر هر انتقاد می‌‏شنود که «من رئیس تو هستم، پس انضباط ادارى و تشکیلاتى یا حزبى کجا رفته؟» باید به او به دیده مافوق ننگرد. این طاغوتى است که بر مسند کبریایى تکیه زده و شایسته اطاعت و فرمانبرى نیست. 🔹جامعه اسلامى جامعه هوشیارها و زبان‏دارهاست. جامعه اسلامى جامعه مردم فضول است؛ نه از آن فضولهایى بیجا و نه زبان‌‏دار، به این معنا که بره نیست. جامعه بره‌‏ها نیست؛ جامعه آدمهاست. 🔹آدمی‌ که انتقاد می‌‏کند و در کار همه دقت می‌‏کند. اما به خاطر چى؟ به خاطر پاسدارى از محترمترین چیزها: حق و عدل. حق و عدل از همه کس محترمتر است؛ پاسدارى از آیین حق و آیین عدل، فضیلت و عدالت و حق‌‏پرستى و خداپرستى، نورانیت و روشنى، مبارزه با ظلمت و حمایت از نور... 🔹انسانها فرمان مى‏ برند اما از فرمانده‏ اى که براى دیگران حق انتقاد نسبت به خود را محفوظ مى‏ داند. فرمان مى‏ برند، ولى با حفظ حق انتقاد، با حفظ حق رسیدگى و پرسش..." 📚از کتاب "بایدها و نبایدها؛ امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن"، متن سلسله جلسات تفسیر قرآن در سالهای پیش از انقلاب، نشر بقعه، سال 1379، صفحه های 68 و 69 ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: @teribon_ir
♻️ دوقطبی 🔰 دوقطبی حقیقی، اصلاح‌طلبی و اصولگرایی، چپ و راست، تندرو و میانه‌رو نیست. دوقطبی حقیقی بین رفاه‌طلبی و مبارزه است، جنگ بین فقر و غناست. رحمت خدا بر امام امت، روح‌الله خمینی (ره) که می‌فرمود: ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزش‌های اسلامی هستند، به خوبی دریافته‌اند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست؛ و آنها که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه‌اند. و آنهایی هم که تصور می‌کنند سرمایه داران و مرفهان بی‌درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می‌شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک می‌کنند آب در هاون می‌کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله‌ای است که هرگز با هم جمع نمی‌شوند. و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی‌بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند.  برای شادی روح امام و یار صادقش، آیت‌الله بهشتی صلوات هدیه کنید. @teribon_ir
7.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 | خلاصه و مفید از آنچه باید از نظام سلامت کشور انتظار داشت(بخش اول) 🔹علت افزایش بودجه‌ها و عدم افزایش خدمات در نظام سلامت چیست؟ 🔹بررسی ضعف سیستم سلامت درمان محور و حضور سهامداران بخش خصوصی 🔹برای تحقق عدالت در نظام سلامت، چه باید کرد؟ 💡توضیحات: مخاطبان عزیز؛ با توجه به اینکه بسیاری از برنامه‌های کارشناسی دکتر سعید جلیلی عمومی است و همچنین منحصر به انتخابات نبوده است، گزیده‌هایی از این برنامه‌ها به مرور منتشر خواهد شد. @teribon_ir
📌 فعلی دنبال نباشند رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس یازدهم (1440/3/6): 🔸 یکی از آسیب‌ها این است که نماینده از اوّلی که وارد مجلس میشود، نقشه‌ی رسیدن به فلان پستِ مثلاً اجرائی را در سر خودش بپروراند -که وزیر بشود، مدیر بشود، فلان [مسئول] بشود- نه، این وظیفه‌ی نمایندگی بسیار مهم است. اگر انسان برای خدا کار بکند و درست کار بکند، از وظایف اجرائی اهمّیّتش بیشتر است، یا لااقل در مواردی به قدر آنها اهمّیّت دارد. 🔸 این جور نباشد که ما تا وارد مجلس شدیم، به فکر بیفتیم که خب حالا چه کار کنیم که مثلاً در مرحله‌ی بعد یا در فلان دولت به فلان پست [برسیم]؛ اینها آسیب‌ها است، مجلس از این قبیل آسیب‌ها دارد. عزیزان من! مراقب باشید؛ شما هنوز اوّل کارتان است بحمدالله، تازه وارد شده‌اید و این آسیب‌ها ان‌شاء‌الله به سراغ شما نیامده و نخواهد آمد [امّا] مراقب باشید. 🔸 در این زمینه بایستی هیئت نظارت فعّال باشد؛ هیئت نظارتی که نظارت [دارد] بر رفتار نمایندگان بایستی در این زمینه فعّال باشد؛ امّا بیش از نظارت، آن تقوای درونیِ خود شما و مراقبتهای درونی خود شما است که میتواند کارآمد باشد و شما را از این آسیب‌ها محفوظ بدارد. پ.ن1: خبرهایی مبنی بر حضور جدی برخی نمایندگان در دولت مردمی و مطرح شدنشان به عنوان وزرای آینده دست به دست می رسد. اینجا جای است. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶آه و حسرت؛ سهم مستضعفین از آزادی اقتصادی 📌شهید بهشتی: 📌 ما روی با فقر و ظلم و تبعیض اقتصادی، و استثمار به عنوان منشاء این تبعیض‌ها سخت تکیه داریم. ما معتقدیم با بودن و استثمار بسیاری از آزادی‌ها صوری و باسمه‌ای است؛ حقیقت ندارد. 📌در یک کشور خرید و فروش آزاد است. ولی از این آزادی آن‌هایی می‌توانند استفاده کنند که پول داشته باشند. برای آن انسانِ محرومِ مستضعفی که درآمدش برای تأمین ناهار و شام ساده هم کفاف نمی‌دهد، آزادیِ خرید و فروش چه معنایی می‌دهد؟ بله او آزاد است که برود پشت ویترین‌ها و تماشا کند و حسرت بخورد. 📌در واقع برای پولدارها خرید کردن آزاد است و برای فقرا حسرت خوردن! @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قابل توجه رئیس جدید قوه قضاییه... 🔸 آقای اژه‌ای!حواستان باشد که می‌فرمود: 💬 جان و مال و نوامیس مردم، تحت سیطره است. قاضی چنانچه نالایق باشد، این در اعراض و نفوس مردم پیدا بکند، معلوم است چه خواهد شد... @teribon_ir
🔴 ولی را بجای پادشاه ننشانید!! 🔸️چالش بزرگ امروز جامعه، عدم فهم و تمایز میان نظام ولایت فقیه با نظام شاهنشاهی است و بزرگ ترین عاملی که به این چالش دامن می زند "خود انقلابی پنداران" هستند. 🔸️اساساً اسلام، سیاست را به مثابه رشد و تربیت انسان ها تا رسیدن به سرمنزل مقصود می داند و این رشد از جای دیگر به انسان منتقل نمی‌شود و تربیت اجتماعی در نظام سیاسی اسلام درونی است. فلذا اسلام؛ با هرگونه نظام از بالا به پایین مخالفت می‌کند و آن را طاغوت می نامد. 🔸️اینجاست که خداوند متعال در آیه شریفه می فرمایند: " لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ" " ... تا مردم خود قسط را به پا دارند " نفرمودند: " لِیَقُومَ الرَسول وَالَذینَ آمَنوا مَعَه " 🔸️حال کارکرد ولی و رسول چیست؟ شهید بهشتی تعبیر جالبی از این کارکرد دارند؛ ایشان می‌گویند: ولی، رسول، میزان و کتاب به مانند ماشین حسابی است که اگر شما به آن مراجعه نکنید معادله چند مجهولی شما را حل نمی کند. پس اینجا کار کرد ولایت؛ هدایت افکار و اذهان است، یعنی؛ او به جای شما فکر نمی‌کند، به جای شما عمل نمی‌کند، به جای شما دستور نمی دهد، فقط و فقط به تعبیر حضرت آقا؛ مردم را به فکر کردن دعوت کرده و هدایت ذهن مردم را به عهده می‌گیرد. با این مقدمه ای که گفته شد در می‌یابیم که هر کس گفت: فلانی، فلان مطلب را گفته پس تو باید تبعیت صرف کنی و عقل و تفکر خود را تعطیل، بدان که او به دنبال طاغوت است نه اسلام. 🔸️ما امروز، شاهد شکل گیری طبقه ای از اشراف هستیم که با سوء استفاده از تقدس مقام ولایت می‌خواهند جمهور را تخدیر و بنی العباس دیگری را حاکم کنند. این اشراف؛ تفکر و آگاهی جمهور را با کدکشی و مرجعیت دادن به اخبار غیررسمی، تعطیل کرده تا به راحتی بتوانند مقاصد شوم خودرا پیاده کنند. قبل از انتخابات فردی که سر جایش است و دارد به خوبی خدمت می‌کند را به اسم هراس از لولوی اصلاحات و ایجاد تکلیف حبابی، بیرون می کشند و به عرصه می‌آورند تا خیالشان راحت باشد که دیگر کسی نیست مچ شان را بگیرد. با هزاران خدعه و جنگ روانی، این فرد را که مناسب این جایگاه نیست به اسم مقبولیت بزک کرده، به خورد مردم میدهند حکمیت بدعت صالح مقبول را به ولی تحمیل و مالک را برمی‌گردانند. بعد نامه ای بیرون می‌آید که "حضرت آقا؛ برای قوه قضاییه تعیین تکلیف کنید" اینجاست که همگان متوجه می‌شوند که اصلاً قبل از انتخابات خبری از اذن نبوده و وقتی ولی جامعه داد زد که "من در ثبت نام هیچ کاندیدایی دخالت نمی کنم" هیچ کس عین خیالش نبود. آنقدر مست پاستور بودند که متوجه نشدند این گزاره یعنی تکلیف اصیل فرد به قوت خود پابرجاست. 🔸️اما حال که برای ولی جامعه قبض ید ایجاد کردند و و خیرالموجودین؛ با هزاران مرتبه تنزل نسبت به قبلی می‌شود رئیس قوه قضاییه، به جای عذرخواهی از تحلیل اشتباه شان "سمعا و طاعتا" توییت می کنند و "هرچه شما بگویید" می گویند. طاغوت هایی که دیگر مانند قبل از انقلاب آنقدرآشکار نیستند، اینان؛ خود را در پوسته ای از ظواهر دینی پیچیده‌اند که به محض انتقاد، در لاک دفاعی ولایت فرو می روند و مانع تفکر، آگاهی و رشد جامعه اسلامی می‌شوند؛ بدانید اینها از "ولایت" فقط تلفظ کردنش را آموخته‌اند 🔸️درآخر باید گفت که بنظر، مقصر؛ توده حزب الله است که خواسته یا ناخواسته به جای؛ خمینی ها، خامنه‌ای ها، بهشتی ها و مطهری ها؛ بازیگرانی مثل ذکریایی ها و رائفی پور ها را مرجع فکری خود برگزیدند که جیره خور همین اشراف هستند. و تا زمانی که این اشراف با استقاده از زر و زور و تزویر بر افکار این جماعت متحجر، حکمرانی میکنند، در برهمین پاشنه خواهد چرخید. اگر میخواهید جمهوری اسلامی از دست اینان نجات پیداکند، بروید و به مردم فکر کردن بیاموزید. @teribon_ir
⭕آیت‌الله احتشام‌های زمانه‌ات را بشناس 🔸حرفمان را رک و شفاف می‌زنیم، نه شیرینی گرفته‌ایم و خواهیم گرفت! و نه وعده‌ی گندم ری! 🔸افراد برایمان هیچ موضوعیتی ندارند. ما عملکرد اشخاص را براساس حاصل جمع و برآیند همه ویژگی‌های شخصی، اجرایی و عملی آنها و پایبندی و عمل واقعی و نه شعاری افراد، نسبت به آرمان‌های والای انقلاب، منویات امامین انقلاب، مردمش و صدای فرو خفته‌ی مستضعفانش می‌سنجیم، نه بر اساس آنچه خوشمان یا خوششان می‌آید یا خوشمان یا خوششان نمی‌آید. پ.ن: سکانس هایی از فیلم @teribon_ir
7.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽جای جای کردستان شاهد است که بمب‌های شیمیایی ساخت آلمان را با هواپیماهای فرانسوی بر سر مردم ما ریختند 🔸آیا شما نشنیدید که در حلبچه و سردشت چه اتفاقی افتاده است؟ 🔸شما که برای کوچکترین اتفاقات قطعنامه صادر می‌کنید، چرا درباره چنین جنایتی سکوت کردید؟ @teribon_ir
7.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️شعرمشترک سیار و عرفان‌پور که مورد تعریف رهبری نیز قرار گرفت: 🔹اینطرف موج خنده‌های شما/ناو وینسنس آنطرف پیداست . . ✅تریبون مستضعفین @teribon_ir
‍ ⭕️معرفی کتاب ؛ 🔹این کتاب داستانی است درباره فاجعه دوازده تیر ماه( ماجرای انهدام هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو وینسنس آمریکا) خیلی جذاب پر و بال بهش داده و سرشار از اطلاعات خوبی هست که من یکی که تا الان نمیدونستم و از فقط مختصری خونده بودم..داستان خیلی جذاب پیش میره و اصلا هم قابل حدس نیست...بحث و جنگ طلبی رو به نحوی بسیار هنرمندانه توی داستان مطرح میکنه. 🔹ظاهرا در واقعیت، یک مهندس ایتالیایی در پرواز ایرباس مذکور حضور داشته که برای عقد قرارداد در زمینه ماشین آلات کشاورزی به نمایندگی از شرکتی به ایران آمده بوده... آقای کیا خیلی هنرمندنه و با کمک قوه خیال داستان رو از زاویه دید جیمز داو که توی داستان،داماد این مهندس ایتالیایی هست شروع میکنه، که در آن جیمز تصمیم میگیره با سفر به ایران درباره حقیقت ماجرای ناو وینسنس تحقیق کنه و فیلم بسازه... 🔹پیشنهاد می کنم کتاب رو تهیه کنید و ادامه داستان رو خودتون بخونید..مطمئنم از خواندنش پشیمان نخواهید شد... ✍🏻 @teribon_ir