eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هدیه دادن پیامبر به کودکان یکی از شیوه‌های رسول خداصلی الله علیه وآله نسبت به کودکان این بود که به آنها هدایایی را مرحمت می‌فرمود. عایشه گوید: نجاشی پادشاه حبشه برای رسول خداصلی الله علیه وآله انگشتری طلا فرستاد که در حبشه ساخته شده بود. رسول خداصلی الله علیه وآله؛ أمامه، دختر ابی العاص (که دختر ربیبه پیامبرصلی الله علیه وآله بود) را فراخواند و گفت: ای دختر کوچک، خود را با این هدیه زینت بخش. [۵۰]. در حدیث دیگری عایشه گوید: گردنبندی برای رسول خداصلی الله علیه وآله هدیه آوردند که از طلا ساخته شده بود. تمام همسران رسول خداصلی الله علیه وآله در یک جا گرد آمده بودند. أمامه دختر ابی العاص که کودکی بود، در گوشه منزل بازی می‌کرد. رسول خداصلی الله علیه وآله آن گردنبند را نشان داد و پرسید: این را چگونه می‌بینید؟ همه به آن نگاه کردیم و گفتیم ما تاکنون بهتر و نیکوتر از این را ندیده ایم. رسول خداصلی الله علیه وآله فرمود: او را به من دهید. سپس گرفته در گردن امام قرار داد. عایشه گوید: زمین در نظرم تاریک شد. من ترسیدم او را در گردن دیگران قرار دهد و دیگران نیز همانند من می‌اندیشیدند. همگی ساکت بودیم، تا این که أمامه به سوی رسول خداصلی الله علیه وآله آمد و آن حضرت گردنبند را در گردن وی قرار داد و سپس از نزد ما رفت. [۵۱]. در برخی از روایات این گونه نقل شده که مرد عربی نزد پیامبرصلی الله علیه وآله آمد و گفت: ای رسول خدا، بچه آهویی را شکار کرده‌ام که آن را به شما هدیه می‌کنم تا به فرزندانتان حسن و حسین علیهما السلام بدهید. آن حضرت هدیه را پذیرفت و برای مرد صیاد دعا کرد. سپس آن بچه آهو را به امام حسن علیه السلام داد... امام حسن علیه السلام آن بچه آهو را گرفت و نزد مادرش فاطمه علیها السلام آمد. او بدین وسیله بسیار خوشحال بود و با وی بازی می‌کرد. [۵۲]. https://eitaa.com/zandahlm1357
4_5778260584118092149.mp3
1.1M
فایل صوتی شماره 53 🦘 موضوع : صداقت و راستگویی🌺 @zandahlm1357👈
طب الصادق علیه السلام: فواید مصرف سیر بصورت ناشتا: 🔹درمان عفونت های تنفسی 🔸درمان زخم معده و درد ریه 🔹برطرف کننده ی سرفه 🔸بهبود سرماخوردگی 🔹دشمن سنگ کلیه 🔸کاهش فشار و چربی خون ➣ @zandahlm1357👈 کلیه ها چگونه کار می کنند؟ ▪️ کلیه ها ۹۹.۹ درصد از حجم خون را جذب و توزیع می کنند. تنها ۰.۱ درصد از خون تصفیه شده به ادرار تبدیل می شود. ▫️ برای کمک به کلیه های خود در دفع بهتر محصولات متابولیک، آب خالص بیشتری بنوشید! هیچ چای سم زدایی به اندازه آب خالص به شما کمک نمی کند. ➣@zandahlm1357👈 پوست ماهی را نخورید 👈آب دریا حاوی جیوه است و پوست ماهی جیوه را جذب میکند، بعلاوه خوردن آن به دلیل وجود نیترات‌های زیاد، موجب بروز بیماری و سنگ کلیه میشود. ➣ @zandahlm1357👈 هل سالم‌ترین دیکلوفناک و عضله باز کن و مسکن دنیاست ! 🔸اگر کمر درد، درد عضلانی یا رماتیسم دارید هر وقت چای دم میکنید یا لای برنج یک دانه «هل» درسته قرار دهید 🔹 جالبه بدونید هل ضد سرفه است، همچنین کبد و کلیه رو تقویت میکنه و یک مولتی ویتامین طبیعیه ⁣⁣➣ @zandahlm1357👈 خوراکیهای سم زدا بشناسیم 👈فلفل دلمه قرمز:3 برابر پرتقال ویتامین C 👈تخمه آفتاب گردان:سم زدایی با سلنیوم 👈سیر:تحریک کبد برای ساخت آنزیم سم زدا 👈گریپ فروت:مانع تشکیل سنگ کلیه ➣ @zandahlm1357👈 دانشمندان دریافتند کسانی که مرتب فلفل دلمه قرمز می‌خورند ، کمتر به بیماری‌های عفونی مبتلا میشوند ✍فلفل دلمه قرمز سنگ کلیه را ازبین میبرد و 2 برابر نوع سبز آن ضد سرطان است ! ‌➣ @zandahlm1357👈 داغی کف پا علت داغی کف پا بخصوص در خواب میتونه بعلت‌: 🔸دیابت 🔹اختلال در فعالیت کلیه ها ( وجود سموم‌ در بدن) 🔸کمبود ویتامین‌ B 🔹کم کاری تیروئید 🔸بالا بودن‌کلسترول 🔹مشکلات کبد و صفرا ➣ @zandahlm1357👈 خواص مویز 👈 مویز، هضم‌ کننده غذا و گرم‌ کننده تمام بدن بخصوص کلیه و مثانه است. 👈 مصرف حجم متعادلی از مویز می ‌تواند باعث تقویت معده، کبد، کلیه‌ها و مثانه شود. 👈همچنین مویز باعث باز شدن رگ ‌های خونی هم می‌شود و مدر، ملین و محرک نیروی جنسی در افراد سردمزاج است. ➣ @zandahlm1357👈 خصلت هاي موز از منظر طب سنتي 🔹چاق‌کننده و دیرهضم 🔸برطرف‌کننده ضعف کلیه 🔹ملین سینه،‌ برطرف‌کننده سرفه خشک و خشونت حلق ➣ @zandahlm1357👈 خواص درمانی کدو حلوایی! 🔸سنگ شکن کلیه؛اگر درد سنگ کلیه و کیسه صفرا آزارتان می دهد، مصرف روزانه ی آب کدو حلوایی را فراموش نکنید. آب کدوی پخته با سرکه برای بیشتر بیماری های گرم مفید است و با گوشت موجب تسریع هضم می شود. ضماد پخته ی آن روی معده، کبد و کلیه، مسکن حرارت و التهاب آن هاست. ➣ @zandahlm1357👈 گوجه‌سبز را با آب بخورید ! 👈در ترکیب گوجه‌سبز مقادیر زیادی پتاسیم و فلور وجود دارد، که فلور در سلامت دندان‌ها موثر است و پتاسیم هم در کارکرد بافت عضلانی و عضله قلب تاثیر بالایی دارد. از آن جایی که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، خاصیت ضدسرطان و پیشگیری از پیری سلولی و حتی مقداری اثر کاهنده در چربی‌های خون نیز دارد 👈گوجه‌سبز، مقدار زیادی اگزالات دارد و میتواند در سیستم کلیوی بدن تجمع و سنگ‌های ادراری تولید کند، کسانی که سنگ کلیه دارند، بهترست گوجه سبز نخورند ➣ @zandahlm1357👈 گیاه اسفند به خودی خود، یک داروخانه مجانی است 🔸که دانه های خشک آن، دراز بین بردن گازها و نفخ ها و فعال کردن کلیه ها و از بین بردن سریع کرم های معده موثر است. اسفند ادرار آور است و جسم را از سم ها رها می کند. 🔹بوییدن پودر دانه های اسفند و یا مصرف آن به صورت انفیه، برای رهایی از میگرن مزمن و سرماخوردگی و آب ریزش بینی و التهاب سینوس ها مفید است. 🔸 دانه های اسفند همچنین برای مبارزه با قرمزی چشم براثر آنفلوانزا مفید خواهد بود ➣ @zandahlm1357👈
🔶 خواب ظهر و تاثیر آن برای سلامتی @zandahlm1357
زیبایی‌های وطنی ببینیم😍 @zandahlm1357👈
عرض بنده این بود که قریب بیست سی نفر چشم آنها به شما بود و به واسطه شما گرم در راه بودند. شما بواسطه حرف یک نفر تمام آنها را سرگردان کردید و متحیر نمودید. با وجودی که چند ماه قبل به شما نوشتم که شبی دیدم یکنفر در میان جمعیت خیلی داد و بیداد می‌کرد و شخص بزرگی به او گفت: هرگز نرسی به کعبه ای اعرابی کاین ره که تو میروی به ترکستان است با وجود این شما چرا دنبال او رفتید؟ وقتی که شما از حقیر استرشاد کردید گفتم: خود را قابل نمیدانم اما برای آنکه بیکار نباشید چیزی میگویم که مشغول باشید تا وقتی برسید به کاملی، آنوقت ترک کنید و به دستور او عمل کنید. اگر به کاملی رسیدید دیگر با من چه کار دارید؟ و اگر به انسان کامل نرسیدید چرا آنرا ترک کردید؟ دیگر آنکه من خود کارهای نبودم و دستور از دیگری است، وقتی که خود ترک کردید من چه کنم؟ و اگر می‌فرمایید ترک نکرده ام، پس مشغول باشید و دیگر احتیاج به اذن جدید نیست. در بارہ گرفتاریهای این دوره، از نحوست این ایام غافل مباشید. نمیدانم آیا مبتلا بوده اید که گاهی در بیابان باد مخالف به قدری با شدت حرکت می‌کند که کسی قدرت راه رفتن ندارد. شبی ما مبتلا شدیم، و در آن شب ناچار کجاوه را پائین آوردند و مردم به قدر دو ساعت به رو در افتادند. از بس که باد مخالف می‌وزید و خاک و ریگ را به صورت مردم می‌پاشید، نه آدمها و نه مالها قدرت بر حرکت نداشتند. همچنین امروزه به همین نحو است و وزش باد مخالف همه رهروان را از راه باز داشته است. گذشته از آن، سالک را قبض و بسط است که کارش را تمام می‌کند، و هر مقدار قبض امتداد داشته باشد در مقابل آن بسط ممتد میشود. و لنعم ما قال: کم حوصلگی است آنکه سالک بیگاه خواهد شود از سر حقیقت آگاه وامانده بود راهروی کو هر دم پرسد خبر از دوری و نزدیکی راه انسان باید اول خوب دقت کند تا یقین پیدا نماید که طریقی را که سلوک میکند طریق حق است. وقتی فهمید که راه است و چاه نیست، دیگر غصه دیر به مقصد رسیدن را نخورد. ولنعم ما قال: دست از طلب مدار که دارد طریق عشق از پا فتادنی که به منزل رسیدن است «... و من یخرج من بیته مهاجرة الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله... [۱] مثلی است معروف که: «کور چه می‌خواهد؟ دو چشم بینا». اما این نکته مهم است که در این راه «أن قلت ان قلت [۲] بدرد نمی خورد. نه اینکه مرادم این باشد که آدم باید ساده باشد و هر چه بگویند قبول کند، این هم خیلی بد است، خصوصا در این دوره که ریگهای بیابان نیز تماما دزد شده اند. خلیلی قطاع الفیافی الی الحمی کثیر وان الواصلون قلائل [۳] انسان باید ابتدا نهایت دقت را بکار برد که دست به دست نااهل و دزد ندهد، اما بعد از آنکه فهمید راهنمای او نااهل انیست، «ان قلت ان قلت» را ترک کند، و در میان تمام مطالب دو مطلب را اهتمام نماید که اصل و مبنای عمل حقیر همین دو است: اول حلبت غذا، که تا می‌تواند دقت کند، اما نه آنقدر که از کار بیفتد بلکه به قدر مقدور. دوم حضور قلب است در نماز و اهتمام به نماز اول وقت که: «الصلوة عمود الدین أن قبلت قبلت ماسویها». [۴] خرده خرده ظواهر شرع را از دست دادیم، و طریقة اصولی هر قدر قوت گرفت طریقه احتیاط ضعف پیدا کرد. «حتی بلغ الأمر الی ما بلغ فعلیکم بالتقید بالظواهر والمستحبات و الاحتیاطات ولیکن بالنمط الاوسط». [۵] ---------- [۱]: ۱۔ قرآن کریم، سورة النساء، آیه ۱۰۰ [۲]: ۲- یعنی: «اگر بگوئی، اگر بگوئی»، که مقصود بحث و جدال بیهوده است. [۳]: ۳- یعنی «ای دوست من راهزنان در راه بسیار و مانع عبورند بهمین دلیل آنها که بمقصد میرسند بسیار کم اند. [۴]: ۴- نماز ستون دین است اگر قبول شود بقیه عبادات نیز قبول خواهد شد. [۵]: ۵- تا آنکه کار بجائی رسید که نباید برسد لذا بر شماست که مقید به ظواهر شرع و مستحبات و احتیاطات باشید البته با رعایت اعتدال ...... https://eitaa.com/zandahlm1357
38.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ملاقات با ارواحنافداه 👆روایت تصویری بسیار زیبای تشرف محمد ابن عیسی بحرینی خدمت حضرت ولیعصر ارواحنافداه @zandahlm1357👈
در بیان حدیث انا دار الحکمة داعی- از جمله احادیث مستفیضه که ممکن است بحد تواتر رسیده باشد زیرا که روات فریقین (شیعه و سنی) از قبیل امام احمد بن حنبل در مناقب مسند و حاکم در مستدرک و مولی علی متقی در ص ۴۰۱ از جزء ششم کنز العمال و حافظ ابو نعیم اصفهانی در ص ۶۴ جلد اول حلیة الاولیاء و محمد بن صبان مصری در اسعاف الراغبین و ابن مغازلی فقیه شافعی در مناقب و جلال الدین سیوطی در جامع الصغیر و جمع الجوامع و لئالی المصنوعه و ابو عیسی ترمذی در ص ۲۱۴ جلد دوم صحیح و محمد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و شیخ سلمان بلخی حنفی در ینابیع الموده و محمد بن یوسف گنجی شافعی در کفایت الطالب و سبط ابن جوزی در تذکرة خواص الامه و ابن حجر مکی در ص ۷۵ ضمن فصل دوم از باب ۹ صواعق محرقه و محب الدین طبری در ریاض النظرة و شیخ الاسلام حموینی در فرائد السمطین و ابن صباغ مالکی در فصول المهمه و ابن ابی الحدید معتزلی در شرح نهج البلاغه و بسیاری دیگر از اکابر علماء خودتان گذشته از عموم علماء شیعه آن را نقل نموده و حکم بر صحت آن کرده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود انا دار الحکمة و علی بابها-و من اراد الحکمة فلیأت الباب [۱] . و محمد بن یوسف گنجی باب ۲۱ کفایت الطالب را اختصاص باین حدیث شریف داده و بعد از نقل خبر با سلسلۀ اسناد آن اظهار نظر و بیانی دارد تا آنجا که گوید این حدیثی است بسیار عالی و نیکو که از آن حکمت و فلسفۀ اشیاء و بیان امر و نهی و حلال و حرام که خداوند به پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم تعلیم نموده بعلی علیه السّلام هم مرحمت فرموده فلذا فرمود علی باب حکمت من است بآن مراجعه نمائید تا کشف حقایق شود. و نیز ابن مغازلی شافعی در مناقب و ابن عساکر در تاریخ خود با ذکر طریق حدیث از مشایخ خود و خطیب خوارزمی در مناقب و شیخ الاسلام حموینی در فرائد و دیلمی در فردوس و محمد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۵۸ کفایت الطالب و شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۱۴ ینابیع الموده و بسیاری از اکابر علماء خودتان از ابن عباس و جابر بن عبد اللّه انصاری روایت نموده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم گرفت بازوی علی علیه السّلام را و فرمود ---------- [۱]: ۱) من خانه حکمتم و علی در و باب آن خانه می‌باشد هر کس اراده دارد از حکمت من بهره بردارد برود در خانه علی«ع». هذا امیر البررة و قاتل الکفرة منصور من نصره مخذول من خذله فمدّ بها صوته ثم قال انا مدینة العلم و علیّ بابها فمن اراد العلم فیات الباب [۱] . و نیز شافعی آورده که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود انا مدینة العلم و علیّ بابها و انّ البیوت لا یدخلها الاّ من باب [۲] . و صاحب مناقب فاخره از ابن عباس روایت نموده که رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود من شهرستان علمم و علی در آنست پس هر کس علم دین می‌خواهد باید از آن در درآید بعد از آن فرمود من شهرستان علمم و تو یا علی باب آن هستی دروغ گوید آن کسی که گمان نماید بمن می‌رسد بدون واسطۀ تو. و ابن ابی الحدید در چند جای از شرح نهج البلاغه و ابو اسحاق ابراهیم بن سعد الدین محمّد حموینی در فرائد السمطین از ابن عباس-و أخطب الخطباء خوارزمی در مناقب از عمرو بن عاص-و امام الحرم احمد بن عبد اللّه شافعی در ذخایر العقبی-و امام احمد بن حنبل در مسند و میر سید علی همدانی در مودة القربی حتی ابن حجر متعصب در ص ۷۵ ضمن فصل دوم از باب ۹ حدیث نهم از چهل حدیثی که در فضایل علی علیه السّلام در صواعق محرقه آورده از بزاز و طبرانی در اوسط از جابر بن عبد اللّه و ابن عدی از عبد اللّه بن عمر و حاکم و ترمذی از علی علیه السّلام نقل نموده اند که رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود انا مدینة العلم و علیّ بابها فمن اراد العلم فلیأت الباب. آنگاه در ذیل این حدیث گوید مردم قصیر الفکر مضطرب شدند در این حدیث و جماعتی گفتند این حدیث از موضوعات است (از قبیل ابن جوزی و نووی) ولی حاکم (صاحب مستدرک که قولش در نزد شما سندیت دارد) وقتی این حرفها را شنید گفت ان الحدیث صحیح-بدرستی که این حدیث صحیح است انتهی. از این قبیل اخبار در کتب معتبرۀ شما بسیار رسیده که وقت مجلس بیش از این اجازه نقل آنها را نمی دهد. ---------- [۱]: ۱) این (مرد علی بن أبی طالب) امیر و رئیس مردمان نیکوکار و قاتل کفار است نصرت یابد یاری کننده او و خوار می‌شود خوارکننده او بعد از آن صدای مبارک را بلند نمود و فرمود که من شهرستان علمم و علی دروازه آنست پس هر کس اراده دارد از علوم مخصوصه من بهره بردارد پس باید از آن در بیاید (که مراد علی بن ابی طالب باشد). [۲]: ۲) من مدینه و شهرستان علم هستم و علی باب آن است و بر خانه‌ها نمی شود داخل شد مگر از در آنها یعنی بعلوم مکنونۀ در شهرستان وجود من نخواهید رسید مگر بوسیله علی بن أبی طالب. @zandahlm1357👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آواز بیات ترک- استاد شجریان و مشکاتیان - کانال : شعر و موسیقی اصیل ایرانی.mp3
6.66M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 معاشران ز حریف شبانه یاد آرید حقوق بندگی مخلصانه یاد آرید به وقت سرخوشی از آه و ناله عشاق به صوت و نغمه چنگ و چغانه یاد آرید چو لطف باده کند جلوه در رخ ساقی ز عاشقان به سرود و ترانه یاد آرید چو در میان مراد آورید دست امید ز عهد صحبت ما در میانه یاد آرید سمند دولت اگر چند سرکشیده رود ز همرهان به سر تازیانه یاد آرید نمی‌خورید زمانی غم وفاداران ز بی‌وفایی دور زمانه یاد آرید به وجه مرحمت ای ساکنان صدر جلال ز روی حافظ و این آستانه یاد آرید 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 @zandahlm1357👈