eitaa logo
مطالعات اسلامی زنان
23.1هزار دنبال‌کننده
17.1هزار عکس
20.4هزار ویدیو
415 فایل
𝐈𝐬𝐥𝐚𝐦𝐢𝐜 𝐰𝐨𝐦𝐞𝐧 𝐬𝐭𝐮𝐝𝐢𝐞𝐬 📍فرصتی‌ویژه‌برای‌ارتقاوتعالی‌اندیشه‌وباورها 📍در حوزه تخصصی زنان 📍خانواده 📍سبک زندگی با مدیریت دکتر میرجعفری هماهنگی کارگاه‌ها،دوره‌های آموزشی،مشاوره تبلیغات: @ZAhmadi85 🖇استفاده ازمطالب کانال با ذکرلینک
مشاهده در ایتا
دانلود
قتلگاه شیطان @women92
Video from Zahere Mirjafari
Video from Zahere Mirjafari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴گلوله ی مزدوران شاهنشاهی که دو خواهر ۲ و ۱۰ ساله را غرق خون کرد😢😢😢 🔹طوبی یزدانخواه کناری 23 شهریور 1347 در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. وی تحصیلاتش را تا پایه سوم ابتدایی در دبستان بهشت گذراند و پایه چهارم ابتدایی به دبستانی در فریدونکار رفت که با شهادتش، تحصیل در پایه چهارم ابتدایی ناتمام ماند. طوبی فرزند پنجم خانواده بود و خواهری کوچک‌تر به نام خدیجه داشت که همیشه او را بر دوشش می‌گرفت و درس می‌خواند. 🔹 در روز نهم آذر 57 طوبی در یک تظاهرات مورد اصابت گلوله سربازان رژیم شاهنشاهی از پشت قرار گرفت و با خدیجه 3 ساله که به پشتش بسته بود، به مقام رفیع شهادت نائل شد. 🔹«شهربانو ثمنی» مادر شهیده «طوبی یزدانخواه» می‌گوید: چند ماهی به عید نوروز مانده بود که پدر طوبی برایش کفش‌های قرمز رنگی خرید. طوبی برای چند روز آن کفش‌ها را در مدرسه به پا کرد اما یک روز دیدم وقتی از مدرسه برگشت با یک دستمال کفش‌های نو خود را تمیز کرد و در جعبه گذاشت. از طوبی پرسیدم «چرا این کار را کردی؟» طوبی گفت «بابا پول زیادی ندارد، من این کفش‌ها را نگه می‌دارم تا عید آن‌ها را به پا کنم». 🔹«کبری یزدانخواه»، خواهر شهیده طوبی یزدانخواه: آن زمان درآمد خانواده ما کم بود. هنگام شب مادرم به هر کدام از بچه‌ها 2 تا گردو و به اندازه یک کف دست نان می‌داد تا بخوریم. طوبی یکی از آن گردوها را با کمی نان می‌خورد و بقیه را لای یک روزنامه می‌پیچید و داخل کیفش می‌گذاشت و می‌گفت «شاید فردا برای صبحانه نان نداشته باشیم. آن وقت این صبحانه من می‌شود». گاهی اوقات برادرانم موقع شام منزل نبودند و وقتی می‌آمدند غذا به آن‌ها نمی‌رسید. طوبی همیشه غذای صبحش را به برادرانمان می‌داد و وقتی می‌پرسیدیم «پس خودت فردا چه می‌خوری؟» می‌گفت«خدا روزی ما را می‌رساند». 🔹مادر شهید نقل میکند: در آن زمان برای تشییع جنازه عمومی اجازه‌ای به ما ندادند. به همین دلیل بدون مراسم، طوبی و خدیجه را تشییع کردیم و با مشکلات فراوان آن‌ها را در حیاط مسجد امام سجاد (علیه السلام) به خاک سپردیم. از سویی سربازی که طوبی و خدیجه را به شهادت رسانده بود، قصد فرار داشت که مردم جلوی او را گرفتند. او در اعترافات خود ادعا می‌کرد طوبی و خدیجه را نکشته است و بچه‌ها از ترس سکته کردند. بعد از حرف‌های این سرباز، در روز سوم شهادت بچه‌ها، پزشکی آمد تا بعد از نبش قبر مشخص کند که آن‌ها بر اثر اصابت تیر به شهادت رسیده‌اند یا سکته‌ کرده‌اند. طوبی را که از قبر بیرون آوردند، دیدند که تیر خورده است ولی تیر در بدنش نبود، در همان لحظه پدرش وضو گرفت تا نماز شکر بخواند. خدیجه را هم که از قبر بیرون آورند دیدند تیر در قلب خدیجه است. چند ماه بعد، برخی آشنایان از پدرشان پرسیدند که چرا آن زمان نماز شکر خواند و او پاسخ داد «زیرا بچه‌هایم نزدیکم هستند و جنازه آن‌ها را به جای دیگری نبردند و به خاطر این‌که ادعای آن‌ سرباز راجع به ترسیدن بچه‌ها غلط از آب درآمد پس باید خدا را شکر می‌کردم» آری این سند جنایات رژیمی است که به دروغ بازمانده های آن در حال تطهیر وبزک کردن آن هستند! شهدا سند غیر قابل انکاری است که نمی توان آنان را به فراموشی سپرد! @women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صابر خراسانی 🔖عنایت امام رضا علیه السلام به زندانی اعدامی 👌 👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 @women92
🌿 دست بوس مادر 🌼 رهبر انقلاب: زن اگر چنانچه در محیط خانواده، محترم شمرده بشود، بخش مهمّی از مشکلات جامعه حل خواهد شد. باید کاری بکنیم که بچّه‌ها دست مادر را حتماً ببوسند؛ اسلام دنبال این است. ۱۳۹۲/۰۲/۲۱ ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روایت جالب آیت‌الله مجتهدی تهرانی از ثواب روضه خواندن در خانه 🔹برای زن و بچه و مادرتان روضه بخوانید. https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جوانان عراق به حضرت عباس میگن اگه امسال مردم نیان اربعین گردن شما ... التماسی میکنند 😭😭😭 https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
📷 نخستین جشنواره ملی استان قم با محوریت کرونا 🆔 @women92
🚫 همین ... بزرگترین اشتباه شماست در حق کودکتان!! خسته از یک روز پرکار، سری بر زمین گذاشتید تا کمی نفس تازه کنید؛ اما او با نمایش‌های پرسروصدا تمام توجه شما را مطالبه می‌کند! از تماشای کارهای تکراریش خسته‌اید و ترجیح می‌دهید او را به اتاقش بفرستید تا با اسباب بازی هایش مشغول شود... حق هم دارید در این اوضاع آشفته‌ی دنیا !!! اما او را شما به این خانه دعوت کرده‌اید! و نیاز او فقط آب و غذا و لباس نیست. شما به او حس "ارزشمندی" و "اعتماد به نفس" می‌دهد! جلب توجه شما برای او راهی ست که میزان ارزشمندی خود را بسنجد و مهارت های جدیدش را ابراز کند... حس او را ارضا کنید ؛ اگر این حس را سرکوب کنید، بعدها؛ ✔️هم نیازش را در بیرون خانه جستجو می‌کند ✔️و هم در زمانی که شما به او نیاز دارید؛ مورد بی توجهی‌اش قرار میگیرید ... @women92
🏴امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) : 📖«أبخَلُ النّاسِ مَن بَخِلَ على نفسِهِ بمالِهِ و خلّفَهُ لِوُرّاثِهِ» 👈🏻بخيل‏ ترين مردم كسى است كه مال خويش را از خود دريغ دارد و براى وارثانش بگذارد 📚غررالحكم حدیث ۳۲۵۳
🇮🇷پیوستن امت حزب الله،بسیجیان و گروه های تربیتی صالحین به پویش در پاسخ به توهین بی شرمانه روزنامه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت پاک پیامبر اسلام شماهم میتوانید به این پویش بپیوندید. https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۴ ) @women92 سلسله جریانهای نفوذ در زنان تحصیلکرده را درکانال مطالعات اسلامی زنان دنبال کنید....... ✍ میرجعفری دکتر صدیقه وسمقی وسمقی نویسنده و تحلیل‌گر مسایل سیاسی، اجتماعی و فقهی در مطبوعات از جمله روزنامه اطلاعات و مجله سروش و بسیاری از سایت‌های فارسی زبان است. او کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه تهران بوده است. با پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۷۶ او نیز به طور فعال پا به عرصه سیاست گذاشت و در اولین و آزادترین انتخابات شورای شهر تهران که در سال ۷۷ برگزار شد با ۲۱۰۳۰۳ رای به عنوان نماینده مردم این شهر انتخاب شد. او از ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰ نماینده مردم تهران در شورای شهر اول بود و همچنین به عنوان سخنگوی این شورا برگزیده شد.وسمقی مدتی نیز عضو هیئت منصفه مطبوعات بود. صدیقه وسمقی سال‌های مدیدی به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و با درجه استادیار به تدریس فقه اسلامی اشتغال داشت. وسمقی در سال ۲۰۱۱ و با ژست فعالیت روشنفکران و منتقدان، ایران را ترک کرد و به عنوان استاد میهمان در دپارتمان اسلام‌شناسی دانشگاه گئورگ آوگوست-گوتینگِن آلمان مشغول به فعالیت شد. او در همین زمینه با دانشگاه اوپسالا در سوئد نیز همکاری داشته است. صدیقه وسمقی از چهره‌های شاخص نواندیش دینی در ایران محسوب می‌شود و دیدگاه‌های او در مورد حجاب . پوشش زنان و برخی مسایل فقهی دیگر چالش‌برانگیز بوده است. صدیقه وسمقی در تاریخ ۲۲ مهر ۹۶ به ایران بازگشت و به منزل برادرش رفت و در تاریخ ۳۰ مهر در بازداشت شد. ادامه دارد....... @women92 https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
دیالوگ ماندگار درس ولایتمداری 🍃عمـــــره همســـــر مختــــار گفـت تفاوت من با دختران همسن خودم این بود که؛ آنها در پی شوهر بودند و من در پی همسفر🍃 آنان هم بالین میخواستند ومن همراه‌🍃 .‌ 👈من به دنبال مرامی بودم که مریدش باشم...‌ مرامی که مریدش حب علی است.🍃🌸 #پ.ن: زن اگر عاشورایی باشد مرد را تا مقام شهادت بالا میبرد✌🏻🍃 @women92
#‍نفوذ_زنان (۵) خانم_دکتر_صدیقه_وسمقی برخی از سخنان ایشان: در طول دوران و تدریس فقه، دربسیاری از موارد نحوه مرا نمی ساخت. در خود به این رسیدم که اصول و اسلامی با جدی مواجه است. نظری و کلامی که فقه بر آن استوار شده بسیار قابل است. بسیاری از آیات قابل نیست. 🔥1- یک دستگاه است و خود را بی هیچ دلیل موجهی متولی دین می داند . این دستگاه در طول تاریخ آداب و تشریفاتی برای خود ساخته و کسب کرده است که بسیاری بر زندگی و عقاید مردم داشته است. و حقوق آنان همواره توسط این دستگاه تهدید شده اند . من معتقدم زنان باید به دانش دینی مجهز شوند و از حقوق خود دفاع کنند و اجازه ندهند که با از شریعت ، حقوق آنان پایمال شود. 🔥2- در طول تاریخ به یک دستگاه گذاری تبدیل شده است و مدعی است قوانینی را که وضع می کند است. زنان از ناحیه قوانینی که روحانیت همواره علیه آنان وضع کرده آسیب فراوان دیده اند . این شرایط در جوامع اسلامی زمانی به طور اساسی حل خواهد شد که مردم به ویژه زنان باور کنند که دستگاه روحانیت ، نیست . 🔥3- به عقیده من نیازمند یعنی تعریف دوباره شریعت و کوچک کردن دامنه آن است. من جزائی و مدنی را نمی دانم . قانون گذاری کاری است . چرا که قانون در هر جامعه ای مرتبط با شرایط زندگی مردم در همان جامعه است. 🔥4- من فکر می کنم که یک و است و باید آن را از قدرت منفک نمود . این نگاه، را از گذاری نیز دور خواهد کرد . 🔥5- این که می گویند قول و فعل و تقریر پیامبر از حکم شرعی است و برای ما حجت است قابل است و اساس محکم عقلی و شرعی ندارد. 🔥6- بسیاری از آداب و اولیه تحت عنوان و تقریری به فقه اسلامی راه یافته و احکام شرعی خوانده شده است. در حالی که این سنت ها و قوانین از پیش از اسلام در میان رایج بوده و پس از اسلام نیز جریان داشته و فقط مختص به مسلمانان نیز نبوده است. 🔥7- مثلا در میان و مشرکان نیز قابل قبول نبود و یا فقط در میان تازه مسلمانان نصف دیه مرد نبود، بلکه در حجاز اعم از یهودیان ، مشرکان و تازه مسلمانان وضعیت چنین بود. این که با این قوانین زندگی می کردند و به این قوانین نکرد نمی توان گفت مفهومش این است که پیامبر این قوانین را کرده و در نتیجه همه انسان ها در همه اعصار و جوامع به رعایت آنها هستند، با اینگونه استدلالها نمی توان اثبات کرد که این قوانین هستند. 🔥8- من معتقدم یک قانون غیر اسلامی و است. یعنی حکم و . فقها با حکم شرعی که به نظر من بار سنگینی دارد بسیار برخورد کرده اند. مثلا قرآن برای و لواط مجازات های دیگری را به مخاطبان خود یعنی مسلمانان اولیه پیشنهاد نموده و برای هیچ جرمی مجازات را تعیین نکرده است. براساس روایات و های تاریخی و با استدلال هائی غیر قابل قبول مجازات سنگسار را وارد فقه کرده و خوانده اند. آنان در این رابطه داستان های تاریخی و روایات سست را به آیات قرآن داده اند. 🔥9- در مورد ، فقها بینش، فرهنگ و خود را در مورد پوشش زنان دخالت داده اند. قرآن صراحت ندارد که زنان موظفند خود را بپوشانند. مراجعه به بسیاری از روایات و زندگی مسلمانان صدر اسلام نیز حاکی از آن نیست که پوشاندن و همه بدن بطور کامل بر زنان شده باشد . آنچه معلوم است اینست که قرآن و پیامبر اسلام مردم را به از لباس دعوت کرده اند. چرا که همه ی تازه مسلمانان با لباس که یک پدیده مدنی است نبودند . https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73 منبع : گفتگوی شرق پارسی – سال 92 صدیقه وسمقی کیست؟ ☄️صدیقه وسمقی (زادهٔ ۱۳۴۰ تهران) اسلام پژوه، ساکن سوئد است. او استاد دانشگاه تهران بوده است. ایشان به فاصله کوتاهی پس از انقلاب جذب «حوزه‌های علمیه خواهران» در مدرسه شهید مطهری شد. سه سال در این مدرسه به تحصیل علوم مذهبی پرداخت. در سال ۶۲ اما وارد دانشگاه تهران شد و تا دریافت درجه در رشته «فقه و مبانی اسلام» در آنجا ادامه داد.سپس به سوئد رفت و عقاید خودرا به نام عقاید اسلام واقعی انتشار داد. @women92