eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
‍⭕شد شنبه بعد از انتخابات و دوباره پرت‌کردن واژه‌ها آغاز شد! 🔹متن زیر را یک‌ماه پیش‌نوشتم که لطفا پس از انتخابات، برمبنای شکست یا پیروزی کاندیدای خود مردم را فهیم یا نادان، پوپولیسم‌پسند یا اهل کوفه نخوانید: 🔹کدام مردم؟! پوپولیسم‌پسند یا بی‌بصریت و اهل کوفه! 🔹شهید دکتر دیالمه ۴۲سال پیش می‌گفت: «یقینا اگر انقلابی‌ترین، اسلامی‌ترین و مترقی‌ترین قوانین اسلامی را هم بنویسیم، به دیکتاتوری منتهی خواهد شد. مردم ضامن اجرای قانون هستند و باید این آمادگی را در خود بوجود آورند... آنچه که اساسی‌تر از خود قانون اساسی است، مردمی هستند که می‌خواهند به آن قانون عمل کنند. آنها باید بتوانند انحراف را از مسیر اصلی و قانونی تشخیص دهند؛ در غیر این‌صورت، اگر مردم را در همین سطح نگه داریم و رشد در آنها با پیدا نشود، وجود یا عدم وجود اصل ولایت‌فقیه در قانون فرقی نمی‌کند. باید مردم را تا سطحی بالا برد که قدرت تشخیص پیدا کنند و بتوانند بهترین فرد را انتخاب نمایند. بارها شنیده‌اید که گفته می‌شود مردم آگاهی ندارند و رای‌هایی که داده‌اند براساس عدم آگاهی و شناخت بوده است! اما به قول آقای(شهید) هاشمی‌نژاد «اگر این مردم به شما رای می‌دادند، آگاهی داشتند و حالا که به شما رای ندادند، آگاه نیستند؟!» اگر معتقدید که مردم آگاه نیستند، چرا کاندیدا شدید؟ وقتی کاندیدا شدید، یعنی رای مردم را قبول دارید و معتقدید که می‌فهمند. اما اکنون که به شما رای ندادند، نمی‌فهمند؟!» 🔹۴۲سال از این سخنرانی می‌گذرد و همچنان این دور باطل برقرار است! اصلاح‌طلبان تا زمانی که مردم به خواست‌شان رای دهند، مردمی روشنفکر، آزاد و ترقی‌خواه هستند. لکن اگر به رقیب رای دهند، می‌شوند عوام‌الناسی بی‌سواد که لیاقت‌شان پوپولیسم و دولتِ سیب‌زمینی است! از آن طرف نیز، انقلابیون اگر مردم آنها را بپسندند، مردم را با بصیرت و ولایت‌مدار می‌نامند لکن اگر رقیب را برگزینند، می‌شوند مردم اهل کوفه و بی‌بصیرت که دولتِ غرب‌زده روحانی حق‌شان است! و در دیگِ «مشارکت اکثریتی» که ما در آن نباشیم سر سگ بجوشد! هر دو جناح، نگاهی دروغین به مردم دارند! هر دو مردم را فقط در سبد خود می‌پسنند! ولاغیر! 🔹لطفا بعد ۴۲سال به انتخاب مردم احترام بگذارید! انقلابیون نباید هیچ‌وقت از رای مردم هراس داشته باشند. چراکه انقلاب۵۷ رای همین مردم است. منبع: کتاب ولایت‌فقیه، عبدالحمید‌دیالمه، ص۳۳ ✍️ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻جمع کردن، حرص زدن، مقامات را از دست یکدیگر قاپیدن دلیل بر نبودن ایثار است... @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️مردم خودشان به دهن دولت بزنند! 🔶حجت الاسلام قنبریان: امام ره سال ۵۸ میگفت اگر دستگاه جابری در جمهوری اسلامی ظلم کرد به دادگاها شکایت کنند در صورت عدم بررسی خود مردم توی دهنش بزنند. هیچ فرد و حتی حکومتی اگر مردم او را نخواهند حق ندارد بماند. یک حرف اشتباه را ذهن ما کردند اگربه مردم حق اعتراض دادیم هرج و مرج میشود! @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 تا انتها تماشا کنید.. رشد فرهنگ سیاسی یعنی همین صداقت و ترجیح اولویت ها.... @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 دکتر جلیلی در سالگرد تاسیس بسیج اساتید: نه رقابت باید مانع از کمک به دولت شود و نه رفاقت مانع از کوتاهی و چشم‌پوشی | جبران توقف‌های گذشته نیازمند یک جهاد بزرگ در ۴ سال آینده است. 🔹هنر چمران این بود که بدون هیاهوهای سیاسی و خودنمایی‌های شیطانی برای خدا به جهاد برخواست. 🔹بسیج اساتید باید همانند یک «دولت شاهد» نقشه عملیاتی برای جهش ایران و کمک به دولت داشته باشد. 🔹زمان را باید مغتنم شمرد و سخاوتمندانه یا مسرفانه هزینه نکرد. 🔹کارها باید فراتر از همایش و گزارش و نمایش، یک «کار واقعی» باشد. @teribon_ir
50.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️اصولگراها و اطلاح طلب ها نسبتی بامردم و انقلاب ندارند باید ازآنها عبور کرد! 🔷دکتر رشیدی: رهبری از عدالت حرف میزنند بعضی اصوگراها تلاش میکنند عدالت را به حاشیه ببرند نئو اصولگرایی ایده عبور از اصولگرایی نیست 🔷مردم از ایده های اصولگرایان و اصلاح طلبان خسته شدند این ها میخواهند با معرفی چند جوان مساله را حل کنند. @teribon_ir
بعد از ایام انتخابات و فروکش کردن جو و هیجانات کاذب دوران انتخابات، دیدن این مستند خالی از لطف نیست... @teribon_ir
🔸أَخٌ فِي اللَّه 🔻در انتخاباتِ شوراهای اخیر، طیفی از نیروهای اجتماعی وارد میدان انتخابات شدند که در سر جمع گفتارها، تبلبغات و ایده‌های خود، طرحی از یک سیاست اجتماعی متناسب با انقلاب اسلامی را به دست دادند. آن‌ها عمیقاً متوجه سیاست‌زدگی کنونی ما بودند اما آن را با ارجاع به چاله سیاست‌گذاری و تخصص‌گرایی چاره نکردند. آن‌ها تفاوت سیاست و خط‌مشی، پالسی و پالتیک را به خوبی درک کردند و امر سیاسی و مبارزه اجتماعی را به راه‌حل‌های تخصصی و کارکارشناسی تقلیل ندادند. آن‌ها تلاش نمی‌کردند زبان سیاستی را بر زبان سیاسی تفوق دهند و این خیلی مهم است. 🔻این مهم است که گمان نمی‌کردند بی‌عدالتی با برنامگی و خمودگی آمده و با برنامه و کار جهادی (پُرکاری) از میان می‌رود. می‌گفتند وضع موجود ذینفعانی دارد که برای تغییر آن، مقدم بر برنامه و راه‌حل‌های تخصصی و یا بسیار تخصصی و بسیار میدانی، باید ایده، عزم و گفتاری برای درگیری با این طبقه ذینفع داشت. 🔻از بن دندان به ایده انقلاب اسلامی باور داشتند؛ با صراحت و بدون شرمندگی از یا سخن می‌گفتند. این گونه نبود که در عمل، حرف‌های اصلی و اصیل انقلاب اسلامی را غیرکارشناسی و غیرتخصصی بدانند. پسرخوب و با اخلاقِ جناح راست نبودند و سخن گفتن از «طبقه مرفه جدید»، «نابرابری» و عدالت، «سرمایه‌داری»، «محافظه‌کاری»، «تحجر مذهبی»، «مردم»، «جمهوریت» و «قله‌های ثروت»، «دره‌های فقر» و «فاصله فقیر و غنی» را نه بی‌اخلاقی که عین اخلاق و عرفان و معرفت سیاسی می‌دانستند. 🔻با مردم قهر نبودند و با ترجیح زبان کارشناسی را به زبان مردمی، در عوالم ماقبلِ سیاست و جامعه سیر نمی‌کردند. با احزاب و جناح‌های سیاسی مرزی روشن و تمایزی حداکثری داشتند و مفهوم «جبهه انقلاب» را پشت قباله طیف‌های متنوع جناح راست نمی‌دانستند. در روزگاری که به سیاست و سیاست‌مداران امیدی نیست؛ امید ما به اینان است که آمدند، بودند، ماندند و در روزگاری که میدان سیاست بیش از همیشه ناسوتی و امتناع گونه شده، تک درختِ استوارِ امید را آبیاری کردند. 🔻مگر مهم است چه حاصل شده است؟ آنان که به کرسی شورا رسیدند، میدانی بزرگ‌تر برای خدمت و بسط اجتماعی و شهری ایده انقلاب یافته‌اند و آنان که نرسیدند، راهی بس ارزشمند برای کنشگری مدنی و امیدواری انقلابی گشودند. 🔻جایی در نهج‌البلاغه آمده است امیر مؤمنان که جان‌ها به فدایش باد، فرموده: كَانَ لِي فِيمَا مَضَى أَخٌ فِي اللَّه وَ كَانَ يُعْظِمُهُ فِي عَيْنِي. مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی همین است. انقلاب اسلامی نه فقط « أَخٌ فِي اللَّه، فِيمَا مَضَى» که «أَخوان فِي اللَّه، فِيمَا بَقى» به ما داده است. آن روز که خمینی ما را به جنگ فقر و غنا فرا می‌خواند و چنین نوشت: «دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته‌اند»؛ از آن روز، امروز و هر روز، همه کسانی که دست و بازو به بوسه‌ی روح خدا بسپرند در چشم ما بزرگ خواهند بود. پ.ن: صفحات چندی از این دوستان را در صفحه اینستاگرام تگ کرده‌ام. پست های انتخاباتی‌شان را ببینید و بخوانید؛ مملو از حرف‌هایی است که نوشتم. https://www.instagram.com/p/CQd5Xbwhf83/?utm_medium=share_sheet ✍️ @teribon_ir
⭕️راست‌ها چگونه چپ کردند؟ 🔹بازخوانی ماجرای یک سقوط پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری دوم خرداد ۷۶، بی‌توجه به فروپاشی پایگاه مردمی خود، دنبال راه‌های میانبُر و دوپینگ سیاسی رفت. از درِ وارد شد تا خود را با بدنۀ حزب‌الله نزدیکتر نشان دهد. راستی ها، حزب‌الله را صرفاً سیاهی لشگری متعبد برای تبعیت از تصمیماتِ اخذشده در تاریکخانه‌های خود می‌خواستند و نه بیشتر. در این فرایند، جمع قابل توجهی از دغدغه‌مندان انقلابی، در معرکۀ موهومی که میان جناح راست و جناح چپ ساخته شده بود، متحیر ماند. بسیاری، از ترسِ تکفیر توسط سرانِ جناح راست، لب دوختند و تحلیل و تصمیم را تعطیل کردند. به این ترتیب، فرهنگ سیاسی نیروهای انقلاب، با سرعت و شدت بیشتری به قهقرا رفت. در ادامه، برخی نشانه‌ها و پدیده‌های ضدانقلابیِ رواج‌یافته توسط جناح راستی‌‌ها برای فروپاشاندن فرهنگ سیاسی انقلاب را مرور می‌کنیم: 1. محض و اصالتِ فتح کرسی‌های قدرت بدون پایبندی به الزامات . 2. تمنای پیروزیِ بی‌دردسر و بی‌مردم، از طریق ، رسانه‌ای و... . 3. پیدایش، پرورش و تثبیت و پدرخواندگی به نام . 4. عادی‌سازیِ قاعده‌ی با اصرار بر گزارۀ به‌اصطلاح نتیجه‌گرایانۀ «صالحِ مقبول، بهتر از اصلحِ نامقبول»! 5. فرعی‌سازی اصل با این توجیه که «هر چه مشارکت‌کننده کمتر باشد، آرای تعبدی بیشتر می‌شود و این آرا، متعلق به ماست. پس ما با همین رایِ اندک پیروز می‌شویم»! 6. ممنوعیتِ و بازی با شعارهای پوچ و فانتزی؛ با این تصورِ خام که «مردم، از شعارهای اصلی انقلاب خسته شده‌اند و طرح این آرمان‌ها، ضدِ رای است.» 7. تعطیلی رویکردهای بنیادینی مانند و مبارزه با ، از ترس فروریختنِ سبد رای در میان اَشراف و فرادستان. 8. قُبح‌زدایی از ائتلاف، همدستی و هم‌پیالگی با و ، با این توجیه که «فعالیت انتخاباتی، پول می‌خواهد.» 9. تکرارِ طوطی‌وار و ساده‌لوحانۀ تعبیر مبهمِ و تلاش برای بدست آوردن دلِ این جمعیت، با شعارها و کنش‌های نمایشی. 10. خط بطلان بر و در بیان باورها، با محاسبۀ ضدنتیجه بودنِ صداقت و شفافیت. ▪️نکته: راستی‌ها با این اصول ضدانقلابی، بخش اعظم سرمایۀ نیروهای انقلاب را دود کردند و هم دنیا و هم آخرتشان را با دور شدن از اصول اساسی اسلام و انقلاب باختند. اگر نیروهای انقلاب، یکی‌دو دوره، با این رویه های غلط مبازره می کردند امروز مجبور نبودند برای طرح ابتدایی‌‌ترین آرمان‌های انقلاب، هزاربار قسم جلاله بخورند و یک روز در میان، شهادتین بگویند. ✍ @teribon_ir
🔰 انتخابات شوراها و اصولگراییِ برانداز ⬅️ این یادداشت قبل از اعلام نتایج انتخابات شورای شهر نوشته شده اما خواندنش بعد از اعلام نتایح مزه دیگه ای داره. 🔻 اگرچه همه حواس‌ها متوجه ریاست جمهوری است (که انشاالله با پیروزی قاطع جبهه انقلاب همراه شود) اما چالش مهمی برای حفظ صورتبندی اصلاح‌طلب-اصولگرا در انتخابات شوراها در جریان است. 🔻 اصولگراها بیش از همه، از کمرنگ شدن اصلاح‌طلب‌ها در وحشت‌اند و تمام تلاششان را می‌کنند که دوقلوی سیاسی‌شان را در فضای رقابتی حفظ کنند چون اگر اصلاح‌طلبان کمرنگ شوند، و رقابت در شوراها به داخل جبهه انقلاب کشیده شود معلوم است بدنه رأیی که از لولو نترسد، به جای اصولگراها به انقلابی‌ها رأی خواهد داد. 🔻 مدل سیاسی ایده‌آل برای اصولگراها و امنیتی‌های پشتیبان آنها در انتخابات شورای شهر در 4 محور خلاصه می شود: مشارکت حداقلی + لولوی اصلاح‌طلبان + حذف حزب‌اللهی‌ها + برکشیدن حزب‌اللابی‌ها. 🔻 تفاوت حزب‌اللهی‌ها و حزب‌اللابی‌ها در چیست؟ حزب‌اللهی‌ها به مبنای تئوریک ولایت فقیه؛ یعنی "جایگاه‌های حقوقی مختص صلاحیت‌ها و اصلحیت‌های حقیقی است" معتقدند و حزب‌اللابی‌ها تلاش می‌کنند با نفی صلاحیت حقیقی، همه چیز را به زدوبند لابی‌های قدرت و ثروت؛ و صلاحیت اعتباری (مبتنی برمعامله)، ارجاع کنند. 🔻 هر کس وارد عرصه سیاست و قدرت می‌شود بر اساس منشور اصولگرایان در سال‌های اخیر، باید بداند واجد هر صلاحیتی هم که باشد تا در لیست قرار نگیرد و پشتیبانی نگاه‌های امنیتی و تاکتیسین‌ها را نداشته باشد، رأی نخواهد آورد. 🔻 هدف چیست؟ سلب پیشاپیش اعتماد به نفس از منتخبان و القای اینکه آنها (حتی اگر صلاحیتی هم داشته باشند) بدون اتاق‌های پشت پرده؛ هیچ نیستند ولی اگر بی‌مایه و حتی فاسد هم باشند با قرار گرفتن در لیست، پیروزی‌شان حتمی است چون اصولگرایان با همه دستگاه‌های تبلیغاتی و تشکیلاتی‌شان، پیشاپیش بدنه رأی انقلابی را با ترساندن از اصلاح‌طلب‌ها به رأی کور به لیست‌های ناشناخته مجاب کرده‌اند. 🔻 ناگفته پیداست کسانی که با چنین سازوکار فاسدی به شورا راه پیدا کنند؛ مهم‌ترین کارویژه‎شان چشم دوختن به دهان پدرخوانده‎ها و لیست‎بندها خواهد بود و نه نگرانی برای مصالح و منافع واقعی مردم. 🔻 نگاهی به انتخابات شوراها در تهران و مشهد و تبریز و... نشان می‌دهد تلاش گسترده‎ای برای جلوگیری از برآمدن نسل تازه‎ای از آرمانخواهان در جریان است و محافظه‎کاران دارند تلاش می‎کنند کالبد فرسوده و پوسیده خود را با جراحی پلاستیک؛ و جوان‎نمایی؛ زنده نگه دارند. 🔻 امیرالمومنین در حدیث "یستدل علی ادبار الدول باربع...." یکی از ارکان چهارگانه براندازی را "تاخیر الافاضل" ذکر می‎کند. مکانیسم "تاخیر الافاضل" که اصولگرایانِ برانداز در شهرها و استان های مختلف به فرمول آن دست یافته و با تاکتیک "النصر باالرعب" عملیاتی‌اش کرده‌اند پیچیده‌ترین پروژه براندازی است که تا کنون علیه جمهوری اسلامی به کار گرفته شده است. 🔻 اراذلِ اصولگرایی در تعقیب اهداف قدرت‌پرستانه خود حتی از این که حاج خلیل موحد را هم به اتهام ضد ولایت فقیه رد صلاحیت کنند ابایی ندارند. * 🔻 رقیه فاضل، حسین کمیلی، ابوالقاسم وزیری، حمیدرضا محروقی، محمد جعفری‎نژاد در مشهد؛ و روح‌الله رشیدی در تبریز از جمله هزارها نیروی مخلص متخصص مجرب مردمی آرمانخواه و تحول‌سازی هستند که سازوکارهای فاسد و مفسد اصولگرایی برای طرد و حذفشان دندان تیز کرده‌اند. 🔻 ارائه فهرست‌های انتخاباتی مختلف از سوی جریان‌های گوناگون کاری ست مبارک اما تروریسم سیاسی اصولگرایان با کوبیدن بر طبل انحصار تاکنون انقلاب را ازبهره‌گیری از بسیاری فرزندان خود محروم کرده است؛ در انتخابات پیش‌روی شوراها، صیانت از سرمایه انسانی انقلاب اسلامی و حفاظت از داشته‌های شوق‌انگیز و الهام‌بخش جمهوری اسلامی در برابر اصولگرایانِ برانداز؛ وظیفه قطعی نیروهای انقلاب است. @teribon_ir
⭕ روحانی و مشارکت!! انتخابات تمام شده و در کنار مسایل مختلف،بحث میزان مشارکت هم مطرح است و هرکس دنبال علت کاهش مشارکت است، حتی حسن روحانی !! اصلاح طلبان می کوشند علت اصلی را «غیر رقابتی» بودن انتخابات بیان کنند و اشاره ای به حمایت های آشکارو پنهانشان از همتی نمی‌کنند، حتی به «لیست جمهور» که مورد تایید مکتوب محمد خاتمی قرار گرفت و هیچ اقبالی به آن نشد هم کاری ندارند روحانی آنقدر از مرحله پرت است که میگوید اگر مشکل اقتصادی علت کاهش مشارکت بود، پس چرا سیستان و بلوچستان مشارکت کم نشد!!! و خبر ندارد که آنجا هم مشارکت کاهش چشمگیر داشته است! برخی کرونا را علت مهم و اصلی می دانند و خلاصه هر کس چیزی می گوید. من معتقدم « تحقیر مردم» اصلی ترین علت کاهش مشارکت بود ۱- تحقیر اقتصادی باعث شد که مردم با سرعت باور نکردنی به زیر خط فقر سقوط کنند و امیدشان برای دست یابی به اولیات زندگی مثل مسکن و خودرو و ازدواج و... به رویای محال بدل شود ۲-تحقیر شخصیتی همان التماس هشت ساله روحانی به غرب بود که به معنی واقعی کلمه «هیچ» دستاوردی برای مردم نداشت و برعکس باعث سرخوردگی و بی عزتی مردم و از دست دادن همان اندوخته های پیشینشان شد. بر خلاف خیلی ها، مردم را به اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم نمی‌کنم و معتقد به «قشر خاکستری» نیستم. برعکس معتقدم مردم عمدتا رایی معطوف به دو عنصر « عزت» و « معیشت» دارند و از قضا دولت روحانی در تلاشی هشت ساله، این دو عنصر را به نحو چشمگیری در مردم نابود کرد. آنها از ایجاد تغییر ناامید شدند، رای دهندگان به روحانی (که اینبار عمدتا پای صندوق نیامدند) ضد انقلاب نیستند، ناامید و سرخورده اند و معتقدند تدبیر و امید دولت روحانی، ریشه تدبیر را کند و نهال امیدشان را خشک کرد این علت العلل ماجراست. پیام محمد خاتمی و دیگران ، حرف های گزنده همتی و مهر علیزاده در مناظرات و... نتوانست و نمی تواند باور آنها که به اعتمادشان خیانت شده را احیا کند و اساسا موضوع به این سادگی نیست. بار آیت الله رئیسی از این جهت سنگین تر از همه و همیشه است، او تنها وارث ویرانی کشور نیست،او مسئول تیمار و احیاء امید دلهای شکسته ایرانیان است. آنها که آدرس دیگری می دهند، هنوز هم نمیخواهند بپذیرند روحانی با مردم چه کرد! @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌📽باورها و اراده؛ نقطه شروع جهش در کشور 🔹جلیلی: انتظار نداشتم از 230 نفر به 560 نفر و از تولید «ایکس ری» به طراحی «موتور جت» برسید. ➕سخنان شنیدنی مهندس نوید نجات بخش، مدیر شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان.. @teribon_ir
🔸اگر امروز کسی از ما سوال کند، جوان ایستاده در پشت تصویر،‌ با چه سمت و منصبی در این قاب جای گرفته است هیچ پاسخی نداریم جز این که بگوییم یادگار یادگار یادگار امام است. 🔹فردی که با عنوان یادگار یادگار یادگار امام در تمام این سالها از رانت تصویری خاندان امام سودجویی کرده و خود را در هر قابی چپانده است، نه تنها فضیلتی خاص و ویژه ندارد که از قضا به نشست و برخاست با بدنامان شهره است و لابد در سالهای آتی قرار است پله هایی بزرگتر و رفیع تری را بردارد و در جایگاهی در شان نامی که این سالها ساخته است تکیه بزند. 🔹این همان الیگارشی،‌ این همان خاندان سالاری ای است که در بخش های بالادستی نظام ما لانه کرده ست. 🔸این تصویر تلخ امروز ۲ تیرماه ۱۴۰۰ در حرم و بارگاه مجلل امام مستضعفان به ثبت رسیده است.. تصویری سراسر تراژیک و متناقض نما.. @teribon_ir
⭕ سوم تیر؛ خروش جمهوریت بر اشرافیت 🔸سوم تیر 1384 را به واقع می‌توان انقلاب در انقلاب دانست. انقلابی که انقلاب را به ریل اصلی خود بازگرداند و الیگارشی خودساخته حاکم توسط باند های قدرت و ثروت را کنار زده و نظم و بازی برساخته الیت های سیاسی و احزاب و جریان مترفین و اشرافیت و محافظه کار را بعد از سالها چنبره زدن بر کرسی های قدرت بهم زد. 🔸سوم تیر و گفتمان حاکم بر آن را نباید خلاصه در یک فرد و گروه و دسته و حزب و جریان خاصی کرد. سوم تیر متعلق به مردم و مستضعفین است. 🔸مستضعفینی که سالها انقلاب خود را در چنگال اشراف می ديدند و حالا می خواهند آن را پس بگیرند. انقلابی که بعضی خواصش چنان جمهوریت را دچار مهجوریت کردند که فریاد بلند جمهوریت و آه و ناله اش را می توان در خروجی صندوق های انتخاباتی و شکست یکی از بزرگان سیاسی پُر طمطراق انقلاب یعنی هاشمی رفسنجانی دید. 🔸سوم تیر نماد بر هم زدن حزب بازی های راست و چپ بود. نماد مبارزه با جریان غربگرا و تحجر اسلام گرا بود. نماد نفی وحدت بی اصول و بی شاخص و قدرت طلبی عافیت طلبانه آقایان جناحین بود. انتخاباتی که از راست راست تا چپ چپ در آن نقش نمایی می‌کردند اما انتخاب مردم چیز دیگری بود. 🔸سوم تیر برآیند تقابل حاکم شدن دو گانه فقر و غنا در برابر بازی مسخره اصولگرا و اصلاح طلب بود. همان دوگانه اصیل و مکتبی انقلاب. دو گانه مستضعفین و مستکبرین، دو گانه مرفهین بی درد و محرومین پُر درد و دو گانه جمهوریت و اشرافیت. 🔸سوم تیر پدیده ای صرفا تاریخی و تقویمی و سیاسی نیست. این واقعه از نظر نگارنده حاصل سالها گفتمان سازی نیروهای انقلابی و شخص رهبر انقلاب در باب گفتمان عدالت خواهی و مبارزه با فقر و فساد و تبعيض بود. فضایی که رهبری انقلاب در مقابل اصلاحات آمریکایی، اصلاحات واقعی را مبارزه با فقر و فساد و تبعیض دانسته، دهها خطبه در ارتباط با اشرافیت کارگزاران ایراد فرموده و به بازخوانی انحراف بعد از حکومت نبوی پرداختند و گفتمان عوام و خواص و... را تبیین گری کردند. 🔸امروز جامعه تشنه سوم تیر است، تشنه کار بی منت و خدمت صادقانه، تشنه نفی حداکثری زرسالاران و نوکیسگان مدعی پدرخواندگی و عقلانیت سیاسی. امروز باید تاکتسین های مدعی را کنار زد و تئورسین ها را به متن سیاست و اجتماع بازگرداند، امروز باید جمهوریت و ولایت را تقویت کرد تا سلطنت و اشرافیت حاکم نشود، امروز زمان آن است که به جای ژورنالیست ها و توئیتیست های مرتبط با حلقه های قدرت، جریان اصیل مستقل انقلابی هدایت گری فکری حزب الله را بدست بگیرد. 🔸باید بیش از گذشته با مردم دیالوگ کرد، باید لُخت و عُریان از جنگ فقر و غنا، عقب ماندگی در عدالت، نابرابری، طبقه مرفه جدید، تحجر مذهبی، محافظه‌کاری، مردم و جمهوریت، قله های ثروت، دره های فقر، اصولگرایی بی اصول، سرمایه داری زراندوزان چپ و راست، وحدت های قبیه ای، مقدس مآبی های مزورانه، لولو سازی های موهوم انتخاباتی، اشرافیت سیاسی نهادینه شده، انحصار طلبی های سیاسی، ائتلاف های پوشالی و چرتکه ای و تاکتیکی، لولا حضورالحاضر، رضاالعامه و سخت الخاصه، لیقوم الناس بالقسط، لولا دفع الله الناس بعضهم ببعض، حربه النصر بالرعب آقایان، حزب اللهی ها و حزب اللابی ها، طبقه ممتاز بی درد، دعواهای حیدری و نعمتی و استقلال و پرسپولیسی چپ و راست، کدخدا باوران کاخ نشین، مذبذبین قدرت پرست، پراگماتیست های مذهبی، برانداز های ریش دار و تسبيح چرخان و انگشتر عقیق بدست؛ گفت و گفت و گفت و از خدا خواست که روزی نرسد آنچه را که حق می دانیم به خاطر آنکه بد می دانند،کتمان کنیم. ✍️ @teribon_ir
زاویه نگاه مان در سیاست چگونه باشد؟ در داستان نویسی مقوله ای وجود دارد به نام زاویه دید زاویه دید نوع نگاهی است که نویسنده به مخاطبینش ارائه می دهد و حتی خود نویسنده هم از همان زاویه داستانش را می بینید و می نویسد؛این زاویه دید می تواند تک بعدی باشد مانند اول شخص،دوم شخص و سوم شخص که هر کدام انواعی دارد مانند دانای کل در سوم شخص و... و گاهی زاویه دید چند بعدی می شود مانند آنکه هر فصل از داستان را از زاویه ای نوشته باشند یکی دو فصل را من راوی بنویسی، یکی دو فصل دیگر را به شیوه سوم شخص دانای کل یا محدود یا نامه نگاری و... و نوع سومی از زاویه دید هم وجود دارد آن هم نحوه ای است که در سطر به سطر داستان ممکن است زاویه دید تغییر کند و در یک فصل ممکن است ده ها بار چرخش زاویه دید داشته باشیم حالا در سیاست کدام زاویه دید می تواند مفید باشد کاملا مشخص است کسی با زاویه دید تک بعدی نمی تواند موفق شود چرا که اگر تنها از یک منظر به اتفاقات نگاه بیندازیم نگاه مان ناقص و تصمیمات مان لغزان خواهند شد این همان است که مثلا اگر نگاه تک بعدی اش نگاه سیاسی باشد اصطلاحا موفق به کار سیاسی درست نمی شود و سیاسی کاری می کند خواه لباس اصول پوشیده باشد خواه اصلاح و اما راه دیگر نگاه چند بعدی است که هر فصل با یک نگاه و این نگاه هم نگاه موفقی نخواهد بود و بسیار شکننده است زیرا در تمام فصل های سیاست توامان باید جامعیت وجود داشته باشد و هر لحظه توان نگاهی از زوایای مختلف را داشته باشیم و این در نگاه دوم هم محقق نمی شود پس تنها راه حل نگاه سوم خواهد بود اما به چه شکل به نحوه در هم بودن‌؟ خیر باید یک نگاه را نگاه غالب قرار داد و آن نگاه غالب زمین بازی دیگر نگاه ها را با توجه به نیازشان مشخص کند از علوم مختلف و فنون گوناگون باید بهره برد تا نگاه درست در سیاست داشته باشی اما نباید هیچ کدام نگاه غالب باشند بلکه آن نگاه غالب چیزی نیست جز نگاه پروردگار به خلقت یعنی همان هدف خلقت و همان برای عبادت معروف و پایه این نگاه همان نگاه عرفانی به معنای درست خودش است اگر سعید جلیلی به جای کتاب های سیاسی کتاب های عرفانی را معرفی می کند به همین دلیل است زیرا اگر کسی آن نگاه را به دست آورد می تواند با یک پایه درست به سیاست نگاه کند(مراد خواندن نگاه عرفانی نیست بلکه به دست آوردن نگاه عرفانی است... ) اگر چه باید کم و بیش از دیگر مطالب هم استفاده کند اما اگر این نگاه را نداشته باشد پایه این اثر تلفیقی در سیاست را نخواهد داشت و درد کنونی سیاست ما همین است @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️حجه الاسلام انجوی نژاد: درصدمشارکت درشهرهای بزرگ 20 درصده بعد هی بهم چند روزه تبریک میگن حضور حماسی مردم را.. ✅ @teribon_ir
⭕ به دلخواه مردم یا به مصلحت مردم؟ شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی(رحمةالله علیه) : 🔹وای به روزی که علمای یک امت درصدد برآیند بر اساسِ پسند مردم حرف بزنند؛ خواه این مردم، مرتجع کهنه پرست باشند، خواه مردم نوپرداز و نوپرست. 🔸وظیفه عالم، گفتن «حق» است؛ خواه حق با کهنه جور درآید و خواه با نو. از آن کهنه‌هایی است که هرچه کهنه تر می‌شود، قیمتش بیشتر است. 📚 گزیده دیدگاه های شهید بهشتی، ص 191 @teribon_ir
34.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👤 حجه الاسلام : ⚠️ قطع‌بودن سیستم تا ساعت ده‌یازده، درصدی از را پایین آورد. 🔰 درصدی از مردم آن‌قدر معیشت روی آن‌ها فشار آورده که به هیچ‌کس ندارند. ⛔️ متولیان مملکت توجه کنند. درصدی از مردم دارند. ‼️ مشکل ما مشارکت 48درصدی نیست! مشکل ما ۲۰ درصد است. چرا درصد مشارکت ها را نمی‌گویید؟ 📺 هنوز بعد از چند روز در حال تبریک‌گفتن است! آقا بس کنید دیگر! برای چه تبریک می‌گویید؟! چرا پیام مردم را نمی‌گیرید؟! 🚫 اشکال تبریک‌های پی‌درپی این است که درصد بالایی که مشارکت نکردند لجشان در می‌آید. این‌ها شرکت نکردند تا پیامی را به بدهند! بعد می‌بینند انگار نه انگار ... ✴️ مشارکت فرانسه 32 درصد بوده، نخست وزیر و نماینده مجلس توییت زدند که ما شما مردم را گرفتیم. ⁉️ شما در اتاق تان چه غلطی می‌کنید؟ 🔰 ادامه دارد ... برای دیدن فیلم کامل سخنرانی به لینک زیر مراجعه کنید: http://aparat.com/v/MVXg6@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨📹 نطق انقلابی آقای علیه قالیباف 🔹وظیفه هیئت رئیسه و رئیس روشنگری است؛ منّتی بر سر ما ندارید! 🔸باید بدون نگاه از بالا به پایین نسبت به سوالات روشنگری کنید. ♦️تا کی می‌خواهیم رهبر انقلاب را خرج حرفهای خود کنیم؟! 🔹اگر هر انتقادی تضعیف مجلس باشد پس در مواردی که انتقاد وارد است چه باید کرد؟! 🔸از این می‌ترسم که بعدا اگر آقای رئیسی هم آمدند عده‌ای بگویند که خلاف آقای رئیسی حرف زدن، خلاف اسلام است!! @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️📹استاد عبدالحسین خسروپناه: خطری که بین می‌بینم این است؛ 👈 هرچه جریان می‌گوید را تعبدا می‌پذیریم و خیال می‌کنیم این است، اما هرچه جریان می‌گوید را نقد می‌کنیم! @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ حزب الله از چه کسانی تاثیر می پذیرد!! 🚨باورتون می‌شد یه روزی این طیف و این تیپ آدما بشن تئوریسین‌های سیاسی جریان انقلابی و به این راحتی چند میلیون نفرو سر کار بذارن؟! @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸باز هم ، بازهم و از امکانات بیت‌المال برای انتخابات و حذف مخالف ⭕📹 افشاگری حاج خلیل موحدی(از شخصیت‌های ارزشی مشهد مقدس) نسبت به تخلفات جریان قدرت‌طلب ❌ لیست هوالمطلوب(کریمی قدوسی) ❌مرکز رسیدگی به امور مساجد (فاطمی ارفع) ❌یاران انقلاب (استفاده ابزاری از بسیج) 👈مثلث قدرت‌طلبان برای قبضه‌کردن قدرت.. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀سیّدبودن جزو ملاک‌های انتخاب بوده و ما خبر نداشتیم؟! (مثال‌های نقض فراوان است) 🌀همه مردم روز 28خرداد آمدند؟اون 30 میلیون نفر ایرانی نیستند؟! 🌀رقبای آقای رئیسی با آل علی درافتاده بودند؟! ♦️بدون تردید اگر جلوی این فضای زننده گرفته نشود، در آینده‌ی نزدیک اهل‌بیت(علیهم‌السلام) تبدیل به صنعت تملق‌گویی از سیاسیون خواهد شد. دود قدیس سازی از افراد بیشتر از هر چیز و هرکس ، به چشم خود آن فرد خواهد رفت و کمترین آسیبش آن است که امکان دیالوگ و انتقاد را از بین خواهد برد. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌📽 حافظ "خط امام" 🔹بازخوانی روایت از شهید دکتر عبدالحمید دیالمه به مناسبت سالگرد حادثه تروریستی هفتم تیر سال 60 🔹از برجستگی های ویژهء شهید دیالمه این بود که هیچگونه زاویه از را بر نمی تابید و نسبت به آن روشنگری میکرد 🔹 ایشون ویژگی اش این بود که بر همون نکاتی که بهش اعتقاد داشت و باور جدی داشت، پافشاری می کرد. موقع ممکن است حالا برخی بگویند که برخی مطالب گفته نشود، برخی نکات را حالا شما بازگو نکنید، رای بیارید، بذار بعدش و.. اینو در رفتار سیاسی ایشون من نمی دیدم. @teribon_ir