eitaa logo
طوبای عفاف
665 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
458 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شام سوم دی ماه ۱۳۶۵ شبیه که غواصان برای عملیات کربلای ۴ به آب زدند و ۳۰ سال بعد با دستهای بسته بازگشتند. یاد کنیم از امام و شهیدان با صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ترور سردار شهید سید رضی موسوی (رضوان الله تعالی علیه) در سوریه، سایه هیچ کابوسی را از سر رژیم صهیونیستی دور نمی کند؛ نه در جبهه غزه، نه در جبهه شمالی (حزب الله)، و نه در دریای سرخ و باب المندب (انصار الله یمن). اما جبهه مقاومت را مصمم تر می کند که بر ضربات کمر شکن خود به رژیم صهیونیستی و نیروهای آمریکا بیفزایند. 🔹سند این مدعا آن است که ترور شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس و برخی سران مقاومت فلسطین و لبنان، نه تنها از گسترش ضربات مقاومت نکاست، بلکه امروز، اسرائیل و حامی آمریکایی اش را با گردابی از چالش ها و ضربات نظامی- اقتصادی و امنیتی بی سابقه در طول هشت دهه گذشته مواجه کرده است. ♦️بادی که آمریکا و صهیونیست ها با ترور های قبلی کاشتند، به "طوفان الاقصی" انجامید و سونامی بزرگی را حد فاصل اقیانوس هند، دریای سرخ و دریای مدیترانه پدید آورده که تازه امواج آن در حال فراز آمدن است. 🔹رژیم صهیونیستی (و حامی آمریکایی اش) دیر یا زود باید تاوان جنایت تازه خود را بپردازند و چنین مسئولیتی، حتی برای لحظه ای از چشم فرماندهان و رزمندگان محور های مقاومت دور نخواهد ماند. ♦️اگر خبر آمد که کشتی های صهیونیستی، این بار به جای هدف گرفته شدن موضعی، با سرنشیان شان غرق شدند، نباید تعجب کرد. مقامات و اتباع این رژیم هر باید قید امنیت در برخی سفرهای خارجی را بزنند. و... گزینه های موثر و محتمل دیگری که حتما مد نظر فرماندهان است. 🔹در عین حال، انتقام قطعی و انقضا ناپذیر، منحصر به ضربات متقارن و موردی نیست. پیشروی و زدن ضربات راهبردی، یک روند کاملا حکیمانه است و با جنایاتی نظیر ترور فرماندهان، نه متوقف می ماند و نه منفعل می شود. ♦️ترور های منفعلانه اخیر که حتما باید با مجازات پشیمان کننده همراه باشد، نه از سر ابتکار عمل است و نه کمترین نتیجه راهبردی برای رژیم مستاصل صهیونیست به همراه دارد. اما می تواند و باید، به ضربات راهبردی و ترکیبی جبهه مقاومت برای ازاله رژیم صهیونیستی شتاب بخشد؛ بعون الله تعالی
جسدش مفقود بود تا 9 سال بعد که آمد 13ساله به جبهه رفت هنوز مویی بر صورتش سبز نشده بود 14سال داشت که شهید شد 🌷شهدا تشخیص دادن که تکلیفشان چیه و عمل کردن ✨اگر تسلیم امر ولی شدیم، گلچین می شویم ☘️روایتی از پدر بزرگوار شهید 🌷شهید_مهدی_مهربان  # امام مطیع_ولایت صلوات  اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حقایق تحسین برانگیز از عملکرد دولت دکتر رئیسی به روایت رهبر معظم انقلاب رهبر معظم انقلاب از باب جهاد تبیین، ۲۰ مورد از فعالیت‌های دولت انقلابی را شخصا بیان می‌کنند. ✅ این حقایق و واقعیت ها را نشر دهیم زیرا خیلی از انقلابی ها هم متاسفانه تحت تاثیر هجمه منفی علیه این دولت قرار گرفته اند. 🇮🇷کانال بصائر رضوی http://eitaa.com/basaerrazavi سروش splus.ir/basaerrazavi15
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حماسه جدید شلوار سه خطی رفت بمب رو فرو کرد توی تانک و برگشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از زیباترین کلیپها از تفکر استاد صفائی حائری این کلیپه شما ببینید در دهه هفتاد این صحبت‌ها رو کرده. چه دید عمیقی داشته واقعا. الان که وضعیت بدتر هم شده و باید با نوجوان‌ها و جوان‌ها انس گرفت وگرنه.... کسایی که کتابها و سخنرانی های عین‌صاد رو خوندن واقعا جور دیگه فکر میکنن. اگه علاقه داشتید کانالشون رو دنبال کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 حماسه اشک ▪️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای :«یکی از بخشهای مهم و جذابی که میتواند مصیبت ابالفضل را بیان کند، زبان حال مادر حضرت اباالفضل است؛ همان «لا تدعونّی ویک امّ البنین» ◾️ مادری است؛ صورت قبر چهار جوانش را که در کربلا شهید شدند، در بقیع میکشد و نوحه‌سرائی میکند و حماسه می‌آفریند. همه‌اش اشک ریختن و تو سر زدن هم نیست؛ البته اشک ریختن هست، اشکالی هم ندارد؛ بلکه حماسه‌آفرینی است، افتخار به این جوانهاست.» ۱۳۹۰/۰۳/۲۵ 💻 Farsi.khamenei.ir
1. فرشته ی مهر و وفا.mp3
6.52M
(سلام الله علیها) تسلیت باد. اُمُّ البنین ، فرشتۀ مهرُ و وفا اُمُّ البنین ، مادرِ مهربونیا ...
یا به مناسبت رحلت حضرت ام البنین: امیرالمؤمنین (ع) از برادر خود که به انساب عرب و شناخت خاندان‌های قبایل عربی آگاه بود، درخواست کرد که برای من همسری معرفی کن که بتواند فرزندانی ، ، و تربیت کند. عقیل معروف به دختر کلابی و ثمامه یا لیلا را معرفی کرد و به حضرت عرض کرد از پدر این بانو، هیچ کس را شجاع‌تر در سراغ ندارم. اميرمؤمنان علی(ع) با کلابیه که حدود ۲۰ سال داشت، در حدود سال ۲۵ قمری کرد و حضرت عباس(ع) و برادرانش و و ، از فاطمه کلابیه به دنیا آمدند. آرامگاه ام البنین در قبرستان است. 📚برای مطالعه بیشتر، ر.ک: مقاله ام البنین همسر امام علی از سیدمحمود . لینک مقاله: https://b2n.ir/e72127 @ahlebait110
🔴 هشـداری درباره اصبغ بن نباته گوید: از امیر مؤمنان (علیه‌السّلام) شنیدم که می‌فرمود: در آخرالزّمان (نزدیک به قیامت) زنانی ظاهر شوند: ● بی‌حجابان برهنگان ● خود آراستگان برای غیر شوهران ● رها کردگان آئین ● داخل شدگان در فتنه ها ● قائلان به شهوات و مسائل جنسی ● شتاب‌کنندگان به سوی لذّات و خوشگذرانی‌ها ● حلال شمارندگان محرّمات الهی ● و واردشوندگان در دوزخ سَمِعْتُهُ یَقُولُ یَظْهَرُ فِی آخِرِ الزَّمَانِ وَ اقْتِرَابِ السَّاعَةِ وَ هُوَ شَرُّ الْاَزْمِنَةِ نِسْوَةٌ کَاشِفَاتٌ عَارِیَاتٌ مُتَبَرِّجَاتٌ مِنَ الدِّینِ دَاخِلَاتٌ فِی الْفِتَنِ مَائِلَاتٌ اِلَی الشَّهَوَاتِ مُسْرِعَاتٌ اِلَی اللَّذَّاتِ مُسْتَحِلَّاتٌ لِلْمُحَرَّمَاتِ فِی جَهَنَّمَ خَالِدَاتٌ.»   📚من لایحضره الفقیه؛ ج۳، ص۳۹۰ ------------------------- 🔴 "جـاهلیت آخــــرالزمان" سرزنش شدن مرد بخاطر حجاب نوامیس! حضرت امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) فرمودند: «وَ یُعِیرُ الرَّجُلُ عَلَی صَوْنِ النِّسَاءِ» مرد را به خاطر حجاب، حفظ و پوشيده نگه داشتن همسر، دختر، مادر و خواهرانش مورد سرزنش قرار می‎دهند. حضرت رسول الله صلی‌الله علیه و آله نیز فرمودند: «وَ سُلِبَ عَنْهُنَّ قِنَاعُ الْحَيَاءِ» و از زنان لباس حیا سلب می‌شود! 📗 بشاره الاسلام، ص۱۳۳ 📗 بحارالأنوار، ج۵۲، ص۲۶۲ 📗 الزام الناصب، ص‌۱۸۳ @Ashehg_Allah (۲۳۸)هزار و یک نکته پیرامون https://zil.ink/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوحه‌سرایی های حضرت امّ البنین سلام‌الله‌علیها، قلب همه مردم، حتی «مروان بن حکم ملعون» را آتش می‌زد... در نقل‌ها آمده است: 📋 کَانَتْ أُمُّ الْبَنِینِ ... تَخْرُجُ إِلَی الْبَقِیعِ فَتَنْدُبُ بَنِیهَا أَشْجَی نُدْبَةٍ وَ أَحْرَقَهَا فَیَجْتَمِعُ النَّاسُ إِلَیْهَا یَسْمَعُونَ مِنْهَا ▪️حضرت ام البنين سلام‌الله‌علیها ، همواره به بقيع مى‌رفت و در آن جا، محزون‌ترين و سوزناك‌ترين مرثيه سرايى‌ها را براى شهدای کربلا مى‌نمود. مردم نزد او گِرد مى‌آمدند و به آن مرثيه‌ها گوش مى‌دادند و قلب‌شان آتش می‌گرفت. 📋 فَکَانَ مَرْوَانُ یَجِی‌ءُ فِیمَنْ یَجِی‌ءُ لِذَلِکَ فَلَا یَزَالُ یَسْمَعُ نُدْبَتَهَا وَ یَبْکِی ▪️مروان بن حکم (والی مدینه) هم از جمله كسانى بود كه به بقيع می‌رفت. او به مرثيه های سلام‌الله‌علیها، گوش فرا مى‌داد و گریه می‌کرد. 📚مقاتل الطالبيّين، ص۹۰ 📚بحارالأنوار، ج۴۵، ص۴۰ @hossinemazlom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره ای زیبا از حاج آقا مجتهدی تهرانی(ره) و اثر توسل به حضرت سلام الله علیها حجت الاسلام و المسلمین رفیعی
السلام علی به اسمِ فاطمه لطفاً مرا صدا نَکنید که اسمِ فاطمه زیبنده ی فقط، زهراست درونِ خانه ی حیدر اگر چه آمده ام کنیزِ فاطمه ام، چون مقامِ او، والاست مرا به یُمنِ وجودِ چهار فرزندم عِجالتاً فقط اُم البَنین صدا بکنید شده ست حاجتم اینکه فدایتان باشم برای حاجت من خواهشاً دعا بکنید خدا کُنَد که در این با شما به سَر بُردَن به قَدرِ ارزنی از دردتان دَوا بکنَم میانِ غربتتان در کنارتان باشم برای غربتتان جانِ خود، فدا بکنَم پسر بزرگ نکردَم مگر به این علت که هر چهار، شوَند عاشقانه مستِ شما نیامده به جهان بی دلیل عباسم که آمده ست، که باشد، عصای دستِ شما به بچه های خودم یاد داده ام این را که دست و سَر بدهند از شما جدا نَشَوَند به هر چهار پسر گفته ام که مَدیونند اگر که جزوِ شهیدانِ کربلا نَشَوَند هر آنچه دارم از این روزگارِ پُر مِحنَت به کف گرفته ام آری، فقط برای حسین تمامِ هستیِ اُم البنین اباالفضل است تمامِ هستیِ اُم البنین فدای حسین @shere_aeini تقدیم به حضرت بخوانیم سوره هل أتی همراه با صد صلوات @toubaefaf
دعای روز چهارشنبه از سلام الله علیها «اللَّهُمَّ احْرُسْنَا بِعَيْنِكَ الَّتِي لَا تَنَامُ وَ رُكْنِكَ الَّذِي لَا يُرَامُ وَ بِأَسْمَائِكَ الْعِظَامِ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ احْفَظْ عَلَيْنَا مَا لَوْ حَفِظَهُ غَيْرُكَ ضَاعَ وَ اسْتُرْ عَلَيْنَا مَا لَوْ سَتَرَهُ غَيْرُكَ شَاعَ وَ اجْعَلْ كُلَّ ذَلِكَ لَنَا مِطْوَاعاً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ قَرِيبٌ مُجِيبٌ.» پروردگارا؛ ما را با ديدگانت كه هرگز به خواب نمى رود و با پايه و ستونى كه هرگز ويران نمى شود، و با نامهاى با عظمت خودت حفاظت فرما و صلی الله علیه وآله فرست، و براى ما حفظ كن آنچه را كه اگر نگاهبانى غير از تو داشته باشد تباه مى گردد، و بپوشان آنچه را كه اگر غير از تو آن را بپوشاند فاش مى شود، و همه اينها را وسيله پيروى و طاعت ما قرار ده، همانا تو خواسته ها را مى شنوى و به ما نزديك هستى و دعاهاى ما را اجابت مى كنى. 📘 زندگانى حضرت زهرا عليها السلام (ترجمه جلد۴۳ بحارالأنوار) ترجمه روحانى و بحار الانوار، ج۸۷، ص ۳۳۸ ضمن شماره ۴۸، به نقل از بلد الامين(حاشيه بلد الامين)، ص۱۱۰ @toubaefaf https://ble.ir/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• «يا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ وَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ‌» سوره بقره، ۲۱ اى مردم! پروردگارتان كه شما و پيشينيان شما را آفريد، پرستش كنيد تا اهل تقوا شويد. نکته ها در كتاب‌هاى قانون، مواد قانون، بدون خطاب بيان مى‌شود، ولى قرآن كتاب قانونى است كه با روح و عاطفه مردم سر و كار دارد، لذا در بيان دستورات، خطاب مى‌كند. البتّه خطاب‌هاى قرآن مختلف است. گاهى براى عموم مى‌فرمايد: «يا أَيُّهَا النَّاسُ»، امّا براى هدايت‌يافتگان فرموده است: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا» ، هاست. يعنى هدف از آفرينش هستى، بهره‌گيرى انسان‌هاست‌ («سَخَّرَ لَكُمْ» سوره جاثيه، 13 و «خَلَقَ لَكُمْ» سوره بقره، 29) و تكامل انسان‌ها در گرو عبادت‌ («وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ» سوره ذاريات، 56) و اثر عبادت، رسيدن به تقوا («... وَ اعْبُدُوا رَبَّكُمْ ... لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» سوره بقره، 21) و نهايت تقوى، رستگارى است. («وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» سوره بقره، 189) پیام ها 1- دعوت انبيا، عمومى است و همه مردم را دربر مى‌گيرد. «يا أَيُّهَا النَّاسُ» 2- از فلسفه‌هاى عبادت، شكرگزارى از ولى نعمت است. «اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ» 3- اوّلين نعمت‌ها، نعمت آفرينش، و اوّلين دستور، كُرنش در برابر خالق است. «اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ» 4- مبادا بت‌پرستى يا انحراف نياكان، ما را از عبادت خداوند دور كند، زيرا آنان نيز مخلوق خداوند هستند. «وَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ» 5- عبادت، عامل تقواست. اگر عبادتى تقوا ايجاد نكند، عبادت نيست. «اعْبُدُوا ... لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» 6- به عبادت خود مغرور نشويم كه هر عبادتى، تقوا ساز نيست. «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» تفسیر نور، ج۱، ذیل همین آیه @toubaefaf https://ble.ir/toubaefaf
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• چرا خدا را عبادت كنيم؟ پاسخ: در چند جاى قرآن پاسخ اين پرسش چنين آمده است: ✅چون خداوند خالق و مربّى شماست. «اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ» (مشركان خالقيّت را پذيرفته ولى ربوبيّت را انكار مى‌نمودند، خداوند در اين آيه دو كلمه‌ «رَبَّكُمُ» و «خَلَقَكُمْ» را در كنار هم آورده تا دلالت بدين نكته كند كه خالق شما، پروردگار شماست. ✅چون تأمين كننده رزق و روزى و امنيت شماست. «فَلْيَعْبُدُوا رَبَّ هذَا الْبَيْتِ الَّذِي أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَ آمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ» سوره قريش، ۴_۳ ✅چون معبودى جز او نيست. «لا إِلهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِي» (سوره طه، 14) ✅عبادت انسان، هدف آفرينش انسان است نه هدف آفريننده. او نيازى به عبادت ما ندارد، اگر همه مردم زمين كافر شوند او بى‌نياز است: «إِنْ تَكْفُرُوا أَنْتُمْ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً فَإِنَّ اللَّهَ لَغَنِيٌّ ...» (سوره ابراهيم، ۸) چنانكه اگر همه مردم رو به خورشيد خانه بسازند يا پشت به خورشيد، در خورشيد اثرى ندارد. نکته: با اين‌كه عبادت خدا بر ما واجب است، چون خالق و رازق و مربّى ماست، ولى بازهم در برابر اين اداى تكليف، پاداش مى‌دهد و اين نهايت لطف اوست. تفسیرنور، ج۱، ذیل آیه ۲۱ سوره بقره https://zil.ink/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• عوامل تقویت انگیزه عبادت در انسان👇 1. توجّه به نعمت‌هاى او كه خالق و رازق و مربّى ماست. 2. توجّه به فقر و نياز خويش. 3. توجّه به آثار و بركات عبادت. 4. توجّه به آثار سوء ترك عبادت. 5. توجّه به اين‌كه همه هستى، مطيع او و در حال تسبيح او هستند، چرا ما عضو ناهماهنگ هستى باشيم. 6. توجّه به اين‌كه عشق و پرستش، در روح ماست و به چه كسى برتر از او عشق بورزيم. تفسیر نور، ج۱، ذیل آیه ۲۱ سوره بقره https://zil.ink/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• در آمده است: «وَ اعْبُدْ رَبَّكَ حَتَّى يَأْتِيَكَ الْيَقِينُ» (سوره حجر، 69) يعنى كن تا به برسى. پس آيا اگر كسى به يقين رسيد، نمازش را ترك كند؟! پاسخ: اگر گفتيم: نردبان بگذار تا دستت به شاخه بالاى درخت برسد، معنايش اين نيست كه هرگاه دستت به شاخه رسيد، نردبان را بردار، چون سقوط مى‌كنى. كسى كه از عبادت جدا شد، مثل كسى است كه از آسمان سقوط كند؛ «فَكَأَنَّما خَرَّ مِنَ السَّماءِ» به علاوه كسانى كه به‌ يقين رسيده‌اند مانند: رسول خدا و امامان معصوم علیهم‌السلام، لحظه‌اى از دست برنداشتند. بنابراين مراد آيه، بيان آثار عبادت است نه تعيين محدوده‌ى عبادت. تفسیرنور، ج۱، ذیل آیه ۲۱ سوره بقره https://zil.ink/toubaefaf