eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.7هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: بامداد خونین خدا انتخاب می‌کند. گلچین می‌کند. عده ای را مشغول و بعضی‌ها را برای خود می‌برد. این دفعه هم یک توپ، چند قدم آن طرفتر، شاید ۲۰ متر پایین تر. دو گل، دو دلاور، دو علمدار، شاید در آخرین لحظه‌ها هر دو به یکدیگر گفتند که می‌خواهیم شهید شویم. می‌خندیدند. مثل همیشه. حاج رحیم تعریف می‌کرد و حاجی (مسئول گردان) لبخند می‌زد. هر چه بود از آسمان آمد. حاجی می‌گفت: «حتی وقتی این گلوله‌ها را در کشورهای کفر می‌سازند، نام هر شهید به روی آن تکه ترکش از جانب خدا نوشته می‌شود و مأموریت می‌یابد که بیاید و بیاید و در محل معین و در ساعت مقرر و به قسمت خاصی از بدن تو بخورد. همه چیز دست خداست... » حالا گلوله ی حاجی هم شلیک شد. گلوله ی هر دو یکی بود. نام هر دو بر یک گلوله نوشته شده بود. سرعت باد و برق هم بی فایده است. افتاده اند. غرقه به خون. رفته اند. شهید شده اند. جسمشان باقی است. روحشان متعالی. در آغوش پیامبرند. دست در دست امیرمؤمنان پشت سر فاطمه زهرا می‌روند. جوانان اهل بهشت به آنها خوش آمد می‌گویند. صبحی خونین. هیچ کس نمی داند. نه فرمانده لشکر، نه نیروهای گردان. نه [صفحه ۲۰۸] مادر و پدر و نه عیال و فرزند. آنها به سعادت رسیده اند ولی هنوز هیچ کس از سعادتمند شدن آنها اطلاع ندارد. خوشا به حال آنها. با هم آمدیم ولی باید بدون آنها برگردیم. پیکرشان را در پتو قرار می‌دهیم و پشت تویوتا می‌گذاریم. نمی دانم چرا گریه‌ام نمی گیرد. خون را از سر و صورتشان پاک و دستها و پاهایشان را مرتب می‌کنم. حاجی شهید شده. حاج رحیم شهید شده. یا علی. چه کنیم؟ کجا برویم؟ ماشین با یک حرکت از جا در آمد و مأموریتشان پایان یافت. گویی به ماشین هم اجازه نداده بودند بالا بیاید تا زمان و مکان منظم بماند. خبر شهادت حاجی اشک فرمانده لشکر را جاری کرد. گریست، با صدای بلند، اما نه طولانی. یک مجلس ترحیم چند دقیقه ای. کربلا رفتن خون می‌خواهد. نمی توان به خاطر از دست رفتن حاجی ها، کار را متوقف ساخت. جنگ خیلی جدی است. حاجی هم آمده بود تا جنگ کند. پس باید راه او را ادامه بدهیم. تا کنون هزاران شهید، فدایی راه اباعبدالله الحسین شده اند، ولی هیچ گاه عملیات متوقف نشده، بلکه انگیزه‌ها جزم تر و اراده‌ها راسختر شده. صدها نفر مثل حاجی و بالاتر از حاجی از میان فرماندهان به خیل عظیم شهدا پیوسته اند، ولی هر بار، علمداری، علم افتاده را برداشته و راه را ادامه داده است. حاجی هم باید شهید شود، ما هم باید شهید شویم. این میدان خون می‌خواهد. این راه خونین است. راه سرخ سردارهاست. سربداران متحیر این راههایند. معاون لشکر، مسئولیت حاجی را در گردان به عهده می‌گیرد و قرار می‌شود ما برویم و بچه‌ها را برای انجام عملیات آماده سازیم. اینجا کسی دنبال مقام نیست. حرفهای دنیوی، بچگانه است. معاون لشکر می‌تواند یک فرمانده گردان و یا حتی یک رزمنده ی عادی باشد. آنچنان که شهید همت در آزادسازی خرمشهر، خودش آرپی جی شلیک می‌کرد. اینجا سرزمین عشق است. هیچ کس برای مقام و پست نیامده است و بالاترین امر، انجام تکلیف است. باید این گردان به روی آن تپه برود. یک فرمانده می‌خواهد. خیلی راحت است. کسی که سابقه و تقوای بیشتری دارد، فرمانده است. معاون دوم لشکر، عارف، عاشق، وارسته، فدایی، با سابقه، رزمنده، بسیجی و... زودتر از ما، خبر شهادت حاجی به گردان رسیده است. حزن و اندوه تمام گردان را فرا گرفته و هیچ کس حاضر نیست این واقعیت را به طور کامل قبول کند. اما با رسیدن ما به محوطه ی گردان، همه چیز حقیقت می‌یابد. ما هم تازه متوجه این فقدان شده ایم. گریه می‌کنیم. گریه مان می‌اندازند. عده ای شیون می‌کنند. ماتم می‌گیرند. بر روی زمین نمناک می‌نشینند و زانوی غم در بغل می‌گیرند. وضع عجیبی است. همه به حاجی فکر می‌کنند. شرح ماجرا، داغها را عمیقتر می‌کند. گریه‌ها بلندتر می‌شود. گریه بر شهید ثواب دارد. حالا یک نفر باید جریان را به دست گیرد و روحیه‌ها را برگرداند. هنوز نیروها از مأموریت جدید اطلاع ندارند. شاید فکر می‌کنند باید همراه با پیکر پاک فرمانده ی محبوب گردانشان به تهران بروند و در شهادت او سینه بزنند. یک نفر باید بچه‌ها را متوجه وضعیت بکند. روحانی گردان! چند جمله از سوی او کارسازتر از ساعتها صحبت از جانب فرماندهان است. او می‌داند چه بگوید؟ چگونه بگوید؟ خدا هم کمکش می‌کند. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
شهادت را به تماشاچی‌ها نمی‌دهند! اگر که عاشقِ شهادتی اول باید سرباز خوبی باشی خوب مبارزه کنی و حتی تو این راه مجروح بشی اما هیچ‌وقت کم نیاری.
خمول یکی از سلاطین بنی اسرائیل خانه ای وسیع و مزینی ساخت. سپس پرسید عیب آن کجاست؟ کسی عیبی در آن نیافت جز سه نفر، گفتند: دو عیب دارد، اول اینکه ویران می‌شود. دوم آنکه صاحبش می‌میرد. سلطان گفت: خانه ای هست که این دو عیب در آن نباشد؟ گفتند: خانه آخرت. سلطان ترک حکومت کرد و مدتی با آنان به عبادت شد و سپس از آنان خداحافظی کرد. عابدان گفتند: از ما بدی دیدید که ما را ترک می‌کنی؟ سلطان گفت: نه، شما مرا می‌شناسید و با آن سابقه مرا احترام می‌گذارید، سوی کسی روم که مرا نشناسد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۲۳- نمازهای مردود پرتوی از اسرار نماز » نمازهای مردود گفتیم که ممکن است عملی صحیح باشد ولی مورد قبول قرار نگیرد، مثل جنس بی مشتری. در احادیث، نماز برخی از افراد را فاقد ارزش و مردود به حساب آورده اند، که به چند نمونه اشاره می‌شود: ۱- بی تفاوت ها امام صادق علیه السلام فرمود: نماز کسانی که نسبت به برهنگان و آوارگان جامعه بی تفاوتند، قبول نیست. (۱۷۸) ۲- حرام خواران پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود: نماز حرام خواران، مثل بنای ساختمان بر ریگ است. «الصَّلاةُ مَعَ اَکْلِ الْحَرامِ کَالبِناءِ عَلَی الرَّملِ» (۱۷۹) ۳- بی تعهدان در خانه به که توجّه می‌کنی؟ آیا پروردگار غیر از من سراغ داری؟ آیا مراقبی جز من در کار است؟ آیا به بخشنده ای غیر از من دل بسته ای؟ بخشنده ترین کس منم... اگر توجّه به من داشته باشی، من و فرشتگانم به تو توجّه داریم... رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمود: نماز زنی که از درآمد شوهر بهره مند می‌شود ولی به مسئولیت الهی خود عمل نمی کند، پذیرفته نیست. [۱] ۴- تارکان زکات در قرآن در اکثر موارد، پرداخت زکات را در کنار بر پا داشتن نماز آورده، و در احادیث بسیاری آمده که نماز آنانکه زکاتِ مال خویش را نمی دهند، پذیرفته نمی شود. [۲] روزی رسول خدا صلی الله علیه وآله وارد مسجد شد و نه نفر را به جرم اینکه زکات نمی دادند، از مسجد بیرون کرد، سپس اقامه نماز نمود. آری، رابطه با خدا باید در کنار رابطه با محرومان جامعه باشد. ۵ - افراد لاابالی نماز کسی که اهل تقوا نیست، یا رکوع و سجودش را در نماز به طور مطلوب انجام نمی دهد، پذیرفته نیست. [۳] ۶- حاقن و حاقب حاقن و حاقب، یعنی کسی که بول و غائط خود را نگاه می‌دارد و بدینوسیله به خود فشار آورده و دچار ضررهای جسمی می‌شود. این کار، علاوه بر زیان برای سلامتی، در نماز هم موجب عدم تمرکز فکر می‌شود و حضور قلب را از بین می‌برد. امام صادق علیه السلام فرمود: نماز چنین کسانی قبول نمی شود. [۴] ۷- پیش نماز غیر محبوب گاهی در مسجدی، ممکن است مردم به پیش نمازی علاقه نداشته باشند و او را قبول نکنند ولی او بخاطر حفظ خود، حاضر نباشد مسجد یا پایگاه خود را رها کند. طبیعی است که چنین موردی، موجب بروز برخورد و خلوت شدن نماز جماعت می‌شود. در روایات، نماز جماعت چنین کسانی مردود شمرده شده است. [۵] ---------- [۱]: ۱۸۰) نهج الفصاحه، جمله ۵۴. [۲]: ۱۸۱) بحارالانوار، ج ۸۴، ص ۳۱۷. [۳]: ۱۸۲) بحارالانوار، ج ۸۴، ص ۲۵۳ و ۲۵۸. [۴]: ۱۸۳) محجة البیضاء، ج ۱، ص ۳۵۴. [۵]: ۱۸۴) بحارالانوار، ج ۸۴، ص ۳۱۷. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
16.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 -کوتاه 🌐موضوع :اگه خدا براتون مهمه با بی نماز ازدواج نکنید! 🎙حجه الاسلام محمد رضا 👌 هرکس با مثل خودش ازدواج میکنه / س نور
16.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 -کوتاه 🌐موضوع :چگونه از یقینم به خدا و آخرت مراقبت کنم؟ ✅ چرا جوانی که تا پارسال میومد هیات نماز رو گذاشته کنار؟! 🎙حجه الاسلام محمد رضا
.......: تنبیه عرفانى بدان که از براى شهادت مراتب ى است که ما بـه بعـض مراتـب آن اکتفـا مـى کنـیم بـه حـسب مناسبت این اوراق . اول، شهادت قولیه است . و آن معلوم است . و این شهادت قولیه اگر مـشفوع بـا شـهادت قلبیـه نشود، و لو به بعض مراتب نازله آن، شهادت نخواهد بود، بلکه خدعه و نفاق خواهد بود؛ چنانچه در باب تکبیر از حضرت صادق حدیث شد(197 .( دوم، شهادت فعلیه است . و آن چنان است که انسان به حسب عملهاى جوارحى شـهادت دهـد؛ مثلًا، در طرز اعمال و جریان افعال خود حقیقت لا مؤَثِّرَ فـى الوجـود الَّـا اللَّـه را داخـل کنـد؛ و چنانچه لازمه شهادت قولیه اش آن است که کسى را مؤثّر نداند ، نقشه اعمالش نیز چنان باشـد؛ پس، دست احتیاج خود را جز در محضر مقدس حق جلّ و علا دراز نکند و چشم امید خـود را به موجودى از موجودات باز ننماید، و پیش بندگان ضعیف اظهار غنا و استغنا کند و از ضـعف و ذلت و عجز کناره گیرد . و این مطلب در احادیث شریفه بسیار است؛ چنا نچـه در روایـت کـافى شریف است که عزّ مؤمن استغناء اوست از مردم .(198 (و اظهار نعمت و غنى نمودن خود یکـى از مستحبات شرعیه است و طلب حوائج از مردم از مکروهات است . بالجمله، انسان بایـد لطیفـه الهیه لا مؤثّرَ فى الْوجود الَّا اللَّه را در مملکت ظاهر خود اجرا کن . د سوم، شهادت قلبیه است . و آن سرچشمه شهادات افعالیه و اقوالیه است؛ و تـا آن نباشـد، اینهـا صورت نگیرد و حقیقت پیدا نکند . و آن، چنان است که توحید فعلى حق در قلب تجلّى کنـد قلب به سرّ باطنى خود دریابد حقیقت این لطیفه را و از دیگر موجودات منقطع و منفصل شود . و عمده اخبارى که از اهل بیت عصمت راجع به ترك طمع از دست مردم و یـأس از بنـدگان و ثقه و اعتماد به خداى تبارك و تعالى وارد شده، راجع به این مقام است . عن الکافی باسناده عن على بن الحسین علیهما السلام، قال : رایت الخَیرَ کُلَّه قَد اجتَمع فى قَطْعِ الطَّمعِ عما فى أَیدىِ النّاسِ؛ و من لَم یرْج النّاس فى شَى ء و رد امرَه الى اللَّه تَعـالى فـى جمیـعِ (ء امورِه ،استَجاب اللَّه تَعالى لَه فى کُلِّ شَى 199 .(و از این قبیل احادیث بسیار است . چهارم، شهادت ذاتیه است؛ و مقصود شهادت وجودیه است . و آن در کمل اولیاء تحقـق یابـد و . در نظر اولیاء در جمیع موجودات به یک معنى این شهادت هست . و شاید آیه شریفه شَهِد اللَّـه انّه لا اله الّا هو و الْملائکۀُ و اولوا الْعلْم . اشاره به شهادت ذاتیه باشد؛ زیرا که حق تعـالى در مقـام احدیت جمع شهادت ذا تیه به وحدانیت خود دهد، زیرا که صرف وجود احدیت ذاتیـه دارد و در طلوع یوم القیمۀ ظهور به وحدانیت تامه کند . و این احدیت اول در مرآت جمع، و پس از آن در مرآت تفصیل ظهور کند؛ و لهذا فرموده : و الملائکَۀُ و اولُوا الْعلْم . و در اینجـا مقامـاتى از معـارف است که از عهده این اوراق خارج است . وصل: عن محمد بن مسعود العیاشى فى تفسیره عن عبد الصمد بن بشیر، قال : ذُکـرَ عنـد ابـى عبد اللَّه بدء الْاذانِ الى ان قال : انَّ رسولَ اللَّه صلّى اللَّه علَیه آله کانَ نائماً فى ظلِّ الْکَعبۀِ؛ فاتَاه جبرَئیلُ، و معه طاس فیه ماء منَ الْجنَّۀِ؛ فَایقَظَه و امرَه انْ یغْتَسلَ بِه . ثُم وضع فى محمل لَه الْف الْف لَونٍ منْ نورٍ؛ ثُمصعد بِه حتَّى انْتَهى الى ابوابِ السماء. فَلَما راتْه الْملائکَۀُ، نَفَـرَت عـنْ ابـ واب السماء و قالَت: الهینِ: اله فىِ الْارضِ واله فىِ السماء . فَامرَ اللَّه جبرَئیلَ، فَقالَ : اللَّه اکْبرُ، اللَّه اکْبرُ . فَتَراجعت الْملائکۀُ نَحو ابوابِ السماء؛ فَفُتحت الْبـاب ،فَـدخَلَ حتَّـى انْتَهـى الـى الـسماء ا لثّانیـۀِ؛ فَنَفَرَت الْملائکَۀُ عنْ ابوابِ الَّسماء ،فَقالَ : اشْهد انْ لا الَه الَّا اللَّه، اشْهد انْ لا الَه الَّا اللَّـه فَتَراجعـت الْملائکۀ، و علمت انّه مخْلوقُ؛ ثُم فُتح الْباب ،فَدخَل ... ( الحدیث 200(و در حدیث علل نیز ق ریب ( به این مضمون وارد است 201 .(و از این حدیثها معلوم شود که شهادت به الوهیت موجب فتح ابواب سماء و خرق حجاب است، و باعث اجتماع ملائکۀ اللَّـه مـى باشـد . و ایـن حجـاب کـه بـه واسطه شهادت به الوهیت و قصر آن در ذات مقدس خرق مى شـود، از حجـب غلیظـه ظلمانیـه است که ت ا سالک در آن حجاب است، راهى به حضور محضر نـدارد؛ و تـا فـتح ایـن بـاب بـر او نشده، طریقى بر سلوك نخواهد داشت . و آن، حجاب کثرت افعالى اسـت، و وقـوع در احتجـابِ تکثیرى است که نتیجه آن رؤیـت فاعلیـت و مؤثّریت موجـودات اسـت، کـه ثمـره آن رؤیـت استقلال آنها است فدر فاعلیت، و تفویض محال و شرك اعظم است؛ چنانچه نتیجه شـهادت بـه الوهیت و حصر آن در حق تعالى، توحید افعـالى و افنـاء کثـرات در فعـل حـق و نفـى تـأثیر و فاعلیت از غیر و طرد استقلال از غیر حق تعالى است؛ و از این جهت ملک
وتیین از حجاب کثرت اله فىِ السماءو الهفىِ الْارضِ بیرون آمدند به واسطه این شهادت؛ و از نفور و تفرقه بـه انـس و اجتماع برگشتند و فتح ابواب آسمان گردید . پس، سالک نیز باید با این شـهادت خـرق حجـاب ظلمانى خویش نماید و ابواب آسمان را به روى خود مفتوح کند، و از حجـاب بـزرگ اسـتقلال قدمى بردارد تا راه عروج به معراج قرب نزدیک شود . و این حقیقت با لقلقه لسان و ذکـر قـولى حاصل نشود؛ و از این جهت، عبادات ما از حد صورت و دنیـا تجـاوز نکنـد و فـتح بـاب و رفـع حجاب به روى ما نکند الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌💠 نژادپرست آدم‌کش 🔻رفتار یک ایتالیایی با یک سیاه پوست معلول اصالتاً نیجریه ای را ببینید.😔 🔻 شهروندان ایتالیایی صرفاً ناظر کشته شدن او به دست این سفیدپوست نژادپرست بوده‌اند.😞 🌐 https://www.bbc.com/news/world-62361744
🌼 یکی از سوالهایی که زیاد پرسیده میشه اینه که چرا با نماز ها فقیرند بی نمازها پولدار؟ 🌼 به این سوال سه تا جواب بدم. 1⃣ این قاعده عمومیت نداره. امام سجاد اهل نماز بود ثروتمند هم بود. 🔹 بیش از هزار برده خرید و در راه خدا آزاد کرد ؛ در حالی که قیمت برده خیلی زیاد بود. 🔹 ۴۰۰خانواده فقیر رو اداره می کرد، غذا و خوراک و لوازم زندگیشون رو می داد . 🔹 حضرت سلیمان با نماز بود ثروت کره زمین رو هم داشت. 🔹 خیلی از خیّر ها که مسجد، مدرسه، بیمارستان می‌سازند با نمازِ ثروتمندند . 🔹 تو محله فقیر ها هم که بری بعضیها هستند بی نمازند، فقیر هم هستن. 2⃣ علت اینکه بعضی از نمازخونها فقیرند شاید به خاطر اینه که اهل تلاش نیستن. 🔸 قرآن می فرماید: لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلَّا ما سَعى‏. برای انسان نیست مگر اون سعی و تلاشی که می کنه. هر چقدر پول بدی آش میخوری. شاید اهل علم آموزی و مهارت اندوزی نیستند. 🔸 قرآن می فرماید «واعلموا» برید علم یاد بگیرید) 🔸 بعضی بی نمازها اهل تلاشند.علم و مهارت هم میرن یاد می‌گیرند و سودش رو هم می‌برند، پولدار میشن . 🔸 خدا قول نداده با نمازی که تنبل و تن پرور بدون تلاش هست رو ثروتمند کنه . 3⃣ خداوند هم با فقر و نداری امتحان می کنه هم با ثروت. هم با تلخی هم با خوشی. 💧 امیرالمومنین فرمودند: امتحان ثروت سخت تره، رفوزه هاش بیشترن. 💧 زبیر امتحان فقر رو قبول شد اما امتحان ثروت رو رفوزه شود. 💧 بعضی ها خدا تا ثروت بهشون میده به جای اینکه نمازشون بیشتر بشه. طولانی تر بشه تشکر کنن از خدا؛ خدا رو فراموش میکنن، مست میکنند، ظرفیت ثروت روندارن. 💧 قارون همین که ثروتمند شد خدا رو فراموش کرد، اهل جهنم شد. 👌 پس یادمون باشه ثروت همیشه نعمت نیست، گاهی مقدمه عذاب هست. 👌 پس ما هم اهل نماز باشیم هم اهل تلاش و از خداوند هم ثروتِ با برکت رو بخواهیم. 📚 # پرسمان نماز دانش آموزی، پرسش ۵۱.
🔆 آیا کسی را دیده‌اید شش‌ماهه‌اش را روی دست بگیرد که ما هدایت شویم؟ ✍ آیت الله استاد میرباقری: «عاشورا، مظهر محبّتِ ولیّ خدا به ماست. در هیچ کجای عالم، این‌طور، صحنه محبت ولیّ خدا به دوستان و شیعیانش ظهور پیدا نکرده است. 👈 چه کسی است که شش‌ماهه‌اش را روی دست بگیرد که ما هدایت بشویم؟ چه کسی را دیده‌اید که حاضر شده است صدای العطش از بچه‌هایش در بیابان بلند بشود، که خدا دست ما را بگیرد؟ کجای تاریخ، شما سراغ دارید یک امامی حاضر شده باشد نزدیک‌ترین عزیزان خودش اسیر بشوند؟ 👈 همه می‌گفتند ای حسین اینها را با خود نبر! خودت می‌روی، چرا زن و بچه با خودت می‌بری؟ اینها ناموس رسول خدا هستند. آیا اینها را امام حسین سلام الله علیه نمی‌دانست؟! آیا آنچه ابن‌عباس می‌دید، امام حسین سلام الله علیه نمی‌دید؟! 👈 امام حسین وقتی عزیزانش را جمع کرد، نگاه کرد و شروع به گریه کرد... در آینه آنها [همه چیز را] می‌دید... شما چه کسی را سراغ دارید که نوامیس خودش را به آن صحنه‌های سنگین اسارت آورده باشد، برای اینکه دست ما را بگیرد؟» سلام الله علیه 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.