eitaa logo
تُراب باش
5.9هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.7هزار ویدیو
113 فایل
تُراب باش، فرزندِ أبوتراب باش گروه تحلیل مباحث قرآنی و آخرالزمانی صرفاً جهت اطاعت از امر ولیّ امر ارتباط با ادمین👇 @Abuo_Torab
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 | اسرائیل هیوم: اسرائیل و ایالات متحده در حال بررسی «حملاتِ بیشتر» به ایران هستند، زیرا اطلاعات نشان دهنده موفقیت نسبی است! https://eitaa.com/torab_bash
🔴: اسرائیل آخرین و تنها شانس برای شکست دادن چهار سوار آخرالزمان و نجات جهان از جنگ، گرسنگی، فقر و بیماری است. برای ارتش اسرائیل دعا کنید. 😂 https://eitaa.com/torab_bash
سال‌ها می‌گذرد می‌آید‏ ‏‏انتظارِ فرج از کشم‏ https://eitaa.com/torab_bash
🔴 | انتشارِ برای نخستین بار 📚دوستان! فایلِ «کتابِ کاروانِ نور به‌سوی ظهور» تا دقایقی دیگر، برای اولین بار منتشر می‌شود. 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/torab_bash
کاروانِ نور به سوی ظهور.pdf
حجم: 3.44M
📚 ▪️به مناسبتِ اربعینِ حسینی (ع) 📕کتاب کاروان نور به‌سوی ظهور در ۳۲۰ صفحه با قطع رقعی، درباره ارزش‌های حسینی(ع) صحبت کرده و خواستگاه این ارزش‌ها را در دورانِ ظهور بیان می‌کند. 📌برخی از عناوین کتاب:👇 ۱.نقد و بررسی نگاه جاری در جامعه ۲.همراهی با امام ع بر اساس شاکله ۳.زینبِ شاهد در میان شاهدان ۴.قیامت و شهادت اصحابُ الاعراف ۵.وقوع آخرالزمان به خاطر اشراق نورِ حُسنایِ حسینی (ع) ۶. اثرگذاری فرازمان و فرامکان عاشورا @torab_bash https://eitaa.com/torab_bash
کتابِ کاروانِ نور به سوی ظهور👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وضعیت هرج‌ومرج کامل در سوریه! 🔹درگیری عشایر سنی با دروزیان در سویدا 🔹اشغال رادیو و تلوزیون سوریه توسط یک گروه مسلح ناشناس 🔹فرار جولانی و خانواده اش از دمشق 🔹ادعای ترور وزیر دفاع و دو شخصیت دیگر محوری از سوی رژیم در دمشق 🔹سکوت و بی عملی ترکیه از ترس برخورد با رژیم 🔹حرکت نیروهای عشایری از حمص و حما و دیرالزور به سمت سویدا 🔻در یک کلمه هرج و مرج کامل https://eitaa.com/torab_bash
🚨تا دقایقی دیگر مطلبی عجیب درباره روش برخورد با حوادث و آخرالزمان بارگذاری می‌شود 👇 https://eitaa.com/torab_bash
🔴با تبعیت از آیاتِ إلهی مهدوی بشویم 🧐تفقّه آیاتی و بصیرت آیاتی ✍️... در پست‌های قبل، از دو موضوعِ قرآنی تحتِ عنوانِ و صحبت کردیم؛ چیزی که برای خدا مهم است و بارها در قرآن به آن می‌پردازد؛ و هر دو رفتار را از ما مطالبه کرده؛ و گاهی برای نداشتنِ این دو رفتار بشر را می‌کند! چرا؟ چون راه تعامل با خداست؛ چون مسیر الی المهدی عج است؛ و خدا به وسیله‌ی آیاتش با بشر سخن می‌گوید؛ و از او انتظارِ و توجه دارد؟ لکن یک تفاوت‌هایی بین تفقّهِ آیاتی و بصیرتِ آیاتی وجود دارد که در روندِ بحث به آن می‌پردازیم. 🧩وقتی گفته می‌شود تفقه آیاتی این بر اساس آیه ۶۵ سوره انعام است که خدا بعد از توضیحاتی از حوادث آخرالزمان می‎فرماید: «أنظُر كَيفَ نُصَرِّفُ الآياتِ لَعَلَّهُم يَفقَهُون» ما آیات را تصریف می‌کنیم؛ یعنی مراحلِ تحققش را در زمان می‌چینیم؛ مثل دانه‌های تسبیح وقتی پشتِ سر هم چیده شود؛ پس یا رسول‌الله! شما در خلال این ماجرا نظاره کن که آن‌ها چه راهکارهایی را در قبالِ این آیات، دنبال می‌کنند! با توجه به این آیه، تقریباً به تبع آیات است. تصریفِ یعنی در خطِ تحقق پیاده کردن، پهن کردن؛ صرف کردن؛ مثل اینکه شما سفره‌ای را پهن می‌کنید روی زمین، بعد مرحله به مرحله آن را تکامل می‌دهید تا قشنگ پهن شود؛ این رفتار شما می‌شود تصریف، یا در عربی می‌گویند «ضَرَبَ» را کن، نه اینکه معنایش را بگو، یکی‌یکی شما بخواهید قسمت‌های مختلفش را بگویید؛ این می‌شود تصریف یا صرف کردن. ⁉️اما چیست؟! یعنی قبل از اینکه آیات یا ماجراهای خدایی واقع شود؛ شما جلو جلو سعی می‌کنید که این بخش از پازلِ برنامه‌ی خدا را پیدا می‌کنید که ماجرا چیست؟! چه می‌خواهد واقع شود؟ اگر این‌طور شد چه؟ اگر آنطور شد چه؟ درمجموع چه رفتاری باید داشت و مسیر صحیح کدام است؟ پس بصیرت آیاتی مقدم بر آیات و مؤخر بر آیات است. یک فرق دیگر اینکه تفقّه آیاتی را خدا به دیگران نسبت می‌دهد؛ یا رسول‌الله! شما ببین آنها چطور تفقه می‌کنند! نمی‌فرماید خودت تفقه کن، یا اینکه ببینم شما چطور تفقه می‌کنی! بلکه فرمود: «لَعَلَّهُم يَفقَهُون» یعنی شاید آنها تفقه کنند! اما بصیرت آیاتی را خدا به رسول‌الله (ص) نسبت می‌دهد؛ یا رسول‌الله! شما اینطوری باشی‌ها! معلوم است که خیلی قیمتی‌تر است که خدا ایشان را دعوت می‌کند که یا رسول‌الله! «قُل هذِهِ سَبيلي» بگو اصلاً سبیل من این است؛ «أَدعُوا إلَى اللهِ عَلى‏ بَصيرَةٍ أَنَا و مَنِ اتَّبَعَني‏» من و تابعانم طبق بصیرتی که از آیات و حوادثِ خدایی به دست می‌آوریم؛ مسیر را طی می‌کنیم؛ یعنی جلوجلو باید ببینیم که ماجرا چیست؟ و جالب است که خداوند این بصیرتِ آیاتی در آیه ۱۰۸ یوسف را فقط مختص رسول‌الله (ص) قرار نداد؛ بلکه سرِ تابعان گذاشت و فرمود که تابعان ایشان هم این‌طور هستند. 🟢تعریف تابعانِ رسول‌الله (ص) هم در خودِ آیه ۱۰۸ وجود دارد؛ یعنی کسی صرفاً مؤمن، متقی و یا صالح باشد؛ تابعِ رسول‌الله (ص) شمرده نمی‌شود؛ بلکه کسی تابعِ ایشان است که در به سوی ظهور، با بصیرتِ آیاتی حرکت کند؛ تا جلو جلو بفهمد که می‌خواهد چه بشود؟ تحرکاتِ امامِ من (ع) چیست؟ صحنه‌ها، عرصه‌ها و وادی‌های پیش‌رو چیست؟ در این وادی‌ها چه مسیرهایی وجود دارد؟ و مسیر رسول‌الله (ص) کدام یکی از این‌هاست؟ بصیرِ آیاتی سعی می‌کند به صورت‌های مختلف مسیرِ پیش‌رو را جلو جلو متوجه بشود؛ ابتدا از درون ، ادامه‌اش از درونِ احادیث و سپس ادامه‌ی مسیر را از درونِ رفتارهای جدید امام (ع) در پیرامونش، در جامعه و طبیعت دنبال می‌کند! را زیر نظر می‌گیرد، با دوستانش می‌نشیند؛ جلسه می‌گذارند، تحلیل می‌کنند، بررسی می‌کنند که امام (ع) چه برنامه‌ای دارند؟ از این ماجرا چه منظوری دارند و چکار می‌خواهند انجام بدهند؟ دوستان بیایید این را کشف کنیم؛ و تا پیدا نکنند که منویات و منظورات امام (ع) از این حادثه چیست؛ دست‌بردار نیستند؛ برای چه؟ برای اینکه بگویند کنجکاوی ما ارضاء شد! نه، می‌خواهند متوجه شوند تا خودشان را همراه کنند؛ این خیلی عنصر مهمی در ، بالأخص در آخرالزمان است. ‼️خیلی جالب است! طبق همین آیه ۱۰۸ یوسف (ع)، رسول‌الله (ص) کسانی هستند که در سبیلِ ایشان، بسوی ظهور حرکت می‌کنند و در این مسیر، اهلِ بصیرت هستند. چرا می‌گوییم در سبیل بسوی ظهور؟ به حسب سیاقِ آیات، از آیه ۱۰۵ که بحث شروع می‌شود؛ اصلاً فضای بحث، و ظهور است؛ به خصوص در آیه ۱۰۷ که می‌فرماید: «أَ فَأَمِنُوا أَن تَأتِيَهُم غاشِيَةٌ من عَذابِ الله...» شما از و ماجراهای منجر به السّاعه در أمان نیستید! از این منظر وقتی این آیات را دنبال کنیم؛ درمی‌یابیم که بحث سر آخرالزمان و ظهور است. @Torab_bash https://eitaa.com/torab_bash
👆👆فقهِ آیاتی و بَصَرِ آیاتی در مسیرِ آخرالزمان