eitaa logo
طلاب پاسخگو
1.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.3هزار ویدیو
219 فایل
🌼مدیر @seyyed_110 🌹پاسخگو شبهه @S_dastlan @Sarbazvelayat5 @Mhgholamalian ✅پاسخگو #احکام @Mhgholamalian @kiani_sulduz 🟣مشاور خانواده: @mhgholamalian @pasokhgo313 💢پاسخگو #بانوان @askbanoo @mhgholamalian @kanommousavi ☎️ پاسخگوی تلفنی 👈(096400)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️بخشهایی از مستند مهم "مصاف" 💥در این نقش جریان غربگرا در انحطاط فرهنگی و اقتصادی جامعه(خصوصا از سال ۶۸ تا ۷۸) مورد بررسی قرار گرفته است. 🌐مشاهده و دانلود مستند👇 https://www.roshangari.ir/video/39932 💯 حتما ببینید 💯 ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید 🏴 @Tollabe_pasokhgoo
طلاب پاسخگو
#نرم_افزار مجموعه کتب #آیت_الله_مصباح_یزدی(ره) 📚 نرم افزار اندروید مجموعه آثار گفتاری و نوشتاری حضر
🔺یا وجیهة عند الله اشفعی لنا عند الله ✍ (ره): 💥روايات پُرشماري كه گسترده‌ترين مرتبه شفاعت را ويژه حضرت زهرا عليها السلام معرفي مي‌كنند، نه بدان معنا كه ديگران از مقام شفاعت بي‌بهره‌اند؛ بلكه بدين معناست كه: عليها السلام، به خاطر لطافت خاص روحي، مظهر تام و تمام رحمت الهي گشته است. از آن‌جا كه رحمت و عطوفت خداوندي در وجود زن، بيشتر جلوه و بروز مي‌نمايد و در وجودي كه از همه چيز بريده و سراپا فناي در خدا گرديده است، به اوج تجلّي مي‌رسد، مي‌توان گفت: ريشه‌اي‌ترين و عميق‌ترين محبت‌ها، رحمت‌ها، رأفت‌ها، عطوفت‌ها و مغفرت‌هاي خداوند در وجود حضرت زهرا عليها السلام تجلي و ظهور كرده است. از همين روست كه آخرين و گسترده‌ترين شفاعت‌ها كه خود، نمود و تجلي رحمت بي‌كرانه الهي است، به دست مهربان فاطمه زهرا عليها السلام صورت مي‌پذيرد. 📚جامی از زلال کوثر، ص 33. ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🏴 @Tollabe_pasokhgoo
4_6005584922398427250.mp3
5.14M
🎧 دیشب تا صبح گریه کردی... 🎤 حاج محمود کریمی 🏴 ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🏴 @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اتمام حجت حضرت زهرا(س) با صحابه و دفاع ایشان از خلافت امیرالمومنین علی علیه السلام ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🏴 @Tollabe_pasokhgoo
🚫شبهه🚫 اسلام ۱۴۰۰ سال پیش گفته ک الکل حرامه ولی زکریای رازی الکل رو ۹۰۰ سال پیش کشف کرده میشه یکم درموردش برام توضیح بدید ک چطوری اسلام الکل رو قبل از کشفش حرام کرده است؟ ✅پاسخ شبهه: در اسلام خوردن هر نوشیدنی که سبب اسکار و مستی شود حرام است. پیامبر گرام فرمود: « هر نوشیدنی که سبب مستی شود ( کم و زیاد آن ) حرام است»(الکافی ج6 ص409) امام صادق علیه السلام فرمود: « خداوند به عینه شراب را حرام کرده بود اما پیامبر هر نوشیدنی که سبب مستی شود را حرام کرد و خداوند نیز حکم پیامبر را تایید کرد »(الکافی ج1 ص266) وفرمود: « هر کس نوشیدنی بخورد که سبب اسکار و مستی او شود، خداوند تا چهل روز نمازش را قبول نمی کند»(التهذیب ج9 ص107) پیامبر گرامی فرمود: « هر کس نوشیدنی بخورد که مست شود مشمول شفاعت من نمی شود»(الکافی ج6 ص400) این روایات و روایات فراوان دیگری که به همین مضمون در مجامع حدیثی ما نقل شده است.(وسائل الشیعه ج25 ص279 به بعد « ابواب الاشربه المحرمه») همه دلالت بر آن دارد که در اسلام هر آنچه سبب اسکار و مستی شود حرام است. خواه خمر باشد یا غیر آن الکل نیز چون سبب اسکار و مستی می شود حرام می باشد. 💥توجه به این نکته نیز لازم است که « الکل » در زمانهای قبل از رازی هم بوده است و مردم از آن استفاده می کرده اند اما این ماده را با ترکیبات و نام مشخص آن نمی شناختند تا آنکه رازی الکل را با خواصش کشف کرد. بنابراین وقتی مبنای حکم مشخص است که همان مست گردانندگی باشد از این به بعد هم هر ماده ای کشف شود که چنین خاصیتی دارد مصرف آن طبق همین مبنا حرام خواهد بود. ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید 🏴 @Tollabe_pasokhgoo
مشاوره درباره افت تحصیلی فرزند و لجبازی وی .mp3
1.65M
♨️مشاوره درباره افت تحصیلی فرزند و لجبازی 🎤 ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید 🏴 @Tollabe_pasokhgoo
❓چرا دین کامل به طور دفعى و یکجا ارسال نشد و اساساً چه ضرورتى براى تدریجى بودن وجود داشته است؟! ✍پاسخ اجمالی: تدریجى بودن دین امرى است که تابع توان فکرى و روحى انسان از یکسو و نیازها و ابتلاءات دنیوى و اجتماعى او از سوى دیگر است. از این رو چون بشر اولیه توان فکرى لازم را نداشته است، نمی‌‏توانسته معارف اعصار بعد را دریافت کند و هکذا بشر قبل از بعثت رسول الله(ص) توان فکرى و معنوى لازم براى تعالیم ایشان را نداشته‌اند. چنانچه بشر اولیه که به صورت خانواده‌اى می‌‏زیسته‌‏اند و نیازى به زندگى اجتماعى و ارتباطات آن نداشته‌‏اند، توان فهم و نیازى به دریافت تعالیم و احکام اجتماعى برایشان متصور نبوده است؛ و زندگى اجتماعى محدود قبل از اسلام، نیازى به این تعالیم گسترده احساس نمی‌کرده‌‏اند. از این رو آموزش و تعالیم مافوق فکر و توان آنها و نیز احکام غیر لازم آنها، امرى لغو و عبث، بلکه تعلّم و تفهیم آنها تکلیف بمالایطاق است. لکن پس از سیر لازم جوامع و تعالى فکرى و روحى بشر، قوانین و معارفى در اختیار او نهاده شد که تا روز قیامت، بر آن مدار می‌‏تواند مدارج ترقى و تعالى دنیوى و اخروى خود را بپیماید. 🌐پاسخ تفصیلی 👉 💎کانال طلاب پاسخگو🔻 @tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 حرف‌هایی که رنگ صورت "مصطفی تاجزاده" را سرخ کرد و لرزه به جانش انداخت و حال او را تا مرز سکته ی قلبی وخیم کرد! 💎کانال طلاب پاسخگو🔻 @tollabe_pasokhgoo
جایگاه مردم در نظام دینی.mp3
1.83M
🔺جایگاه مردم در نظام دینی 🎤 💎کانال طلاب پاسخگو🔻 @tollabe_pasokhgoo
❓چگونه ایمان خود را حفظ و تقویت کنیم؟ ✅پاسخ: هنگامي که پايه ‏هاي ايمان در وجود انسان متزلزل گردد، صفات رذيله بي شماري به سراغ انسان مي‏ آيد؛ با تقويت پايه‏ هاي ايمان بايد به مقابله با آن برخاست. براي تقويت ايمان راه هايي وجود دارد: 1- هر انسانى در برابر انبوهى از مجهولات و مشكلات درباره خود و ديگران قرار دارد كه گاه مربوط به مسائل مادّى است و گاه معنوى و كليد حلّ آن‏ها غالباً سؤال از آگاهان و انديش‏مندان است. به همين دليل، خداوند در عالم تكوين و تشريع درهاى سؤال را به روى انسان گشوده است. از نظر تشريع در دستورات اسلامى نه تنها اجازه سؤال به هر كس و درباره هرچيز را داده است، بلكه به سؤال كردن امر كرده است، قرآن مجيد در دو آيه مى‏ فرمايد: «فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَاتَعْلَمُونَ»؛ (از آگاهان سؤال كنيد اگر نمى ‏دانيد).(1) اميرمؤمنان در بعضى از كلمات پرمعنايش در نهج البلاغه مى‏ فرمايد: «وَ لَايَسْتَحْيِيَنَّ أَحَدٌ اذا لَمْ يَعْلَمِ الشَّىْ‏ءَ أَنْ يَتَعَلَّمَهُ»؛ (هيچ‏گاه كسى در فراگيرى علم و سؤال از مجهولات، شرم و حيا به خود راه ندهد).(2)   آرى، سؤال كردن عيب نيست. عيب آن است كه انسان پرسش نكند و در جهل و نادانى بماند. جالب اين است كه در خطبه ياد شده سؤال كردن را حقى براى هر كس ذكر فرموده و اين معنا در مورد جوانان و نوجوانان بسيار مهمتر است چرا كه آنها داراى مجهولات فراوان: از نظر تكوين و آفرينش نيز خداوند، حسّ كنجكاوى و جستجوگرى را در ذات انسان قرار داده است. انسان، همواره مايل است از چيزهايى كه نمى ‏داند، بپرسد و بداند. اين حس در جوانان و نوجوانان شديدتر است؛ به سبب همان نيازى كه دارند، گاه آن قدر پدر و مادر را سؤال پيچ مى‏ كنند كه داد و فريادشان بلند مى‏ شود؛ در حالى كه وظيفه آن‏ها اين است كه با محبّت و مدارا به اين نياز روحى‏شان پاسخ مثبت دهند. آن‏چه را مى‏ دانند، در اختيارشان بگذارند و آن‏چه را نمى‏ دانند به كسانى كه مى‏ دانند ارجاع دهند. بعضى فكر مى‏ كنند اگر از مسائل اصول عقايد سؤال كنند نشانه كفر و بى اعتقادى است؛ در حالى كه اين پرسش ‏ها براى تحقيق بيش‏تر و استحكام بخشيدن به عقيده است. دانشمندان و آگاهان، به ويژه عالمان دينى وظيفه دارند كه در هر حال و در هر شرايط، براى پاسخ به سؤالات اعلام آمادگى كنند و با محبّت و احترام از پرسش كنندگان استقبال كنند. 2- مطالعه بيشتر در چيزي که به آن ايمان داريم. مثلًا براي تقويت ايمان به خدا، لازم است مطالعاتمان را در اسرار آفرينش گسترش دهيم. براي ايمان بيشتر به قرآن مجيد بايد در آيات زيباي اين کتاب آسماني تفكر و انديشه افزون‏ تري نماييم و خلاصه، براي تقويت ايمان به هر چيزي، مطالعه پيرامون آن چيز راهکار مؤثري است.(3) 3-  دیگر آن که از راه خودسازي و پاکسازي دروني وارد شويم، زيرا ايمان نوري است که در آينه قلب انسان مي‏تابد و هر چه آينه قلب انسان صاف‏تر و شفاف‏تر باشد، انعکاس نور ايمان توسط آن بهتر انجام مي‏ پذيرد. اگر قلبي (خداي ناکرده) آلوده به گناه شود و زنگار معصيت آينه دل را تيره و تار کند، بطور طبيعي تابش نور ايمان در چنين قلبي کم مي ‏شود. بنابراين اجتناب از گناهان و حرکت در مسير مستقيم اسلام، از عوامل ديگر تقويت ايمان است؛ هرچه تقوي‏ و پرهيزکاري شخص مؤمن بيشتر شود، قلب او نوراني‏تر مي‏ گردد و شعله ايمانش فروزان‏تر مي‏ شود؛ و برعکس، بي تقوايي موجب تضعيف نور ايمان مي‏ شود و همان گونه که تقوي‏ باعث تقويت ايمان مي‏ شود، ايمان نيز تقوي را تقويت مي‏ کند؛ و به عبارت ديگر، اين دو، اثر متقابل روي يکديگر دارند.(4) 4- دست زدن به دامان لطف خداوند و معصومين(عليهم السلام) يکي ديگر از عوامل مهم تقويت ايمان است که نبايد از اين مهم غافل شويم. در اين مسير بايد با حضور قلب و از روي واقعيت و در حالي که خود را واقعاً فقير و دست خالي بدانيم به سوي حق تعالي حرکت نماييم و خطاب به خداوند بگوييم: «ما از تو به غير تو تمنايي نداريم!» زيرا اگر رابطه ما و خداي مهربان محکم باشد، خداوند بزرگ نيز رابطه ما را با ساير مخلوقات، اصلاح خواهد کرد. ان شاء الله اميد است با به کار بستن اين دستورات، بتوانيم به مراحل بالايي از ايمان دست يابيم 📚پی نوشت: (1). سوره نحل، آيه 43؛ سوره انبياء، آيه 7. (2). كلمات قصار، 82. (3). در این زمینه مي توانيد از کتاب هاي «50 درس اصول عقايد»، «آفريدگار جهان»، «در جستجوي خدا»، « خدا را چگونه بشناسيم»، «معماي هستي»، «عقائد ما» و ... که از تالیفات حضرت آیت الله مکارم شیرازی می باشند بهره ببرید. (4). در این زمینه می توانید از آثار اخلاقی، من جمله کتاب «اخلاق در قرآن» بهره ببرید. ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علت تاخیر در ظهور.mp3
3.25M
⁉️چرا امام زمان(ع) زودتر ظهور نمی کنند؟ 🎙پاسخ ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
📚 فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی ✍پدیدآورندگان: (حجج اسلام : محمود فتحعلی ، دکتر مجتبی مصباح ، دکتر حسن یوسفیان ) 👓زیر نظر : (ره) 📄تعداد صفحات 540 🗃ناشر : موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه) ♦️آشنایی با کتاب: در راستای به انجام رساندن رسالت بزرگ نهضت نرم افزاری و تولید و با الهام گرفتن از رهنمود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره لزوم تدوین فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی ، به عنوان پیش نیاز طرح تدوین سند ملی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و بنا بر درخواست وزارت آموزش و پرورش ، معاونت پژوهشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره تدوین فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی را به مثابه ی یکی از پیش نیازهای هرگونه سیاست گذاری ، برنامه ریزی و بازسازی نظام تعلیم و تربیت کشور ، در دستور کار و اولیت پژوهشی خود قرار داد و پس از تهیه ی طرحی اولیه در گروه علوم تربیتی ، با رهنمود آیت الله مصباح یزدی ره تهیه ی طرح تکمیلی و تدوین کتاب به شورائی با نظارت عالی ایشان واگذار گردید . در این نوشتار بدون پرداختن به سایر دیدگاه ها ، مستقیما مبانی مورد قبول اسلام و آثار و نتایج آن در مباحث تعلیم و تربیت اسلامی ارائه شده است . ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
❓حد و مرز اطاعت از پدر و مادر چیست؟؟ ✍پاسخ: از روايات معصومان استفاده مي‌شود كه والدين چه مؤمن باشند و چه كافر و چه نيكوكار و چه معصيت كار بايد مورد احترام قرار گيرند و استثنا بردار نيست. امام‌رضا(ع) مي‌فرمايد: "نيكي به والدين واجب است گرچه مشرك باشند، ولي در معصيت خدا نبايد آنان را اطاعت كرد".[1] قرآن مجيد تنها در يك مورد مخالفت با پدر و مادر را جايز دانسته و آن صورتي است كه پدر و مادر فرزند را به شرك فرا خوانند، ولي در ساير موارد به رفتار پسنديده توصيه نموده است.[2] امام باقر(ع) مي‌فرمايد: "سه چيز است كه خداوند دربارة آن‌ها براي مخالفت رخصت نفرموده است: رد امانت به نيكوكار و بد كردار،‌ وفا به پيمان نسبت به نيكوكار و بدكردار و خوش رفتاري با پدر و مادر، نيكوكار باشند يا بد كردار".[3] 💥البته احترام گذاشتن به پدر و مادر به معناي قبول همة نظريات آنان نيست. فرزند مي‌تواند با رعايت ادب و متانت و حفظ جايگاه پدر و مادر نظر خود را در موضوعات مختلف بيان كند و از منطق خود دفاع نمايد. والدين نيز نبايد توقع داشته باشند كه فرزندشان هميشه پيرو نظريات آن‌ها باشد. مهم حفظ حدود و رعايت تواضع و فروتني است. هرگز قرآن و روايات معصومان از فرزندان نمي خواهد در بست تمام نظريات پدر و مادر را بپذيرند، بلكه آية‌"فبشّر عباد الّذين يستمعون القول فيتبعون احسنه".[4] بندگاني را بشارت مي‌دهد كه سخنان را مي شنوند و بهترين را انتخاب مي كنند، فرزندان را نيز در بر مي گيرد. فرزندان بايد از جدل و بحث هاي بيهوده كه ممكن است به تيرگي روابط و موجب ناراحتي پدر و مادر بيانجامد، اجتناب ورزند، يعني براي پدر و مادر حريم قائل شوند. در هر حال دو مسئله وجود دارد: يكي احترام به پدر و مادر كه هميشه بايد باشد و دوم اطاعت از آنها كه اين هميشگي نيست. اطاعت از آن‌ها در كارهاي خوب، حتي در كارهاي مباح است، اما اطاعت از آن‌ها در كارهاي گناه و يا آنچه به نفع و مصلت واقعي شخص نيست، لازم، بلكه جايز نيست. 📌پي نوشت ها: 1.عيون اخبار الرضا، ج 2، ص 124. 2.لقمان(31) آيه 15. 3.اصول كافي، ج 3، ص 236. 4.زمر (39) آية 18. ➕ طلاب پاسخگو🔻 @Tollabe_pasokhgoo
🖥 : 🔱 بلوغ و مسائل جنسی نوجوان🔱 👥 ویژه والدین و متولیان تربیت و همراهان نوجوان❗️ ✍برخی از آنچه می آموزید: ❓چه کسی و چه اطلاعاتی درباره مسائل جنسی به نوجوان بدهد؟ ❓ در مورد ارتباط با جنس مخالف در نوجوانی چه کنیم؟ 👨‍🏫 مدرس: استاد ابراهیم اخوی 🔸روان شناس و مشاور نوجوان 🔸مدیر مرکز مشاوره نوجوان ⏰زمان: شنبه ها، ۴ و ۱۱ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ الی ۱۹:۳۰ ✴️لطفا جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر، وارد کانال زیر 👇شده و با ادمین ارتباط بگیرید. https://eitaa.com/joinchat/173277184C95ec8b6873 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾🌼
📚 شصت_پرسش اعتقادی: جواب‌هایی کودکانه و شیرین به سوالات اعتقادی 🤔پرسیدن یکی از راه‌های رسیدن به معرفت است به شرطی که فردی که از او سوال پرسیده می‌شود بتواند پاسخی قانع‌کننده ارائه دهد. ▫در این بین پدران و مادران در معرض بیشترین سوالات از کودک و نوجوان خود قرار دارند و حتی اگر توانایی این که بگویند «نمی‌دانم» را داشته باشند، پس از مدتی ممکن است دچار سرشکستگی آن‌ها شود و آهسته آهسته مرجعیت خود را برای کودک از دست بدهند و در امور دیگر نیز کودک به آن‌ها رجوع نکند. ▫این کتاب به سوالات اساسی کودکان در زمینه مسائل اعتقادی پاسخ گفته‌است؛ سوالاتی از قبیل 🔹خدا چه شکلیه؟ ❓ پدر و مادر خدا کیه؟ 🔹خدا از چه وقت بوده؟ ⁉️ خدا کجاست؟ 🔹چرا خدا رو نمی‌بینیم؟ ... ☑ مهم‌ترین ویژگی که در این کتاب به چشم می‌خورد مختصر و مفید بودن پاسخ‌ها و همچنین سطح‌بندی مطالب برای مخاطب‌های مختلف است. ▫خواننده نوجوان و یا والدین کودکان و حتی معلمان می‌توانند پاسخ‌های مناسبی برای بسیاری از سؤالات در «شصت پرسش اعتقادی» بیابند. ✍نویسنده: سیدرضا طباطبایی 🗃انتشارات جمکران 🌐اطلاعات بیشتر و سفارش کتاب👇 https://ketabejamkaran.ir/6236 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥دوربین مخفی تصادف نماینده مجلس! 🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید 💎 طلاب پاسخگو🔻 🔺 @tollabe_pasokhgoo
💥توحید فردی و : 🔻معاش و معاد توأم با يكديگرند، [بر اساس منطق اسلام] در همان حال كه بايد با عوامل روحى و روانى تفرقه در پرتو توحيد در عبادت و حق‏ پرستى مبارزه كرد [باید] با عوامل تبعيض، بى‏ عدالتيها، محروميّتها، ظلمها، اختناقها، طاغوتها، غير خدا را «رب گرفتن» ها [نیز] به شدّت جنگيد! 🔸اسلام كه ظهور كرد، در آن واحد به دو دگرگونى و انقلاب و دو حركت دست زد. 🔹اسلام نگفت درون را اصلاح كنيد و به برون كار نداشته باشيد، اخلاق را بسازيد اجتماع خود به خود ساخته مى ‏شود، اسلام در آن واحد كه نداى توحيد روانى و درونى در پرتو ايمان به خداوند متعال و يگانه ‏پرستى ذات يگانه او را داد، فرياد توحيد اجتماعى در پرتو جهاد و مبارزه با ناهمواريهاى اجتماعى را بلند كرد. @shakhes1340 📚مجموعه آثار شهيد مطهرى(جهان‏بينى توحيدى)، ج‏2، ص 111-110؛ ص 117-116[با تلخیص و ویرایش جزئی] ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
🔴مطالبه درخواست آموزش امر به معروف و نهی از منکر در رسانه ملی قسمت هایی از این مطالبه: طبق فرموده ی رهبر معظم انقلاب، مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر مثل مسئله نماز است. یادگرفتنی است. باید بروید یاد بگیرید... تاکنون برنامه های متعددی در زمینه و از صدا و سیما پخش شده و به ضرورت انجام و عواقب ترک این دو فریضه بزرگ الهی پرداخته شده، ولی همچنان خلا یک برنامه که این دو فریضه را از پایه و بطور کامل آموزش بدهد وجود دارد... 🌐حمایت از این مطالبه ی مهم و فوری در «فارس من»👇👇 www.farsnews.ir/my/c/49900‌ ‌ ⚡️اگر بدانید در همین حمایت کردن ساده ،چه برکات بزرگی نهفته است ، لحظه ای تعلل نمیکنید.⚡️ ✅ @Tollabe_pasokhgoo
❓چرا تقلید از مراجع واجب است؟ ✍پاسخ اجمالی: مراد از "تقلید"، مراجعه ى غیر متخصّص، در یک امر تخصّصى، به متخصص آن مى باشد. و مهمترین دلیل بر لزوم تقلید در مسایل دینى، همین نکته عقلایى است که انسان غیر متخصّص باید در مسایل تخصّصى به متخصّص آن مراجعه نماید. البته آیات و روایات نیز به لزوم تقلید توجه کرده اند و بیان می دارند که: "فاسئلوا أهل الذکر إن کنتم لا تعلمون" اگر چیزى را نمى دانید از عالمان سؤال کنید. اما باید توجه داشت که تمام ادله ی لفظی تقلید به همان امر مقبول در نزد عقلا نظر دارد. بنا براین ، متخصّصین در فقه هستند که توانایى بر استنباط احکام الهى از منابع شرعى را دارا می باشند و بر دیگران لازم است که در مسایل دینی به آنان رجوع کنند. ✅پاسخ تفصیلی: http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa1078 🔻 کانال طلاب پاسخگو 👇 http://eitaa.com/joinchat/3691249664Cffea7a2f5a
طلاب پاسخگو
♨️به دلیلِ همین بی خبری من و شما! ✍ #استاد_شهید_مطهری: در یکی از کنفرانس ها بعد از تمام شدن صحبت،
❗️وقتی معماری اسلامی هم باید به تأیید برسد! ✍ : 🔹بدون شک یک حالت دهشت و خودباختگی در نسل جدید نسبت به تمدن اروپایی هست که هرچه از اروپاست می پسندند و حالت تسلیم بلاشرط دارند؛ جنبه بله قربان دارند. به قول دکتر صناعی: مسجد شاه اصفهان را هم تا اروپاییها تصدیق نکنند، اینها شاهکار معماری نمی شناسند، همچنین نوابغ و شخصیتهای ادبی و علمی و فلسفی گذشته ما را. 🔸بهتر است «نسل جدید» بگوییم، چون مربوط به سن و سال نیست. بعضی در سن کم اند مثل بعضی از طلّاب قدیم و جزء نسل قدیمند، و بعضی پیرمردند و در طبقه نسل جدیدند و لهذا ما عنوان «نسل جدید» را انتخاب کردیم نه عنوان «جوانها». 📚 شهید مطهری، یادداشتها، ج2، ص297 ⭕️ طلاب پاسخگو 🔻 @tollabe_pasokhgoo
❌ پاسخ به یک شایعه کهنه و قدیمی ❌ 👈 چند صباحی هست جریان ضد انقلاب این عکس را در فضای مجازی دست به دست می کنند و می گویند این فرد کراواتی که نزدیک هست ، سر جان گراهام سفیر انگلستان هست !!! 🔰 یعنی می خواهند بگویند امام تحت حمایت بوده و ... 👈 قابل توجه این آقایان باید گفت که با ذره ای تحقیق متوجه می شوید که این فرد ، ، رئیس جبهه ملی ایران بوده است ‼️ نه فردی که شما ادعا دارید کمی تحقیق کنید بد نیست 😊 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. •┈┈••✾•✨⁦♥️⁩✨•✾••┈┈• با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید 🌹@Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦♥️⁩✨•✾••┈┈•