eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 1️⃣3️⃣#سؤال_شماره_سی_و_یک ✍️ تفاوت محوری تربیت جنسی غربی با تربی
✴️در خصوص مسابقه هفته 31 به استحضار می‎رساند، 38 تن از عفافگرایان گرامی مشارکت داشتند و پاسخ‌ها درمورد تفاوت محوری تربیت جنسی غربی با تربیت جنسی اسلامی، ناظر بر موارد زیر بود: 🍃اعتدال (14 نفر)؛ شرم (7 نفر)؛ خانواده (2 نفر)؛ حیا (2 نفر)؛ تساوی، معنویت، آشکارسازی، آموزش جنسی، میانه روی، تساوی ارزشی، تربیت، آزادی، هدفمندی، کنترل و مدیریت غریزه جنسی، ایدئولوژی، تقوای جنسی، رشد و کمال/تباهی و فساد 🔴 اما هیچکدام، پاسخ کاملاً صحیح "" را ارائه نکردند. 🌿 دقت بفرمایید پاسخ هایی نظیر شرم، حیا و معنویت، ممکن است صحیح به نظر برسند؛ اما با توجه به ابعاد تربیت جنسی، حیای همسران نسبت به یکدیگر در بُعد آینده جنسی، مذموم است. 🌿 تفاوت اصلی انواع تربیت در آنهاست. هدف جنسی از مهمترین اهداف است؛ اما ملاحظه می شود که سازمان بهداشت جهانی ضمن توجه به موارد خوبی ازجمله توجه به عدم بیماری‌ها در تعریف سلامت جنسی، به مشروعیت توجهی ندارد. 📌 نکته مهم: در هر سه بُعد تربیت جنسی، یعنی دانش، اخلاق و آینده جنسی، هیچگاه و در هیچ شرایطی نباید "" مورد بی اعتنایی قرار گیرد. 🌿 درمورد واژۀ "اعتدال"، توجه به این نکته مهم است که اگر فردی از نوعی اعتدال جنسی خارج شود؛ اما مشروعیت را از دست ندهد نمی‌توان گفت از خارج و به رویکرد غربی (آزادی روابط و امیال) پیوسته است. 🌿 به طور کلی اکثریت مطلق پاسخ‎ها را می‌توان از تفاوت‌های دو رویکرد به حساب آورد؛ اما "مشروعیت" در تمام ابعاد، میان دو رویکرد تفاوت ایجاد می‌کند. ✍️محمود سعیدی رضوانی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝دکتر جواد خدادادی سنگده و دکتر خدابخش احمدی، در سال 1394، پژوهشی را با عنوان "نقش عوامل فرهنگی و رسانه ای در پیش بینی زنان: مطالعه ای ملی" با هدف پیش بینی حجاب بر اساس عوامل فرهنگی و رسانه ای در کشور پرداختند. ❇️در این پژوهش، ۲۸۶۸ نفر از دختران و زنان بالای ۱۵ سال کشور به شیوه نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته حجاب، مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج تحلیل نشان داد دارای رابطه مثبت و معناداری با است. 🔶بررسی مقایسه ای در ابتدای امر نشان داد که افراد بدحجاب در مقایسه با افراد با حجاب معمولی و حجاب برتر، میزان بیشتری از غربگرایی، استفاده از ماهواره، گرایش به فیلم‌های مبتذل، استفاده از فیسبوک، چت روم و گرایش‌های فمینیستی را نشان می‌دهند و این عوامل قادر به پیش‌بینی 59 درصد از واریانس بدحجابی دختران و زنان کشور است. 🔶در گام نهایی به صورت دقیق‌تر مشخص شد که از بین عوامل فرهنگی، به ترتیب سه عامل ، استفاده از و تماشای ، بیشترین سهم را در بدحجابی دختران و زنان کشور دارند. ✅همچنین نتایج این پژوهش نشان داد که با گرایش به بدحجابی رابطه معکوس دارد. ملی گرایی از ویژگی های کلیدی جامعه پذیری صحیح و سالم است و افرادی که ملی گرایی در آنها بیشتر است هماهنگی و سازگاری بیشتری با هنجارهای فرهنگی نشان می دهند. 🌿🌺🌿🌺🌿 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥محصول مشترک والدین، مربیان، مسئولان فرهنگی و مسئولان فضای مجازی کشور 🍂🌼🍂🌼🍂🌼🍂 ♨️ متأسفانه در جامعه امروز، برخی والدین برای نشان دادن خود، پوشش های نامناسبی برای خود و فرزندانشان در نظر می گیرند و همراه خود به تماشای محتواهای نامناسب می نشینند. 🔥 برخی دیگر از نیز، فکر می کنند که کودکان شان نه احساس دارند، نه می فهمند، نه می شنوند و نه می بینند و آنها را با اشتباه می گیرند و نسبت به مسائل جنسی و روابط خصوصی خود در مقابل کودک حساسیتی ندارند؛ اما باید بدانند کودکان خیلی خوب احساس می کنند، خیلی خوب می فهمند، همه چیز را می بینند و خیلی خوب صداها را می شنوند و درک می کنند و در یک کلام، آنها نه کرند و نه کور. ⚠️ این بی توجهی ها در روابط والدین، به همراه پوشش‎های نامناسب، تماشای فیلم‎های نامناسب در حضور فرزندان، حضور کودکان در فضاهای نامناسب مجازی، بازی های رایانه ای نامناسب و... زمینه را در کودک تسهیل می‎کند. https://eitaa.com/umefafgaraei
2️⃣3️⃣ ✍️ گاهی از سوی برخی صاحب‎نظران یا مسئولان چنین بیان می‎شود که راه مقابله با فساد آن است که افرادِ دارای خویشتنداری بسیار قوی پرورش دهیم که در مقابل هر شرایطی در فضای واقعی و مجازی، مقاومت کنند؛ تحلیل شما راجع به این موضع چیست؟ ❇️ خواهشمند است متن ارسالی حداکثر حدود 200 واژه باشد. آثار برگزیده علاوه ‎بر قرار گرفتن در لیست اهدای هدیه، به نام نویسندگان محترم، منتشر خواهد شد. 🔹مهلت ارسال پاسخ مسابقه شماره سی‌ودو، دوشنبه 8 دی 🔹اعلام برندگان به قید قرعه و ارسال هدیه، چهارشنبه 10 دی 🔹برای شرکت در مسابقه هفتگی شکوه عفاف، کافی است پاسخ و مشخصات خود را به آیدی @gholami35 ارسال نمایید. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشن‎گرافی 🔴عوارض استفاده کنترل نشده شبکه های اجتماعی و آسیب آنها بر زندگی مشترک 📛شبکه‌های اجتماعی مجازی به عنوان ابزاری ارتباطی که می تواند جنبه‌های مثبت و مؤثری در توسعه فرهنگی و روابط انسانی ایفا کند، به دلیل ناصحیح و استفاده و بدون تعقل و تعمق از سوی کاربران، این روزها برای بسیاری از خانواده ها به جدی تبدیل شده تا جایی که جنبه های آسیب شناسانه آن بیش از کارکردهای مثبتش جلب توجه می کند. ⚠️شواهد پژوهشی و نظرات کارشناسان حاکی از آن است که این موضوع، به ویژه و بقای خانواده‌ها را در ابعاد مختلف به انداخته است. ♨️امروزه در بسیاری از و نابسامانی ها وخیانت‌ها در روابط زوجین، مجازی به عنوان یکی از مهمترین عوامل نقش آفرینی می کند. 👇👇👇 https://www.iribnews.ir/fa/news/1253459/ https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 بیست‌وششمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399 💬 با عنوان: "گون
🔷گزارشی از بیست‌وششمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان "گونه ‌شناسی نوین غرب از روابط جنسی؛ پدیده‌ای نوظهور جهت تضعیف عفاف جنسی در جامعه" 👤با ارائه آقای دکتر حسن اسلامیان؛ پژوهشگر و مدرس علوم تربیتی ⏰در تاریخ چهارشنبه 21 آبان ساعت 15:15 🎧جلسه مذکور به‎صورت وبینار و همچنین حضوری، با مشارکت تعدادی از علاقه‌مندان مسائل فرهنگی، برگزار گردید. ❇️ خلاصه ای از سخنرانی آقای دکتر حسن اسلامیان و مباحث مطرح شده توسط ایشان در جلسه کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، در به شرح زیر ارائه می شود. 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 https://eitaa.com/umefafgaraei
1️⃣عادی‌سازی روابط نامشروع و جنایات جنسی در زَروَرق علم 🔶آلفرد دانشمند معروف زیست‌ شناسی و حشره ‌شناسی، بنیانگذار مؤسسه پژوهشی مسائل جنسی و تولیدمثل دانشگاه ایندینیای آمریکا، پدر علم سکسولوژی در جهان و پایه گذار اولیه در آمریکاست که تحت حمایت بنیاد راکفلر (یهودی)، با تألیف کتابهای رفتار جنسی مردان و رفتار جنسی زنان، مواردی نظیر آزادی جنسی، مشروعیت جنسی، همجنس‌بازی و... را مطرح و داد و جمله معروف مک کینزی این است: «در مسائل جنسی، تنها امر غیرطبیعی، است!» 2️⃣قانونی‌سازی و فرهنگی کردن انحرافات جنسی- انقلاب جنسی 🔶جودی ریزمن نویسنده کتاب «جنایات و مکافات کینزی بیان می کند: از نظر کینزی صد در صد کودکان از بدو تولد قابلیت‌های جنسی و ارضا دارند و می‌توانند توسط بزرگسالان و حتی محارم مورد استفاده جنسی قرار بگیرند که این موضوع غیرقانونی بود؛ ولی با اصرار کینزی آن برداشته شد. 🔶سرانجام کنگره آمریکا با فشار لابی یهودی راکی‌فلر، با کینزی بسیار همراهی کرد و موفق به ‌سازی و کردن همجنس‌بازی شده و در این راستا و دستگاه ‌های و رسانه‌ای بسیار به او کمک کرده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
3️⃣تجارت و توریسم جنسی و گسترش آن در تمام دنیا 🍂بنیاد یهودی راکفلر با حمایت علمی مک کینزی، با رسمیت بخشیدن به افسارگسیخته جامعه در مناسبات جنسی، گسترش جنسی و مشروعیت بخشی به آن در آمریکا و سراسر دنیا، صاحب سود سرشار اقتصادی شدند و هنچنین کسانی که اغلب صاحب دستگاه‌های تبلیغاتی و کارتل‌های اقتصادی بودند، صاحب زیادی از این راه شدند. ♨️برای مثال، شهروز سخنوری ملقب به «الکس» در سال ۹۱ با به‌کارگیری یک مهندس هندی به طراحی وب‌سایت اسکورت دختران ایرانی و بارگذاری تصاویر برهنه آنها اقدام نمود. سرکرده این باند مخوف که با استفاده از دختران ایرانی، ثروت میلیاردی برای خود رقم زده بود، بعد از ۳ سال کار اطلاعاتی پیچیده، در سال 94، در مالزی و به ایران منتقل شد. 4️⃣تهاجم گسترده به نهاد خانواده و کنترل جمعیت 🍂روبین مورگان: «ما نمی توانیم بی عدالتی موجود بین مرد و زن را بدون نابود کردن از بین ببریم». 📌یک نمونه در ایران: رویکرد فریبنده «تنظیم خانواده» 👤افشین شاهی، مدیر مرکز مطالعات اسلام سیاسی در دانشگاه بردفورد انگلیس: «کاهش میزان زادوولد در ایران، نشان دهندۀ پذیرش همگانی وسایل پیشگیری از بارداری و سایر اشکال تنظیم خانواده است!». 📌نکته: امروز کشورهای غربی به دنبال تشویق خانواده هایشان برای بیشتر رفتند و سیل مهاجرین را از کشورهای مختلف دنیا پذیرفتند ولی همزمان با آن، از طریق تشویق و فشار، را به کشورهای در حال توسعه نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
5️⃣طراحی میز مذاکره غرب برای ایجاد بحران جدید در زیست جنسی ایرانیان 🔷فشارهای سیاسی در قالب حمایت حقوق بشر، سند 2030 و... جهت مشروعیت بخشی و قانونی سازی هرزه نگاری ها در ایران صورت می گیرد. 6️⃣حکومت های جهانی و مدیریت فرادست 🔷حکومت های جهانی و ایفاگر دو نقش اساسی دگرگونی فرهنگ عامه (اخلاق و اعتقادات)، بر اساس طراحی شده و جلب همراهی و همکاری خواص و هستند. 🔷 (Influencer) در دنیای شبکه‌های اجتماعی به کسانی گفته می‌شود که در یک یا چند شبکه اجتماعی شناخته شده باشند. اینفلوئنسرها در حقیقت شبکه‌های اجتماعی هستند. 🔷اینستافیمس (Instafamous) هم اشاره به اشخاص تأثیرگذار در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد. ⚠️از این مسیر، مدیریت امور اجتماعی و انسانی کشور، توسط حکومت های جهانی و مدیریت فرادست و از طریق پلتفرم های اجتماعی غربی، می‌شوند. چنین چیزی، به معنای نقض و زمین‌گیر شدن کشور است. 📌در عصر حاضر، فراروایت ها و روایت های مسلط، پیروز هستند و در مقام قرار می گیرند. ✅؛ کنترل روایتها و به کمک ابزارهایی نظیر: اتاق پژواک، گرداب سکوت، گروه ‌زدگی یا گروه ‌اندیشی، گمراه‌ سازی یا انتشار اخبار ساختگی و... صورت می گیرد. https://eitaa.com/umefafgaraei
7️⃣انواع روابط با جنس مخالف-پدیده نوظهور در ارتباط با جنس مخالف 🌿به دلیل وجود دنیای دیجیتال، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی (فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، وایبر، تلگرام، اسکایپ، لاین و...) و اپلیکیشن‌ها، که باعث بازتعریف ارتباط‌های انسانها شدند، و احساسی انسانها، در آنها اصطلاح‌های خاص خودشان را دارند که استفاده از آنها بین نسل Z (متولدین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۵) و Y (متولدین سال‌های ۱۹۸۰ تا حدود ۱۹۹۹) رایج شده است. اخیراً سایتی مطلبی را منتشر کرده که در آن ۱۱ جدید و مدرن رابطه داشتن را شرح داده است که درادامه به معادل برخی از این اصطلاحات اشاره شده است: 🍁«پنهان کردن»؛ «روح شدن»؛ «مرده متحرک شدن»؛ «توی آب‌ نمک خوابوندن»؛ «به دست آوردن و رهاکردن»؛ «ریختن خورده نان»؛ «بالش نرم مزین کردن»؛ «گربه‌ماهی»؛ «به آرامی محو شدن»؛ «فصلی که در آن بهمون دست‌بند میزنن!» و... 📛 نابساماني اخلاق جنسي 🍁كشور ایران داراي جمعيت بسيار جوان و ظرفيت تحول پذيري اجتماعي و فرهنگي فراوان است و معمولاً ارزش هاي زندگي سنتي و معيارهاي زيست مدرن و امروزي، در تقابل با يكديگر مطرح شده و محل بحث و مجادله مي شود. بنابراین انعكاس ها در اين زمينه و و ارائۀ راهكارهاي صحيح براي ايجاد مصونيت و جامعه در مقابل بروز و تشديد ، ضروری به نظر می رسد. https://eitaa.com/umefafgaraei
8️⃣همفكري، تعامل و تحليل 🍀هيچ جامعه‌اي نمي‌تواند مشكلات اخلاقي و آسيب هاي اجتماعي خود را به صفر برساند؛ چون انسانها تحت كنترل كامل دولتها و سازمان‌ها نيستند كه بخواهيم جلوي همه اينها را بگيريم؛ اما وقتی از حدي عبور كند، تبديل به اجتماعي مي شود كه در ايران به اين رسيده است. ⚠️چرا چنين انحرافاتي در جامعه توليد مي شود؟ 🍀تئوری يا بي هنجاري: بي‌هنجاري يعني جامعه داراي يك نوع آشفتگي هنجاري شده است. یعنی سازمان‌هاي نظارت كننده، و اقتدارشان را از دست داده‌اند و جامعه در حال به سمت يك سري هنجارهاي جديد است و به هنجارهاي موجود كاهش يافته است. ✅هنجارهای جدیدی از قبیل: انسجام اجتماعي، روابط اجتماعي ضعيف و شكننده، کاهش و تعهد و به ارزش‌ها و تضعيف قانون و بهم ريختگی ارزش هاي ديني و سنتي و عرفي و... 📌پیامدها: بروز مشكلاتي چون پايين آمدن سن ، تنوع‌طلبي‌هاي جنسي، زوجين به يكديگر و مسلط شدن نگاه جنسي در جامعه و... 🍀روش های مهار شبکه های اجتماعی: فیلترینگ، ایجاد شبکه های اجتماعی بومی، تشکیل بسیج سایبری و تولید اطلاعات غنی و مستند 🍀شورای عالی فضای مجازی است: در ۵۰۰ سایت برتر و پربازدید ایرانی، فقط ۶ سایت فرهنگی وجود دارد. کدام یک از سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های دولتی تصمیم گرفته‌اند این عدد را به ۱۵ برسانند؟! https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بنیاد تربیتی حیات برگزار می‌کند: 🌺پرونده ویژه «» 👤سخنران: آقای دکتر حسن ملکی 💬 با موضوع: «سلیمانی؛ ضرورت و چگونگی معرفی در برنامه درسی» 🗓زمان: چهارشنبه، ۱۰دی‌ماه ۱۳٩٩ ساعت ۱۰ صبح 🏢آدرس: تهران، خیابان مفتح جنوبی، خیابان سمیه، انتهای کوچه معیر ۱؛ معیر ۲ ، پلاک ۱ 📱با توجه به ظرفیت محدود شرکت‌کنندگان به صورت حضوری، برای ثبت‌نام از طریق شناسه @hayat_edu در پیام‌رسان بله اقدام فرمایید. 🎧حضور مجازی از طریق لینک زیر در اسکای روم: https://www.skyroom.online/ch/a.s.mir/hayatedu https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂🍁🍂مادری خورد زمین و همه جا ریخت به هم... 🍂 روزی سلام الله علیها به اسماء فرمودند: "چه بد است این تخته‌ هایی که بدن مرده را برای تشییع جنازه روی آن می‌ گذارند! زیرا وقتی زنی را روی آن قرار می دهند و پارچه ای بر بدنش می کشند، حجم بدن او معلوم است". 🍂 اسماء گفت: "من که در حبشه بودم، می‌دیدم مردم آنجا تابوتی از چوب درست می‌کردند و مرده را داخل آن می‌گذاشتند. شاید دیدنش شما را به بیاورد؟ می خواهید آن را برای شما بسازم؟" 🍂 حضرت پاسخ فرموند: "آری" 🍂 سپس اسماء تختی را طلبید و آن را واژگون بر زمین نهاد و سپس چند چوب خواست و آنها را بر پایه های تخت محکم کرد. بعد هم پارچه ای به روی آن کشید و به فاطمه علیهاسلام نشان داد. 🍂 حضرت فاطمه تبسمی بر لب آوردند و فرمودند: "این خیلی خوب است. وقتی مرده را داخل آن قرار دهند و پارچه‌ ای روی آن بکشند، دیگر معلوم نمی ‌شود مرده مرد است یا زن" و فرمودند: "پس از مرگم، مانند همین را برای من بساز و مرا بپوشان. تو را از آتش بپوشاند". 📚منبع: کلینی، 228.3، ابن عبدالبر، 1897.4 🍁فرا رسیدن ایام فاطمیه و علیها بر تمام تسلیت باد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سی‎ویکمین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: "سند آموزش 2030 از منظر الگوی توسعه" 🍀با ارائه 👤 آقای علی پارسانیا، پژوهشگر تعلیم و تربیت و مدیرعامل بنیاد تربیتی حیات 🍂 و همراه با یادبود سالگشت عروج سردار دل‎ها 🍂 💬 با عنوان: "گفتمان مقاومت در مدرسۀ شهید سلیمانی؛ انتقام سخت در میدان تعلیم‎وتربیت" 🍀با ارائه 👤 آقای دکتر حسن اسلامیان، پژوهشگر و مدرس علوم تربیتی ⏰ زمان: چهارشنبه 10دی ماه ساعت 14:45 و 15:15 🎧 آدرس اتاق مجازی: Vroom2.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. ✅ ضمناً به عرض می‌رساند، پژوهشکده مطالعات اسلامی، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پذیرای تعداد محدودی از علاقه‌مندان (با اطلاع قبلی) برای جلسه حضوری نیز، می‎باشد. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶چهارمین هدف از 17 هدف سند توسعه پایدار، مربوط به است. تدوین کنندگان سند آموزش 2030، پنهانی که داشتند این بود که در ابتدا علنی نکنند که چه اهدافی دارند و پس از این که دولت‌ها با آنها همراه شدند، سند مستقیم آموزشی خود را ارائه کنند و از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ از سند را انجام دادند. 🔶سند ۲۰۳۰ در ظاهر شعارهای بشردوستانه و خوبی دارد که است، اما بررسی اسنادی که توسط یونسکو تدوین شده بود، نشان داد که مطالب آن کاملاً دینی و ملی ما است و مخالفت با سند فقط از نگاه متدین مسلمان نیست و قطعاً اقلیت‌های مذهبی نیز، فرزندان خود را اینگونه تربیت نمی‌کنند. 🔶در گذشته اسنادی از را پیدا کردیم که در آن ردپای سند ۲۰۳۰ به طور مستقل وجود نداشت و گفتیم یونسکو چنین حرف‌هایی می‌زند و اگر اجرای سند ۲۰۳۰ آغاز شود، کتاب‌های راهنمای یونسکو می‌آید و... اما در مرحله بعد طی تحقیقات خود متوجه شدیم که در سند سال ۲۰۱۸، محتوای خلاف دین و ملیت، آرم ۲۰۳۰ در کنار آرم یونسکو قرار گرفته است. 🔶گاهی برنامه درسی پنهان است که به دلیل ضعف یک برنامه ایجاد می‌شود و گاهی عامدانه است. ما از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ سعی در آنکاورینگ کردیم؛ ولی خود آنها به این نتیجه رسیدند که را انجام دهند. 📌اکنون انتخاب با است که این سند آشکارسازی شده را بپذیرند یا خیر. 👤مصاحبه کامل دکتر هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در خبرگزاری فارس 👇 https://www.farsnews.ir/razavi/news/13991008000089/ @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 بیست‌وهفتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399 💬 با عنوان: "تر
🔷گزارشی از بیست‌وهفتمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان " در ادب و (1): تحلیل دو کتاب لینالونا و نیم‎وجبی‎ها" ⏰در تاریخ چهارشنبه 28 آبان ساعت 15:15 👥👥این جلسه به صورت و با مشارکت اعضای محترم کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، به‎صورت وبینار و همچنین حضوری، برگزار گردید. درادامه خلاصه ای از این نشست ارائه می‌شود. 👤دکتر سعیدی رضوانی در ابتدای جلسه اظهار نمودند، طی چند ماه تلاش کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، 17 کتاب ویژه کودکان و نوجوانان (تألیف و یا ترجمه) که با توسط انتشارات معتبر و بعضاً با تیراژ (5000) و نوبت چاپ (بالای 50 دوره) بسیار قابل توجه، روانه بازار شده بود، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و به دست آمده به برخی فرهنگی ارائه شد. 🍃امید است که در زمینۀ چاپ و نشر کتابهای داستان، دقت و نظارت بیشتری صورت بگیرد. اما کتابهای مورد بررسی در این جلسه، جزء کتابهای مناسب و مثبت در و نماد آن حجاب، به شمار می روند و دلیل انتخاب این دو کتاب، مطرح بودن آنها در فضای مجازی و رضایت برخی از خانواده ها و مربیان و همچنین کودکان از آنها است. 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 https://eitaa.com/umefafgaraei
🍃کتاب «نیم‌وجبی‌ها» برای آشنا کردن کودکان با و ابزارهای مرتبط با آن منتشر شده است. ، در پنج داستان کوتاه به سراغ رفته و حجاب را از نگاه ‌آنها برای بچه‌ها قصه‌ گویی کرده است. این پنج داستان هر کدام داستان یکی از اشیای مربوط به حجاب مثل چادر، لباس بلند، پارچه چادر و حجاب و کش چادر را وارد دنیای کودکانه و داستانی کرده است، تا بچه‌ها با کمک قوه تخیل خودشان ارتباط بهتری با ارزشمندی و جایگاه حجاب پیدا کنند. 👤دکتر شیبانیان: کتاب در کل نکات مثبتی دارد و انتخاب رنگهای هم خوب بود.. چون کتاب ویژه کودکانی است که هنوز وارد مرحله استدلال و دلایل منطقی برای حجاب نشدند، از جملاتی استفاده کرده که بییشتر بار حسی و عاطفی دارد. از شگرد جان‎بخشی به اشیا استفاده کرده است. کش چادر و پارچه ای که به عنوان روسری مورد استفاده قرار گرفت، هر دو در مرکز توجه کودک قرار گرفت. ها بدون آوردن استدلال بود. مثلاً در جایی که ذکر شد "چادر شدن از همه چیز بهتره"؛ اما دلیلی برای آن گفته نشد و به طور ملال آوری وارد استدلالات نشد خوب بود. در جای دیگر از داستان گفته شد که "مامان می‎دانست که حانیه دوست ندارد عروسکش را با شلوار کوتاه به بیرون ببرد" و همین فعل نوعی ارزشگذاری است. 👤دکتر صابری فتحی: نویسنده با انجام ریزه کاری هایی را به کودک معرفی کرده و کتاب هم مناسب است. کتاب همانطور که بحث حجاب را مطرح می‎کند، این موضوع را نیز منتقل کند که هر چیزی که در خانه وجود دارد، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. @umefafgaraei
👤دکتر سعیدی رضوانی: آیا برای اینکه نشان دهیم چادر خوب است، دلیل می‎شود که دستمال گردگیری را که کار و کار مفیدی را انجام می دهد، نشان دهیم که از خودش راضی نیست؟ این موضوع برای بنده جای سؤال دارد که آیا دستمال گردگیری نوعی کارکرد منفی را در ذهن کودک ایجاد نمی‎کند؟ آیا با توجه به فرمایش خانم دکتر در خصوص جان‎سپاری به اشیا، به نظر شما نوعی القای منفی هست یا خیر؟ آیا کودک این دستمال را به جای در نظر نمی گیرد؟ مثلاً یک کارگر که وظیفه اش نظافت ساختمان است، به هرحال لباس‎هایش کثیف می‎شود، پس باید از کار خود بکشد؟ و نوعی وهن یقه آبی ها محسوب نمی شود؟ 👤دکتر صابری فتحی: به نظر می آید که این مطلب می‎تواند برگرفته از فرهنگ جامعه ما باشد که برخی والدین برای اینکه کودکان خود را به درس خواندن کنند، نتیجۀ درس نخواندن را برای آنها رفتگری و... تصویر می‎کنند. بنابراین نویسنده می‎توانست بار مثبت تری به جملات خود بدهد و دستمال می‎توانست بگوید که کار من گردگیری است و کثیف شدنم اجتناب ناپذیر است و بحث کشیدن مطرح نمی شد و این نقد به کتاب وارد است. 👤یکی از مهمانان جلسه: کتاب نیم وجبی ها بیشتر به موضوع و استفاده از دورریزها می پردازد. 👤دکتر تقی پور: بهتر بود قبل از برگزاری این جلسه، یک از مخاطبان این کتاب‎ها صورت می‎گرفت، تا دیدگاه و برداشت‎های آنها نیز بیان میشد و در آن صورت تحلیل ما بهتر صورت می‎گرفت. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 دکتر شیبانیان: از نقاط ضعف کتاب این است که را برای موقعیت‎های خاصی از زندگی معرفی کرده بود. آیا این نوع اشاره، ممکن است استفاده از چادر را، برای زندگی روزمره هم به کودک بیاورد و یا فقط در اماکن مذهبی و حرم و شرکت در جلسات قرآن و...؟ ضمناً طرز پوشیدن چادر حانیه طوری بود که هنگامی که قصد ورود به امامزاده را دارند، مانع دیده شدن لباسها و موهایش نبود و چادر پشت حانیه را پوشانده بود و پوشش کاملتری را ایجاد نکرده بود که قابل نقد است. 👤خانم فرج پور: چرا ما در کتاب‎های کودکان، همیشه حجاب را با تصاویر حرم و امامزاده نشان می دهیم؟ آیا نباید کودک و مخصوصاً ، از همان ابتدا آگاه شوند که حجاب فقط موقع حرم رفتن نیست؟ 👤آقای شریف: پارچه آپشن‎های زیادی برای انتخاب داشت و میل به دیده شدن هم مطرح بود. او می‎خواست کارکردی را انتخاب کند که پیش حانیه باشد یا بیشتر دیده شود. جوانان ما امروز دوست دارند که در فضای مجازی دیده شوند و لایک شوند و این ریشه در کودکی آنها دارد. بنابراین موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و به چه قیمتی دیده شدن اهمیت دارد. همچنین اگر امکان برقراری ارتباط و یا دعوت کتاب به جلسه بود، نتایج خوبی به دست می‎آمد. پیشنهاد می‎شود این کتاب برای چند کودک خوانده شود و نظرات آنها مورد بررسی قرار گیرد. 👤دکتر رسولی: اصولاً کودکان با هر داستانی ارتباط برقرار نمی‎کنند. خواندن داستان برای کودکان خوب است؛ ولی برای تعداد پایین نتیجه ندارد و باید جامعه آماری بالایی را درنظر گرفت. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌿«لینالونا» کتابی است از خانم که را تبیین می‎کند. لینالونا در قالب داستانی تخیلی، ماجرای دوستی یک دختر خردسال به نام صبا را، با آدم کوچولویی به اسم لینالونا بیان می‎کند. لینالونا وسط جنگل کاج زندگی می‌کند و موهایی رنگ دارد که بخاطر رنگ موهایش مورد توجه اهالی جنگل است. این داستان فانتزی به زبانی کودکانه از مسئلۀ حجاب می‌گوید. دوستی صبا و لینالونا و صحبت‌های آن‌ دو دربارۀ با قلمی روان و زیبا، این امکان را به مخاطب کم سن و سال می‌دهد تا بدون استفاده از کلمات قلمبه ‌سلمبه، با آشنا شود. 🌿 لینالونا برای کودکان سالهای آغاز دبستان نوشته شده و تبیین حجاب در آن، مخصوصاً برای یک دختر نوجوان یا دختری که تازه به سن تکلیف رسیده، یا دختر بچه ای که می خواهیم ذهنش را برای پذیرش حجاب، آماده کنیم مناسب است. قدرت تبیین مفاهیم دینی با زبان کودکانه و ساده به حدی است که حتی برای بزرگسالان هم مایه و است. 👤خانم فرج پور: کوتاه کردن موها و رنگ موها و زشت شدن لینالونا به این اشاره داشت که زیبایی ظاهری ماندگار نیست و خوب داشتن مهم است. نویسنده به ها و استعدادهای افراد اشاره کرده بود که چرا از این موارد کسی تعریفی نمی‎کند و این نکتۀ مثبت کتاب بود. 👤آقای شریف جمعه: کتاب زیبایی را تنها شاخص نمی‌دانست و در قالبی و در قالب اعتراض آن دختر موآبی، به خوبی به آن پرداخته بود. اما بهتر است اطلاعاتی در خصوص اقبال جامعه، انتقادات وارده به کتاب، تیراژ و یک سری اطلاعات این‎چنینی هم ارائه شود. @umefafgaraei