فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کرامت #امام_جواد علیه السلام در سه سالگی🎤 حجت الاسلام رفیعی
💐🌸 #میلاد_امام_جواد ع #میلاد_حضرت_علی_اصغر ع💐🌸
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 7⃣2⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 7⃣2⃣ ✍در این شبهه م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎤💭🎤💭🎤💭🎤
✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت
⬅️قسمت 8⃣2⃣ از 2⃣3⃣
💭شبهه ی شماره8⃣2⃣
❌در این شبهه مطرح می کنند،
شیعیان مهدی را در 🕌سرداب زیارت میکنند. کتاب ″بحار، ج53، ص95″ اما مهدی اهل سنت هنوز به دنیا نیامده و سردابی ندارد!😁
✅جواب شبهه👇👇
⚠️اینکه شیعیان👥 مهدی را در سرداب زیارت می کنند نه اینکه می روند سرداب امام زمان را ببینند! چون سرداب مقدس 👈محل تولد امام زمان (عج) و محل عبادت امام هادی✨ علیه السلام و امام عسکری✨ علیه السلام و امام زمان بود از این لحاظ مقدس است، آنجا زیارت نامه ای دارد، نه اینکه شیعه ها بیایند آنجا امام زمان را زیارت کنند.👉 منظور آن زیارت نامه خواندن است.
😊اما اینکه مهدی اهل سنت هنوز
به دنیا نیامده، چه کسی گفته⁉️ بالای بیست نفر از علمای شما اعتراف به تولد امام زمان کردهاند آقای گنجی شافعی در کتاب ″البیان فی اخبار مهدی صاحب الزمان (عج)″📒 آنجا نقل می کند که امام زمان به دنیا آمده و همچنین اسناد دیگری که به راحتی در سایت ولیعصر قابل مشاهده است. ذهبی هم نقل می کند امام زمان به دنیا آمده.
⭕️واقعا نمی دانیم شما وهابی ها این تناقضات را چه طور می خواهید جواب بدهید⁉️
🎤استاد احسان عبادی
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت_علیه_مهدویت
ادب ماه رجب 1.mp3
4.06M
🔰 سلسله جلسات #ادب_حضور 1
💠 رعایت بیشتر #ادب_ماه_رجب 1
✅ تدریس کتاب ادب حضور
👈 توصیه مهم آیت الله قاضی به شاگردانشان در ورود ماه رجب
🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت
👌ماه رجب امسال با ادب بیشتری در محضر خدا حضور پیدا کنیم.
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
🌷
#بچه_های_کارون
قسمت اول :
همان اولِ صبح، فرمانده من را گذاشته بود لب کانال و گفته بود که وقتی آذرخش آمد، یکراست ببرمش پیشِ او و دربارهی این موضوع هم با احدی حرف نزنم.🤫
توی کانال، کنارِ اولین سنگرِ اضطراری منتظر بودم. کانال، به اندازهی قد من گود بود و عرضش طوری بود که دو نفر زورکی میتوانستند از کنارِ هم رد شوند.😏
هوای گندی بود. باران ریز ریز میبارید. 🌧
زمین مثل سریش چسبناک شده بود و نمیشد قدم از قدم برداشت. 🙁
توی آن هوا که شرجی بود و دم کرده، کلاه آهنی بیشتر از همیشه رو سرم سنگینی میکرد.😞
وقتی دیدم از آذرخش خبری نیست، رفتم تو سنگرِ اضطراریِ کنارهی کانال، یک گوشه قمبرک زدم و نشستم.😟
چند بار صدای شالاپوشلوپ آمد که معلوم بود طرف با زور دارد قدم برمیدارد.😫
هر بار به امید آمدنِ آذرخش که اصلاً نمیشناختمش و تا آن روز ندیده بودمش، سرک کشیدم. 🤔
دو بار نگهبانهای سنگرهایِ لب رود بودند که داشتند میرفتند سرِ پستهاشان.
یک بار هم یدی، مأمورِ تدارکات جبههی ما بود که با آن هیکلِ چاقالو، نفسنفسزنان و در حالی که مرتب به اینور و آنورِ کانال میخورد، آمد. یک گونیِ پُر روی دوشش بود😄
رسید، آمد تو. تکیه داد به دیوارهی سنگر و نشست. خیسِ آب بود و باران از دو ورِ صورت گوشتالودش شُره کرده بود تا توی یقهی پیراهنش:
چهطوری پسر؟ چرا مثل راهزنها، اینجا قایم شدهای؟!⁉️
سنش از بقیه بیشتر بود. توی جبههی ما، تنها کسی که حق داشت کلاه آهنی سر نگذارد، جنابِ ایشان بود.😉
#کودک و نوجوان
#ادامه_دارد
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اصلاح شؤون عباد قوله علیه السلام: بِکُلِّ ذَلِکَ یُصْلِحُ شَأْنَهُمْ. الصلاح: ضد الفساد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
آزمایش الهی
قوله علیه السلام: وَ یَبْلُو أَخْبَارَهُمْ.
أی یختبرهم و اختبار اللّه للعبد امتحانهم، و هو عالم بأحوالهم فلایحتاج أن
یختبرهم لیعرف حالهم، و هذا حسب الظاهر یستلزم أن یکون أوّلاً جاهلاً غیر عالم بهم، و بعد الامتحان یحصل له المعرفة، و هو فی حقّ مبَیّن قال: « أَلا یَعْلَمُ مَنْ خَلَقَ وَ هُوَ اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ [۱] »، أی العالم بما کان و ما یکون، الذی « لا یَعْزُبُ عَنْهُ مِثْقَالُ ذَرَّةٍ [۲] » محال [۳] .
و لذا به واسطه دفع این توهّم ممکن است تأویل کلام امام علیه السلام که اقتباس از آیه شریفه شده، بر این که بلا را در اینجا به معنی انعام و احسان گرفت، چنان که ابتلاء به معنی بلیه و مصیبت است، کما ورد « الحمد للّه علی ما أبلانا » [۴] . و ابتلا، أی الحمد علی إنعامه و ابتلائه و اختباره. و اخبار به معنی «خبر» و دانشمند [۵] گرفته
شود.
یعنی خداوند احسان نعمت عظیمه و اعطای معرفت را به دانشمندان و علما تأسّی نموده اختباراً، تا ملاحظه نماید که چگونه اند آنها در اداء وظایف طاعات او در منازل فروض و مواقع احکام، یعنی مراعات موارد و مواقع امر فرضیه او را، - کما هو حقّه - در حقّ خود و اجراء در حق دیگران از عوامّ دارند، یا آن که احکام واحیه الهیه را که ابلاغ او بر عوام از مسلمین بعد از قاطبه اولیاء به عهده آنها است که نوّاب عامه و قدوة الانام آنها، آیا بر حسب هواهای نفسانی خود جاری بر خلق مینمایند نه خالصاً لوجه اللّه، أم لا ؛ کما قال تعالی فی حقّ داود علیه السلام: « یَا دَاوُدُ إِنَّا جَعَلْنَاکَ خَلِیفَةً فِی الاْءَرْضِ فَاحْکُم بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ وَ لاَ تَتَّبِعِ الْهَوَی فَیُضِلَّکَ عَن سَبِیلِ اللَّهِ [۶] »، به واسطه این که مواقع و موارد در عنوان دعا که میفرماید:
و ینظر کیف هم فی طاعته و منازل فروضه و مواقع أحکامه
أی مواضع الذی وقع و ورد فیه أحکام اللّه من الأوامر و النواهی المفروضة، لذا قال تعالی خطاباً لعلماء السوء، الذین لایعملون بعلمهم: « وَ مَن لَّمْ یَحْکُم بِمَآ أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ [۱] »، و فی موضع آخر: « أُولئِکَ هُمُ الْکَافِرُونَ [۲] ».
----------
[۱]: ۶ - سوره مبارکه ملک، آیه ۱۴.
[۲]: ۷ - سوره مبارکه سبأ، آیه ۳.
[۳]: ۸ - کذا در اصل.
[۴]: ۹ - الکافی، ج ۱، ص ۴۸۸ ؛ الفقیه، ج ۲، ص ۱۶۷ ؛ وسائل الشیعة، ج ۷، ص ۴۵۳.
[۵]: ۱۰ - کذا در اصل.
[۶]: ۱ - سوره مبارکه ص، آیه ۲۶.
[۱]: ۲ - سوره مبارکه مائده، آیه ۴۵.
[۲]: ۳ - همان، آیه ۴۴.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: محمد بن سلیمان طفاوی میگوید: پدرم از جدم به من گفت: حسن بصری را در تشیع جنازه «نوار» زن فر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
رازداری
احنف بن قیس گوید: سینه انسان به خاطر راز درونش تنگ شود. هرگاه بخواهد آن را افشا کند میگوید: در کتمان من بکوش، و سرود: هرگاه کسی راز خود را نزد کسی فاش کند، و مورد ملامت واقع شود البته انسان احمقی است. وقتی سینه ی کسی از رازش تنگ شود، سینه دیگری که راز در آن واقع شد، تنگ تر خواهد بود.
اذا المرء افشی سرّه عند غیره
ولام علیه غیره فهو احمق
اذا ضاق صدر المرء عن سرّ نفسه
فصدر الذی یستودع السر اضیق
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: «مَالِکِ یَوْمِ الدِّین» مالک روز جزا است. این صفت دیگری است که برای خدا ذکر شده و در پی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
«اِهْدِنَا الصِّرَ طَ الْمُستَقِیمَ»
اولین درخواست ما از خداوند، پس از حمد و ثنا و اظهار بندگی و استمداد، درخواست هدایت به راه راست است. در مسائل فکری و عملی زندگی، عقاید و رفتار و موضعگیری ها، شناخت راه صحیح، بسیار مهم و در عین حال، دشوار است. از این رو، از خداوند میخواهیم که مارا به «صراط مستقیم» هدایت کند.
۶- راه دنیاطلبی، که انسان بخاطر مال و مقام، به فکر راضی کردن این و آن افتد.
۷- راههای بدون برهان و منطق و بر اساس موج و جوّ کاذب.
۸ - راهی که انسان، بی فکر و مشورت و تجربه برگزیده است.
۹- راهی که روندگان را به هلاکت کشانده است (راه مغضوبان وگمراهان)
۱۰- راه سلیقهها و آراء شخصی و عادتهای نابجا.
پس راه مستقیم کدام است؟
راه خدا: «إِنَّ رَبّی عَلَی صَرَ طٍ مُّسْتَقِیمٍ» (۳۱۶)
راه انبیاء: «إِنَّکَ عَلَی صِرَطٍ مُّسْتَقِیمٍ» (۳۱۷)
راه عبودیت و پرستش: «وَأَنِ اعْبُدُونِی هَذَا صِرَطٌ مُّسْتَقِیمٌ» (۳۱۸)
راه رهبران معصوم: امام صادق علیه السلام فرمودند: «واللّه نحنُ الصّراطُ المُستَقیم» (۳۱۹)
راه پیوند وتمسّک به خدا وقانون او: «وَمَنْ یَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِیَ» (۳۲۰)
چند تذکّر
۱- راه مستقیم، نسبت به اشخاص، زمانها و شرایط مختلف، گاهی متفاوت میشود. یکجا سکوت است، گاهی فریاد. گاهی بذل مال است، گاهی نثارجان، برای کسی تحصیل است، برای دیگری کار و... (البته نباید این سخن دستاویز فرار از مسئولیتهای دینی و اجتماعی برای رفاه طلبان شود)
۲- آنان که در صراط مستقیمند و از شرایط و امکانات ویژه ای برخوردارند، نباید دیگران را (که آنها هم در راه خدا، کار دیگری میکنند) مورد انتقاد و عیبجویی قرار دهند. چرا که راههای رسیدن به رضای خدا بسیار است و درجات اعمال افراد، متفاوت میباشد و چه بسا همه، زیر یک پرچم، با مرکبهای مختلف، صراط مستقیم را طی کنند.
۳- بودن در صراط مستقیم، اگر مهمّ است، مهم تر از آن، استمرار حرکت در راه راست است. زیرا انسانها در معرض لغزش و انحرافند و در حدیثی از علی علیه السلام در معنای این آیه، آمده که یعنی: آینده عمر ما را نیز، راه مستقیم قرار بده. (۳۲۱)
۴- انسان در عالیترین درجه تکامل (حتی عصمت هم) باید از خداوند، راه مستقیم را بطلبد، زیرا این راه، دارای درجاتی است و مثل نور و علم و حرکت، قابل تکامل و افزایش است. قرآن در مورد هدایت افزون تر برای هدایت یافتگان، میفرماید: «وَیَزِیدُ اللَّهُ الَّذِینَ اهْتَدَوْاْ هُدیً» (۳۲۲)
و در اوّل دعای مکارم الاخلاق هم، امام سجاد علیه السلام از خداوند میطلبد که ایمان ویقین وخواسته وهدف را به کاملترین و عالیترین نوع و درجه برساند.
۵ - تشخیص صراط مستقیم دشوار است و حرکت در آن، همچون عبور از راهی باریک و لغزنده و باریک تر از مو و برنده تر از شمشیر است. بیشتر مردم، یا در تشخیص آن دچار گمراهی میشوند، یا در پیمودن آن، به انحراف کشیده میشوند. یکی در عقاید، منحرف میشود، دیگری در عمل، بیراهه میرود. یکی «جبری» میشود، دیگری «تفویضی» میگردد، یکی از رهبران معصوم را تا حد خدایی بالا میبرد و غلّو میکند، [۱] یکی
آنان را در حدّ انسانهای عادی و حتی مجنون و ساحر میشمارد.
یکی زیارت امامان و شهیدان را شرک میداند. [۲]
----------
[۱]: ۳۲۳) مثل آنان که حضرت عیسی علیه السلام و حضرت علی علیه السلام را خدا میدانند.
[۲]: ۳۲۴) همچون وهابی ها.
#پرتویی از نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
!حواستو جمع کن.mp3
3.31M
#یک_دقیقه_حرف_حساب
💥 حواستو جمع کن!
✔️ یک روش ساده و عالی :
☜ که کمک میکند کم کم در نماز "حضور قلب" پیدا کنیم
#استاد_شجاعی
منبع: مجموعه نماز سکوی پرواز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥راه شیطان برای بی نماز کردن..
🎙دکتر رفیعی
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://eitaa.com/zandahlm1357
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•