eitaa logo
طوبای عفاف
623 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
4هزار ویدیو
482 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمایی از جنگنده زیر آبی و سری ایران اسرائیل, آمریکا و انگلیس؛ آیا جرات حمله به ایران را دارند؟ در معرکه ها بی طرفان بی شرفانند اسلام همان است حسینی و یزیدی...
9.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کربلای غزه اثری از حاج صادق آهنگران در حمایت از مردم غزه
🔺حمله موشکی و پهپادی به ناوشکن آمریکایی در کنار توقیف و ایجاد اخلال در مسیر تردد کشتی های صهیونیستی از سوی یمنی‌ها یعنی در دفاع از مردم غزه کاملا جدی هستند، در محاسبات‌شان ترس هیچ جایی ندارد و برای پاسخ به هرگونه حماقت احتمالی (حتی از سوی آمریکایی‌ها) نیز آمادگی دارند!
36.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تصویری اختصاصی از آخرین وضعیت جنگ ناجوانمردانه اسرائیل و آمریکا علیه غزه، ، بررسی سناریوهای پیش روی آمریکا، اسرائیل و جبهه مقاومت/ پیش‌بینی آینده و پیروز نهایی نبرد/ برخی از اهرم‌های فشار علیه امریکا و اسراییل/ مرور برخی از ابزارهای جبهه عبری، عربی، غربی علیه نیروهای محور مقاومت ⁉️ و پاسخی به این سوالات مهم: مهره‌های یهودی در منطقه، چه کسانی هستند؟! آیا احتمال خروج در منطقه نزدیک است؟! ⚠️ علاوه بر اینکه تحولات و کرانه باختری را رصد میکنید؛ نگاه‌ها به و سوریه، داخل عراق، انتخابات خبرگان ایران و تحرکات نفوذی‌های یهود، ریاض و جده و یمن، و البته باشد. هفته‌ها و ماه‌های بسیار حساسی در پیش است... ❤️ السلام علیک یا صاحب الزمان 🇮🇷🇵🇸 @sedaye_zohoor313 🏴🚩
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فردا تهران احیاء جوانمردی، ، غیرت و فضیلت های الهی توسط فردا نسیم های رحمت الهی باعث ایجاد موج در کشور خواهد شد، إن شاالله. : امروز فضیلت زنده نگه داشتن کمتر ازشهادت نیست. میزبانان: ۱_ شهید مهدی ذاکرحسینی از تهران ۲_ شهید علی آقاعبدالهی از تهران ۳_شهید حسن اکبری از تهران ۴_ شهید سید مصطفی صادقی از تهران ۵_ شهید رضا عباسی از کرمانشاه ۶_ شهیدمحمدرضا یعقوبی کیاسه از گیلان ۷ _ شهید الیاس چگینی از قزوین روحشان شاد با @toubaefaf
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• دعای روز دوشنبه از سلام الله علیها «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ قُوَّةً فِي عِبَادَتِكَ وَ تَبَصُّراً فِي كِتَابِكَ وَ فَهْماً فِي حُكْمِكَ وَ لَا تَجْعَلِ الْقُرْآنَ بِنَا مَاحِلًا وَ الصِّرَاطَ زَائِلًا وَ مُحَمَّداً صلی الله علیه وآله عَنَّا مُوَلِّياً» پروردگارا؛ از درگاهت قدرتى براى عبادت و بندگى، بينشى براى درك قرآن، و فهم لازم براى درك احكامت را خواستارم، پروردگارا؛ فرست و فهم قرآن را دور از دسترس فكر ما، و صراط را نابودكننده ما، و محمّد(صلی الله علیه وآله) را روى گردان از ما قرار مده. 📘 زندگانى حضرت زهرا عليهاالسلام ( ترجمه جلد ۴۳بحارالأنوار) ترجمه روحانى و بحار الانوار، ج ۸۷ ص۳۳۸ ضمن شماره ۴۸، به نقل از بلد الامين(حاشيه بلد الامين)، ص۱۱۰ https://zil.ink/toubaefaf
«الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ‌» سوره بقره، ۳ () كسانى هستند كه به غيب دارند و را به پاى مى‌دارند و از آنچه به آنان روزى داده‌ايم، مى‌كنند. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ‌» سوره بقره، ۳ () كسانى هستند كه به غيب دارند و را به پاى مى‌دارند و از آنچه به آنان روزى داده‌ايم، مى‌كنند. نکته ها قرآن، هستى را به دو بخش تقسيم مى‌كند: عالم غيب‌ (غيب به خداوند متعال، فرشتگان، معاد و حضرت مهدى عليه السلام اطلاق شده است.) و عالم شهود. متّقين به كلّ هستى ايمان دارند، ولى ديگران تنها آنچه را قبول مى‌كنند كه برايشان محسوس باشد. حتّى توقّع دارند كه خدا را با چشم ببينند و چون نمى‌بينند، به او ايمان نمى‌آورند. چنانكه برخى به حضرت موسى گفتند: «لَنْ نُؤْمِنَ لَكَ حَتَّى نَرَى اللَّهَ جَهْرَةً» (سوره بقره، ۵۵) ما هرگز به تو ايمان نمى‌آوريم، مگر آنكه خداوند را آشكارا مشاهده كنيم. اين افراد درباره‌ى قيامت نيز مى‌گويند: «ما هِيَ إِلَّا حَياتُنَا الدُّنْيا نَمُوتُ وَ نَحْيا وَ ما يُهْلِكُنا إِلَّا الدَّهْرُ» (سوره جاثيه، ۲۴) جز اين دنيا كه ما در آن زندگى مى‌كنيم، جهان ديگرى نيست، مى‌ميريم و زنده مى‌شويم و اين روزگار است كه ما را از بين مى‌برد. چنين افرادى هنوز از مدار حيوانات نگذشته‌اند و راه شناخت را منحصر به محسوسات مى‌دانند و مى‌خواهند همه چيز را از طريق حواسّ درك كنند. نسبت به جهان غيب ايمان دارند، كه برتر از علم و فراتر از آن است. در درونِ ايمان، عشق، علاقه، تعظيم، تقديس و ارتباط نهفته است، ولى در علم، اين مسائل نيست. پیام ها ۱. ، از عمل جدا نيست. در كنار ايمان به غيب، وظايف و تكاليف عملى مؤمن بازگو شده است. «يؤمنون ... يقيمون ... ينفقون» ۲. اساسى‌ترين اصل در جهان‌بينى الهى آن است كه هستى، منحصر به محسوسات نيست. «يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ» ۳. پس از اصل ، و از مهم‌ترين اعمال است. «يُؤْمِنُونَ ... يُقِيمُونَ ... يُنْفِقُونَ» (در جامعه‌ى الهى كه حركت و سير الى اللّه دارد، اضطراب‌ها و ناهنجارى‌هاى روحى و روانى و كمبودهاى معنوى، با نماز تقويت و درمان مى‌يابد و خلأهاى اقتصادى و نابسامانى‌هاى ناشى از آن، با انفاق پر و مرتفع مى‌گردد.) ۴. برگزارى ، بايد مستمر باشد نه موسمى و مقطعى. «يُقِيمُونَ الصَّلاةَ» (فعل مضارع بر استمرار و دوام دلالت دارد.) ۵. در نيز بايد ميانه‌رو باشيم. «مِمَّا رَزَقْناهُمْ» («مِمَّا»، (مِن ما) است و يكى از معانى «من» بعض است. يعنى بعضى از آنچه روزى كرده‌ايم- نه همه را- انفاق مى‌كنند.) ۶. از هرچه خداوند عطا كرده (علم، آبرو، ثروت، هنر و ...) به ديگران انفاق كنيم. «مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ» (در اينگونه موارد كلمه «ما» به معناى هر چيز است.) عليه السلام مى‌فرمايد: از آنچه به آنان تعليم داده‌ايم در جامعه نشر مى‌دهند. (بحار، ج ۲، ص۱۷) ۷. انفاق بايد از مال حلال باشد، چون خداوند رزق‌ («رزق»، نعمت دائمى كه براى ادامه‌ى حيات طبق احتياج داده مى‌شود، اطلاق مى‌گردد و قيد تداوم و به اندازه‌ى احتياج، آن را از مفاهيمِ احسان، اعطاء، نصيب، انعام و حظّ، جدا مى‌كند. التحقيق فى كلمات‌القرآن، ج ۴، ص ۱۱۴) هر كس را از حلال مقدّر مى‌كند. «رَزَقْناهُمْ» ۸. اگر باور كنيم آنچه داريم از خداست، با انفاق كردن مغرور نمى‌شويم. بهتر مى‌توانيم قسمتى از آن را انفاق كنيم. «مِمَّا رَزَقْناهُمْ» https://zil.ink/toubaefaf
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• از علیه السلام درباره «الذین یؤمنون بالغیب» (سوره بقره، ۳) روایت شده که فرمود: «آنان کسانى هستند که به حقانیت قیام اقرار دارند». و نیز از علیه السلام [درباره سخن خداوند که مى  فرماید:] «و مما رزقناهم ینفقون» روایت شده که فرمود: «یعنى، از آن چه مابه آنان تعلیم داده ایم خبر مى دهند (آن را نشر مى نمایند) و از آن چه ما از به آنها آموخته ایم تلاوت مى کنند». عن ابى عبداللّه علیه السلام [فى قوله] ... «و مما رزقناهم ینفقون» قال: مما علمناهم ینبؤن و مما علمناهم من القرآن یتلون». کمال الدین، ج ۲، ص ۳۴۰، ح ۱۹ نورالثقلین، ج ۱، ص۳۱، ح ۱۱ معانى الأخبار، ص ۲۳، ح ۲ بحارالأنوار، ج ۲، ص ۱۷، ح ۳۸ ﴿اَلّلهُمَّـ ؏عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾ ┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄ ༺طوبای عفاف༻ ┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄ 🌐جهت عضویت در کانال ها به لینک زیر مراجعه فرمایید 👇 https://zil.ink/toubaefaf