eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
41.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کناره گیری محمدرضا شهبازی از برنامه پاورقی ✍بسم الله 🌴از اجرای برنامه پاورقی کناره‌گیری کردم. دلایلش رو توی این ویدئو توضیح دادم. 🌴خلاصه‌ش اینکه قرار نیست فحش‌خور زمان فتنه و جنگ و... باشه و در عافیت، سلاح‌ورزی‌ها و رشیدپور‌ها و آخوندی‌ها، در میدان اقتصاد و فرهنگ و سیاست جولان بدن. 🌴قرار نیست هنوز سال و نشده، فعالان و ساکنان و مشوقان فتنه برگردن روی آنتن. 🌴ما زورمون به هیچ‌کس هم نرسه، به خودمون که میرسه! 🌴زورمون میرسه یقه خودمون رو بگیریم که آهای! مرد حسابی، بلند شو، داد بزن، نذار فحش به نظام و انقلاب و نایب امام زمان و شهدا عادی بشه. بلند شو یه دادی بزن که خون شهید آب جوی نیست که راه بیفته کف خیابون و هنوز سالش نشده به بهانه‌های مختلف اونایی که روی خونش پا گذاشتند رو برگردونید به آنتن. بلند شو فریاد بزن اون بدن عجمیان روی آسفالت داغ اتوبان کشیده نشد که شما برید سراغ اونایی که دور بدنش هلهله میکردن. 🤲امیدوارم خدا عاقبت همه‌مون رو ختم به خیر کنه. ✍با تماس با 162، نسبت به آن انتصاب ها و این استعفا بی تفاوت نباشیم. . @zahremar_tv @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#شهبازی_مدافع_خون_شهدا #غیرت_و_مردانگی_مجری_انقلابی 🎥کناره گیری محمدرضا شهبازی از برنامه پاورقی ✍ب
🟣لطفاً از فعالیت و برنامه‌سازی برخی سلبریتی‌هایی که در ایام اغتشاشات، با معاندان همسو بودند، حذر و از بازگشت دوباره آنها به آغوش صدا و سیما ممانعت شود. 🔴چرا که نباید از بودجه بیت‌المال، مبالغ کلان برای برنامه‌های بی‌محتوای آنها پرداخت شود. ✍لطفاً برای پایمال نشدن ، از این پویش حمایت کنید و آن را نشر دهید. https://farsnews.ir/my/c/216417 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اولویت قانون خدا در هر شرایطی 🧕🏻روایت دختربچۀ تازه به تکلیف رسیده ای را بشنویم که، گفتگوی خود را با آقای خیرخواهی، که قصد کمک کردن به او را در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) داشت. 🌷قرار نیست که اگر 2 تا تیر از تفنگ اومد، من رو زیر پا بگذارم... @umefafgaraei
🌻بر روی درب خانه های قدیمی، از جدا بوده است. 🌻ارتفاع کوتاه درب خانه، باعث میشد که افراد، موقع ورود به خانه، سرشان را ناخودآگاه پایین بیندازند. 🌻تورفتگی در ورودی خانه، باعث می شود تا هم ورودی درب سایه باشد و هم موقع باز کردن درب، خانه حفظ شود و شخصی که درب را باز میکند، از اطراف دیده نشود. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شأن آور بودن حجاب 🟠حجاب راحتی نیست... حجاب شأنیته. 🟢خدا نامحرم نیست، ولی وقت نماز باید چادر سرت باشه. 🔴برخی می گویند مهم قلب انسانه... 🔵اما نصف شخصیت هر کس در ظاهرشه. ⚫من به عنوان استاد نمی توانم در دانشگاه کت نپوشم، تیشرت بپوشم و یا کت قرمز را با پیراهن زرد و شلوار سبز بپوشم و... 🎈چون شأن و جایگاه مهم است. 🎙دکتر سعید عزیزی @umefafgaraei
🔴!! 🍂دخترانی در نوبهار زندگانی خود، عکسهایی در شبکه های اجتماعی می گذارند که حتی حیوانات هم از آن شرم می کنند. 🔵!! 🍂پدران و مادران به غذا و لباس فرزندان اهمیت می دهند اما فراموش می کنند که بذر ارزشها و اخلاق را در وجودشان بنشانند. 🟣!! 🍂مردان، همسران و دختران و خواهران خود را می بینند لباسهایی می پوشند که برجستگی های بدنشان را آشکار می کنند اما به نمی آیند و با ادعای اینکه آنها روشنفکر، آزاداندیش و متمدن هستند، هیچ واکنشی نشان نمی دهند!! ✍ناصح سعدی (با تلخیص) 🌾🌱🌾🌱🌾 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیامد نگاه های تحريک آمیز 🟢 به نظر شما نگاه تحریک آمیز با مردها چه می کند؟!؟ 💥هزاران دومینویی که در خیابان یا مجالس، به وسیله خانمهای بدپوشش ریخته می شود و هزاران تنوع طلبی و از هم پاشیدن زندگی های مشترکی که به سردی ختم می شود... @umefafgaraei
📝 پژوهشگران دانشگاه چمران اهواز در سال 1398، در پژوهشی با عنوان "بررسی تفاوت ها و شباهتهای و اجتماعی (کمرویی)" به این نتیجه رسیدند که حیا و اضطراب اجتماعی اگرچه هر دو منبعث از احساس هستند و وجوه مشترکی دارند، اما سازه های و متفاوتی هستند و الگوهاي پيشايند و پيامدهاي يکساني ندارند. 🔷این پژوهش که با تکمیل پرسشنامه در بین ۴۰۰ دانشجوی دانشگاه شهید چمران صورت پذیرفت، نشان داد که متغیر از ارزیابی، اعم از منفی و مثبت، به عنوان نقطه مشترک احساس شرم در و اجتماعی نقش مهمی دارد. همچنین عامل کلیدی تفاوت حیا و کمرویی می باشد و حیا معلول خودکنترلی و کمرویی معلول عدم خودکنترلی می باشد. 🔷 خودکنترلي مي تواند به عنوان نقطه عطف در تفاوت حيا و کمرويي مدنظر قرار گيرد. چرا که خودکنترلي بالا پيش‎بيني کننده حياي بالا و بالعکس است. مي توان اذعان کرد منشأ و درواقع تفاوت اصلي حيا و کمرويي مي تواند همين باشد. 🔷 به عبارتي حيا و کمرويي هر دو موجب احساس در افراد مي شوند؛ اما شرم ناشي از حيا، معلول يک و کنترل کننده است؛ در حاليکه شرمِ ناشي از کمرويي معلول و عدم کنترل آن مي باشد. @umefafgaraei
🔶 به گفتم: "لعنت بر شیطان!" 🔷 لبخند زد. 🔶 پرسیدم: "چرا می‎خندی؟" 🔷 پاسخ داد: "از تو خنده‎ام می‎گیرد". 🔶 پرسیدم: "مگر چه کرده‎ام؟" 🔷 گفت: "مرا می‎کنی، در حالی که هیچ بدی در حق تو نکرده‌ام". 🔶 با تعجب پرسیدم: "پس چرا زمین می‎خورم؟!" 🔷 جواب داد: " تو مانند اسبی است که آن را رام نکرده‌ای. نفس تو هنوز است و تو را زمین می‎زند". 🔶 پرسیدم: "پس تو چه کاره‎ای؟" 🔷 پاسخ داد: "هر وقت آموختی؛ برای رم دادن اسب تو خواهم آمد؛ فعلاً برو سواری بیاموز!" @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿آمده است که جوان گنهکاری نموده و به سوی کارهای نیک کشیده شد. 🌿 او یک دفتر جیبی همراه خود داشت که اگر روزی گناهی از او سر می‎زد (به زبان یا دست یا پایش)، آن را ثبت می‎کرد. 🌿سحرها در خانه، آن گناه را به یاد می‎آورد و از صمیم قلب می‌گفت: "". 🌱🌻🌱🌻🌱🌻🌱 🌿عادت این ، چندی این بود، تا اینکه یک وقت گناهی از او سر زد... 🌿دفتر را از بغلش درآورد که بنویسد، دید تمام صفحه‎هایی که گناهانش را در آن نوشته بود، است و به جایش این آیه قرآنی نوشته شده بود: 🍃🌺🍃 "اولئک یبدّلُ اللهُ سَیّئاتِهم حَسَناتٍ" ✅ "هر کس توبه کند، نه فقط خدا پاکش می‎کند (گناهانش را می‎بخشد) بلکه علاوه بر آن، به جایش ثبت می‎شود". 📚 بازگشت از بیراهه نوشته رحيم كارگر محمدياري @umefafgaraei
📣 هشتمین نشست در سال 1402 🔔 💬 با عنوان: «هم‎اندیشی در مورد هویت‎بخشی به دانشجویان (گامی در مسیر احیای پیشران‎های عفاف در دانشگاه)» 5⃣ 👥👥میزگرد عفافگرایان؛ با مشارکت جمعی از اساتید دانشگاه و اعضای محترم کارگروه 🔲پرده اول: 🔰روایت تجربه هیئت کودکانه: گامی در تربیت حسینی کودکان 🔖به همراه معرفی محصولات و محتوای آموزشی مناسب تربیت حسینی کودکان 👤با ارائۀ دکتر اعظم محمدزاده قصر؛ دانش‎آموخته و مدرس مدعو دانشگاه فردوسی مشهد 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 📆زمان: چهارشنبه 1 شهریور، ساعت 16:00 🎥پخش مستند ساعت 15:50 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
(س) (ع) 🌿غصه حجاب من را نخوری بابا جان... 🌿چادرم سوخته، اما به سرم هست هنوز... 🍂🥀🍂🥀🍂🥀🍂 🍂، سالروز شهادت سیدالشهدا حضرت علیه‎السلام، بر تمامی و تسلیت باد. @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 هفتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1402 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «هم‎اند
🔰هفتمین نشست 💬 با عنوان «هم ‎اندیشی در مورد هویت‎ بخشی به دانشجویان: (گامی در مسیر احیای پیشران‎های عفاف در دانشگاه)» ⏰چهارشنبه 18 مرداد ساعت 16:45 🎧 به‌صورت وبینار و حضوری، با مشارکت جمعی از مدرسان و اعضای هیئت علمی و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی برگزار شد. 🔶پس از اینکه، دکتر اکبر امراهی به ارائه خلاصه ای از نشست حلقه سوم پرداختند، اعضای حاضر در نشست به ارائه نظرات خود در خصوص هویت بخشی به دانشجویان پرداختند. 👤محمدرضا سهندی: 🍃خرد، فرآیند و مسیری است که در آن فکر و تأمل می‌شود؛ درست است؟ ما می‎خواهیم فرزندان و جوانان ما، نسبت به آنچه از رسانه، دوست، دشمن و هر منبعی می‌شنوند و می‎بینند، براساس ، بیاندیشند و خوب را از بد جدا کنند. ولی این فرآیند توسط ، دستکاری شده است. یعنی آن چیزی که از دوستان و نسل جدید می‎خواهیم، محقق نمی‌شود. آن طور که می خواهیم فکر نمی‎کند، تأمل نمی‎کند و اش با مبانی فکری ما فرق میکند. درنهایت نتیجه گیری اش هم فرق میکند. آنجایی که میخواهیم براساس هدفگذرای هدایتش کنیم، فکر نمی‎کنم به انجام برسد. یعنی آن ، که باید بواسطه آن، تعامل برقرار شود، با تلاش دشمن، به سدی بین ما و فرزندان ما مبدل شده است. به طوری که فرزندان از ما حرف شنوی ندارند. یا احیاناً اگر فضایی ایجاد شود که بتوانیم با هم صحبت کنیم، اصلاً ما را قبول نمی‎کنند؛ با این موضوع چه کنیم؟ @umefafgaraei
👤دکتر سعیدی رضوانی: 🌱 بهتر است برخی بحث‎ها دقیقتر شود. مثلاً وقتی می‎گوییم "امیدآفرینی کنیم"، یعنی چه؟ برای مثال برخی روزنامه ها، حتی به تعبیری روزنامه های اصولگرا و یا منتسب به نهاد رهبری و...، تیترهای قابل تأملی را کار می‌کنند. برای مثال روزنامه خراسان، نوعی القای ناامیدی در هر چیزی که فکر کنیم را به مخاطب دارد. البته شاید خیلی از آنها به واقعیت هم نزدیک باشد و برای خود توجیهاتی هم دارند، اما چرا اینگونه منتقل می‌شود. مثلاً سرتیتر می‎زنند: "مهاجرت این بار در دانش بنیانها"؛ "تأخیر در رسیدگی به جاده مرگ"؛ "هزار وعده خوبان، یکی وفا نکند" و اگر صحبت از امید داشته باشند، از قول رهبری بیان می‌کنند. مثلاً "امیدآفرینی وظیفه اول ماست"؛ اما در خود روزنامه نوعی انتقاد همیشه وجود دارد. اما برای چه کارهایی را می‎توان انجام داد؟ مصادیق آن چیست؟ تأمل روی این موضوع، مهم است. آیا اینگونه تیترها خلاف فرمایش رهبری است؟ این مورد، به بحث این جلسه خیلی مرتبط است. 🌱 مورد دیگر، است. مختلفند. برای مثال، فرم لباس بچه ها ساختار است، نوع حرف زدن ما با همدیگر تا نوع معماری. اخیراً دبیرستان دخترانه ای (نوبت اول و دوم) را در نزدیکی منزل ما، به مکانی انتقال داده اند، که حدود 25 آپارتمان و 70 پنجره، به حیاط این مدرسه اشراف دارند. آیا این دختران زنگ تفریح، ورزش و... ندارند؟ آیا دختر متدین ما، باید با چادر ورزش کند؟ در صورتی که در همان منطقه، مثلاً دبستانی وجود دارد که یک نفر هم به حیاط آن مشرف نیست. @umefafgaraei
👤دکتر سعیدی رضوانی: 🌿 پیامد اختلاط دانشجویان در دانشگاه نیز، قابل تأمل است. ساختار چیده شده در دانشگاه، به گونه ای است که مشکلات را تقویت میکند. در جریان لایحه حجاب، که به برخی مشکلات ساختاری اشاره داشتم، اشاره هایی مبنی بر عدم بیان این مشکلات ساختاری بود. یک حالت مرعوبیتی در این خصوص در بین مسئولان وجود دارد. یکی از مشکلات در دانشگاه فردوسی مشهد، مسئله خوابگاه ها است که در گذشته، در زمان ساخت و ساز، نسبت به آن بی توجهی شده است. چراکه خوابگاه های دختران و پسران در داخل فضای دانشگاه است. تریاهای دانشگاه هم به گونه ای است که مشکلاتی را ایجاد میکند، اما از این اماکن، به رغم اهمیتی که دارد، به لحاظ هزینه بر بودن، استقبال نمی‌شود. در بررسی سند اسلامی شدن دانشگاه ها، جلوگیری از اختلاط دانشجویان به عنوان یک راهبرد برای حل مشکلات نوشته شده است. اما در جزئیات هیچ اشاره ای نشده و فقط به تیتر اکتفا شده است. 👤سیدرضا محروقی: 🌿 برای تسلط اساتید به سؤالات غیرعلمی دانشجویان، مدیریت فرهنگی باید بیشتر ورود کند. متأسفانه ما نتوانستیم عقل اساتید را فعال کنیم تا نسبت به داده های عقلی خود هشیار باشند و دوم اینکه، این عقل خداسو نشده است. در صورت خداسو شدن عقل، فرد عملی را انجام می‌دهد که باعث قرب به خدا شود. بعضاً اساتید ما در این خصوص مشکل دارند؛ در این صورت چگونه می‌توانند جواب دانشجو را بدهند؟ دعوت از اساتید برجسته، می‌تواند به ابهامات و سؤالات اساتید پاسخ دهد تا آنها هم برای دانشجویان، پاسخ‎های درخوری داشته باشند. @umefafgaraei
👤دکتر عباس قائمی: 🍃 سؤال اول: باید تکلیف ما معلوم باشد که هستیم یا نیستیم؟ وقتی آقا موضوعی را مطرح می‌کنند، ببینیم که نگاه مان همسو با ولایت هست یا نه؟ خیلی از همکاران ما می‌گویند: "خب حالا آقا فرمودند"! در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه ها هم همینطور. به دوستان گفتم اگر حکم تغییر کرده به بنده هم بگویید. در استفاده بانوان از دوچرخه، مسئله تبرج نیست و نشستن بر صندلی دوچرخه مطرح است. سؤال دوم: آیا می‌خواهیم خود را انجام دهیم یا خیر؟ و سؤال سوم: آیا می‌توانیم یا نمی‌توانیم؟ 🍃 پیشرانهای گسترش عفاف دو دسته اند: پیشرانهای اساتید و دانشجویان. چند مدل قابل بررسی است: مدل همکلاسی، جنگجویان کوهستان و فراکتالیسم. در مدل فراکتالیسم، ما بهم ولایت داریم، در هر ردیفی. یعنی من با شما ارتباطم خوب است و در یک سطح می‎توانیم بهم کمک کنیم. در طرح فراکتالیسم، اگر توانستیم را درست کنیم، می‌توانیم محله و شهر را درست کنیم. مورد چهارم هم و پیگیری از مسئولان، برای انجام وظایفشان است. 🍃 چندجلسه، با دانشجویی مکشفه صحبت کردم. تجربه زیسته منفی، آسیب دیدن از برخی افراد مسلمان، همراهی با تمایلات شخصی، فضای اجتماعی زاویه دار با احکام اسلامی و درک ناقص و اشتباه از احکام الهی، باعث او شده است. بیاییم از نگاه فردی که آسیب دیده، به مسائل نگاه کنیم، تا پاسخی بیابیم. مراقب باشیم تا طبق حدیث پیامبر (ص)، که با بیانش بغض کردند، به روزی نرسیم که جای معروف و منکر عوض شود. @umefafgaraei
👤 دکتر فهیمه ریواده‌ای: 🌱 دانشجو بهتر است دانشگاه را مانند خانه خود بداند، اما دختر و پسر ما کمی از این فضا فاصله گرفته اند. افزایش دانشجویان هم مهم است. اگر درستِ اطلاعاتی را که دانشجو از فضای مجازی خود به دست می آورد را، بنده در اختیار دارم، خوب است که در فضاهایی که او می بیند، برای مثال در ایستگاه های اتوبوس داخل دانشگاه، به او عرضه کنم. 👤 زهرا رسوخی: 🌱 نگاه تک بعدی به موضوعات، خصوصاً مباحث عفافگرایی و قشری مثل دانشجویان، جای سؤال دارد. ورود به هر حوزه ای، مستلزم دانستن است. چراکه برای دانشجویان مهم است. برای مثال، حتی طیف مداحان هم، دو جناح مقابل شده اند. برخی مداحان، در برنامه هایی در ماه محرم، با یک جمله، چالش‎های فکری ای را در بحث عفاف و حجاب پیش آوردند. بنابراین نگاه شبکه مسائلی (اجتماعی، اقتصادی، سیاسی) به موضوعات مهم است. آوردن یک سری چهره ها هم پای کار، کمک کننده است. در قضیه اغتشاشات پاییز 1401، فعالترین قشر، بودند و دو جبهه مقابل هم شدند. بنابراین برای احیای پیشرانهای عفاف در بین دانشجویان، اول باید این تقابل برداشته شود. همچنین، با کمک گرفتن از افرادی که در کف جامعه فعالیت دارند، حوزه نظر و اجرا را بهم نزدیکتر کنیم. اگر در دانشگاه باشد، می‌طلبد که رابطه استاد و دانشجو، به صورت متربی و مربی و ادامه دار باشد. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه جهت بهره‎برداری علاقه‎مندان تقدیم است: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/RjDjebwtGFxToaj @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رابطه حجاب و بنیان خانواده 🔴می گوید به شما چه مربوط؟ اصلاً می خواهم گناه کنم (حجاب نداشته باشم). 🟦خیلی خوب؛ گناه کن! بین تو و خدا یک رابطه است، بین تو و مردم یک رابطه دیگر. ❎اما در جامعه حق نداری؛ چون اینجا به بقیه هم میزنی. 🔴می گوید اصلاً می خواهم بروم جهنم؛ 🟦می گوییم خب برو! اما 🔥چرا می خواهی جامعه را جهنمی کنی؟ 🔥چرا می خواهی بقیه را هم با خودت ببری جهنم؟ 🔥چرا می خواهی خانواده های دیگر را متلاشی کنی؟ ❎وقتی که برهنه و نیمه برهنه بیرون می آیی، فضای عمومی جامعه را می کنی. ⚠وقتی جاذبه زنانگی را بیجا مصرف کنی، ها را می کنی. 🎙استاد رحیم پور @umefafgaraei
✴مگر می‌شود آدم بی‌برنامه را به متقاعد کرد؟!؟ 🔴 گام اول برای متقاعد شدن به دین‌داری و ، این است که خودمان را به متقاعد کنیم. اینکه آدم بپذیرد زندگیِ بابرنامه داشته باشد، مقدمۀ متقاعدشدن به است. 🟡 مثلاً وقتی به کسی می‌گویید ! ببینید این را به چه کسی دارید می‌گویید؟ این را باید به کسی بگویید که حاضر است برای خودش داشته باشد! 🟢 کسی که حاضر نشده برای نگاه‌ کردن خودش بپذیرد، وقتی به او می‌گویی "نگاه حرام نکن"، زورش می‌آید و برایش است بپذیرد؛ لذا ممکن است تو را کند و حتی ناسزا بگوید! 🔵 آدمی که شخصیتاً برای هیچ‌چیزی‌ نمی‌خواهد برنامه داشته باشد؛ من‌جمله برای ؛ چطور می‌خواهید او را برای متقاعد کنید؟! وقتی او را به حجاب، توصیه می‌کنید، طبیعتاً زورش می‌آید بپذیرد! 🟣 بنابراین اول باید بپرسید: "آیا شما اصلاً برای خودت برنامه داری؟ این برنامه را روی چه طراحی کرده‌ای؟" 👤استاد پناهیان @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬سکانسی از سریال 👤دنیا با سرعت نور پیش میره و بچه‎ها باید اونقدر باشن که بتونن خوب و بد رو خودشون تشخیص بدن! 💥تصاویر پر از قباحت به بچه‎ها نشون دادن، اسمش آزادیه؟؟ ⚠️این زبون بسته‎ها دارن با طناب ما می‎افتن توی و وقاحت... ♨️این نگاه شما، صد تا جنایت و به بار میاره. 👤فعلاً که با نگاه بنده، اونها دارن دنیا رو می‎گردونن و به خودشون میگن جهان اول و به ما میگن جهان سوم! ✅اونها با ، جهان اول نشدن... 📌سال‌هاست که صدای ‎ هاشون به گوش می‎رسه... @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🌻با موضوع عفاف و حجاب 🌷هنوز باور ما، مثل چشمـه پاکـه 🌷هنوز ریشه هامون، تو این آب و خاکـه 🌷نجابت با چشمــای مردم رفیقه 🌷حیا بین ماها یه حس عمــیقه 🌷برای همـین نقشه دارن برامون 🌷خدا رو بگیرن از باورامـون 🌷ولی کــور خوندن، چون ما اصیلیم 🌷اصالت یعنی چادر مادرمـون 🎶آهنگساز و خواننده: پویا بیاتی ✍ترانه سرا: محمد جواد الهی پور 🎙کاری از معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا @umefafgaraei
🔖وظایف ما درباره حجاب 🍃حل شبهات 🍃تقویت روحیه تعبد و ولایت پذیری 🍃توجه به احکام مرتبط با حجاب 🍃توجه به اهمیت نمادها 🍃آشنایی با فلسفه حجاب 🍃توجه به آثار مثبت حجاب برای فرد و جامعه 🍃توجه به آثار منفی بی حجابی 🍃توجه به علاقه دیرینه دشمن به بی حجابی 🍃مدیریت محیط و فضای زندگی 🍃یادگیری احکام دین و عمل به آنها 🍃پندپذیری @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجاب امری واقعی یا ارزشی؟! 🟣 امری واقعی است، نه ارزشی و اخلاقی... 🔵 چرا مردم، حجاب را امر غیرواقعی می‌دانند!؟! 🟢 خیلی زشت است که هنوز روی حجاب بحث می‎کنیم! چرا ما 40 سال است نتوانستیم این را جا بیندازیم و این مسئله حل شود! 🔴 علما کمی سرشان را از کتابها بیرون بیاورند. 📌 حجاب در دسته بندی علم، در کدام رسته قرار می‌گیرد؟! ⚠ مبلغان اسلام... به داد برسید! 🎙 استاد پناهیان @umefafgaraei
💫رابطه «حجاب» و «عفاف» 🗣برخي از مخالفان حجاب می‌گویند: 👈"آنچه که مهم است «عفت» است و «حجاب» غیر از عفت است". 🌴این حرف که عفت و حجاب دو مفهوم‌ متفاوتند، سخني درست است؛ ولی این بدان معنا نیست که کسی که بی‌حجاب است، داراي عفت است؛ بلکه پوشش خاص و حجاب داشتن حالت ظاهری است که مرتبۀ بالاتر آن و صعودیافتۀ آن، «عفت درونی» است و صعودیافتۀ عفت، «حیای حضور» در محضر حق است. 🌴به تعبيري عام‌تر، سبک زندگی (از جملة مقولة پوشش) عبارت است از «رفتارهای نهادینه شده و سازمان‌یافته»‌اي که متأثر از اخلاقیات و ملکات نفسانی و صفات درونی و بلکه تحقق يافته و حالت نمادين و بيروني آنهایند. ✅بنابراين، نمي‌توان اين ادعا را پذيرفت که فلان فرد، هرچند در ظاهر، رفتارهاي ناهنجار و ساختارشکنانه‌اي دارد، اما داراي باطني عفيف است! مگر نه آنکه «از کوزه همان برون تراود که در اوست»؟ ✍احمدحسين شريفي @umefafgaraei