مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سیامین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399 💬 با عنوان: "2030 و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی
#سند_آموزش_2030
🎥 #اعتراض نماینده مجلس به ردیف بودجه دولت برای اجرای سند۲۰۳۰!
👤حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی:
🔷 در صفحه ۴۵۳ جلد دوم از مبانی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برنامه سالانه دستگاه های اجرایی بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بندی تحت عنوان «مشارکت فعال در اجرای برنامهها و تعهدات جهانی به ویژه اهداف توسعه پایدار و آموزش ۲۰۳۰» قید شده است!
🔷 زمانی رئیسجمهور در رسانهها اعلام کرد، که اگر یک روز هم از عمر دولت باقی مانده باشد، از سند ۲۰۳۰ نمیگذرد و میبینیم که در لایحه بودجه سال آینده، ردیفی را برای این موضوع و اجرای تعهدات جهانی در حوزه تعلیم و تربیت در نظر گرفته است. ملت ایران! بدانید که آقای روحانی هنوز دست از سر #سند_2030 برنداشته است!
🌾🌻🌾🌻🌾
✴️ درج ردیفی از اعتبارات برای سند ۲۰۳۰ در بودجه سال ۱۴۰۰، مجدداً این طرح را بر سر زبانها انداخت و #منتقدان هم شروع به نقد کردند و این در حالی است که طرح «#تربیت_جنسی دانشآموزان» همچنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی #خاک میخورد!
❇️عصر روز ۳۰ آذرماه، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بررسی #لایحه_بودجه ۱۴۰۰ را در دستور کار خود قرار دادند و درنهایت با رأی قاطع، بند مربوط به اجرای سند ۲۰۳۰ را از لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ #حذف کردند.
👇👇👇
https://etemadonline.com/content/453558/
https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 1️⃣3️⃣#سؤال_شماره_سی_و_یک ✍️ تفاوت محوری تربیت جنسی غربی با تربی
#شکوه_عفاف
✴️در خصوص مسابقه هفته 31 به استحضار میرساند، 38 تن از عفافگرایان گرامی مشارکت داشتند و پاسخها درمورد تفاوت محوری تربیت جنسی غربی با تربیت جنسی اسلامی، ناظر بر موارد زیر بود:
🍃اعتدال (14 نفر)؛ شرم (7 نفر)؛ خانواده (2 نفر)؛ حیا (2 نفر)؛ تساوی، معنویت، آشکارسازی، آموزش جنسی، میانه روی، تساوی ارزشی، تربیت، آزادی، هدفمندی، کنترل و مدیریت غریزه جنسی، ایدئولوژی، تقوای جنسی، رشد و کمال/تباهی و فساد
🔴 اما هیچکدام، پاسخ کاملاً صحیح "#مشروعیت" را ارائه نکردند.
🌿 دقت بفرمایید پاسخ هایی نظیر شرم، حیا و معنویت، ممکن است صحیح به نظر برسند؛ اما با توجه به ابعاد تربیت جنسی، حیای همسران نسبت به یکدیگر در بُعد آینده جنسی، مذموم است.
🌿 تفاوت اصلی انواع تربیت در #هدف_گیری آنهاست. هدف #سلامت جنسی از مهمترین اهداف #تربیت_جنسی است؛ اما ملاحظه می شود که سازمان بهداشت جهانی ضمن توجه به موارد خوبی ازجمله توجه به عدم بیماریها در تعریف سلامت جنسی، به مشروعیت توجهی ندارد.
📌 نکته مهم: در هر سه بُعد تربیت جنسی، یعنی دانش، اخلاق و آینده جنسی، هیچگاه و در هیچ شرایطی نباید "#مشروعیت" مورد بی اعتنایی قرار گیرد.
🌿 درمورد واژۀ "اعتدال"، توجه به این نکته مهم است که اگر فردی از نوعی اعتدال جنسی خارج شود؛ اما مشروعیت را از دست ندهد نمیتوان گفت از #رویکرد_دینی خارج و به رویکرد غربی (آزادی روابط و امیال) پیوسته است.
🌿 به طور کلی اکثریت مطلق پاسخها را میتوان از تفاوتهای دو رویکرد به حساب آورد؛ اما "مشروعیت" در تمام ابعاد، میان دو رویکرد تفاوت ایجاد میکند.
✍️محمود سعیدی رضوانی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#پژوهشی_در_زمینه_حجاب
📝دکتر جواد خدادادی سنگده و دکتر خدابخش احمدی، در سال 1394، پژوهشی را با عنوان "نقش عوامل فرهنگی و رسانه ای در پیش بینی #حجاب زنان: مطالعه ای ملی" با هدف پیش بینی حجاب بر اساس عوامل فرهنگی و رسانه ای در کشور پرداختند.
❇️در این پژوهش، ۲۸۶۸ نفر از دختران و زنان بالای ۱۵ سال کشور به شیوه نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته حجاب، مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج تحلیل نشان داد #حجاب دارای رابطه مثبت و معناداری با #عوامل_فرهنگی است.
🔶بررسی مقایسه ای در ابتدای امر نشان داد که افراد بدحجاب در مقایسه با افراد با حجاب معمولی و حجاب برتر، میزان بیشتری از غربگرایی، استفاده از ماهواره، گرایش به فیلمهای مبتذل، استفاده از فیسبوک، چت روم و گرایشهای فمینیستی را نشان میدهند و این عوامل قادر به پیشبینی 59 درصد از واریانس بدحجابی دختران و زنان کشور است.
🔶در گام نهایی به صورت دقیقتر مشخص شد که از بین عوامل فرهنگی، به ترتیب سه عامل #غربگرایی، استفاده از #ماهواره و تماشای #فیلمهای_مبتذل، بیشترین سهم را در بدحجابی دختران و زنان کشور دارند.
✅همچنین نتایج این پژوهش نشان داد که #ملی_گرایی با گرایش به بدحجابی رابطه معکوس دارد. ملی گرایی از ویژگی های کلیدی جامعه پذیری صحیح و سالم است و افرادی که ملی گرایی در آنها بیشتر است هماهنگی و سازگاری بیشتری با هنجارهای فرهنگی نشان می دهند.
🌿🌺🌿🌺🌿
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی_کودکان
#پیشگیری_از_بیداری_جنسی
🎥محصول مشترک والدین، مربیان، مسئولان فرهنگی و مسئولان فضای مجازی کشور
🍂🌼🍂🌼🍂🌼🍂
♨️ متأسفانه در جامعه امروز، برخی والدین برای #متمدن نشان دادن خود، پوشش های نامناسبی برای خود و فرزندانشان در نظر می گیرند و همراه #فرزندان خود به تماشای محتواهای نامناسب می نشینند.
🔥 برخی دیگر از #والدین نیز، فکر می کنند که کودکان شان نه احساس دارند، نه می فهمند، نه می شنوند و نه می بینند و آنها را با #عروسک اشتباه می گیرند و نسبت به مسائل جنسی و روابط خصوصی خود در مقابل کودک حساسیتی ندارند؛ اما باید بدانند کودکان خیلی خوب احساس می کنند، خیلی خوب می فهمند، همه چیز را می بینند و خیلی خوب صداها را می شنوند و درک می کنند و در یک کلام، آنها نه کرند و نه کور.
⚠️ این بی توجهی ها در روابط والدین، به همراه پوششهای نامناسب، تماشای فیلمهای نامناسب در حضور فرزندان، حضور کودکان در فضاهای نامناسب مجازی، بازی های رایانه ای نامناسب و... زمینه #بیداری_جنسی را در کودک تسهیل میکند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف
2️⃣3️⃣#سؤال_شماره_سی_و_دو
✍️ گاهی از سوی برخی صاحبنظران یا مسئولان چنین بیان میشود که راه مقابله با فساد آن است که افرادِ دارای خویشتنداری بسیار قوی پرورش دهیم که در مقابل هر شرایطی در فضای واقعی و مجازی، مقاومت کنند؛ تحلیل شما راجع به این موضع چیست؟
❇️ خواهشمند است متن ارسالی حداکثر حدود 200 واژه باشد. آثار برگزیده علاوه بر قرار گرفتن در لیست اهدای هدیه، به نام نویسندگان محترم، منتشر خواهد شد.
🔹مهلت ارسال پاسخ مسابقه شماره سیودو، دوشنبه 8 دی
🔹اعلام برندگان به قید قرعه و ارسال هدیه، چهارشنبه 10 دی
🔹برای شرکت در مسابقه هفتگی شکوه عفاف، کافی است پاسخ و مشخصات خود را به آیدی @gholami35 ارسال نمایید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥 موشنگرافی
#حفظ_بنیان_خانواده
🔴عوارض استفاده کنترل نشده شبکه های اجتماعی و آسیب آنها بر زندگی مشترک
📛شبکههای اجتماعی مجازی به عنوان ابزاری ارتباطی که می تواند جنبههای مثبت و مؤثری در توسعه فرهنگی و روابط انسانی ایفا کند، به دلیل #مدیریت ناصحیح و استفاده #افراطی و بدون تعقل و تعمق از سوی کاربران، این روزها برای بسیاری از خانواده ها به #تهدیدی جدی تبدیل شده تا جایی که جنبه های آسیب شناسانه آن بیش از کارکردهای مثبتش جلب توجه می کند.
⚠️شواهد پژوهشی و نظرات کارشناسان حاکی از آن است که این موضوع، به ویژه #سلامت و بقای خانوادهها را در ابعاد مختلف به #خطر انداخته است.
♨️امروزه در بسیاری از #طلاقها و نابسامانی ها وخیانتها در روابط زوجین، #شبکه_های_اجتماعی مجازی به عنوان یکی از مهمترین عوامل نقش آفرینی می کند.
👇👇👇
https://www.iribnews.ir/fa/news/1253459/
https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 بیستوششمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399 💬 با عنوان: "گون
🔷گزارشی از بیستوششمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
🔷با عنوان "گونه شناسی نوین غرب از روابط جنسی؛ پدیدهای نوظهور جهت تضعیف عفاف جنسی در جامعه"
👤با ارائه آقای دکتر حسن اسلامیان؛ پژوهشگر و مدرس علوم تربیتی
⏰در تاریخ چهارشنبه 21 آبان ساعت 15:15
🎧جلسه مذکور بهصورت وبینار و همچنین حضوری، با مشارکت تعدادی از علاقهمندان مسائل فرهنگی، برگزار گردید.
❇️ خلاصه ای از سخنرانی آقای دکتر حسن اسلامیان و مباحث مطرح شده توسط ایشان در جلسه کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، در #پنج_بخش به شرح زیر ارائه می شود.
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#سخنرانی_دکتر_اسلامیان
1️⃣عادیسازی روابط نامشروع و جنایات جنسی در زَروَرق علم
🔶آلفرد #کینزی دانشمند معروف زیست شناسی و حشره شناسی، بنیانگذار مؤسسه پژوهشی مسائل جنسی و تولیدمثل دانشگاه ایندینیای آمریکا، پدر علم سکسولوژی در جهان و پایه گذار اولیه #انقلاب_جنسی در آمریکاست که تحت حمایت بنیاد راکفلر (یهودی)، با تألیف کتابهای رفتار جنسی مردان و رفتار جنسی زنان، مواردی نظیر آزادی جنسی، مشروعیت جنسی، همجنسبازی و... را مطرح و #توسعه داد و جمله معروف مک کینزی این است: «در مسائل جنسی، تنها امر غیرطبیعی، #خویشتنداری است!»
2️⃣قانونیسازی و فرهنگی کردن انحرافات جنسی- انقلاب جنسی
🔶جودی ریزمن نویسنده کتاب «جنایات و مکافات کینزی بیان می کند: از نظر کینزی صد در صد کودکان از بدو تولد قابلیتهای جنسی و ارضا دارند و میتوانند توسط بزرگسالان و حتی محارم مورد استفاده جنسی قرار بگیرند که این موضوع غیرقانونی بود؛ ولی با اصرار کینزی #منع_قانونی آن برداشته شد.
🔶سرانجام کنگره آمریکا با فشار لابی یهودی راکیفلر، با کینزی بسیار همراهی کرد و موفق به #قانونی سازی و #فرهنگی کردن همجنسبازی شده و در این راستا #سینما و دستگاه های #تبلیغاتی و رسانهای بسیار به او کمک کرده است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#سخنرانی_دکتر_اسلامیان
3️⃣تجارت و توریسم جنسی و گسترش آن در تمام دنیا
🍂بنیاد یهودی راکفلر با حمایت علمی مک کینزی، با رسمیت بخشیدن به #آزادی افسارگسیخته جامعه در مناسبات جنسی، گسترش #توریسم جنسی و مشروعیت بخشی به آن در آمریکا و سراسر دنیا، صاحب سود سرشار اقتصادی شدند و هنچنین کسانی که اغلب صاحب دستگاههای تبلیغاتی و کارتلهای اقتصادی بودند، صاحب #ثروت زیادی از این راه شدند.
♨️برای مثال، شهروز سخنوری ملقب به «الکس» در سال ۹۱ با بهکارگیری یک مهندس هندی به طراحی وبسایت اسکورت دختران ایرانی و بارگذاری تصاویر برهنه آنها اقدام نمود. سرکرده این باند مخوف که با استفاده از دختران ایرانی، ثروت میلیاردی برای خود رقم زده بود، بعد از ۳ سال کار اطلاعاتی پیچیده، در سال 94، در مالزی #دستگیر و به ایران منتقل شد.
4️⃣تهاجم گسترده به نهاد خانواده و کنترل جمعیت
🍂روبین مورگان: «ما نمی توانیم بی عدالتی موجود بین مرد و زن را بدون نابود کردن #ازدواج از بین ببریم».
📌یک نمونه در ایران: رویکرد فریبنده «تنظیم خانواده»
👤افشین شاهی، مدیر مرکز مطالعات اسلام سیاسی در دانشگاه بردفورد انگلیس: «کاهش میزان زادوولد در ایران، نشان دهندۀ پذیرش همگانی وسایل پیشگیری از بارداری و سایر اشکال تنظیم خانواده است!».
📌نکته: امروز کشورهای غربی به دنبال تشویق خانواده هایشان برای #فرزندآوری بیشتر رفتند و سیل مهاجرین را از کشورهای مختلف دنیا پذیرفتند ولی همزمان با آن، از طریق تشویق و فشار، #تنظیم_خانواده را به کشورهای در حال توسعه #تحمیل نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#سخنرانی_دکتر_اسلامیان
5️⃣طراحی میز مذاکره غرب برای ایجاد بحران جدید در زیست جنسی ایرانیان
🔷فشارهای سیاسی در قالب حمایت حقوق بشر، سند 2030 و... جهت مشروعیت بخشی و قانونی سازی هرزه نگاری ها در ایران صورت می گیرد.
6️⃣حکومت های جهانی و مدیریت فرادست
🔷حکومت های جهانی و #مدیریت_فرادست ایفاگر دو نقش اساسی دگرگونی فرهنگ عامه (اخلاق و اعتقادات)، بر اساس #نقشه_راه طراحی شده و جلب همراهی و همکاری خواص و #جامعه_نخبگانی هستند.
🔷#اینفلوئنسر (Influencer) در دنیای شبکههای اجتماعی به کسانی گفته میشود که در یک یا چند شبکه اجتماعی شناخته شده باشند. اینفلوئنسرها در حقیقت #سلبریتیهای شبکههای اجتماعی هستند.
🔷اینستافیمس (Instafamous) هم اشاره به اشخاص تأثیرگذار در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد.
⚠️از این مسیر، مدیریت امور اجتماعی و انسانی کشور، توسط حکومت های جهانی و مدیریت فرادست و از طریق پلتفرم های اجتماعی غربی، #کنترل میشوند. چنین چیزی، به معنای نقض #حاکمیت_ملی و زمینگیر شدن #افسران_جنگ_نرم کشور است.
📌در عصر حاضر، فراروایت ها و روایت های مسلط، پیروز هستند و در مقام #مرجعیت قرار می گیرند.
✅#الیگارشی؛ کنترل روایتها و #تسخیر_افکار به کمک ابزارهایی نظیر: اتاق پژواک، گرداب سکوت، گروه زدگی یا گروه اندیشی، گمراه سازی یا انتشار اخبار ساختگی و... صورت می گیرد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#سخنرانی_دکتر_اسلامیان
7️⃣انواع روابط با جنس مخالف-پدیده نوظهور در ارتباط با جنس مخالف
🌿به دلیل وجود دنیای دیجیتال، اینترنت، شبکههای اجتماعی (فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، وایبر، تلگرام، اسکایپ، لاین و...) و اپلیکیشنها، که باعث بازتعریف ارتباطهای انسانها شدند، #رفتارها و #روابط احساسی انسانها، در آنها اصطلاحهای خاص خودشان را دارند که استفاده از آنها بین نسل Z (متولدین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۵) و Y (متولدین سالهای ۱۹۸۰ تا حدود ۱۹۹۹) رایج شده است. اخیراً سایتی مطلبی را منتشر کرده که در آن ۱۱ #اصطلاح جدید و مدرن رابطه داشتن را شرح داده است که درادامه به معادل برخی از این اصطلاحات اشاره شده است:
🍁«پنهان کردن»؛ «روح شدن»؛ «مرده متحرک شدن»؛ «توی آب نمک خوابوندن»؛ «به دست آوردن و رهاکردن»؛ «ریختن خورده نان»؛ «بالش نرم مزین کردن»؛ «گربهماهی»؛ «به آرامی محو شدن»؛ «فصلی که در آن بهمون دستبند میزنن!» و...
📛 نابساماني اخلاق جنسي
🍁كشور ایران داراي جمعيت بسيار جوان و ظرفيت تحول پذيري اجتماعي و فرهنگي فراوان است و معمولاً ارزش هاي زندگي سنتي و معيارهاي زيست مدرن و امروزي، در تقابل با يكديگر مطرح شده و محل بحث و مجادله مي شود. بنابراین انعكاس #واقعيت ها در اين زمينه و #ريشه_يابي و ارائۀ راهكارهاي صحيح براي ايجاد مصونيت و #ارتقاي_مقاومت جامعه در مقابل بروز و تشديد #آسيبهاي_اجتماعي، ضروری به نظر می رسد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#سخنرانی_دکتر_اسلامیان
8️⃣همفكري، تعامل و تحليل
🍀هيچ جامعهاي نميتواند مشكلات اخلاقي و آسيب هاي اجتماعي خود را به صفر برساند؛ چون انسانها تحت كنترل كامل دولتها و سازمانها نيستند كه بخواهيم جلوي همه اينها را بگيريم؛ اما وقتی #مشكل از حدي عبور كند، تبديل به #مسئله اجتماعي مي شود كه در ايران به اين #مرز رسيده است.
⚠️چرا چنين انحرافاتي در جامعه توليد مي شود؟
🍀تئوری #آنومي يا بي هنجاري: بيهنجاري يعني جامعه داراي يك نوع آشفتگي هنجاري شده است. یعنی سازمانهاي نظارت كننده، #كنترل و اقتدارشان را از دست دادهاند و جامعه در حال #تحول به سمت يك سري هنجارهاي جديد است و #تعهد به هنجارهاي موجود كاهش يافته است.
✅هنجارهای جدیدی از قبیل: #فروپاشی انسجام اجتماعي، روابط اجتماعي ضعيف و شكننده، کاهش #پايبندي و تعهد و #وفاداري به ارزشها و تضعيف قانون و بهم ريختگی ارزش هاي ديني و سنتي و عرفي و...
📌پیامدها: بروز مشكلاتي چون پايين آمدن سن #بلوغ_جنسي، تنوعطلبيهاي جنسي، #خيانت زوجين به يكديگر و مسلط شدن نگاه جنسي در جامعه و...
🍀روش های مهار شبکه های اجتماعی: فیلترینگ، ایجاد شبکه های اجتماعی بومی، تشکیل بسیج سایبری و تولید اطلاعات غنی و مستند
🍀شورای عالی فضای مجازی #منفعل است: در ۵۰۰ سایت برتر و پربازدید ایرانی، فقط ۶ سایت فرهنگی وجود دارد. کدام یک از سازمانها، نهادها و وزارتخانههای دولتی تصمیم گرفتهاند این عدد را به ۱۵ برسانند؟!
https://eitaa.com/umefafgaraei
#نشست_علمی
🔰بنیاد تربیتی حیات برگزار میکند:
🌺پرونده ویژه «#مدرسه_تربیتی_سلیمانی»
👤سخنران: آقای دکتر حسن ملکی
💬 با موضوع: «سلیمانی؛ ضرورت و چگونگی معرفی در برنامه درسی»
🗓زمان: چهارشنبه، ۱۰دیماه ۱۳٩٩ ساعت ۱۰ صبح
🏢آدرس: تهران، خیابان مفتح جنوبی، خیابان سمیه، انتهای کوچه معیر ۱؛ معیر ۲ ، پلاک ۱
📱با توجه به ظرفیت محدود شرکتکنندگان به صورت حضوری، برای ثبتنام از طریق شناسه @hayat_edu در پیامرسان بله اقدام فرمایید.
🎧حضور مجازی از طریق لینک زیر در اسکای روم:
https://www.skyroom.online/ch/a.s.mir/hayatedu
#شهید_قاسم_سلیمانی
#تربیت
#آموزش_و_پرورش
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#اسوه_حیا
#حضرت_فاطمه_زهرا
🍂🍁🍂مادری خورد زمین و همه جا ریخت به هم...
🍂 روزی #فاطمه_زهرا سلام الله علیها به اسماء فرمودند: "چه بد است این تخته هایی که بدن مرده را برای تشییع جنازه روی آن می گذارند! زیرا وقتی زنی را روی آن قرار می دهند و پارچه ای بر بدنش می کشند، حجم بدن او معلوم است".
🍂 اسماء گفت: "من که در حبشه بودم، میدیدم مردم آنجا تابوتی از چوب درست میکردند و مرده را داخل آن میگذاشتند. شاید دیدنش شما را به #شگفتی بیاورد؟ می خواهید آن را برای شما بسازم؟"
🍂 حضرت پاسخ فرموند: "آری"
🍂 سپس اسماء تختی را طلبید و آن را واژگون بر زمین نهاد و سپس چند چوب خواست و آنها را بر پایه های تخت محکم کرد. بعد هم پارچه ای به روی آن کشید و به فاطمه علیهاسلام نشان داد.
🍂 حضرت فاطمه تبسمی بر لب آوردند و فرمودند: "این خیلی خوب است. وقتی مرده را داخل آن قرار دهند و پارچه ای روی آن بکشند، دیگر معلوم نمی شود مرده مرد است یا زن" و فرمودند: "پس از مرگم، مانند همین را برای من بساز و مرا بپوشان. #خداوند تو را از آتش بپوشاند".
📚منبع: کلینی، 228.3، ابن عبدالبر، 1897.4
🍁فرا رسیدن ایام فاطمیه و #شهادت_حضرت_زهرا_سلام_الله علیها بر تمام #عفافگرایان تسلیت باد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 سیویکمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
💬 با عنوان: "سند آموزش 2030 از منظر الگوی توسعه"
🍀با ارائه
👤 آقای علی پارسانیا، پژوهشگر تعلیم و تربیت و مدیرعامل بنیاد تربیتی حیات
🍂 و همراه با یادبود سالگشت عروج سردار دلها 🍂
💬 با عنوان: "گفتمان مقاومت در مدرسۀ شهید سلیمانی؛ انتقام سخت در میدان تعلیموتربیت"
🍀با ارائه
👤 آقای دکتر حسن اسلامیان، پژوهشگر و مدرس علوم تربیتی
⏰ زمان: چهارشنبه 10دی ماه ساعت 14:45 و 15:15
🎧 آدرس اتاق مجازی:
Vroom2.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
✅ ضمناً به عرض میرساند، پژوهشکده مطالعات اسلامی، ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی، پذیرای تعداد محدودی از علاقهمندان (با اطلاع قبلی) برای جلسه حضوری نیز، میباشد.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
#سند_آموزش_2030
#آشکارسازی_عامدانه
#تربیت_جنسی
🔶چهارمین هدف از 17 هدف سند توسعه پایدار، مربوط به #آموزش است. تدوین کنندگان سند آموزش 2030، #برنامه پنهانی که داشتند این بود که در ابتدا علنی نکنند که چه اهدافی دارند و پس از این که دولتها با آنها همراه شدند، سند مستقیم آموزشی خود را ارائه کنند و از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ #آشکارسازی از سند را انجام دادند.
🔶سند ۲۰۳۰ در ظاهر شعارهای بشردوستانه و خوبی دارد که #فریبنده است، اما بررسی اسنادی که توسط یونسکو تدوین شده بود، نشان داد که مطالب آن کاملاً #خلاف_عرف دینی و ملی ما است و مخالفت با سند فقط از نگاه متدین مسلمان نیست و قطعاً اقلیتهای مذهبی نیز، فرزندان خود را اینگونه تربیت نمیکنند.
🔶در گذشته اسنادی از #یونسکو را پیدا کردیم که در آن ردپای سند ۲۰۳۰ به طور مستقل وجود نداشت و گفتیم یونسکو چنین حرفهایی میزند و اگر اجرای سند ۲۰۳۰ آغاز شود، کتابهای راهنمای یونسکو میآید و... اما در مرحله بعد طی تحقیقات خود متوجه شدیم که در سند سال ۲۰۱۸، محتوای خلاف دین و ملیت، آرم ۲۰۳۰ در کنار آرم یونسکو قرار گرفته است.
🔶گاهی برنامه درسی پنهان #غیرعامدانه است که به دلیل ضعف یک برنامه ایجاد میشود و گاهی عامدانه است. ما از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ سعی در آنکاورینگ کردیم؛ ولی خود آنها به این نتیجه رسیدند که #آشکارسازی را انجام دهند.
📌اکنون انتخاب با #مردم_ایران است که این سند آشکارسازی شده را بپذیرند یا خیر.
👤مصاحبه کامل دکتر #سعیدی_رضوانی هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در خبرگزاری فارس 👇
https://www.farsnews.ir/razavi/news/13991008000089/
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 بیستوهفتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399 💬 با عنوان: "تر
🔷گزارشی از بیستوهفتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
🔷با عنوان "#ترویج_عفاف در ادب و #هنر (1): تحلیل دو کتاب لینالونا و نیموجبیها"
⏰در تاریخ چهارشنبه 28 آبان ساعت 15:15
👥👥این جلسه به صورت #هم_اندیشی و با مشارکت اعضای محترم کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، بهصورت وبینار و همچنین حضوری، برگزار گردید. درادامه خلاصه ای از این نشست ارائه میشود.
👤دکتر سعیدی رضوانی در ابتدای جلسه اظهار نمودند، طی چند ماه تلاش کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، 17 کتاب #داستان ویژه کودکان و نوجوانان (تألیف و یا ترجمه) که با #محتوای_نامناسب توسط انتشارات معتبر و بعضاً با تیراژ (5000) و نوبت چاپ (بالای 50 دوره) بسیار قابل توجه، روانه بازار شده بود، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و #گزارش به دست آمده به برخی #مسئولان فرهنگی ارائه شد.
🍃امید است که در زمینۀ چاپ و نشر کتابهای داستان، دقت و نظارت بیشتری صورت بگیرد. اما کتابهای مورد بررسی در این جلسه، جزء کتابهای مناسب و مثبت در #حوزه_عفاف و نماد آن حجاب، به شمار می روند و دلیل انتخاب این دو کتاب، مطرح بودن آنها در فضای مجازی و رضایت برخی از خانواده ها و مربیان و همچنین کودکان از آنها است.
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفاف_در_هنر
#کتاب_نیم_وجبی_ها
🍃کتاب «نیموجبیها» برای آشنا کردن کودکان با #حجاب و ابزارهای مرتبط با آن منتشر شده است. #حمیده_رضایی، در پنج داستان کوتاه به سراغ #ملزومات_حجاب رفته و حجاب را از نگاه آنها برای بچهها قصه گویی کرده است. این پنج داستان هر کدام داستان یکی از اشیای مربوط به حجاب مثل چادر، لباس بلند، پارچه چادر و حجاب و کش چادر را وارد دنیای کودکانه و داستانی کرده است، تا بچهها با کمک قوه تخیل خودشان ارتباط بهتری با ارزشمندی و جایگاه حجاب پیدا کنند.
👤دکتر شیبانیان: کتاب در کل نکات مثبتی دارد و انتخاب رنگهای هم خوب بود.. چون کتاب ویژه کودکانی است که هنوز وارد مرحله استدلال و دلایل منطقی برای حجاب نشدند، از جملاتی استفاده کرده که بییشتر بار حسی و عاطفی دارد. از شگرد جانبخشی به اشیا استفاده کرده است. کش چادر و پارچه ای که به عنوان روسری مورد استفاده قرار گرفت، هر دو در مرکز توجه کودک قرار گرفت. #ارزشگذاری ها بدون آوردن استدلال بود. مثلاً در جایی که ذکر شد "چادر شدن از همه چیز بهتره"؛ اما دلیلی برای آن گفته نشد و به طور ملال آوری وارد استدلالات نشد خوب بود. در جای دیگر از داستان گفته شد که "مامان میدانست که حانیه دوست ندارد عروسکش را با شلوار کوتاه به بیرون ببرد" و همین فعل #دوست_ندارد نوعی ارزشگذاری است.
👤دکتر صابری فتحی: نویسنده با انجام ریزه کاری هایی #حجاب را به کودک معرفی کرده و #تصویرگری کتاب هم مناسب است. کتاب همانطور که بحث حجاب را مطرح میکند، این موضوع را نیز منتقل کند که هر چیزی که در خانه وجود دارد، میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.
@umefafgaraei
#عفاف_در_هنر
#نقد_کتاب_نیم_وجبی_ها
👤دکتر سعیدی رضوانی: آیا برای اینکه نشان دهیم چادر خوب است، دلیل میشود که دستمال گردگیری را که کار #نظافت و کار مفیدی را انجام می دهد، نشان دهیم که از #هویت خودش راضی نیست؟ این موضوع برای بنده جای سؤال دارد که آیا دستمال گردگیری نوعی کارکرد منفی را در ذهن کودک ایجاد نمیکند؟ آیا با توجه به فرمایش خانم دکتر در خصوص جانسپاری به اشیا، به نظر شما نوعی القای منفی هست یا خیر؟ آیا کودک این دستمال را به جای #رفتگر در نظر نمی گیرد؟ مثلاً یک کارگر که وظیفه اش نظافت ساختمان است، به هرحال لباسهایش کثیف میشود، پس باید از کار خود #خجالت بکشد؟ و نوعی وهن یقه آبی ها محسوب نمی شود؟
👤دکتر صابری فتحی: به نظر می آید که این مطلب میتواند برگرفته از فرهنگ جامعه ما باشد که برخی والدین برای اینکه کودکان خود را به درس خواندن #تشویق کنند، نتیجۀ درس نخواندن را برای آنها رفتگری و... تصویر میکنند. بنابراین نویسنده میتوانست بار مثبت تری به جملات خود بدهد و دستمال میتوانست بگوید که کار من گردگیری است و کثیف شدنم اجتناب ناپذیر است و بحث #خجالت کشیدن مطرح نمی شد و این نقد به کتاب وارد است.
👤یکی از مهمانان جلسه: کتاب نیم وجبی ها بیشتر به موضوع #بازیافت و استفاده از دورریزها می پردازد.
👤دکتر تقی پور: بهتر بود قبل از برگزاری این جلسه، یک #نظرسنجی از مخاطبان این کتابها صورت میگرفت، تا دیدگاه و برداشتهای آنها نیز بیان میشد و در آن صورت تحلیل ما بهتر صورت میگرفت.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفاف_در_هنر
#کتاب_نیم_وجبی_ها
👤 دکتر شیبانیان: از نقاط ضعف کتاب این است که #چادر را برای موقعیتهای خاصی از زندگی معرفی کرده بود. آیا این نوع اشاره، ممکن است استفاده از چادر را، برای زندگی روزمره هم به #ذهن کودک بیاورد و یا فقط در اماکن مذهبی و حرم و شرکت در جلسات قرآن و...؟ ضمناً طرز پوشیدن چادر حانیه طوری بود که هنگامی که قصد ورود به امامزاده را دارند، مانع دیده شدن لباسها و موهایش نبود و چادر پشت حانیه را پوشانده بود و پوشش کاملتری را ایجاد نکرده بود که قابل نقد است.
👤خانم فرج پور: چرا ما در کتابهای کودکان، همیشه حجاب را با تصاویر حرم و امامزاده نشان می دهیم؟ آیا نباید کودک و مخصوصاً #دخترها، از همان ابتدا آگاه شوند که حجاب فقط موقع حرم رفتن نیست؟
👤آقای شریف: پارچه آپشنهای زیادی برای انتخاب داشت و میل به دیده شدن هم مطرح بود. او میخواست کارکردی را انتخاب کند که پیش حانیه #محبوب باشد یا بیشتر دیده شود. جوانان ما امروز دوست دارند که در فضای مجازی دیده شوند و لایک شوند و این ریشه در کودکی آنها دارد. بنابراین #دیده_شدن موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و به چه قیمتی دیده شدن اهمیت دارد. همچنین اگر امکان برقراری ارتباط و یا دعوت #نویسنده کتاب به جلسه بود، نتایج خوبی به دست میآمد. پیشنهاد میشود این کتاب برای چند کودک خوانده شود و نظرات آنها مورد بررسی قرار گیرد.
👤دکتر رسولی: اصولاً کودکان با هر داستانی ارتباط برقرار نمیکنند. خواندن داستان برای کودکان خوب است؛ ولی برای تعداد پایین نتیجه ندارد و باید جامعه آماری بالایی را درنظر گرفت.
https://eitaa.com/umefafgaraei