eitaa logo
طلاب الکریمه
12.1هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 روضه فرهنگ 🌱حرفهایی که آقای قمی مسوول سازمان تبلیغات در مجلس بیان کرد، بیان دردهایی بود که مسوولین جوان انقلابی باید درباره آن زیاد با هم گفتگو کنند. قصه غربت فرهنگ در دامن فرهنگی ترین انقلاب تاریخ معاصر. 🌱واقعیت آن است که ماجرای فرهنگ را کسانی جدی میگیرند که معنای مردمسالاری و اراده عمومی را با همه وجود درک کرده باشند و باور کنند بنا است انقلاب به دست مردم پیش برود. اینها میفهمند اگر مساله کشور اقتصادی است پس فرهنگی است و اگر سیاسی است پس فرهنگی است. اگر در حوزه عدالت و مطالبه گری نیاز به خیزش عمومی داریم باید در ساحت فرهنگ واقعه ای را رقم بزنیم و اگر بنا است توسعه آزادی و عدالت را پی بگیریم محتاج فرهنگیم. اگر بنا است انقلاب علمی رقم بزنیم فرهنگ اعتماد به نفس را لازم داریم و اگر بنا است امنیت حتی داشته باشیم محتاج فرهنگ مسوولیت پذیری و خود مراقبتی ایم. 🌱علت بی تفاوتی نسبت به فرهنگ بی تفاوتی نسبت به مردم است. میبینیم که دشمن تحریم را با هجوم فرهنگی برای سیاه نمایی و ناامیدی پیش میبرد ولی بی تفاوتیم. میبینیم حاکمیت مردم را از آنها گرفته ایم در صحنه مجازی و کار را به دست حاکمیت ترامپ سپرده ایم، دردش را احساس میکنیم ولی خفه شده ایم. فرهنگ مظلوم است یعنی مردم مظلومند یعنی انقلاب مظلوم است. 🌱راه حل مشکل ظلم و بی عدالتی قبل از حتی دادگاه و کیفر و مجازات، فرهنگ است. فرهنگ محیط مستعد برای رویش قارچهای سمی فساد را نابود میکند و امان از مسیر عدالتخواهی و آزادی طلبی و حتی پیگیری رفاه و آبادانی مردم ، وقتی در ساحت فرهنگ ابزارهایمان شکسته است. 🌱جنایت این دولت بی تدبیر و ناامید و غربگرا ، نه برجام بود و نه دزدی و نه بی عرضگی و کندی بلکه بیش از همه آن بود که در حق فرهنگ کرد. فرهنگ اعتماد به نفس را سوق داد به سوی امید به بیگانه. نشد و نتوانست البته، اما حرکت ما را کند کرد. ضربه زد. خروجیش شد این که میبینید. 🌱جناب قمی آمد به جای حرفهای کلیشه ای به سبک فرهنگ سازی شروع کند، و با مجلس تازه نفس، مشکل فرهنگ را حل کند. فریادهای او بر سر نمایندگان یعنی باید فرهنگ سازی کنیم بین خودمان پرداختن به فرهنگ را. یعنی بیایید با هم مشکل را حل کنیم. 🌱حیف که جناب قالیباف نتوانست روش این مدیر گام دومی را درک کند. قالیباف نمیداند جناب قمی رییس هیات دولت نیست و او هم رهبر نیست که اینگونه جملات رهبر را تقلید کند و توصیه کند. او باید بداند در جمع برادرانه وقتی احساس میکنیم مشکلی اصلا مشکل برادران نیست باید اول طرح درد کرد. /علی مهدیان @tollabolkarimeh 🌷
💢 امام خامنه‌ای: 🔹اگر ما عمّامه‌ای‌ها، درست نقش خود را بشناسیم و بتوانیم آن را ایفا کنیم دنیا را آباد خواهیم کرد! 🔹ماها گاهی کوتاهی می‌کنیم سراغ همان راه‌هایی می‌رویم که اهل دنیا رفته‌اند، آنگاه کار ما خراب می‌شود. 🗓۸۳/۱۰/۲۳ @tollabolkarimeh 🌷
🔹 انتقاد کم سابقه علامه یزدی از حوزه و دولت: 🔴 مسئول حفظ ایمان مردم، است و باید نزد خدا پاسخگو باشد ؛ وای به روزی که بگندد نمک// وگرنه نه به خون شهدا بلکه به خون سیدالشهدا (ع) خیانت کرده است ♦️ بدون مدیریت صحیح جامعه، نمی توان جامعه را معتقد نگه داشت 🔹 فرق اساسی انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها، بودن انقلاب است 🔸 در ایران استقلال و آزادی در کنار جمهوری اسلامی مطرح می شد. حتی برخی از علمای محترم، با دیدن وضع شکنجه و فشارهای رژیم طاغوت بر مردم انقلابی، به پاریس رفتند تا با امام (ره) صحبت کنند تا شاید ایشان معتدل تر شود و به کمتر از تغییر حکومت رضایت دهد؛ به عنوان نمونه شورای سلطنت تشکیل شده و قدرت استبدادی شاه کمتر شود، اما امام راحل (ره) در جواب آن ها فرموده بودند که به ایران برگردید و برای جمهوری اسلامی تبلیغ کنید! 🔹حتی بعد از انقلاب نیز وقتی قرار شد رفراندوم برگزار شود، بسیاری از بزرگان و سیاستمداران نظرشان بر این بود که نوع حکومت کشور، حکومت جمهوری یا جمهوری دموکراتیک باشد، اما امام(ره) فرمودند جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد. 🔸 اگر قرار باشد، نهادی عهده دار شناخت اسلام و تبلیغ آن شود، نهاد است. 🔹 هنوز مسئولین نظام اسلامی هم، ابعاد مختلف اسلام را نمی شناسند 🔸تأسف بیشتر از این که در برخی محافل حوزوی به عنوان بحث های علمی مطرح می شود که چیزی به نام حکومت در اسلام نداریم؛ یک امامت داریم و بس؛نهایتا یک امر به معروف و نهی از منکری هم داریم که البته اجرای آن هم شرایطی دارد و لذا صرف وجود خوف ضرر کفایت می کند که تکلیف ساقط شود! 🔴 امروز صدر تا ذیل باورهای اسلامی، در معرض تشکیک قرار گرفته است و البته نیز شیاطین، هر روز راه های تخریب اعتقادات رابهتر و بیشتر اجرا می کنند؛ 🔴 آیا مسئولیت مقابله فکری با این شیاطین را چه کسانی بر عهده دارند؟ تحصیل کردگان آمریکا و انگلیس؟ یا دانشمندان مکاتب مارکسیستی؟ یا سپاه و ارتش؟ 🔴 آیا غیر از روحانیت، این تکلیف را بر عهده دارد؟ 🔸 خداوند نیاورد روزی را که نمک بگندد و حوزه علمیه ای که خود وظیفه حفاظت از اسلام را بر عهده دارد، زمینه ضعف آن را فراهم کند 🔹 برای تحقق حوزه علمیه تراز انقلاب، سه رکن مهم لازم است؛ شناخت، تقوا؛ بصیرت اجتماعی 🔸 هر کدام از این سه رکن که تضعیف شود، باید نزد خدا پاسخگو باشد؛ چرا که نه تنها به شهدا خیانت شده بلکه به خون انبیاء و اولیای الهی و سیدالشهدا (ع) نیز خیانت می شود. 🔴 بدون مدیریت صحیح جامعه، نمی توان آینده را مسلمان معتقد، نگه داشت 🔰 سخنرانی در مراسم افتتاحیه حوزه علیمه معصومیه / 13 شهریور ماه ر : 97 @tollabolkarimeh 🌷
خبر خوش اینکه ۹۰٪ فایلهایی که در سانحه سوختن هاردها از بین رفته بود ریکاوری شده است اما از آنجا که بعضی دوستان فایل را در حالت مشکل دار دانلود کرده‌اند برای آنها بصورت خراب نشان داده می‌شود راهکار: به بخش مدیریت حافظه بروید و حافظه موقت خود را پاک کنید و ایتا را یکبار ببندید ، آنگاه فایل را مجدد دانلود کنید بصورت صحیح دانلود خواهد شد. @tollabolkarimeh 🌷
⭕️ جریان‌های انحرافی مانند انجمن حجتیه در آموزش و پرورش ما در حال تشکیلات‌سازی هستند ✅ علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه(25 خرداد) در صحن علنی و بعد از گزارش وزیر آموزش و پرورش به نمایندگان اظهار داشت: حقوق شهروندی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاید بتوان در مصادیق مختلف جستجو کرد که قطعا آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت و رسیدن به دانشگاه یکی از آنهاست که قانون اساسی بر آن صحه گذاشته و در اصول مختلف در برقراری تأکید کرده است. ♦️خضریان گفت: در حوزه تشکیلات‌سازی و فکری در آموزش و پرورش اتفاقات عجیب رخ داده است که در محدوده مدارس لاکچری و غیرانتفاعی است؛ چرا که برخی تفکرات و جریانات انحرافی از جمله در آموزش و پرورش ما با وجود داشتن مدارس غیرانتفاعی در حال تشکیلات‌سازی هستند. ↩️وی در پایان خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: شما نه به عدالت آموزشی توجهی می‌کنید و نه به شفافیت و نه به در برخی مدارس لاکچری. @tollabolkarimeh 🌷
💢 مناظره خطرناک 🔻مناظره ای که در فضای علمی برگزار نشود صرفا استدلالات متقن نتیجه را تعیین نمیکنند. ❗️قضیه این مناظره چنان نوشتن و کشیدن تصویر مار است. آقامیری چنان حرف اشتباه خودش را به تصویر میکشد که مخاطبان به صحت مقدمات و نتیجه گیری بحث هایش دقت نمیکنند. دقت داشته باشیم مناظره در فضا علمی برگزار نمیشود بلکه مخاطبان مردم عادی هستند و آقامیری خوب بلد است ذهن مخاطب خود را تسخیر کند! /رصد @tollabolkarimeh 🌷
🔴 چطور سیاهی ها را فریاد کنیم؟ 🖌 🔻 در چند ده روز گذشته جامعه رسانه ای ما درگیر با چند موضوع تلخ بوده است. از رومینا تا آسیه پناهی تا غیزانیه تا عمران محمدی و این روزها هم طبری و ... 🔻سوال خیلی ها اینست که چطور به این موضوعات بپردازیم که مطالبه ما مورد سواستفاده ضدانقلاب قرار نگیرد. 🔹پاسخ اول و کلیدی اینست که مطالبه این موضوعات اولا باید در دست انقلابی ها باشد. هیچ سیاهی نباید سفیدنمایی شود. هیچ تلخی را نمی شود مزه کرد و به ناخوشی اش بی اعتنا بود. ظلم در هر اندازه ای در جمهوری اسلامی قباحت ایدئولوژیک دارد نه صرفا نگرانی بابت کارآمدی. انقلاب اسلامی شکل گرفت تا بساط ظلم برچیده شود. غصه عمیق مولا از ماجرای خلخال و زن یهودی، قصه باشد یا افسانه، مبنای دینی و منطقی در حکومت دینی دارد. بیرق مطالبه ایندست مسائل نیز باید دست انقلابی ها باشد. باید فریاد کنند؛ آنهم به صدای بلند. 🔹با این توضیح چه کنیم که مطالبه ما دستاویز ضدانقلاب نشود؟ چه کنیم پازل ضدانقلاب را کامل نکنیم؟ بالاخره ضدانقلاب لاشخور وار نشسته و مترصد است ظلم را امری دامنگیر در انقلاب نشان دهد. 🔻سوال اینست که چه کنیم تا دچار خطای تحلیل و خطای مطالبه نشویم؟ 🔹خلاصه و روان و ساده بگویم؛ به اثر رفتارمان در مخاطب توجه کنیم. اگر اثر رفتار ما این شد که مخاطب احساس کرد سیاهی سراسری است یعنی به خطا رفتیم. اگر حس کرد گرفتار بن بستیم دچار اشتباه شدیم. اگر ناامید از آینده شد یعنی به هدف نزدیم. 🔹اگر سوال کرد پس فرق ما با طاغوت و دیگر حکومت های مستبد چیست یعنی مصداق را تعمیم به ساختار دادیم؛ فرد خطاکار را به خطای نظام ارتقا دادیم و فساد مصداق را تبدیل به فساد سیستمی کردیم. نقد و مطالبه ما چه در ساحت ادبیات و چه بیان مشکل یک تفاوت جدی با ضدانقلاب دارد و آن اثرش بر مخاطب است. 🔹ایجابی بحث کنیم. جوان انقلابی وقتی ظلمی را پی گیری می کند در نهایت مخاطب باید حس "حرکت" کند. حس اینکه در حال شدنیم. در حال اصلاحیم. مطالبه باید مخاطب را به حرکت برای اصلاح وادار کند نه نشستن و ناامیدی. 🔹خیلی وقت ها نقدها، ولو نقد دولت و قدرت نتیجه اش می شود قهر مردم از صندوق. اگر نقد کردیم و آنوقت مردم را برای تغییر وضع موجود پای صندوق آوردیم، هنرست واگرنه همان می کنیم که زمین بازی رقیب بدذات است. چنان مطالبه و نقد کنیم که انتخاب مردم تغییر کند نه با هر نوع انتخابی خداحافظی کنند. در مکتب امام و به حکم مردمسالاری، رای سبز و بنفش و سیاه از بی رایی بهترست. ✅ ؛ نقد کردن تمام حیثیت نظام، نه لازم بلکه واجب است، اما نتیجه اش باید امید به اصلاح باشد...همین ملاحظه سبک و ادبیات و روش نقد را تعیین می کند. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پخش برای اولین بار 💠 🎬 کلیپ فوق العاده مهم از از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر تاریخ در پاسخ به تهمت ها و شایعات اخیر علیه ( قسمت 1 از 2 ) 👈 چرا رهبری جلوی انحرافات را نمی گیرد❓ 👈 چرا رهبری جلوی مسئولین بی کفایت را نمی گیرد❓ @tollabolkarimeh 🌷
علامه : فقه و اصول، على رغم آن كه بسيار ارزشمند است و نيازهاى گوناگون فرهنگ اسلامى را تأمين مى كند؛ با آن‌ها نمى توان خدا را اثبات و شبهات الحادى را رد كرد. امروز در عالم مكتب‌های الحادى متعددى وجود دارد، فقط منحصر به مكتب ماركسيسم يا ماترياليسم نيست. بسيارى از مكتب‌ها و فلسفه ها الحاديند منكر دين هستند يا در مسائل اعتقادى شبهاتى دارند. امروز اينگونه مكاتب در دنيا بسيار رواج پيدا كرده است و نمى توان بدانها با «اصالة البرائة»، «استصحاب قهقرايى» و «تمسّك به عام در شبهه مصداقيّه» و امثال آن پاسخ داد. 📖 مباحثی درباره حوزه، ص۹۷تا۱۰۰ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ کوتاه ✔️ به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) و حادثه‌ی حمله‌‌ی وحشیانه حکومت پهلوی به مدرسه فیضیه قم /مباحثات @tollabolkarimeh 🌷
سندروم اعدام‌درمانی دیرزمانی است که جامعه ایرانی مبتلا به یک بیماری شده است؛ اعدام کنید تا اوضاع بهتر شود. در پس ذهن و در کلام بسیاری از ما ایرانیان این پاسخ جادویی به عنوان پاسخی برای بسیاری از معضلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی مطرح میشود و با افسانه‌هایی مثل اینکه فلان پادشاه، فلان نانوا را انداخت در تنور و بعد از آن دیگر نانواها در تهران نان خوب دست ملت میدادند و یا خدا فلانی را رحمت کند که هی قاچاقچیان مواد مخدر را اعدام کرد و مواد مخدر کم شد و یا فلانی فلان و ..... و الان هم برخی فکر میکنند که برخی التهابات اقتصادی در سکه و قیر و ماشین و کشک و پیاز و چغندر را میتوان با اعدام به سامان کرد و از این پیچ تاریخی و این موقعیت حساس کنونی سر به سلامت برد. القصه اینکه همیشه این ‌شعر و شعار و‌ عدم‌شعور در جامعه ما جاری است که: «تا فلانی کفن نشود این وطن وطن نشود» کدام جامعه‌ای با اعدام مشکلاتش حل شد که ما دومین جامعه باشیم؟ چرا در هر موضوعی اعدام را تجویز میکنیم؟ کدام‌تحقیق جرمشناسانه اثبات کرده است که مجازات شدید، بر کاهش جرم و یا پیشگیری از جرائم تاثیرگذار است در حالیکه بسترهای ارتکاب جرم در جامعه کماکان باقی است؟ طرفه آنکه قانونگذار ما چون از همین بستر فرهنگی و اجتماعی برخاسته است، سخاوتمندانه اعدام را در بسیاری موارد (بیش از شصت عنوان) تجویز کرده است که نباید میکرد و میزان اعدام یکی از بالاترین رکوردها را در دنیا دارا هستیم. طرفه‌تر آنکه وجود برخی عناوین فقهی محدود، با تفاسیری غیرفقهی چونان توسعه یافته‌اند که اکثریت اعدامهای کشور را پوشش میدهند؛ نمونه بارزش اعدام در جرایم مواد مخدر است یا وضع ماده ۲۸۶ و افساد فی الارض و .... . القصه مشکل ما، آن‌ تلقی فرهنگی است و ما باید بر آن اندیشه برآشوبیم و جان انسانها برای ما اهمیت داشته باشد و با منطق با آنانی که مبتلای به این سندروم هستند گفتگو کنیم تا مگر بعد سالها این بیماری تاریخی درمان شود. پی‌نوشت اول: نظام فقهی بدون اعدام نمی‌تواند باشد اما داشتن اعدامهای فراوان، ذاتی این نظام نیست پی‌نوشت دوم: داشتن اعدام کم، مطلوب است اگر این حرف را قبول نداشته باشیم، باید خیلی در مورد وجود آن بیماری در وجودمان تامل کنیم. ✍ محسن برهانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران @tollabolkarimeh 🌷
✅ تقاضای امام صادق(ع) از شیعیان: مایه ننگ و شرمندگی ما نباشید! ⚫️ سالروز شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) تسلیت باد! /بنیاد شهید مطهری @tollabolkarimeh 🌷
🔹حوزه‌های علمیّه مرکز اسلامند؛ بالاخره دین باید فهمیده بشود، شناخته بشود، دانسته بشود، عمق‌یابی بشود، [لذا] مرکز لازم دارد؛ این مرکز، حوزه‌های علمیّه‌اند که عالِم دینی درست میکنند. حوزه‌های علمیّه، مرکز تعلیم اسلامند. 🔸اسلام فقط معرفت نیست، تعهّد به عمل و احکام اسلام هم جزو اسلام است؛ یعنی یک وقت هست که ما اسلام را... فقط عبارت میدانیم از اصول و فروع و اخلاق و همینهایی که هست [که] واقعیّت هم همین است... خب اینها را باید برویم در حوزه‌ی علمیّه یاد بگیریم.‌ لکن این [برداشت] درست نیست؛ این بخشی از کار حوزه‌های علمیّه است؛ چرا؟ چون این بخشی از اسلام است. 🔰 بخش دیگرِ اسلام عبارت است از کردنِ این حقایق در متن جامعه، در متن زندگی مردم، یعنی هدایت؛ این بخشی از اسلام است دیگر. 🗓۱۳۹۸/۲/۱۸ @tollabolkarimeh 🌷
🔺 از عوام تا عوام 🏴 به‌مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام 💠 و مِنهُمْ أُمِّیُّونَ لا یَعْلَمُونَ الْکِتَب إِلا أَمَانىَّ وَ إِنْ هُمْ إِلا یَظنُّونَ / بقره : ٧٨ ✍️ و پاره‌ای از آنان [یهودیان] عوامی هستند که کتاب خدا را جز مشتی خیالات و آرزوها نمی‌دانند؛ و تنها به پندارهایشان دل بسته‌اند. ✔️ در ذیل این آیهٔ شریف چنین نقل شده است که مردی خدمت امام صادق علیه‌السلام عرض کرد: 🔹 ای پسر رسول خدا (ص)! با این‌که اطلاعی از کتاب آسمانی خود جز از طریق علمایشان نداشتند، چگونه خداوند آنها را به‌خاطر تقلید از علما و پذیرش آنان مذمت می‌کند؟!! 🔹 اگر تقلید از علما برای «عوام یهود» جایز نباشد، هم نباید از علمای شیعه تقلید کنند!! آیا عوام یهود با عوام شیعه که از علمای خود تقلید می‌کنند، تفاوت دارند؟! 🔲 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: 🔹 فرق آنها این است که از وضع علمای خود آگاه بودند و می‌دانستند که آنها به صراحت دروغ می‌گویند، حرام و رشوه می‌خورند و احکام خدا را تغییر می‌دهند. آنها با وجدان خود این حقیقت را دریافته بودند که چنین اشخاصی فاسق‌اند و جایز نیست سخنان آن‌ها را دربارهٔ خدا و احکام او بپذیرند. به این دلیل، خداوند آنها را نکوهش کرده است. 🔹 اگر هم از علمای خود فسق آشکار و تعصّب شدید و حرص به دنیا و اموال حرام را ببینند و با این حال از آنها پیروی کنند، مثل یهود خواهند بود که خداوند آنها را بخاطر پیروی از علمای فاسق نکوهش کرده است. ➖ سپس امام صادق علیه‌السلام فرمودند: ⭕️ عوام باید از علمایی تقلید کنند که پاکی روح خود را حفظ می‌نمایند، دین خود را نگه می‌دارند و مخالف هوا و هوس و مطیع فرمان خدا هستند. 📚 الاحتجاج ٢ : ۵٠٨-۵١٢ ، الحدیث ٣٣٧ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✖️گرفتار ها شدیم.. گفتند باید به تصویر مبارک امیرالمومنین آب دهان بیندازید و به او فحش دهید.. وگرنه کشته میشوید!! السلام علیک یا (ع) @tollabolkarimeh 🌷
🔸 کمدی زنان در تلویزیون اشکال دارد 🔸واکنش امام صادق (ع) به خنده با نامحرم حجت‌الاسلام استاد حوزه علمیه قم: 🔹 ابوبصیر می‌گوید: جلسه قرآن داشتم، خانمی شاگردم بود. روزی من شوخی‌ تندی کردم و آن خانم و من بسیار خندیدیم، فردا به محضر امام صادق علیه‌السلام رسیدم، امام(ع) فرمود: ابوبصیر چه به خانم گفتی؟ او از خجالت عبایی یا چیزی که به همراه داشت جلوی صورتش گرفت تا امام او را نبیند. . او عذرخواهی کرد اما امام نپذیرفت و فرمود: توبه این کار تو به این نیست، دیگر نمی‌خواهد جلسه قرآن را برگزار کنید. 🔹دختر جوان هفده هجده ساله‌ای را می‌آورند تا استندآب کمدی ایجاد کند، هزار اَدا و اطوار در می‌آورد ببیند می‌تواند از مردم که در مقابل او هستند نمره بگیرد یا نه. این برنامه شب ما است و صبح زود سخنرانی یک از روحانیون را می‌گذارند. @tollabolkarimeh 🌷
⚡️ امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با به مبارزه برخاستند و يک در را بنیان نهادند. ⚡️ یکی از مکاید در طول تاریخ، مکتب‌سازی‌های بدلی بوده است. 💠 : 🔸 مکتب‌سازي و ايجاد يک معنويت مبهم در مقابل گرايش توحيدي، از مکايد درازمدت است که هميشه دنبال مي‌کند. اين مکتب‌سازي از «حَسبُنا کتاب الله» شروع مي‌شود تا بعد در دوره بني‌اميه و معاويه به جايي مي‌رسد که کاملاً وجود مقدس اميرالمومنين(ع) را رصد مي‌کند و هر کاري حضرت مي‌کنند بدلش را مي‌سازد. فرقه‌هاي کلامي و گرايش‌هاي معنوي منحرف که الان پيدا می‌شود تصادفي نيست و همان‌طور که الان دستگاه شياطين جن و انس تفرق معنوي و ايجاد گرايش‌هاي باطل را مديريت مي‌کنند، در دوره‌هاي قبل هم همين‌طور بوده است. من در کتاب توحيد صدوق، انحرافاتي که در دنياي اسلام در موضوع توحيد شده است را ديدم. در تفسير توحيد يک طيف، از کساني هستند که به «تعطيل» يا «تشبيه» رسيده‌اند. اينها مکتب‌سازي است و ريشه‌اش به دستگاه طواغیت و شیاطین برمي‌گردد. درواقع، يکي از کارها ايجاد کالاي جايگزين است که در آن دوره هم به‌شدت اتفاق افتاده است، مثل تحريف اسلام، تحريف و حتي روش فقاهت، تحريف که در همه اين‌ها مکتب‌سازي‌هاي متعدد انجام شده است؛ از اشاعره و جبريه بگيريد تا مرجئه. اين‌ها همه ساخته و پرداخته عملي دستگاه طواغیت و بني‌اميه است و تصادفاً ظهور پيدا نکردند. شأني که وجود مقدس امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در اين زمينه دارند چيست؟ 🔸 همان‌طور که شيخ مفيد نقل کرده‌اند قبل از امام باقر(ع)، تشيع که مکتب حق است يک روشن و حتي يک و يا داراي چارچوب روشن نداشت و ما گاهي در فقه نيازمند اهل سنت مي‌شديم، ولي امامین صادقین(ع) يک درست کردند. در صدر اسلام واقعا اين گونه بود و نبض فرهنگ در دست امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بوده است. ایشان هم مبارزه با گرايشات منفي مي‌کردند و جلوي آن معنويت باطلي که بعد مبدأ پيدايش گرايشات صوفيانه شد ايستادند، و هم به‌شدت با گرايشات انحرافاتي و ظاهري‌گري مبارزه کردند و به دنبال ايجاد يک عقلانيت استوار شيعي در کلام و در اعتقادات بودند. ايشان يک بناي عظيمي را در فقه و کلام و عرفان و اخلاق گذاشتند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من معتقدم حوزه گرفتار نوعی سکولاریزم شده ... من حوزه رو مقدس نمیدونم، محترم میدونم ... _ احمد رهدار _ برنامه زاویه شبکه۴ / موضوع: حوزه علمیه نظاره‌گر یا تصمیم‌ساز @tollabolkarimeh 🌷
🚫 مبلغان الازهر مصر بازی پاب جی را حرام اعلام کردند. 🔹 بازی موبایل پاب جی ( pubG ) به علت آسیب رساندن به روح و روان کودکان و نوجوانان حرام اعلام شد. 🔸 بعد از اینکه روانشناسان گفتند بازی پاب جی باعث بیشتر شدن رفتارهای خشونت آمیز و افزایش نفرت بین کاربران می‌شود، مبلغان دینی الازهر مصر پاب جی را حرام اعلام کردند. 🔹 یکی از اشکالات این این است که کاربران را برای کسب امتیاز بیشتر مجبور به زانوزدن و سجده در برابر بت‌ها می‌کند. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فضای مجازی فرصتی برای سعادت بشری ▪️ سخنان در مورد اهمیت فضای مجازی در عصر ما 🔻 استفاده خوب صورت نگرفته؛ کسانی که بتوانند خوب استفاده کنند به میدان نیامده‌اند! 🔻 ما طلبه نیستیم اگر با فضای مجازی جهان را تسخیر نکنیم! /تنویر @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توهین به امام علی علیه السلام و علیه السلام در فیلم آخرین جنگجوی قهرمان که شبکه نمایش پخش کرد در این فیلم پسر پهلوان ایلیا مورتز بعد از قرن ها برمی گرده و انتقام میگیره جالبه که لباسهای این پهلوان ایلیا لباس عربی با زره است و گفته میشه که اون همیشه دنبال عدالت بود ولی پسرش که مربوط به قرنها بعد است آدم دست و پا چلفتی است و... پهلوان ایلیا مورتز یعنی پهلوان علی مرتضی منظور از جنگ‌فرهنگی گسترده که رهبر انقلاب فرمودند ، همین نفوذی های داخل صدا و سیما یکی از مصداق هاش هست @tollabolkarimeh 🌷
32.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔔 امر به معروف و نهی از منکر، یگانه اصلی است که ضامن بقای اسلام خواهد بود. شهید مطهری (ره): ⭕️ قرآن کریم بعضی از جوامع گذشته را یاد می کند و می گوید: اینها متلاشی و هلاک شده اند به موجب اینکه در آنها نیروی اصلاح، امر به معروف و نهی از منکر نبود. @tollabolkarimeh 🌷
❇️ این کتاب ضعیف است، واقعا ضعیف است، استفاده نکنید لطفا !!! 🌀 یکی از سوالاتی که در ابتدای سخنرانی هایم در حوزه های علمیه یا جمع افراد فعال مهدوی می پرسم ، این است که کدام کتاب مهدویت را می شناسید و آن را یک کتاب معتبر می دانید ❓ در بالای 90 درصد جوابها ، نام یک کتاب مشترک به چشم می خورد 👈 یا ، نوشته مجتبی تونه ای 👉 👈 اینکه این کتاب چگونه بین همه شناخته شد، احتمالا بر می گردد به سخنرانی یکی از سخنرانان مشهور که در دهه 80 در یکی از سخنرانی هایش نام این کتاب را برد، و اتفاقا خودم هم در آن زمان به همین دلیل ، این کتاب را خریدم !!! اما وقتی وارد کار مهدویت و کار علوم حدیث و بررسی روایات شدم، تازه متوجه شدم که این کتاب چقدر مطالب غلط دارد و نویسنده محترم بدون داشتن تخصص مهدویت، فقط و فقط روایات را جمع آوری کرده، هم روایات فوق العاده ضعیف ، هم روایاتی از اهل سنت که خود سنی ها هم آن را ضعیف می دانند و هم روایات جعلی و دروغ ! بله ، جعلی و دروغ! 1️⃣ مثال اول، در کتابی که بنده در دست دارم در قسمت " س " ، شما به نام " سعیده " می رسید، وقتی صفحه را باز می کنید، نوشته شده است " سعیده " نام زنی هست که امام زمان را به شهادت می رساند 😱 👈 یعنی فاجعه از این بدتر نمی شود که نویسنده محترم نمی داند این روایت جعلی هست و اصلا سند ندارد و دروغ می باشد !!! اولین بار جناب حائری در کتاب الزام الناصب این قضیه را آورده که نه تنها این کتاب معتبر نیست، بلکه پر است از مطالب غلط و عجیب و غریب و روایاتی که اصلا تا چند سال اخیر وجود نداشته اند و یک مرتبه خلق شده اند!!!!!!! 2️⃣ مثال دوم اینکه در قسمت حرف (الف) در بحث اندام حضرت، یکی از روایاتی که آورده این چنین می گوید که اندام حضرت چونان مردان بنی اسرائیل است!!!! وقتی منبع را می بینید ، نوشته شده از کتاب ملاحم ابن طاوس ص 142 👈 این عزیز بزرگوار و نویسنده محترم باید بداند، درست است که سید بن طاوس از علمای جلیل القدر شیعه است ، اما خودش در مقدمه کتاب ملاحم ذکر کرده است که در این کتاب، قصد جمع آوری روایات اهل سنت درباره امام زمان(عج) را داشته و از سه منبع اهل سنت نام می برد که از قضا این سه منبع هم در نزد اهل سنت خیلی معتبر نیستند!!! 3️⃣در بحث سید خراسانی هم در روایات مشهور شیعه، شما هیچ اثری از سید بودن او پیدا نمی کنید و در روایات فقط نوشته شده خراسانی، اما این کتاب الفبای مهدویت آمده از یک روایت کتاب ملاحم و فتن جناب نعیم بن حماد که سنی هست و خود اهل سنت هم در نقل حدیث او را قبول ندارند، ویژگی های متعددی برای خراسانی ، اثبات کرده است!!! یاللعجب! 4️⃣ یادم نمی رود وقتی حاجیان عزیز ما در منا شهید شدند، عده ای عکسی از این کتاب را که حدیثی در آن آمده بود را دست به دست می کردند که مثلا حدیث داریم در این زمینه!!! در حالیکه آن حدیث را نوسینده محترم از کتاب " روزگار رهایی " یا اسم عربی " یوم الخلاص" آورده بود که از ضعیف ترین کتب نوشته شده در مهدویت است و البته اصلا آن حدیث هم ربطی به قضیه منا نداشت! 👈 اینکه چرا نویسنده محترم کتاب الفبای مهدویت، از یک کتاب بی هویت ، حدیث نقل می کند ، جای شگفتی دارد و نمونه های دیگری که فعلا مجال نوشتن نیست، البته در آخر عرض کنم که ما نمی گوییم این کتاب صد در صد همه مطالبش غلط هست، خیر، قطعا مطالب خوب هم پیدا می شود، اما قطعا کسیکه تخصص مهدویت و حدیث ندارد، نمی تواند از این کتاب استفاده کند ، چون با انبوهی از مطالب غلط و روایات بی سند روبرو می شود . 🌀 به همه عزیزان هم توصیه می کنیم در بحث مهدویت ، یا به کتب انتشارات مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد مهدویت رجوع کنند یا اگر کتابی غیر از این دو انتشاراتی خواستند بخرند حتما با اساتید مهدویت مشورت کنند. ✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @tollabolkarimeh 🌷
🔴 اسم رمز انقلاب ✔️انقلاب جهشی در راستای نابودی طاغوت سیاسی(فرعون)، طاغوت اقتصادی(قارون) و طاغوت فرهنگی(هامان) بود... و چه روشن انقلاب اسلامی سال۵۷ انقلابی موفق در برانداختن طاغوت سیاسی بوده و اگر همزمان با فرعون، قارون را ساقط نکنید، طاغوت سرمایه‌داری اقتصادی آنچنان به رگ و ریشه حکومت نفوذ می‌کند تا آن را مجددا طاغوتی کند... ✔️این رسوایی‌های زنجیره‌ای، این شبکه درهم تنیده فساد و این تبعیض آشکاری که دیگر از پستوها خارج شده و مانور قدرت می‌دهد، اینها همگی شهادت به صدق این واقعیت می‌دهند که تنها اسم رمزی است که هیچگاه نباید متوقف شود. /شناخت رهبری @tollabolkarimeh 🌷
🔻 ارسالی کاربران سلام علیکم دیروز کلیپی از دکتر رفیعی را تماشا کردم که راجع به ویروس فضای مجازی می گفتند ونقد متولیانی که اقدامی انجام نمی دهند و وضع فرهنگی واعتقادی جامعه اینگونه شده است. اشاره داشتند به مناظره با شخصی که با اندکی دقت معلوم بود دعوت جناب آقا میری به مناظره بود.... امروز متوجه شدم مناظره در اینستاگرام برگزار شده است! پرسش بنده از این استاد گرانقدر و بزرگوار این است که: شما راجع به ویروس فجازی سخن گفتید اما چرا غافل از عامل انتشار دهنده ی این ویروس شدید؟! مطالبه گری برای وحمایت از تنها در حرف نمی شود. ✳️به عمل کار برآید به سخندانی نیست. ما از بزرگان واساتیدمان انتظار بیشتری داریم.✅ 🖋تبیان @tollabolkarimeh 🌷