eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیش گفتار معتقدان به ادیان آسمانی، بر این باورند که پیامبران الهی هر چند از نظر جسمی مانند همه مردمند [۱]، امّا از نظر روحی و قدرت معنوی با دیگران تفاوت دارند و دارای ویژگیهایی اند [۲]، به دلیل چنین ویژگیهای معنوی و روحی بوده است که خداوند آنان را برگزیده و رسالت سنگین پیامبری و رهبری مردم را بر دوش اینان نهاده است. بدیهی است که پیامبران برای اینکه مردم به آنان اعتماد کنند و پیام و هدایت آنان را بپذیرند، باید دلایلی روشن داشته باشند تا اثبات کنند که آنان نه تنها افرادی معمولی نیستند، بلکه با پروردگار متعال، ارتباطی ناگسستنی دارند. در قرآن کریم آیات فراوانی را می‌توان یافت که از این ویژگی پیامبران و معجزات ایشان یاد کرده است که به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود: «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ [۳] » ما رسولان خویش را با نشانه‌ها - یعنی معجزات - فرستادیم. «وَ لَقَد أَرسَلنا مِن قَبلِکَ رُسُلاً إلی قَومِهِم فَجاءُوهُم بِالبَیِّناتِ [۴] » پیش از تو رسولانی، به سوی قومشان فرستادیم. پس آنها با نشانه‌ها - و معجزات - نزدشان آمدند. «ثُمَّ أرسَلنا مُوسی وَ أخاهُ هرُونَ بِایاتِنا وَ سُلطانٍ مُبِینٍ [۵] » پس موسی و برادرش هارون را با نشانه‌های خویش و حجّتی آشکار فرستادیم. در برخی از آیات قرآن کریم به نمونه‌هایی از نشانه‌ها و معجزات پیامبران پرداخته شده است. در سوره انبیاء درباره حضرت ابراهیم علیه السلام این گونه می‌خوانیم: «قالُوا حَرِّقُوهُ وَ انصُرُوا الِهَتَکُم إن کُنتُم فاعِلِینَ. قُلَنا یَا نَارُ کُونِی بَردا وَ سَلاما عَلی إبراهِیمَ [۱] ». گفتند: اگر کاری می‌کنید، او را بسوزانید و خدایانتان را یاری دهید. گفتیم: ای آتش، برای ابراهیم سرد و بی آسیب باش. حضرت ابراهیم علیه السلام به دست کفرپیشگان در آتش افکنده شد، ولی به خواست خدا آتش بدن او را نسوزاند و وی بی هیچ گزندی، از دل شعله‌های آتش بیرون آمد..... ---------- [۱]: کهف ۱۸، آیه ۱۱۰. [۲]: انعام ۶، آیه ۶۸. [۳]: حدید ۵۷، آیه ۲۵. [۴]: روم ۳۰، آیه ۴۷. [۵]: مؤمنون ۲۳، آیه ۴۵. [۱]: انبیاء ۲۱، آیه ۶۸ و ۶۹. ملکوت https://eitaa.com/zandahlm1357
پیش گفتار معتقدان به ادیان آسمانی، بر این باورند که پیامبران الهی هر چند از نظر جسمی مانند همه مردمند [۱]، امّا از نظر روحی و قدرت معنوی با دیگران تفاوت دارند و دارای ویژگیهایی اند [۲]، به دلیل چنین ویژگیهای معنوی و روحی بوده است که خداوند آنان را برگزیده و رسالت سنگین پیامبری و رهبری مردم را بر دوش اینان نهاده است. بدیهی است که پیامبران برای اینکه مردم به آنان اعتماد کنند و پیام و هدایت آنان را بپذیرند، باید دلایلی روشن داشته باشند تا اثبات کنند که آنان نه تنها افرادی معمولی نیستند، بلکه با پروردگار متعال، ارتباطی ناگسستنی دارند. در قرآن کریم آیات فراوانی را می‌توان یافت که از این ویژگی پیامبران و معجزات ایشان یاد کرده است که به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود: «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ [۳] » ما رسولان خویش را با نشانه‌ها - یعنی معجزات - فرستادیم. «وَ لَقَد أَرسَلنا مِن قَبلِکَ رُسُلاً إلی قَومِهِم فَجاءُوهُم بِالبَیِّناتِ [۴] » پیش از تو رسولانی، به سوی قومشان فرستادیم. پس آنها با نشانه‌ها - و معجزات - نزدشان آمدند. «ثُمَّ أرسَلنا مُوسی وَ أخاهُ هرُونَ بِایاتِنا وَ سُلطانٍ مُبِینٍ [۵] » پس موسی و برادرش هارون را با نشانه‌های خویش و حجّتی آشکار فرستادیم. در برخی از آیات قرآن کریم به نمونه‌هایی از نشانه‌ها و معجزات پیامبران پرداخته شده است. در سوره انبیاء درباره حضرت ابراهیم علیه السلام این گونه می‌خوانیم: «قالُوا حَرِّقُوهُ وَ انصُرُوا الِهَتَکُم إن کُنتُم فاعِلِینَ. قُلَنا یَا نَارُ کُونِی بَردا وَ سَلاما عَلی إبراهِیمَ [۱] ». گفتند: اگر کاری می‌کنید، او را بسوزانید و خدایانتان را یاری دهید. گفتیم: ای آتش، برای ابراهیم سرد و بی آسیب باش. حضرت ابراهیم علیه السلام به دست کفرپیشگان در آتش افکنده شد، ولی به خواست خدا آتش بدن او را نسوزاند و وی بی هیچ گزندی، از دل شعله‌های آتش بیرون آمد..... ---------- [۱]: کهف ۱۸، آیه ۱۱۰. [۲]: انعام ۶، آیه ۶۸. [۳]: حدید ۵۷، آیه ۲۵. [۴]: روم ۳۰، آیه ۴۷. [۵]: مؤمنون ۲۳، آیه ۴۵. [۱]: انبیاء ۲۱، آیه ۶۸ و ۶۹. ملکوت https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 آیا بعد از حکومت امام زمان، حکومت امام تا قیامت پابرجاست یا به شهادت می رسند یا رحلت میکنند، اگر به شهادت می رسند توسط چه کسی؟ و بعدش آیا رجعت رخ میده یا افراد دیگه می آیند؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔹در بحث شهادت امام ‌زمان (عج) اکثر اساتید (همه تقریبا) مرکز تخصصی مهدویت نظرشان بر مرگ طبیعی امام زمان هست. حالا آنهایی هم که شهادت را قبول دارند، اشکال ندارد اختلاف نظر هست ولی معلوم نیست به دست چه کسی به شهادت می رسد. ولی هر چند گفتم نظر ما مرگ طبیعی است. 👌🏻بعد از مرگ امام زمان، یا رحلت، یا شهادت ایشان هم امام حسین (ع) رجعت می کند. یعنی اینطور نیست که بعد از امام زمان قیامت بشود امام حسین رجعت می کنند و ایشان حکومت می کنند. حالا اینکه آیا بقیه ائمه هم حکومت می کنند یانه.. این دیگر چیزی نیست که قطعی اظهار نظر بکنیم. ولی راجع به حضرت علی (ع) و پیامبر (ص) بعضی ها گفتند حکومت می کنند. می گویم اینها جزئیات است و در جزئیات نمی شود خیلی دقیق نظر داد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اشک های ناتمام بانوی مسیحی لبنانی برای شهید سلیمانی؛ مسیحی که دیوارهای منزلش منقش به تصاویر سردار دلهاست! 💢 زینه کَرَم بانوی مسیحی و عضو حزب سیاسی "الحرّ " لبنان: به ترامپ پست فطرت می گویم قاسم سلیمانی در جان و روح همه ما مسیحیان است؛ قاسم سلیمانی اسطوره ای است که هرگز نمی میرد و نخواهد مرد.
روایت 141 کتاب جهاد.mp3
6.83M
✨✨ 📚 🎧👆 ✨ جلسه ۲۱ ✨موضوع: به خداوند. خدا نزد گمان بنده است. راه جلب رحمت الهی چیست؟ 🔊 : 📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ (ره) ✨ ✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏 ═══✼🍃🌹🍃✼══ 🔲
عشق یکی از مورخان پس از بیان داستان عده ای که از شدت عشق هلاک شده بودند، می‌گوید: وقتی محبت عاشقان به لیلی و سلمی عقل آنان را از بین برد. چه می‌شود اگر آنها عاشق عالم اعلی باشند. اذا کان حبّ الهائمین من الوری بلیلی و سلمی یسلب اللب والعقلا فماذا عسی ان یصنع الهائم الذی سری قلبه شوقا الی العالم الاعلی شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۴- خاشعانه خشوع، آن توجّه قلبی به پروردگار و داشتن حالتی است که مناسب با عظمت خداوند است. پرستش خدا باید همراه با قلبی سرشار از احساس عظمت خدا و کوچکی و نیاز در مقابل او باشد. قرآن، در وصف مؤمنان رستگار، «خشوع در نماز» را بیان می‌کند: «الَّذِینَ هُمْ فِی صَلَاتِهِمْ خَشِعُونَ» [۱] این خشوع قلبی، باید سراسر وجود اهل عبادت را فرا بگیرد. راه بدست آوردن آن، اینست که نمازگزار، چنان عبادت کند که گویا خدا را می‌بیند و ذلت و کوچکی خویش را در برابر قدرت و عظمت او حسّ کند. در حدیث است: «اُعْبُدُاللَّهَ کَاَنَّکَ تَراه» [۲] خدا را چنان عبادت کن که گویا او را می‌بینی. در حدیث دیگر است: «فَصَلِّها لِوَقتِها صَلاةَ مُوَدِع» [۳] نماز را در وقتش چنان بخوان، که گویا آخرین نماز توست و تو از نماز و دنیا خداحافظی می‌کنی. ۵ - مخفیانه انسان، مصون از دام‌های شیطان نیست و عبادت‌های عابد، چه بسا با عُجب و ریا و خودنمایی تباه می‌شود. راه غلبه بر این آفت، عبادت‌های پنهانی است. رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمود: «اَعْظَمُ الْعِبادَةِ اَجْراً اَخْفاها» [۴] ---------- [۱]: ۲۵) مؤمنون، آیه ۳. [۲]: ۲۶) مصباح الشریعه، ص ۸. [۳]: ۲۷) بحارالانوار، ج ۸۴، ص ۲۲۳. [۴]: ۲۸) بحارالانوار، ج ۷۰، ص ۲۵۱. ۷- آفات عبادت پرتوی از اسرار نماز » آفات عبادت شیطان، این دشمن قسم خورده و دیرینه انسان، که همواره در کمین انسان است تا عبادت هایش را تباه و بی نتیجه سازد، از این راه‌ها برای فاسد کردن و باطل نمودن عبادات ما وارد می‌شود: ۱- ریا کسی که نه برای خدا، بلکه برای جلب نظر مردم یا رسیدن به موقعیّت و شهرت، عبادت می‌کند، او گرفتار دام شیطان است و عباداتش به هدر می‌رود. این اخلال در عبادت، توسّط شیطان حتّی گاهی پیش از عمل هم، در نیّت پدید می‌آید و از «قصد قربت» باز می‌دارد. پاداش عبادتی بیشتر است که مخفی تر باشد. البته این در مواردی است که خود اسلام، دستور به عبادت‌های علنی (مثل نماز جماعت و جمعه و حجّ) نداده باشد، چرا که نماز جماعت در مسجد، برتر از نماز فرادی در خانه است. عبادت مخفیانه بسیاری اوقات، جلوی ریا و تباه شدن عبادت را می‌گیرد. قرائتی✍ https://eitaa.com/zandahlm1357
🔰اهمیت نماز از زبان پیامبر ✍️پیامبر اکرم (ص)می فرمایند: هيچ مؤمنى نيست كه به نماز ايستد، مگر آن كه در فاصله بين او تا عرش، نيكى بر او فرو ريزد و فرشته‌اى بر وى گماشته شود كه آواز دهد: اى فرزند آدم! اگر بدانى از نمازت چه بهره‌اى مى‌برى و با چه كسى راز و نياز مى‌كنى هرگز خسته و روی گردان نمى‌شدى. 📚بحار الأنوار 🔸عارف کبیر آیت الله قاضی: بهترین وسیله برای رسیدن به مراتب عالیه معنویت، نماز اول وقت است. هرکس نمازهایش را اول وقت بخواند اگر به کمالات نرسید من را لعن کند.
.......: فصل سوم در بیان خشوع است یکى از امورى که از براى سالک در جمیع عبادات خصوصاً نماز که سرآمد همه عبادات اسـت و مقام جامعیت دارد لازم است، خشوع است . و حقیقت آن عبارت است از خضوع تام ممـزوج بـا حبیا خوف . و آن حاصل شود از ادراك عظمت و سطوت و هیبت جمـال و جـلال . و تفـصیل این اجمال آن است که قلوب اهل سلوك به حسب جبلّت و فطرت مختلف است : پارهاى از قلوب عشقى و از مظاهر جمالند و به حسب فطرت متوجه به جمال محبوب هـستند؛ و چون در سلوك ادراك ظلّ جمیل یا مشاهده اصل جمال کنند، عظمت مختفیه در سرّ جمال آنها را محو کند و از خود بى خود نماید . چون در هر جمـالى جلالـى مختفـى و در هـر جلالـى جمالى مستور است، چنانچه اشاره به این ممکن است فرموده باشد حـضرت مـولى العـارفین و امیر المؤمنین و السالکین صلوات اللَّه علیه و على آله اجمعین آنجـا کـه فرمایـد : سـبحانَ مـن ( اتَّسعت رحمتُه لاولیائه فى شدةِ نقْمته و اشْتَدت نقْمتُـه لاعدائه فـى سـعۀِ رحمتـه 32 .(پـس، هیبت و عظمت و سطوت جمال آنها را فرو گیرد و حالت خشوع در مقابل جمال محبوب بـراى آنها دست دهد . و این حالت در اوائل امر موجب تزلزل قلب و اضطراب شود، و پـس از تمکـینْ حالت انس رخ دهد و وحشت و اضطراب حاصل از عظمت و سطوت مبـدل بـه أنـس و سـکینه شود و حالت طمأنینه دست دهد؛ چنانچه حالت قلب خلیل الرحمن علیه السلام چنین بوده . و پاره اى از قلوب خوف ى و از مظاهر جلالند . آنها همیشه ادراك عظمت و کبریا و جلال کننـد و خشوع آنها خوفى باشد؛ و تجلّیات اسماء قهریه و جلالیه بر قلوب آنهـا شـود؛ چنانچـه حـضرت یحیى على نبینا و آله و علیه السلام چنین بوده . پس، خـشوع گـاهى ممـزوج بـا حـب اسـت و گاهى ممزوج با خوف و وحشت است، گرچه در هر حبى وحشتى و در هر خوفى حبى است و مراتب خشوع به حسب مراتب ادراك عظمت و جلال و حسن و جمال اسـت . و چـون امثـال ماها با این حال از نور مشاهدات محرومیم، ناچار باید در صدد تحصیل خشوع از طریق علـم یـا ایمان برآییم . قال تعالى : قَدافْلَح الْمؤْمنُ ( ونَ الَّذین هم فى صلاتهِم خاشعون 33 .(خشوع در نمـاز را از حدود و علائم ایمان قرار داده؛ پس، هر کس در نماز خاشع نباشد، به حـسب فرمـوده ذات مقدس حق از زمره اهل ایمان خارج است . و نمازهاى ماها که مشفوع با خشوع نیست از نقصان ایمان یا فقدان آن است . و چون اعتقاد و علم غیر از ایمان است، از این جهت این علمى که بـه حق و اسماء و صفات او و سایر معارف الهیه در ما پیدا مى شود غیر از ایمان اسـت . شـیطان بـه شهادت ذات مقدس حق علم به مبدأ و معاد دارد، مع ذلـک کـافر اسـت - خَلَقْتَنـى مـنْ نـارٍ و ( خَلَقْتَه منْ طـین 34 (گویـد، پـس حـق تعـالى و خالقیـت او را مقـرّ اسـت؛ انْظرْنـى الـى یـومِ ( یبعثُون 35 (گوید، پس معاد را معتقد است؛ علم به کتب و رسل و ملائکه دارد، بـا ایـن وصـف خداوند او را کافر خطاب کرده و از زمره مؤمنین خارج فرموده . پس، اهل علم و ایمان از هم ممتازند : هر اهل علمى اهل ایمان نیست. پس، باید پس از سـلوك علمى خود را در سلک مؤمنین داخل کند و عظمت و جلال و بهاء و جمال حق جلـت عظمتـه را به قلب برساند تا قلب خاشع شود، و الّا مجرد علم خـشوع نمـى آورد؛ چنانچـه مـى بینیـد در خودتان که با اعتقاد به مبدأ و معاد و اعتقاد به عظمت و جلال حقّ قلب شما خاشع نیست . و اما قول خداى تعالى : ( ا لَم یاْنِ للَّذینَ آمنُوا انْ تَخْشَع قُلوبه لذکْرِ اللَّه وما نَزَلَ منَ الْحق 36 ( شاید ایمان صورى، که همان اعتقاد بما جاء به النّبی صلّى اللَّه علیه است، مقـصود باشـد، و الّـا ایمان حقیقى ملا زم با یک مرتبه از خشوع است؛ یا آن کـه خـشوع در آیـه شـریفه خـشوع بـه مراتب کامله باشد؛ چنانچه عالم را گاهى اطلاق کنند بر کسى کـه از حـد علـم بـه حـد ایمـان رسیده باشد؛ و محتمل است در آیه شریفه انَّما یخْشَى اللَّه منْ عباده الْعلَماء (37 (اشاره به آنهـا باشد و. در لسان کتاب و سنّت علم و ایمان و اسلام به مراتب مختلفه اطلاق شده و بیان آنها از وظیفه این اوراق خارج است . بالجمله، سالک طریق آخرت - خصوصاً با قدم معراج صلاتى - لازم است قلب خود را با نور علـم و ایمان خاشع کند و این رقیقه الهیه و بارقه رحمانیه را در قلب هر اندازه ممکن است مـتمکّن نماید بلکه بتواند در تمام نماز حفظ این حالت را بنماید . و حالت تمکّـن و اسـتقرار در اول امـر گرچه براى امثال ماها قدرى صعب و مشکل است ولى با قدرى ممارست و ارتیاض قلـب امـرى است بسى ممکن . عزیزم، تحصیل کمال و زاد آخرت طلب و جدیت مى خواهـد و هـر چـه مطلـوب بزرگتـر باشـد جدیت در راه آن سزاوارتر است؛ البته معراج قرب الهى و مقام تقرّب جوار رب العزة با این حـال سستى و فتور و سهل انگارى دست ندهد؛ مردانه باید قیام کرد تا به مطلـوب رسـی
د . شـما کـه ایمان به آخرت دارید و آن نشئه را نسبت به این نشئه ط رف قیاس نمـى دانیـد، چـه در جانـب سعادت و کمال یا در جانب شقاوت و وبال، چه که آن نشئه عالم ابدى دائمى است که مـوت و فنا ناپذیر است، سعیدش در راحت و عزّت و نعمت همیشه ایست آن هم راحتى که در این عالم شبیه ندارد، عزّت و سلطنتى الهى که در این نشئه نظیر ندارد، نعمته ایى که در متخیلـه کـسى خطور ننموده است، و همین طور در جانب شقاوت آن که عذاب و نقمت و وبالش در این عـالم نظیر و مثل ندارد، و راه وصول به سعادت اطاعت رب العزّة است، و در بـین اطاعـات و عبـادات هیچ یک به مرتبه این نماز که معجونى است جامع الهى که متکفّل سعادت بشر است و قبـولى آن موجب قبولى جمیع اعمال است نمى باشد، پس بایـد در طلـب آن جـدیت تـام نماییـد و از کوشش مضایقه نکنید و در راه آن تحمل مشاقّ نمایید، با آنکـه مـشقّت هـم نـدارد بلکـه اگـر چندى مواظبت کنید و انس قلبى حاصل شود، در همین عالم از مناجات با حق لذّتها مـى بریـد که با هیچ یک از لذّات این عالم طرف نسبت نیست؛ چنانچه از مطالعه احوال اهـل مناجـات بـا حق این مطلب روشن شود . بالجمله، خلاصه مذاکره ما در این فصل آن است که پس از آن که عظمت و جمال و جلال حق را انسان به برهان یا بیان انبیاء علیهم السلام فهمید، قلب را متذکّر آ ن باید نمود، و کم کـم بـا تذکّر و توجه قلبى و مداومت به ذکر عظمت و جلال حقّ خشوع را در قلب وارد بایـد نمـود تـا نتیجه مطلوبه حاصل آید . و در هر حال سالک نباید قناعت کند به آن مقامى که دارد، کـه هـر مقام براى امثال ماها حاصل شود در بازار اهل معرفت به پشیزى نیرزد و در سوق اصحاب قلوب با خردلى مقابله نکند . سالک باید در جمیع حالات متذکّر نقص و معایب خود باشد شاید راهـى به سعادت از این طریق باز شود. و الحمد للَّه الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357