eitaa logo
🍀یاران موعود🍀
1.5هزار دنبال‌کننده
15.8هزار عکس
10.5هزار ویدیو
236 فایل
سلام اهالی 💖 این کانال قصد دارد، با ارائه ی احادیث معتبر اهل بیت علیهم السلام قدمی بسیار کوچک در راه شناساندن اهمیت ثقلین و مهمترین اصل از اصول دین یعنی #امامت بردارد ان شاءالله لطفا مارو به دیگر عاشقان اهل بیت علیهم السلام معرفی کنید @yaranmuood
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
➖ماه ميهمانى خدا 🛑فِي خَبَرٍ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إذا كانَ يَومُ القِيامَةِ يُنادِي المُنادي:أينَ أضيافُ اللّهِ؟فَيُؤتى بِالصّائِمينَ...فَيُحمَلونَ عَلى نُجُبٍ مِن نورٍ،و عَلى رُؤوسِهِم تاجُ الكَرامَةِ،و يُذهَبُ بِهِم إلَى الجَنَّةِ. 🌕به نقل از تفسیر ابی فتوح رازی از پيامبر خدا صلى الله عليه و آله نقل شده که فرمود: چون روز قيامت شود، منادى ندا مى‌دهد: «كجايند ميهمانان خدا؟». پس، روزه‌داران را مى‌آورند...، آنان را بر مَركب‌هايى عالى از [جنس ]نور سوار مى‌كنند، و تاج كرامت بر سر آنان است، و آنان را به بهشت مى‌برند 📚مستدرک الوسائل ج ۴، ص ۲۲ اللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ فَرَجَهُمْ و العَنْ أعْدَاءَهم اجمعین ✳️«»✳️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 داستان‌های‌بحارالانوار درجات دهگانه ایمان عبدالعزیز قراطیسی می‌گوید: امام صادق علیه السلام به من فرمود: «ای عبدالعزیز! ایمان ده درجه دارد، مانند نردبان که ده پله دارد و همانند نردبان باید پله پله از آن بالا رفت. کسی که در درجه دوم است، نباید از کسی که در درجه اول می‌باشد، انتقاد کند و بگوید: تو ایمان نداری. و آدمی که در درجه اول ایمان است، باید به روش خود ادامه دهد تا برسد به آن کس که در درجه دهم است. ای عبدالعزیز! کسی که ایمانش در مرتبه پایین تر از توست او را بی ایمان ندان! تا کسی که ایمانش بالاتر از توست، تو را بی ایمان نداند. وقتی که دیدی کسی پایین تر از توست او را با مهر و محبت به درجه خود برسان و چیزی را که تاب و تحمل آن را ندارد، بر او تحمیل مکن! تا او را بشکنی و این کار خوب نیست. زیرا هر کس دل مؤمنی را بشکند بر او واجب است شکستگی دل او را جبران کند.» آنگاه فرمود: «مقداد در درجه هشتم و ابوذر در درجه نهم و سلمان در درجه دهم ایمان (که بالاترین درجات ایمان است) قرار داشت.» 📚 بحارالانوار ج ۲۲، ص ۲۵۰. اللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ فَرَجَهُمْ و العَنْ أعْدَاءَهم اجمعین ✳️«»✳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ظهور امام مهدی فقط در ماه رمضان است به تصریح روایات، زمان صیحه آسمانی که خبر از ظهور امام زمان علیه السلام می‌دهد فقط و فقط در ماه رمضان معرفی شده نه طول سال؛ لذا اینکه هر ماه احتمال ظهور باشد، منتفی است. امام باقر علیه السلام: صيحه جُز در ماه رمضان نخواهد بود؛ زيرا ماه رمضان‏ ماه خداست؛ و آن صيحه كه در آن است‏ همان صیحه جبرئيل عليه السلام به این خلق می‌باشد. الغيبة(للنعمانی)، ص۲۵۳، ب۱۶،ح ۱۳ از علامت های خروج حضرت قائم علیه السلام خروج سفیانی از شام و خروج یمانی از یمن و صیحه‌ای از آسمان در ماه رمضان و ندا دهنده‌ای است که از آسمان به اسم او و اسم پدرش ندا می‌دهد. کمال الدين، ج ۱، ص ۳۲۷ امیرالمؤمنین علی علیه السلام: صیحه‌ای در ماه رمضان که فرد بیدار را به وحشت می‌اندازد و فرد خوابیده را بیدار می‌کند و دختر پرده نشین را از پس پرده‌اش بیرون می‌آورد. الغيبة(للنعمانی)، ص۲۵۸، ب۱۴، ح۱۷ در بعضی روایات روز صیحه ظهور هم مشخص شده که بیست و سوم ماه رمضان می‌باشد: امام صادق علیه السلام: به اسم حضرت قائم علیه السلام در شب بیست و سوم از ماه رمضان ندا داده می‌شود. کفایة المهتدی، ص ۶۶۶ إثبات الهداة، ج‏ ۵، ص ۱۹۸ امام صادق علیه السلام: صیحه‌ای که در ماه رمضان است در شب جمعه‌ای خواهد بود که بیست و سه روز از ماه رمضان گذشته. کمال الدين، ج ۲، ص ۶۵۰ امام صادق علیه السلام: پیشاپیش این امر پنج علامت خواهد بود اولین علامت، نداء در ماه رمضان است... و قائم خروج نمی‌کند تا اینکه از دل آسمان به اسم او در شب بیست و سوم ماه رمضان شب جمعه نداء داده می‌شود. الغيبة (للنعمانی)،ص ۲۸۹،ب۱۶، ح۶ توضیح: اینکه صیحه آسمانی به عنوان اولین علامت ذکر شده نه به این جهت است که اولین علامت می‌باشد؛ بلکه به خاطر این است که مهمترین علامت ظهور می‌باشد و همهٔ مردم، از این طریق، مستقیماً از ظهور حضرت آگاه می‌شوند. و صیحه قطعاً بعد از خروج سفیانی خواهد بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام: 🍃 عجِبْتُ لِعَامِرِ دَارِ الْفَنَاءِ وَ تَارِكِ دَارِ الْبَقَاءِ. 🍃 در شگفتم از آن كس كه خانه نابود شدنی، را آباد می‏‌كند امّا جایگاه همیشگی را از یاد برده است. 📚 نهج البلاغه، حکمت 126.
چند حدیث از بحارالانوار❤️ 🌕❗️کنترل زبان ❣شخصی محضر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) مشرف شد. حضرت به او فرمود: آیا می‌خواهی تو را به کاری راهنمایی کنم که به وسیله آن داخل بهشت شوی؟ مرد پاسخ داد: می‌خواهم یا رسول الله! حضرت فرمود: از آن چه خداوند به تو داده است انفاق کن و به دیگران بده! مرد: اگر خود نیازمندتر از دیگران باشم، چه کنم؟ فرمود: مظلوم را یاری کن! مرد: اگر خودم ناتوان تر از او باشم، چه کنم؟ فرمود: نادانی را راهنمایی کن! مرد: اگر خودم نادان تر از او باشم، چه کنم؟ فرمود: در این صورت زبانت را جز در موارد خیر نگهدار! سپس رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: آیا خوشحال نمی شوی که یکی از این صفات را داشته باشی و به بهشت داخلت نمایند؟ [۱] 💥💥💥💥💥💥💥💥💥 💎✨ روزی کاروان پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) از محلی می‌گذشت، به اصحاب فرمود: اکنون شخصی از طرف این بیابان ظاهر می‌گردد که سه روز است شیطان ارتباطی با او ندارد. طولی نکشید عربی نمایان گشت که پوستش به استخوان چسبیده بود، چشمهایش به گودی افتاده و لبهایش از خوردن گیاهان سبز شده بود. نزدیک آمد، پرسید: پیغمبر کیست؟ رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را به او نشان دادند. خدمت پیغمبر (صلی الله علیه و آله) که رسید عرض کرد: یا رسول الله! اسلام را به من یاد بده! حضرت فرمود: بگو! (اشهد ان لا اله الله و اشهد ان محمدا رسول الله). مرد اقرار کرد. حضرت: نماز پنجگانه را باید بخوانی و ماه رمضان را روزه بگیری؟ مرد: پذیرفتم. حضرت: حج خانه خدا را باید انجام دهی، زکات بدهی و غسل جنابت را بجای آوری. مرد: قبول کردم. مرد عرب پس از پذیرش اسلام همراه کاروان مسلمانان به راه افتاد. مقداری راه طی کردند، کم کم شتر عرب از کاروان عقب ماند. پیغمبر (صلی الله علیه و آله) که متوجه گشت، ایستاد و از حال وی جویا شد. عرض کردند: شترش نتوانست همگام با کاروان حرکت کند، عقب ماند. مسلمانان برای جستجوی او به عقب برگشتند. ناگاه دیدند پای شتر به سوراخ موشی فرو رفته، مرد از بالای شتر افتاده است، گردن وی و گردن شترش شکسته و هر دو همانجا جان داده اند. پیامبر (صلی الله علیه و آله) دستور داد خیمه ای زدند و در خیمه غسلش دادند. سپس رسول خدا صلی الله علیه و آله خود وارد خیمه شد، او را کفن کرد. آنگاه از خیمه بیرون آمد در حالی که از پیشانی مبارکش عرق می‌ریخت، فرمود: این مرد اعرابی، در حال گرسنه از دنیا رفت و او کسی است که ایمان آورد و ایمانش آلوده به ظلم نگشت، با ایمان پاک از دنیا رفت. از این رو حوریان با میوه‌های بهشتی به پیشواز او آمدند، اطرافش را گرفته بودند و هر کدامشان عرض می‌کرد: یا رسول الله! شما واسطه شوید این مرد، در بهشت با من ازدواج کند و همسر من باشد. [۲] 💥💥💥💥💥💥💥💥💥 🌺🌿زنده شدن مردگان روزی یکی از دشمنان اسلام به نام (ابی پسر خلف) قطعه استخوان پوسیده ای را نزد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله آورد. (به خیال خود می‌تواند سخنان رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را درباره معاد، با آن باطل کند. ) و آن را در دست خود نرم کرد و در فضا پراکنده ساخت و گفت: کدام قدرتی می‌تواند این استخوان‌های پوسیده و خاک شده را از نو زنده کند! و کدام عقل آن را باور کند؟ خداوند متعال به پیامبر (صلی الله علیه و آله) دستور داد که در پاسخ او بگوید: همان خدایی که در ابتدا این استخوان‌ها را از خاک آفریده و زندگی به آن داده است، می‌تواند بار دیگر این استخوان‌های پوسیده پراکنده را جمع کرده و زنده نماید. (و ضرب لنا مثلا و نسی خلقه قل من یحی العظام و هی رمیم قل یحیها الذی انشأها اول مرة و هو بکل خلق علیم. ) (ابی پسر خلف) می‌گوید: چه کسی می‌تواند این استخوان‌های پوسیده را زنده کند؟ ای پیامبر ما! به او بگو همان کسی آن را زنده می‌کند که بار اول آن را آفریده و حیات و زندگی داد و او به هر آفریده شده آگاه است. [۳] 📚منابع: [۱]: بحار: ج ۷۱، ص ۲۹۶. [۲]: بحار: ج ۲۲، ص ۷۵ و ج ۶۸، ص ۲۸۲. [۳]: بحار: ج ۷، ص ۳۳ و ج ۹، ص ۲۱۸ و ج ۱۸، ص ۲۰۲ با اندکی تفاوت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚪️✔️امام صادق علیه‌السلام هنگام داخل شدن در ماه رمضان فرزندانش را سفارش می‌کردند و می‌فرمودند: خودتان را به زحمت بیندازید و بکوشید ◽️زیرا در این ماه روزی‌ها تقسیم می‌شود ◽️اجل‌ها معین می‌شود ◽️زائران خانه خدا که به سوی او حرکت می‌کنند تعیین می‌شوند ◽️و در این ماه شبی است که عمل در آن شب از عمل هزار ماه برتر است 📜اصول کافی، جلد۴، ص۶۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️🛑〽️نگویید رمضان : بگویید «ماه رمضان» 🔹🍂🍂مرحوم ثقة الاسلام كليني اعلي الله مقامه در کافی شریف در کتاب الصیام بابی دارد تحت عنوان: بَابٌ فِي النَّهْيِ عَنْ قَوْلِ رَمَضَانَ بِلَا شَهْرٍ که دلالت بر نهی از اشاره به ماه مبارک‌ رمضان بدون استفاده از عبارت «شهر=ماه» دارد. و روایاتی در این باب می‌آورد به عنوان نمونه: 1- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى الْخَثْعَمِيِّ عَنْ غِيَاثِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ علیهما السلام قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ‏: لَا تَقُولُوا رَمَضَانَ وَ لَكِنْ قُولُوا شَهْرُ رَمَضانَ‏ فَإِنَّكُمْ لَا تَدْرُونَ مَا رَمَضَانُ. : نگوئید رمضان بلکه بگویید ماه رمضان زیرا شما نمی دانید چیست رمضان 2- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ سَعْدٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: كُنَّا عِنْدَهُ ثَمَانِيَةَ رِجَالٍ فَذَكَرْنَا رَمَضَانَ فَقَالَ لَا تَقُولُوا هَذَا رَمَضَانُ وَ لَا ذَهَبَ رَمَضَانُ‏ وَ لَا جَاءَ رَمَضَانُ فَإِنَّ رَمَضَانَ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَا يَجِي‏ءُ وَ لَا يَذْهَبُ وَ إِنَّمَا يَجِي‏ءُ وَ يَذْهَبُ الزَّائِلُ وَ لَكِنْ قُولُوا شَهْرُ رَمَضانَ‏ فَإِنَّ الشَّهْرَ مُضَافٌ إِلَى الِاسْمِ وَ الِاسْمُ اسْمُ اللَّهِ عَزَّ ذِكْرُهُ وَ هُوَ الشَّهْرُ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ‏ جَعَلَهُ مَثَلًا وَ عِيداً 🔲✨ امام علیه السلام فرمود: نگوئید این است رمضان، و نگوئید رمضان رفت و یا آمد، زیرا رمضان نامی از اسماء الله است که نمی‏رود و نمی‏آید که شی‏ء زائل و نابود شدنی می‏رود و می‏آید، بلکه بگوئید ماه رمضان، پس ماه را اضافه کنید در تلفظ به اسم، که اسم، اسم الله می‏باشد، و ماه رمضان ماهی است، که قرآن در او نازل شده است، و خداوند آن را مثل و عید قرار داده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹☘امام حسن مجتبی علیه السلام إنّ اللهَ جَعَلَ شَهْرَ رَمَضانَ مِضْماراً لِخَلْقِهِ، فَیسْتَبِقُونَ فیهِ بِطاعَتِهِ إِلی مَرْضاتِهِ، فَسَبَقَ قَوْمٌ فَفازُوا، وَ قَصِّرَ آخَرُونَ فَخابُوا؛ ✨✨❗️خداوند متعال ماه رمضان را برای بندگان خود میدان مسابقه قرار داد. پس عده ای در آن ماه با اطاعت و عبادت به سعادت و خشنودی الهی از یکدیگر سبقت خواهند گرفت و گروهی از روی بی توجهی و سهل انگاری خسارت و ضرر می ببینند. 📚من لایحضره الفقیه، ج۱، ص۵۱۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣رهایی از فقر و سرسام با گلاب ریختن بر صورت در روز اول ماه رمضان❣ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قال: مَنْ ضَرَبَ وَجْهَهُ بِكَفِّ مَاءِ وَرْدٍ أَمِنَ ذَلِكَ الْيَوْمَ مِنَ الْمَذَلَّةِ وَ الْفَقْرِ، وَ مَنْ وَضَعَ عَلَى رَأْسِهِ مِنْ مَاءِ وَرْدٍ أَمِنَ تِلْكَ السَّنَةَ مِنَ السِّرْسَامِ الْبِرْسَامِ، فَلَا تَدَعُوا مَا نُوصِيكُمْ بِه‏. حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس روز اول ماه رمضان، به اندازه کف دست، گلاب بر صورتش بریزد، از ذلّت و فقر ایمن خواهد بود، و هرکس گلاب بر سرش بریزد، آن سال از سرسام ایمن خواهد بود. پس آنچه به شما توصیه کردیم، رها نکنید. 📘بحارالأنوار، ج۹۷، ص۳۵۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
༻⃘⃕𑁍𑁍🍃🌺❁بسم الله❁🌺🍃𑁍༻⃘⃕𑁍 🖊در روایت آمده است که شب اول ماه رمضان این دعا را بخوانیم: اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ هَذَا شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أَنْزَلْتَ فِيهِ الْقُرْآنَ وَ أَنْزَلْتَ فِيهِ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ‌ مِنَ الْهُدى‌ وَ الْفُرْقانِ‌ اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا صِيَامَهُ وَ أَعِنَّا عَلَى قِيَامِهِ اللَّهُمَّ سَلِّمْهُ لَنَا وَ سَلِّمْنَا فِيهِ وَ تَسَلَّمْهُ مِنَّا فِي يُسْرٍ مِنْكَ وَ مُعَافَاةٍ وَ اجْعَلْ فِيمَا تَقْضِي وَ تُقَدِّرُ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ فِيمَا يُفْرَقُ مِنَ الْأَمْرِ الْحَكِيمِ‌ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ مِنَ الْقَضَاءِ الَّذِي لَا يُرَدُّ وَ لَا يُبَدَّلُ أَنْ تَكْتُبَنِي مِنْ حُجَّاجِ بَيْتِكَ الْحَرَامِ الْمَبْرُورِ حَجُّهُمْ الْمَشْكُورِ سَعْيُهُمْ الْمَغْفُورِ ذَنْبُهُمْ الْمُكَفَّرِ عَنْهُمْ سَيِّئَاتُهُمْ وَ اجْعَلْ فِيمَا تَقْضِي وَ تُقَدِّرُ أَنْ تُطِيلَ لِي فِي عُمُرِي وَ تُوَسِّعَ عَلَيَّ مِنَ الرِّزْقِ الْحَلَالِ. 📚رک: الکافي،جلد ۴ صفحه ۷۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃تفسیر آیه ی 67سوره بقره 🍃 امام عسکری (علیه السلام) قضیه چنین بود که زنی زیبا، در نهایت خوش‌رویی، خوش‌اندامی، نیکی و والا نسبی در پوششی متین با خواستگارهای بسیار در قوم بنی‌اسرائیل می‌زیست. او سه پسرعمو داشت که به یکی از ایشان که عالم‌تر و پرهیزکارتر بود، راضی شد و خواست به عقد او درآید. آن دو پسرعموی دیگر به پسرعموی برگزیده‌شان حسد ورزیدند و چون آن دخترعمو او را برتر دانسته‌بود، بر او رشک برده و قصد جان او را کردند؛ پس او را به ضیافتی دعوت کرده و به قتل رساندند و جسدش را به محلّ سکونت بزرگترین قبیله‌ی بنی‌اسرائیل برده و شبانه در میان آنجا انداختند. چون صبح شد [بنی اسرائیل] او را در آنجا یافتند و دریافتند که جان باخته است. آن دو پسر عموی قاتل سر رسیدند؛ جامه بر تن دریدند؛ خاک بر سر ریختند و از آن قبیله دادخواهی کردند. موسی (علیه السلام) آن قبیله را فراخواند و بازخواست‌کرد. آن‌ها از اینکه او را کشته‌باشند یا بدانند چه کسی او را کشته است خود را مبرّا و برکنار دانستند. موسی (علیه السلام) فرمود: «خداوند حکم کرده که اگر قاتل را نمی‌شناسید قسم یاد کنید که او را نمی‌شناسید». آن‌ها گفتند: «ای موسی (علیه السلام)! این سوگند چه سودی دارد اگر ما را از پرداختن این دیه‌ی سنگین بی‌نیاز نکند و این دیه، چه سودی دارد اگر ما را از سوگندخوردن بی‌نیاز نسازد»؟ موسی (علیه السلام) فرمود: «همه‌ی سودها در اطاعت از خدا و سرنهادن به فرمان او و دست‌کشیدن از حرام اوست». [بنی‌اسرائیل] گفتند: «ای پیغمبر خدا! این تاوان گرانی است؛ حال آنکه ما هیچ جنایتی نکرده‌ایم و سوگند سخت است؛ حال آنکه هیچ حقّی بر گردن ما نیست. ای کاش خداوند عزوجلّ قاتل را به ما می‌شناساند و ما را از این دشواری نجات می‌داد. از پروردگارت بخواه که قاتل را بر ما نمایان‌سازد تا به سزای کارش برسد و داستانش نزد خردمندان آشکار شود». موسی (علیه السلام) فرمود: «خداوند عزّوجلّ حکم خود را در این کار بیان فرموده است و من نمی‌توانم چیزی جز حکم او به او پیشنهاد دهم و یا بر آنچه که فرموده اعتراض‌کنم؛ آیا ندیدید وقتی کارکردن در روز شنبه و یا گوشت شتر را بر ما حرام کرد نمی‌توانستیم به او پیشنهاد دهیم تا حکم خود را تغییر دهد؟ ما باید در حکم او، تسلیم او شویم و بر آنچه واجب فرموده پایبند بمانیم». موسی (علیه السلام) خواست تا حکمی را که بر دیگران نیز در چنین حادثه‌ای واجب می‌شد بر آن‌ها واجب گرداند (قصاص و دیه)، امّا خداوند عزّوجلّ به او وحی کرد: «ای موسی (علیه السلام)! آنچه را پیشنهاد کردند بپذیر و از من بخواه قاتل را بر ایشان بنمایانم تا او کشته‌شود و دیگران از این تهمت و تاوان در امان مانند؛ چرا که می‌خواهم با اجابت‌کردن پیشنهادشان، روزیِ خود را بر مردی که از نیکان امّت توست فراخ‌گردانم؛ کسی که آئین او درودفرستادن بر محمّد (و خاندان پاکش (علیهم السلام) است و محمّد (و پس از وی علی (علیه السلام) را از همه‌ی آفریدگان برتر می‌داند. می‌خواهم در پی این ماجرا به پاداش گوشه‌ای از کردارش در راه بزرگ‌داشتن محمّد (و خاندانش (علیهم السلام)، او را در دنیا بی‌نیاز گردانم». موسی (علیه السلام) گفت: «پروردگارا! قاتل این مرد را بر ما نمایان فرما»! 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۴۲۸  بحارالأنوار، ج۱۳، ص۲۶۶ / الإمام العسکری، ص۲۷۳ / البرهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎊اهمیت سوره ی حمد 🎊 الصّادق (علیه السلام)- عَنْ أَبِی‌الْحَسَنِ مُوسَی‌بْنِ‌جَعْفَرٍ (علیه السلام) عَنْ أَبِیهِ (علیه السلام) قَالَ: قَالَ لِأَبِی حَنِیفَهًَْ: مَا سُورَهًٌْ أَوَّلُهَا تَحْمِیدٌ وَ أَوْسَطُهَا إِخْلَاصٌ وَ آخِرُهَا دُعَاءٌ؟ فَبَقِیَ مُتَحَیِّراً ثُمَّ قَالَ: لَا أَدْرِی. فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام): السُّورَهًُْ الَّتِی أَوَّلُهَا تَحْمِیدٌ وَ أَوْسَطُهَا إِخْلَاصٌ وَ آخِرُهَا دُعَاءٌ سُورَهًُْ الْحَمْد. امام صادق (علیه السلام) از امام کاظم (علیه السلام)، از پدرشان (علیه السلام) روایت شده است که حضرت به ابوحنیفه فرمود: «کدام سوره آغازش حمد و میانش اخلاص و پایانش دعاست»؟ ابوحنیفه حیران شد و گفت: «نمی‌دانم». امام (علیه السلام) فرمود: «سوره‌ای که آغازش حمد و میانش اخلاص و پایانش دعاست، سوره‌ی»حمد» می‌باشد». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۸  البرهان / بحارالأنوار، ج۸۹، ص۲۳۵
تندخوانی‌جزء 1۩معتزآقائی.mp3
4.17M
تندخوانی جزء اول قرآن 🎙 استاد معتز آقایی 𑁍 🖊در روایت تأکید شده است که در ماه رمضان بسیار دعا کنیم که موجب دفع بلا میشود و همچنین تأکید شده است که بسیار استغفار کنیم که موجب مَحو شدن گناهان میگردد. 📚رک: الکافي،جلد ۴ صفحه ۸۸