eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
قیراطی گوید: چه بسیار ادیب با هوش و خردمند که فقیر است و چه بسیار نادان که ثروتمند است؟ هر دو به تقدیر خدای علیم است. کم من ادیب فطن عالم مستکمل العقل مقل عدیم و کم جهول مکثر ماله ذلک تقدیر العزیز العلیم تغییر اخلاق گاهی اخلاق انسان بر اثر حوادث روزگار تغییر می‌کند. انسان کریم، بد زبان و خوشرو و عبوس می‌شود. اسباب بد خلقی هفت چیز است: ۱- ریاست، ریاست خلق انسان را دگرگون می‌کند و با دوستان بد اخلاق می‌شود، این رویه معلول دو عامل پست فطرتی و یا تنگ چشمی است. ۲- انزوا، هرکه از دیگران به طور کلی جدا شده است، خلقش تغییر می‌کند و اخلاق جدید می‌یابد. ۳- ثروت، ثروتمند به خاطر پستی نفسانی تغییر جهت می‌دهد و به واسطه محبت به ثروت، انفاق را از دست می‌دهد. ۴- فقر، تهیدستی موجب تغییر اخلاق است، تهیدست خود را خوار می‌شمارد، و از غنای دیگران اندوهناک می‌شود، به همین خاطر پیامبر خدا فقر و کفر را با هم آورده است و می‌فرماید: نزدیک است فقر کفر شود. کاد ان یکون الفقر کفرا. ۵- غصه، غم‌هایی که بر عقل چیره شده و قلب را مشغول نماید، موجب می‌شود توان صبر انسان از بین رود، برخی ادیبان گویند غصه داروی ذخیره شده در قلب انسان محزون است. ۶- بیماری، بیماری همان طورکه موجب تغییرات جسمی می‌شود، باطن را نیز تغییر می‌دهد و با این وصف اعتدال اخلاقی انسان را زدوده و توان بیمار را می‌گیرد. ۷- پیری، کهنسال شدن، موجب کاهش تحمل روان پیر چون بدن او می‌شود. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 رُوِيَ‌ أَنَّهُ‌ عليه السلام رُفِعَ‌ إِلَيْهِ‌ رَجُلانِ‌ سَرَقَا مِنْ‌ مَالِ‌ اللَّهِ‌ أَحَدُهُمَا عَبْدٌ مِنْ‌ مَالِ‌ اللَّهِ‌ وَ الْآخَرُ مِنْ‌عُرُوضِ‌ النَّاسِ‌ فَقَالَ‌ عليه‌السلام أمَّا هذَا فَهُوَ مِنْ‌ مَالِ‌ اللّهِ‌ وَ لَا حَدَّ عَلَيْهِ‌، مَالُ‌ اللّهِ‌ أَكَلَ‌ بَعْضُهُ‌ بَعْضاً؛ وَ أَمَّا الْآخَرُ فَعَلَيْهِ‌ الْحَدُّ الشَّدِيدُ فَقَطَعَ‌ يَدَهُ‌. روايت شده است كه دو نفر را خدمت امام عليه السلام آوردند كه هر دو از بيت‌المال سرقت كرده بودند. يكى از آن دو، برده‌اى متعلق به بيت‌المال بود و ديگرى متعلق به بعضى از مردم. امام عليه السلام فرمود: «اما اين يكى (بردۀ بيت‌المال) خودش مال خداست و حدى بر او نيست (چراكه) بخشى از مال خداوند، بخش ديگر را خورده! و اما آن ديگرى بايد حد شديد بر او جارى شود (منظور از حد شديد همان حدّ سرقت است. و به دنبال آن دستور داد) دست او را قطع كردند.
شرح و تفسير حكم حكيمانه همان گونه كه در ترجمۀ اين كلام شريف آمد به گفتۀ سيّد رضى رحمه الله، اين سخن را امام عليه السلام هنگامى فرمود كه «دو نفر را كه از بيت‌المال سرقت كرده بودند نزد آن حضرت آوردند؛ يكى غلامى بود مربوط‍‌ به بيت‌المال و ديگرى غلامى متعلق به مردم»؛ (رُوِيَ‌ أَنَّهُ‌ عليه السلام رُفِعَ‌ إِلَيْهِ‌ رَجُلانِ‌ سَرَقَا مِنْ‌ مَالِ‌ اللَّهِ‌ أَحَدُهُمَا عَبْدٌ مِنْ‌ مَالِ‌ اللَّهِ‌ وَ الآْخَرُ مِنْ‌ عُرُوضِ‌ النَّاسِ‌) . «عروض»- به گفتۀ لسان العرب - جمع عَرض به معناى متاع است، بنابراين «عُرُوضُ‌ النّاس» يعنى غلامى كه از امتعه و دارايى مردم محسوب مى‌شده نه بيت‌المال؛ ولى در بيشتر نسخ به جاى «عروض»، «عُرض» به معناى تودۀ مردم يا ساير مردم آمده است. امام عليه السلام در اين‌جا حكم حكيمانه‌اى صادر كرد و فرمود:«اما اين يكى (كه بردۀ بيت‌المال است) خود از مال‌اللّه به شمار مى‌آيد و حدى بر او جارى نخواهد شد»؛ (فقال عليه السلام: أمَّا هذَا فَهُوَ مِنْ‌ مَالِ‌ اللّهِ‌ وَ لَا حَدَّ عَلَيْهِ‌) . سپس به عنوان دليل افزود:«بخشى از مال‌اللّه بخش ديگرى را خورده»؛ (مَالُ‌ اللّهِ‌ أَكَلَ‌ بَعْضُهُ‌ بَعْضاً) . اشاره به اين‌كه او فى‌الجمله حق داشته است كه از بيت‌المال چيزى بردارد، چراكه نفقۀ او بر بيت‌المال است، بنابراين اجراى حد در مورد او دليلى ندارد. اما نفر دوم بايد مشمول حد شديد باشد (كه در اين‌جا منظور حدّ سرقت است و به دنبال آن امام عليه السلام دستور داد) دست او را قطع كردند»؛ (وَ أَمَّا الْآخَرُ فَعَلَيْهِ‌ الْحَدُّ الشَّدِيدُ فَقَطَعَ‌ يَدَهُ‌) . اين حكم در كتاب حدود در ميان فقهاى شيعه مسلم است كه اگر برده‌اى جزء غنائم جنگى باشد و چيزى از غنيمت را سرقت كند مشمول حكم قطع دست نمى‌شود. مرحوم صاحب جواهر بعد از ذكر اين حكم كه در متن شرايع آمده مى‌گويد: «بِلا خِلافٍ‌ أجِدُهُ‌ فيهِ‌»؛ (هيچ اختلافى در اين حكم در ميان فقهاى اصحاب نيافتم) و بعد به حديث بالا استدلال مى‌كند، سپس دليل ديگرى را كه در متن شرايع آمده ذكر مى‌كند كه اگر چنين برده‌اى قطع دست شود نه تنها به نفع بيت المال نيست، بلكه ضرر بيشترى به بيت‌المال مى‌خورد و مى‌دانيم يكى از فلسفه‌هاى اجراى اين حد، دفع ضرر است و ضرر را نبايد با ضرر دفع كرد. ١ البته اين نكتۀ جالبى است، خواه به عنوان علت پذيرفته شود و يا به عنوان حكمت و يا مؤيد. در پايان مى‌افزايد: حاكم شرع او را تأديب مى‌كند به‌گونه‌اى كه بار ديگر بر اين كار جرأت نكند. ٢ اين نكته نيز حائز اهميت است كه نفر دوم كه دستور قطع دست او داده شد در يك مورد از اجراى حد معاف مى‌شود و آن اين است كه از كسانى باشد كه سهمى در بيت المال داشته باشند در اين صورت اگر بيش از سهم خود به مقدار نصاب دزدى نكند قطع دست نمى‌شود. ولى فقهاى اهل سنت راه ديگرى را در اين مسئله پيموده و گفته‌اند كسى كه چيزى از مال غنيمت را پيش از قسمتش بدزدد، خواه بيش از حق او باشد يا نه، قطع دست نمى‌شود، چون مخلوط‍‌ شدن حقش با بيت‌المال مصداق شبهه و مانع از قطع دست است. اين در صورتى است كه حقى در غنيمت داشته باشد به اين طريق كه با اذن صاحب خود در ميدان جنگ شركت كرده باشد. و اگر حقى نداشته باشد و صاحب آن غلام حقى در غنيمت داشته باشد باز قطع دست نمى‌شود، زيرا سهم مشاع صاحبش مصداق شبهه است كه مانع قطع دست مى‌شود. ١ همان‌گونه كه ملاحظه مى‌كنيد اين فتوا با اين‌كه مخالف كلام اميرمؤمنان على عليه السلام است استدلال بسيار ضعيفى دارد، زيرا آميخته شدن حق انسان با بيت‌المال در صورتى كه بيش از حدِّ خود را به مقدار نصاب سرقت كند شبهه‌اى ندارد. همچنين آميخته شدن حق صاحب غلام با بيت‌المال، آن هم موجب شبهۀ مانع از اجراى حد نمى‌شود. فرض كنيد كسى پيدا شد كه صد برابر حق خود را از بيت المال سرقت كرد، باز هم بگوييم شبهه است و مانع اجراى حد؟ هيچ فقيه آگاهى مى‌تواند چنين سخنى را بپذيرد؟ به همين دليل در فقه ما بيشتر فقها پذيرفته‌اند كه در چنين صورتى حد جارى مى‌شود، بلكه بعضى معتقدند اگر شريك به‌اندازۀ سهم خود نيز سرقت كند در حالى كه مى‌داند مال مشترك است و تقسيم نشده است و پيش از تقسيم، تصرف در آن جايز نيست، در اين صورت نيز حد بر او جارى مى‌شود؛ ولى بسيارى آن را مصداق شبهه گرفته‌اند كه در اين فرض، حد اجرا نمى‌شود و كلام امام عليه السلام را بر غير اين صورت بايد حمل كرد. شايان توجه است كه اين حديث شريف با سند صحيح از امام باقر عليه السلام در ضمن قضاوت‌هاى اميرمؤمنان على عليه السلام نقل شده و در ذيل آن آمده است: «ثُمَّ‌ أَمَرَ أَنْ‌ يُطْعَمَ‌ السَّمْنَ‌ وَ اللَّحْمَ‌ حَتَّى بَرَأَتْ‌ مِنْهُ‌؛ امام عليه السلام بعد از قطع دست او دستور داد غذاهاى مقوى از گوشت و روغن به او بخورانند تا زمانى كه دست‌هايش التيام پيدا كند و بتواند به خانۀ خود بازگردد».
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 @zandahlm1357
💬 | متن پیام: سلام وقتتون بخیر بنجامین من ازپارسال ریزش برگ پیدا کرد نوک برگ خشک میشه کم کم تا انتها نور واب کافی میرسه بعد کودبهش دادم شروع کردجوانه زدن ولی حالا نقطه نقطه زرد میشه پشت برگ خال سیاه شده 🪴سلام.دراین ماه از سال نباید به بنجامین خود کود میدادید.فعلا رطوبت لازم را از طریق ساخت جزیره برایش تامین کنید و برگهایی که دچار خال سیاه شدند را با مخلوط آب و مایع ظرفشویی اسپری کنید. ✅کارشناس گل 💬 | متن پیام: سلام، بابت اطلاعات خوبتون ممنون‌. لطف می کنید یکسری گل سایه دوست معرفی کنید. من خیلی دوست دارم گل در آپارتمان نگهداری کنم ولی متاسفانه خونم آفتابگیر نیست. 🌚سلام. گیاهان زیر در نبود نور چندان صاحب خود را اذیت نمیکنند: پتوس،دیفن باخیا،بامبو،گندمی،پیچک،سانسوریا ✅کارشناس گل
ریشه دار کردن دراسنا پرچمی👇 بهتره پایین قلمه رو اریب کات کنید سپس در پنچ سانت انتهایی ساقه رو در پودر دارچین یا عسل یا پودر بچه بزنید و در بستر کوکوپیت و پرلیت یا ماسه شسته بکارید .‌گلدون رو کاور کنید چند تا سوراخ جهت تهویه هوا در کاور ایجاد کنید . آبیاری اولیه در حد مرطوبت شدن خاک باشه سپس در جای گرم و پر نور بزارید . مواظب رطوبت خاک باشید . ‌دقت کنید کاور با قلمه در تماس نباشد ..
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گل و گیاه هم ICU داره؟ مگه داریم؟ مگه میشه؟ @zandahlm1357
۳۰-گوش كردن به آهنگ غنائي و موسيقي باعث فقر است. ۳۱-به دروغ گويي معتاد شدن باعث فقر است. ۳۲-در زندگي مسرف و ولخرج باشد. ۳۳-در حال ايستاده شانه كند، باعث فقر مي‌شود. ۳۴-قسم دروغ بخورد باعث فقر مي‌شود. ۳۵-زنا باعث فقر مي‌شود (زناي چشم، نگاه به نامحرم است و زناي بدن تماس بدن با بدن نامحرم) ۳۶-طوري نان را پاره كند كه بي حرمتي باشد (با كارد و خشم) باعث فقر مي‌شود. ۳۷-در وقت بخانه آمدن باعث فقر مي‌شود (ورود بخانه مستحب است متفاوت باشد و دست خالي هم نباشد) ۳۸-پيامبر اكرم (ص) فرمودند: با دندان ناخن گرفتن باعث فقر مي‌شود (ريشه انگشتان اگر با دندان بريده شود، هم احتياج به آب كشيدن دارد هم باعث فقر است). ۳۹-نيم خورده موش را بخورد و در حمام مسواك بزند. ۴۰-آب بيني را در مسجد و حريم مسجد بيندازد و زير درختان ميوه ادرار كردن باعث فقر مي‌شود. ۴۱-لميده و بحالت تكيه دادن غذا خوردن باعث فقر مي‌شود. ۴۲-در آب راكد ادرار كردن باعث فقر مي‌شود و عقل را زائل مي‌كند. ۴۳-امام باقر عليه السلام فرمودند: شركت در مجلسي كه غذا و موسيقي حرام باشد باعث فقر است. ۴۴-درخواست روزي از خدا نكردن باعث فقر است. ۴۵-تكبر باعث فقر مي‌شود. ۴۶-رفتگري كردن باعث فقر مي‌شود (مگر اينكه از لباس و ماكس دهان استفاده كند). ۴۷-با دو طرف دهان چيز خوردن باعث فقر مي‌شود. ۴۸-كيسه حمام بصورت ماليدن در حمام باعث فقر مي‌شود. ۴۹-نان به زانو گذاشتن و خوردن باعث فقر است (مگر در شرايط اضطرار) ۵۰-در شب جمعه سير و پياز خوردن و استخوان را به آتش بسوزاند باعث فقر مي‌شود. (موارد فوق اگر اضطرار باشد باستغفار رفع مي‌شود) خوش است عمر، دريغا كه جاوداني نيست پس اعتماد به اين پنج روز فاني نيست چه حاجت است عيان را به استماع زمان كه بي وفايي دور فلك نهاني نيست كدام باد بهاري وزيد در آفاق كه باز در عقبش نكهت خزاني نيست اگر ممالك روي زمين بدست آري بهاي مهلت يكروز زندگاني نيست دل اي، رفيق بر اين كاروانسراي مبند كه خانه ساختن آئين كارواني نيست و سلام علي من التبع الهدي دهم رمضان مبارك ۱۴۲۷ هجري قمري برابر با سالروز وفات حضرت خديجه كبري همسر باوفاي پيامبر اكرم (ص) عباسعلي حقيقي زاده خلاصه المکاسب📚 نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357
پرسمان.mp3
2.89M
🔊 پاسخ استاد به سـوالی با محوریت " فـرزنـدان" 🔸پاسخ به سوالات مخاطبین 🔹 🔸قـسـمـت: بـیـسـت‌ و پـنـجـم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ▪️ بیچاره ماهی آکواریوم ↩️ روایت یک داســــــتان زیبا و یک نکته ی مهم! با ارســـــال این پسـت برای عــزیزانتون یک هدیـ🎁ـه معنوی زیبا تقدیمشون کــنــــید🌹 ┈┈••••✾•🍃💎🍃•✾•••┈┈
ج3خا4-01.02.21.mp3
9.28M
🎙صوت: ️🌸🌿موضوع: آثار قطع صله رحم 👤مدرس: 🌿🌸🍃❀🌸❀🍃🌸🌿 ✨✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ برادرِ من؛ خواهرِ من! باید مراقب بود... توی مراودات خانوادگی یک وقتهایی اتفاقات بدی می‌افته... ⭕️ قسمت سی و ششم 🔹 جلسه پرسش و پاسخ مهارت های ارتباطی زوجین 🔺محسن پوراحمد خمینی، روان‌شناس 🌼 ...
دشمن علی کافر است علاوه بر این دلائل اخبار بسیاری در کتب معتبره اکابر علماء خودتان از قبیل تفسیر جلال الدین سیوطی و تفسیر امام ثعلبی و مودة القربی میر سید علی همدانی و مسند امام احمد بن حنبل و صواعق ابن حجر و مناقب خوارزمی و فضایل ابن مغازلی شافعی و ینابیع المودة سلیمان بلخی حنفی و شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید معتزلی و اوسط طبرانی و ذخایر العقبی امام الحرم و خصائص العلوی امام ابو عبد الرحمن نسائی و کفایت الطالب گنجی شافعی و مطالب السئول محمّد بن طلحه شافعی و تذکرة الخواص سبط ابن جوزی و فصول المهمّه ابن صباغ مالکی و دیگران متکاثرا بالفاظ و عبارات مختلفه درج گردیده که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود لا یحبّ علیّا الاّ مؤمن و لا یبغضه الاّ کافر و در بعض اخبار است الاّ منافق [۲] که در شبهای قبل مشروحا نقل نمودم. بدیهی است هر یک از دو کلمه کافر و منافق در حدیث باشد دلالت تامه دارد که دشمن علی علیه السّلام در آتش است زیرا که خداوند متعال وعده فرموده در قرآن مجید با کمال صراحت که منزلگاه کفار و منافقین در درکات جهنم می‌باشد. چنانچه محمّد بن یوسف گنجی شافعی در آخر باب ۳ کفایت الطالب مسندا نقل نموده که محمّد بن منظور طوسی گفت ما در نزد امام احمد بن حنبل (امام الحنابله) بودیم مردی باو گفت یا ابا عبد اللّه چه می‌گوئی در حدیثی که نقل می‌نمایند از قول علی کرم اللّه وجهه که فرمود انا قسیم النار یعنی من قسمت کننده اهل آتش می‌باشم احمد گفت کیست که انکار نماید این حدیث را مگر نه این است که ما روایت نموده ایم از رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که بعلی علیه السّلام فرمود لا یحبّک الاّ مؤمن و لا یبغضک الاّ منافق یعنی تو را دوست نمی دارد مگر مؤمن و دشمن نمی دارد مگر منافق-گفتیم بلی چنین است آنگاه احمد مطلب را توجیه نمود گفت پس مؤمن در کجاست گفتیم در بهشت گفت منافق در کجاست گفتیم در آتش گفت پس صحیح است که علی قسمت کننده آتش است (یعنی دشمن علی منافق است بفرموده پیغمبر و منافق ---------- [۲]: ۲) دوست نمی دارد علی را مگر مؤمن و دشمن نمی دارد او را مگر کافر-مگر منافق. بحکم آیه ۱۴۴ سوره ۴ (نساء) إِنَّ الْمُنٰافِقِینَ فِی الدَّرْکِ الْأَسْفَلِ مِنَ النّٰارِ وَ لَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصِیراً [۱] . در درک اسفل و طبقۀ زیرین جهنم خواهد بود پس دشمن علی علیه السّلام در طبقۀ زیرین جهنم عذاب خواهد گردید و عذاب منافقین از عذاب کفار بحکم همین آیه شریفه سخت تر خواهد بود). و نیز در جمیع کتب معتبره خودتان ثبت است که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود من ابغض علیّا فقد ابغضنی و من ابغضنی فقد ابغض اللّه [۲] از این قبیل اخبار بقدری زیاد است که در حد تواتر معنوی قرار گرفته شیخ- آیا از مثل شمائی سزاوار است که زبان جسارت و قدح باز کنید بفرد شایسته ای از صحابه پیغمبر صلّی اللّه علیه و سلّم مگر نه اینست که خداوند آیات چندی در مدح و ثنای اصحاب آن حضرت نازل و در آنها نوید و مغفرت و خوشنودی بآنان داده است و معاویه خال المؤمنین رضی اللّه عنه مسلّما از صحابه مکرم و مشمول آیات مدح و رضا و خوشنودی می‌باشد آیا اهانت بصحابه اهانت بخدا و رسول نمی باشد. ---------- [۱]: ۱) البته منافقین را در جهنم پست ترین جایگاه است و برای آنان هرگز یاوری نخواهی یافت. [۲]: ۲) هر کس علی (علیه السّلام) را دشمن بدارد پس بتحقیق مرا دشمن داشته و کسی که مرا دشمن بدارد پس بتحقیق خدا را دشمن داشته است. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-5 - ساز و آوازِ شور.mp3
4.81M
5 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 سحر جانم برآمد بی تو از لب گمان بردم تویی از در درآیی بر آن بودم که از آهن کنم دل ندانستم که تو آهن ربایی سخن‌ها دارم از دست تو در دل ولیکن در حضورت بی زبانم اگر تو سرو سیمین تن بر آنی که از پیشم برانی من بر آنم که تا باشم خیالت می‌پرستم و گر رفتم سلامت می‌رسانم 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357