eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
6.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(ع) 🏴 حکایت تلخ افراد به ظاهر مسلمانی که حاضر نیستند در راه خدا هزینه بدن❗️ ⬅️و این جریان از زمان امام حسین(ع) تا همین الان ادامه داره... ▪️▪️▪️▪️▪️▪️ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان نوزدهم ؛ دیدارِ خصوصی آقا! 💢آرزویی که پای تابوت مستجاب شد ! 📌 مجموعه کلیپ‌های «حکایت سر» برش‌هایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی @zandahlm1357
کتاب صوتی " من ، محمدعلی رجایی" " زندگینامه داستانی شهید رجایی" نویسنده : نشر : شاهد تولید ایران صدا با صدای
1.mp3
4.79M
📗کتاب صوتی "زندگینامه داستانی شهید رجایی" قسمت 1⃣
حاملان عرش و تسبیح و تقدیس آنها قوله علیه السلام: [اللَّهُمَّ] وَ حَمَلَةُ عَرْشِکَ الَّذِینَ لاَ یَفْتُرُونَ مِنْ تَسْبِیحِکَ، وَ لاَ یَسْأَمُونَ مِنْ تَقْدِیسِکَ، وَ لاَ یَسْتَحْسِرُونَ مِنْ عِبَادَتِکَ [۱] . الفتور: إمّا بمعنی السکون و الانقطاع، و إمّا بمعنی الضعف و الانکسار. و در ما نحن فیه معنی اوّلیه أنسب است. والتسبیح: التنزیه و التقدیس من النقایص و أوصاف المخلوقین من الکون و الفساد، و الأسقام والأوجاع، و النوم و الیقظة. و قول معصوم: « اللّهمّ و حملة عرشک لایفترون »، اقتباس از آیه شریفه نموده که حقّ تعالی در وصف ملائکه فرموده: « یُسَبِّحُونَ اللَّیْلَ وَ النَّهَارَ لاَ یَفْتُرُونَ [۲] »، یعنی که آنها از این شغل خود سکون و انقطاع ندارند، چه تسبیح از برای آنها چون جریان نَفَس است از بنی آدم، که « لایشغلهم عن شی ء و لایسأمون » السامة: الملالة، کما فی الدعاء: « اذهب عنی السامة » [۱]، أی الملالة من تقدیسک. التقدیس: التطهیر و الطهارة، قوله تعالی: « نُقَدِّسُ لَکَ [۲] »، أی نطهّرک عمّا لایلیق بجنابک. « و لایستحسرون من عبادتک ». أی لایتعبون و لاتحصل لهم أعیاء و التعب من التذلّل إلی ذاتک. و فی الحدیث: « ادعوا اللّه و لاتستحسروا » [۳]، أی لا تملّوا. قوله علیه السلام: وَ لاَ یُوءْثِرُونَ التَّقْصِیرَ عَلَی الْجِدِّ فِی أَمْرِکَ. التقصیر فی الأمر: التوانی [۴] و التأخیر فیه، کما أنّ الجدّ: الإسراع فیه. باری، واو « [و] حملة عرشک » واو عاطفه نیست ؛ زیرا که سابقه ندارد و افتتاح کلام است. و نیز واو قسم هم نیست، زیرا که بلا جواب است ؛ پس باید زائده باشد. و ما حصل فقرات دعا آن که: یا اللّه - که معنی اللّهم است - حاملین عرش تو ملائکه مدبّره و حقایق بسیط مجرّده اند که فتور یعنی سکون و انقطاع ندارند از تسبیح و تنزیه، و ابداً ملول نمی شوند از تطهیر و تقدیس ذات مقدّس تو، چه کلال و ملال و ثقیل و سکون از عوارضات و لواحقات [۵] اجسام اند، و آنها به کلّی از اوصاف اجسام معرّا و مبرّااند، و منصرف نمی شوند از خشوع و تذلّل به تو که معنی حقیقی عبادت است، و اختیار نمی نمایند تقصیر و تأ نّی را در اداء وظایف خود بر جدّ و جهد و سرعت در انجام امر تو. ---------- [۱]: ۱ - اصل: + و لا یؤثرون... أمرک. [۲]: ۲ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۲۰. [۱]: ۳ - بسنجید: مجمع البحرین، ج ۲، ص ۳۱۶. [۲]: ۴ - سوره مبارکه بقره، آیه ۳۰. [۳]: ۱ - بحارالأنوار، ج ۸۸، ص ۶۲. [۴]: ۲ - الصحاح، ج ۲، ص ۷۹۲. [۵]: ۳ - کذا در اصل / صحیح: عوارض و لواحق. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
حکیمی گوید: سخن درست جواب ندارد. یاد قیامت به عمر بن عبدالعزیز گفتند، آغاز توبه ی تو کی بود؟ گفت: خواستم غلامم را بزنم، گفت: ای عمر شبی را بیادآور که صبحدم آن قیامت باشد. فراموشی به اشعث طماع گفتند: به این سن رسیده ای و پیر شده ای ولی حدیثی به یاد نداری. گفت: چرا دارم، به خدا از عکرمه چیزی شنیده‌ام که کسی نشنیده است. گفتند بگو. اشعث گفت: از عکرمه شنیدم و او از ابن عباس و او از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیده بود که فرمود: دو عادت پسندیده است که در کسی جز مؤمن وجود ندارد. عکرمه یکی از آن دو را فراموش کرده بود و من دیگری را. اقبال و ادبار در حدیث آمده است: وقتی دنیا به کسی روی آورد، خوبی‌های غیر را به او می‌دهد و چون پشت کند، خوبیهای خودش را می‌گیرد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357