eitaa logo
طوبای عفاف
673 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
458 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
سرنوشت دو خواهر.pdf
2.13M
بازنشر سرنوشت دوخواهر نویسنده: آمنه بنت الهدی صدر «این کتاب در ایران به نام «سرنوشت دو خواهر» شناخته می شود، اما نام اصلی آن امرئتان و رجل (دو زن و یک مرد) می باشد. در این کتاب، نویسنده پاره اى از مسائل فکرى مبتلا به جوانان را در قالب داستان ریخته و به صورتى زیبا و شیوا بیان کرده است.» 🍃یکی از اساتید به ما می فرمود: من با این کتاب ده‌ها نفر با حجاب آشنا کردم. @toubaefaf
✋حجاب و‌عفاف (۱۶۰)هزار و یک نکته پیرامون ۱_فلسفه حجاب https://eitaa.com/Chastity/61 🔸برهنگی https://eitaa.com/Chastity/63 🔸حتی جزئیات حجاب آمده https://eitaa.com/Chastity/165 🔸حجاب برای ارزشمندی زن https://eitaa.com/Chastity/185 🔸حجاب آثاری دارد https://eitaa.com/Chastity/235 ❇️حجاب ایران https://eitaa.com/Chastity/332 🔸اشتباه درد سر ساز https://eitaa.com/Chastity/67 🔸زن در اتوبوس چرا اینهمه حجاب https://eitaa.com/Chastity/84 ❇️شبهه ها 🔸جامعیت دین https://eitaa.com/Chastity/66 🔸حجاب در نماز https://eitaa.com/Chastity/82 🔸چادری بد اخلاقه https://eitaa.com/Chastity/103 🔸مهم دل هست https://eitaa.com/Chastity/140 🔸دم از قانون نزن https://eitaa.com/Chastity/142 🔸قانون حجاب https://eitaa.com/Chastity/186 🔸قوانین جهانی https://eitaa.com/Chastity/191 🔸حجاب اجباری https://eitaa.com/Chastity/249 👇 https://eitaa.com/Chastity/298 👇👇👇👇👇 ۲_مراقب ارتباطات دختران شعیب https://eitaa.com/Chastity/64 🔸گام بگام https://eitaa.com/Chastity/72 🔸آرام رابطه ها https://eitaa.com/Chastity/127 🔸ورود غریبه به منزل حریم خصوصی https://eitaa.com/Chastity/75 🔸شهید کاوه و بدحجاب https://eitaa.com/Chastity/306 👇👇👇👇👇 ۳_کنترل چشم https://eitaa.com/Chastity/65 🔸مراقب چشم باش https://eitaa.com/Chastity/91 🔸چشم https://eitaa.com/Chastity/247 🔸نعمت چشم https://eitaa.com/Chastity/268 🔸زبانهای چشم چرانی https://eitaa.com/Chastity/274 👇👇👇👇 ۴_خواسته دشمن 🔸توطئه بدحجابی https://eitaa.com/Chastity/68 🔸فکر و‌وقت را درگیر کردند https://eitaa.com/Chastity/105 🔸هوس باعث سقوط ست https://eitaa.com/Chastity/80 🔸محرکات و.. https://eitaa.com/Chastity/308 🔸مراقب ارزش خودت باش ارزان نفروش https://eitaa.com/Chastity/101 🔸شهادت برای حجاب https://eitaa.com/Chastity/112 👆👇👇👇👇👇 ۵_ثواب سختی 🔸نهی منکر و فحش https://eitaa.com/Chastity/69 🔸روباه بی دم https://eitaa.com/Chastity/297 🔸مرحوم بافقی https://eitaa.com/Chastity/228 🔸بهلول. و 🔸نتیجه بی تفاوتی https://eitaa.com/Chastity/232 🔸نهی منکر چمران https://eitaa.com/Chastity/278 🔸امل بودن جسارت میخواد https://eitaa.com/Chastity/98 🔸شرط صعود حجاب ست https://eitaa.com/Chastity/78 🔸تمسخر https://eitaa.com/Chastity/111 🔸پاکدامنی باعث رشد https://eitaa.com/Chastity/90 👇👇👇👇👇 ۶_دغدغه حضرت فاطمه https://eitaa.com/Chastity/71 🔸بانویی در زمان رضاخان https://eitaa.com/Chastity/73 🔸فضیلت و موجبات عفاف https://eitaa.com/Chastity/219 🔸گوهرشاد https://eitaa.com/Chastity/86 🔸مدافع حریم زینب باش https://eitaa.com/Chastity/102 🔸زنان بزرگ بواسطه عفاف https://eitaa.com/Chastity/229 👇👇👇👇👇👇 ۷_فصای مجازی 🔸دختربازی مذهبی https://eitaa.com/Chastity/76 🔸پنج گام جذب طرف مقابل https://eitaa.com/Chastity/93 🔸اسیبهای فضای مجازی https://eitaa.com/Chastity/95 🔸شکلک https://eitaa.com/Chastity/127 🔸کارشیطان https://eitaa.com/Chastity/288 👇👇👇👇 ۸_ تربیت دختر 🔸روش ها https://eitaa.com/Chastity/88 🔸ده مهارت https://eitaa.com/Chastity/110 🔸پوشش پیش بچه ها https://eitaa.com/Chastity/207 🔸دخترم https://eitaa.com/Chastity/282 🔸هشت راهکار https://eitaa.com/Chastity/296 👇👇👇👇 ۹_ باطن بدحجابی https://eitaa.com/Chastity/121 🔸 شباهت به اتوبوس https://eitaa.com/Chastity/302 👇👇👇👇 ۱۰_ حضرت زینب و رسالت https://eitaa.com/Chastity/128 🔸شهدا https://eitaa.com/Chastity/299 🔸وصیت https://eitaa.com/Chastity/301 👇👇👇👇 ۱۱_ وضعیت 🔸توسعه حجاب https://eitaa.com/Chastity/369 🔸مومن تر https://eitaa.com/Chastity/198 🔸 ملاک مومن https://eitaa.com/Chastity/248 🔸حق و باطل مخلوط https://eitaa.com/Chastity/230 🔸بادام دین https://eitaa.com/Chastity/231 👇👇👇👇 ۱۲_غیرت 🔸بی غیرتی https://eitaa.com/Chastity/303
🔴 غمهایی هست که کوه را میشکند اما راه را باید ادامه داد رهبرمعظم انقلاب: گاهی دل از غم مالامال میشود -از این قبیل قضایا در زندگی انسان هست؛ چه زندگی فردی، چه زندگی اجتماعی- امّا عزم و اراده باید راسخ بماند، گام باید محکم برداشته بشود؛ غمهایی هست که کوه‌ها را میشکند، [ولی‌] انسانِ مؤمن را نمیتواند بشکند؛ راه را باید ادامه داد. @ebratha_ir https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
دیوث و بی‌ناموس! پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله: هرگاه زنی خودش را بیاراید و بدون حجاب شرعی از درب خانه‌اش خارج شود [و در اجتماع ظاهر گردد] و شوهرش بدان رضایت داشته باشد، این شوهر، دیوث است و اگر کسی او را دیوث بنامد گناهی مرتکب نشده است! «أَيُّمَا رَجُلٍ تَتَزَيَّنُ امْرَأَتُهُ وَ تَخْرُجُ مِنْ بَابِ دَارِهَا فَهُوَ دَيُّوثٌ وَ لَا يَأْثَمُ مَنْ يُسَمِّيهِ دَيُّوثا ...» بحارالانوار، ج100، ص249 در این روایت واژه «تَتَزَیَّنُ» با توجه به آیه 31 نور که فرموده: ﴿وَلایُبدِینَ زِینَتَهُنَّ) مراد این است که زنان، موها و سایر زینت‌های خویش را برای نامحرمان آشکار نسازند و بدون حجاب شرعی در برابر آنها حضور نیابند. طبق این حدیث و برخی روایات، بدحجابی و بیرون گذاشتن مقداری از موها و نمایاندن سایر اعضا، گونه‌ای از زنا و بی‌عفتی قلمداد می‌گردد. و دیوث هم کسی است که زن و دخترش مرتکب زنا شوند و او بداند و آنان را باز ندارد! و البته هر مسئولی هم که در امر عفاف و حجاب کاری از دستش برمی‌آید و به ویژه مسئولین 32 دستگاهی که طبق مصوبه 427 و 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی، متولی امر عفاف و حجاب جامعه بوده -و به نوعی مردم ناموس آنها تلقی می‌شوند- اگر به وظایف خویش در راستای ترویج فرهنگ عفاف و اجرای سایر مقررات مربوط به عفاف و حجاب عمل نکنند و به بی‌بندوباری‌ها راضی باشند آیا آنها نیز بی‌غیرت نیستند؟ طبق برخی از احادیث، برای هر یک از حواس و اعضای بدن و برخی اعمال، مرتبه‌ای از زنا متصور است. وسائل‌الشيعه، ج20، ص191 و نهج الفصاحة، ص118 (۱۶۱)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
اگر از این مطالبه سرپیچی نمی شد، این وضعیت حجاب و عفاف به وجود نمی آمد❗️ 🔰رهبر انقلاب در یکی از دیدارهای خود با بسیجیان، فرمودند: " بسیج در همه‌ی کشور، راهبرد و تاکتیکِ آماده داشته باشد؛ در مقابل حوادث گوناگون، تاکتیک‌ها و راهبردهای آماده داشته باشید؛ هم در زمینه‌های دفاع سخت و نیمه‌سخت، هم در زمینه‌های گوناگون دیگر. غافلگیر نشوید؛ سعی کنید در هیچ قضیّه‌ای غافلگیر نشوید. تجربه‌ی کمیته‌ها در سال ۶۰ تجربه‌ی خوبی است، از آن تجربه استفاده بشود. کمیته‌های انقلاب اسلامی در سال ۶۰ در محلّات مختلف، در جاهای مختلف، حضور داشتند؛ هم حضور داشتند؛ هر حادثه‌ای که در آن منطقه رخ میداد، اوّل چشم انسان می‌افتاد به برادران کمیته. البتّه آنها تازه‌کار بودند، آگاهی‌های امروز شما را، توانایی‌های امروز شما را اصلاً نداشتند، امّا حضور دائمی داشتند؛ این حضور دائمی خیلی مهم است " (۱۶۲)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
توجه به حلال و حرام، واجبات و محرمات «... هان مردمان! قرآن بر شما روشن می کند که امامان پس از فرزندان اویند و من به شما شناساندم که آنان از او و از من اند، چرا که خداوند در کتاب خود می گوید: «امامت را فرمانی پایدار در نسل او قرار داد...» و من نیز گفته ام که: «مادام که به و تمسک کنید، گمراه نخواهید شد.» @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تعداد حاضران در روز از نظر علمای معروف اهل سنت: از صد و چهارده هزار تا صد و بیست و چهار هزار نفر 🟢 گفتاری از استاد حاج آقا حسینی قزوینی با ذکر منابع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۱۲): اشاره به جایگاه و دوستان و دشمنان در (1) مَعاشِرَ النّاسِ، ‏ِ_الْمُسْتَقیمُ الَّذی أَمَرَکُمْ بِاتِّباعِهِ، ثُمَّ مِنْ بَعْدی، ثُمَّ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ ، یهْدُونَ إلَی الْحَقِّ وَبِهِ یعْدِلُونَ ای مردم، من راه مستقیم خداوند هستم که شما را به پیروی آن امر نموده، و سپس علی بعد از من، و سپس فرزندانم از نسل او که امامان هدایت‌‏اند، به حق هدایت می‏‌کنند و به یاری حق به عدالت رفتار می‏‌کنند. (2) «بِسْمِ اللّه‏ِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، الْحَمْدُ لِلّه‏ِِ رَبِّ الْعالَمینَ، الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، مالِکِ یوْمِ الدّینِ، إیاکَ نَعْبُدُ وَ إیاکَ نَسْتَعینُ، اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقیمَ، صِراطَ الَّذینَ أَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ غَیرِ الْمَغْضُوبُ عَلَیهِمْ وَ لاَ الضّالّینَ»، فِی نَزَلَتْ وَ فیهِمْ وَ اللّه‏ِ نَزَلَتْ وَ لَهُمْ عَمَّتْ وَ إیاهُمْ خَصَّتْ، أُولئِکَ أَوْلِیاءُ اللّه‏ِ الَّذینَ لا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَلا هُمْ یحْزَنُونَ. أَلا إنَّ حِزْبَ اللّه‏ِ هُمُ الْغالِبُونَ. أَلا إنَّ أَعْداءَهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ الْغاوُونَ إخْوانُ الشَّیاطینِ، یوحی بَعْضُهُمْ إلی بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورا. «، الْحَمْدُ للّه‏ِِ رَبِّ الْعالَمینَ، الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، مالِکِ یوْمِ الدّینِ، اِیاکَ نَعْبُدُ وَ اِیاکَ نَسْتَعینُ، اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقیمَ، صِراطَ الَّذینَ اَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ غَیرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیهِمْ وَ لاَ الضّالّینَ». این سوره() درباره من نازل شده و به خدا قسم درباره نازل شده است. به طور عموم شامل آنان است و به طور خاص درباره آنان است. ایشان دوستان خدایند که ترسی بر آنان نیست و محزون نمی‏‌شوند، بدانید که حزب خداوند غالب هستند. بدانید که دشمنان ایشان سفهاء گمراه و برادران شیاطین‌‏اند که اباطیل را از روی غرور به یکدیگر می‏‌رسانند. (3) أَلا إنَّ أوْلِیاءَهُمُ الَّذینَ ذَکَرَهُمُ اللّه‏ُ فی کِتابِهِ، فَقالَ عَزَّ وَجَلَّ: «لا تَجِدُ قَوْما یؤْمِنُونَ بِاللّه‏ِ وَالْیومِ الآخِرِ یوادُّونَ مَنْ حادَّ اللّه‏َ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ کانُوا آبائَهُمْ أَوْ أَبْنائَهُمْ أَوْ إخْوانَهُمْ أَوْ عَشیرَتَهُمْ، أُولئِکَ کَتَبَ فی قُلُوبِهِمُ الاْیمانَ وَ أَیدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَ یدْخِلُهُمْ جَنّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الأنهارُ خالِدینَ فیها رَضِی اللّه‏ُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ أُولئِکَ حِزْبُ اللّه‏ِ أَلا إنَّ حِزْبَ اللّه‏ِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» بدانید که دوستان اهل‌بیت کسانی‏‌اند که خداوند در کتابش آنان را یاد کرده و فرموده است: «لا تَجِدُ قَوْما یؤْمِنُونَ بِاللّه‏ِ وَ الْیوْمِ الاْآخِرِ یوادُّونَ مَنْ حادَّ اللّه‏َ وَ رَسُولَهُ...» نمی‏‌یابی قومی را که به و روز قیامت ایمان آورده باشند و در عین حال با کسانی که با خدا و رسولش ضدّیت دارند روی دوستی داشته باشند، اگر چه پدرانشان یا فرزندانشان یا برادرانشان یا فامیلشان باشند. آنان‏اند که ایمان در قلوبشان نوشته شده و خداوند آنان را با روحی از خود تأیید فرموده و ایشان را به بهشتی وارد می‏‌کند که از پایین آن نهرها جاری است و در آن دائمی خواهند بود. خدا از آنان راضی است و آنان از خدا راضی هستند. آنان حزب خداوند هستند. بدانید که حزب خدا رستگارند» (4) أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمُ الْمُؤْمِنُونَ الَّذینَ وَصَفَهُمُ اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ فَقالَ: «الَّذینَ آمَنُوا وَلَمْ یلْبَسُوا ایمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولـئِکَ لَهُمُ الاْءَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ» أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمُ الَّذینَ آمَنُوا وَلَمْ یرْتابُوا بدانید که کسانی‌‏اند که خداوند عزوجل آنان را توصیف کرده و فرموده است: «الَّذینَ آمَنُوا وَلَمْ یلْبَسُوا ایمانَهُمْ بِظُلْمٍ...»: «کسانی که آورده‏اند و ایمانشان را با ظلم نپوشانده‌‏اند، آنان‏‌اند که برایشان امان است و آنان هدایت‌یافتگان‌‏اند» بدانید که دوستان ایشان کسانی‏‌اند که ایمان آورده‏‌اند و به شک نیفتاده‌‏اند... @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خیربسیار=حکمت «يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثِيراً وَ ما يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُوا الْأَلْبابِ‌» سوره بقره، 269 (خداوند) حكمت و بينش را به هر كس بخواهد (و شايسته ببيند) مى‌دهد و به هركس حكمت داده شود، همانا خيرى فراوان به او داده شده است و جز خردمندان (از اين نكته) متذكّر نمى‌گردند. نکته ها «ألباب» جمع «لُبّ» به معناى مغز است و به همه انسان‌ها «أُولُوا الْأَلْبابِ‌» نمى‌گويند، بلكه تنها به خردمندانى مى‌گويند كه عقل خود را بكار گيرند وراه زندگى و سعادت واقعى خود را بيابند. حكمت را به معنى معرفت و شناختِ اسرار و آگاهى از حقايق و رسيدن به حقّ دانسته‌اند كه خداوند به بعضى از افراد به خاطر پاكى و تقوا و تلاش عطا مى‌كند، تا آنان وسوسه‌هاى شيطانى را از الهامات الهى باز شناخته و چاه را از راه و شعار را از شعور تشخيص دهند و اين خير كثير است. در روايات مى‌خوانيم: حكمت، معرفت و تفقّه در دين است. حكمت، اطاعت از خدا، شناخت امام و پرهيز از گناهان كبيره است. تفسير نورالثقلين، ج 1، ص 287 پیام ها 1- گرچه مال وثروت خير است، ولى خيرِ كثير، داشتنِ ديد وقدرت تشخيص است. كسانى كه از آن خير انفاق كنند، به خير كثير مى‌رسند. «أَنْفِقُوا مِنْ طَيِّباتِ ... يُؤْتِي الْحِكْمَةَ» 2- شيطان وعده‌ى فقر، و خداوند وعده‌ى مغفرت و فضل مى‌دهد. امّا تشخيص و انتخاب هريك از اين دو راه، حكمت لازم دارد. «يُؤْتِي الْحِكْمَةَ» 3- همه‌ى دنيا متاع قليل است، ولى حكمت خير كثير است. اگر همه امكانات مادّى فداى دست يابى به حكمت و بينش صحيح گردد، ارزش دارد. «فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثِيراً» 4- حكمت هديه‌اى كليدى و مادر همه‌ى خيرات است. هركه آن را داشت چيزهاى زيادى خواهد داشت. «وَ مَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثِيراً» 5- هر كسى به ارزش حكمت پى نمى‌برد. «ما يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُوا الْأَلْبابِ» دنياگرايان بر مال و آمار و محاسبات مادّى تكيه مى‌كنند و سود و زيان را بر اساس مادّيات مى‌سنجند، ولى دورانديشان عاقل و راه‌شناسان انديشمند، از بعد ديگرى محاسبه مى‌كنند. تفسیر نور، ج1، ص428 @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۱۳) اولیای الهی و فضائل سیدالأولیاء علیه السلام (۱) أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمُ الَّذینَ یدْخُلُونَ الْجَنَّةَ بِسَلامٍ آمِنینَ، تَتَلَقّاهُمُ الْمَلائِکَةُ بِالتَّسْلیمِ یقُولُونَ: « عَلَیکُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدینَ» أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمْ، لَهُمُ الْجَنَّةُ یرْزَقُونَ فیها بِغَیرِ حِسابٍ. أَلا إنَّ أَعْداءَهُمُ الَّذینَ یصْلَوْنَ سَعیرا. بدانید که ایشان کسانی‌‏اند که با و در حال امن وارد می‏‌شوند، و ملائکه با به ملاقات آنان می‏‌آیند و می‌‏گویند: «سلام بر شما، پاکیزه شدید، پس برای همیشه داخل بهشت شوید». بدانید که دوستان ایشان کسانی هستند که بهشت برای آنان است و در آن بدون حساب روزی داده می‏‌شوند. بدانید که دشمنان اهل‌بیت کسانی‌‏اند که به شعله‏‌های آتش وارد می‏‌شوند. (۲) أَلا إنَّ أَعْداءَهُمُ الَّذینَ یسْمَعُونَ لِجَهَنَّمَ شَهیقا وَ هِی تَفُورُ وَ یرَوْنَ لَها زَفیرا، أَلا إنَّ أَعْداءَهُمُ الَّذینَ قالَ اللّه‏ُ فیهِمْ: «کُلَّما دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَعَنَتْ أُخْتَها حَتّی إذَا ادّارَکُوا فیها جَمیعا قالَتْ أُخْریهُمْ لِأُوُلاهُمْ رَبَّنا هؤُلاءِ أَضَلُّونا فَآتِهِمْ عَذابا ضِعْفا مِنَ النّارِ قالَ لِکُلٍّ ضِعْفٌ وَ لکِنْ لاتَعْلَمُونَ» بدانید که ایشان کسانی‏‌اند که از در حالی که می‏‌جوشد صدای وحشتناکی می‌‏شنوند و شعله‌کشیدن آن را می‏‌بینند. بدانید که دشمنان ایشان کسانی‏‌اند که خداوند درباره آنان فرموده است: «کُلَّما دَخَلَتْ اُمَّةٌ لَعَنَتْ اُخْتَها...» : «هر گروهی که داخل جهنم می‏‌شوند همتای خود را لعنت می‏‌کنند، تا آنکه همه آنان در آنجا به یکدیگر بپیوندند آخرین آنان با اشاره به اولین آنان می‏‌گویند: پروردگارا، اینان ما را گمراه کردند؛ پس عذاب دو چندان از آتش به آنان نازل کن. خدا می‌‏فرماید: برای هر دو گروه عذاب مضاعف است ولی شما نمی‏‌دانید» (۳) أَلا إنَّ أَعْداءَهُمُ الَّذینَ قالَ اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ: «کُلَّما أُلْقِی فیها فَوْجٌ سَأَلَهُمْ خَزَنَتُها أَلَمْ یأْتِکُمْ نَذیرٌ، قالُوا بَلی قَدْ جاءَنا نَذیرٌ فَکَذَّبْنا وَ قُلْنا ما نَزَّلَ اللّه‏ُ مِنْ شَیءٍ، إنْ أَنْتُمْ إلاّ فی ضَلالٍ کَبیرٍوَ قالوُا لَوْ کُنّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما کُنّا فی أَصْحابِ السَّعیرِ فَاعْتَرَفوُا بِذَنْبِهِمْ فَسُحْقا لِأصْحابِ السَّعیرِ» بدانید که دشمنان ایشان کسانی‏‌اند که خداوند عزوجل می‏‌فرماید: «کُلَّما اُلْقِی فیها فَوْجٌ سَاَلَهُمْ خَزَنَتُها اَلَمْ یأْتِکُمْ نَذیرٌ...» : «هر گاه گروهی را در جهنم می‌‏اندازند خزانه‌داران دوزخ از ایشان می‌‏پرسند: آیا ترساننده‌‏ای برای شما نیامد؟ می‏‌گویند: بلی، برای ما نذیر و ترساننده آمد ولی ما او را تکذیب کردیم و گفتیم: خداوند هیچ چیز نازل نکرده است، و شما در گمراهی بزرگ هستید. و می‏‌گویند: اگر می‏‌شنیدیم یا فکر می‏‌کردیم در اصحاب آتش نبودیم. به گناه خود اعتراف کردند؛ پس دور باشند اصحاب آتش» (۴) أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمُ الَّذینَ یخْشَوْنَ رَبَّهُمْ بِالْغَیبِ، لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ أَجْرٌ کَبیرٌ بدانید که کسانی هستند که در پنهانی از پروردگارشان می‌‏ترسند و برای آنان مغفرت و اجر بزرگ است. (۵) مَعاشِرَ النّاسِ، شَتّانَ ما بَینَ السَّعیرِ وَالاْءَجْرِ الْکَبیرِ، مَعاشِرَ النّاسِ، عَدُوُّنا مَنْ ذَمَّهُ اللّه‏ُ وَ لَعَنَهُ، وَوَلِینا کُلُّ مَنْ مَدَحَهُ اللّه‏ُ وَأَحَبَّهُ ای مردم، چقدر فاصله است بین شعله‏‌های آتش و بین اَجر بزرگ، ای مردم، دشمن ما کسی است که خداوند او را مذمت و لعنت نموده، و دوست ما کسی است که خداوند او را مدح نموده و دوستش بدارد. (۶) مَعاشِرَ النّاسِ، أَلا وَ إنّی أنَا النَّذیرُ وَ عَلِیّ الْبَشیرُ، مَعاشِرَ النّاسِ، ، مَعاشِرَ النّاسِ، إنّی نَبِیّ وَ علِیّ وَصِیی مَعاشِرَ النّاسِ، أَلا وَإنّی رَسُولٌ وَ عَلِیّ الإمامُ وَ الْوَصِی مِنْ بَعْدی، وَ الاْءَئِمَّةُ مِنْ بَعْدِهِ وُلْدُهُ. أَلا وَ إنّی والِدُهُمْ وَ هُمْ یخْرُجُونَ مِنْ صُلْبِهِ. ای مردم، بدانید که من و ترساننده‌‏ام و علی (بشارت‌دهنده) است. ای مردم، بدانید که من مُنذر و بر حذر دارنده‌‏ام و علی هدایت‌کننده است. ‌ ای مردم، من پیامبرم و علی جانشین من است. ای مردم، بدانید که من پیامبرم و امام و وصی بعد از من است و امامان بعد از او فرزندان او هستند. بدانید که من پدر آنانم و آنها از صلب او به وجود می‌‏آیند... @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ بهترين وسيله‌اى كه مى‌توان با آن به نزديك شد «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَ جاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» سوره مائده، 35 اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از خدا پروا كنيد و (براى تقرب) به سوى او وسيله بجوييد و در راه او جهاد كنيد، باشد كه رستگار شويد. نکته ها حضرت علی عليه السلام مى‌فرمايد: «بهترين وسيله‌اى كه مى‌توان با آن به خدا نزديك شد، ايمان به خداوند و پيامبرش و جهاد در راه او و كلمه‌ى اخلاص و اقامه‌ى نماز و پرداخت زكات و روزه گرفتن ماه رمضان و حج و عمره و صله‌ى رحم و انفاق‌هاى پنهانى و آشكار و كارهاى نيك است». نهج‌البلاغه، خطبه 110 اهل بيت عليهم السلام همان ريسمان محكم و وسيله‌ى تقرّب به خداوند هستند. «هم العروة الوثقى والوسيلة الى اللّه» تفسیر صافی توسّل، موضوعى است كه در كتب بسيارى از اهل سنّت مثل «صواعق» ابن حجر، «سنن» بيهقى، «صحيح» دارمى و «وفاء الوفاء» درباره‌ى آن روايت نقل شده است. ضمناً آيات 64 سوره‌ى نساء، 97 سوره‌ى يوسف و 114 سوره‌ى توبه نيز مى‌تواند سند توسّل باشد. پیام ها 1- ايمان‌ «آمَنُوا»، تقوا «اتَّقُوا اللَّهَ»، شفاعت‌ «وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ» و جهاد «وَ جاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ»، راه سعادت و رستگارى است. «لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» 2- براى رسيدن به فلاح، هم بايد گناهان را ترك كرد، «اتَّقُوا اللَّهَ» هم بايد طاعات را انجام داد. «وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ» 3- كارهاى خير، همه زمينه و وسيله‌ى سعادتند. (البتّه اگر با گناه خود آن زمينه‌ها را از بين نبريم.) «لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» تفسیر نور، ج2، ص288 @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«آری اگر چهره‌ی دل کسی از سمت فطرت توحیدی او به سمت طبیعت حیوانی‌اش برگردد، هرگز از فیض الهی بهره نمی‌برد؛ همانند ظرف واژگون که هرچه باران از بالا ببارد، چیزی درون آن نمی‌ریزد... .» تفسیر انسان به انسان، علامه جوادی آملی، ص: 214 ✍️ آیا بی حیایی و بی عفافی روی برگرداندن از فطرت توحیدی نیست؟ (163)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
حدیث بساط.pdf
460K
بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا أمیرالمؤمنین حدیث بساط در روز 21 ذی الحجه حضرت علی علیه السلام با اصحاب کهف به سخن گفتن پرداختند که این گفت و گو در روایات به مشهور می باشد و از احادیث معتبرى است که علماى فراوانى در کتب خود آن را از طرق مختلف نقل فرموده ‏اند. @toubaefaf
«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» سوره نساء، ۵۹ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! خدا را اطاعت كنيد و از رسول و اولى الامر خود (جانشينان پيامبر) اطاعت كنيد. روایات متعددی در منابع شیعه (بحرانی، غایة المرام، ۱۴۲۲ق، ج۳، ص۱۰۹-۱۱۵) و اهل‌سنت (ابن‌مردویه، مناقب علی بن ابی‌طالب، ۱۴۲۴ق، ص۲۳۶؛ حاکم حسکانی، شواهد التنزیل، ۱۴۱۱ق، ج۱، ص۱۹۰ و ۱۹۱) منظور از اولوالامر را ائمه علیهم السلام معرفی می‌کنند. (آیه الله مکارم شیرازی، آیات ولایت در قرآن، ۱۳۸۶ش، ص۱۱۶) علمای شیعه براساس این روایات، مصداق را امامان دوازده‌گانه می‌دانند. (شیخ طوسی، التبیان،‌ داراحیاء التراث العربی، ج۳، ص۲۳۶ و شیخ طبرسی، مجمع البیان، ۱۳۷۲ش، ج۳، ص۱۰۰ و علامه طباطبایی، المیزان، ۱۳۹۰ق، ج۴، ص۳۹۹) یکی از این روایات از این قرار است: جابر بن عبدالله انصاری (در روایت به حدیث جابر معروف است) از صلی الله علیه وآله درباره واژه سؤال کرد. صلی الله علیه وآله در پاسخ فرمود: «آنان جانشینان من و امامان مسلمانان بعد از من‌ هستند که اولِ آنان علی بن ابی‌طالب است و بعد از او به ترتیب نام تک‌تک دوازده‌امام را ذکر کرد. (خزاز رازی، کفایه الاثر، ۱۴۰۱ق، ص۵۴-۵۵ و قندوزی، ینابیع الموده، ۱۴۲۲ق، ج۱، ص۳۴۱) ۲۱ذی الحجه نزول این آیه در شأن حضرت علیه السلام و أئمه هدی علیهم‌السلام است. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅نکته اساسی تربیت غالب بن صعصعه پیر مرد با شخصیّتی بود. روزی با فرزندش، همام (فرزدق) خدمت امام علیه السلام رسید که این سؤال و جواب مطرح شد؛ امام علیه‌السلام پرسید: این کودک تو است؟ گفت: آری، به او ادبیّات عرب و روش شعر سرودن آموختم چنانکه دارد شاعر لایقی می شود. امام علیه‌السلام فرمود: اگر به او می آموختی بهتر بود. فرزدق می گوید این رهنمود امام همواره در گوش من بود تا آنکه کل را حفظ کردم. ، ذیل حکمت ۴۴۶ ✍ امام علیه السلام در نامه ۳۱ هم شروع تربیت از را مطرح فرموده است: «وَ أَنْ أَبْتَدِئَكَ بِتَعْلِيمِ عَزَّوَجَلَّ وَ تَأْوِيلِهِ وَ شَرَائِعِ الْإِسْلَامِ وَ أَحْكَامِهِ وَ حَلَالِهِ وَ حَرَامِهِ» اوقات فراغت فرزندان مان را دریابیم. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطابه (۱۴): توصیف عالم، حضرت عج أَلا إنَّ خاتَمَ الأَئِمَّةِ مِنَّا الْقائِمَ الْمَهْدِی بدانید که آخرینِ امامان، از ماست، أَلا إنَّهُ الظّاهِرُ عَلَی الدّینِ اوست غالب بر ادیان، أَلا إنَّهُ الْمُنْتَقِمُ مِنَ الظّالِمینَ اوست انتقام گیرنده از ظالمین، أَلا إنَّهُ فاتِحُ الْحُصُونِ وَ هادِمُها اوست فاتح قلعه‏ ها و منهدم کننده آنها، أَلا إنَّهُ غالِبُ کُلِّ قَبیلَةٍ مِنْ أَهْلِ الشِّرْکِ وَ هادیها اوست غالب بر هر قبیله‏ای از اهل شرک و هدایت کننده آنان، أَلا إنَّهُ الْمُدْرِکُ بِکُلِّ ثارٍ لأوْلِیاءِ اللّه‏ِ بدانید که اوست گیرنده انتقام همه خون‏های اولیای خدا، أَلا إنَّهُ النّاصِرُ لِدینِ اللّه اوست یاری دهنده دین خدا، أَلا إنَّهُ الْغَرّافُ مِنْ بَحْرٍ عَمیقٍ بدانید که اوست استفاده‌کننده از دریایی عمیق، أَلا إنَّهُ یسِمُ کُلَّ ذی فَضْلٍ بِفَضْلِهِ وَ کُلَّ ذی جَهْلٍ بِجَهْلِهِ اوست که هر صاحب فضیلتی را به قدر فضلش و هر صاحب جهالتی را به قدر جهلش نشانه می‌‏دهد، أَلا إنَّهُ خِیرَةُ اللّه‏ِ وَ مُخْتارُهُ اوست انتخاب شده و اختیارشده خداوند، أَلا إنَّهُ وارِثُ کُلِّ عِلْمٍ وَالْمُحیطُ بِکُلِّ فَهْمٍ اوست وارث هر علمی و احاطه‌دارنده به هر فهمی، أَلا إنَّهُ الْمُخْبِرُ عَنْ رَبِّهِ عَزَّ وَجَلَّ وَ الْمُشَیدُ لِأمْرِ آیاتِهِ بدانید که اوست خبردهنده از پروردگارش و بالابرنده آیات الهی، أَلا إنَّهُ الرَّشیدُ السَّدیدُ اوست هدایت‌یافته محکم بنیان، أَلا إنَّهُ الْمُفَوَّضُ إلَیهِ اوست که کارها به او سپرده شده است، أَلا اءنَّهُ قَدْ بَشَّرَ بِهِ مَنْ سَلَفَ مِنَ الْقُرُونِ بَینَ یدَیهِ اوست که پیشینیان به او بشارت داده‌‏اند، أَلا إنَّهُ الْباقی حُجَّةً وَ لا حُجَّةَ بَعْدَهُ وَ لا حَقَّ إلاّ مَعَهُ وَ لا نُورَ إلاّ عِنْدَهُ اوست که به عنوان حجت باقی می‏‌ماند و بعد از او حجتی نیست و هیچ حقی نیست مگر همراه او و هیچ نوری نیست مگر نزد او، أَلا إنَّهُ لا غالِبَ لَهُ وَلا مَنْصُورَ عَلَیهِ بدانید او کسی است که غالبی بر او نیست و کسی بر ضد او کمک نمی‏‌شود، أَلا وَ إنَّهُ وَلِی اللّه‏ِ فی أَرْضِهِ وَ حَکَمُهُ فی خَلْقِهِ وَ أَمینُهُ فی سِرِّهِ وَ عَلانِیتِهِ اوست ولی خدا در زمین و حکم‌کننده او بین خلقش و امین او بر نهان و آشکارش... @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا