💬 #تحلیل_و_تبیین | اخراج غاصب
🔻 «در همان روزهای مشرِف به پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت فلسطین را که دست رژیم غاصب بود، از او گرفتند و دادند به فلسطینیها که مالک فلسطینند». رهبر انقلاب اسلامی این جمله را درباره اخراج رژیم غاصب صهیونیستی از سفارت این رژیم در تهران و تحویل آن توسط مردم به فلسطین بیان کردند.
🔸 رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسخیر سفارت رژیم صهیونیستی در تهران، در روز ۲۲بهمن ۱۳۵۷، در گزارشی به قلم آقای محسن فائضی؛ کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی به بررسی این واقعهی تاریخی و آثار آن میپردازد.
🔍 ادامه را بخوانید👇
https://khl.ink/f/51987
🆔️ @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤ السلام عليك يا أبا عبدالله
🆔️ @Torab_bash
✍... #امام_رضا_علیهالسلام:
☀️ من لَم يقدِر عَلى ما يُكَفِّرُ بِهِ ذُنوبَهُ، فَليُكثِر مِنَ الصَّلاةِ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِهِ؛ فإِنَّها تَهدِمُ الذُّنوبَ هَدماً.
🌹 کسی که نمی تواند کاری کند که با آن گناهانش زدوده شود پس زیاد بر محمد و خاندانش صلوات بفرستد که آن گناهان را به خوبی از بین می برد.
📗 عيون الأخبار جلد ۱، صفحه ۲۹۴.
🆔️ @Torab_bash
💬 #گزیده_بیانات | رابطه خودتان را با امام زمان(عج) مستحکمتر کنید...
👈 بیانات سال ۱۳۹۳ رهبر انقلاب درباره ابعاد گوناگون موضوع «مهدویت»
🔺 حضرت آیتالله خامنهای در ایام نیمه شعبان سال ۱۳۹۳ در دیدار بامسئولان، کارکنان و خانوادههای اعضای دفتر رهبری به تبیین بحثی درباره وجود مقدس امام زمان و انگیزههای طواغیت برای مقابله با فکر مهدویت پرداختند. خط حزبالله برای نخستینبار گزیدهای از این بیانات رهبر انقلاب در تاریخ ۱۳۹۳/۳/۲۲ را منتشر میکند.
🔺 معنای صحیحِ مهدویّت با معنای خاصّ شیعی
🔹 در مورد مسئلهی مهدویّت و امام زمان (سلام الله علیه) حرف گفتنی بسیار است. درست است که اصل مهدویّت از واضحات و از ضروریّات مذهب تشیّع و از ضروریّات اسلام و همهی ادیان است - امر واضحی است؛ مهدویّت با معنای خاصّ شیعی آن یعنی مشخّص شدن وجود مبارک و مقدّس مهدی (علیه الصّلاة والسّلام) که در مذاهب دیگر و ادیان دیگر این تشخّص وجود ندارد؛ مخصوص شیعه است که مهدی را میشناسد: با نام، با خصوصیّات، با پدر، مادر، خانواده؛ این هم جزو مسائل واضح و قطعی و ضروری در مذهب ما است؛ یعنی جای هیچ ریبی، تردیدی، شبههای وجود ندارد؛ اینها روشن و مسلّم است.
🔺 دو نکته کلیدی در بحث مهدویّت
🔹 در مجموعهی این عرصهی وسیعی که امروز در مورد مسئلهی مهدویّت و مهدویّتِ خاص به این معنا که گفته شد وجود دارد، دو نکته برای ما قابل توجّه است که دل انسان را به خود جذب میکند: یک نکته عبارت است از شرح دیدارهایی که از سوی بندگان خالص و مؤمن با آن بزرگوار شده است؛ نه اینکه حالا هر کسی ادّعا کرد که من خدمت حضرت رسیدم، یا خیال کرد که خدمت حضرت رسیده است - بعضی دروغ نمیگویند، خیال میکنند - ما اینها را تصدیق کنیم؛ نه، ولیکن موارد قطعیای وجود دارد که جای کمترین تردیدی نیست؛ ذکر اینها، یادآوری اینها، دل را روشن میکند... نکتهی دوّم این است که انگیزهها برای مبارزهی با فکر مهدویّت در همهی زمانها وجود داشته است؛ لکن به دلایلی در دوران ما، و در کشور ما، این انگیزهها بیشتر بوده است و دارد تلاش میشود و قبلاً هم تلاش میشده است.
🔺 علت دشمنی و مقابلهی طواغیت با فکرِ مهدویّت
🔹 یکی از این دلایل این است که در کشور ما، در جامعهی ما - یعنی جامعهی شیعی مذهب - مردم یک ارتباط قلبی و عاطفی و ایمانی با علمای دین دارند و علمای دین را نوّاب امام زمان میدانند؛ علّت ارتباط قلبیشان این است. این ارتباط با علمای دین برای صاحبان قدرت و صاحبان ثروت و غاصبان حقوق ملّت، همیشه گران تمام شده. در طول تاریخ شما نگاه کنید، در صف مقدّمِ مبارزهی با زورگویی و ظلم و سلطهی غاصبانه از سوی طواغیت زمان، علمای دین قرار داشتهاند؛ در همهی زمانها همینجور بوده است - بعضی زمانها بیشتر، بعضی کمتر - لذا گردنکلفتهای جامعه، قدرتمندان جامعه، صاحبان قدرت سیاسی و قدرت مادّی و اقتصادی، همیشه در طول تاریخ با علما مسئله داشتهاند. گاهی از روی مصلحت، سازش کردهاند، امّا هرگز دلشان با آنها صاف نبوده و اغلب اوقات هم علناً با آنها درافتادهاند. این بهخاطر همین است؛ چون مرجعیّت علمای دین در جامعه، در مسائل اجتماعی، در مسائل سیاسی، در مسائل گوناگون زندگی برای قدرتمندان مایهی دردسر است. و علّت توجّه مردم به علمای دین، عبارت است از اینکه علمای دین را مرتبطین با امام زمان و نوّاب عامّ امام زمان میدانند؛ لذا مسئلهی امام زمان برای آنها بهعنوان یک نقطهی تلخ، منفی و پرخطر به حساب میآمده است و میخواستند این را یکجوری جمع کنند. این همیشه بوده؛ و امروز بیشتر از همیشه است. امروز بهخاطر مسئلهی ولایت فقیه و این تز مهمّ حکومتیای که امام مطرح کردند که ولایت فقیه را ادامهی ولایت ائمّهی هدی و استمرار آن ولایت، و نیابت از مقام ولیّعصر (ارواحنا فداه) دانستند - که همین هم هست - این برای کسانی که در صدد تسلّط و دستاندازی به این کشورند، بسیار سنگین است، بسیار تلخ است، هرجور بتوانند با آن مبارزه میکنند. البتّه عرض کردم، امروز پیچیدهتر و شدیدتر است؛ نه اینکه نبوده است، قبلاً هم بوده است. از اوّل، قدرتمندان این انگیزه را داشتهاند که مقابله کنند؛ امروز هم این انگیزه وجود دارد.
🔍 ادامه👇
🆔️ @Torab_bash
🔍 ادامه #گزیده_بیانات
🔺 سعی کنید رابطهی خودتان را با امام زمان (عج) مستحکمتر کنید...
🔹 چه کسانی که اهل تحقیق و تفحّص و پژوهشند - که یک رشته کار بهعهدهی اینها است - چه آنهایی که با صفای قلب خودشان و نورانیّت دل خودشان، مرتبط و متّصل به مقام سامیِ امامت و ولایت آن بزرگوارند و با آن حضرت حرف میزنند - نه روبهرو، [ بلکه] در خلال زیارت، در خلال زیارت آلیاسین، در خلال دعا، در خلال سلام؛ وقتی برای آن بزرگوار دعا میکنید، در حقیقت دارید رابطه میگیرید؛ وقتی «اَلّلهُمَّ کُن لِوَلِیّک» را میخوانید، در واقع دارید ارتباط میگیرید با امام زمانتان، که فرمودهاند: ما را دعا کنید، ما هم شما را دعا میکنیم؛ وقتی دعا برای فرج آن بزرگوار میکنید، در واقع دارید زمینه را برای دعای آن بزرگوار به خودتان و برای خودتان فراهم میکنید؛ اینجوری است - این مجموعهی عظیم مؤمنین و مخلصین و دلهای نورانی، باید سعی کنند رابطهی خودشان را با حضرت مستحکمتر کنند. لازمهی استحکام رابطه، این نیست که کسی خدمت حضرت برسد؛ نه، لزومی ندارد؛ با حضرت حرف بزنید، سلام کنید، زیارت کنید، با همین زیارات مأثوری که هست یا حتّی با همین زبان معمولی خودتان با حضرت حرف بزنید. خدای متعال پیام شما را، و سخن دل و زبان شما را به آن بزرگوار میرسانَد، و آن بزرگوار مطّلع میشود. امروز این وظیفهی ما است که هرچه بیشتر [رابطه برقرار کنیم] و خودمان را آماده کنیم.
🔺 تشکیل نظام اسلامی، مقدّمهی تحقّقِ وعدهی بزرگ الهی
🔹 تشکیل نظام جمهوری اسلامی یک مقدّمه و تحقّق یک وعدهی کوچک و نزدیک است برای اطمینان به تحقّق آن وعدهی بزرگ، که از دسترس ما دور است و نمیدانیم زمانش کِی است. از خدای متعال بخواهید آن وعده را محقّق کند؛ ارتباط قلبی را هرچه بیشتر کنید، از حضرت بخواهید، درخواست توجّه بکنید، درخواست دعا بکنید از آن بزرگوار، و بدانید که آن بزرگوار به این درخواستها توجّه خواهد کرد.
🆔️ @Torab_bash
🌺 #مسیر_بندگی
✏️ رهبر انقلاب: زندگی انسان، دایماً روی دو جادهی موازی است. یک جاده آن است که روندگانِ روی آن، دایم به سمت بالا میروند. جادهی دیگر، آن راهی است که روندگان آن، به طرف سِفل، به طرف پایین، به طرف دره و به طرف جهنم حرکت میکنند.
✏️ این دو جاده، در طول مسیر با یکدیگر همسایهاند و حرکت از یکی به آن دیگری، در کمال آسانی است.
✏️ در آن لحظهیی که ما تصمیم میگیریم برخلاف اهوای نفسانی خود حرکت کنیم و با این خودخواهی و غرور و تبعیت از شیطان نفس مخالفت کنیم همان لحظه، از این مسافت قریب که «انّ راحل الیک قریبالمسافة»، پا را در آن جاده گذاشتهایم و به سمت بالا میرویم. و این، در ماه رمضان امکانپذیر است. کنترل اهوای نفسانی، در ماه رمضان آسانتر از همیشه است. پس، امسال نوروز ما، حقیقتاً میتواند نوروز باشد؛ نه فقط نوروز در طبیعت، بلکه نوروز در ذات و وجود و حرکت خود ما.
⭐️ #بهار_معنویت
🆔 @Torab_bash
♦️رهبر انقلاب: نظم جهانی در حال تغییر و تحول سیاسی مهم است...
باید تحرک و ابتکاراتمان را در سیاست خارجی افزایش دهیم
رهبر انقلاب، در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام:
🔹️دنیا در معرض یک تحول سیاسی مهم است. یعنی وضع نظم جهانی در حال تغییر است که خب حالا این حرف دارد از جاهای مختلف شنیده میشود تکرار میشود. من امروز میخواهم عرض بکنم که این تحول جهانی خوشبختانه در جهت تضعیف جبههی دشمنان جمهوری اسلامی است. این چیز مهمی است. تحولات خیلی سریع انجام دارد میگیرد خیلی با سرعت. ما در مسئلهی سیاست خارجی، تحرک در سیاست خارجی ابتکاراتمان را افزایش بدهیم. ابتکار و تحرک و فعالیت را باید افزایش بدهیم از فرصت استفاده بکنیم.
🗺️ #اخبار_فوری!
🆔 @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به یاد مادریهایش که با ما مهربانی کرد
بیا چون فاطمه ماهم همیشه مهربان باشیم
🆔 @Torab_bash
❤️ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِالسَّلاَمُ):
📖 «مَنْ لَمْ يَعْرِفْ أَمْرَنَا مِنَ الْقُرْآنِ لَمْ يَتَنَكَّبِ الْفِتَنَ».
🌹 امام صادق علیهالسلام فرمودند:
⛔هركس معرفتِ امرِ [مهدویتِ] ما را از طریق قرآن کسب نکند، از فتنهها در امان نخواهد ماند»
📚 تفسیر عیاشي، ج ۱، ص ۱۳.
🆔 @Torab_bash
⛔ تحلیل کوتاه درباره «ذِکْرِي» و «ضَنْکَا»
✍️... خداوند در آیه ۱۲۴ سوره طه میفرماید که شما انسانها در دنیا، با دو مقولهی «ذِکْرِي» و «ضَنْکَا» در قالب دو جبهه مواجه هستید!
🔹 یک مقولهی مثبت که به تبعِ آن، جبهه مثبت تشکیل میشودو آن بحثی است تحت عنوان ذِکْري به معنای محضرِ من؛ که گوینده این کلام خداوند متعال است!
🔱 موضوع دوم که به تبعش جبهه منفی تشکیل میشود؛ عنوانش هست ضَنْکا، ضَنْکًا فقط یکبار در قرآن آمده و آن هم در همین آیه ۱۲۴ سوره طه است که با توجه به سیاق آیه، یک تعداد مشخصات برای ضَنْکًا بدست میآید، یعنی حداقل هشت مشخصه از ضَنْکًا در این سیاق وجود دارد.
❌ اما خلاصه مطلب این است که انسان در دنیا و در زندگی مبتلا به شیاطین و جنیّان بشود و به خاطر اذیت و آزارهای آنها بیماریهایی، مشکلاتی، توهماتی و فشارهای روانی و اعتقادی برایش پیش بیاید که اصل این ماجراها و دوران شیوع بیشترش در آخرالزمان خواهد بود!
📍 بحث ذِکْری و ضَنْکًا در خلال تاریخ همیشه مطرح بوده و هست، فرقش با زمانه ما این است که در زمانه ما دارد ظاهرتر میشود، هم ذِکْری دارد ظاهرتر میشود و هم ضَنْکًا که در این سالهای پیشرو مقداری خداوند این را قرار میدهد تا مردم، تا مؤمنین با دشمنانِ بشریت بیشتر آشنا شوند، از یک طرف با بحث ذِکْری و از طرف دیگر با بحث ضَنْکًا به صورت عملی آشنا شوند و آماده مواجهه با این حالت در آخرالزمان بشوند؛ یعنی خداوند شیاطین و دیگر جنّیان را به جان آن دسته از انسانهایی میاندازد که به محضر خدا اعتنا نمیکنند؛ آنوقت هست که جنیّان و کافران همدیگر را اذیت میکنند و با هم درگیر میشوند، در چنین صحنهای هست که فغان انسانها به آسمان بلند میشود.
🆔 @torab_bash
✳️ مقدمه دوم بحث ذِکْرِي و ضَنْکَا
✍️... در آیه ۹۹ طه، خدا دو تا جمله میفرماید:
1️⃣ کَذلِکَ نَقُصُّ عَلَیْکَ مِنْ أَنْباءِ ما قَدْ سَبَقَ، اینها که گفتیم اینها ماجرایی از گذشتگان بود.
2️⃣ وَ قَدْ آتَیْناکَ مِنْ لَدُنّا ذِکْرًا، ما برای شما یک محضریت دیگری را مدنظر داریم.
وَ قَدْ آتَیْناکَ مِنْ لَدُنّا ذِکْرًا؛ یعنی ما یک محضریت خاصی را برای رسولالله ص در دنیا قرار میدهیم؛ وَ قَدْ آتَیْناکَ یعنی ما برای شما، مِنْ لَدُنّا یعنی از جانب خودمان، ذِکْرًا هم یعنی یک محضریتی قرار میدهیم؛ سپس خدا بلافاصله میفرماید: مَنْ أَعْرَضَ عَنْهُ، کسی که از این محضریت اعراض کند!! چرا خدا میفرماید هرکس از این محضر اعراض کند؟
☀️ چون این محضریّت یک مفهوم خشک نیست، یک موضوع عملی در دنیاست، چون در معرض دیگران است؛ پس میتوان گفت که در دنیاست؛ تاجایی که دیگران میتوانند به آن اقبال کنند یا میتوانند از آن اعراض کنند. از این جهت اگر صرفاً یک مفهوم بود، قابلیت اقبال و یا اعراض توسط دیگران را نداشت. اگر این ذِکْراً صرفاً در عوالم بالا بود؛ خب مطلبی که در عوالم بالا باشد؛ اقبال و اعراض در قبالش برای انسانهای در عمق عالم مطرح نیست. مثلاً منظور خدا این باشد که یا رسولالله! آن غیبی که خداوند برای شما قرار داده؛ هرکس از آن اعراض کند؛ چنین و چنان عقوبتش میکنم! خب چه کسی به آن غیب دسترسی دارد؟ ما به آنجا راه نداریم که بخواهیم نسبت به آن اقبال و یا اعراض کنیم.
📖 پس وقتی خدا در آیه ۱۰۰ طه میفرماید: مَنْ أَعْرَضَ عَنْهُ، یعنی این محضری که در آیه ۹۹ خدا برای رسولالله ص قرار داد؛ در دسترس همه انسانهاست، در پایین است، روی سطح زمین است، در دسترس عموم مردم است. نه تنها در دسترس مؤمنین، بلکه در دسترس عموم انسانها است، چون به تبعش خدا میفرماید: هرکس از این محضر اعراض کند؛ عقوبتش میکنم.
📍پس یک محضریتی در دنیا برای رسولالله ص قرار داده شده است که در معرض دیگران هم وجود دارد، هرکس هم از آن اعراض کند؛ فَإِنَّهُ یَحْمِلُ یَوْمَ الْقِیامَةِ وِزْرًا، یعنی در قیامت ما چنین و چنان عقوبتش میکنیم.
🔹 از چه ماجرایی دارد صحبت میشود؟ در دنیا هر رفتاری در قبال این موضوع داشته باشید؛ در قیامت به شما جزا داده میشود. صحبت سر چیست؟ رابطه بین دنیا و آخرت. در قبال این محضریت هر جور رفتار کنی، در قیامت جزا به تو داده میشود؛ دقیقاً جزای همان. پس ببینید، پادشاه دنیا و قیامت یکی است، اینجا شما رفتاری داشته باشید؛ دقیقاً جزای همان رفتار را در قیامت خدا به شما میدهد.
🖍️ نتیجه: خداوند یک محضریّت بسیار عالی در دنیا به رسولالله (ص) عطا کرده است که در معرض تمام انسانهاست، و اگر انسانها از این محضر که هنوز در دنیا ظاهر نشده است؛ رویگردان شوند، به شدت در قیامت عقوبت خواهند شد.
🌥️ در ادامهی مباحث خواهیم دید که این محضریّت عالی، همان مهدویت است.
🆔 @Torab_bash
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در مراسم سیوچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمهالله) ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
💎سلام خدا بر روح مطهّر امام بزرگوار ما. امام بزرگوار، پرچم برافراشتهی رسالتهای الهی در عصر جاهلیّت مسلّح قرنهای اخیر بود.
💠درباره امام خمینی(ره)
🏷امام؛ از سرآمدان تاریخ ما
امام یک سرآمدِ همهجانبه است؛
🔻در دانشهای دینی
🔻در ایمان و تقوا
🔻در استحکام شخصیّت و قوّت اراده
🔻در قیامِ لله و سیاستورزیِ انقلابی و ایجادِ تحوّل در نظامِ بشری
❇️نتیجه اینکه این امام بزرگوار را هیچکس نمیتواند از حافظهی تاریخ محو کند.
🏷سه تحول بزرگ و تاریخی امام
👇امام بزرگوار ما سه تحوّل بزرگ به وجود آورد:
📌در سطح کشور ایران◀️ انقلاب اسلامی
📌در سطح امّت اسلامی◀️ جریان بیداری اسلامی
📌در سطح جهان◀️ زنده کردن فضای معنویّت در دنیا
⏫این سه تحوّل، هیچ کدام سابقه ندارد، شاید انسان نتواند پیشبینی کند که شبیه اینها و نظیر اینها در آینده هم به وجود بیاید.
⁉️امام این کارهای بزرگ را به پشتیبانی و کمک کدام عاملِ سختافزاری یا نرمافزاری انجام داد؟
↙️امام عامل سختافزاری و کمککار سختافزاری نداشت؛ هر چه بود، در کمکِ عامل نرمافزاری امام بود: «ایمان» و «امید»
✔️ایمان امام
♦️شهید مطهّری در پاریس یک ملاقاتی با امام کرده بود، ایشان بعد از برگشتن گفت که من چهار ایمان در امام مشاهده کردم:
🔹ایمان به هدف⬅️ هدف یعنی اسلام
🔹ایمان به راه⬅️ راه امام راه مبارزه بود
🔹ایمان به مردم، به مؤمنین
🔹از همه بالاتر⬅️ ایمان به خدا
✔️امید امام
🔆امید در دل امام یک عنصر دائمی بود.
✍️خود امام بزرگوار در یک بیانی که در نوشتههای ایشان ثبت شده و منتشر شده، میگوید:
♦️من در طول سالهای مبارزه تا پس از پیروزی هرگز دچار یأس نشدم و معتقد بودم که وقتی ملّت چیزی را بخواهد، آن چیز حتماً تحقّق پیدا میکند.
🔁امید و ایمان روی هم اثر میگذارند. ایمان امیدآفرین است. تحقّق امیدها ایمان را افزایش میدهد.
💠درباره درسهای امام برای ما
❇️یقیناً بزرگترین توصیهی امام، ادامه [دادن] راه اوست، نگهبانی از میراث اوست.
👌ما باید همان سه تحوّلی را که امام ایجاد کرد، دنبال کنیم، حفظ کنیم.
🏷اقتضائات دنبال کردن اهداف تحولی امام(ره)
♦️امروز برای پیشرفت این هدف، ابزارها بایستی متناسب با زمان انتخاب بشود.
♦️ابزارها تغییر پیدا میکند، امّا آنچه تغییر پیدا نمیکند جبههبندیها است.
❌جبههی دشمن امروز هم مثل دیروز در مقابل ملّت ایران صف کشیدهاند.
❎اگر چنانچه در مقابل این حرکت، ملّت ایران بخواهد حرکت کند... احتیاج دارد به همان نرمافزاری که امام در وجود خود داشت و به مردم توصیه میکرد.
👈یعنی ایمان و امید
📌دشمنی استکبار با ملّت ایران با عقبنشینیهای موضعی از بین نمیرود.
⭕️هر که ایران را دوست دارد،
⭕️هر که منافع ملّی کشور را دوست دارد،
⭕️هر که بهبود اوضاع اقتصادی را دوست دارد،
⭕️هر که به دنبال جایگاه باعزّت ایران در نظم جهانیِ پیش رو است
🔆باید برای ترویج ایمان و ترویج امید در ملّت تلاش کند🔆
☝️این همهی حرف من با نخبگان، با هستههای انقلابی، با مجموعههای سیاسی، با همهی آحاد مردم متعهّد است.
♦️حفظ استقلال ملّی،
♦️حفظ عزّت ملّی،
♦️حفظ منافع ملّی،
⏫با ایمان و امید است.
☝️اینها همه دشمن دارد.
⚔️هر کار توانستند علیه ملّت ایران انجام دادند؛
↙️در موارد معدودی پیشرفت هم کردند،
↙️در اغلب موارد هم به توفیق الهی مغلوب و منکوب ملّت ایران شدند.
❌آخرین تلاش دشمن همین اغتشاشهای پاییز گذشته بود.
🚨نقشهی دشمن باطل شد ولی این هشدار به همه داده شد که از کید دشمن غفلت نکنید!
👈مشکلاتی در کشور وجود دارد... دشمن سعی میکند این مشکلات را ابزاری کند برای خاموش کردن نورِ امید در دل جوانها.
✔️پدیدههای امیدآفرین بمراتب بیشتر از مشکلات است.
👏ما امروز در سرتاسر کشور، هزاران هستهی مقاومت در مساجد و در هیئتها داریم
♦️از این هستههای مقاومت:
👌جوانهایی برمیخیزند به عنوان مدافع حرم
👌جوانهایی برمیخیزند به عنوان مدافع امنیّت
👌جوانهایی برمیخیزند به عنوان بسیجی دانشجو.
↙️با وجود اینترنت، با وجود شبکههای اجتماعی، با وجود اینهمه لغزشگاهها، جوانهای ما در این راه دارند حرکت میکنند.
♦️بدبین کردن جوانان به:
🔹مسئولان کشور،
🔹حرکت کشور،
🔹حرکت سیاسی کشور،
🔹حرکت اقتصادی کشور
♦️بدبین کردن افراد به یکدیگر
♦️بدبین کردن به انتخابات
⚠️از شیوههای دشمن است؛ با این مقابله کنید.
🍀پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، رحمت خود، برکت خود، هدایت خود و پیروزی کامل را به این ملّت عنایت بفرما.
🆔️ @Torab_bash
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5830262523424674333.mp3
13.88M
🎧 #کلیپ_صوتی | قرائت کامل زیارت آلیاسین به همراه بیانات و ذکر حضرت آیتالله خامنهای از فرازهای آن
💻 Farsi.Khamenei.ir
📚 روش تحقیق در آیات قرآن:
✍️... برای تحقیق در هر آیه از قرآن ما باید منظم و دستهبندی شده کار کنیم.
🔹 به عنوان مثال، در جمله فَتَعالَی اللّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ در آیه ۱۱۴ سوره طه؛ اگر بخواهیم منظم صحبت کنیم باید چهکار کنیم؟ در این جمله یا در هر بحث قرآنی عنایت داشته باشید، بخواهیم منظم کار کنیم باید اینطور رفتار کنیم، در قالب چند بند زیر، لطفاً دقت کنید:
۱. خود آن واژه یا عبارت یا جمله مدّ نظر را ابتدا در خود جمله بحث کنیم؛ این واژهها چیست؟ با واژههایش آشنا شویم، در مجموع خداوند در این جمله فَتَعالَي اللّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ دارد چه میفرماید. فارغ از جملات قبل و بعدش در خود جمله، از جمله خارج نشویم. هر چقدر در خود جمله میشود فکر کرد، صحبت کرد، بحث کرد آدم از جنبههای مختلف وارد شود. فَتَعالَی، تعالی یعنی چه؟ اللّهُ حالا چون بحث الله برمیگردد به توحید در ذات، آدم مسامحتاً وارد نمیشود، از کنارش عبور میکنیم. الْمَلِکُ، چرا «الْمُلْک» گفته نشد، چرا الْمَلِکُ؟ که این را در خود جمله آدم زیاد نمیتواند به آن پی ببرد، فقط میفهمد که این تفاوت داردها! مُلک الهی اینجا زیاد پررنگ نیست، الْمَلِکُ بودن خدا پررنگ است. الْمَلِکی که الْحَقُّ است، این دو تا با هم توأم است، الْحَقُّ چیست که الْمَلِکُ الْحَقُّ؟ خب، اینها مهم است، یک مقداری در این زمینهها باید بحث کنیم که تا حد قابل توجهی قبلاً ما در این زمینه صحبت داشتیم.
۲. قسمت بعدی اینکه آن موضوع را آدم در آیه بحث کند. آیه چیست؟ آیه ۱۱۴ طه. فَتَعالَی اللّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ چیست؟ جمله اول از این آیه. خب، فَتَعالَی اللّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ در این جمله چه جایگاهی دارد، چه ماجرایی دارد؟ خب، این هم بحثهای خودش و زیرمجموعههای خودش را دارد.
۳. سپس در سیاق کوچک، فَتَعالَی اللّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ، در سیاق کوچک که اینجا نگاه میکنیم آیات ۱۱۳ و ۱۱۴ طه است، فَتَعالَی اللّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ در این دو تا آیه چه جایگاهی دارد، چه ماجرایی دارد؟ این بحثهای خودش را دارد. هر چقدر بحث در این زمینه داشتیم باید اینجا بیاوریم.
۴. بعد فَتَعالَی اللّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ در سیاق بزرگ قبل، یعنی در آیات ۹۹ تا ۱۱۴ بررسی میکنیم.
۵. سپس فَتَعالَی اللّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ را در سیاق بزرگ یعنی از آیه ۹۹ تا ۱۳۵ بررسی و مطالعه میکنیم.
۶. سپس این جمله را در ساختار سوره [دنبال میکنیم].
۷. بعد در کل قرآن [به این بحث میپردازیم] که به عنوان مثال آیا این بحث فَتَعالَی اللّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ در جای دیگری از قرآن مطرح شده است یا خیر!؟
۸. بعد در احادیث؛ در احادیث هم که میخواهیم کار کنیم؛ این هم دستهبندیهای [حدیثی] خودش را دارد:
الف) احادیث تفسیری در این زمینه چه چیزهایی است؟
ب) احادیث تأویلی چه چیزهایی است؟
ج) احادیث تطبیقی چه چیزهایی است؟
د) احادیثِ دیگر چیست؟
[احادیث دیگر یعنی] خیلی احادیث هست که این جمله صرفاً در آن به مناسبتی استفاده شده، اصلاً بحث چیز دیگری است این آیه را امام معصوم علیهالسلام در آن خواندند؛ اصلاً قصد توضیح این آیه نبوده؛ نه نگاه تفسیری به این آیه مدنظر بوده، نه نگاه تأویلی، نه نگاه تطبیقی؛ نه، دارند در باره خدا صحبت میکنند، خدا این هست آن جمله هم هست، آن آیه هم هست، طبق چند تا آیه امام معصوم علیهالسلام میفرمایند که خدا اینطور هست، بدون هیچگونه توضیحی چند تا آیه را بدنبال هم میآورند.
۹. قسمت نهم، فَتَعالَی اللّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ را در تفاسیر نگاه میکنیم.
۱۰. و قسمت دهم جمعبندی دستآوردها.
📍 البته سلیقه دوستان را میطلبد که کل مطالبی هم که درباره فَتَعالَی اللّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ برفرض باهم صحبت میکنیم؛ همه اینها را بیاورند مرتب کنند و یک نظم به آن بدهند، از آن قالبهای سیاق کوچک، سیاق بزرگ، خود جمله؛ از این حالت در بیاورند و بیشتر از محتوا بهرهمند شوند.
🆔 @Torab_bash
🌹امید که «فاطمه» لطفی به ما کند!
🌹امید که «فاطمه» لطفی به ما کند!
✍🏼... میگفت: من با این مفهوم آشنا نبودم، در مسیری داشتم میرفتم که دیدم دم یک خانهای، یک خانمی ایستاده و دارد این جمله را مدام میگوید، چنان با جدیت میگفت؛ چنان با احساس میگفت که روی من خیلی اثر گذاشت؛ من هم دم آن خانه ایستادم و شروع کردم این جمله را گفتن، فهمیدم که فاطمه، همان خانمی است که مال این خانه است؛ و آن خانمی هم که پشت در ایستاده بود؛ چنان با جدیت، چنان با احساس میگفت: «امید که فاطمه لطفی به ما کند!» که من با خودم گفتم حتماً باید پست درِ این خانه ایستاد و این جمله را گفت، این خانم خیلی جدی داشت میگفت، من هم به سمت این خانه ایستاده بودم و ضمن همراهی این حرف را میزدم!
میگفت: یواش یواش جمعیت زیاد شد و همه با جدیت و با احساس به سمت این خانه داشتند این حرف را میزدند!
میگفت: کسی حواسش نبود من دیدم آن خانم از لای جمعیت کنار رفت و در را باز کرد توی خانه رفت!
میگفت: اینجا بود که فهمیدم کسی که اول پشت در ایستاده بود و رو به سوی خانه این حرف را میزد؛ خود صاحبخانه بود، داشت به مردم یاد میداد که بیایید اینجا، بیایید درِ این خانه، بیایید اینجا و با توجه و با احساس بگویید، بیایید! بیایید و با توجه بگویید:
امید که «فاطمه» لطفی به ما کند!
امید که «فاطمه» لطفی به ما کند!
امید که «فاطمه» لطفی به ما کند!
امید که «فاطمه» لطفی به ما کند!
امید که «فاطمه» نیم نگاهی به ما کند!
🆔 @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت #حاج_قاسم از جنگ ۳۳روزهٔ لبنان!
🆔 @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ پیامت را شنیدم ای ماه عزیز!
🏴 به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم۱۴۴۵
🆔 @Torab_bash
💬 #جاودانگی_اسلام به برکت #عاشورا!
👈🏻 نگاهی به ثمرات و نتایج قیام اباعبدالله الحسین در مرور بیانات رهبر انقلاب اسلامی
🔻نشریه خط حزب الله به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین برخی از ثمرات و نتایج نهضت عاشورا را براساس بیانات حضرت آیتالله خامنهای بازخوانی میکند.
🔸سر دادن ندای مظلومیت و حقانیت اسلام
«خطاست اگر کسی خیال کند که امام حسین ، شکست خورد. کشته شدن، شکست خوردن نیست. در جبهه جنگ آن کس که کشته میشود شکست نخورده است. آن کس که به هدف خود نمیرسد، شکست خورده است. هدف دشمنان امام حسین علیه السّلام، این بود که اسلام و یادگارهای نبوّت را از زمین براندازند. اینها شکست خوردند. چون اینطور نشد. هدف امام حسین علیهالسّلام این بود که در برنامه یکپارچه دشمنان اسلام، که همهجا را به رنگ دلخواه خودشان درآورده بودند یا قصد داشتند درآورند، رخنه ایجاد شود؛ اسلام و ندای مظلومیت و حقانیّت آن در همه جا سر داده شود و بالأخره دشمن اسلام، مغلوب شود.» ۱۳۷۱/۴/۱۰
🔸 نابودی حکومت بنیامیّه
«هدف امام حسین این بود که در برنامه یکپارچه دشمنان اسلام، که همهجا را به رنگ دلخواه خودشان درآورده بودند یا قصد داشتند درآورند، رخنه ایجاد شود... خودِ این قیام و شهادت مظلومانه و اسارت خاندان آن بزرگوار، نظام حکومت بنیامیّه را متزلزل کرد. بعد از همین حادثه بود که در دنیای اسلام - در مدینه و در مکه - پیدرپی حوادثی پیش آمد و بالأخره منجر به نابودی سلسله آل ابیسفیان شد. به فاصله سه، چهار سال، سلسله آل ابیسفیان به کلّی برافتاد و از بین رفت. چه کسی خیال میکرد این دشمنی که امام حسین علیه السّلام را مظلومانه در کربلا به شهادت رسانده بود، آنطور مغلوب انعکاس فریاد آن امام شود؛ آن هم در سه یا چهار سال؟!» ۱۳۷۱/۴/۱۰
🔸تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی
«یکوقت مردم که فاسد میشوند، حکومتها هم فاسد میشوند، علما و گویندگان دین هم فاسد میشوند! از آدمهای فاسد، اصلاً دین صحیح صادر نمیشود. قرآن و حقایق را تحریف میکنند؛ خوبها را بد، بدها را خوب، منکر را معروف و معروف را منکر میکنند!... آن وقتی که راه، عوضی شده است و جهالت و ظلم و استبداد و خیانتِ کسانی، مسلمین را منحرف کرده و زمینه و شرایط هم آماده است... امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدیدبنای نظام و جامعهی اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعهی اسلامی است، انجام دهد... البته این کار، گاهی به نتیجه حکومت میرسد؛ امام حسین برای این آماده بود. گاهی هم به نتیجه شهادت میرسد؛ برای این هم آماده بود.» ۱۳۷۴/۳/۱۹
🔸تبدیل روحیه «گریز از مسئولیت» به روحیه «ظلمستیزی»
«بعد از آنکه اسلام، اشرافیّت را قلع و قمع کرده بود، یک طبقه اشراف جدید در دنیای اسلام به وجود آمد. عناصری با نام اسلام، با سمَتها و عناوین اسلامی در کارهای ناشایست و نامناسب وارد شدند... وقتی میگوییم فاسد شدن دستگاه از درون، یعنی این. یعنی افرادی در جامعه پیدا شوند که بتدریج بیماری اخلاقی مسری خود - دنیازدگی و شهوتزدگی - را که متأسفانه مهلک هم هست، همینطور به جامعه منتقل کنند. در چنین وضعیتی، مگر کسی دل و جرأت یا حوصله پیدا می کردکه به سراغ مخالفت با دستگاه یزیدبنمعاویه برود!؟ در چنین زمینهای، قیام عظیم حسینی به وجود آمد، که هم با دشمن مبارزه کرد و هم با روحیهی راحتطلبی فسادپذیر رو به تباهی میان مسلمانان عادی و معمولی. این مهم است. یعنی حسین بن علی، کاری کرد که وجدان مردم بیدار شد. لذا شما میبینید بعد از شهادت امام حسین ، قیامهای اسلامی یکی پس از دیگری به وجود آمد... حسین بن علی، کاری کرد که در همهی دورانهای حکومت طواغیت، کسانی پیدا شدند و بااینکه از دوران صدر اسلام دورتر بودند، ارادهشان از دوران امام حسن مجتبی ، برای مبارزهی با دستگاه ظلم و فساد بیشتر بود... مرتب در داخل ملتها قیام به وجود آمد. این قیامها را چه کسی به وجود آورد؟ حسین بن علی. اگر امام حسین قیام نمیکرد، آیا روحیهی تنبلی و گریز از مسئولیت تبدیل به روحیهی ظلمستیزی و مسئولیتپذیری میشد؟... تا قبل از شروع قیام امام حسین، خواص هم حاضر نبودند قدمی بردارند. اما بعد از قیام امام حسین، این روحیه زنده شد.» ۱۳۷۱/۱۱/۶
🔍 #ادامه 👇
🆔 @Torab_bas