🔴گلوله ی مزدوران شاهنشاهی که دو خواهر ۲ و ۱۰ ساله را غرق خون کرد😢😢😢
🔹طوبی یزدانخواه کناری 23 شهریور 1347 در خانوادهای مذهبی متولد شد. وی تحصیلاتش را تا پایه سوم ابتدایی در دبستان بهشت گذراند و پایه چهارم ابتدایی به دبستانی در فریدونکار رفت که با شهادتش، تحصیل در پایه چهارم ابتدایی ناتمام ماند. طوبی فرزند پنجم خانواده بود و خواهری کوچکتر به نام خدیجه داشت که همیشه او را بر دوشش میگرفت و درس میخواند.
🔹 در روز نهم آذر 57 طوبی در یک تظاهرات مورد اصابت گلوله سربازان رژیم شاهنشاهی از پشت قرار گرفت و با خدیجه 3 ساله که به پشتش بسته بود، به مقام رفیع شهادت نائل شد.
🔹«شهربانو ثمنی» مادر شهیده «طوبی یزدانخواه» میگوید: چند ماهی به عید نوروز مانده بود که پدر طوبی برایش کفشهای قرمز رنگی خرید. طوبی برای چند روز آن کفشها را در مدرسه به پا کرد اما یک روز دیدم وقتی از مدرسه برگشت با یک دستمال کفشهای نو خود را تمیز کرد و در جعبه گذاشت. از طوبی پرسیدم «چرا این کار را کردی؟» طوبی گفت «بابا پول زیادی ندارد، من این کفشها را نگه میدارم تا عید آنها را به پا کنم».
🔹«کبری یزدانخواه»، خواهر شهیده طوبی یزدانخواه: آن زمان درآمد خانواده ما کم بود. هنگام شب مادرم به هر کدام از بچهها 2 تا گردو و به اندازه یک کف دست نان میداد تا بخوریم. طوبی یکی از آن گردوها را با کمی نان میخورد و بقیه را لای یک روزنامه میپیچید و داخل کیفش میگذاشت و میگفت «شاید فردا برای صبحانه نان نداشته باشیم. آن وقت این صبحانه من میشود». گاهی اوقات برادرانم موقع شام منزل نبودند و وقتی میآمدند غذا به آنها نمیرسید. طوبی همیشه غذای صبحش را به برادرانمان میداد و وقتی میپرسیدیم «پس خودت فردا چه میخوری؟» میگفت«خدا روزی ما را میرساند».
🔹مادر شهید نقل میکند: در آن زمان برای تشییع جنازه عمومی اجازهای به ما ندادند. به همین دلیل بدون مراسم، طوبی و خدیجه را تشییع کردیم و با مشکلات فراوان آنها را در حیاط مسجد امام سجاد (علیه السلام) به خاک سپردیم. از سویی سربازی که طوبی و خدیجه را به شهادت رسانده بود، قصد فرار داشت که مردم جلوی او را گرفتند. او در اعترافات خود ادعا میکرد طوبی و خدیجه را نکشته است و بچهها از ترس سکته کردند. بعد از حرفهای این سرباز، در روز سوم شهادت بچهها، پزشکی آمد تا بعد از نبش قبر مشخص کند که آنها بر اثر اصابت تیر به شهادت رسیدهاند یا سکته کردهاند. طوبی را که از قبر بیرون آوردند، دیدند که تیر خورده است ولی تیر در بدنش نبود، در همان لحظه پدرش وضو گرفت تا نماز شکر بخواند. خدیجه را هم که از قبر بیرون آورند دیدند تیر در قلب خدیجه است.
چند ماه بعد، برخی آشنایان از پدرشان پرسیدند که چرا آن زمان نماز شکر خواند و او پاسخ داد «زیرا بچههایم نزدیکم هستند و جنازه آنها را به جای دیگری نبردند و به خاطر اینکه ادعای آن سرباز راجع به ترسیدن بچهها غلط از آب درآمد پس باید خدا را شکر میکردم»
آری این سند جنایات رژیمی است که به دروغ بازمانده های آن در حال تطهیر وبزک کردن آن هستند! شهدا سند غیر قابل انکاری است که نمی توان آنان را به فراموشی سپرد!
@women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صابر خراسانی
🔖عنایت امام رضا علیه السلام
به زندانی اعدامی
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
#پیشنهاد_دانلود 👌
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆
@women92
🌿 دست بوس مادر
🌼 رهبر انقلاب: زن اگر چنانچه در محیط خانواده، محترم شمرده بشود، بخش مهمّی از مشکلات جامعه حل خواهد شد. باید کاری بکنیم که بچّهها دست مادر را حتماً ببوسند؛ اسلام دنبال این است. ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
❣️ @Khamenei_Reyhaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روایت جالب آیتالله مجتهدی تهرانی از ثواب روضه خواندن در خانه
🔹برای زن و بچه و مادرتان روضه بخوانید.
#روضه_خانگی
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جوانان عراق به حضرت عباس میگن اگه امسال مردم نیان اربعین گردن شما ...
التماسی میکنند 😭😭😭
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
#حساب_کتاب
🚫 همین ... بزرگترین اشتباه شماست در حق کودکتان!!
خسته از یک روز پرکار، سری بر زمین گذاشتید تا کمی نفس تازه کنید؛ اما او با نمایشهای پرسروصدا تمام توجه شما را مطالبه میکند!
از تماشای کارهای تکراریش خستهاید و ترجیح میدهید او را به اتاقش بفرستید تا با اسباب بازی هایش مشغول شود... حق هم دارید در این اوضاع آشفتهی دنیا !!!
اما او را شما به این خانه دعوت کردهاید!
و نیاز او فقط آب و غذا و لباس نیست.
#توجه شما به او حس "ارزشمندی" و "اعتماد به نفس" میدهد!
جلب توجه شما برای او راهی ست که میزان ارزشمندی خود را بسنجد و مهارت های جدیدش را ابراز کند...
حس #جلب_توجه او را ارضا کنید ؛
اگر این حس را سرکوب کنید، بعدها؛
✔️هم نیازش را در بیرون خانه جستجو میکند
✔️و هم در زمانی که شما به او نیاز دارید؛ مورد بی توجهیاش قرار میگیرید ...
#استاد_شجاعی
@women92
🇮🇷پیوستن امت حزب الله،بسیجیان و گروه های تربیتی صالحین به پویش
#لبیک_یا_رسول_الله
در پاسخ به توهین بی شرمانه روزنامه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت پاک پیامبر اسلام
شماهم میتوانید به این پویش بپیوندید.
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
#نفوذ_زنان (۴ )
@women92
سلسله جریانهای نفوذ در زنان تحصیلکرده را درکانال مطالعات اسلامی زنان دنبال کنید.......
✍ میرجعفری
دکتر صدیقه وسمقی
وسمقی نویسنده و تحلیلگر مسایل سیاسی، اجتماعی و فقهی در مطبوعات از جمله روزنامه اطلاعات و مجله سروش و بسیاری از سایتهای فارسی زبان است. او کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه تهران بوده است.
با پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۷۶ او نیز به طور فعال پا به عرصه سیاست گذاشت و در اولین و آزادترین انتخابات شورای شهر تهران که در سال ۷۷ برگزار شد با ۲۱۰۳۰۳ رای به عنوان نماینده مردم این شهر انتخاب شد. او از ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰ نماینده مردم تهران در شورای شهر اول بود و همچنین به عنوان سخنگوی این شورا برگزیده شد.وسمقی مدتی نیز عضو هیئت منصفه مطبوعات بود.
صدیقه وسمقی سالهای مدیدی به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و با درجه استادیار به تدریس فقه اسلامی اشتغال داشت.
وسمقی در سال ۲۰۱۱ و با ژست فعالیت روشنفکران و منتقدان، ایران را ترک کرد و به عنوان استاد میهمان در دپارتمان اسلامشناسی دانشگاه گئورگ آوگوست-گوتینگِن آلمان مشغول به فعالیت شد. او در همین زمینه با دانشگاه اوپسالا در سوئد نیز همکاری داشته است. صدیقه وسمقی از چهرههای شاخص نواندیش دینی در ایران محسوب میشود و دیدگاههای او در مورد حجاب . پوشش زنان و برخی مسایل فقهی دیگر چالشبرانگیز بوده است.
صدیقه وسمقی در تاریخ ۲۲ مهر ۹۶ به ایران بازگشت و به منزل برادرش رفت و در تاریخ ۳۰ مهر در بازداشت شد.
ادامه دارد.......
@women92
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
دیالوگ ماندگار
درس ولایتمداری
🍃عمـــــره همســـــر مختــــار گفـت
تفاوت من با دختران همسن خودم این بود که؛
آنها در پی شوهر بودند و من در پی همسفر🍃
آنان هم بالین میخواستند
ومن همراه🍃
.
👈من به دنبال مرامی بودم که مریدش باشم...
مرامی که مریدش
حب علی است.🍃🌸
#پ.ن:
زن اگر عاشورایی باشد مرد را تا مقام شهادت بالا میبرد✌🏻🍃
#همسفر_بهشتی
#مرید_علی
@women92
#نفوذ_زنان (۵)
خانم_دکتر_صدیقه_وسمقی
برخی از سخنان ایشان:
در طول دوران #تحصیل و تدریس فقه، دربسیاری از موارد نحوه #استدلال_فقها مرا #مجاب نمی ساخت.
در #تحقیقات خود به این #نتیجه رسیدم که اصول و #مبانی_فقه اسلامی با #مشکلات جدی مواجه است.
#مبانی نظری و کلامی که فقه بر آن استوار شده بسیار قابل #مناقشه است.
#تفسیر بسیاری از آیات قابل #قبول نیست.
🔥1- #روحانیت یک دستگاه #مردانه است و خود را بی هیچ دلیل موجهی متولی دین می داند . این دستگاه در طول تاریخ آداب و تشریفاتی برای خود ساخته و #قدرتی کسب کرده است که #تاثیرات_منفی بسیاری بر زندگی و عقاید مردم داشته است.
#زنان و حقوق آنان همواره توسط این دستگاه تهدید شده اند . من معتقدم زنان باید به دانش دینی مجهز شوند و از حقوق خود دفاع کنند و اجازه ندهند که با #استفاده_ابزاری از شریعت ، حقوق آنان پایمال شود.
🔥2- #دستگاه_روحانیت در طول تاریخ به یک دستگاه #قانون گذاری تبدیل شده است و مدعی است قوانینی را که وضع می کند #قوانین_الهی است. زنان از ناحیه قوانینی که روحانیت همواره علیه آنان وضع کرده آسیب فراوان دیده اند . این شرایط در جوامع اسلامی زمانی به طور اساسی حل خواهد شد که مردم به ویژه زنان باور کنند که دستگاه روحانیت ، #شارع نیست .
🔥3- به عقیده من #جهان_اسلام نیازمند #اصلاح_شریعت یعنی تعریف دوباره شریعت و کوچک کردن دامنه آن است. من #قوانین جزائی و مدنی را #جزء_شریعت نمی دانم . قانون گذاری کاری #بشری است . چرا که قانون در هر جامعه ای مرتبط با شرایط زندگی مردم در همان جامعه است.
🔥4- من فکر می کنم که #اسلام یک #دین_فردی و #اخلاقی است و باید آن را از قدرت منفک نمود . این نگاه، #اسلام را از #حوزه_قانون گذاری نیز دور خواهد کرد .
🔥5- این #استدلال_فقها که می گویند #تمامی قول و فعل و تقریر پیامبر #کاشف از حکم شرعی است و برای ما حجت است قابل #نقد_جدی است و اساس محکم عقلی و شرعی ندارد.
🔥6- بسیاری از آداب و #سنن_مسلمانان اولیه تحت عنوان #احکام_امضائی و تقریری به فقه اسلامی راه یافته و احکام شرعی خوانده شده است. در حالی که این سنت ها و قوانین از پیش از اسلام در میان #اعراب_حجاز رایج بوده و پس از اسلام نیز جریان داشته و فقط مختص به مسلمانان نیز نبوده است.
🔥7- مثلا #شهادت_زن در میان #یهودیان و مشرکان نیز قابل قبول نبود و یا #دیه_زن فقط در میان تازه مسلمانان نصف دیه مرد نبود، بلکه در #اکثر_قبائل حجاز اعم از یهودیان ، مشرکان و تازه مسلمانان وضعیت چنین بود. این که #تازه_مسلمانان با این قوانین زندگی می کردند و #پیامبر به این قوانین #اعتراض نکرد نمی توان گفت مفهومش این است که پیامبر این قوانین را #امضا کرده و در نتیجه همه انسان ها در همه اعصار و جوامع #ملزم به رعایت آنها هستند، با اینگونه استدلالها نمی توان اثبات کرد که این قوانین #احکام_شرعی هستند.
🔥8- من معتقدم #سنگسار یک قانون غیر اسلامی و #مخالف_قرآن است. #حکم_شرعی یعنی حکم و #دستور_خداوند. فقها با حکم شرعی که به نظر من بار سنگینی دارد بسیار #راحت برخورد کرده اند. مثلا قرآن برای #زنا و لواط مجازات های دیگری را به مخاطبان خود یعنی مسلمانان اولیه پیشنهاد نموده و برای هیچ جرمی مجازات #سنگسار را تعیین نکرده است.
#فقها براساس روایات و #داستان های تاریخی و با استدلال هائی غیر قابل قبول مجازات سنگسار را وارد فقه کرده و #حکم_شرعی خوانده اند. آنان در این رابطه داستان های تاریخی و روایات سست را به آیات قرآن #ترجیح داده اند.
🔥9- در مورد #حجاب ، فقها بینش، فرهنگ و #تعصبات خود را در مورد پوشش زنان دخالت داده اند. #آیات قرآن صراحت ندارد که زنان موظفند #موی_سر خود را بپوشانند.
مراجعه به بسیاری از روایات و #تاریخ زندگی مسلمانان صدر اسلام نیز حاکی از آن نیست که پوشاندن #موی_سر و همه بدن بطور کامل بر زنان #تکلیف شده باشد . آنچه معلوم است اینست که قرآن و پیامبر اسلام مردم را به #استفاده از لباس دعوت کرده اند. چرا که همه ی تازه مسلمانان با لباس که یک پدیده مدنی است #آشنا نبودند .
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
منبع : گفتگوی شرق پارسی – سال 92
صدیقه وسمقی کیست؟
☄️صدیقه وسمقی (زادهٔ ۱۳۴۰ تهران) اسلام پژوه، ساکن سوئد است. او استاد دانشگاه تهران بوده است. ایشان به فاصله کوتاهی پس از انقلاب جذب «حوزههای علمیه خواهران» در مدرسه شهید مطهری شد. سه سال در این مدرسه به تحصیل علوم مذهبی پرداخت. در سال ۶۲ اما وارد دانشگاه تهران شد و تا دریافت درجه #دکتری در رشته «فقه و مبانی اسلام» در آنجا ادامه داد.سپس به سوئد رفت و عقاید خودرا به نام عقاید اسلام واقعی انتشار داد.
@women92