eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مسلمانی و بی تفاوتی در برابر گناه؟! ⚠️ این زندگی بی‌دغدغه و از کنار گناه رد شدن، که من و شما داریم، اسمش مسلمانی نیست... 🎙 استاد تقوی @umefafgaraei
(ع) 🍀 به معنای ماهی است که بزرگ و محترم شمرده می‌شود. لغت‌ شناسان‌ واژه‌ رجب‌ را به‌ معنا و را "مورد عظمت‌ قرار داده‌ شده‌" معنا کرده اند. 🌹امام کاظم (ع) می‌فرمایند،‌ نام رودی است در ، که آب آن از شیر سفید‌تر است و از عسل شیرین تر و چون بنده‌ای در این ماه روزه بگیرد، خداوند از آن نهر به او می‌نوشاند. 🍀 هفتمین ماه قمری و از محسوب می‌شود که با اوصاف دیگری نیز خوانده شده است. 🍀به این ماه نیز می گویند؛ به این جهت که از سه ماه حرام دیگر که در پی هم واقع شده‌اند، جدا افتاده است. 🍀در نام‌گذاری این ماه به و ، از پیامبر اسلام (ص) نقل است که فرمودند: "ماه رجب را اصبّ نامیده‌اند چون در این ماه بر امت من فرو می‌ریزد و ماه اصم می‌گویند چون در این ماه از جنگ با مشرکان نهی شده است". ✅رجب المُضَر و رجب الحرام نیز از دیگر نام‌های این ماه است. 🌹🌹🌹🌹🌹 🌹 (عليه السلام) در روز سال 57 هجرى در مدينه منوّره ديده به جهان گشودند. امام باقر از قول رسول اکرم (ص) می فرمایند: ☘️"همانا خداوند انسان و را دوست دارد. خداوند دوست مي دارد كسي را كه با حيا، بردبار، و از حرام باشد. 📚منبع: وسائل الشيعة الإسلامية. ج11 ص211. 🌹 السلام بر همه عفافگرایان تهنیت باد. @umefafgaraei
📣 نشست 22 در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «متاورس: فرصت‌ها و تهدیدها» 🎤ارائه دهنده: 👤 دکتر عباس قائمی بافقی؛ دانشیار گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎ تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 📆زمان: چهارشنبه 5 بهمن ساعت 15:30 🎥پخش مستند ساعت 15:20 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بی توجهی مسئولان به ناقضان قانون ♨️چرا به خاطر جماعت یک درصدی پر سر و صدا، نادیده گرفته می شود؟ 📌قرار نیست به خاطر درصد معدودی، ، روحی و روانی مردم در سطح اجتماع ببیند. @umefafgaraei
✅اثر پيكره و پوشش والدين بر تربيت فرزند 🔶مادر باید باشد. هم خودش و هم پوشش او، که نزدیک‌ترین تبعۀ اوست. 🔷چه پوشش خودشان، چه پوششی که به تن فرزندشان می‌كنند. 🔶پوششی پدر دارد، بخواهد یا نخواهد، دارد به فرزندش این پوشش را آموزش می‌دهد. پوششی که مادر دارد، چه بخواهد و چه نخواهد، دارد از طریق دیداری، آموزش می‌دهد. 🔷، سرکوب‌گر حيا در فرزند یا شكوفا کننده آن؟! 🔶مادر به فرزندش ، و آموزش می‌دهد؟ یا سرکوب کردن حیا در درون او را آموزش مي‌دهد؟ 🔷حیا از است. آیا دارد حیا را شکوفا می‌کند در درون فرزند؟ یا دارد این فطرت را در درون او سرکوب می‌کند؟ 🔶ای پدر و مادر!! کدام یک از اینها را انجام مي‌دهي؟ 🔷بحث اینکه کردی يا نکردی، قصد کردی يا نکردی نیست؛ پوشش تو، بخواهی یا نخواهی به بچّه می‌دهد. 🔶پیکره‌ات باید به گونه‌ای باشد که آنچه خدا در نهاد او قرار داده است، آن را کنی نه اینکه آن را کنی! 🔷پدر و مادر در جنبه‌های ، و ، باید برای فرزند باشند. از نظر پیکره شان بچه را به یاد خدا می‌اندازند یا شیطان؟ نسبت به تبعاتشان هم، مسئله‌ي پوشش هم همينطور است. ✍️آیت‌الله مجتبی تهرانی 🍃🌺🍃🌺🍃 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هرَم پوشش ✴️ هر فرد روبنایی است که زیربنای آن را و باورهایش می سازند. مثل کوه یخ که اندازۀ واقعی اش چندین برابر چیزی است که بیرون آب است و دیده می شود. 1️⃣: حالتی که انسان با ارادۀ خودش، از انجام کارهای خلاف شرع و عُرف خودداری میکند. 2️⃣: جایی که افراد عاقلانه، حیا را بر وجودشان حاکم می‎کنند تا رفتارهای نفسانی از آنها سر نزند. 3️⃣: انسان‎ها با عفت ورزی از حریم شان حفاظت می‎کنند و اجازه نمی‎دهند نفس شان آنها را به سمت هنجارشکنی سوق دهد. 4️⃣: در این سطح، افراد به حد خودشان راضی و قانع هستند و به حدود دیگران تجاوز نمی‎کنند. 5️⃣: با داشتن حیا، عفیف خواهیم بود و از حریم خود صیانت نموده و اهل قناعت خواهیم بود و در این صورت، بدون دستور و بی اختیار، پوششی را انتخاب می‎کنیم که برازنده است. 📌آیا نباید به دنبال ریشه دار کردن رفتارهای اجتماعی باشیم؟ @umefafgaraei
📝پژوهشی در باب سبک زندگی عفیفانه 📜دکتر حسین کارآمد و محمدعلی عباسی، پژوهشی را به منظور بررسی مؤلفه‎های شناختی و فراشناختی با نگرش به منابع اسلامی انجام داده اند. یافته‎های آنها نشان می‎دهد، مهم‎ترین سبک زندگی عفیفانه در منابع اسلامی عبارتند از آگاهی به: 🍃ارزش عفاف، 🍃پاداش الهی عفیفان، 🍃آثار فردی و اجتماعی عفیف بودن، 🍃آسیب‎های دوری از عفاف، 🍃نگرش صحیح به عفاف و مسائل مرتبط به آن، 🍃موانع درونی عفاف، 🍃موانع بیرونی عفاف، 🍃احکام شرعی مربوط به عفاف، 🍃عوامل و موقعیت‎های بازدارنده از عفاف و 🍃روش صحیح ارضای نیازها و کنترل هیجانات. 📎همچنین با بررسی و پایش موارد زیر می‎توان به سبک زندگی عفیفانه دست یافت. 🌱نگرش و میزان باور به عفاف، 🌱دلایل نگرش به عفاف، 🌱تصحیح و تعمیق شناخت‎های مربوط به معنا و ارزش عفاف، 🌱اعتبارسنجی نگرش و باورها در مورد مسایل مرتبط با نگرش به عفاف، 🌱پایش و اصلاح ارزش‎ها، الگوها و اهداف، 🌱پالایش پیوسته ورودی‎های ذهنی و اندیشه‎ها و 🌱دست‎یابی به هویت عفیف بودن. 🔖لینک اصل مقاله http://islamicedu.rihu.ac.ir/article_1817.html @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکاوی دلایل نارضایتی دختران از جنسیت خود 🔶 الگوهای زنانگی دختران شما چه کسانی هستند؟ مادر؟ مادربزرگ؟ خاله؟ عمه؟ 🔶 آیا این خانم‌هایی که دختران شما در اطراف خود می‌بینند، به اندازه کافی آرمان گرا، قوی، متمایز و قابل ستایش هستند؟ 🔶 چرا دختران ما جذب الگوهای فمینیستی می‌شوند که به آنها یاد می‌دهد، زن وقتی خوب است که شبیه مرد باشد و قدرت مردانه داشته باشد؟ 🎙 دکتر فرهمندپور @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 بیستمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «رهیافتی از
🔰گزارشی از بیستمین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «رهیافتی از الگوسازی تربیتی تا الگوپذیری از شهید سلیمانی ازسوی دانشجو یان دانشگاه فردوسی مشهد» 👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم‎ تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد 📆تاریخ چهارشنبه 14 دی ماه 🍃🌹🌹🌹🍃 ❇️در ابتدای نشست، دکتر سعیدی رضوانی به معرفی پژوهش صورت گرفته در خصوص چگونگی الگوسازی تربیتی تا الگوپذیری از سردار سلیمانی در دانشگاه فردوسی مشهد پرداختند و در ادامه، به تشریح یافته های پژوهش مبادرت نمودند. 🔷این پژوهش که با رویکرد کیفی و روش پدیدارشناختی در سال 1399-1400، از طریق مصاحبه با 15 دانشجوی پسر دانشگاه فردوسی مشهد که در بازۀ سنی 20 الی 26 قرار داشتند و کتاب "سلیمانی عزیز" را مطالعه نموده بودند، صورت گرفت، نشان داد که ، می تواند به عنوان یک ، از سوی دانشجویان انتخاب و مورد پذیرش قرار گیرد. 🔷یافته های حاصل از تحلیل مصاحبه های این پژوهش، در مدلی با اقتباس از چهار مدل حیطۀ عاطفی بلوم، یادگیری مشاهده‎ای بندورا، نفوذ اجتماعی ارونسون و اقسام الگوپذیری مصباح‌یزدی، در پنج سطح با عناوین عنوان شده جای گذاری شد: 🍃«جذابیت سردار» 🍃«تثبیت جذابیت» 🍃«اراده تغییر رفتار» 🍃«ظهور کنش» 🍃«کنش‎گزینی متعالی» ✅درمجموع، تحلیل یافته‌ها، نشانگر ظرفیت بالای زندگی و شهادت سردار، در در الگوسازی تربیتی برای نسل نوجوان و جوان را تأیید می‌کند. @umefafgaraei
❇️ همۀ ما به‎طور پیوسته در میان و قرار داریم و ارادۀ هر یک از ما و تعاملی که با پیشران‎ها و چالش‎های و باطل‎جویی داریم، در هر مرحله‎ از زندگی، جبهۀ ما را در و همچنین، سعادت یا سیه‎روزی‌ مان در پایان زندگی را، مشخص می‎کند. سیرۀ سردار دل‌ها و به‎ویژه کیفیت شهادت وی، و معنوی را برای همۀ مردم جهان اسلام و به ‎ویژه ایرانیان به ‎وجود آورد. اگر بتوانیم این نفخه را تبدیل به یک رودِ جاری در زندگی معنویِ متجلی در تمام سکنات زندگی‏مان تبدیل نماییم، درواقع، توانسته‎ایم زندگی‎مان را به ثقلین شریف پیوند بزنیم و به لطف خداوند متعال، به در دو سرا دست یابیم. 📝 لینک پاورپوینت ارائه شده در جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/Zyad5eEeE98fmQn 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/MkmSTeQpXSpP358 📝 لینک مقاله منتشر شده: 👇 https://profdoc.um.ac.ir/articles/a/1090344.pdf @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنرانی دختر درباره 🎤سخنرانی عطیه نشان می دهد، یک سلیقه پوشش نیست، بلکه یک با ظلمی سیستماتیک علیه زن است. 🍂چراکه غرب سیستمی طراحی کرده، که تمامش بر پایه ستم به زن است. 🌴عطیه تمام مراحل مبارزه خود را، از دوران نوجوانی شرح می‌دهد و در آخر دلایل ، برای مبارزه با این سیستم ضدزن را روشن می‌کند. 🎈مناسب برای پاسخ به شبهات نوجوانان @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 بیست و یکمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#صرفاً_مجازی 💬 با عنوان: «نقش ضعف
🔰گزارشی از نشست 21 در سال 1401 💬 با عنوان «نقش ضعف تربیت رسانه ‎ای در تغییر رفتار جنسی نسل دیجیتال» 👤با ارائه دکتر حسن اسلامیان؛ دانش‎آموخته پسادکتری و مدرس دانشگاه 📆تاریخ چهارشنبه 21 دی ماه 🍃🌹🌹🌹🍃 ❇️در ابتدای این نشست مجازی، دکتر اسلامیان به تبیین و تشریح رده بندی نسل ها پرداختند. از بزرگترین نسل که مربوط به متولدین سالهای 1900 الی 1924 است، تا نسل زد (z) یعنی متولدین سالهای 1996 الی 2010 و نسل آلفا که به متولدین سالهای 2011 به بعد اشاره دارد. 🔷در ادامه آماری از جمعیت در ایران ارائه کردند که در مجموع، به متولدین سه دهه 70، 80 و 90 ، اعم از دانش آموز و دانشجو برمی گردد و به 30 میلیون نفر می رسد. 🔶ابعاد و سطوح نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و درادامه، آماری از عضویت و میزان حضور نسل دیجیتال، در شبکه های اجتماعی ارائه گردید که این آمار در سال 1400 در بین افراد بالای 15 سال، به میزان 85 درصد و بیش از 4 ساعت در شبانه روز است. @umefafgaraei
🔶سخنران کارگروه عفافگرایی، به صورت مشروح تر و از ابعاد مختلف نظیر بُعد ارتباطی (ازقبیل ارتباط شدید به ارتباطات مجازی و عدم تفاوت بین فضای واقعی و سایبری) ، بُعد رشد و توسعه فردی (مثل تمایل به فردگرایی و تمایل به برخورداری از حریم خصوصی بسیار بزرگ)، بُعد اجتماعی (ازقبیل قائل نبودن به چهارچوبها، هنجارها و قوانین اجتماعی و معتقد به آزادی بیان و پرهیز از خودسانسوری) و بُعد ارزشی و اخلاقی (نظیر قائل نبودن به چهارچوبها و اصول ارزشی و اخلاقی از پیش تعیین شده و تعهد به برخی اصول اخلاقی فرامرزی) به ویژگی های پرداختند. ♨️ در نسل دیجیتال به وقوع پیوسته است و مجموع کنش جنسی رسانه ای شده و ماجراجویی جنسی سایبری، منجر به سبک زندگی جنسی شده می گردد که بر ، ، ، و... تأثیر می گذارد. ✅در انتها نیز، نهادهای دخیل در تربیت رسانه ای نسل دیجیتال، معرفی و مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. ⏸ضمن عرض ، به استحضار می رساند، متأسفانه به دلیل در سیستم آموزش الکترونیکی دانشگاه، ضبط جلسه صرفاً مجازی این هفته کارگروه در فضای ویروم، با اشکال مواجه شد و به رغم تلاش همکاران بخش آموزش های الکترونیکی، مطالب جلسه ذخیره نشد. 📝 لینک پاورپوینت ارائه شده در جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/CniSrRA2dR9wxrK @umefafgaraei
📖تلقین تغییر جنسیت به دانش‌آموزان از مدارس ابتدایی آمریکا! ♨️کتاب «لباس جدید جیکوب (یعقوب)» در کتابخانه مدرسه ابتدایی در هوارد کانتی ایالت مريلند آمریکا 🔍کتاب «لباس جدید جیکوب» درباره پسر بچه‌ای است که لباس‌های دخترانه می‌پوشد و جدید خود را کشف می‌کند! @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آقاجانم علی بن ابیطالب 🌺علی شبیه کسی نیست جز خداوندش 🌺همان خدا که نبوده‌ ست و نیست مانندش 🍃، شکوه است که از هم ‏آمیختن دریاهایی از ایمان و ایثار و شجاعتی از جنس اخلاص و تقوا، بنیان گرفته و حکمت و معنا را به تحیّر واداشته است. 💐میلاد مظهر علم، عزت، عدالت، سخاوت، شجاعت، غیرت و مردانگی، حضرت علی بن ابیطالب (ع)، بر عفافگرایان باد. @umefafgaraei
📣 نشست بیست و سوم در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «عفاف و حجاب در دانشگاه فردوسی مشهد: وضع موجود، راهبردها و راهکارها» 👥👥با مشارکت دغدغه مندان دانشگاه و اعضای کارگروه 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 📆زمان: چهارشنبه 19 بهمن ساعت 15:30 🎥پخش مستند ساعت 15:20 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجاب و عفاف در نگاه شهدا 🌷 شهید محمدعلی رجایی 🌷 شهید محسن حججی 🌷 شهید محمدهادی ذوالفقاری 🌷 شهید رحیم آنجفی 🌷 شهید بهرام یادگاری 🌷 شهید حمیدرضا نظام 🌷 شهید داوود جوانمرد 🌷 شهید سعید سامنلو 🌷 شهید صادق مهدی پور 🌷 شهید عبدالله محمودی 🌷 شهید علی اصغر فرح آبادی 🌷 شهید علی رضائیان 🌷 شهید علی روحی نجفی 🌷 شهید محمدتقی میرغفوریان 🌷 شهید محمدکریم غفرانی 🌷 شهید ابوالفضل سنگ تراشان 🌷 شهید محمدجواد نوبختی 🌷 شهید حمید رستمی 🌷 شهید علی خلیلی @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 نشست 22 #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «متاورس: فرصت‌ها
🔰گزارشی از نشست 22 در سال 1401 💬 با عنوان «متاورس: فرصت‌ها و تهدیدها» 👤با ارائه دکتر عباس قائمی بافقی؛ دانشیار گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد 📆تاریخ چهارشنبه 5 بهمن ماه 🍃🌹🌹🌹🍃 ❇️در ابتدای این نشست، دکتر قائمی به تبیین، توصیف و توضیح متاورس پرداختند. درواقع ، به عنوان یک پدیده بشری در بستر فضای مجازی، می کوشد تا با پیمایش و اتخاذ روند فزاینده ای از سرمایه گذاری و توسعه، از طریق تجمیع فناوری های متنوع و پیشرو در این زمینه، ادعاهای خود را در رابطه با ایجاد یک ، در قالب افزودن ویژگی ها و ابعاد جدیدی به دنیای واقعی، جامه عمل بپوشاند. 🌐متاورس، مفهومی از یک و پایدار، آنلاین و سه بعدی، مبتنی بر واقعیت افزوده AR ، واقعیت مجازی VR و واقعیت توسعه یافته XR است که چندین فضای مجازی مختلف را ترکیب می کند. 🏢شرکت هایی مانند متا، روبلاکس، اپیک گیمز و مایکروسافت، در حال سرمایه گذاری بر روی تحقیقات و توسعه فناوری های مرتبط با متاورس هستند. 🎮برخی بازی های متاورس که امکان ساخت و ساز، کسب درآمد، سفر کردن و... را دارد، عبارتند از: سند باکس، میراندوس، آلیس همسایۀ من، لایت نایت و... @umefafgaraei
📽درادامۀ جلسه، بخش هایی از مصاحبه با مارک الیوت زاکربرگ، درباره متاورس پخش شد که قابلیتهای متاورس را با جزییات بیشتر، تبیین و تشریح می‌کند. به دلیل پخش برخی رفتارها و پوشش های دور از شأن، از بینندگان می طلبیم. به دلایلی نظیر تبیین فرآیند و فقدان مهارت های فنی و هنری، قادر به ویرایش فیلم ها نبودیم. 👓درادامه سخنران کارگروه، به معرفی حسگرها و در متاورس پرداختند و اذعان نمودند که استفاده طولانی مدت از این ابزارها، افراد را دچار بیماری حرکت یا درد فیزیکی می‎کند. ✴️متاورس و عفاف و حجاب 🎈متاورس قابلیت این را دارد که در آن به طور کامل رعایت شود؛ منتها می توان اذعان نمود کسانی که در این فضا برنامه ریزی می‎کنند، این امکان متاورس را در نظر نمی گیرند. درواقع متاورس قابلیت تشخیص و تفاوت ارتباطات افراد محرم و نامحرم را دارد، اما بانیان متاورس چنین بنایی را ندارد. ♨️ در این زمینه می توان به صحبتهای خانم پاتل، کاربرآزمایش کنندگان نسخۀ بتای متا، اشاره کرد که فقط 60 ثانیه پس از ورود به دنیای مجازی متا، مورد آزار و اذیت‎های کلامی قرار گرفت و این اذیت‎ها بلافاصله به تجاوز گروهی ختم شد. ⭕️ خانم پاتل توصیف می کند: «واقعیت مجازی اساساً بر روی ناتوانی ذهن و بدن، در درک تفاوت بین تجربیات واقعی و مجازی طراحی شده و به همین دلیل واکنش فیزیولوژیکی و روانی من به این حادثه همانند زندگی واقعی بود. @umefafgaraei
⛔️ به بیان دکتر قائمی بافقی، مطابق اعلام متا، کاربران با استفاده از «» می توانند به هنگام ورود به بازی ها و رویدادها ۴ فوت (تقریباً ۱.۲ متر) با دیگر کاربرانی که با آواتارهای خاص خود در این دنیای مجازی حضور یافته اند، فاصله برقرار کنند. ♨️ در پورنو گرافی واقعیت مجازی، تعامل بین آواتارها می‎تواند کانال های حسی دیگری مانند لمس مجازی، حرکت و واکنش و بوی مجازی را نیز شامل شود. این می تواند تجربه ای مجازی را ارائه دهد که تعاملی تر و واقعی تر است و به کاربر حس حضور بیشتری می‎دهد. ♻️ در اواخر نشست نیز، به طور مشروح، به رابطه متاورس با چرخه پرداخته شد و مسائل و چالش های متاورس تشریح گردید و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و تا حد ممکن نیز به سؤالات حضار پاسخ داده شد. 📝 لینک پاورپوینت ارائه شده در جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/yX96FWHWFHokMWr 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/tNWYB3nwCgTqy9M @umefafgaraei
🌾اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را به طور کلی رها کند، به تدریج در زندگی او حاکم می شود و چنین شخصی از حیات سعادتمند محروم می شود. 🍃امیرالمؤمنین (علیه السلام) می فرمایند: 📜«آن کس که زشتی ها را در دل و به وسیله دست و زبانش انکار نکند، مرده ای است میان زندگان!». 📚وسائل الشيعة، ج 16، ص 132. 🍂🍁🍁🍁🍂 ♻️برخی از پیامدهای ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه: 🍂عدم استجابت دعا 🍂شریک شدن در گناه 🍂مبارزه علنی با خداوند متعال 🍂دوری از رحمت الهی 🍂عذاب فراگیر 🍂زوال نعمت ها و سلب برکات الهی 🍂دگرگونی ارزش ها 🍂دخالت و سلطه بیگانگان 🍂تسلط اشرار بر جامعه 📚پایگاه اطلاع رسانی حوزه @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مضرات علمی عدم رعایت حجاب 🔶زمانی که ما به نیازهای طبیعی پاسخ می‎دهیم، هورمون دوپامین را ترشح می‌کند. 🔷در شرایط عادی، بالا رفتن شدید دوپامین، در اثر هر نوع جنسی، با ترشح هورمون پرولاکتین می‌شود. 🔶فرض کنید یک آقا، روزانه با هزاران چهرۀ جذاب از خانم‎های مختلف مواجه می‎شود و سطح دوپامین مغزش، بالا و بالاتر می‎رود؛ اما چون امکان این مقدار از دوپامین را ندارد؛ راه حل مغز برای حل این مشکل، بخشی از دریافت کننده های دوپامین است، تا این میزان از دوپامین به مغز نزند. 🔷به این ترتیب، دیگر آن آقا، از دیدن محرک‎ها لذت نمی‎برد و برای لذت بردن، نیازمند سطح بالاتری از است. 🔶از طرفی خانم‎های یادشده، که متوجه می‎شوند مانند سابق مورد توجه آقایان نیستند، برای بیشتر تلاش می‎کنند و نتیجه این فعالیت‎ها به مغز آقایان و کاهش گیرنده های دوپامین در مغز آنهاست و به این اتفاق گفته می‎شود. @umefafgaraei
راهبرد بازدارنده از کشف حجاب و انحرافات اخلاقی و انقلاب جنسی.pdf
269.7K
📝راهبرد بازدارنده از کشف حجاب و انحرافات اخلاقی و انقلاب جنسی 🔹دانشمندان علم اخلاق برای نفس آدمی چهار قوه قائل شده‌اند: قوّه عاقله، قوّه واهمه، قوّه شهویّه و قوّه غضبیّه و فرموده‌اند: این قوا ﺣﻜﻢ ﻛﺎﺭﻓﺮﻣﺎﻳﺎﻥ ﻭ ﺳﺮﺍﻥ ﻟﺸﻜﺮ را ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺍﺧﻠﺎﻕ ﻧﻴﻚ ﻭ ﺑﺪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﭼﻬﺎﺭ قوه ﭘﺪﻳﺪ میﺁﻳند و راه و و قوه شهوت را به قوه غضب دانسته‌اند. 🔹امام خمینی نیز در کتاب چهل حدیث در تجلیل از قوه غضبیه فرموده: «اداره امر به معروف و نهى از منکر و اجراى حدود و تعزیرات و سایر سیاسات دینیه و عقلیه نشود، جز در سایه قوه شریفه غضبیّه، پس آنها که گمان کردند کشتن قوه غضب و خاموش کردن آن از کمالات و معارج نفس است، خود خطایى بزرگ و خطیئه عظیمه‏‌اى کردند و از حدّ کمال و مقام اعتدال غافل‏اند ... جهاد با اعداء دین و حفظ نظام عایله بشر و ذَبِّ [دفاع] از جان و مال و ناموس و سایر نوامیس الهیه و جهاد با نفس که اعداء عدوّ انسان است صورت نگیرد؛ مگر به این قوه شریفه». (چهل حدیث امام خمینی، ص134). 🔹بنابراین قوه غضبیّه، هم در و انسان و در امّاره و مهار کردن آن و فردی کارساز است و هم در و اصلاح و محیط بیرونی و کنترل و مهار شهوات نامشروع اجتماع انسانی و عفیف‌گشتن جامعه بشری کارآیی دارد ✅و بی‌شک قوای قضایی و انتظامی و نظامی و امنیتی، پرتو و تجلی و نمایندگان این قوه شریفه در اجتماع انسانی هستند. 🔹ادامه ... در فایل👆 ✍️فرید محمدی مقدم @efaf_amin Kanoon-amin.ir @umefafgaraei
🌺برخیز که فجر انقلاب است امروز 🌺بیگانه صفت، خانه خراب است امروز 🌺هر توطئه و نقشه که دشمن بکشد 🌺از لطف خدا، نقش بر آب است امروز 🍃🌺🍃🌺🍃 🍃 چه مژده ای زیباتر از آمدن در پی یک زمستان تار و طولانی؟! 🍃 چه بشارتی شیرین تر از بشارت در پی یک شب سرد و تاریک؟! 🍃 چه پیامی نیک تر از پیام زلال برای لبانی تشنه و خشکیده؟! 🍃 چه نوایی برتر از «جاء الحق» و «زهق الباطل»؟! 🍃🌺🍃🌺🍃 ✴️ ، سرآغاز ملت ایران بر مستکبران و غارتگران، حکومت اللّه‏ بر جهان، برچیده شدن دستگاه ستمگری طاغوتیان و برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی و بیداری مستضعفان، بر ملت بزرگ ایران باد. @umefafgaraei
💠گفتمان سازی تأثیر حجاب بر سلامت زن، خانواده و جامعه 📆مهلت ارسال مقالات ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ◀️ | سایت 🌐 hijab-health.hmu.ac.ir @umefafgaraei