چہ تركيب قشنگيست
شہ و شہ زادہ و شش ماهہ و
شش گوشہ😔
السلام علیک یااباعبداللہ الحسین
🥀
و سعدی چه قشنگ میگه:
« إلَیک قَلبِی یا غایَة المُنی صابٍ »
ای منتهـای آرزویـم دلـم هـوای تـو را دارد...
#یا_اباعبدالله
#قدیمی_ترین_رفیقم_حسین
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
.•°°•.🏴.•°°•.
🏴 🏴
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
°•¸.•°
#قاسم_هایمان_را_حر_بار_بیاوریم
🏴 شب ششم
بهانه ای برای یاد تو که دوستت دارم...
ایده آلی که امروزه نوجوانان ما به شدت در جست و جوی آن هستند...
دوست دارند با اعتماد به نفس باشند
و شجاعانه تصمیم بگیرند
به دل مشکلات بزنند
خودشان را رها احساس کنند
در زندگی دیگران مهم باشند
و برای خودشان مرز ایجاد کنند تا علامت ورود ممنوع را با حس قدرت در مرزشان بچسبانند...
دوره ها و آکادمی های گوناگون این حس را تقویت می کنند و سعی دارند نوجوان را با عبارت های زیبا به سمت خودشان بکشند.
ما به نیاز تو فکر میکنیم
اینجا تو همانی خواهی بود که می خواهی و... عبارت هایی از این دست.
تفکر سیندرلایی نوجوانان را دریافته و ذهن نوجوان ما با این عبارت عجین شده
یک شبه به همه چیز خواهم رسید...
اصولا تفکرخیالی از خصوصیات نوجوان است.یک تفکر انتزاعی و سرشار از خیال و ذهنی برساخته از دوست داشتن های فانتزی...
اما
یک نوجوان ره صدساله حبیب ها و زهیرها را رفت اما واقعی...
قاسم تفکر منطقی داشت.
معلوم است با او خوب گفتگو می شده...
احساس شخصیت او بسیار قوی بوده است.
با او مشورت می شده و قاسم در همین سن نوجوانی اعتماد نفس بالایی داشته است.
اعتماد به نفسی عزت مدار.
آنجا که می گوید احلی من العسل حتما دارای یک جهان بینی است..اما این جهان بینی را چگونه به دست آورده...
برای نوجوان ها از قاسم بگوییم که
می شود ره صدساله را یک شبه رفت اما
در لحظه انتخاب دقت کنیم قاسم چگونه انتخاب کرد...
برای نوجوان امشب روضه بخوانیم
روضه ما عشق باشد و انتخاب
عقل باشد و دل
مهر باشد وشوق
و انتخابی هایی باشد مثل زهیرها و وهب ها و حرها
قاسم هایمان را حر بار بیاوریم...
✍️ فاطمه حیدری/ هیات فاطمیون/ ۱۴۰۰/۵/۲۳
#یا_اباعبدالله
#قدیمی_ترین_رفیقم_حسین
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
.•°°•.🏴.•°°•.
🏴 🏴
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
°•¸.•°
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
#گرايشهاي_فمينيستی
2️⃣ فمینیسم مارکسیستی1️⃣
جنبش فمینیسم در پیوند با نظریۀ اجتماعی ـ سیاسی مارکسیسم، وارد عرصۀ #نظریه_پردازی میشود.
از نظر #مارکس، لازمۀ نظام سرمایهداری تقسیم جامعه به دو طبقۀ سرمایهدار (ستمگر) و کارگر (ستمدیده) است و جامعۀ بیطبقه و عاری از ستم تنها با تشکیل نظام #کمونیستی محقق میشود.
بهنظر او، سرمایهداران از زنان و کودکان برای پائین نگهداشتن #دستمزد مردان استفاده میکند و لذا هر دو جنس به نوعی تحت ستم سرمایهداریاند.
گرچه وی دیدگاه مستقلی دربارۀ فرودستی زنان در نظام سرمایهداری نداشت، اما #فمینیست_های_مارکسیست، تحلیل او از جوامع مارکسیستی را برای تحلیل وضعیت زنان بهکار بردند و اعلام نمودند که پیامدهای اجتماعی و اقتصادی #نظام_سرمایه_داری عامل اصلی #فرودستی_زنان است و رهایی آنان تنها با نابودی نظام سرمایهداری و تشکیل جامعۀ کمونیستی میسر خواهد شد.
در سال 1917م انقلاب بلشویکی و دستاوردهای آن از جمله ورود زنان به عرصۀ #کار، #اقتصاد و #سیاست، #تأسیس_رستوران_ها و #مهد_کودک_ها و امکان #طلاق و #سقط_جنین، زمینۀ تحقق راهکارهای فمینیسم مارکسیستی را فراهم نمود.
نقد در ادامه👇👇👇
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
#گرايشهاي_فمينيستی
2️⃣ فمینیسم مارکسیستی2️⃣
🔰 نقد فمینیسم مارکسیستی
شايعترين اعتراضي كه به فمينيسم ماركسيستي وارد شده است، مربوط به توجه ناكافي ماركس به مسائل زنان، حاشيهگذاري، #درجه_دوم دانستن مسائل خاص زنان و انكار مشكلات و سختيهايي است كه زنان به خاطر جنسيتشان از سوي مردان متحمل ميشوند.
👈 آليسون جگر معتقد است: تأكيد ماركسيسم بر #طبقات بهعنوان مهمترين عامل تقسيم اجتماعي، باعث ميشود عوامل ويژة سركوب زنان در سايه قرار گيرد؛ از سوي ديگر ماركسيسم با مساوي دانستن كار انساني با كار توليدي، فعاليت زايشي زنان را #غيرتوليدي و لذا #حيواني ارزيابي ميكند.
جگر، كورجنسي ظاهري ماركسيسم را در واقع نوعي جانبداري جنسي ميداند كه با مبهم نشان دادن واقعيت اجتماعي، به تداوم اعمال ستم بر زنان، مشروعيت ميبخشد؛ لذا ماركسيسم را ايدئولوژي ديگري جهت ابقاي #سلطه_ی_جنس_مذكر ميشمارد.
👈 از نظر ابوت و والاس، ايراد اصلي نظرية فمينيسم ماركسيستي آن است كه بهاندازة كافي به شيوههاي ستم مردان بر زنان و سودي كه با #كار_رايگان_خانگي_زنان، عايد مردان ميشود، نميپردازد؛
ديگر اينكه فمينيسم ماركسيستي با ارجاع دادن تمام مشكلات زنان به #نظام_سرمايهداري، از جنبههاي گوناگون ستم بر زنان در جوامع سرمايهداري و از موقعيت زنان در جوامع غيرسرمايهداري، زنان سياهپوست يا زنان جهان سوم #غفلت كرده است.
همچنين ابوت و والاس، فمينيسم ماركسيستي را نظريهاي چنان انتزاعي ميدانند كه به تجربيات هر روزة زنان در روابطشان با مردان اعتنايي ندارند.
👈 سوزان مندوس نيز بر اين باور است که فمينيستهاي ماركسيست، بايد صراحتاً اين نكته را تبيين كنند كه چرا نهتنها سرمايهداران، بلكه بهطوركلي همة #مردها از ظلم بر زنان #سود ميبرند؛ در غير اين صورت اين سؤال به توانايي فمينيسم ماركسيست براي ارجاع همة استثمارها به استثمار طبقاتي، آسيب ميزند؛
به بيان مندوس، ماركسيسم، #تكليف_كار_خانگي_زنان را مشخص نكرده است:
❗️ آيا كارهاي خانه بايد امری #خصوصي تلقي شده، بين زن و مرد بهطور مساوي تقسيم شود؟
❗️يا كار خانگي زنان بهعلاوة فعاليت زايشي آنها، بهعنوان توليد نيروي كار، كاري #توليدي بهحساب آيد كه در ازاي آن مُزد دريافت شود؟
👈 اشكال ديگر بر تحليل تاريخي ماركسيسم از فرودستي زنان، اين است كه حتي در جوامع ماقبل طبقاتي نيز زنان عليرغم مشاركت در اقتصاد، در تساوي كامل با مردان نبودهاند و نوعي تقسيم كار طبيعي وجود داشت كه مردان را به توليد لوازم كار و معاش و زنان را به كارهاي خانگي مشغول ميكرد.
همين امر، يعني مخالفت با واقعيات تاريخي و فقدان شواهد مورد نياز، باعث مخالفت مردمشناسان با دعاوي انگلس در كتاب «منشأ خانواده، مالكيت خصوصي و دولت» شده است.
📚 سوزان مندوس؛ «فلسفه سياسي فمينيستي»، فمينيسم و دانشهاي فمينيستي؛ ترجمة عباس یزدانی؛ ص 323ـ324؛ همچنین آليسون جگر؛ «چهار تلقي از فمينيسم»؛ ترجمة س. امیری؛ مجله زنان، ش 28، ص 51؛ جورج ريتزر؛ و همچنین نظرية جامعهشناسي در دوران معاصر؛ ترجمة محسن ثلاثی؛ ص 481.
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
#گرايشهاي_فمينيستی
2️⃣ فمینیسم مارکسیستی3️⃣
🔰 نقد فمینیسم مارکسیستی
👈 اين تحليل معلوم نكرده است كه چرا در زمانهاي اوليه نیز زنان همواره به كارهاي زنانه سرگرم بودهاند.
👈 اين نظريه در تبیین این مساله ناتوان است که چرا با آنكه سرمايهداري همواره در پی بالاترين ميزان بهرهوري است، زنان را -در حالي كه منافع فراواني از كار ارزان زنان بهدست میآورد-، از كار در عرصة عمومي بازداشته است؟!
👈 از نظر دیگر فمينيستها، اين نظريه بيش از حد #انتزاعي است؛
👈 به تجربههای عيني زنان اعتنايي ندارد؛
👈 و از توضيح دربارة انواع ستمها به زنان، مثل ستمي كه در خود طبقة كارگر، شوهران به همسرانشان روا میدارند يا ستمي كه بر اقليتها و يا زنان رنگینپوست ميرود غفلت كرده است.
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
در گیر و دار جنگ خدا لحظهای گریست
وقتی حسین نو گل خود در میان گرفت
😭