عرض بنده این بود که قریب بیست سی نفر چشم آنها به شما بود و به واسطه شما گرم در راه بودند. شما بواسطه حرف یک نفر تمام آنها را سرگردان کردید و متحیر نمودید. با وجودی که چند ماه قبل به شما نوشتم که شبی دیدم یکنفر در میان جمعیت خیلی داد و بیداد میکرد و شخص بزرگی به او گفت:
هرگز نرسی به کعبه ای اعرابی
کاین ره که تو میروی به ترکستان است
با وجود این شما چرا دنبال او رفتید؟ وقتی که شما از حقیر استرشاد کردید گفتم: خود را قابل نمیدانم اما برای آنکه بیکار نباشید چیزی میگویم که مشغول باشید تا وقتی برسید به کاملی، آنوقت ترک کنید و به دستور او عمل کنید. اگر به کاملی رسیدید دیگر با من چه کار دارید؟ و اگر به انسان کامل نرسیدید چرا آنرا ترک کردید؟ دیگر آنکه من خود کارهای نبودم و دستور از دیگری است، وقتی که خود ترک کردید من چه کنم؟ و اگر میفرمایید ترک نکرده ام، پس مشغول باشید و دیگر احتیاج به اذن جدید نیست. در بارہ گرفتاریهای این دوره، از نحوست این ایام غافل مباشید. نمیدانم آیا مبتلا بوده اید که گاهی در بیابان باد مخالف به قدری با شدت حرکت میکند که کسی قدرت راه رفتن ندارد. شبی ما مبتلا شدیم، و در آن شب ناچار کجاوه را پائین آوردند و مردم به قدر دو ساعت به رو در افتادند. از بس که باد مخالف میوزید و خاک و ریگ را به صورت مردم میپاشید، نه آدمها و نه مالها قدرت بر حرکت نداشتند. همچنین امروزه به همین نحو است و وزش باد مخالف همه رهروان را از راه باز داشته است. گذشته از آن، سالک را قبض و بسط است که کارش را تمام میکند، و هر مقدار قبض امتداد داشته باشد در مقابل آن بسط ممتد میشود. و لنعم ما قال:
کم حوصلگی است آنکه سالک بیگاه
خواهد شود از سر حقیقت آگاه
وامانده بود راهروی کو هر دم
پرسد خبر از دوری و نزدیکی راه
انسان باید اول خوب دقت کند تا یقین پیدا نماید که طریقی را که سلوک میکند طریق حق است. وقتی فهمید که راه است و چاه نیست، دیگر غصه دیر به مقصد رسیدن
را نخورد. ولنعم ما قال:
دست از طلب مدار که دارد طریق عشق
از پا فتادنی که به منزل رسیدن است
«... و من یخرج من بیته مهاجرة الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله... [۱]
مثلی است معروف که: «کور چه میخواهد؟ دو چشم بینا». اما این نکته مهم است که در این راه «أن قلت ان قلت [۲] بدرد نمی خورد. نه اینکه مرادم این باشد که آدم باید ساده باشد و هر چه بگویند قبول کند، این هم خیلی بد است، خصوصا در این دوره که ریگهای بیابان نیز تماما دزد شده اند.
خلیلی قطاع الفیافی الی الحمی
کثیر وان الواصلون قلائل [۳]
انسان باید ابتدا نهایت دقت را بکار برد که دست به دست نااهل و دزد ندهد، اما بعد از آنکه فهمید راهنمای او نااهل انیست، «ان قلت ان قلت» را ترک کند، و در میان تمام مطالب دو مطلب را اهتمام نماید که اصل و مبنای عمل حقیر همین دو است: اول حلبت غذا، که تا میتواند دقت کند، اما نه آنقدر که از کار بیفتد بلکه به قدر مقدور. دوم حضور قلب است در نماز و اهتمام به نماز اول وقت که: «الصلوة عمود الدین أن قبلت قبلت ماسویها». [۴] خرده خرده ظواهر شرع را از دست دادیم، و طریقة اصولی هر قدر قوت گرفت طریقه احتیاط ضعف پیدا کرد. «حتی بلغ الأمر الی ما بلغ فعلیکم بالتقید بالظواهر والمستحبات و الاحتیاطات ولیکن بالنمط الاوسط». [۵]
----------
[۱]: ۱۔ قرآن کریم، سورة النساء، آیه ۱۰۰
[۲]: ۲- یعنی: «اگر بگوئی، اگر بگوئی»، که مقصود بحث و جدال بیهوده است.
[۳]: ۳- یعنی «ای دوست من راهزنان در راه بسیار و مانع عبورند بهمین دلیل آنها که بمقصد میرسند بسیار کم اند.
[۴]: ۴- نماز ستون دین است اگر قبول شود بقیه عبادات نیز قبول خواهد شد.
[۵]: ۵- تا آنکه کار بجائی رسید که نباید برسد لذا بر شماست که مقید به ظواهر شرع و مستحبات و احتیاطات باشید البته با رعایت اعتدال
#نشان_از_بی_نشانها......
#شیخ_حسنعلی_اصفهانی
https://eitaa.com/zandahlm1357
38.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ملاقات با #امام_زمان ارواحنافداه
👆روایت تصویری بسیار زیبای تشرف محمد ابن عیسی بحرینی خدمت حضرت ولیعصر ارواحنافداه
@zandahlm1357👈
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#ایلیا_و_حیفیا #طوفان_الاقصی #سکه_های_ویرانگر #لالایی_خدا #قصه #محسن_عباسی_ولدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در نقل روات و ناقلین حدیث مدینه داعی- بی لطفی فرمودید که چنین خبر محکم و متواتری را خبر واحد و از ض
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در بیان حدیث انا دار الحکمة
داعی- از جمله احادیث مستفیضه که ممکن است بحد تواتر رسیده باشد زیرا که روات فریقین
(شیعه و سنی) از قبیل امام احمد بن حنبل در مناقب مسند و حاکم در مستدرک و مولی علی متقی در ص ۴۰۱ از جزء ششم کنز العمال و حافظ ابو نعیم اصفهانی در ص ۶۴ جلد اول حلیة الاولیاء و محمد بن صبان مصری در اسعاف الراغبین و ابن مغازلی فقیه شافعی در مناقب و جلال الدین سیوطی در جامع الصغیر و جمع الجوامع و لئالی المصنوعه و ابو عیسی ترمذی در ص ۲۱۴ جلد دوم صحیح و محمد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و شیخ سلمان بلخی حنفی در ینابیع الموده و محمد بن یوسف گنجی شافعی در کفایت الطالب و سبط ابن جوزی در تذکرة خواص الامه و ابن حجر مکی در ص ۷۵ ضمن فصل دوم از باب ۹ صواعق محرقه و محب الدین طبری در ریاض النظرة و شیخ الاسلام حموینی در فرائد السمطین و ابن صباغ مالکی در فصول المهمه و ابن ابی الحدید معتزلی در شرح نهج البلاغه و بسیاری دیگر از اکابر علماء خودتان گذشته از عموم علماء شیعه آن را نقل نموده و حکم بر صحت آن کرده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود انا دار الحکمة و علی بابها-و من اراد الحکمة فلیأت الباب [۱] .
و محمد بن یوسف گنجی باب ۲۱ کفایت الطالب را اختصاص باین حدیث شریف داده و بعد از نقل خبر با سلسلۀ اسناد آن اظهار نظر و بیانی دارد تا آنجا که گوید این حدیثی است بسیار عالی و نیکو که از آن حکمت و فلسفۀ اشیاء و بیان امر و نهی و حلال و حرام که خداوند به پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم تعلیم نموده بعلی علیه السّلام هم مرحمت فرموده فلذا فرمود علی باب حکمت من است بآن مراجعه نمائید تا کشف حقایق شود.
و نیز ابن مغازلی شافعی در مناقب و ابن عساکر در تاریخ خود با ذکر طریق حدیث از مشایخ خود و خطیب خوارزمی در مناقب و شیخ الاسلام حموینی در فرائد و دیلمی در فردوس و محمد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۵۸ کفایت الطالب و شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۱۴ ینابیع الموده و بسیاری از اکابر علماء خودتان از ابن عباس و جابر بن عبد اللّه انصاری روایت نموده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم گرفت بازوی علی علیه السّلام را و فرمود
----------
[۱]: ۱) من خانه حکمتم و علی در و باب آن خانه میباشد هر کس اراده دارد از حکمت من بهره بردارد برود در خانه علی«ع».
هذا امیر البررة و قاتل الکفرة منصور من نصره مخذول من خذله فمدّ بها صوته ثم قال انا مدینة العلم و علیّ بابها فمن اراد العلم فیات الباب [۱] .
و نیز شافعی آورده که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود انا مدینة العلم و علیّ بابها و انّ البیوت لا یدخلها الاّ من باب [۲] .
و صاحب مناقب فاخره از ابن عباس روایت نموده که رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود من شهرستان علمم و علی در آنست پس هر کس علم دین میخواهد باید از آن در درآید بعد از آن فرمود من شهرستان علمم و تو یا علی باب آن هستی دروغ گوید آن کسی که گمان نماید بمن میرسد بدون واسطۀ تو.
و ابن ابی الحدید در چند جای از شرح نهج البلاغه و ابو اسحاق ابراهیم بن سعد الدین محمّد حموینی در فرائد السمطین از ابن عباس-و أخطب الخطباء خوارزمی در مناقب از عمرو بن عاص-و امام الحرم احمد بن عبد اللّه شافعی در ذخایر العقبی-و امام احمد بن حنبل در مسند و میر سید علی همدانی در مودة القربی حتی ابن حجر متعصب در ص ۷۵ ضمن فصل دوم از باب ۹ حدیث نهم از چهل حدیثی که در فضایل علی علیه السّلام در صواعق محرقه آورده از بزاز و طبرانی در اوسط از جابر بن عبد اللّه و ابن عدی از عبد اللّه بن عمر و حاکم و ترمذی از علی علیه السّلام نقل نموده اند که رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود انا مدینة العلم و علیّ بابها فمن اراد العلم فلیأت الباب.
آنگاه در ذیل این حدیث گوید مردم قصیر الفکر مضطرب شدند در این حدیث و جماعتی گفتند این حدیث از موضوعات است (از قبیل ابن جوزی و نووی) ولی حاکم (صاحب مستدرک که قولش در نزد شما سندیت دارد) وقتی این حرفها را شنید گفت ان الحدیث صحیح-بدرستی که این حدیث صحیح است انتهی.
از این قبیل اخبار در کتب معتبرۀ شما بسیار رسیده که وقت مجلس بیش از
این اجازه نقل آنها را نمی دهد.
----------
[۱]: ۱) این (مرد علی بن أبی طالب) امیر و رئیس مردمان نیکوکار و قاتل کفار است نصرت یابد یاری کننده او و خوار میشود خوارکننده او بعد از آن صدای مبارک را بلند نمود و فرمود که من شهرستان علمم و علی دروازه آنست پس هر کس اراده دارد از علوم مخصوصه من بهره بردارد پس باید از آن در بیاید (که مراد علی بن ابی طالب باشد).
[۲]: ۲) من مدینه و شهرستان علم هستم و علی باب آن است و بر خانهها نمی شود داخل شد مگر از در آنها یعنی بعلوم مکنونۀ در شهرستان وجود من نخواهید رسید مگر بوسیله علی بن أبی طالب.
#شبهای_پیشاور
@zandahlm1357👈
آواز بیات ترک- استاد شجریان و مشکاتیان - کانال : شعر و موسیقی اصیل ایرانی.mp3
6.66M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
معاشران ز حریف شبانه یاد آرید
حقوق بندگی مخلصانه یاد آرید
به وقت سرخوشی از آه و ناله عشاق
به صوت و نغمه چنگ و چغانه یاد آرید
چو لطف باده کند جلوه در رخ ساقی
ز عاشقان به سرود و ترانه یاد آرید
چو در میان مراد آورید دست امید
ز عهد صحبت ما در میانه یاد آرید
سمند دولت اگر چند سرکشیده رود
ز همرهان به سر تازیانه یاد آرید
نمیخورید زمانی غم وفاداران
ز بیوفایی دور زمانه یاد آرید
به وجه مرحمت ای ساکنان صدر جلال
ز روی حافظ و این آستانه یاد آرید
#حافظ
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 @zandahlm1357👈
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#محبت_درمانی ۱۶ #محبت شاه کلیده ها...! اگه قراره کمالی از کمالات خدا رو در درونت تثبیت کنی؛ شرط اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محبت درمانی 17.mp3
9.51M
#محبت_درمانی ۱۷
👈 خودت باااش...
بدون هیچ ادا و نقش بازی کردنی...!
❤️سعی کن قلبت رو وسیـــع کنی
تا از جان و دلت به بقیه محبت کنی!
محبتی که از قلب میاد... به قلب دیگران میشینه😇
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 ظلم در آخرالزمان و ظهور #امام_زمان عج 🎙 استاد عالی @zandahlm1357👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کسانی که در مسیر یاری #امام_زمان عج میرسن به خستگی و میبُرّن؛ یعنی به نقطهی ترک چادر امام رسیدن!
🎙استاد شجاعی
استاد حیدری کاشانی
@zandahlm1357👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سعدی
كارم چو زلف يار پريشان و درهمست****پشتم به سان ابروي دلدار پرخمست
غم شربتي ز خون دلم نوش كرد و گفت****اين شادي كسي كه در اين دور خرمست
تنها دل منست گرفتار در غمان****يا خود در اين زمانه دل شادمان كمست
زين سان كه ميدهد دل من داد هر غمي****انصاف ملك عالم عشقش مسلمست
داني خيال روي تو در چشم من چه گفت****آيا چه جاست اين كه همه روزه با نمست
خواهي چو روز روشن داني تو حال من****از تيره شب بپرس كه او نيز محرمست
اي كاشكي ميان منستي و دلبرم****پيوندي اين چنين كه ميان من و غمست
@zandahlm1357👈
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيام ها: ۱- راهيابى به نور هدايت خداوند، با رفت و آمد به مساجد به دست مى آيد. «اللّه نور... يهدى ال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيام ها:
۱- كسانى كه تجارت آنان را غافل نكند، مردان بزرگى هستند. « (رجالٌ» با تنوين آمده كه علامت بزرگى و عظمت است)
۲- تلاش و اقتصاد منهاى ياد خدا، پوچ و بى ارزش است. « (لا تُلهيهم» به جاى «لاتمنعهم»، بيانگر آن است كه اگر به تجارت سرگرم واز نماز غافل شدى كار تو لهو، پوچ وبى ارزش است)
۳- تجارت و اقتصاد، لغزشگاه بزرگى است. «لا تُلهيهم تجارة»
۴- اگر ايمان و اراده ى قوى باشد، ابزار و وسائل اثرى ندارند. «لا تُلهيهم تجارة»
۵- بازار اسلامى، هنگام نماز بايد تعطيل شود. «لا تُلهيهم تجارة»
۶- حتّى كارهاى حلال و مباح نبايد انسان را از ياد خدا غافل كند، چه رسد به كارهاى مكروه و حرام. «لا تُلهيهم تجارة»
۷- ترك دنيا و تجارت، ارزش نيست، بلكه تجارت همراه با ياد خدا و نماز و زكات ارزش است. «لا تُلهيهم تجارة... عن ذكر اللّه و... » (مردان خدا براى زندگى مادّى خود تلاش مى كنند، ولى از آخرت غافل نيستند. )
۸ - ايمان به آخرت، دنيا را نزد انسان كوچك مى كند. «لا تُلهيهم... يخافون يوماً»
۹- با اين كه نماز ذكر خداست، ولى به خاطر اهميّت، جداگانه مطرح شده است. «ذكر اللّه و اقام الصلوة»
۱۰- نماز و زكات عِدل يكديگرند و كسانى استحقاق ستايش دارند كه اهل هر دو باشند. «اَقام الصّلوة و ايتاء الزّكاة»
۱۱- دنيا، شما را از آخرت غافل نكند. «يَخافون يوماً»
۱۲- صحنه هاى قيامت، چشمها را خاشع و دلها را منقلب مى سازد. «تَتقلّب فيه القلوب والابصار»
۱۳- در قيامت، معيارها عوض مى شود. (آنچه در دنيا در ديدهها و دلها جلوه مى كند، در آخرت به شكل ديگرى درمى آيد. آنچه امروز به سوى آن مى رويم، فردا از آن فرار خواهيم كرد). «تَتَقلّب فيه القلوب والابصار»
لِيَجْزِيَهُمُ اللَّهُ أَحْسَنَ مَا عَمِلُواْ وَيَزِيدَهُم مِّن فَضْلِهِ وَاللَّهُ يَرْزُقُ مَن يَشَآءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ (۳۸)
تا خداوند به آنان به نيكوتر از آنچه كرده اند پاداش بدهد واز فضل و رحمت خويش بر پاداششان بيفزايد و خداوند هر كس را بخواهد بدون حساب روزى مى دهد.
#تفسیر_سوره_نور
✍#محسن_قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعاے #الهیعظمالبلاء...🥀👆👆
#علیفانی
كفعمى در بلد الامين فرموده: اين دعاء حضرت صاحب الامر عَلَيْهِ السَّلام است كه تعليم فرمود آن را به شخصى كه محبوس بود، پس خلاص شد: اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَيْكَ الْمُشْتَكى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرينَ.
#امام_زمان(عج)🌼
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ | اعجاز علمی قرآن در مورد خبر دادن از شکل ابر ها و نحوه نزول باران
#دکتر_رفیعی
@zandahlm1357👈
جشن بزرگ "دختران مقاومت" همزمان با دهه کرامت و روز دختر، با حضور ۶ هزار دانش آموز دختر دهه هشتادی مشهدی امروز بیست و پنجم اردیبهشت ماه در سالن شهید بهشتی برگزار شد.
#خبر
@zandahlm1357