eitaa logo
طلاب الکریمه
11.9هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
مظلومیت حضرت ابوطالب(ع) به روایت مرحوم حجةالإسلام والمسلمین سیدعلیرضاحائری(ره) انتشار به مناسبت 26 رجب، سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) ۴۰ سال از انقلاب گذشت. انقلابی که به برکت فرزندان ابوطالب(ع) شکل گرفت و به امید و پشتیبانی فرزندان آن حضرت ادامه دارد. اما یک خیابان در تهران به نام آن حضرت نداریم. یک مسجد به نام ایشان نداریم، یک دانشگاه نداریم،به نام گاندی و خالد اسلامبولی و ... داریم، به نام ابوطالب(ع) نداریم. ابوطالب(ع) از اوصیاست! کتاب بحار را بخوانید، از اوصیای پیامبران قبلی بود، بر دین پیامبران گذشته و یکتاپرست بود، اما این وهابی ها اجازه نمیدهند شما ابوطالب(ع) را مومن بدانید، ۵٠سال پیش کسی در عربستان کتابی نوشت به نام «ابوطالب مؤمن قریش» به همان وزان مؤمن آل فرعون، نویسنذه کتاب آقای خنیزی، ابوطالب(ع) را مؤمن قریش نامید. این مقدار برایشان قابل تحمل نبود، گرفتند محاکمه کردند و به اعدام محکوم شد،چون ایمان ابوطالب(ع) را اثبات کرده بود. اینقدر در ضلالتشان تعصب دارند و ما در حق خودمان این مقدار بی‌بخاریم. آخر کار مرحوم حکیم دخالت کرد و به واسطه های سیاسی اعمال فشار کرد و او را آزاد کردند. @rozaneebefarda @tollabolkarimeh 🌷
ایمان حضرت ابوطالب پدر امیرالمومنین علی علیه السلام.mp3
3.3M
❓ آیا حضرت ابوطالب پدر امیرالمومنین علی علیه السلام به اسلام ایمان داشته است؟ http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520 @tollabolkarimeh 🌷
🗳نگاهی به کنش رسانه‌ای این روزهای رقبای انتخاباتی ۱۴۰۰ ✍️معصومه نصیری ـ کارشناس رسانه 🔻«کارزار» شاید بهترین صفت برای انتخابات باشد؛ کارزاری که محل سنجش برنامه، خرد، عقلانیت، عملکرد و رفتار است و بر این اساس با نگاهی به برخی رفتارهای جریانی، جناحی و فردی، در فرایندی که این روزها شاهد خوردن استارت آن هستیم، چند روش جهت جلب نظر افکار عمومی، انحراف، دوقطبی سازی با استفاده از انواع رسانه‌ها را شاهد هستیم. 1️⃣«بزن زیر میز به هر قیمتی»: این استراتژی اکثرا توسط افرادی که خودشان در حاکمیت مسوولیت داشته و دیکته نوشته‌شده‌ای دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن‌ها برای افکار عمومی از کارنامه خود، به قانون، سیاست‌ها، ساختارها و .. حمله می‌کنند و سعی در ایجاد انحراف اساسی در برداشت‌های مردم دارند. این‌ها می‌گویند برای موفقیت در این رقابت باید هزینه‌تراشی کرد و بهترین راه زدن بر زیر میز و قهرمان سازی از خود و گرفتن ژست‌های مردمی است. 2️⃣«فقط ما خوبیم»: این گروه خود را وامدار و مالک کشور می‌دانند و هر کسی غیر خودشان را می‌کنند. این گروه درباره حمایت‌های قبلی خود از کاندیداها و خروجی‌هایی که داشته است، هیچ توضیحی نمی‌دهند و تنها بر طبل اینکه اگر ما نباشیم همه‌چیز از دست خواهد رفت می‌کوبند. 3️⃣«رقیب هراس‌ها»: این گروه بیشتر از برچسب‌زنی و پیش‌بینی‌های هراس‌انگیز و زیر سوال بردن افراد و نه تفکرات و استدلال‌ها بهره می‌برند. این گروه به‌خوبی می‌دانند برانگیختن احساسات مردم، یک موفقیت محسوب می‌شود مخصوصا اگر این حس و دلهره باشد. پس درباره رقیب اهریمن سازی می‌کنند. 4️⃣«ما و مردم؛ آن‌ها و نظام»: این دسته دوقطبی سازان قهاری هستند که در گام نخست با عنوان سازی و برچسب‌زنی، فرد، گروه یا جریانی را ذیل یک کلمه یا گزاره قرار می‌دهند و از این طریق به هدف خود که قرار دادن مردم در برابر هم، مردم در برای حاکمیت و معنادار کردن انتخابات هست، حرکت می‌کنند. این گروه به‌ظاهر با شعارهای فریبنده خود را مردمی معرفی می‌کنند و هر کسی مقابل آن‌ها بود را محصول یک مافیا و زد و بند سیاسی. این دسته از تکنیک سیاه و سفیدنمایی استفاده می‌کنند. 5️⃣«می‌توانستیم؛ اما نگذاشتند»: گروهی از جریانات که قصد کنشگری انتخاباتی دارند همواره سعی در ارائه تصویر از نهادهای پنهان و پشت پرده که مانع شده‌اند آن‌ها کار کرده یا شعارهایشان را عملی کنند، بهره می‌برند. و نداشتن اختیارات قانونی و ... شاه‌بیت سخنان این دسته است. 6️⃣«تکرارکنندگان بی‌اثری»: این گروه با استفاده از تکنیک تکرار سعی می‌کنند القا کنند که رای شما اثر ندارد، نتیجه رای هم اثری ندارد و اوضاع بهبود نخواهد یافت و همه‌چیز نمایشی و فرمایشی است. این گزاره‌ها با تکرار افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. 7️⃣مبهم گویان: این گروه جز ترسیم دره عمیق کم‌کاری قبلی‌ها، همواره درباره خود، جریان و برنامه‌هایشان مبهم و کلی سخن می‌گویند و مخاطب متوجه راهکار یا برنامه آن‌ها برای حل مشکلات نمی‌شوند چراکه اساسا برنامه‌ای ندارند. این‌ها ضعف‌ها را به‌قدری بلند فریاد می‌زنند که دست خالی بودن خودشان ذیل این صدای بلند گم می‌شود. 💠قطعا گروه‌های دیگری نیز هستند که به مرور و انتخاباتی شدن بیشتر فضا، درباره آن‌ها خواهیم گفت اما مخاطب باید بداند اساسا در یا اغلب اوقات، واقعیت‌ها به‌طور بیان و بازنمایی می‌شوند تا از سوی مخاطب، واکنش و رفتاری و نه آگاهانه و خردمندانه سربزند. @tollabolkarimeh 🌷
🔘 دیدار شیفتگان خدمت به دین و ملّت در تقاطع پوپولیسم و التقاط..! 🌐 Sollam.ir/post/213 متن کامل 🔹 جریانات مطرح سیاسی کشور که غالباً اتاق فکر و عملیات آنها در تهران است همواره به این مهم التفات داشته‌اند که بدون اتکاء به قم و دست و پاکردن یک عقبه تئوریک دینی نمی‌توانند قد علم کرده و در سپهر سیاسی کشور دوام توأم با مقبولیت و مشروعیتِ ولو عرفی داشته باشند، لذا همواره در تلاش بوده‌اند و هستند تا حزب و گروه و تشکیلات خود را به یکی از رجال مذهبی و یا بیوت و مراکز دینی در قم گره بزنند. لذا یکی از بهترین روش‌ها برای تحلیل و بررسی جایگاه دین و قرائت از اسلام در اندیشه سیاسیون، تحلیل و بررسی ارتباط و تعامل افراد و گروه‌ها و جریانات سیاسی تهران با رجال و بیوت و مراکز شهر مقدس قم است. 🔸 اما چرا علوی بروجردی!؟ جذابیت علوی بروجردی برای احمدی‌نژاد چیست؟ یا برعکس، احمدی‌نژاد چه جذابیتی برای علوی بروجردی دارد؟ اساساً این دو رجل مذهبی و سیاسی چه نقطه اشتراکی دارند و یا پیدا کرده‌اند که همنشین هم شده‌اند!؟ کدامین وَتَر این دو ضلع زاویه دار و یا زاویه گرفته از مبانی اسلام انقلابی را به هم وصل کرده است؟ منافع مشترک، یا بُعدِ از محور ولایت مطلقه فقیه و گفتمان انقلاب اسلامی؟ کدام؟ پای چه منافعی در میان است که دو چهره‌ای که به عبارتی مغضوب جریانات مطبوع فرد مقابل بوده‌اند امروز بر سر یک میز جلوس کرده و هم پیاله و پیمان شده‌اند... که باید هوشیار بود و دید و از مسائل غافل نشد. 👤 حسین کاوه ✍️ 🆔 eitaa.com/joinchat/728039441C2e847df137 @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سخنان استاد تراشیون درباره حضور 14 میلیون دانش آموز در فضای مجازی بی ضابطه ◽️تصمیم مسئولان در گسیل 14 میلیون دانش آموز به غیراستاندارد، صدای اعتراض کارشناس را در آورد. @tollabolkarimeh 🌷
🔍بازی رسانه‌ای جدید 🗒 شفقنا در پی دیدار پاپ با آیت الله سیستانی ویدئویی از سخنان پاپ در راه بازگشت به واتیکان منتشر کرد. 🔺در خبر شفقنا تنها این قسمت از سخنان پاپ برای معرفی این ویدئو آورده شده است: «آیت الله سیستانی مردی متواضع و حکیم است.» 💡اما پاپ در این فیلم میگوید: 🔹آیت‌الله سیستانی گفت ۱۰ سال است با افراد سیاسی دیدار نمی‌کند. 🔹او گفت تنها پذیرای کسانی می‌شود که اهداف دینی دارند. 🔸علیرغم ادعای پاپ مبنی بر عدم دیدار آیت الله سیستانی با شخصیت های سیاسی، ایشان تاکنون دیدارهای متعددی با شخصیت های سیاسی داشته‌اند که به عنوان نمونه میتوان به دیدار با ، ظریف و نماینده سازمان ملل در سال اخیر اشاره کرد. 🔸بنابراین انتشار این ویدئو یا نشان‌دهنده عدم صلاحیت گردانندگان این پایگاه خبری است و یا بار دیگر غرض‌ورزی آنان را ثابت میکند؛ چراکه برای از انتشار سخنان کذب نیز ابایی ندارند. درحالیکه رسانه خود را "رسانه دین و دینداران" معرفی کرده‌اند! @hojreh14 @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞حتما کارتون پینوکیو را دیده اید... ⁉️آیا میدانید منظور نویسنده ایتالیایی این کارتون زیبا، جناب کارلو کلودی؛ از خلق نقش پدر ژپتو، پینوکیو، جینا ، پری مهربون، گربه نره و روباه مکّار در این فیلم جذاب چیست؟ ⁉️آیا میدانیدچرا در آخر داستان ( وقتی پینوکیو نزد پدر جپتو برمیگردد) ، تبدیل به یک انسان واقعی میشود؟ این کارتون یک دوره انسان شناسی است... حتما این فیلم کوتاه و لذت بخش را ببنید @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴روح داعش در شبکه نمایش خانگی 🔞 🔹خشونت‌های وحشیانه در سریال‌های جدید 🔹آیا نظارتی بر شبکه نمایش خانگی وجود دارد؟ ❗️ فیلم حاوی تصاویر بسیار خشنی است ... @tollabolkarimeh 🌷
💢 اگر حدود رعایت نشود، چیزی جز هوا و هوس و وسوسه نخواهد بود. علامه : گذشته از متون به یاد ماندنی شیخ اکبر ( ) و شیخ کبیر () و کسی که در این زمینه مطالب دلپذیری دارد قدّس سرّه است که خود قدم به قدم این عقبه ی کئود و صعب العبور را پیموده و ره آوردِ مشهود را به لسان عقل در فاهمه ی اهل وفا و صفا تزریق و افاضه کرده است. وی درباره ی می گوید: " ان الشیخ هو الانسان الکامل فی علوم الشریعة و الطریقة و الحقیقة البالغ حدّ التکمیل فیها" و شریعت را حدوثاً و بقائاً پایه ی طریقت می دانر که اگر حدود شریعت رعایت نشود طریقت هوا و هوس و وسوسه خواهد بود، چنان که اگر شرایط طریقت ملحوظ نگردد حقیقت به صورت زندقه و در می آید و راه رسیدن به معارف ناب و نیل به مقام انسان کامل را همانا راه یعنی؛ ، تصفیه و ی روح بر اساس عمل به فرایض و سنن و پرهیز از محرم و مکروه و ... می داند. 📚 عین نَضّاخ (شرح و تحریر آیت الله جوادی آملی) ، ج۱، ص ۸۸و۸۹ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*خدایا مرا با کاسبان دین هم‌آواز نکن* ⭕️📹 نیایشی شنیدنی از مرحوم علی شریعتی: 🔸خدایا مگذار که ایمانم به اسلام و عشقم به خاندان پیامبر، مرا با کسبه دین و حمله تعصب و عمله ارتجاع هم آواز کند 🔸 و آنچه را که می‌دانم بخاطر آنکه بد می‌دانند کتمان نکنم... @hojre_enghelab @tollabolkarimeh 🌷
🔴کتاب جاهلیت مدرن کتابی برای عصر حاضر. 📖 📚مشکلات جامعه در آخرزمان
اَلا یا أیُّهَا المَبعوثُ فی کهفِ الحراء حَقّاً أَجِرنا مِن بلاءِ العَصرِ و المَوْحوشَةِ المَحشر «ای کسی که در غار حراء به حق مبعوث شدی، ما را از بلا و امتحانات این دوران و از وحشتِ سرای محشر که پر از جانوران(اهل دوزخ) است امان و نجات عنایت کن.» @qalamhayeashegh
💠دشمنی امروز با جمهوری اسلامی، مانند دشمنی با بعثت پیامبر در صدر اسلام 📌مقام معظم رهبری (مدّظله العالی): 🕋بعثت پیامبر، کامل‌ترین و جامع‌ترین و ماندگارترین بعثت‌هاست. امروز هم، «بعثت» در حال انجام است. وقتی قرآن را می‌خوانید و برانگیخته می‌شوید، یا وقتی ملت ایران که پشت امام(ره) قرار می‌گیرد و سختی را تحمل می‌کند و یک بنای پوسیده‌ی چندهزارساله را به‌هم می‌ریزد و بنای اسلامی تأسیس می‌کند، ادامه‌ی بعثت است. 🔰آن کسی که امروز با «جمهوری اسلامی» دشمن است، مثل همان کسی است که در صدر اسلام با «بعثت پیامبر» دشمن بود. ٩٨/١/١۴ 💐🌺سالروز بعثت نبی مکرم اسلام صل الله علیه وآله و سلم، مبارک باد🌺💐 @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 منطق پیامبر رحمت: سازش یا...؟‼️ 🔻 | رهبر معظم انقلاب در سخنرانی امروز خود به بهانه عید مبعث به زیبایی یک درسنامه اسلام سیاسی ارائه فرموده و در تبیین این مفهوم در فرازهایی به استناد کلام امام علی (ع) به تبیین شخصیت پیامبر اعظم (ص) پرداختند. در این نوشتار در تبیین و تشریح فرمایشات معظم له به توصیف شخصیت پیامبر با دال جاذبه و دافعه خواهیم پرداخت: 🍀 بهترین توصیف‌ها درباره حضرت خاتم‌الانبیا(ص) را امیرمومنان(ع) در خطبه ۱۰۸ نهج البلاغه فرموده است: "طَبِيبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ قَدْ أَحْكَمَ مَرَاهِمَهُ وَ أَحْمَى مَوَاسِمَهُ يَضَعُ ذَلِكَ حَيْثُ الْحَاجَةُ إِلَيْهِ ". طبیبی بود- نه در مطب نشسته- که دنبال دردمند می‌گشت برای علاج و تسکین درد. آنجا که درد با مرهم و مسکّن چاره می‌شد، مرهم‌هایی محکم می‌بست. 🍀 اما با همه جاذبه و مهربانی و عطوفتش، هر جا عفونت شدت گرفته بود، دریغ نداشت که بر موضع عفونت داغ بگذارد. آموخت که اصل دین جاذبه است اما حریم و حصار آن، همان دافعه‌ها و نهی از منکر و جهاد و مجاهدت‌ با پلیدی‌ها و فساد و طغیان و استکبار است. ☘ کار از همین‌جا دشوار شد. پیامبر(ص) "رحمهًْ للعالمین" بود اما نمی‌توانست باشد. جهاد کبیر و عدم تبعیت از مستکبرین، اشراف و طواغیت را از همان روز اول آغاز کرد. این منطق باصلابت، دشمن فراوان داشت؛ از سران قریش و امپراتورهای جهان، تا همراهان زیاده‌طلب و ریاست‌طلب و خودبنیاد. تا پایان تاریخ نیز هر ملت و حاکمیتی به آن حضرت اقتدا کرد، نوع این دشمنان ستیزه‌جو و متعدی را پیش روی خود خواهد یافت و این دشمنی خبیثان عالم ، نشانه سلامت یک ملت و حکومت است. ☘ پیامبر در چنین جهاد طاقت فرسایی ، جلوتر از همه بود؛ چنان که امیر مومنان (ع) درحکمت ۲۶۰ نهج البلاغه فرمود "کُنَّا اِذَا احْمَرَّ الْبَاْسُ اتَّقَیْنَا بِرَسُولِ اللَّهِ (صلى الله علیه وآله) فَلَمْ یَکُنْ اَحَدٌ مِنَّا اَقْرَبَ اِلَى الْعَدُوِّ مِنْهُ. هر گاه آتش جنگ، سخت شعله ور مى شد، ما به رسول اللّه (ص) پناه مى بردیم و هیچ یک از ما به دشمن نزدیک تر از او نبود". 🔹 رهبر عزیز انقلاب امروز در تبیین اسلام سیاسی و راز دشمنی طواغیت با آن فرمودند: "انقلاب عظیم اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره معاصر تجدید کرد. امام بزرگوار توانست همان خط بعثت را که در طول زمان کمرنگ بود، پررنگ کند و جامعیت اسلام را در عمل نشان بدهد و نشان بدهد که اسلام یک دین جامع است.... وقتی که این انقلاب تشکیل شد و نظام جمهوری اسلامی را به وجود آورد، همان حادثه ای که برای پیغمبران پیش می آمد، تکرار شد. یعنی اشرار عالم در مقابل این انقلاب صف کشیدند همچنانی که در مقابل پیغمبران صف میکشیدند." ۹۹/۱۲/۲۱ ✍ مهدی مهدیان http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w 🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd 🆔 | sapp.ir/zamanehh @tollabolkarimeh 🌷
🔸 مبارزه با سکولاریسم 💠 در طول تاریخ همیشه عده‌ای می‌خواستند امور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را از دین جدا کنند. امروز به آن می‌گویند سکولاریسم؛ اما اصل آن ریشه در تاریخ دارد. دعوای اینها با پیامبر (ص) این بود که توحید را وارد امور اجتماعی و اقتصادی و سیاسی نکن. پیامبر اکرم (ص) با بعثت خود، سکولاریسم را برانداخت. ۹۴/۱۲/۱۷ ✍آیت الله مصباح یزدی @tollabolkarimeh 🌷
تحلیل سخنان روز مبعث رهبری.MP3
8.49M
💥 تحلیل تاریخی سیاسی بیانات مقام معظم رهبری در روز 💥 👈 چرا بخش اعظم سخنرانی امروز رهبری درباره مبانی و حرکت اصیل دینی بود❓ 👈 چرا امروز رهبری از آیات متعدد قرآن مثال آوردند ❓ 👈 چه کار کنیم که صحبت های امروز رهبری را عملی کنیم❓ 🎤 با صحبت های از اساتید مهدویت ✅ نیروهای انقلابی حتما گوش دهند @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردی که به تنهایی بیشتر از یک حکومت کار می‌کرد ⭕️📹 استاد رحیم‌پور ازغدی: همه جا بحثه که ایشون شیعه‌ی جعفری بوده سنی حنفی بوده یه جا عمامه سیاه می‌بنده یه جا عمامه سفید؛ حتی یه مدت میره داخل از لژ ماسونی فرانسوی ببینه چه خبره؟ 🔸ایشان قطعاً یک عالم شیعه‌ی مجتهد است و شاگرد شیخ انصاری و ملا حسینقلی 🔸ایشان یکی از کسانی است که خیلی در توجیه برای حکم دادن در قضیه نقش داشته است📜 🔶 یک عده در الأزهر گفتند: یک کسی به نام جمال‌الدین آمده حرف های مُفت میزند مخصوصا وقتی دیدند روی میزش کره‌ی جغرافیایی دارد گفتند صد در صد است... @farizatain @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🔸 از اینستاگرام تا دولت انقلابی 🔹 در مواجهه با ساسی مانکن‌ها، مشکل ما با لیبرال‌هایی مانند آذری‌جهرمی و روحانی نیست، آن‌ها واداده و دل‌داده غرب هستند؛ تکلیف آن‌ها، و تکلیف ما در قبال آنها معلوم است. 🔹 مشکل ما با جماعت مذهبی و بعضاً به‌ظاهر انقلابی است، که وقت برجام و FATF، در صف اول پیکار با غرب و غرب زده‌ها هستند، و هرروز ده‌ها پست و مطلب می‌گذارند، اما وقت نبرد با همان جماعت لیبرال، در حوزه فرهنگ و مبارزه با رفتارها و فرهنگی که در عمل به صدور برجام ها منتهی می‌شود، ژست روشنفکری می‌گیرند، صف خودی را خالی می‌کنند و صف مقابل را رونق می‌دهند، و جاده صاف کن و توجیه‌گر آنان می‌شوند، و برای فضاحت‌کَده‌هایی چون تله‌گرام و اینستاگرام سینه چاک می‌کنند، و عملاً در جبهه غرب‌گداها و لیبرال‌ها و ضدانقلاب می‌ایستند. 🔹 کاش برای یک‌بار هم که شده می‌فهمیدند که آن نگاه سیاسی و دولت انقلابی که به دنبال‌ش هستند و برای تحقق‌ش می‌گویند و می‌نویسند و نقد و روشنگری می‌کنند، با وجود امثال اینستاگرام هیچ گاه محقق نخواهد شد. 🔹 کاش می‌فهمیدند که این چند میلیون کودک و نوجوانی که پای امثال ساسی مانکن می‌نشینند، در انتخابات فردا و فرداها هیچ‌گاه به دولت و مجلس انقلابی رای نخواهند داد. 🔹 کاش می‌فهمیدند که میلیون‌ها کودک و نوجوان و جوان بیگانه با مفاهیمی چون غیرت و حیا و از آن وحشتناک‌تر میلیون‌ها مریض جنسی، در آینده چه فاجعه‌ی اجتماعی بزرگی را برای کشور رقم خواهند زد. 🔹 کاش این جماعتی که افق‌های دوردست را برای اهداف انقلابی خود هدف گرفته‌اند، این فاصله کوتاه میان اینستاگرام تا دولت غرب‌پرست و ضدانقلاب را می‌دیدند. 🔹 خصوصاً با مجازی شدن مدارس و جنایتی که در نتیجه‌ی رهاکردن میلیون‌ها کودک و نوجوان در این قتل‌گاه مجازی، هم‌اکنون به صورت کاملاً مویرگی و هدفمند در کشور ما در جریان است. جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی @tollabolkarimeh 🌷
💢سخنرانی و مقاله‌ علیه اسلام من را از یک جهت خوشحال می‌کند! 🔹 من مکرر در نوشته‏‌های خودم نوشته‏‌ام من هرگز از پیدایش افراد شکاک در اجتماع که علیه اسلام سخنرانی کنند علیه اسلام مقاله بنویسند متأثر که نمی‌شوم هیچی، خوشحال هم می‌شوم. از یک نظر خوشحال می‌شوم از نظر چه؟ چون سبب می‌شود که چهره اسلام بیشتر نمایان بشود. 🔸 وجود افراد شکاک و افرادی که علیه دین سخنرانی می‌کنند یک وقت خطرناک است که حامیان دین آنقدر مرده و بی‌روح باشند که در مقام جواب بر نیایند. 🔹 اساساً دینی که منطقش بر اساس فکر است بر اساس عقل است بر اساس فلسفه است بر اساس یک سلسله مصالح است، در این جهت نگرانی‌ ندارد. 🔸 روی همین حساب از صدر اسلام آن آزادی تفکری که اسلام به همه مسلمین و به ملل دیگر درباره اسلام داد، هیچ ملت دیگری نداده است و این از افتخارات اسلام است. 📗 شهید آیت‌الله مطهری، آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۳۲۶-۳۲۵ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 (ع) چگونه خواهد بود❓ 🔻ویژگی مهمی که بانوانِ منتظر باید در خود تقویت کنند. استاد پناهیان @tollabolkarimeh 🌷
✅ بیانات از رهبر انقلاب در مورد «ولایت فقیه»، که احتمالاً نشنیده اید! 🔸 آن جاهایی که مصالح اجتماعی را ولی فقیه تشخیص می‏دهد و بر طبق ، یک دستوری صادر می‏کند، آن دستور، است. آن دستور، خودش یک دستور شرعی است. 🔸 مقررات جمهوری اسلامی، مقررات اسلامی و واجب الاطاعه است. آنچه که امروز در جامعۀ اسلامی، دستگاه قانون‏گذاری مملکت دارد قانون می‏گذارد ... اینها همه‏اش است. که امروز طبق قانون وضع می‏شود، و وارداتی که طبق قانون وضع می‏شود، تمام قوانینی که در شورای اسلامی می‏گذرد، همۀ آنچه که در حوزۀ اختیارات دولت هست و دولت آن را وضع می‏کند و اجرا می‏کند، همۀ آنچه که در حوزۀ دستگاه قضایی هست و دستگاه قضایی آنها را وضع می‏کند یا اجرا می‏کند، همۀ اینها مظاهر حاکمیت ولایت فقیه است. این در حقیقت به خاطر مشروعیت ولایت فقیه هست که این همه مشروعیت پیدا می‏کند. 🔸 در جامعۀ اسلامی، تمام دستگاه‏ها چه دستگاه‏های قانون‏گذار، چه دستگاه‏های اجرا کننده؛ اعم از قوۀ اجرائیه و قوۀ قضائیه، مشروعیتشان بخاطر ارتباط و اتصال به ولی فقیه است؛ والّا به خودی خود حتی مجلس قانون گذاری هم حق قانون گذاری ندارد. مجلس شورای اسلامی که قانون وضع می‏کند، معنای قانون وضع کردن چیست؟ معنای قانون وضع کردن این است که محدودیت‏هایی را در زندگی مردم بر طبق یک مصالحی ایجاد می‏کنند. خب، یک چنین کاری بنابر مبانی فقهی-اسلامی و بنابر اصل ولایت فقیه، برای هیچ کس جایز نیست و از هیچکس مشروع نیست مگر ولی فقیه. یعنی در حقیقت گذاری هم اعتبارش به اتکاء به ولایت فقیه است. 🔸 قوۀ مجریه، اعتبارش به اتکاء و امضاء و تنفیذ ولی فقیه است. اگر ولی فقیه اجازه ندهد و تنفیذ نکند و امضا نکند، تمام این دستگاه‏هایی که در مملکت مشغول کار هستند چه قانون گذاری، چه اجرائیات، کارهایشان بدون دلیل [شرعی] و بدون حق است و واجب الاطاعه و الزامی نیست. بخاطر ارتباط و اتصال به ولی فقیه هست که اینها همه مشروعیت پیدا می‏کنند. در حقیقت، ولایت فقیه مثل روحی است در کالبد نظام. 🔸 بالاتر از این من بگویم! در جمهوری اسلامی که ملاک و معیار و چهارچوب قوانین هست، اعتبارش به خاطر قبول و تأیید ولی فقیه است! والّا ، 50 نفر، 60 نفر، 100 نفر از هر قشری چه حقی دارند دور هم بنشینند برای مردم مملکت و مردم جامعه، قانون اساسی وضع کنند؟ چه حقی دارند که امضاء کنند قانون اساسی را و برای ، این قانون را لازم‏الاجرا بکنند؟ آن کسی که حق دارد که قانون اساسی را برای جامعه قرار بدهد، او ولی فقیه است. 🔸 [ولی فقیه]، همان دستگاهی است که حاکمیت الهی را از طریق وراثت پیغمبر و وراثت ائمۀ معصومین در اختیار دارد. او چون به خبرگان که بنشینند قانون اساسی بنویسند و او چون کرد قانون اساسی را، قانون اساسی شد قانون. 🔸 حتی ، مشروعیتش بعنوان یک از طرف ولی فقیه است. این ولی فقیه است که نظام جمهوری [را مشروعیت می بخشد]. 🔸 در حقیقت، ولایت و حاکمیت ولی فقیه، ولایت و حاکمیت فقه اسلامی است. ولایت و حاکمیت دین خداست. ولایت و حاکمیت ‏ها و . نه ولایت و حاکمیت یک ! یعنی خود ولی فقیه هم بعنوان یک شخص موظف است که از آنچه که حکم ولی فقیه است، اطاعت کند و تبعیت کند ... احکام ولی فقیه، حتی بر خود ولی فقیه [واجب است] ! 🔸دامنۀ ولایت فقیه، یک چنین گسترۀ بسیار وسیع و عظیمی را داراست که منتهی هم می‏شود به ولایت خدا. یعنی چون ریشۀ ولایت فقیه، ولایت الهی است و ریشۀ آن، ولایت پیغمبر هست و همان چیزی است که از پیغمبر و اوصیاء معصومینش و اوصیاء معصومین به علماء امت، فقها امت، منتقل شد، لذاست که دارای یک چنین سعۀ اختیاراتی هست. البته اگر ولی فقیه، بخشی از این اختیارات را به کسی یا دستگاهی داد، آن شخص یا آن دستگاه، دارای آن اختیاری که ولی فقیه به او داده، خواهد بود. 🔸 آن [اختیاری که در قانون اساسی به دستگاهی داده شده] هم اگر ولی فقیه، اختیار خاصی را به یک دستگاهی، به دولت، به یک وزارت خانه، به یک شخص، به یک بنیاد، به یک دستگاه، بدهد و تفیذ کند، آن اختیار متعلق به آن شخص یا به آن دستگاه خواهد بود. اما در حقیقت، اختیار واقعی و ولایت واقعی و حق واقعی یا به تعبیری، وظیفۀ واقعی، متعلق به شخص ولی فقیه است. منبع: (خطبه های نماز جمعه. 2/11/1366) @tollabolkarimeh 🌷