💢خب قبل از شروع مباحثی در مورد کارگردانی یکم در مورد اقناع سازی و تکنیک های اقناع صحبت کنیم
❓چه ضرورتی داره ما تکنیک های اقناع رو بدونیم؟
قبلا هم این دو نکته رو گفتم:
1️⃣ اینکه فیلم و سینما هم نوعی رسانه هستند پس بعضی از مباحث رسانه رو باید بدونیم تا بتونیم فیلم تاثیرگذاری بسازیم
2️⃣ اگر شما نتونید مخاطبتون رو اقناع کنید حالا به واسطه هنر فیلمنامه باشه یا تکنیک های تصویری و تدوین نمیتونید پیامتون رو بهش انتقال بدید، پس لازمه در مورد تکنیک های اقناع هم مطالعاتی داشته باشیم
✅پس یه چرخی بین تکنیک های اقناع بزنیم
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
هدایت شده از هیات حداث الحسین دارالعباده یزد
40.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فیلم_کوتاه
🔰فیلم کوتاه سبقت
تهیه شده در گروه رسانه راوین
|•هیئتحداثالحسین•|
https://eitaa.com/hoddas_lhossein
|•مدرسهتشکیلاتاسلامیمضماریزد•|
http://eitaa.com/mezmar_yazd
مدرسه تولید محتوا
#فیلم_کوتاه 🔰فیلم کوتاه سبقت تهیه شده در گروه رسانه راوین |•هیئتحداثالحسین•| https://eitaa.com/
👆این کار کوتاه حاصل زحمت بعضی از بچههای کانال هست
👏خدا قوت بهشون میگم 👏
👌همین که جسارت داشتند و تولید کردن خیلی ارزشمنده
🔻تولید یعنی مورد نقد و تحلیل قرار گرفتن
و نباید از نقد دیگران ترسید
اگر نقد منصفانه بود باید پذیرفت
و اگر نقد منصفانه نبود باید ازش عبور کرد
و خوشحال بود کار دیده شده که مورد انتقاد قرار گرفته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢تلنگرش مهمه
🔻این فیلم کوتاه ایده خوبی داشت و میتونست پرداخت بهتری داشته باشه
🔺شاید نقد های زیادی بشه بهش گرفت
♦️اما در فیلم کوتاه اگر مخاطب یک لحظه تلنگر بخوره وبه فکر فرو بره این یعنی موفق بودن اون فیلم و به نظرم این کار تلنگر داشت
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
#تکنیک_های_اقناع
💢تکنیک های اقناع در فیلم سازی
1. گواهی دادن ستاره ها، نخبگان و مردم عادی:
🔻در این تکنیک شما با استفاده از کلام یک دانشمند یا یک نفر که در فیلمتون مورد اعتماد بقیه هست اونو گواه بر درستی ادعا میگیرید تا مخاطب با شما همراهی کنه.
🔺این فن پای فرد سومی رو به میون میکشه تا گیرنده پیام سازنده فیلم رو راحت تر بپذیره.
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
🛑دوره جدید (از ایده تا تولید) با محوریت فیلمنامه نویسی و کارگردانی 🔻سرفصل های دوره 1️⃣ سوژه یابی 2
💢دوره جدید (از ایده تا تولید) با محوریت فیلمنامه نویسی و کارگردانی
🔻جلسه امروز در مورد ساختار فیلم نامه بود این سوال مهم که:
❓چه کسی، چه چیزی را چرا و چگونه در چه مکانی و زمانی انجام داده است؟
🔻جواب به این سوال یعنی ایجاد یک طرح داستانی برای نوشتن یک داستان یا ساختن یک فیلم
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
💢ساختار داستان 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
ساختار داستان.mp3
1.28M
#نویسندگی
💢ساختار داستان
🔻قسمتی از صوت جلسه دیروز در مورد ساختار سه پردهای داستان
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | برادرها خواهرها؛ عاشــــق شــــوید!
🎞 #نماهنگ ویژه «عاشق شوید»، برگزیده فانوس بهترین اثر بخش کلیپ و آیتم دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار
🔸 تهیه کننده: مهاجر توحیدپرست
🔹 کارگردان: سید علی حسینی، حنیف رحیمی
🔸 محصول مجموعه فرهنگی سرچشمه
💠 انتشار به مناسب سالروز شهادت آیتالله دکتر بهشتی
🔰 جشنواره مردمی فیلم عمار
✅ @AmmarFest
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دکوپاژ | #تیزر
💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی بدون قرار قبلی
با حضور:
▫️سرکار خانم دکتر زهرا راد _ تحلیلگر سینما
◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
🔗لینک فایل کامل تصویری
https://aparat.com/v/LKeXS
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی | #یادداشت
🔘 متن و حاشیه
▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ (#بدون_قرار_قبلی)
✍️متن آقای مصطفی گودرزی
◾️حالمان خوب شد
▫️جملهای که بعد اتمام اکران فیلم بدون قرار قبلی از حضار شنیده میشد
◾️اما مگر فیلم چه داشت که حالمان را خوب میکرد؟
▫️مگر نه اینکه ابتدای فیلم با مرگ آغاز شد و گره اصلی فیلم هم یک ارثیه بود که آن هم قبریست که در فرهنگی که سبقه مادی به خود گرفته به معنای نیستی و پایان است؟
◾️اصولا پرداخت به امر معنوی در فیلم کاری دشوار است که لازمه آن فهم عمیق امر معنوی و همچنین ورود غیر مستقیم به آن است، به طوری که مخاطب سینمای امروز احساس نکند که دوباره سازنده فیلم میخواهد باورهای خود را به او دیکته کند
▫️شعیبی از این بابت نمره خوبی میگیرد
◾️او تقابل میان تجدد و مادیت با سنت و معنویت را نه در حوزه نظر بلکه در عالم مصداق و بر روی یک قبر بنا میکند، البته مصادیق دیگری نیز در فیلم وجود دارد که به این جهت طرح ریزی شده اما آنچه خود نمایی میکند به ارث رسیدن یک قبر به دختر داستان که بزرگ شده عالم تجدد و عاری از معنویت و نگاه عرفانی و توحیدی به عالم هستیست .
▫️این ارثیه سبب بازگشت دختر به وطن میشود که نمادی از بازگشت به خویشتن و شاید فطرت توحیدیست، در این بازگشت انسان با خود رو به رو میشود که از کجا آمده و پیش رویش یک قبر که نماد به کجا میرود است.
◾️حال باید این انسان جستجو کند که این آمدن بهر چه بوده و آیا وطنش همین خاک است یا آن افلاک؟
▫️نکته دیگری که در بدون قرار قبلی توجه بیننده را جلب میکند پسری دارای اوتیسم است که تحت درمان پزشکان تن قرار گرفته و این درمان ها فقط مسکنی بر درد بوده و درمانی در واقع حاصل نشده، اما همین کودک وقتی تحت درمان روحانی قرار میگیرد و ابتدا معنای خانواده که محل آرامش بخشی به افراد در جامعه است را درک میکند از تشویشش کاسته میشود.
◾️بعد نوبت امر معنوی و روحانی میرسد تا روح این کودک را به اطمینان برساند و از تلاطم برهاند؛ اینجاست که شعیبی این امر معنوی را در حرم امام هشتم رقم میزند و نشان میدهد که به آرامش و امنیت رسیدن جز تحت ولایت ولی الهی اتفاق نخواهد افتاد.
▫️حالا بهتر میفهمیم که چرا بعد از دیدن بدون قرار قبلی حالمان خوب شد.
#سینما #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#تکنیک_های_اقناع
💢تکنیکهای اقناع در فیلم سازی
2. فن تداعی معانی
🔻سعی میکنید با ایجاد یه حس خوب در لحظات حساس فیلمنامه اون مفهوم و اون پیام خودتون رو در ذهن مخاطب قرار بدید تا هر زمان که یاد فیلم شما افتاد اون معنا در ذهنش تدایی پیدا کنه
🔺مثل پادای کنگفوکار3 که اون سکانسی که همه جمع شدن و نیروهاشون رو برای پو فرستادن تا با اون گاوه بجنگه من حس خیلی خوبی گرفتم و در حقیقت پیام وحدت و همبستگی رو به من انتقال داده و برام در جاهای مختلف که حرف از اتحاد هست اون سکانس تداعی میشه
♦️این روش باعث می شه هر وقت در آینده به اون محصول برخورد کردید، احساسات و انگیزه های درونیتون، شما رو به عملی متناسب با اون پیام حرکت بدن.
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
#تکنیک_های_اقناع
💢تکنیک های اقناع در فیلم سازی
3. ترس
🔻این فن تا حدودی در مقابل تداعی معانیه.
🔺در این جا از چیزهای دوست نداشتنی حرف زده می شه مثل تروریست، عدم رعایت حقوق بشر، زامبی یا زلزله و…
♨️شما بخاطر ایجاد وحشت با داستان فیلم همراه میشید و پیام فیلم رو تا حدودی میپذیرید یعنی اگر این اتفاق بیوفته چی میشه و ...
♦️بعد در فیلمهای هالیوودی یک نفر رو به عنوان ناجی شما از این ترس مشخص میکنن که اون پایان بخش این شرایط ناپایداره
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
#تکنیک_های_اقناع
💢تکنیک های اقناع در فیلم سازی
4.فن طنز
🔻وقتی که می خندیم، احساس خوبی داریم. بنابراین، اگر در فیلم نامه یا سناریو بتونیم لحظاتی مخاطب رو به خنده بیاریم گارد مخاطب شکسته میشه و آمادگی بیشتری برای پذیرش کار ما داره .
🔺تولید کنندههای فیلمها هم بعضا این مطلب رو میدونن و حتی در فیلمهایی با ژانرهای جدی هم طنز رو قاطی میکنن که اون تاثیر پیام و پذیرش پیام توسط مخاطب رو بالاتر ببرن.
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
💢چهاردهم تیر ماه
✅روز قلم بر صاحبان قلم مبارک
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
اهمیت داستان.mp3
2.45M
#نویسندگی
💢داستانگویی و داستانپردازی چه فایدهای داره؟
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
غدیر_نهایی.mp3
3.8M
#داستان
💢 شاهدان خاموش
✍️نویسنده: مصطفی گودرزی
🎙گویندگان: مهدی غفاری، ساره کمالی
🔗کاری از تیم ایده پردازی گروه تولید محتوا
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
#طنز_کوتاه
✍️فاطمه دماوندی_یکی از همراهان و اعضای تیم ایده پردازی تولید محتوا
💢میهمان، قسمت اول و آخر
👈هر میهمانی که می رویم روی اعصاب است و چون به خانه برمی گردیم و میهمان می آید،روی مخ!
پس در هر رفت و آمدی دو جیغ بنفش پنهان است که یکی بعد از رسیدن به خانه و آن یکی پس از خروج میهمان،از ریه و نای و حنجره کدبانوی خانه برمی خیزد و آسمان هفتم را هم می شکافد که:«چرااا؟!»
چرا چه؟!
آخر چرا به کار عروس کار دارید؟
مگر او چه هیزم تری را به شما فروخته است؟
جز این که سرش هرجا که هست در لاک خواندن کتاب است؟
گوشی که نیست، کتاب است! همان که یار مهربان است.دانا و خوش بیان است. به همین زودی فراموش کرده اید؟!
آها! فراموش نکرده اید،شاید منظورتان این است که کتاب«دِ مُده» شده.یعنی حالا با این همه تکنولوجی خواندن کتاب قدیمی شده!
خب،پس چرا..پس چرا به نوشتن گیر می دهید؟
نه بهتر بگویم مسخره کردن تان چه صیغه ای است؟
مگر نویسنده ها شاخ دارند یا دم؟
نه کتاب بخوانم،نه دستی روی کاغذ بگذارم و بنویسم و نه حتی کوچک ترین خیزی به سمت گوشی بردارم.شما بگویید چه کار کنم؟
یا باید
۱) ساکت باشم و به همراه دیگران فیلم های هزار بار تکراری«آی فیلم»را ببینم
یا
۲)گوشم ناخواسته چرخش ۴۷۹ درجه داشته باشد و چرت و پرتی های این یکی و آن یکی را بشنود که وقتی مورد اول اتفاق می افتد پشت سرم هزار و یک حرف می زنند که چرا زنت با ما حرف نمی زند؟
مگر ما چه کرده ایم که این چنین با ما برخورد می کند؟ و اگر مورد دوم پیش بیاید (که قطعاً با وجود خواهر شوهر عزیزتر از جان پیش می آید!) نمی دانم به کجا فرار کنم و پناه ببرم وقتی کتاب و دفتر و گوشی قدغن شده است!
گاهی هم که فلشی را پر می کنند از فیلم ها و انیمیشن های جورواجور که به حساب خودشان گودزیلاهای ۳ تا ۹ ساله مان را برای دقایقی آرام نگه دارند،انگار با کفش پاشنه میخی دارند روی ۳۱ جفت عصب نخاعی من راه می روند!
چرا که همه آن ها ایراداتی دارند و هر چه با زبان خوش
می گویم به این دلیل و آن دلیل دیدن این جور چیزها خوب نیست،گوش کر شان را به من می کنند که انگار نشنیده اند!
می دانم که آن ها برای آرامش حتی لحظه ای من بچه ها را مسحور دیدن جعبه جادویی کرده اند،اما به چه قیمتی؟!
در این جور مواقع آرزو می کنم که برگردم به همان زمانی که هیچ چیزی از داستان نویسی،روانشناسی و نقد فیلم یاد نداشتم!
شاید مشکلات این چنینی پیش نمی آمد!
#داستان
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
دو بعد شخصیت.mp3
2.88M
#شخصیت_پردازی
💢 شخصیت پردازی و نیمه پنهان شخصیت برای داستان
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
💢#تکنیک_های_اقناع در فیلم سازی
5. تکنیک تکرار
🔻پیام هر چقدر بیشتر تکرار بشه، بیشتر در ذهن ما تثبیت میشه، و همین موجب اعتماد بیشتر ما به اون پیام میشه.
🔺 تکرار به دو روش انجام می شه:
1️⃣ یکی تکرار تصاویر، صداها یا کلماتی خاص داخل فیلمه، برای اینکه معنای اصلی پیام در ذهن ما جا بگیره .
2️⃣دیگری تکرار کامل و چندباره ی پیام به شکل های متفاوت و در جاهای مختلف فیلمه
مثل فیلم فروشنده که پیامش در مورد تجاوزه و این پیام رو به شکل های مختلفی در فیلم تکرار میکنه.
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
💢#تکنیک_های_اقناع در فیلم سازی
6.تکنیک ادعای آشکار
🔻بعضی وقت ها پیام های رسانه ای مستقیم و با سند و مدرک ادعاهایی قابل آزمایش را مطرح می کنند برای اینکه توجّه شما رو به خودشون جلب کنند؛
🔺مثل فیلم اینتراستلار که یه جوری مباحث علمی رو مطرح میکنه که شما میگی آره بابا حتما درسته این یه مبحث علمی
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
💢#تکنیک_های_اقناع در فیلم سازی
7.تکنیک ارابه یا واگن یا همراهی با جماعت
🔻یکی از فنون رسانه ای اینه که رسانه اینطور وانمود می کنه که همه در حال انجام کاری واحد هستند، یا به چیزی خاصی عقیده دارند و برای شما بهتره که به اونا بپیوندید.
🔺برای مثال، همه با عجله در یک بانک حساب باز می کنند، همه از یک محصول تولیدی میخرند.
♦️پس خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو. این فن، به فن «واگن» یا «ارابه» مشهوره، علّت این نام گذاری ابنه که که انگار عده ای در حال سوار شدن به ارابه برای مسابقه با هم هستند.
✅اما در فیلم سازی مخاطب با جریانی همراه میشه که بر عکس همه داره رفتار میکنه که این در همه فیلم ها قابل مشاهده هست، یعنی شما به عنوان مخاطب فیلم با قهرمان فیلم همراه میشید که بر ضد جریان حاکم بر فیلم رفتار میکنه، البته میشه که بر عکس این هم اتفاق بیوفته و در یک فیلم قهرمان با جماعتی پشت سرش همراه باشه و باز شمارو آماده کنه برای قبول پیام فیلم.
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
30.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اختصاصی | #مستند
💢 مستند از زبان حسین
♨️ویژه سالگرد ارتحال استاد محمد حسین فرجنژاد
♦️این مستند روایتیست از دغدغههای استاد محمد حسین فرجنژاد از زبان خود استاد که شاید برای رهپویان راه ایشان مثمرثمر واقع گردد.
#فرج_نژاد #طلبه_انقلابی #جهاد_تبیین
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
💢 سلام
🛑یک چالش براتون دارم
🔻داستان های کوتاه از محرم و عاشورا
♦️هرکدوم از همراهان و عزیزان که در خودش میبینه بتونه داستانکی در مورد محرم یا عاشورا بنویسه برای من ارسال کنه تا در دهه اول محرم داستان ها رو منتشر کنیم
✅این داستان ها میتونه خاطرات یا تجربه شخصی شما هم باشه.
⭕️نکته مهم اینه که کوتاه بنویسید مثلا در حد چهار یا پنج پاراگراف.
🔗ایدی من برای ارسال آثار
@mostafagoodarzi
👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
May 11