❌ شایعه
[کلیپی از بهرام موفنگی (مشیری)]:
در حوادث ۸۸ بازجوها از مصباح یزدی استفتاء کردند آیا شکنجه، مواد مخدر، تجاوز جنسی و... به دستگیرشدگان برای گرفتن اقرار جایز است؟ پاسخ: چون اینها با ولایت فقیه مخالف هستند هرکاری جایز است!! (مطالب خلاصه شده است)
✅ واقیعت
غیر از اینکه این چرندیاتی که به نقل از آیت الله مصباح یزدی نقل میشود، هیچ مستند شرعی ندارد و با مسلمات اسلامی منافات دارد، اساساً ایشان مرجع تقلید نبوده است که فتوا صادر کند. استفتاء و فتوا از وظایف مرجع تقلید است. اما شبهه افکنان برای تخریب ولایت فقیه و علامه مصباح (به خیال خودشان یک تیر و دو نشان) این خزعبلات را منتشر میکنند.
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
.......:
@zandahlm1357
پاسخ به سوالات و شبهات مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی
روز چهارشنبه 18دیماه1398، هواپیمای بوئینگ 752 سری 800هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت UR-PSR که حامل 176سرنشین شامل 167مسافر و 9خدمه پروازی است با مجوز برج مراقبت پرواز، از باند 29راست فرودگاه بینالمللی امامخمینی(ره) به پرواز درمیآید، ولی کمتر از 3دقیقه بعد یعنی در ساعت 6:14:56 هدف موشک شلیک شده از سامانه پدافندی تور ام-1 قرار میگیرد و در ساعت 6:18 نیز بهطور کامل از صفحه رادار محو میشود. اما این اتفاق چگونه رخ داده است؟ چه علل و عواملی سبب شده، اپراتور سامانه پدافندی مرتکب اشتباه فاحشی در تصمیمگیری برای شلیک موشک به هواپیما شود؟ آیا ردی از نفوذ و هک سیستمهای دفاعی کشور در این پرونده وجود دارد؟ کدام زوایا و ابعاد این پرونده تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است؟ برای پاسخ به سؤالات و رفع ابهامات درباره ماجرای هواپیمای اوکراینی این گزارش را بخوانید.
۱) چرا دو موشک بهسمت هواپیما شلیک شد؟
پایه و اساس شلیک 2موشک بهسمت هواپیما، قطعیت و یقین اپراتور است که گمان میکند در حال مقابله با یک موشک کروز است؛ کرنولوژی یا زمانبندی شلیک موشک بهسمت هدف اینگونه است که اپراتور در ساعت6:14:19 موشک اول را بهسمت هدف مورد نظر خود شلیک میکند که پس از 18ثانیه سیگنال فعال شدن فیوز مجاورتی موشک که بهمعنای عمل کردن آن است، ثبت میشود.
با وجود عملکرد موشک اول، سامانه پدافندی همچنان قفل راداری روی هدف دارد و مسیر حرکت آن را ردیابی میکند که اپراتور هم با توجه به تداوم مسیر حرکتی هدف کشف شده، موشک دوم را در ساعت 6:15:09 بهسمت هدف شلیک میکند.
درحقیقت علت شلیک موشک دوم، یقین اپراتور به متخاصم بودن هدف و همچنین تداوم مسیر حرکتی هدف پس از شلیک موشک اول است.
۲) چرا در شب حادثه آسمان کلییر نشد؟
مسئولیت کلییر شدن آسمان با چه کسی بود؟
هماهنگی نظامی-غیرنظامی هوانوردی در ایران شامل 3سطح راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی است. در سطح راهبردی، دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی با تعیین الزامات کلی و ابلاغ سیاستهای لازم نحوه همکاری و مسئولیت هر بخش را تعیین میکند که در این ساختار، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاههای کشور و نیروهای مسلح هرکدام مسئولیتی دارند. در سطح تاکتیکی، روشهای اجرایی مشخص برای اجرای راهبردهای فوق تعیین میشود که در آن واحد مراقبت شرکت فرودگاهها، پدافند هوایی نیروهای مسلح و همچنین عملیات سازمان هواپیمایی کشوری ایفای نقش میکنند. در سطح عملیاتی اما از دوران دفاعمقدس، با هدف تامین امنیت فرودگاهها و پروازهای کشور در برابر حملات احتمالی دشمن و تفکیک پروازهای تجاری از پروازهای ناشناس و متخاصم یک ساختار از بخش پدافند هوایی کشور به هماهنگی با مدیریت فضای پروازی کشور اختصاص داده شده است که در سلسله مراتب مختلف وظیفه هماهنگی بین بخش دفاع هوایی و بخش پروازهای غیرنظامی را بهصورت عملیاتی اجرا میکند. مطابق ساختار عملیاتی هماهنگی واحدهای نظامی-غیرنظامی در عملیات هوانوردی کشور، در زمان وقوع حادثه هواپیمای اوکراینی مسئولیت کلییر کردن آسمان با مرکز عملیات دفاع هوایی کشور بوده که جزئی از نیروهای مسلح محسوب میشود. با این حال پیرامون این موضوع دیدگاههای مختلفی در نیروهای مسلح وجود دارد؛ یک دیدگاه معتقد است که پس از عملیات موشکی حمله به عینالاسد که نخستین حمله رسمی یک کشور به ایالاتمتحده آمریکا پس از 85سال بوده و درحالیکه احتمال جنگ بسیار بالا ارزیابی میشده، باید همانند ایامی چون 29فروردین، 14خرداد و 31شهریور که هرساله فرودگاههای تهران برای چند ساعتی تعطیل میشوند و پروازهای ورودی و خروجی اجازه نشست و برخاست در این فرودگاهها را ندارند، آن شب هم دستکم تا روشنایی هوا فرودگاهها تعطیل میشد. دیدگاه دیگر معتقد است تنها در زمانی میتوان آسمان را کلییر کرد که حمله هوایی دشمن قطعی باشد، آژیر قرمز از رسانهها به صدا دربیاید و مردم به پناهگاه بروند تا بتوان آسمان را کلییر کرد؛ این در حالی است که در آن شب شواهدی مبنی بر حمله قطعی دشمن وجود نداشته است. صاحبان این دیدگاه معتقدند که حتی در طول 8سال دفاعمقدس نیز فرودگاهها تعطیل نشدند و تنها در زمانی که حمله هوایی دشمن قطعی بود، اجازه نشست و برخاست به پروازها داده نمیشد.
#ادامه_دارد
.......:
@zandahlm1357
رهبرانقلاب: خانهداری به معنای خانهنشینی نیست
🔹اصلیترین نقش یک زن، از نظر اسلام همین نقش خانهداری است منتها مهم این است که خانهداری به معنای خانهنشینی نیست. بعضی اینها را باهم اشتباه میکنند وقتی میگوییم خانهداری، خیال میکنند میگوییم در خانه بنشینید هیچ کار نکنید، هیچ وظیفهای انجام ندهید، تدریس نکنید، مجاهدت نکنید، کار اجتماعی نکنید، فعالیتهای سیاسی نکنید، معنای خانهداری این نیست.
🔹خانهداری یعنی خانه را داشته باشید در کنار داشتن خانه هر کار دیگری که از عهدهی شما برمیآید و میل به آن و شوق به آن را دارید میتوانید انجام بدهید؛ منتها همه در ذیل خانهداری است.
🔹 حجاب یک ضرورت شرعی است. هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد این را همه باید بدانند. هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود اما کسانی که حجاب کامل ندارند را نباید متهم به بیدینی و ضد انقلابی کرد
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موشن_گرافی | چرا تو سوریه جنگیدیم؟
🔸احتمالا شما هم با این سوال رو به رو شدید که چرا ایران باید بره تو کشورهای دیگه مثل سوریه مبارزه کنه؛ یه پرسش قدیمی که اینجا به سادهترین شکل بهش جواب دادیم.
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سورپرایز روز تولد خانم کم حجاب در میدان هفت تیر
🔸دل نوشته پس از #حجاب کامل: در روز تولدم در موکب حضرت زهرا (س) متحول شدم
#حجاب_وعفاف_زهرایی
#زن_عفت_افتخار
.......:
@zandahlm1357
28.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ایران جای زنان بدکاره نیست...!👤 استاد حسن عباسی
#حجاب
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: حضرت مريم (عليها السلام) وحجاب در سوره مريم، آيات ١۶ تا ٣٣ و در سوره آل عمران، آيه ۴۶، داس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
مردان و حفظ حجاب زنان
حجاب به معناى پوشش، اگرچه در اصل براى زنان تشريع شده و خطاب مستقيم آيات حجاب به زنان است، ولى براى مردان نيز در حفظ حجاب زنان وظايفى را واجب دانست. اين حقيقت را افزون بر اينكه از چند روايت گذشته كه برخى وظايف مردان در برابر زنان نامحرم را بيان مى كند و نيز از ديگر سخنان اهل بيت (عليهم السلام) مى توان دريافت، در آيات مربوط به حجاب نيز به روشنى مى توان ديد. در سوره مباركه نور، پيش از آنكه خداوند به زنان دستور حجاب بدهد، مردان را به حفظ كردن
چشم و خوددارى از نگاه به زنان امر مى كند. [۲]
بنابراين رعايت حجاب فقط وظيفه زنان نيست؛ به ويژه اگر حجاب را رفتارى عفيفانه ميان زن و مرد معنا كنيم، از ديدگاه اسلام تفاوتى در رعايت آن براى زن و مرد وجود ندارد.
نكته مهمى كه بايد به آن توجه داشت، اين است كه حجاب زنان بسيار به حجاب مردان بستگى دارد. ازاين رو اگر بخواهيم زنان مسلمان به حجاب خود توجه كامل داشته باشند، بايد فضاى حاكم بر جامعه مسلمانان فضاى سالم باشد؛ زيرا به تجربه ثابت شده حفظ حريم حجاب و عفاف، فقط بر عهده زنان نيست و نمى توان اين وظيفه مهم را فقط به آنان سپرد. بلكه مردان نيز بايد با رفتارهاى مناسب خود، در برپايى اين فضا شركت فعال داشته باشند. مردى كه در برخورد با زنان نامحرم، چشم خود را مى بندد و رفتارى سنگين و باوقار دارد، نه تنها به وظيفه شخصى خود كه آلوده نشدن به گناه است، عمل كرده، بلكه براى تقويت حجاب و عفاف زنان جامعه قدمى برداشته است. در مقابل، كسانى كه در برخورد با زنان، به ويژه زنانى كه به حجاب خود اهميت نمى دهند، به گونه اى رفتار مى كنند كه آنان را به بدحجابى تشويق مى كنند، به يقين، زمينه دور شدن آنها از حجاب را فراهم كرده اند. بنابراين گسترش فرهنگ حجاب، مانند مشاركت در حمل بارى سنگين است كه يك طرف آن را زنان بلند كنند و طرف ديگر را مردان بر دوش خود
بگذارند.
در اينجا براى روشن تر شدن نقش مردان در ايجاد عفاف و پاكى در جامعه، چند سخن نورانى از امامان معصوم (عليهم السلام) نقل مى كنيم:
امام على (عليه السلام) مى فرمايد:
اِنّما المَرْأَةُ لُعْبَةٌ فَمَنِ اتَّخَذَها فَلْيُغَطِّها. [۱]
به راستى كه زن، شادى بخش زندگى است. هر كس او را به همسرى گرفت، بايد بپوشاندش.
----------
[۲]: ر. ك: نور: ٣٠.
[۱]: غرر الحكم و دررالكلم، ج١، ص٢٩٨.
در اين حديث، امام على (عليه السلام) مردان را مأمور حفاظت از حجاب زنان قرار داده است.
رسول خدا (صلى الله عليه و آله) نيز مى فرمايد:
مَنْ كانَ يُؤْمِنُ بِاللهِ وَ الْيَومِ الآخِرِ فَلا يَبِتْ فى مَوضِعٍ يَسمَعُ نَفَسَ امْرَأَةٍ لَيْسَتْ لَهُ بمَحْرَمٍ. [۲]
هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، شب را در جايى به صبح نمى رساند كه صداى تنفس زن نامحرم به گوشش برسد.
رسول خدا (صلى الله عليه و آله) در سخنى ديگر به مردان مى فرمايد:
اِيّاكُم وَ مُحادَثَةَ النِّساءِ فَاِنَّهُ لا يَخْلُو رَجُلٌ بِامْرَأَةٍ لَيْسَ لَها مَحْرَمٌ اِلّا هَمَّ بِها. [۳]
از گفت وگو و خنديدن با زنان بپرهيزيد كه هرگاه مردى بيگانه با
زنى خلوت كند، قصد [سوء استفاده از] او را مى كند.
رسول خدا (صلى الله عليه و آله) در سخن ديگرى به امير مؤمنان على (عليه السلام) فرمود:
يا عليُّ مَنْ اَطاعَ امْرَأَتَهُ اَكَبَّهُ اللهُ عَلى وَجْهِهِ فِى النّارِ. فقال علي (عليه السلام):
وَماتِلْكَ الطّاعَةُ؟ قال: يَأذَنُ له فِى الذّهابِ اِلى الحمّاماتِ وَ الْعُرُساتِ والنّائِحاتِ وَلُبْسِ ثيابِ الرِّقاق. [۱]
اى على! هر مردى از زنش اطاعت كند، خداوند او را به صورت، به دوزخ مى اندازد. امام على (عليه السلام) عرض كرد: «در چه چيزى از زنش اطاعت كند؟ » فرمود: «به او اجازه دهد به جاهاى نامناسب [كه سبب كم رنگ شدن حجاب او مى شود، ] مانند حمام هاى بيرون از خانه و مجالس عروسى و سوگوارى برود يا اجازه دهد [در حضور نامحرمان] لباس هاى نازك و بدن نما بپوشد».
با توجه به احاديث بيان شده، عفاف و حجاب زن به عفاف و حجاب مرد بستگى دارد و اين مرد است كه با رفتارش مى تواند زنان را به حجاب يا بى حجابى و بى عفتى تشويق كند.
----------
[۲]: وسائل الشيعه، ج٢٠، ص١٨۵.
[۳]: نهج الفصاحه، ابوالقاسم پاينده، ص٢٠٢.
[۱]: بحارالانوار، ج١٠٠، ص٢۴٩.
#راهکار تقویت فرهنگ حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: آب دادن اميرالمؤ منين عليه السلام به علامه امينى از حوض كوثر قاى عبداللّه چايچى از قول مرح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
شيطان در كمين است
يكى از شاگردان مرحوم شيخ انصارى چنين مى گويد: در زمانى كه در نجف در محضر شيخ به تحصيل علوم اسلامى اشتغال داشتم يك شب شيطان را در خواب ديدم كه بندها و طنابهاى متعدّدى در دست داشت. از شيطان پرسيدم: اين بندها براى چيست؟ پاسخ داد: اينها را به گردن مردم مى افكنم و آنها را به سوى خويش مى كشانم و به دام مى اندازم. روز گذشته يكى از اين طنابهاى محكم را به گردن شيخ مرتضى انصارى انداختم و او را از اتاقش تا اواسط كوچه اى كه منزل شيخ در آنجا قرار دارد كشيدم ولى افسوس كه عليرغم تلاشهاى زيادم شيخ از قيد رها شد و رفت.
وقتى از خواب بيدار شدم در تعبير آن به فكر فرو رفتم. پيش خود گفتم: خوب است تعبير اين رؤ يا را از خود شيخ بپرسم. از اين رو به حضور معظم له مشرّف شده و ماجراى خواب خود را تعريف كردم.
شيخ فرمود: آن ملعون (شيطان) ديروز مى خواست مرا فريب دهد ولى به لطف پروردگار از دامش گريختم.
ين قرار بود كه ديروز من پولى نداشتم و اتّفاقاً چيزى در منزل لازم شد كه بايد آنرا تهيّه مى كردم. با خود گفتم: يك ريال از مال امام زمان (عج) در نزدم موجود است و هنوز وقت مصرفش فرا نرسيده است. آنرا به عنوان قرض برمى دارم و انشاءاللّه
بعداً ادا مى كنم. يك ريال را برداشتم و از منزل خارج شدم. همين كه خواستم جنس مورد احتياج را خريدارى كنم با خود گفتم: از كجا معلوم كه من بتوانم اين قرض را بعداً ادا كنم؟
در همين انديشه و ترديد بودم كه ناگهان تصميم قطعى گرفته و از خريد آن جنس صرف نظر نمودم و به منزل بازگشتم و آن يك ريال را سرجاى خود گذاشتم. (۲)
📚#داستانهایی از علماء
✍محمدتقی صرفی پور
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: نسبتهای دروغ و تهمتهای علمای سنی بشیعیان اشاره داعی- دعاگو را مجبور نمودید ببعض از آنچه د
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تهمتهای ابن حزم
یکی از اکابر علمای شما ابو محمّد علی بن احمد بن سعید بن حزم اندلسی متوفی سال ۴۵۶ قمری در بادیه لبله میباشد که در کتاب معروف خود (الفصل فی الملل و النحل) جسارتهای بسیار توأم با دروغها و تهمتهای عجیب بشیعیان زده است مخصوصا جلد اول آن کتاب را مطالعه کنید ببینید چه هزلیاتی گفته از جمله صریحا گوید شیعیان مسلمان نیستند بلکه کفّار و دروغ گویانی هستند که سرچشمه از یهود و نصاری گرفته اند؟!.
و در ص ۱۸۲ جلد چهارم گوید شیعیان نکاح نه زن را جائز میدانند؟!.
بزرگتر دلیل بر کذب گفتار و تهمت عجیب این مرد کذّاب کتب فقهیّۀ استدلالیّه و رسائل عملیۀ قرون متمادیه شیعیان است که در همه جا دستور است بیش از چهار زن
۱)
*داشتید ما از همه زوارهای دهاتی و شهری سؤال کردیم عموما گفتند اللّه اکبر میگوئیم حتی ما سؤال از کلمۀ خان الامین کردیم گفتند ما هم چه کلمه ای را نمی شناسیم-شیخ گفت منهم در کتابها خواندهام که شیعهها این طور میگویند. جوانها چون تحصیل کرده بودند بنا کردند شیخ را تقبیح نمودن که انسان عالم تا چیزی را تحقیق ننماید نباید بگوید-این عملیات نمونه ای از تهمتهائی است که بعض از علمای سنی بشیعیان میزنند تا جامعۀ برادران اهل تسنن را بما بدبین نمایند؟!.
بنکاح دائم حرام است که گذشته از فقهاء و دانشمندان اهل عرفان تمام شیعیان جاهل بیابانی هم میدانند که چنین دستوری ابدا وجود خارجی نداشته.
و اگر شما جزوات آن کتاب را ببینید از نقل اقوال دروغ و تهمتها و فحشها و نسبتهای بدی که بشیعیان میدهد واقعا خجالت میکشید برای نمونه بهمین مقدار کفایت است.
:
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamusiqiirani - چراغ دل - محمد گلریز.mp3
11.68M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
باز مستان نوید آوردند
عطر یاس سفید آوردند
سینه در سینه داغ دلداری
بس شقایق به باغ دلداری
شهر را کو به کو بیارایید
خانه را سو به سو بیارایید
از سفر کردگان بی برگشت
کاروانی به خانه آمده است
کاروان شهید آورده اند
باز مستان نوید آوردند
عطر یاس سفید آوردند
یک چمن لاله ارمغان وطن
از دیاری بعید آوردند
سینه بر سینه داغ دل داریم
از شقایق به باغ دل داریم
آتش عشق تا نگردد سرد
سوز جان در عیاق دل داریم
تا خط عاشقی نگردد تار
از شهادت چراغ دل داریم
شهر را کو به کو بیارایید
خانه را سو به سو بیارایید
سر هر رهگذر به یاد شهید
حجله ی آرزو بیارایید
کاروان شهید آوردند
سربداران امید آوردند
زورقی بر کرانه آمده است
شور و حالی به خانه آمده است
هم قناری رها ز رنج قفس
جانب آشیانه آمده است
هم پرستو ز دامگه رسته
فارغ از آب و دانه آمده است
از سفر کردگان بی برگشت
کاروانی به خانه آمده است
#حمید_سبزواری
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۱۸۹ #استاد_شجاعی #استاد_دینانی ⚡️امانتها را باید برگرداند! باید سالم برگرداند! بدون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۱۹٠.mp3
11.41M
#انسان_شناسی ۱۹۰
#آقا_مجتبی_تهرانی
#استاد_شجاعی
دو برادر / دو خواهر
دو همکلاسی / دو همکار
دو رفیق / دو شریک
چطور میشود دو نفر در شرایط یکسان، به دو قدرت کاملاً متفاوت روحی میرسند!
✔ یکی میشود از رفقای الهی که آرامش و امنیت و نشاطش برای دیگران، قابل لمس است !
✘ یکی میشود وجودی پر از اضطراب و بدخواهی و تنگی ...که انقباض و ناامنیاش را همه میفهمند.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎬 تشرف دختر آیت الله اراکی محضر امام زمان علیهالسلام ♦️♦️♦️♦️♦️ ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ ۳۰۵. آنان (یاوران ح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عجایبِ بعد از ظهور #امام_زمان(عج)
♦️♦️♦️♦️♦️♦️
۳۰۷. آنان (یاوران حضرت مهدی علیه السلام)، حرم دلهایشان به بتهای نفس، ثروت و مقام نیالوده و در آن حرم امن، جز خداوند حضور ندارد. مهدی یاوران
۳۰۸. آنان (یاوران حضرت مهدی علیه السلام)، در طریق عبودیت، اهل جدیت و تلاشند. مهدی یاوران
https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا
#اندڪی_تأمل🇮🇷👇
eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525
کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺