eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
AUD-20220222-WA0002.mp3
3.17M
💥ماجرای جوان فرانسوی که در دستشویی نماز میخواند😔 بچه ها خدا اینارو مارو هم میبینه خودت قضاوت کن یکی تو خونه بیکار نشسته با این همه امکانات بازم هزاجور بهونه میاره برا نماز خوندن...وقتیم میخونه کلی منت میزاره و طلبکار.... یکیم مثل این جوون تو اوج فسادو گناه با اون شرایط خیلی سخت همچنان نمازشو میخونه و منتی هم نداره.... دیگه هیچی نمیگم....خودت‌گوش‌بده... 🚨‌
۹ شهریور ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠کلیپ آموزش نماز آیات 💠 🎤استاد وحید پور. ♻️نماز آیات بر هر مسلمان مکلفی واجب
۹ شهریور ۱۴۰۱
.......: فصل اول در سرّ جملى قیام است بدان که اهل معرفت قیام را اشاره به توحید افعال دانند؛ چنانچه رکوع را بـه توحیـد صـفات، و سجود را به توحید ذات اشاره دانند . و بیان این دو در محل خود بیاید . و اما بیـان آن کـه قیـام اشاره به توحید فعلى است آن است که در خود قیام وضعاً، و قرائت لفظـاً، اشـارت بـه آن مقـام است : اما این که قیام وضعاً اشارت به آن است این است که در آن اشارت به قیام عبد به حـق و مقـام قیومیت حق است که آن تجلّى به فیض مقدس و تجلّـى فعلـى اسـت؛ و در ایـن تجلّـى مقـام فاعلیت حق ظاهر شود و همه موجودات مستهلک در تجلّى فعلى و مضمحلّ در تحت کبریـاى ظهورى شود . و ادب عرفانى سالک در این مقام آن است که این لطیفه الهیه را به یاد قلب آورد و ترك تعینات نفسیه را هر چه بتواند بکند و حقیقت فـیض مقـدس را بـه قلـب تـذکّر دهـد و نسبت قیوم یت حق و تقوم خلق به حق را به باطن قلب برساند . و چـون ایـن حقیقـت در قلـب سالک متمکّن شد، قرائت او به لسان حق واقع شود و ذاکر و مذکورخود حق گردد، و بعضى از اسرار قدر بر قلب عـارف کـشف گـردد و انْـت کَمـا اثْنَیـتعلـى ( نَفْـسک 222 (و و اعـوذُ بِـک منْک 223 (به بعض مراتب براى او مکشوف شود و بعضى از اسرار صلاة را قلـب عـارف دریابـد؛ چنانچه در نظر نمودن به محل سجود، که تراب است و نشئه اصلیه است، و در خاضـع نمـودن رقبه و سر به زیر انداختن که لازمه آن است، اشاره بـه ذُلّ و فقـر امکـانى و فنـاى تحـت عـزّ و سلطان کبریا است- یا ایها النّاس انْتُم الْفُقَراء الى اللَّه و اللَّه هو الْغَنىالْحمید(224 .( و اما آنکه در قرائت لفظاً اشارت به مقام توحیـد فعلـى اسـت، در تفـسیر سـوره مبارکـه حمـد تفصیل آن بیاید ان شاء اللَّه . الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357
۹ شهریور ۱۴۰۱
۹ شهریور ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد حسن رحیم پور ازغدی: از نظر شرعی حضور زنان در ورزشگاه و در هیچ کجا ممنوع و حرام نیست. حضور زنان در ورزشگاه با حضور زنان در سینما و جامعه و دانشگاه چه فرقی می‌کند؟ 🔹کسانی که مخالف حضور بانوان در ورزشگاه هستند، تنها به دلیل خشونت احتمالی در حاشیه مسابقات و تعرض کلامی و تعرض بدنی چنین صحبت‌هایی را بیان می‌کنند.
۹ شهریور ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☠️ کمین سارقین در مسیر اربعین 💥 فوری و مهم ✅ کلیپی که باید هر زائر اربعین آن را ببیند‼️ .
۹ شهریور ۱۴۰۱
تاخیر افتادن در ظهور امام مهدی علیه السلام و حصول بداء !!!!! ⁉️پرسش 👇👇👇 ❓بداء در روایات شیعه و بازی با عقولِ عوامِ شیعه توسط عالمان شیعه !!!!! عالمان شیعه در حدیثی جعلی از قول ابو عبدالله میگویند: {خداوند متعال وقت ظھور را ھفتاد سال تعیین نموده بود اما وقتی حسین کشته شد، خشم خدا بر مردم شدت یافت؛ پس آنرا به تأخیر انداخت} 📚 مرآة العقول ج : 4 ص : 170 ❗️❗️❗️ ✅پاسخ👇👇👇 👌روایتی که وهابی مورد اشکال قرار داده است این نقل از امام باقر علیه السلام است که ابوحمزه ثمالى می گوید : "به امام باقر عليه السلام گفتم: على عليه السلام مى‏فرمود: «تا هفتاد سال، بلا هست» و مى‏فرمود: «پس از بلا، آسايش است» و هفتاد سال گذشته است؛ ولى آسايشى نديده‏ايم . امام باقر علیه السلام فرمود : " «اى ثابت! خداوند متعال، اين امر را در سال هفتاد قرار داده بود؛ ولى هنگامى كه حسين عليه السلام به شهادت رسيد، خشم خدا بر زمينيان، بالا گرفت و آن را تا صد و چهل سال به تأخير انداخت و ما به شما گفتيم و شما آن را پخش كرديد و پرده كتمان از آن برگرفتيد. پس خداوند، آن را به تأخير انداخت و پس از آن، ديگر وقتى نزد ما ننهاد، و «خداوند، آنچه را بخواهد، محو و اثبات مى‏كند و لوح محفوظ، نزد اوست» . " " قُلتُ لِأَبي جَعفَرٍ عليه السلام: إنَّ عَلِيّاً عليه السلام كانَ يَقولُ: إلَى السَّبعينَ بَلاءٌ، وكانَ يَقولُ: بَعدَ البَلاءِ رَخاءٌ، وقَد مَضَتِ السَّبعونَ ولَم نَرَ رَخاءً! فَقالَ أبو جَعفَرٍ عليه السلام: يا ثابِتُ، إنَّ اللَّهَ تَعالى‏ كانَ وَقَّتَ هذَا الأَمرَ فِي السَّبعينَ، فَلَمّا قُتِلَ الحُسَينُ عليه السلام اشتَدَّ غَضَبُ اللَّهِ عَلى‏ أهلِ الأَرضِ، فَأَخَّرَهُ إلى‏ أربَعينَ ومِئَةِ سَنَةٍ .... " 📚الغيبة، طوسى: ص 428 ح 417 _ الكافى: ج 1 ص 368 ح 1 👌متاسفانه وهابی " هذا الامر " را به معنای امر قیام امام مهدی علیه السلام گرفته است , در حالی که این برداشت اشتباه است و در روایت هم نیامده است که " هذا الامر " یعنی قیام امام مهدی علیه السلام , بلکه تصریح شده است که مقصود از " هذا الامر " آسایش جامعه شیعی است . ❗️بر همین اساس برخی از محققین در توضیح روایت مذکور می نویسند : 👌" با دقّت در احاديث مورد بحث روشن مى‏شود كه در هيچ يك از آنها سخنى از امام مهدى عليه السلام و قيام وى نيست. ❗️ به نظر مى‏رسد كه تفسير جمله «هذا الأمر» به قيام امام مهدى عليه السلام منشأ اين اشتباه است ..... 👌معناى اين احاديث اين است كه خداوند بر اساس وضعيت موجود شيعه گشايشى را براى آنان در نظر گرفته بود؛ امّا به دليل تغيير وضعيت شيعه اين گشايش به تأخير افتاد. پيام اين احاديث مضمون اين آيه است: «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقيقت، خدا سرنوشت قومى را تغيير نمى‏دهد تا اين كه آنان حال خود را تغيير دهند». ( رعد ١١ ) ❗️اگر مؤمنان بر اساس فرمان‏هاى خدا و پيامبر و امامان عمل كنند، خداوند در كار آنان گشايش خواهد كرد؛ همان طور كه در تاريخ بارها براى شيعه گشايش‏هايى رخ داده است كه آخرين نمونه آن در عصر حاضر با برپايى حكومت اسلامى در ايران رخ داد ..... ❗️علّامه مجلسى نيز در تفسير حديث اوّل كه از الكافى نقل شد، مى‏گويد: «وقّت هذا الأمر» أى ظهور الحق وغلبته على الباطل بيد إمام من الأئمة، لا ظهور الإمام الثانى‏عشر. " "مقصود از «وقّت هذا الأمر؛ براى اين امر، وقت معيّن كرده» اين است كه خداوند براى ظهور حق و پيروزى آن بر باطل به دست يكى از امامان، وقت معيّن كرده بود، نه ظهور امام مهدى عليه السلام. " 📚مراه العقول ج ٤ ص ١٧٠ ❗️بنا بر اين، احاديث يادشده ارتباطى با وقوع «بداء» در قيام امام مهدى عليه السلام ندارند؛ بلكه مقصود از آنها اين است كه خداوند تقدير كرده بود كه در دوران برخى از امامان قبل از ايشان نيز گشايشى براى جامعه شيعه پديد آيد؛ امّا به دلايلى اين تقدير غير حتمى به تأخير افتاد " 📚دانش نامه امام مهدی علیه السلام ج ٨ ص ١٨٧ 👌 در رابطه با عقیده بداء و تغییر تقدیرات خداوند به خاطر عملکرد مردمان روایات بسیاری داریم , چنان که در توضیح روایت فوق خواندیم که عملکرد ناصواب برخی از شیعیان در عدم یاری جبهه حق موجب شد که آسایش و گشایشی که خداوند برای آنان مقدر کرده بود , به تاخیر بیفتد , و بداء منفی حاصل می شود
۹ شهریور ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید... 🌀🇪🇸🇵🇹 غرب قبل از مواجهه با اسلام هیچ تکنولوژی نداشت ‼️ چرا از بین همه کشورهای اروپایی و پیشگام شدند؟ 🌐 https://www.google.com/amp/s/www.teenvogue.com/story/colonialism-explained/amp
۹ شهریور ۱۴۰۱
تحلیل سخنان رهبری با دولت 1.mp3
5.29M
🔰 💠 تحلیل سخنان رهبری در دیدار با هیات دولت ( بخش اول ) 👌 رهبری از 9 توفیق و دستاورد مهم نام بردند ، خوب است عزیزان انقلابی هم این 9 مورد را در کانال های خود ذکر کنند تا به مردم امید دهند. 🎤 احسان عبادی
۹ شهریور ۱۴۰۱
تحلیل سخنان رهبری با دولت 2.mp3
4.66M
🔰 💠 تحلیل سخنان رهبری در دیدار با هیات دولت ( بخش دوم ) 👌 رهبری بر حضور دولت در بین مردم تاکید کرد و در بحث مسکن و ناهماهنگی بین برخی اعضای اقتصادی دولت ، انتقاداتی را به دولت وارد کردند. 🎤 احسان عبادی
۹ شهریور ۱۴۰۱
۹ شهریور ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اثبات گشت ارشاد از قرآن ! آیا حجاب اجباری (غیر از وجوب ) از قرآن قابل اثبات است؟
۹ شهریور ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اگر بدحجاب‌ها بگویند پولداریم و جریمه می‌دهیم چی؟ 🔺اگر پولدارها بگویند را رعایت نمی‌کنیم و پولش را می‌دهیم چه اقدامی می‌کنید؟ دبیر ستاد امر به معروف: پولدارها پول دوست‌تر هستند و سخت‌تر پول خرج می‌کنند!
۹ شهریور ۱۴۰۱
.......: از نشانه هاى توجه اسلام به حجاب اين است كه زينت كردن و استفاده از زيورآلات در حال احرام، بر زنان ممنوع است. زن نبايد در حال احرام از هيچ وسيله اى براى زيباتر شدن خود استفاده كند، بلكه بايد با يك لباس ساده مُحرم شود. حتى دوختن نوارهاى گل دار پارچه اى (گيپور) در اطراف چادر يا مقنعه و نيز استفاده از كلاه يا هرچيزى كه نوع و شكل آن، به زن جذابيت بخشد، خلاف احتياط است. [۱] البته اين بدان معنا نيست كه رعايت حجاب فقط در حال احرام واجب باشد، بلكه بانوان بايد در هر حال به حجاب خود اهميت دهند. ولى از آنجا كه حفظ حرمت اين اماكن مقدس به رعايت موازين شرعى بستگى دارد، داشتن حجاب كامل از اهميت بيشترى برخوردار خواهد بود. بنابراين، اين گونه اعمال زمانى براى زن استحباب دارد كه به حجاب او خدشه وارد نكند؛ براى مثال، اگر اطراف حجرالاسود خلوت باشد و بانويى باحجاب كامل بتواند به راحتى و بدون آنكه با نامحرم برخورد كند، آن را لمس كند، اين استحباب از او ساقط نمى شود. نكته ديگر اينكه، رعايت حجاب در مسجدالحرام از ديگر مكان‌ها سخت تر است؛ زيرا زن و مرد از يكديگر جدا نيستند و طواف كه مهم ترين عمل عبادى است، به گونه اى است كه زنان و مردان در كنار هم حركت مى كنند و نماز و عبادت را نيز در كنار هم انجام مى دهند؛ در اين وضعيت تنها معنويت است كه كمك مى كند انسان از وسوسه هاى شيطان دور بماند ازاين رو حاجيان بايد معنويت خود را چنان تقويت كنند كه خود را از ورود به حريم هاى ممنوعه حفظ كنند. در روايتى مى خوانيم: عَنْ مُعاوية بنْ عَمّارٍ قال: قُلْتُ لاَبي عَبْدِالله (عليه السلام): اَقُومُ اُصَلّي بِمَكَّة وَالْمَرْأَةُ بَيْنَ يَدَيَّ جالِسَةٌ اَو مارَّةٌ فقال: لا بَأْسَ، اِنَّما سُمِّيَتْ بَكَّهَ لاَنّها تَبُكُّ فيها الرِّجالُ وَالنّساءُ. [۱] معاوية بن عمار گويد: «به امام صادق (عليه السلام) عرض كردم، من در مكه و در مسجدالحرام به نماز مى ايستم، درحالى كه زنى جلوى من نشسته يا در حال عبور كردن است». [آيا نماز در چنين حالتى صحيح است؟ ] امام فرمود: «اشكالى ندارد. همانا مكه را بكّه ناميدند؛ زيرا در اين شهر مردان و زنان از خوف الهى گريه مى كنند». منظور امام اين است كه زائران مكه و مسجدالحرام و ديگر اماكن زيارتى، اگر حال و هواى معنوى خود را افزايش دهند، بهتر مى توانند خود را در برابر نامحرم حفظ كنند؛ به عبارت ديگر، مقابله با وسوسه هاى شيطان در اين گونه موقعيت‌ها فقط به حفظ حجاب نيست، بلكه بايد زائر همواره در حال توبه و انابه و توسل و اشك ريختن باشد تا از آلوده شدن به گناه محفوظ بماند. هر مرد و زنى كه مجبور است در جمع نامحرمان باشد، بايد بيشتر به معنويت توجه كند تا گرفتار وسوسه هاى شيطان و نفس اماره نشود. بنابراين، بانوان زائر بايد بدانند رعايت حجاب در مكان مقدسى چون مسجدالحرام، اهميتى ويژه دارد؛ زيرا مسجدالحرام را از آن رو مسجدالحرام گويند كه احترام بسيارى دارد و مسلمانان بايد حرمت آن را بيش از ديگر مكان‌ها نگه دارند. خداوند در قرآن مى فرمايد: وَ مَنْ دَخَلَهُ كانَ آمِناً ؛ «هركس داخل مسجدالحرام شود [از هر نظر] در امان است». (آل عمران: ٩٧) ---------- [۱]: ر. ك: آخر فصل اول همين كتاب، بخش احكام. [۱]: كافي، ج۴، ص۵٢۶. اگر در مسجدالحرام به زن و مرد اجازه داده شده است به صورت اختلاط به عبادت و طواف و نماز و ديگر مناسك عمره و حج بپردازند، به اين دليل است كه عظمت اين مكان موجب مى شود زن و مرد از حريم عفاف خارج نشوند. همچنين اگر به زنان دستور داده شده است در حال احرام، گردى صورت خود را باز نگه دارند، به اين دليل است كه آزمونى براى ايمان مردان باشد و روشن شود آيا آنها به حدى از رشد و كمال رسيده اند كه در اين شرايط، عفت خود را حفظ كنند يا خير؟! تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
۹ شهریور ۱۴۰۱
دختر شایسته30-10-400.mp3
22.66M
✅ *دختر شایسته از منظر قرآن* 🔶 شش سوره در مورد زن 👈 واژه: 🎙 مدرس: استاد محمد جعفر غفرانی
۹ شهریور ۱۴۰۱
.......: ۶۸- ماجرای تازه مسلمان امام صادق علیه السلام می‌فرماید: یکی از مسلمانان همسایه نصرانی داشت. او همسایه خود را به اسلام دعوت کرد و از مزایای اسلام آنقدر به نصرانی گفت که سرانجام نصرانی اسلام را پذیرفت و مسلمان شد. سحرگاه به در خانه تازه مسلمان رفت و در زد. تازه مسلمان پشت در آمد و پرسید: چه کاری داری؟ مرد گفت: وقت نماز نزدیک است. برخیز وضو بگیر و لباسهایت را بپوش تا با هم به مسجد برویم و نماز بخوانیم. تازه مسلمان وضو گرفت. جامه هایش را پوشید و همراه او رفت و مشغول نماز شدند. پیش از نماز صبح هر چه می‌توانستند نماز خواندند تا صبح شد. سپس نماز صبح را خواندند و آنجا ماندند تا هوا کاملا روشن شد و آفتاب سر زد. تازه مسلمانان برخاست تا به خانه اش برود. مرد گفت: - کجا می‌روی؟ روز کوتاه است و چیزی تا ظهر نمانده است. نماز ظهر را بخوانیم. تازه مسلمان را نگه داشت تا ظهر فرا رسید و نماز ظهر را نیز خواندند. دوباره گفت: - وقت نماز عصر نزدیک است. نماز عصر را نیز بخوانیم. او را نگه داشت تا نماز عصر را نیز خواندند. تازه مسلمان برخاست به منزلش برود. مرد گفت: - از روز چیزی نمانده، نزدیک غروب آفتاب است. نماز مغرب را هم بخوانیم. او را نگه داشت تا آفتاب غروب کرد. نماز مغرب را با هم خواندند. باز تازه مسلمان خواست برود. مرد گفت: - یک نماز بیش نمانده، آن را نیز بخوانیم. او را نگه داشت. نماز عشا را نیز خواندند. سپس از هم جدا شده، هر کدام به خانه شان رفتند. وقتی که هنگام سحر فرا رسید. مسلمان قدیمی باز در خانه تازه مسلمان رفت و گفت: من فلانی هستم. تازه مسلمان پرسید: چه کار داری؟ مرد از او خواست وضو بگیرد و لباسهایش را بپوشد و با او برود تا نماز بخوانند. تازه مسلمان با حال ناراحتی گفت: - برو من فقیر و عیال دار هستم. باید به کارهای زندگی برسم. برو برای این دین کسی را پیدا کن که بیکارتر از من باشد. امام صادق علیه السلام پس از نقل ماجرا می‌فرماید: - او را در دینی (نصرانیت) وارد کرد که از آن بیرونش آورده بود! (یعنی پس از آنکه او را مسلمان کرد او را به خاطر سختگیری و تحمیل بی جا همسایه خود را نصرانی نمود). جلد ۲ 📚داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357
۹ شهریور ۱۴۰۱