🔴 کدام فرهنگ و کدام کار فرهنگی؟
🔹یکی از دلایل شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای برکناری #امام_جمعه_لواسان، عدم کار فرهنگی است. اینکه این دلیل چقدر درست است بحث دیگری است. سوال مهمتر این است که منظور شورا از #کار_فرهنگی چیست؟ کدام کار فرهنگی مهمتر و اساسیتر است؟
🔸اگر منظورشان از کار فرهنگی، تبلیغ دین و رسالت پیامبران است آیا بالاتر از این رسالت، رسالتی هست که خداوند متعال در قرآن اینگونه فرموده؟ لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ (سوره مبارکه الحديد آیه ۲۵).
"ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به #عدالت کنند."
🔹آیا شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، رسالتی غیر از این رسالت و تبلیغی غیر از این تبلیغ برای ائمه جمعه در نظر گرفته؟ با افسوس باید بگویم بله! دو سه دهه است که تعریف خیلی از دستگاهها، ارگانهای انقلابی و خیل کثیری از مساجدمان از #کار_فرهنگی، چیزی غیر از دعوت مردم به قیام برای قسط و عدالت است! عموم کارهای فرهنگی اعم از دورهها، اردوها، همایشات، هیئات، مسابقات، حلقهها و غیره با هدف قیام برای قسط نیست!
🔸کار فرهنگی که مورد نظر این دستگاهها و مراکز و مساجد است مدلی از "دینداری بیتفاوت" است. دینداری خنثی نسبت به ظلم و ظالم! دینداری که حاضر به مبارزه برای تحقق #عدالتخواهی، آزادیخواهی، جمهوریتخواهی، استقلالخواهی و... نیست. خروجی این مدل از کار فرهنگی، جامعه بیتفاوت و افسرده است!
🔹با این نگاه حالا به کارهای فرهنگی ادارات و نهادها و ستادهای نماز جمعه و مساجد و مدارس بنگرید که چند درصد فعالیتهای فرهنگیشان که بخشیش هم خودجوش انجام میشود منجر به قیام مردم برای قسط و عدالت شده؟ چند درصد این فعالیتها توانستهاند حقوق مردم و محیط زیست را مطالبه کنند؟
🔸حقیقتاً سیستم تربیتی حاکم بر غالب مساجد هم بدنبال پرورش انسان آزادیخواه و عدالتخواه نیست. بلکه بیشتر بدنبال تربیت انسانِ منفعل، توجیهگر، مطیع و رام است. شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم بدنبال همین سیستم است. غالب اینگونه است که دنبال امام جمعه خونسرد و آرام است!
🔹امام جمعهای میخواهد که کاری به کار مسئولین و اصحاب قدرت و ثروت نداشته باشد. بدنبال برهم زدن نظم موجود نباشد. امام جمعهای که بتواند هم هوای نماینده را داشته باشد هم فرماندار را، هم استاندار را، هم سرمایهدار را! اگر پولی از سرمایهدار هم بگیرد و به چند فقیر هم بدهد که نور علی نور است!
🔸این مدل کار فرهنگی هزار سال هم که انجام شود نه انقلابساز است نه تمدنساز، نه جریانساز! #حسن_روحانی هم روزهای آخر دوره ریاست جمهوریاش گفت بعد از اتمام دورهاش میخواهد کار فرهنگی کند! خوب است وی هم بعنوان امام جمعه یکی از شهرها انتخاب شود برای کار فرهنگی!!
#داود_مدرسی_یان
@teribon_ir
⭕️ دولت رئیسی یا روحانی
١) رهبر انقلاب : کسانی که حقوق نجومی دریافت کرده اند لیاقت مدیریت در جمهوری اسلامی را ندارند.
٢) کابینه رئیسی، حسین مدرس خیابانی را به عنوان استاندار ویژه سیستان و بلوچستان منصوب کرد.
٣) مدرس خیابانی در دولت روحانی سرپرست و قائم مقام وزیر صمت بوده و در سال جاری ماهانه بیش از صد میلیون تومان حقوق دریافت کرده است.
▪️رهبر انقلاب چنین فردی را لایق مدیریت نمی دانند و کابینه رئیسی او را به «استانداری ویژه» منصوب می کند!
▪️رهبر انقلاب در ۶ خرداد امسال نمایندگان مجلس را از ورود به دولت منع کردند اما تا کنون ٣ نفر از نمایندگان مجلس با نادیده گرفتن نهی رهبری، وارد کابینه شده اند. این رقم ممکن است با انتصاب یکی دیگر از نمایندگان مجلس به ریاست سازمان محیط زیست، افزایش هم پیدا کند!
✳️ اگر بنا به نادیده گرفتن اوامر و نظرات رهبر انقلاب باشد دولت رئیسی با دولت روحانی چه فرقی می کند؟
#دکتر_محمد_صادق_کوشکی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #واکسن؛ سریع، فوری، انقلابی
🔹وقتی «بهانهجویی» تمام شد: میشود، اما شما نمیتوانید!
🔹روایتی از تحول در واردات واکسن در دولت جدید تا بهانهجوییهای دولت قبل..
@teribon_ir
⭕پیام سال گذشته مرحوم حاج حیدر رحیمپور در بستر بیماری
🔰مبادا فساد در جمهوری اسلامی توجیه شود
در سال گذشته مرحوم حاج حیدر رحیمپور از بستر بیماری پیامی خطاب به دوستان و آشنایان خود نوشته بود که این پیام از سوی خانواده ایشان در اختیار رجانیوز قرار گرفته است:
🔹امروز در بستر پیری و بیماری از همه فرهیختگان حوزه و دانشگاه، همه نویسندگان و دانشجویان و عدالت خواهان و انقلابیون پیر و جوان و خانوادههای شهدا عاجزانه میخواهم که به پا خیزند و اجازه ندهند فساد اداری و بانکی و مدیریتی در دهه چهارم جمهوری اسلامی دوباره توجیه شود.
🔹همه دست به قلم شوید و جهاد نهی از منکر را زیر پرچم انقلابیگری و در مقابل اشرافیگری از هر جناح و هر دولت و هر قوه از قوای حکومتی دامن بزنید و نگذارید با توجيهات تکراری به نام قانون یا مصلحت نظام یا اعتماد به دیوان سالارى قوه قضائیه و قوانین مرده و بیخاصیت و عجز دولتهای پیشین و پسین، این فریضه اسلامی و مطالبه انقلابی پس از چند سخنرانی و چند پرونده کوچک یا جابهجایی چند شخص فرو خسبد و دوباره رهبری در این عرصه تنها بماند و انقلاب، بیصاحب شود.
✅ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان عجیب حجتالاسلام حاج علیاکبری: ورود مصداقی به فساد در خطبههای نماز جمعه ممنوع است!
این سخنان نشان می دهد علت عزل امام جمعه لواسان بهانه هایی چون دور بودن منزل امام جمعه از لواسان و امثالهم نبوده است...
✅ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماز جمعه انقلابی چگونه است؟
استاد رحیم پور ازغدی:
🔹اگر در نماز جمعه حرفهایی میزنید که هیچ کس از دست شما عصبانی نمیشود بدانید شما نهی از نمیکنید، ورّاجی میکنید.
🔹نمازجمعهای که حرف از فتنه و فساد نزند به هیچ دردی نمیخورد.
🔹میگویند از اقتصاد و بازار در نماز جمعه صحبت نکنید که کسی ناراحت نشود.
✅ @teribon_ir
⭕️ در خوشبینانهترین حالت از عمق ماجرا بیخبرید!
🔹 آقای حاج علیاکبری میفرمایند: «طبق نظر امامین انقلاب طرح اینگونه مسائل (مبارزه با فساد و عدالتخواهی) بهصورت مصداقی (در نماز جمعه) ممنوع است!» آقای حاج علی اکبری بر این اساس از نشر این خطبهها و تکثیر و تأسی از این خطباء هم منع کنید:
🔹 امام جمعه کوفه! ایشان در اولین خطبه پس از جمل(۱۲رجب سال۳۶ه) و انتخاب کوفه بهعنوان مرکز حکومت، از ضرورت:
- خراب کردن مسجد برای بازگرداندن خانه جعفر به ورثهاش!
- بازگرداندن زمینهای تقسیم شده خیبر بین عدهای معلوم به بیتالمال!
سخن گفتهاند.(۱)
🔹 میبینید بهشدت مصداقی و معین است! نمونههای بیشتر هم در مجموعه خطبههای ایشان هست که خوب است دستور فرمایید از نهجالبلاغه سانسورش کنند تا امام جمعهای تأسی نکند!
🔹 امام جمعه بالاصاله تهران (که شما موقت ایشانید)! فرمودهاند: «طرف شرق یک بوستان بزرگی است، یک منطقه خیلی وسیعی است بین بزرگراه بابائی تا ارتفاعات قوچک، یک زمینی است متعلق به ارتش. بنده بعضی اوقات در این مسیرهای صبحگاهی در بعضی از روزها آنجا میروم و ارتفاعات را حرکت میکنیم؛ راه میرویم. هر وقت آنجا میروم دلم میلرزد؛ چون میدانم دهها چشم طمعکار متوجه اینجاست. کارهایی شروع کردند، ما جلویش را گرفتیم؛ یک تشری زدیم، دعوایی کردیم! میدانم موقتاً دست برداشتند، اما منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد یا این حقیر نباشم یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرف کنند. واقعا انسان دلش میلرزد، یک بوستان بزرگ شاید چندصدهکتاری که اصلش هم ظاهرا متعلق به ارتش بوده لکن الان مورد استفاده ارتش نیست و مورد اختلاف بین ارتش و وزارت اطلاعات و اینهاست. به نظر من اینجا مال مردم است. اینجا باید به صورت یک گردشگاه عمومی مردمی در بیاید. مکرر من این پیغام را دادم به مسئولین گوناگون! شهرداری باید برود اینجا را تصرف کند در اختیار مردم بگذارد» (۲)
🔹 این امام جمعه تهران از پدیده کوهخواری در شهر سابقشان مشهد هم گفتهاند! آقای حاج علیاکبری بگوید آن امام جمعه «عدالتخواه مصنوعی» (!) چیزی غیر از این جنس حرفها درباره منطقه خود میگفت؟!
🔹 آقای حاج علیاکبری بهجای طرح فسادها (زمینخواریها و کوهخواریهای آشکار و...) در خطبهها، صرفاً طی سلسله مراتب تا گفتن به دفتر رهبری را مطرح میکند؛ همین جملات رهبر انقلاب بهترین نقض ایشان است. میفرماید مکرر به مسئولین گوناگون درباره همین زمین پیغام داده؛ اما فایده نکرده و همه میدانیم پس از این علنی کردن با مردم بود که آن زمین توسط شهرداری گردشگاه شد!
🔹 وقتی پیغام مستقیم خود رهبر، افاقه نمیکند، امام جمعه یا نماینده ولی فقیه در استان میتواند مانع فساد کوهخواری و... در منطقهاش شود؟!
🔸 اگر یک در هزار مثل همین نمونه، یک طرف دعوا نهادی نظامی یا امنیتی باشد با گفتن به نهادهای امنیتی میشود مسأله را حل کرد؟! در خوشبینانهترین حالت باید بگویم از عمق ماجرا بیخبرید!
#حجت_الاسلام_قنبریان
۱. الکافی ج۸ص۵۸. سید رضی صدر خطبه را در خ۴۲ نهجالبلاغه آورده است.
۲. ر.ک: yun.ir/wvrpb
✅ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ گفتن این روایت رو نگو!!
🔹 به جای اینکه مسئولین بیایند و قبل خطبه ها نفری 10 دقیقه و یه ربع یکطرفه حرف هاشون رو بزنند و آمار بدهند و بروند و باید اینجا یقه تک تک مسئولین رو بگیرید. اینکه مسئولین بیان و فرمایشات بکنن و برن؛ این نماز جمعه نیست.
🔹 اگر می خواید نماز جمعه هاتون شلوغ و شلوغ و شلوغ تر بشود و اگر می خواهید جوانان شهر به نماز جمعه هجوم بیاورند، به احکام نماز جمعه طبق اسلام عمل کنید. مسائل روز تقویم خواندن نیست.
🔸 من اباذر زمانه نیستم...
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حاج آقای علی اکبری! من در شما بیقراری ندیدهام
🔸حاج آقای #علی_اکبری! در کنار این چهره معنوی و اخلاقی و با طمأنینهای که دارید، ما باید در شما بیقراری ببینیم؛ چیزی که من ندیدهام! یادم نمیآید در یک قاب شما را دیده باشم که علیه اختلاف ظالمانه طبقاتی که بعضی از جاها به وضوح وجود دارد، داد بزنید؛ و به دیگران الگو بدهید.
🔸نمیشود که فاضلاب #سرمایهداری جمهوری اسلامی در #لواسان برود؛ و صدها هفته #نماز_جمعه در آنجا خوانده شود؛ و بگوییم شما را به تقوای خدا و تقوای سرمایهدارها و تقوای مفسدین دعوت میکنم!
#وحید_جلیلی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 دلتون واسه آقای روحانی تنگ شده؟!!
تا آخر عمر دلتنگش میشیم...
@teribon_ir
🔴عدالتخواهی سلسلهمراتبی منهای مردم
جناب آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه معتقد است پشت تریبون نماز جمعه نباید از مصادیق فساد و بیعدالتی حرف زد، چرا که نهادها و ارگانهای قضائی، امنیتی، اطلاعاتی و نظارتی مسئول پیگیری فنی و تخصصی مفاسد هستند و ائمه جمعه صلاحیت ورود مصداقی به مفاسد و طرح آن در صحن نمازجمعه را ندارند. در نگاه ایشان یک امام جمعه عدالتخواه باید موارد و مصادیق فساد را به صورت سلسلهمراتبی و از مجرای ساختارهای رسمی حاکمیت و بهدور از چشم مردم پیگیری کند. او معتقد است اکثر ائمه جمعه با این تعریف عدالتخواهند، مگر آنهایی که از تریبون نماز جمعه مستقیما به فساد اشاره میکنند و هدفشان شوآف است.
🔻چند نکته در این زمینه حائز اهمیت است:
١- آنچه از نگاه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برداشت میشود، بسط عدالت یک وظیفه حاکمیتی است و مردم در آن نقشآفرینی خاصی ندارند و محل اعراب واقع نمیشوند. اگر نماز جمعه را نقطه اتصال رسمی حاکمیت به مردم بدانیم و عدالتگستری را مهمترین کارویژه حکومت اسلامی قلمداد کنیم، نماز جمعه باید زمینهساز «لیقومالناس بالقسط» باشد. باید مردم و افکار عمومی را پای کار فسادستیزی بیاورد. «بأس شدید» بیش از آنکه یک ابزار تنبیهی در دست عدلیه باشد، همان فشار افکار عمومی برای بازدارندگی فساد و تبعیض است. شأن نمازهای جمعه این است که تریبون یکطرفه نبوده و محل بدهوبستان مردم و حکومت در واگذاری مأموریتهای عدالتمحور به یکدیگر باشند. اگر فسادستیزی رسمی سلسلهمراتبی مد نظر باشد، چه نیازی به پیگیری ائمهی جمعه در این سلسلهی عریض و طویل ساختاری است که تحت اشراف سران سهقوه فعالیت میکند.
٢- اگر ائمهی جمعه مردم را از جنبهی عبادی به اخلاقیات دعوت کنند و از منظر سیاسی تنها به تشریح مهمترین وقایع تقویمی و تاریخی هفته بپردازند، چه جذابیتی برای مردم خواهند داشت؟ دردهایی از جنس بیعدالتیهای اجتماعی، محرومیتهای عمیق و طویلالمدت و تبعیضهای سازمانیافته که دغدغهی یومیه مردم است، از کدام تریبون شنیده میشود؟ امر به معروف حاکمان از حنجره کدام خطیب و واعظ فریاد زده میشود؟ در کدام شبستان و مصلا پدرخواندهها و مافیایی که دستگاههای متولی عدالتگستری از برخورد با آنها عاجزند، به دست افکار عمومی سپرده میشوند؟ رئیس نسبتا جوان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه انتظار دارند با این نگاه «همه چیز آرام است» جوانان پرشور دغدغهمند عدالتدوست را به نماز جمعه بکشانند؟ مردم وقتی متوجه میشوند که فلان خطیب در مقابل ظلم و فسادی که دامنگیر زندگی آنهاست، به ورطهی احتیاط و محافظهکاری افتاده و آسه میرود و آسه میآید تا گربه شاخش نزند، از او رویگردان میشوند.
٣- به فرمایش صریح امام خامنهای ما در عدالت عقب هستیم. هر کجا ائمه جمعه مردم را محرم دانستند و پشتپردهها را با آنها در میانگذاشته و برای مبارزه با فساد از مردم کمک خواستند، مورد اقبال قرار گرفتند. نمازهای جمعه اول انقلاب این ویژگی بارز را داشتند که انقلابی، جسورانه، عدالتخواهانه، پرشور و مردمپسند بودند. هرکجا نقد درست را مساوی سیاهنمایی ندانستیم و به بهانهی اجتناب از ناامیدی مردم، دردهای آنها را سانسور نکردیم، سایهی عظیم حمایت مردم را پشت حاکمیت احساس و آنها را به عدالت امیدوار کردیم. نماز جمعهی تراز انقلاب اسلامی مردم را از بیتفاوتی نسبت به عملکرد مسئولین و بینقشی در عدالتگستری خارج و آنها را به بزرگترین پشتیبان عدالت در نظام اسلامی مبدل میکند.
#زهرا_محسنی_فر
@teribon_ir
🔴 قبول؛ شما از #عدالتخواهی_کلی بگو نه مصداقی!
🔻از اینکه جناب #علی_اکبری ماهیت ضدعدالتخواهانه خود را بعد از حذف رحیمپور ازغدی، لواسانی امام جمعه لواسان و مطیعی بخاطر اشعار انتقادی، حالا آشکار کرد و صریحاً میگوید عدالتخواهی مصداقی برای ائمه جمعه ممنوع است بسیار خرسندیم! چون تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد!
🔹اولاً از خیل عظیم ائمه جمعه اگر روحیه انقلابی و استقلال سیاسی دارند درخواست میکنیم موضع خود را نسبت به کسی که علناً و صریحاً علیه حکم خدا، یعنی امر به معروف و نهی از منکر ایستاده، روشن کنند!
🔸ثانیاً، پر واضح است #عدالتخواهی_مصداقی نه خلاف شرع است نه خلاف قانون است و نه خلاف گفتمان امام و رهبری. رهبر انقلاب در پاسخ به دانشجویانی که گفتند "ما به مسئولین که نقد میکنیم از ما شکایت میکنند و محکوم میشویم" فرمودند مواظب قانوندانان قانونشکن باشید و عدالتخواهی مصداقی نکنید که گیر بیفتید!
🔹حال اگر بچه های عدالتخواه بعد از ۱۰،۱۵ سال رشد کردند و به قانون و مسائل حقوقی آگاه شدند و می دانند چگونه به منافع مفسدان و ساختارهای فسادآلود ضربه بزنند که ضربه نخورند، دیگر مصداقی ورود نکنند؟! از #هفت_تپه و #هپکو و رانت #ارز۴۲۰۰تومنی نگویند؟ از #هفت_سنگان و #قزل_قیه مستند نسازند؟
🔸یک عده که میخواهند خیال خودشان را با کلی گویی راحت کنند و با چند شعار "فساد بد است" و "مفسد اقتصادی اعدام باید گردد"، تکلیف را از روی خودشان بردارند مدام به این جمله رهبری متوسل میشوند که در جمعی خاص و مقطعی خاص گفته شد مصداقی عمل نکنید تا گرفتار نشوید تا اشتباه نکنید!
🔹اگر اساساً عدالتخواهی مصداقی خلاف شرع و قانون و منطق بود باید نهجالبلاغه حضرت امیرالمومنین(ع) را به طور کل سانسور میکردیم! چه آنجا که به اصحاب و یاران نهیب میزنند و نامهنگاری میکنند و اسامی افراد را با ذکر تخلفات و مفاسد یا کمکاری می برند! حضرت فقط در یک قلم آبروی عثمان بن حنیف را بخاطر حضور در مهمانی اغنیاء در ۱۴۰۰ سال برد!
🔸اگر عدالتخواهی مصداقی خطا بود که حضرت اباعبدالله علیهالسلام، علیه یزید نمی ایستاد و حضرت امام(ره) هم مقابل طاغوت فقط به توصیههای کلی و شعارهای زیبا بسنده میکرد و رنج زندان و تبعید را به جان نمیخرید و خود رهبری در چندین #نماز_جمعه از کوهخواریهای مشخص در مناطق تهران و مشهد و شمال کشور حرف نمیزد و ...! برخی متاسفانه نومن ببعض و نکفر ببعض شدهاند!
🔹ما امروز بجایی رسیدهایم که در برابر #قانوندانان_قانونشکن نه تنها نمیترسیم بلکه میایستیم و گردنشان را خُرد میکنیم! حالا اگر ما ضربه خوردیم و گردن ما را شکستند باز ضرر نکردیم! به فدای حضرت حسین علیهالسلام و فدای آرمانهای انقلاب؛ به فدای آزادی و عدالت؛ به فدای مظلومین و پابرهنگان! مگر جان ما چه ارزشی دارد؟! که از کشته شدن بترسیم؟ یا تبعید؟ یا زندان؟ یا شلاق؟! لا والله!
🔺در پایان؛ عالیجناب علیاکبری! ما هیچوقت از امثال حضرتعالی و خیلی از ائمه جمعه انتظار عدالتخواهی مصداقی و غریدن علیه فساد و تخلفات و اشرافیگری نداشتهایم! شما مرد باشید و فقط از عدالت و اهمیت عدالت حرف بزنید! فقط نهجالبلاغه و روایات و احادیث در مورد عدالت را پشت تریبون نماز جمعه از رو بخوانید. به اعتلای گفتمان کمک کنید مردم خودشان مصادیق را خواهند شناخت! ولی میدانیم به همین هم اعتقادی ندارید چون مشکل شماها، خود عدالت و عدالتخواهی است نه روش این و آن و عدالتخواهی مصداقی!
#داود_مدرسی_یان
@teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕️ در خوشبینانهترین حالت از عمق ماجرا بیخبرید! 🔹 آقای حاج علیاکبری میفرمایند: «طبق نظر امامین
⭕ در خوشبینانه حالت از عمق ماجرا بی خبرید!! (2)
🔘 ورودهای مصداقی مذمومی که منع نمی شود!
از ورود موردی و منطقه ای در تبعیض و فساد (مثل هفت تپه ها و هپکو ها و کوه خواری ها و...) منع می کنند؛ در حالیکه باید از ورودهای جناحی بنا به دستور صریح امامین انقلاب منع کنند که نمی کنند و نماز جمعه را حتی برای همه گرایش های اصولگرا نگذاشته اند!
این دستور صریح رهبر انقلاب است:
"من فقط دو سه نکته را مورد تأکید قرار میدهم: یکى، این #حالت_پدرانه برخورد کردنِ آقایان در شهرها و در مراکز نماز جمعه [است]؛ این واقعاً مهم است. یکى از خطرهایى که انقلاب را تهدید میکند -که انشاءالله اگر یادم نرود دو سه جملهاى عرض میکنم- همین است که مردم دچار دودستگى بشوند و جناحبندى و صفبندى و خط و خطوط بر مردم حاکم بشود.
اگر امامجمعه به زبان بگوید که من به جایى وابسته نیستم، جناحى را تقویت نمیکنم، حتّى در نماز جمعه این را تأکید هم بکند، امّا در واقع اینجور نباشد، مردم میفهمند. اینجور نیست که ما که در تریبون نماز جمعه هستیم، به مردم بگوییم ما به هیچ طرف وابستگى نداریم، با کسى کارى نداریم، از کاندیدایى -کاندیداى مجلس- حمایت نمیکنیم، ما پدر همه هستیم، امّا در کنار حرفهایمان، با تعبیراتمان، با گوشه کنایههایمان، با بعضى از کارهاى جنبى برخلاف این گفته و ادّعا عمل کنیم! مردم زود میفهمند. این اشتباه است که ما خیال کنیم که مردم به زبانْ فریب میخورند و خیال میکنند ما به یک طرفْ گرایش خاصّى، به یک جناحْ تمایل خاصّى یا تقویت خاصّى نداریم؛ نه، مردم این را حس میکنند و اختلاف بین قول و عمل امامجمعه اثر معکوس هم خواهد بخشید. من عرض میکنم واقعاً باید آقایان ائمّهی جمعه، پدرانه برخورد کنند."(۳)
❗️اگر آقای حاج علی اکبری از نمونه های خروج از این دستور و ورودهای مصداقی جناحی مذموم بی خبرند تا جوانان انقلابی برایشان از برخی ائمه جمعه مشهور فهرست و مستند کنند!
❗️در برخی مراکز استانها کار به جایی کشیده که بسیاری از نیروهای انقلابی و حتی اصولگرا در نماز حاضر نمیشوند، چون امام جمعه محترم فقط یک گرایش از اصولگرایی را قبول و تقویت می کند و لیست و گروه فعال دیگر را شدیدا نفی و طرد می کند!
❗️برخی سابقین شان رسما و علنا در تشکلی سیاسی برای لیست بندی انتخابات حضور هم یافتند و این اصلا پدیده نادری نیست!
❗️واقعا عجیب و جالب است که رئیس شورای سیاست گذاری نماز جمعه در این ورودهای مصداقی مذموم هیچ عملکرد و خط کشی ای ندارد و ورود موردی و منطقه ای علیه تبعیض و فساد را با آن طاق زده است!
.........................
۱.الکافی ج۸ص۵۸. سید رضی صدر خطبه را در خ۴۲ نهج البلاغه آورده است
۲. ر.ک: yun.ir/wvrpb
اگر ملانقطی نگوید این سخنان امام جمعه تهران در خطبه انشاء نشده است!
۳.https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2124
#حجت_الاسلام_قنبریان
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نماز جمعهای که هیچکس از آن نترسد، اموی و سعودیست
◀️ خیلیها خوششان نمیآید دینِ حقیقی و اسلام ناب، درست معرفی بشود. یک دینِ دایرهوارِ خنثایی را میخواهند که هیچ تیزیای به سمت هیچکس نداشته باشد؛ و همه خوششان بیاید.
🔹 من هم از این چپها و هم از این راستها، از مقامات بالا و درجه یک آنها که اگر اسم ببرم، همه شما میشناسید، شنیدم که میگفتند از علی (ع) گفتن و اینطور حرفها به درد انقلاب کردن میخورد، نه به درد حکومت کردن!
🔺 نماز جمعهای که هیچکس از آن نترسد و بدون نهی از منکر باشد، نماز جمعه اهل بیتی نیست؛ اموی و عباسی و سعودی است.
#استاد_رحیم_پور_ازغدی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ امام جمعهی جوان، مسئلهای را حل نمیکند...
🔹 مشکل نمازجمعه، #محافظه_کاری است؛ به جای امامجمعه ۷۰-۸۰ ساله، امامجمعه ۳۰-۴۰ ساله بگذاریم چیزی را حل نمیکند!
🔹اینکه سخنرانیِ پیش از خطبه یک مجتهد همچون آقای #رحیم_پور و مطالبهگری و درد دل مردم در #نماز_جمعه تحمل نمیشود، اسمش جذب همه گروهها و جریانها نیست!
#محمد_صادق_شهبازی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مسئولین بجای پاسخگویی به بعضی مفاسد و بیعرضگیها، ناهیان از منکر و صاحبان حق و مستضعفین و ولینعمتان را متهم به تشویش اذهان عمومی و تضعیف نظام و ضد انقلابیگری نکنند.
🔻نماز جمعه ای که دهه به دهه نتواند مخاطبانش را تجدید کند و با جامعه نتواند جوان بشود؛ اون نماز جمعه ای است که در متن مشکلات و مطالبات و بدهی های اجتماعی نباشد. نماز جمعه نباید تبدیل بشود به تکرار مکررات و کلی گویی های بی فایده.
#استاد_رحیم_پور_ازغدی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آقای #علی_اکبری، خداوند از شما پیمان گرفته است
💬 امیرالمومنین گفته خداوند از عالمان دین، پیمان گرفته که «در برابر پرخورى ستمگر و گرسنگى ستمديده و مظلوم، سكوت نكنند!»
ما اخذالله آقای #علی_اکبری! خداوند از شما پیمان گرفته است.
#وحید_جلیلی
@teribon_ir
اشتری عدالت خواهی مصداقی.ogg
693.8K
🔺اگر عدالتخواهی رو امر به معروف و نهی از منکر بدونیم، اساسا امر به معروف و نهی از منکر غیر مصداقی معنا نداره.
🔺عدالتخواهی بدون مصداق معنا نداره، تمام طول تاریخ هم اینطور نبوده، ابی عبدالله اگه سالها می نشست درباره ظلم به صورت کلی حرف می زد و می گفت ظلم بد است، هیچ وقت واقعه عاشورا رخ نمی داد. اتفاقا دعوا از زمانی شروع میشه که دست روی مصداق یزید گذاشته میشه.
🔺ماجرای سخنان رهبری درباره ورود مصداقی دانشجویان شیرازی چه بود؟!
#وحید_اشتری
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 یاد باد آن نماز جمعه های شورانگیز دهه اول انقلاب....
⬅️ آیت الله طالقانی: شاید بعضی از دوستان ما بگویند که آقا شما چرا این مسائل را در میان توده مردم مطرح می کنید!! خودرایی و خودخواهی را کنار بگذاریم، گروه گرایی و فرصت طلبی و تحمیل عقیده و یا خدای نخواسته استبداد زیر پرده دین را کنار بگذاریم و بیاییم با مردم و دردمندان و رنج کشیده ها و محرومین هم صدا بشویم.
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حاج آقای علی اکبری! در زمان شما چند مسئول در نمازجمعه شلاق خوردهاند؟!
🔹 امیرالمومنین وقتی شنید مسئول مالی بازار اهواز اختلاس کرده، به فرماندار اهواز دستور داد او را عزل و در زندان حبس کن؛ در نمازجمعه و جلوی چشم مردم ۳۵ ضربه شلاق به وی بزن و آبرویش را ببر؛ چون این شخص آبروی نظام دینی را برده.
#حجت_الاسلام_عالی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فیلم لو رفته از جلسه فوق محرمانه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه!
⬅️ جلسه ای که در آن تصمیمات مهمی گرفته شد...
@teribon_ir
🔹جلسه ای داشتیم با یکی از معاونین آقای #حاج_علی_اکبری، اتفاقا ایشان از خراسان جنوبی هستند.نقشه حرکت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه را تبیین کردند. بنده پرسیدم بحث مبارزه با فساد توسط ائمه جمعه کجای این نقشه است؟ ایشان شروع کردند که این عدالتخوارهای...بیشتر تعجب کردم سخنان رهبری را برای جمع گفتم: " مشروعیت ما به مبارزه با فساد است" (۱) همان موقع متوجه شدم اساسا ستاد ائمه جمعه تا زمان مدیریت فعلی بنای ورود به این مسائل را ندارد.!بحث عدم ورود مصداقی هم نیست که در این کلیپ می بینیم، آقای رحیم پور که مصداق فساد نمیگفت مبانی انقلاب را میگفت:پس چرا از نماز جمعه حذفش کردند؟
🔹رهبر انقلاب در بحث نیشکر هفت تپه، ماشین سازی و... رسما از ورود جوانان برای مبارزه با فساد تشکر کردند(۲) این مگر مصداق نیست؟ خب پس چرا رهبری جوانان تشویق و تایید کردند؟ امام امامان جمعه خودش در راه مبارزه با فساد تشویق میکند بعد آقای حاج علی اکبری به اسم گام دوم و #مبانی_امامین_انقلاب اینگونه تفسیری ارائه میکنند که ائمه جمعه در مساله مبارزه با فساد ورود نکنند! معنای حرفشان هم این است اگر در استان یا شهری مثلا مسئول یا مدیر کارخانه ای فساد و رانت خواری کرد چنانکه در خصوصی سازی ها دیدیم و به کارگران ظلم شود امام جمعه شهر بجای ورود جدی صرفا #مصدر را مخاطب قرار بدهد و بگوید:ظلم بد است عدل خوب است! همینقدر مضحک و خنثی!
🔹نماز جمعه که روزگاری جز نهادهای اصلی انقلاب بود بواسطه همین رویه های محافظه کارانه وعافیت طلبانه اینگونه بی اعتبار شده است. در مدت ۱۷ ماه که نماز_جمعه تعطیل بود عموم مردم که هیچ حتی مومنین هم احساس خلا نمیکردند! نظر سنجی ها هم این را میگوید،خب دلیلش چیست؟جز اینکه آقایان با همین حرفها نماز جمعه را به یک مراسم تشریفاتی وخنثی تبدیل کردند و امام جمعه هم صرفا باید تقویم خوانی کند وکلیات ابولبقا بگوید.
🔹ظاهرا با این رویه چاره ای نیست جز اینکه این کلام #علامه_جوادی را خطاب به بعضی ها بگوییم: "کمیل شخصیت بزرگی بود. امیرالمؤمنین ع او را مسئول منطقه هیت کرد. این نامه در نهج البلاغه است. معاویه آمد آن منطقه را غارت کرد و کمیل مسئول آن منطقه بود و حضرت نامه گلایه آمیزی به او نوشت این عبارت در نهج البلاغه نیست اما خلاصه اش این است تو فقط بدرد دعای کمیل می خوری.این ها آمدند بردند زدند تو چه کار می کردی.بعضی ها فقط بدرد دعای کمیل می خوردند، واقعا صلاحیت برای مملکت داری ندارند."
۱: ۵/۶/۱۳۸۲ بیانات در دیدار با اعضای هیأت دولت
۲: ۱/۳/۱۳۹۸ بیانات در دیدار با دانشجویان
۳: ۲۶/۸/۱۳ درس تفسیر
✍ #محمدامین_رضایی
@teribon_ir
🔸نگاهی به برداشت رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از بیانات رهبر انقلاب
آقای علی اکبری به جای مغالطه، پاسخ دهید
کجا پرچم مبارزه با فساد را بلند کردهاید
🔸قسمت اول
🔰 در ماههای گذشته تغییر امام جمعه لواسان که از جمله ائمهجمعه صریح اللهجه در مسائل مختلف روز از جمله موضوع مبارزه با فساد و رانتخواری و حمایت از حرکتهای عدالتخواهانه بود، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و رییس آن را با چالش مواجه کرد تا جایی که اخیرا فیلمی از آقای علیاکبری در فضای مجازی منتشر شده که نشان میدهد ایشان برای فرار از این انتقادات به بیانات رهبری معظم انقلاب استناد میکند که «طبق نظر امامین انقلاب، طرح اینگونه مسائل (مبارزه با فساد و عدالتخواهی) به صورت مصداقی (در نماز جمعه) ممنوع است!»
آقای علیاکبری در سخنانش، این نوع فسادستیزی را دروغ بزرگ رسانهای دانست و قاطبه ائمه جمعه کشور را از جمله کسانی برشمرد که نسبت به فساد سکوت نکردهاند و در مواقع لازم به میدان آمده با مواضعشان جلوی فساد را گرفتهاند.
ظاهرا اشاره رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به این بیانات رهبر معظم انقلاب است که فرمودند:
«گفتمان عدالتخواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداقسازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه میکنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من مواردی را مشاهده میکنم که روی یک مصداق خاصی تکیه میکنند؛ یا بهعنوان فساد، یا به عنوان کجروی سیاسی، یا بهعنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلاً اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و میبینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه میکنید، هم احتمال اشتباه هست، هم بهانهای به دست آن زرنگ قانوندان قانونشکن میدهید که علیه شما استفاده کند. شما زرنگی کنید و اسم نیاورید، وارد مصداق نشوید. شما زرنگی کنید و پرچم را بلند کنید. وقتی پرچم را بلند کردید آن کسی که مجری است، آن کسی که میخواهد کار را انجام دهد، همه اینها حساب کارشان را میکنند.»
ظاهر موضوع از درستی سخن آقای علیکبری میکند اما به عقیده نویسنده این سطور واقعیت در مقام عمل، چیز دیگری است.
دقت در بیانات رهبر انقلاب حکایت از این دارد که ایشان صراحتا از پرداختن به اصل موارد رانتخواری و فساد با هدف جلوگیری از آن در تریبونهای عمومی تاکید و نسبت به تعیین و ذکر مصادیق و افراد درگیر در آن از پشت تریبون عمومی پرهیز دادهاند و دلیل آن را هم احتمال خطا و سواستفاده قانوندانهای قانونشکن عنوان میکنند.
بدیهی است که این سخن، بیشتر در حمایت از کسانی است که برای مبارزه با فساد و رانتخواری آستین بالا میزنند و وارد میدان میشوند. بیانات رهبر انقلاب صراحتا در نفی روزمرگی، راحتطلبی، عافیتطلبی، کلیگویی از تریبونهای عمومی است. این سخن هرگز به این معنا نیست که در موضوع فساد، فرد مفسد و رانتخوار را باید رها کرد. بنابراین، امام جمعه باید برخورد با افراد فاسد را از طریق قانونی و با توجه به جایگاهی که در اختیار دارد، پیگیری کند.
اکنون سئوال از آقای علی اکبری این است که مشخص کنند کدام امام جمعه از پشت تریبون نماز جمعه وارد مصادیق فساد و افراد مفسد و رانتخوار شده است؟ حتی امام جمعه لواسان نیز در تریبون نماز جمعه وارد مصادیق نشدند. سئوال این است که کدام امام جمعه پرچمدار مبارزه با فساد و رانتخواری حوزه استحفاظی خود شده است؟ علاوه بر این، سئوال افکار عمومی این است که حذف آقای رحیمپور ازغدی و میثم مطیعی که قبل از خطبههای نمازجمعه با بیانات و اشعار خود، شور و حال دیگری به نماز جمعه تهران میدادند چیست؟ این چهره ها در کدام مورد مصداقی ورود کرده بودند که از ادامه حضور آنها جلوگیری شده است؟ شایسته است ایشان گزارشی از بیانات خود و ائمه جمعهای که در خطبههای جمعه به موضوعات فساد و رانتخواری و عدالتخواهی پرداختهاند، ارائه دهند. در کدام خطبه و به چه موضوعاتی از فساد و رانتخواری پرداختهاند؟
#حمید_رسایی
@teribon_ir
🔸نگاهی به برداشت رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از بیانات رهبر انقلاب
آقای علی اکبری به جای مغالطه، پاسخ دهید
کجا پرچم مبارزه با فساد را بلند کردهاید
🔸قسمت دوم
🔰 حمید رسایی: جناب علی اکبری! امام خامنهای بارها و با ادبیات متفاوت فرموده اند که در موضوع "عدالت" عقب هستیم. فرموده اند که هر مصوبهای باید پیوست عدالت داشته باشد. فرمودهاند فلسفه وجودی نظام، عدالتخواهی است. شما به عنوان ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، پیوست عدالت و مبارزه با فسادتان برای نماز جمعه را منتشر کنید تا امکان نقد آن دقیقا فراهم شود.
چرا در هر فصل یا هر سال؛ بر اساس شاخصهایی که قاعدتا باید بر اساس بیانات رهبری جامعه تعیین کرده باشید، کارنامه تریبون نمازهای جمعه در پیگیری مطالبات مردم، پاسخگویی به شبهات روز، برافراشتن پرچم مبارزه با فساد و رانتخواران، دفاع از حقوق کارگران و کسانی که به آنها اجحاف شده را منتشر نمیکنید و ائمه جمعه را با همان شاخصها درجهبندی نمیکنید؟
آقای علی اکبری! چرا به جای پاسخگویی مغالطه میکنید؟ آیا به تبعات این سخنان و مغالطهای که با استفاده ناصحیح از بیانات رهبر انقلاب میکنید، واقفید؟ سخنانی که به عنوان مسئول یک نهاد سیاستگزار به جای حمایت و پشتیبانی از جبهه مبارزه با فساد، متاسفانه تقویت جریان محافظهکار، منفعل و راحتطلب دینی است!
واقعا جهتگیری شما در راستای این بیانات مقام معظم انقلاب رهبری است: «نماز جمعه یک منبر معمولی نیست که برویم از محفوظاتمان استفاده کنیم. مطلب باید نقد، حاضر، متین، قوی، مفید و مورد سؤال و احتیاج باشد. ای بسا مطلب علمیِ خیلی قویای هم هست، اما مورد نیازِ مردم نیست. مثلاً کسی برود شبههی آکل و مأکول را در نماز جمعه مطرح کند، یا یک مسألهی فقهی یا حقوقی را که مورد نیاز مردم نیست. این فایدهای ندارد. هنر بزرگ امام جمعه این است که مطلب مورد نیاز مردم را بشناسد و استفهامهای مردم را بداند. میدان بدهید مردم سؤال کنند و به ستاد نمازجمعه نامه بنویسند و نظراتشان را بگویند. من نمیدانم ستادهای نماز جمعه این کار را میکنند یا نه؟»
اما آقای علیاکبری به این هم اشاره کردهاند که اگر در منطقهای فساد باشد و امام جمعه سکوت کرده باشد، از نظر ما چنین فردی صلاحیت امام جمعه بودن را ندارد. چنین نگاهی قابل تحسین است اما متاسفانه در مقام عمل ما با امام جمعهای مواجهایم که نه تنها در برابر مفسدان ساکت نیست که از آنها حمایت میکند و سوگمندانه مورد حمایت شورای سیاستگذاری هم هست!
در این باره خواهم نوشت...
#حمید_رسایی
@teribon_ir
⭕ عدالتخواهی مصداقی باید ها و نبایدها
🔸قبل از ورود به بحث اصلی، بیایید کمی ریشه ای تر بحث کنیم. ریشه ای که به زعم من، تفاوت این دو نگاه را واضح تر می کند. سالها پیش در زمان تولد علم اصول( که البته پیش تر توسط اهل سنت پایه گذاری شده بود) توسط علمای تشیع، با هدف یادگیری قواعدی برای فهم درست از کلام امام، عده ای به اسم اخباری گری مقابل آن ایستادند، ادعای آن ها این بود که کلام امام، نیاز به توجیه و تفسیر و فرمول ندارد، که البته صدها روایت متضاد با یکدیگر، ابهام در معنای الفاظ و توجیه و تفسیر مختلف و...بطلان ادعای آنها را واضح ساخت.
🔸حالا به نظر من نیز، برای فهم درست از کلام رواه و جانشینان امام نیز باید از همان الگوی اجتهادی پیروی کرد. نباید با ژست اخباری گری، یک بخش از فرمایش ولی فقیه را کورکورانه و سطحی فریاد زد. باید با همان دقت اجتهادی در فقه، عرف را در نظر گرفت، اقتضائات و شرایط را در نظر گرفت، همه ی بیانات را دید، معنا و منظور الفاظ را به دقت بررسی کرده و با عقل عقلا هم تطبیق داد.
🔸 اولا رهبری در بسیاری از موارد از ورود مصداقی دانشجویان تشکر کرده است، مثل داستان هفت تپه، و گاهی خودشان نیز ورود مصداقی داشته اند مثل داستان کوهخواری مشهد. ثانیا عقلا واضح است که تکرار خوب خوب است و بد بد است و گرانی باید مهار شود و فقر ریشه کن گردد و هکذا هیچ تغییر و تحولی را در جامعه به وجود نخواهد آورد ثالثا رهبری، امام، اهل بیت و همه انبیا دائما به خون مفسدین و سرمایه داران زمان خود، تشنه بودند و یک مبارزه بی امان داشتند، در خانه نمی نشستند، از چالش و درگیری فراری نبودند و کلی گویی نمی کردند.
🔸اما معنای مصداق چیست؟ و منظور رهبری از آن نهی (عدالت خواهی مصداقی نکنید) چه بوده است؟ بر فرض اینکه آن کلام اقتضاء همان شرایط و اشخاص هم نبوده باشد و یک امر دیدگاهی باشد، پس ناچار به جمع هستیم، زیرا نمی توان دیگر محکمات را هم کنار گذاشت و طبیعتاً به تناقض خواهیم رسید.
🔸جمع آن به نظر من این است، ورود مصداقی به معنای گفتن هر مطلب بی اساسی پشت تریبون که فردی و شخصی است، و هنوز قطع به آن حاصل نشده است، مثل زید به بکر ظلم کرد، فلانی ارث فلانی را خورد. به دلیل تشنج آفرینی و ایجاد التهاب منفی در جامعه و احتمال بردن آبروی افراد و شکایت بیخود از عدالتخواهان ممنوع است( خلاصه داشتن مفسده) اما نقد عملکرد، سوال از مسئولین، و تخطئه فعل نادرست آنان مثل برجام، حقوق نجومی، زمین خواری، خلف وعده و بی قانونی (نداشتن مفسده) نه تنها اشکال نداشته که ثواب هم دارد و باعث پیش روی جامعه و احقاق حقوق مظلومین خواهد شد.
#جواد_جوادی
@teribon_ir