eitaa logo
طوبای عفاف
642 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
3.9هزار ویدیو
461 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«وَمَن يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ مِن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَىَ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا يُظْلَمُونَ نَقِيرًا» سوره نساء، ۱۲۴ و کسی که چیزی از اعمال صالح را انجام دهد، خواه مرد باشد یا زن، در حالی که ایمان داشته باشد، چنان کسانی داخل بهشت می‌شوند؛ و کمترین ستمی به آنها نخواهد شد. نکته ها: كلمه ى «نقیر» از نوك زدن گرفته شده و به گودى هسته ى خرما كه گویا نوك خورده است، گفته مى شود. در آیه ى قبل «من یعمل سوء» بود، اینجا «یعمل من الصالحات»، یعنى كیفر و پاداش، هر دو بر پایه ى «عمل» است. در این آیه بهشت، و در آیه ۹۷ سوره نحل، علاوه بر آن «حیات طیّبه» بیان شده است: «من عمل صالحاً من ذكر او انثى و هو مؤمن فلنحیینه حیاة طیبة ولنجزینهم اجرهم باحسن ماكانوا یعملون» پیام ها: ۱. عامل ورود به ، و است، نه نژاد و ادّعا و آرزو (كه در آیه ى قبل مطرح بود). «لیس بأمانیّكم... من یعمل من الصالحات...» ۲. همه نژادها، رنگ ها، ملل و طبقات، در بهره گیرى از لطف خدا یكسانند. «من یعمل» ۳. با انجام قسمتى از كارهاى صالح، به بهشت امید داشته باشید. چون كمال بى نهایت است و قدرت كسب انسان محدود. «من الصالحات» ۴. زن و مرد، در رسیدن به كمالات معنوى برابرند. «من ذكر و أنثى» بر خلاف اعتقادات گروهى از یهود و مسیحیان. (تفسیر فرقان) ۵. ، شرط قبولى اعمال است و خدمات انسان هاى بى ایمان، در همین دنیا جبران مى شود و ارزش اخروى ندارد. (تفسیر المیزان)«من یعمل... و هو مؤمن» ۶. جزاى مؤمنِ نیكوكار بهشت است. «فاؤلئك یدخلون الجنّة» ۷. كارهاى نیك، گرچه اندك باشد ارزش دارد. «ولایظلمون نقیراً» تفسیر نور، ذیل همین آیه @toubaefaf https://ble.ir/toubaefaf
زن و مرد، در رسیدن به كمالات معنوى برابرند. (۲۸۹)هزار و یک نکته پیرامون «وَمَن يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ مِن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَىَ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا يُظْلَمُونَ نَقِيرًا» سوره نساء، ۱۲۴ و کسی که چیزی از اعمال صالح را انجام دهد، خواه مرد باشد یا زن، در حالی که ایمان داشته باشد، چنان کسانی داخل بهشت می‌شوند؛ و کمترین ستمی به آنها نخواهد شد. نکته ها: كلمه ى «نقیر» از نوك زدن گرفته شده و به گودى هسته ى خرما كه گویا نوك خورده است، گفته مى شود. در آیه ى قبل «من یعمل سوء» بود، اینجا «یعمل من الصالحات»، یعنى كیفر و پاداش، هر دو بر پایه ى «عمل» است. در این آیه بهشت، و در آیه ۹۷ سوره نحل، علاوه بر آن «حیات طیّبه» بیان شده است: «من عمل صالحاً من ذكر او انثى و هو مؤمن فلنحیینه حیاة طیبة ولنجزینهم اجرهم باحسن ماكانوا یعملون» پیام ها: ۱. عامل ورود به ، و است، نه نژاد و ادّعا و آرزو (كه در آیه ى قبل مطرح بود). «لیس بأمانیّكم... من یعمل من الصالحات...» ۲. همه نژادها، رنگ ها، ملل و طبقات، در بهره گیرى از لطف خدا یكسانند. «من یعمل» ۳. با انجام قسمتى از كارهاى صالح، به بهشت امید داشته باشید. چون كمال بى نهایت است و قدرت كسب انسان محدود. «من الصالحات» ۴. زن و مرد، در رسیدن به كمالات معنوى برابرند. «من ذكر و أنثى» بر خلاف اعتقادات گروهى از یهود و مسیحیان. (تفسیر فرقان) ۵. ، شرط قبولى اعمال است و خدمات انسان هاى بى ایمان، در همین دنیا جبران مى شود و ارزش اخروى ندارد. (تفسیر المیزان)«من یعمل... و هو مؤمن» ۶. جزاى مؤمنِ نیكوكار بهشت است. «فاؤلئك یدخلون الجنّة» ۷. كارهاى نیك، گرچه اندك باشد ارزش دارد. «ولایظلمون نقیراً» تفسیر نور، ذیل همین آیه @toubaefaf https://ble.ir/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃دعای روز سه شنبه از سلام الله علیها ✨«اللَّهُمَّ اجْعَلْ غَفْلَةَ النَّاسِ لَنَا ذِكْراً وَ اجْعَلْ ذِكْرَهُمْ لَنَا شُكْراً وَ اجْعَلْ صَالِحَ مَا نَقُولُ بِأَلْسِنَتِنَا نِيَّةً فِي قُلُوبِنَا اللَّهُمَّ إِنَّ مَغْفِرَتَكَ أَوْسَعُ مِنْ ذُنُوبِنَا وَ رَحْمَتَكَ أَرْجَى عِنْدَنَا مِنْ أَعْمَالِنَا اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ وَفِّقْنَا لِصَالِحِ الْأَعْمَالِ وَ الصَّوَابِ مِنَ الْفِعَالِ.» پروردگارا؛ بى خبرى و غفلت مردم را براى ما موجب يادآورى و آگاهى آنان را براى ما موجب شكر و سپاس قرار ده و سخن صحيحى را كه بر زبانمان جارى مى شود نيّت قلب هاى ما قرار ده؛ پروردگارا؛ غفران و گذشت تو از گناهان ما گسترده تر و رحمت تو از اعمال ما اميدواركننده تر است؛ خداوندا؛ بر محمّد و خاندان محمّد(صلی الله علیه وآله) درود فرست و ما را بر انجام اعمال شايسته و كارهاى نيك موفق بدار. 🌼غیر از این دعا، دعایی نیز برای ایام هفته در مفاتیح الجنان نقل شده است که خواندن دعای روز سه شنبه، سفارش بزرگان است. @toubaefaf https://ble.ir/toubaefaf
«اگر الگوی زن، و سلام الله علیهما باشند، کارش عبارت است از فهمِ درست، هوشیاری در درکِ موقعیت ها و انتخاب بهترین کارها؛ و لَو با فداکاری و ایستادن پای همه چیز.‍» (۲۹۰) هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
« فضیلتی والاست. از با اجلال و تکریم یاد کرده است و سومین صفت زیبای آنان را رازداری می شمارد؛ یعنی حافظ آبرو و اسرار دیگران بودن حَافِظَاتٌ لِّلْغَيْبِ». تفسیر تسنیم(علامه جوادی آملی دامت برکاته)، ج۱۸، ذیل آیه۳۴، سوره نساء ✍ سه ویژگی در این آیه: ۱. «فَالصَّالِحَاتُ (صالح اسم فاعل نیست، صفت مشبهه است و به تنهایی بر ثبات دلالت می کند؛ یعنی زنانی که پیوسته شایسته اند و فرمانبردار) ۲. قَانِتَاتٌ (دوام طاعت و از جهت هیأت(ظاهر کلمه) صفت مشبهه و بیانگر دوام و استقرار وصف است.) ۳. حَافِظَاتٌ لِّلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللَّهُ» ( و هم آبروی دیگر مردان و زنان را، هم آبرو و حرمت شوهر و هم اموال و اسرار خانه را صیانت می کنند.) بنابراین حَافِظَاتٌ في الْغَيْبِ نیستند بلکه «حَافِظَاتٌ لِّلْغَيْبِ» هستند. آری اگر آنان رازدار نباشند، برای خانواده آبرویی نمی ماند. برگرفته از تفسیر تسنیم، ج۱۸، ص ۵۵۷_۵۵۶ (۱۹۱)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf  https://ble.ir/toubaefaf
طوبای عفاف
زن و مرد، در رسیدن به كمالات معنوى برابرند. (۲۸۹)هزار و یک نکته پیرامون #حیاوعفاف «وَمَن يَعْمَلْ
«روح ملکوتی» حقیقت انسان را تشکیل می دهد و مذکر و مؤنث ندارد و جسم که مذکر یا مؤنث است، تنها ابزاری بیش نیست... بر این اساس، ارزشهای انسانی برای روح انسان است که تفاوتی میان زن و مرد ندارد و تفاوت های ظاهری برای جسم و امور جسمانی است که ابزاری بیش نیستند.» تفسیر تسنیم، ج۱۸، ذیل آیه ۳۴ سوره نساء، ص۵۶۵_۵۶۴ ✍ معرفت نفس و شناخت حالات جسمی و روحی هر کدام از زن و مرد و شناخت جایگاه هر کدام در جامعه، باعث پروش و تقویت اساسی ترین ویژگی جان یعنی در خانه و جامعه خواهد شد، زیرا وقتی توجه به اتصال به خدا و تقویت روح ملکوتی در قلب ایجاد شود، دیگر شاهد به نمایش گذاشتن بدن ابزاری و در نتیجه بی حجابی نخواهیم بود. پس مشکل اساسی بدحجابی یا تن نمایشی ضعف همزمان ایمان، علم و تفکر است. (۲۹۲)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شفاعت کردن قرآن استادآيت الله ره: ماها فکر می کنیم قرآن برای مرده ها نازل شده! تا زنده ایم با قرآن سرکار نداریم تا یکی می میرد برایش قرآن می خوانند. قرآن فرموده: «وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ لا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَساراً» سوره اسرا، 82 و آنچه از قرآن فرو مى‌فرستيم، مايه‌ى شفا (ى دل) و رحمتى براى مؤمنان است و ستمگران را جز خسران نمى‌افزايد. قرآن نازل شده و شفا و رحمت هست برای آنهایی که به قرآن عمل کردن برای آنهایی که قرآن را مهجور کردند خسارت است. ان شاالله تا زنده ایم با قرآن رفیق شویم و حامل قرآن باشیم تا از شفاعت قرآن بهرمند باشیم.
« دینی اجتماعی است... دینی که سفارش می کند به گونه ای تربیت شود که نامحرمی را نبیند و نامحرمی هم او را نبیند «أن لا یَرینَ الرِّجالَ وَلا یَراهُنَّ الرِّجالُ» دست زنان را برای تحصیل و تخصص و اشتغال نمی بندد و آنان را نزد کارشناس مرد نمی فرستد، بلکه به آنان امکان می دهد که در امور مخصوص به خود و نیز فرزندان و کودکان کاملا خود کفا باشند. زنان نشان دادند که می توانند مراکزی ویژه بانوان تأسیس و اداره کنند؛ نظیر آموزشگاه، دانشگاه، درمانگاه و بیمارستان. انصاف این است که زنان و مردان در محیط مناسب و برخورداری یکسان از مواهب بیت المال و خدمات پرورش یابند، آن گاه موفقیت آنان ارزیابی گردد، نه آنکه آنان را در محرومیت نگه داشت، تا زنان، ناتوان نشان داده شوند.» تفسیر تسنیم، ج۱۸، ص۵۶۹ (۲۹۳)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf