فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی
#سبک_زندگی_ایرانی_اسلامی
#اهمیت_فرزندآوری
⚠️ آیا بعد از دیدن این کلیپ، باز هم معتقدیم، علت اصلی کاهش #فرزندآوری، مسائل اقتصادی است⁉️
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#حیاورزی
#حیا_از_خداوند
#عفت_در_کلام
🔹#حیا با #کرامت همراه است، همچنان که با #حجب و #محبت همراه است. اگر انسان عاشق باشد خود را فراموش می کند، #امام_سجاد (ع) شب تا صبح نماز می خواندند و از خدا می خواستند تا از تقصیراتشان بگذرد. ایشان در طواف خانه خدا بودند که به ایشان خبر دادند خانه شما را عبدالمالک تصاحب کرده است و ایشان فرمودند که من اینجا از خدا #حیا می کنم حاجت بخواهم، توقع دارید از بنده خدا حاجت بخواهم. پس هرچه محبت انسان بالاتر رود و عمیقتر شود، باحیاتر می شود.
🔹#حیا با #هیبت نیز همراه است. #حضرت_زهرا (س) وقتی وضو می گرفتند بدنشان می لرزید و می فرموند: می خواهم در مقابل خدا بایستم.
🔹#حیا با #عفت_کلام هم همراه است. انسان با حیا اگر فحش بشنود پاسخ نمی دهد. بی حیایی و برهنگی، طمع شیطان را برانگیخته و غریزه جنسی را تحریک، آتش شهوت را شعله ور و نیروی #عقل را نابود می کند.
🌸➖➖➖🍃➖➖➖🌸
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/10/29)
#تأمل_هفتم:
✍️ شعارهای زیبای غرب، تا چه حد واقعی هستند؟ 🧐
💢امروز در غالب رسانه ها، از #چندفرهنگی سخن گفته می شود؛ اما در عمل، #یکپارچگی_فرهنگی و غربی شدن در جهان ترویج می شود. در واقع، تولید و اجرای فرهنگ مادی و لذت جویانه، به نام #توسعه_پایدار و نئولیبرالیسم فرهنگی مانند سند 2030، بر جامعۀ جهانی تحمیل می شود. 😔😳
💢غرب از روش های گوناگون در زمینۀ #استیلای_فرهنگی خود استفاده می کند؛ با #رسانه راه #نفوذ خود را باز می کند و سپس با اسنادی همچون #2030، آن را ماندگار می کند. 😔🤨
💢 مفهوم #دهکده_جهانی که در دهۀ نود میلادی، بسیار به کار برده می شد «یک دِه با یک کدخدا» است. همه در ذیل این کدخدا، خود را دوباره تعریف و منطبق می کنند؛ همان کاری که سند 2030 و #توسعه_پایدار به دنبال آن است. 😡😡
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻✾با سلام و احترام
📣📣📣 سی و هفتمین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1398
💬 عنوان نشست: "نگاهی به ابعاد کودک آزاری جنسی، با واکاوی فیلم سینمایی اتاق تاریک"
👥ارائه دهنده: بحث گروهی با مشارکت اعضای محترم کارگروه
⏰ زمان: چهارشنبه 2 بهمن ساعت 17:15
🎥 اکران سینمایی"اتاق تاریک" ساعت 15:30
🎥 و مستند "حقیقت" ساعت 15:20
💢 به لحاظ محدودیت زمانی و ضرورت اتمام پخش فیلم تا اذان مغرب، رأس ساعت 15:30 فیلم اکران خواهد شد.
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزارش مختصری از سی و یکمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1398
💢 عنوان نشست: "بازنمایی تدبیرهای ناکام آموزشی در #تربیت_مطلوب"
💢 ارائه دهنده: آقای دکتر محمود #سعیدی_رضوانی، مدیر گروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی
💢 زمان: چهارشنبه 20 آذر ساعت 15:15
https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا
🔸 در این نشست، برخی از عوامل #ساختاری و #درونی شده آموزش و پرورش رسمی، که اسباب عدم توفیق در حیطۀ #تربیت را فراهم آورده است، بررسی شد. این عوامل عبارت است از رسمی بودن نظام آموزش و پرورش و تسلط رویکرد موضوعی-دیسپلینی بر این نظام رسمی. رسمی بودن حاوی پیام پنهانِ تحصیل، برای ارتقاء و نه برای یادگیری واقعی است. ضمناً رویکرد موضوعی-دیسپلینی، اساساً بر اساس دانشِ برنامه ریزی مربوط به ارائه مفاهیم و اصول بنیادین رشته های علمی است و ابزار مناسبی برای #اهداف_تربیتی نظام جمهوری اسلامی ایران نمی باشد.
🔺 دکتر سعیدی رضوانی:
🔸 متأسفانه دلایلی از جمله پذیرش نظامهای آموزشی غربی در ایران، وجود مستشاران خارجی در ایران و فارغالتحصیلیِ تمام بزرگان تعلیم و تربیت ما در خارج کشور، باعث گردیده تا محتواهای آموزشی در مدارس و دانشگاه ها، همسویی لازم برای تربیت مطلوب فرزندان را نداشته باشد و ما آمادگی لازم برای تغییر محتواهای آموزشی را قبل و حین انقلاب اسلامی نداشتیم.
🔸 در ادامه این نشست، در مورد چهار سطح هرم اهداف نظام آموزشی بحث شد و مشخص گردید که تبدیل اهداف سطح دوم (اهداف دوره های تحصیلی) به سطح سوم (اهداف درس در دوره های تحصیلی)، اسباب #انحراف_نظام_آموزشی از اهداف تربیتی را فراهم آورده است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزیده ای از انتقادات و طرح سؤالات برخی از اعضای حاضر در کارگروه:
🔺 آقای دکتر قائمی بافقی: ارائه شما ربطی به اسلامی نداشت. کشورهای غربی نیز در دروس خود درس اخلاق را دارند، آیا آنها هم اشکال دارند؟ ما چقدر در تربیت دینی انرژی گذاشتیم؟ یک نگاه سکولار هم در مورد دروس وجود دارد. آیا نظام آموزشی مشکل دارد؟
🔺 آقای دکتر تقی پور: این واژه هایی که در سند تحول ذکر می شود، تعهدی ایجاد می کند که باید در کتابهای درسی هم مورد استفاده قرار گیرد؟
🔺 آقای دکتر باغشنی: معیار ناکامی در نظام آموزشی را که مطرح کردید، چگونه تعیین شده است؟ آیا انرژی دستاندرکاران کم بوده است یا موارد دیگری مطرح است؟
🔺 آقای دکتر فرع شیرازی: آیا می شود علم را ایدئولوژیک کرد؟ آیا فقط از مبانی دینی باید برای روح صحبت کرد؟ چقدر امکان مذهبی کردن علم وجود دارد؟
🔺 یکی از خانم های حاضر در جلسه: برای ما که فرهنگی هستیم و در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت میکنیم چه توصیه هایی دارید؟
🔸 قبل از آغاز جلسه و در ساعت 14:50 نیز، مستند "بازی" پخش گردید. این مستند به بیان تأثیرات بازی های رایانه ای بر شخصیت، روحیات، خلقیات و رفتار کودکان پرداخته است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#خویشتنداری
#غلبه_بر_نفس
🔻اميرمؤمنان حضرت علی (ع) می فرمايند:
🍃🍃"همانا خدای عزّوجل، #فرشتگان را با عقل آمیخته است بدون شهوت و #چارپايان را با شهوت آمیخته است بدون عقل و #آدميزاد را با هر دو (عقل و شهوت) سرشته است. پس هر كه عقلش بر شهوتش پيروز شود، #بهتر_از_فرشتگان است و هر كه شهوتش بر عقلش چيره گردد، #بدتر_از_چارپايان".
📚 منبع: علل الشرايع، باب 6
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/10/30)
#تأمل_هشتم:
✍️ چرا #سند_2030 حساسیت برانگیز شد؟ (1) 🧐
💢 جمهوری اسلامی #ایران جزء #28_کشور در آسیا و حاشیۀ اقیانوس آرام است که توسط گروه مراقبت جهانی آموزش [GEM] سند 2030، در مورد اجرای برنامۀ "#آموزش_جامع_جنسی" مورد #ارزیابی قرار گرفت!. 😲😳
💢 در صفحۀ 61، "پیوست 7: آنالیز محتوای درسی" جدولی است که در آن بیان می شود، ایران خارج از محتوای رسمی برنامۀ درسی و به صورت #فوق_برنامه و در برخی مناطق، آموزشهایی در مورد #سلامت_جنسی و #تولیدمثل داشته است. 😲😳😡😔
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#غیرت_ورزی
#سبک_زندگی_ایرانی_اسلامی
🏴 بنر یادبود دو تن از قربانیان سقوط هواپیمای اوکراین در #لاهیجان_ایران، مقابل هتلی که چند روز پیش در آن #ازدواج کرده بودند!! 😟🙄
📌 پینوشت: این اقدام و نصب بنر یادبود، مطابق با کدام موازین #اسلامی و معیارهای #مسلمانان می باشد؟!؟ 🙄😔😳
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#ازدواج_در_وقت_نیاز
📌ایرانیها بیشتر در چه سنی #ازدواج میکنند و یا #طلاق می گیرند؟
👌جالب است که هر چه سن ازدواج پائینتر بوده، طلاق نیز کمتر روی داده است و هر چه سن ازدواج بالاتر رفته، طلاق نیز بیشتر شده است!!
منبع:
https://www.amar.org.ir/%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C/%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D9%88-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1/%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D9%88-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82#5591745--
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🌷 بانو
🔸 هرگاه خواستی که از #حجاب خارج شوی و لباس اجنبی را بپوشی،
📌 به یاد بیاور که
🔸 به خون های پاکی که برای حفظ این وصیت ریخته شده است، #خیانت میکنی.
📌 به یاد بیاور که
🔸 غرب را در تهاجم فرهنگی اش #یاری میکنی.
📌 به یاد بیاور که
🔸 توجه جوانی که همیشه سعی کرده نگاهش را حفظ کند، #جلب میکنی.
📌 و به یاد بیاور که
🔸 اشک #امام_زمانت را جاری میکنی.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/1)
#تأمل_نهم:
✍️ چرا #سند_2030 حساسیت برانگیز شد؟ (2) 🧐
💢 در گزارش مراسم "نشست عالیرتبۀ مشورتی در زمینۀ آموزش ۲۰۳۰ در ایران"، بهمناسبت رونمایی از #سند_ملی_آموزش_2030 (20 آذرماه ۱۳۹۵)، که در سایت یونسکو نمایندگی ایران وجود داشته و هم اکنون آن گزارش، از روی این سایت حذف شده است، به نقل از خانم ماکی #هایاشی_کاوا، هماهنگکنندۀ آموزش ۲۰۳۰ در منطقه آسیا و اقیانوسیه آمده است:
💢 "#ایران، اولین کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه است که سند ملی آموزش ۲۰۳۰ را تهیه نموده و اولین کشوری است که در طرح پیمایشی #آموزش_2030_یونسکو [GEM] شرکت کرده و این امر بسیار #قابل_تقدیر است". 😲😳😔
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خلاصه ای از نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
💬 عنوان نشست: "گزارش و بیان تجارب #مطالبه_گری تشکّلهای بانوان فعال فرهنگی در موضوع #عفاف_و_حجاب"
👤رائه دهنده: سرکار خانم مهدیه #خادم، پژوهشگر، مدرس و مدیر مؤسسه منادیان رویش
⏰ تاریخ جلسه: چهارشنبه 27 آذر
🔺 در این نشست، خانم خادم به معرفی و ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت مجموعه خود در خصوص مطالبهگری از مسئولین شهری، استانی و کشوری در مباحث مربوط به عفاف و حجاب پرداختند و برخی از نتایج مطالبات خود را از مسئولین ارشد بیان نمودند و گزارشهایی را نیز در خصوص نحوه و روند پلمپ برخی فروشگاههای پوشاک نامتعارف ارائه کردند. خانم خادم عدم تمایل، عدم اراده و تصمیم و عدم اطلاع کافی و ناآگاهی برخی مسئولین را، جزء موانع دستیابی به اهداف خود عنوان نمودند و آگاهی از قوانین، شناخت معروفها و منکرات، آگاهی از حقوق شهروندی، آگاهی از وظایف مسئولین، هویت بخشی به کار جمعی و اعتمادبه نفس بالا را از دلایل موفقتهای خود در مطالبات برشمردند. ایشان شش گام جستجوی مشکل، تشخیص منکر، تدبیر و چاره اندیشی، اقدام و اجرا، عکسالعمل مخاطب و مسئول و واکنش مجموعه خود در مقابل مسئولین را، در امر مطالبه گری تشریح و تبیین نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خانم خادم:
🔺 با توجه به این فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند: در هر میدانی که بانوان مسئولانه وارد شوند، پیشرفت در آن میدان چند برابر خواهد شد، به سراغ مسئولین رفتیم. غالباً نگاهی که به خانم ها از سوی برخی متدینین وجود دارد، نگاه یک ضعیفه ذلیله می باشد. ورود به حوزه مسئولین سختیهای خودش را دارد. مخصوصاً با وجود تفکرات لیبرالی برخی از آنها. متأسفانه برخی مسئولین گمان می کنند که خانم های چادری از نظر علمی، فاقد صلاحیت صحبت با آنها هستند. در صورتی که ما در جمع ۲۰ و ۲۵ نفره خود، پزشک، مهندس، استاد دانشگاه، دندانپزشک، وکیل و فرهنگی داریم و با یک جمع نخبگانی و با مطالعه قبلی برای مطالبه میرویم. ما حقوقدان نیستیم، اما یکی از سرفصل های کار ما، آشنایی با قوانین است. ما قوانین را میدانیم.
🔺 بیشترین وظیفه را در خصوص مطالبه گری صدا و سیما دارد. گاهی ما متهم به هیجانی و احساساتی شدن میشویم و سعی میکنیم که این مسئله روی ندهد. وقتی می خواهیم با مسئولین حرف بزنیم، با زبان قانون حرف می زنیم. مسئول باید معروف و منکر را بشناسد و در این زمینه با ما همراهی کند. اما متأسفانه مثلاً خانمی که مسئول عفاف حجاب فلان دستگاه می باشد، از قانون عفاف و حجاب چیزی نمی داند و این جزء موانع مطالبه گری می باشد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خانم خادم:
🔺 بدون اغراق به یکی از مسئولین گفتیم که شما وظیفه دارید که از ما حمایت کنید. نگاه برخی مسئولین به تشکلهای مردمی این است که ما نخودی هستیم. اما غالباً وقتی که ما سخن می گوییم آنها پاسخی ندارند. ما به عنوان نماینده افراد کف جامعه از مسئولین مطالبه می کنیم. آقای پژمان فر (نماینده مجلس مردم مشهد) همکاری های اثربخشی را با مطالبات ما دارند. در راستای برخی از فعالیتها، طومارهای ارسالی ما از مشهد را، بر روی میز آقای لاریجانی گذاشتند.
🔺 متأسفانه مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس، کار خود را درست انجام نمی دهد. به برخی از مسئولین صحبت های ما بر می خورد که این هم جزء موانع کار به شمار میرود. اما ما همیشه فرمان امام خمینی رضوان الله علیه را نصب العین خود قرار می دهیم. هویت بخشی به کار جمعی و اعتماد به نفس از عوامل پیش برنده مطالبه گری هستند و از موانع کار نیز می توان به نابلدی مسئولین، عدم اطلاع کافی و ناآگاهی برخی مسئولین رأس کار اشاره نمود. برخی مسئولین اصلاً اراده ای ندارند. متأسفانه برخی از آنها همسر و فرزندان با حجابی ندارند. اما برخی مسئولین قدرت اراده و تصمیم را دارند، اما ترس و طمع دارند و این دو عامل که ذکر شد نیز، جزء موانع امر به معروف و نهی از منکر است.
🔺 خطابه نامه ها نیز بسیار مهم است. محتوای نامه هم باید شامل چند قسمت مهم باشد. از قبیل اشاره به اصل ۸ قانون اساسی که به امر معروف اشاره دارد؛ اشاره به قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر؛ اشاره کردن به قانون عفاف و حجاب و ... ما در خطابه های خود به قانون استناد میکنیم.
🔺 واکنش ما در مقابل مسئولین به چه صورت میتواند باشد؟ سکوت، پاسخ کلی و یا پاسخ معین و جزئی. سکوت به هیچ عنوان نباید صورت بگیرد. چون می تواند نشانه ضعف ما باشد. چندین بار در نقاط مختلف شهر مشهد با مانتوهای جلو باز مواجه شدیم که چند نمونه ای از مانتوها را خریداری کردیم تا به مسئولین نشان بدهیم. بنده و مجموعه نزد غالب مسئولین رفتهایم. خانم های مجموعه ما با ارائه گزارش و مطالبه به صورت تلفنی و تماس با شماره ۱۳۷ و همچنین به شکل حضوری، خیلی تلاش کردند. به همت این خانم ها مغازه هایی که پوشش های نامتعارف مانتو را در خیابان ایثار و راهنمایی مشهد، به فروش می رساندند، پلمپ شدند.
🔺 24 مورد را برای افرادی که مغازه هایشان پلمب شد پیشنهاد دادیم. از جمله اینکه کتابهایی را پیشنهاد دادیم که بخوانند و آزمون بدهند و یا مانتو هایی را که میشود اصلاح کنند (از قبیل دوختن دکمه و یا گذاشتن آستین)، اصلاح کنند و به مناطق محروم بدهند. کارگروه های مختلفی نیز داریم. مدارس طبیعت که در راستای اهداف سند ۲۰۳۰ فعالیت میکردند را اگر خاطرتان باشد، با حرکت مجموعه ما در مشهد، به حالت تعطیل درآمد.
🔺 ما مطالبه گران در فضای مجازی و پیام رسان بله گروهی را با یکدیگر تشکیل دادهایم که نام آن را "زنان والا؛ دیدهبان ولایت و محافظان حریم خانواده" گذاشتهایم. حقیقت این است که خانمها چیزهایی را می بینند که آقایان نمی بینند. یکی از رزم های ما نیز، رزم پیامکی می باشد. بانوان پزشکی در مجموعه ما هستند که خواهران شهید هستند. آنها می گویند به علت ناهنجاری ها و مسائل فرهنگی کشور، شب ها خوابشان نمی برد.
🔺 طبق آموزه های قرآنی و آیه ۳۱ سوره نور، خداوند اول مردان مؤمن را مورد خطاب قرار می دهد و سپس بانوان را و غالباً خانمها در خصوص رعایت حجاب مخاطب هستند، چرا که مردان نیز حیات اجتماعی دارند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خانم خادم:
🔺 مجموعه ما مشکلات را در سطح کشور رصد و سپس نسبت با آنها مقابله میکنند. یکی از نقاط ضعف کار ما این است که نمی توانیم رسانه شویم. رسانهها باید این کارهای تشکل ها را انعکاس بدهند. یکی از مسئولان اصناف در مقابل اعتراضات تشکلها، در خصوص لزوم جمع آوری مانتوهای نامناسب می گفت: "این ذائقه مردم است و باید انواع پوششها در جامعه وجود داشته باشد و آنها در انتخاب لباس حق انتخاب داشته باشند".
🔺 رویکرد های ایجابی باید پررنگ تر باشد و حالت دلسوزانه و خیرخواهانه هم داشته باشد. این مسیری که در پیش داریم مشکلات خودش را دارد و نیازمند همراهی نخبگان هستیم. در صحبتی که با آقای رحیم پور ازغدی داشتم، گفتم که شما نیز به عنوان یک نخبه باید در این مسیر، با ما همراه شوید و ایشان فرمودند که من نخبه نیستم .
🔺 متأسفانه ارتباط لازم مابین سازمان ها، ادارات و دستگاه ها نیست و نقش تشکلهای مردمی و سازمان های مردم نهاد حلقه اتصال آن سازمانها است. سازمانها عمدتاً شأن نظارتی خود را انجام نمی دهند. ما چکلیست هایی برای عفاف و حجاب داریم و وقتی که وارد دستگاهها و سازمانهای مختلف میشویم، آنها را مورد بررسی قرار می دهیم و کمیت و کیفیت آن را مشخص میکنیم. اما برخی از سازمانها فاقد چک لیست هستند.
🔺 جزء وظایف همه دستگاه ها این است که منشور عفاف و حجاب داشته باشند. اکثر سازمان ها به بیان جملات ساده اکتفا می کنند و وقتی به آنها می گوییم که چرا بر روی برد و یا قسمت های مختلف سازمان از عبارات و جملات زیبا و مربوط به عفاف و حجاب استفاده نمی کنید؟ می گویند که انجام آنها زمانبر است و فرصت کافی برای آنها نداریم! در صورتی که اسلاید ها پوستر ها و طرح های بسیار زیبایی را سازمان تبلیغات تهیه کردند که قابل استفاده است. چرا که یکی از وظایف آنها تهیه این انواع پوسترها می باشد و متأسفانه این سؤال همیشگی بدون جواب است که چرا دستگاهها در این خصوص، با یکدیگر همکاری و هماهنگی ندارند؟
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢گزیده ای از نظرات برخی از افراد حاضر در جلسه:
🔺 خانم عرفانیان: حد و حدود شئونات از دید افراد مختلف متفاوت است و باید چک لیست های عفاف و حجاب به صورت همسان تهیه شود و به صورت سلیقه ای مطرح نشود.
🔺 خانم کرد نوقانی: آیا راهکار و روش هایی برای به دل نشستن در باور و رفتار افراد دارید یا خیر؟
🔺 خانم رضایی: بنده در هر سه مقطع مدارس کار کردم و با تجربه ای که دارم، با تذکر خیلی موافق نیستم. چون نتیجه نداده است. شما مشکلات را ریشه یابی کرده اید؟ باید از ریشه به بالا رسید. بعضی از بچهها شخصیت نمایشی دارند و دوست دارند خود را بروز بدهند و چون مهارت خاصی ندارند، می خواهند با ظاهر خودشان را نشان بدهند. ما باید فعالیت هایی انجام بدهیم تا خانمها سراغ لباس جلوباز نروند که بخواهیم مغازه ها را پلمپ کنیم.
🔺 آقای دکتر تقی پور: چطور درخصوص خرید و فروش میوه و و سایر اقلام در بازار نظارت می شود، اما در خصوص عفاف و حجاب خیر؟
🔺 آقای سهندی طرقی: حدود سه سال پیش ناظر خوابگاه های خودگردان مشهد بودم. ۸۰ درصد این خوابگاه ها مربوط به خواهران بود. متأسفانه یکسری آسیب های اجتماعی را در آنها مشاهده می کردیم. مسئلهای که ذهن را درگیر میکند بحث ریشه ها است. باید گروههایی در این خصوص باشند. پیشگیری قبل از درمان، مهم است. زمانی که از مهدکودک رقص و آواز شروع شود، در دانشگاه نمیتوان جلوی آن را گرفت. باید برنامهای باشد که ضمن کم شدن هزینه ها، منافع آن هم زیاد باشد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 آقای دکتر مغربی: اگر نمایندگان شهرهای دیگر نیز، مانند مشهد بودند وضع جامعه این نبود. شما باید کارهایی را که انجام می دهید به دیگران واگذار کنید و به شهرهای دیگر بروید. من این استنباط را کردم که شما نقش مردم به مردم را کم کرده اید. آیا می توانید بگویید که چند درصد وقت و انرژی خود را برای امر معروف به نسبت به مردم می گذارید؟
🔺 آقای دکتر ترابی: گفته شد که باید کار فرهنگی شود تا مردم اصلاً خواهان مانتوهای نامتعارف نشوند. این فرهنگ را متعالی کردن است و راه دیگر، گرفتن جلوی افراد مسئلهدار است. متأسفانه تذکرات به دانشجویان هم جواب نمیدهد و اگر هم بدهد موقتی می باشد. اگر تذکرات چند نفر به یک فرد صورت بگیرد، آنگاه جواب می دهد. مثلاً به طور همزمان، هم خانواده هم دوست هم استاد و هم سایرین به یک نفر تذکر بدهند. در ثانی باید دید که منشأ پوشش های نامتعارف از کجاست. مثلاً برخی از فیلمهای سینمایی و فیستوال دهه فجر، سلبریتی ها و غیره باید مورد بررسی و جلوی آنها گرفته شود.
🔺 آقای محمدی مقدم: مسئولینی که در این جایگاه قرار گرفتند، غالباً با رأی مردم بوده اند. برخی از آنها بر این باورند که مردم به ما رأی دادند که آزاد باشند و اصلاً ما نیز، برای همین آمدیم. بنابراین مسائل عفاف و حجاب برای آنها معنایی ندارد. باید بپذیریم که فرهنگ ایران تغییر کرده است. همانطور که می دانید انگلیس، از لیست انتخابات مجلس و خبرگان سال ۱۳۹۴ حمایت کرده بود. سبک زندگی مردم غربی شده است و آنها به افراد حزب اللهی رأی نمیدهند و به کسی که با نظام زاویه دارد رأی می دهند. حدیث داریم که مردم به مسئولان شان شبیه تر از آبا و اجدادشان هستند؛ با اینکه خانواده و وراثت خیلی تأثیر دارد، اما باز هم مسئولین شبیه ترند و همچنین مردم به فرهنگ زمانه شان شبیه ترند. بنابراین باید بر روی تغییر فرهنگ کار کرد و کار ریشهای انجام شود. بنابراین تا اصول طراحی نگردد، فروع فایده ندارد.
💢قبل از آغاز جلسه و در ساعت 15 نیز، 4 فیلم کوتاه از جشنواره عمار پخش گردید که به زوایای مختلف جنگ، اشغال، شهادت و قتل عام کودکان پرداخته اند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
♨️#جنگ_علیه_خانواده در #هجوم فیلمهای تلویزیونی و سینمایی
🔻در حال حاضر در سینمای خانگی، فیلمسازانی را میبینیم که برای سودآوری بیشتر و هزینه کمتر، از داستانهایی بیکیفیت و بهکارگیری الفاظ رکیک، شوخیهای جنسی و حتی تبلیغ "#هم_باشی یا ازدواج سفید" استفاده میکنند!
🔻مخاطب اصلی این سریالها نیز پدر و مادر و فرزندانشان هستند که به صورت جمعی این داستانها را دنبال میکنند.
🔻حال نکته اینجاست که چرا با وجود تأکید "سیاستهای کلی خانواده" به ممنوعیت انتشار #محتوای_ضد_خانواده، نظارتی مبنی بر ممنوعیت انتشار چنین برنامههایی در صداوسیما، سینما و مخصوصاً سینمای خانگی توسط وزارت ارشاد و صداوسیما انجام نمیشود؟!
✍️ مشروح گزارش در خبرگزاری تسنیم:
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/10/28/2184196
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/2)
#تأمل_دهم:
✍️ چرا #سند_2030 حساسیت برانگیز شد؟ (3) 🧐
💢 #سند_2030، علاوه بر جهات اقتصادی و ... یک #سند_آموزشی است و سؤال اینجاست که رابطۀ آن با اهداف و اسناد ملی ما در عرصۀ #آموزش چیست؟🤔🙄
💢 ظاهراً پذیرش سند 2030، به منزلۀ آن است که ما برای تعیین #خطوط_کلی_آموزش_و_پرورش، به جای اسناد ملی (سند تحول، برنامه درسی ملی) باید به سند مذکور، مراجعه کنیم! 😔😳😲
💢 این سند در هیچ نهاد و شورای داخلی (شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی) #مطرح_نشد ولی #تصویب_شد! 😡😲
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#عفت_خیال
#نطفه_پاک
#استفاده_از_معیار_زندگی
#خانواده_متعالی
🎥 چگونه شیطان در نطفه انسان تأثیر میگذارد؟
🔹 پرهیز از زندگی کردن و به یاد آوردن خیالات ناپسند
🔹 اینکه گفته می شود #شیطان در #نطفه فلان افراد سهیم بوده است، به معنای جنبه فیزیکی او نیست، بلکه به جهت خیالات ناپسند افراد به هنگام مناسبات خود می باشد.
⚠️ چه مقدار از ذهن زنان و مردان جامعه، از #زنای_ذهنی آکنده است؟
📌 هیچ کس برآوردی ندارد.
⚠️ چه مقدار از نوجوانان دختر و پسر امروز، اسطوره ها و الگوهای فوتبالی، هنری، سینمایی و ... را در ذهن و خیال خود دارند؟ و با اینها مناسبات جنسی دارند؟ و خودارضایی جنسی می کنند؟
📌 هیچ کس برای این برآوردی ندارد.
🔹 غالباً بر این باورند که اینها حرفهای مگو است و نباید به دنبال آن رفت.
🔹 اما این یک استراتژی است.
⚠️ افراد وظیفه دارند که مراقب خود و مناسبات خود باشند.
🔹 محل شکاف وحی الهی و شیطانی همین جا است.
🔹 هر پدیده ای در عالم #مخلوق خداست و #خداوند یک #نقشه و معیار برای همه چیز دیده است و خط کش و #معیار در اختیار ما قرار داده و به ما #قرآن داده است.
👤استاد #حسن_عباسی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
📚#معرفی_کتاب
🔸 #گلبرگ_زندگی، مجموعه ای چهار جلدی درباره #ازدواج و #زندگی_مشترک است و از گفتگوهای تلویزیونی حجت الاسلام والمسلمین #دهنوی گرفته شده است.
🔸 این دوره چهار جلدی به ترتیب در چهار موضوع مهم «#ازدواج»، «دوران #عقد و آغاز #زندگی»، «#تفاوتهای_زن_و_مرد» و «#مسائل_جنسی_در_زندگی_زناشویی» به سؤالات جوانان پاسخ داده است.
🔸 بارزترین خصوصیت این اثر آمیختگی مباحث آن با علوم روز دنیا از جمله #روانشناسی و #روان_پزشکی است که با رایحه خوش #آموزه_های_اسلامی همراه شده و به مخاطب مسلمان اطمینان می دهد که برای رفع مشکلات زندگی خود و ارتقای آن راه درست را برگزیده است.
1️⃣جلد اول به مباحثی همچون «ضرورت ازدواج»، «روابط پیش از ازدواج»، «سن مناسب ازدواج»، «موانع و آسیب های ازدواج»، «ازدواج های خاص» و به طور کلی صفر تا صد موضوعاتی که ذهن قشر #جوان را درگیر خود کرده، می پردازد.
2️⃣دومین جلد این مجموعه به سؤالات مربوط به دوران عقد پاسخ گفته که مهمترین فایده آن، آماده کردن #زن_و_شوهر برای آغاز یک عمر زندگی مشترک است.
3️⃣در جلد سوم نگارنده به سراغ مباحث جدی تری رفته و از #تفاوت_های_زن_و_مرد سخن گفته است.
4️⃣پس از بیان تمام این مسائل، نوبت به سؤالات #زوج_های_جوان درباره #مسائل_جنسی می رسد که جلد چهارم به همین موضوع اختصاص دارد.
🔸 جهت سفارش کتاب و #مشاوره:
@sefaresh_ketab
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
🔻#دیدن مانند غذا خوردن است،
🔻هر چیزی را ببینی، گویی آن را میل میکنی.
🍃🍂خدا فرموده است: انسان باید به طعام خود #نگاه کند.
🔻یعنی ببیند چه چیزی وارد روحش میشود.
🌺 دیدن، عبور صحنهها از مقابل #چشم ما نیست؛
📌 هر چیزی را میبینیم، با همۀ آلودگیها و پاکیها، وارد #روح ما میشود و به سادگی بیرون نمیرود.
#استاد_پناهیان
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/3)
#تأمل_یازدهم:
✍️تفاوت #غربی_بودگی با #غربی_شدن چیست؟ 🧐
💢 غرب سعی می کند با روش هایی روان شناسانه، افراد را در مقابل خود، خودباخته کند. تبلیغات می تواند "آمریکایی بودگی" یا "غربی بودگی" را ایجاد کند. در واقع اتوپیای مورد اشارۀ #سند_توسعه_پایدار_2030 تبلیغ "غربی بودگی" برای دیگر جوامع است و "غربی بودگی" مفهومی متفاوت از "غربی شدگی" است. 🤔🙄
💢 در "غربی شدگی" فرد با دیگری (غرب) یکی می شود؛ یا به عبارت دیگر از نظر تفکر و رفتار، قابل تمییز با غربی ها نیست؛ اما در مفهوم "غربی بودگی" خواستِ "غربی شدن" نهفته است؛ یعنی فرد، غربی نمی شود و همیشه تمایزپذیر است. 🤨🤔🧐
💢 به عبارت دیگر #تقلید_فرهنگی می کند و بنابراین، یک دوگانگی فرهنگی به وجود می آورد که منجر به تشدید #معضلات_فرهنگی در جامعه می شود. یکی از معضلات از خودبیگانگی و در سطح ملی، از بین رفتن #عِرق_ملی و بیگانه پرستی است. 😲😔
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei