eitaa logo
طلاب پاسخگو
1.8هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.3هزار ویدیو
219 فایل
💥تبادل @Fsh1392sMM 🌹پاسخگو شبهه @S_dastlan @Sarbazvelayat5 @Mhgholamalian ✅پاسخگو #احکام @Mhgholamalian @kiani_sulduz 🟣مشاور خانواده: @pasokhgo313 💢پاسخگو #بانوان @askbanoo @mousaviasl135 ☎️پاسخگوی تلفنی 👈(096400)
مشاهده در ایتا
دانلود
📝برنامه سخنرانی آیت الله معصومی از علمای بندرعباس در دهه اول ماه محرم ۱۴۴۶ پخش زنده جلسات👇 https://rubika.ir/soloukebandegi_ir @soloukebandegi_ir
🔸استفاده از گروه موسیقی در مداحی ⁉️ استفاده از گروه موسیقی در مداحی و مولودی اهل بیت (علیهم السلام) چه حکمی دارد؟ ✅ اگر کیفیت نوازندگی و خوانندگی به صورت حرام باشد یا عرفاً هتک حرمت اهل بیت علیهم السلام محسوب شود، جایز نیست. ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
🔸حکم مداحی بانوان ⁉️ اگر زنی در مجالس عزاداری بانوان مداحی کند و بداند مردان نامحرم صدای او را می‌شنوند، آیا جایز است؟ ✅ اگر خوف مفسده باشد باید از آن اجتناب شود. ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
4_5933974722218820136.mp3
1.95M
چرا باید برای امام حسین بعد از این همه سال عزاداری کنیم؟ 🎙پاسخ 👆 ♦️ @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙▪️▪️⸙჻ᭂ࿐
حسن روحانی چه دولتی تحویل شهید رییسی داد و شهید رییسی چه میراثی برای دولت ناخواسته بعدی گذاشت. ♦️ @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙▪️▪️⸙჻ᭂ࿐
📚 استفاده از وسایل حسینیه در محل دیگر 💠 سؤال: آیا می توان وسایل تکیه، حسینیه و هیأت را در حسینیه و هیأت دیگر استفاده نمود؟ ✅ جواب: وسایل حسینیه، تکیه و هیئت، تا زمانی که قابل استفاده در خود آنها باشد باید در همان محل از آنها استفاده شود مگر اینکه احراز شود که وقف آنها به نحو عام بوده یا اهدایی و در اختیار متصدیان باشد یا واقعاً امکان استفاده در آنجا نباشد، که در اینصورت استفاده در حسینه یا هیئت دیگر مانع ندارد. ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
❓آیا مراسم حنا بندان جناب قاسم (ازدواج حضرت قاسم) مستند است؟ ✍پاسخ اجمالی: یکی از این تحریفات نهضت عاشوراء داستان عروسی حضرت قاسم و حجله قاسم است که هیچ پایه و اساسی ندارد و در منابع معتبر اشاره ای به آن نشده است. ⚫️ بنابراین چنین قضیه ای از نظر محققین شیعه غیر قابل قبول است. 🔻مرحوم شیخ عباس قمی خاطر نشان نموده است: قصه دامادی قاسم در کربلا و تزویج فاطمه بنت الحسین برای او صحّت ندارد. 📚منبع:منتهی الآمال، حاج شیخ عباس قمی، ج اول، ‌ص 70. ✅پاسخ تفصیلی👇 http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa11405 ◼️ طلاب پاسخگو ◼️ ♦️ @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙▪️▪️⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️پاسخ به شبهه انکار جریان عطش در عاشورا ◻️ با هزاران گزارش در مورد عطش، جریان عطش قطعی است. جریان غسل شب شهادت یا دروغ است یا با مسئله عطش قابل جمع است. بنابراین اگر قرار بر طرد یکی از این دو باشد، قطعا جریان غسل شب شهادت باید قابل طرد باشد نه جریان عطش. ◻️ یک قاعده کلی در شبهات مختلف تاریخی وجود دارد؛ اگر احساس کردیم که دو گروه از گزارشات باهم تضاد دارند، دست به ترازو خواهیم زد. گزارشات هم‌سو را در یک کفه ترازو و گزارشات ناهم‌سو را در کفه دیگر ترازو می‌گذاریم تا ببینیم وزن کدام یک از گزارشات سنگین‌تر است. 📎 متن کامل ♦️ @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙▪️▪️⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تأثیرات کوتاه‌مدت و بلندمدت قیام امام حسین (ع) 🏴 با توجه به قیام‌پرور بودن نهضت امام حسین علیه السلام، دشمن در طول تاریخ در صدد کاهش تاثیرات این قیام بوده است؛ از جمله عوامل کاهش تاثیرات قیام امام حسین علیه السلام در پرورش شخصیت‌های حسینی، ایجاد شبهات مختلف مذهبی است‌. ◻️حتی در همین تاریخ معاصر گاندی گفت که من با الگو گرفتن از امام حسین علیه‌السلام بریتانیا را از هند بیرون کردم. وجود نهضت‌های عظیم همانند انقلاب اسلامی ایران، حزب‌الله لبنان و دیگر مقاومت‌ها و پرورش شخصیت‌هایی از قبیل امام، رهبری و حاج‌قاسم‌ها همگی به قیام‌پرور بودن حرکت امام حسین علیه‌السلام برمی‌گردد. هدف از مواجهه جامعه اسلامی با شبهات مذهبی و عاشورایی، حفظ منصب و قدرت طاغوتی از طرف یزیدیان تاریخ بوده است. 📎 متن کامل ♦️ @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙▪️▪️⸙჻ᭂ࿐
🏴 لوح | الهى رضا بقضائک ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در تمام لحظات اين سفر پرحادثه و پرماجرا، انسان از کلمات و از گفتار حسين‌بن‌على علیه السلام به خوبى احساس مى‌کند که تمام اين حرکات و سکنات در راه خدا و براى خداست. بعد هم در آن لحظات آخر از جمله‌ کلماتى که از حضرت نقل شده است و همه شنيده‌ايم این است: «الهى رضا بقضائک، تسليما لأمرک»، اين روح حادثه‌ى کربلاست، تسليم در مقابل خدا. مجالس ما بايد اين روح را در مردم به وجود بياورد. ۱۳۵۹/۸/۱۶ 📥 نسخه قابل چاپ 🏴 در ایام ماه محرم، مجموعه لوح برگرفته از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون سخنان مهم امام حسین علیه‌السلام منتشر خواهد شد. ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
4_5938269281492927017.mp3
1.4M
❓چرا علیه السلام در زمان معاویه قیام نکردند؟ 🎤پاسخ 🔺با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید 🔻 @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙▪️▪️⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸حکم پخش صدای سخنرانی و مداحی از بلندگوی مسجد و حسینیه ⁉️ آیا پخش سخنرانی و مداحی و مانند آن، از بلندگوی مسجد و حسینیه جایز است؟ ✅ اگر چه اقامه مراسم و شعائر دینی در زمان‌های مناسب در مسجد و حسینیه از بهترین کارها و جزو مستحبات مؤکد می‌باشد، ولی واجب است برگزارکنندگان مراسم و عزاداران تا حد امکان از اذیّت و ایجاد مزاحمت برای همسایگان بپرهیزند هرچند با کم کردن صدای بلندگو و تغییر جهت آن به طرف داخل مسجد و حسینیه باشد. ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بهتر نیست هزینه‌ مراسمات مذهبی برای ازدواج و فقرا مصرف شود؟ 🔹ایجاد دوقطبی یعنی نشناختن مصلحت های مختلف، همه امور معرفتی و معارف دینی باید در جای خود به نحو احسن اجرا شود؛ ما در جامعه می‌بینیم که کسانی بیشتر به فقرا رسیدگی می‌کنند که به معارف و شعائر دینی بیشتر اهمیت می‌دهند. ◻️دراین شبهه یک انحصار کاذب درست می‌شود، آیا امکان ندارد که به هر دو رسیدگی شود؟ ◻️کسانی بیشتر به فقرا رسیدگی می‌کنند که به معارف و شعائر دینی بیشتر اهمیت می‌دهند. ◻️این مناسک دینی که جزء شعائر دینی است، باید تقویت شود. ◻️همه امور معرفتی و معارف دینی باید در جای خود به نحو احسن اجرا شود. ◻️بسیاری از معارف دینی، مسائل اجتماعی و حرکات آزادی‌بخش و کمک به فقرا در همین مناسک دینی ترویج می‌شود. ◻️مروّجان این شبهه گاهی اوقات در موارد غیرضروری و حتی مضر، هزینه‌های سرسام‌آوری انجام می‌دهند و اصلا به یاد فقرا نمی‌افتند. ♦️ @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙▪️▪️⸙჻ᭂ࿐
🖼 | حماسه حسینی 🔹کتاب «حماسه حسینی» شهید مطهری یکی از آن کتاب‌هایی است که ما را مجبور میکند بارها بعد از خواندنش به سراغش برویم، کتابی که برای شناختن امام حسینِ (ع) تحریف نشده، و برقراری پیوندی استوار و ناگسستنی با واقعه عاشورا و کاروان کرب و بلا، بارها و بارها و سال‌ها باید بخوانیمش تا بتوانیم به این سوال، به درستی پاسخ دهیم که «امام حسینِ (ع) ما کدام است؟ تحریف شده یا تحریف نشده؟!» ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
💢 | با وجود مصیبت اعظم کربلا، چطور سیدالشهدا(ع) را پیروز میدان می‌دانیم؟ ✅ پاسخ به شبهه: پیروزی سیدالشهدا علیه السلام از چند جهات دارای بطن و عمق ماجرا قابل بررسی است: 1️⃣ اولا امام حسین علیه السلام عمل به وظیفه خود کرد، در نگاه توحیدی کسی که عالم را محضر خدا می‌داند، کسی که خودش را بنده خدا می‌داند، در انجام وظیفه خود به نحو احسن پیروز شده است. درمعارف قرآن داریم که جنگ برای مومن احدی «الحسنیین» دارد، چه غالب میدان باشد و چه به شهادت رسیده باشد پیروز میدان است. 💯 زینب کبری جز زیبایی چیزی نمی‌بیند، چون رسالت و وظیفه خود را انجام می‌دهد، چون در صحنه و نگاه توحیدی عالم در جای درست قرار گرفته است و لو تلخی و مصیبت باشد؛ بنابراین سیدالشهدا پیروز میدان بود، چون وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده بود. 2️⃣ تزلزل در مسیر انحرافی جامعه و تلنگر هدایت دوما دلیل پیروزی سیدالشهدا این بود که به اهداف خود دست پیدا کرد. هدف حضرت تلنگر زدن به جامعه اسلامی بود که در اثر آن حاکمان ظالم بنی امیه جامعه را دچار انحطاط کرده بودند و از معارف دین فاصله گرفته بودند. حضرت تلنگری به جامعه زد و آن هم این بود که برای مسیر غلط را یک تزلزلی ایجاد کرد. 🔘 بعد از واقعه عاشورا، قیام های زیادی شکل گرفت. تا همین امروز در این تاریخ انسان های آزاده متعدد با تمسک به سیدالشهدا علیه السلام و عاشورا قیام کرده و دست به حرکت های اصلاحی زدند؛ یعنی حضرت به هدف خود که اصلاح رویه بشریت ظلم پذیری بود، دست پیدا کرد. 💠 سیدالشهدا علیه السلام به هدف خود رسید و پیروز میدان شد. حضرت بنا بود که کشتی نجات باشد تا در طول تاریخ، بشریت بتواند با تمسک به این مکتب آزادخواهی و عزت را پیدا کنند و حضرت بشریت را به این مقصد رساند، پس پیروز میدان است، عاشورا مملو از مصیبت بود، مصیبت از سختی ها بود، اما با نگاه عمیق‌تر پیروز این میدان قطعا به دلایلی که گفته شد، سیدالشهدا علیه السلام است. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
4408941994.mp3
784.4K
❓کار کردن و کسب معاش در روز تاسوعا و عاشورا چه حکمی دارد؟ روزه گرفتن در این روزها چه حکمی دارد؟ 🎤پاسخ 🔘 طلاب پاسخگو🔻 ♦️ @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙▪️▪️⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 تبیین عالی و قابل تأمل ‼️ ببینید حسین (علیه‌السلام)، حسین جانه همه‌ی جان‌های ما فدای حسین (ع) اما بعضی‌ها حسین جان میگن که امام حسین نگن!... ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️روضه جانسوز حضرت ابالفضل علیه السلام توسط مرحوم حجت الاسلام کوثری در محضر امام خمینی(ره) 🏴 @Tollabe_pasokhgoo
اسنادی از ممنوعیت عزاداری در عصر سیاه دیکتاتوری پهلوی امام حسینی ها قدر انقلاب اسلامی را بیشتر می‌دانند نسل جوان را باید با دوران خفقان‌بار پهلوی و اقدامات دین‌ستیزانه پهلوی‌های جنایت‌کار آشنا کرد. هیئت امام حسین علیه السلام بهترین فرصت برای بازخوانی جنایات این لشکریان شمر و یزید است. ... روزنه ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
🔸حکم استفاده از علم در دسته‌های عزاداری ⁉️ علامتی که در هیئت‌های عزاداری از آن استفاده می‌شود، برخی بر این باورند چون شبیه صلیب مسیحیان است استفاده از آن اشکال دارد، حال سوال این است که آیا واقعاً استفاده از آن در هیئت‌های عزاداری اشکال دارد؟ ✅ حمل کردن عَلَم و علامت فی نفسه اشکال ندارد ولی نباید این کارها را جزء دین حساب کرد. ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افضل اعمال در روز عاشورا در بیان حضرت آیت الله ♦️ @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙▪️▪️⸙჻ᭂ࿐
📚 ایستادن مسافر در صف جماعت و اتصال سایر نمازگزاران 💠 سؤال: طبق نظر مقام معظم رهبری (مد ظله) اگر نماز اشخاصی که واسطه اتصال ما در نماز جماعت هستند، تمام یا فرادا شود، چنانچه بلافاصله دوباره اقتدا کنند، نماز ما به جماعت صحيح است؛ حال سؤال این است که منظور از بلافاصله چیست؟ آیا منظور این است که باید موقع تسبيحات اربعه به امام جماعت اقتدا کنند یا اینکه می‌توانند موقع رکوع اقتدا کنند؟ ✅ جواب: باید بعد از خروج از جماعت فورا اقتدا کنند، بنابر این اگر صبر کنند تا امام به رکوع رود و بعد اقتدا کنند، کافی نیست. ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
❓بعد از واقعه کربلا، رفتار (علیه السلام) با مردم چگونه بود؟ ✍پاسخ: امام زین العابدین(علیه السلام) بعد از واقعه کربلا، مدت کوتاهی از مردم کناره گیری کرد، ولی با توجه به این که مسئولیت امامت و هدایت جامعه را بر عهده داشت و می دید مردم از اخلاق اسلامی تهی شده اند و کسی نیست که آنان را از خشم و غضب الهی برحذر دارد، از‌این‌رو، برای ارشاد مردم، راه دعا و نصیحت و اندرز را برگزید. 🔖امام زین العابدین(علیه السلام) روند تأمین مالی محرومان، به ویژه خانواده‏ های شهیدان و آسیب دیدگان در میدان‏ های مبارزه با حکومت را با دقت فوق العاده، دنبال می کرد و این کار را مخفیانه انجام می داد؛ تا آن جا که در برخی از موارد، نزدیک ترین افراد به او نیز از آن آگاهی نداشتند و تنها پس از رحلت آن امام و پس از قطع شدن عطایای او از این موضوع آگاهی یافتند! 🔖ابوحمزه ثمالی می گوید: علی بن الحسین(علیه السلام) شبانه مقدار زیادی نان بر پشت مبارک خویش حمل می کرد و در تاریکی شب، آنها را به تهی دستان می داد و می گفت: «صدقه دادن در تاریکی شب، آتش خشم خدا را خاموش می کند» 🔖یکی از آفات اجتماعی جامعه معاصر با امام(علیه السلام) ترویج نژادپرستی بود. 🔖احمد امین مصری می گوید: «حکومت اموی، حکومتی اسلامی نبود که در آن همه مردم برابر باشند و به شخص نیکوکار، پاداش داده شود؛ ... حکومت، عربی بود و مسئولان حکومتی هم خدمت گزاران عرب . . .» 🔖امام زین العابدین با نژادپرستی هم از لحاظ تئوری جنگید و هم از لحاظ عملی؛ و در این راستا فرمود: «نباید یکی از شما بر دیگری مباهات کند؛ زیرا شما همگی بنده اید و مولا یکی است» . . . ◾️ @tollabe_pasokhgoo 🚩
⚫️ چرا خود را به گریه‌زدن (تباکی) هم برای امام حسین(ع) ثواب دارد؟ ◾️عزاداری امام حسین(ع) که به حق درباره‌اش گفته شده: «مَنْ بَکی‏ اوْ ابْکی‏ اوْ تَباکی وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ» که حتی برای تباکی (خود را شبیه گریه‌کن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل، فلسفه‌اش تهییج احساسات علیه یزیدها و ابن‌زیادها و به سود حسین‏‌ها و حسینی‏‌ها بوده. در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معین و نفی‌کننده راه و روش موجود معین دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن واقعاً نوعی سربازی است. ◾️ در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‏‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی(ع) یک حرکت است، یک موج است، یک مبارزه اجتماعی است. ◾️ اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش می‌شود و مسئله‌ شکل یک عادت به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایانگر یک جهت‌گیری خاص اجتماعی باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنی‏‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرّد از وظایف اجتماعی و بی‌رابطه با حسین‏‌های زمان و بی‌رابطه با یزیدها و عبیدالله‌های زمان به پا دارند. ◾️ در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور به در آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را به پا دارد. در چنین مراسم است که نه تنها «تباکی» اثر ندارد، اگر یک من اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی‌خورد. 📕 استاد مطهری، بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صدساله اخیر، ص۸۳ 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~