eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
مبارزات سياسي آيت الله خامنه اي به گفته خويش «از شاگردان فقهي، اصولي، سياسي و انقلابي امام خميني (ره) هستند» امّا نخستين جرقّه‌هاي سياسي و مبارزاتي و دشمني با طاغوت را مجاهد بزرگ و شهيد راه اسلام شهيد «سيد مجتبي نوّاب صفوي» در ذهن ايشان زده است، هنگاميكه نوّاب صفوي با عدّه اي از فدائيان اسلام در سال ۳۱ به مشهد رفته در مدرسه سليمان خان، سخنراني پر هيجان و بيدار كننده اي در موضوع احياي اسلام و حاكميت احكام الهي، و فريب و نيرنگ شاه و انگليسي و دروغگويي آنان به ملّت ايران، ايراد كردند. آيت الله خامنه اي آن روز از طّلاب جوان مدرسه سليمان خان بودند، به شدّت تحت تأثير سخنان آتشين نوّاب واقع شدند. ايشان مي‌گويند: «همان وقت جرقه‌هاي انگيزش انقلاب اسلامي به وسيله نوّاب صفوي در من به وجود آمده و هيچ شكي ندارم كه اولين آتش را مرحوم نوّاب در دل ما روشن كرد». همراه با نهضت امام خميني (قدس سره) آيت الله خامنه اي از سال ۱۳۴۱ كه در قم حضورداشتند و حركت انقلابي واعتراض آميز امام خميني عليه سياستهاي ضد اسلامي و آمريكا پسند محمد رضا شاه پهلوي، آغاز شد، وارد ميدان مبارزات سياسي شدند و شانزده سال تمام با وجود فراز و نشيب‌هاي فراوان و شكنجه‌ها و تعبيدها و زندان‌ها مبارزه كردند و در اين مسير ازهيچ خطري نترسيدند. نخستين بار در محرّم سال ۱۳۸۳ از سوي امام خميني (قدس سره) مأموريت يافتند كه پيام ايشان را به آيت الله ميلاني و علماي خراسان در خصوص چگونگي برنامه‌هاي تبليغاتي روحانيون در ماه محرّم و افشاگري عليه سياست‌هاي آمريكايي شاه و اوضاع ايران و حوادث قم، برسانند. ايشان اين مأموريت را انجام دادند و خود نيز براي تبليغ، عازم شهر بيرجند شدند و در راستاي پيام امام خميني، به تبليغ و افشاگري عليه رژيم پهلوي و آمريكا پرداختند. بدين خاطر در ۹ محرّم «۱۲ خرداد ۱۳۴۲» دستگير و يك شب بازداشت شدند و فرداي آن به شرط اينكه منبر نروند و تحت نظر باشند آزاد شدند. با پيش آمدن حادثه خونين ۱۵خرداد، باز هم ايشان را از بيرجند به مشهد آورده، تحويل بازداشتگاه نظامي دادند و ده روز در آنجا با سخت ترين شرايط و شكنجه و آزارها زنداني شدند. دوّمين بازداشت در بهمن ۱۳۴۲ - رمضان ۱۳۸۳- آيت الله خامنه اي با عدّه اي از دوستانشان براساس برنامه حساب شده اي به مقصد كرمان حركت كردند. پس از دو سه روز توقف در كرمان و سخنراني و منبر و ديدار با علما و طلّاب آن شهر، عازم زاهدان شدند. سخنراني‌ها و افشاگري‌هاي پرشور ايشان بويژه درايّام ششم بهمن سالگرد انتخابات و رفراندوم قلّابي شاه مورد استقبال مردم قرار گرفت. در روزپانزدهم رمضان كه مصادف با ميلاد امام حسن (ع) بود، صراحت و شجاعت و شور انقلابي ايشان در افشاگري سياستهاي شيطاني و آمريكايي رژيم پهلوي، به اوج رسيد و ساواك شبانه ايشان را دستگير و با هواپيما روانه تهران كرد. رهبر بزرگوار، حدود دو ماه به صورت انفرادي در زندان قزل قلعه زنداني شدند و انواع اهانت‌ها و شكنجه‌ها را تحمّل كردند. سوّمين و چهارمين بازداشت كلاسهاي تفسير و حديث و انديشه اسلامي ايشان در مشهد و تهران با استقبال كم نظير جوانان پرشور و انقلابي مواجه شد. همين فعاليت‌ها سبب عصبانيت ساواك شد و ايشان را مورد تعقيب قرار دادند. بدين خاطر در سال ۱۳۴۵ در تهران مخفيانه زندگي مي‌كردند و يك سال بعد ۱۳۴۶ دستگير و محبوس شدند. همين فعاليّت‌هاي علمي و برگزاري جلسات و تدريس و روشنگري عالمانه و مصلحانه بود كه موجب شد آن بزرگوار بار ديگر توسط ساواك جهنّمي پهلوي در سال ۱۳۴۹ نيز دستگير و زنداني گردند. پنجمين بازداشت حضرت آيت الله خامنه اي «مد ظله» درباره پنجمين بازداشت خويش توسط ساواك مي‌نويسد: «از سال ۴۸ زمينه حركت مسلحانه در ايران محسوس بود. حساسيّت و شدّت عمل دستگاههاي جاري رژيم پيشين نيز نسبت به من، كه به قرائن دريافته بودند چنين جرياني نمي تواند با افرادي از قبيل من در ارتباط نباشد، افزايش يافت. سال ۵۰ مجدّداً و براي پنجمين بار به زندان افتادم. برخوردهاي خشونت آميز ساواك در زندان آشكارا نشان مي‌داد كه دستگاه از پيوستن جريان‌هاي مبارزه مسلّحانه به كانون‌هاي تفّكر اسلامي به شدّت بيمناك است و نمي تواند بپذيرد كه فعاليّت‌هاي فكري و تبليغاتي من در مشهد و تهران از آن جريان‌ها بيگانه و به كنار است. پس از آزادي، دايره درسهاي عمومي تفسير و كلاسهاي مخفي ايدئولوژي و... گسترش بيشتري پيدا كرد». بازداشت ششم در بين سالهاي ۱۳۵۰۱۳۵۳ درسهاي تفسير و ايدئولوژي آيت الله خامنه اي در سه مسجد «كرامت»، «امام حسن» و «ميرزا جعفر» مشهد مقدس تشكيل ميشد و هزاران نفر ازمردم مشتاق بويژه جوانان آگاه و روشنفكر و طلّاب انقلابي و معتقد را به اين سه مركز مي‌كشاند و با تفكّرات اصيل اسلامي آشنا مي‌ساخت.
درس نهج البلاغه ايشان از شور و حال ديگري برخوردار بود و در جزوه‌هاي پلي كپي شده تحت عنوان: «پرتوي از نهج البلاغه» تكثير و دست به دست مي‌گشت. طلّاب جوان و انقلابي كه درس حقيقت و مبارزه را از محضر ايشان مي‌آموختند، با عزيمت به شهرهاي دور و نزديكِ ايران، افكار مردم را با آن حقايق نوراني آشنا و زمينه را براي انقلاب بزرگ اسلامي آماده مي‌ساختند. اين فعاليّت‌ها موجب شد كه در دي ماه ۱۳۵۳ ساواك بي رحمانه به خانه آيت الله خامنه اي در مشهد هجوم برده، ايشان را دستگير و بسياري از يادداشت‌ها و نوشته هايشان را ضبط كنند. اين ششمين و سخت ترين بازداشت ايشان بود و تا پاييز ۱۳۵۴ در زندان كميته مشترك شهرباني زندان بودند. در اين مدت در سلولي با سخت ترين شرايط نگه داشته شدند...... https://eitaa.com/zandahlm1357
لزوم گسترش تعليمات نهج البلاغه در جهان اسلام سخنرانى در كنگره پنجم نهج البلاغه فروردين ماه ۱۳۶۴ ه ش برابر با رجب ۱۴۰۵ ه ق تهران حسينيه ارشاد مايه خوشوقتى بسيارى است كه شاهد تشكيل يك مجمع ديگر درباره نهج البلاغه به همّت برادران عزيز در « بنياد نهج البلاغه » هستيم. بنده به عنوان يك فرد مسلمان و به عنوان كسى كه مدتى از زندگى فكرى و مطالعاتى خودم را در زمينه مباحث نهج البلاغه گذرانده ام، و به عنوان يك مسؤول در نظام جمهورى اسلامى، اين حركت را يك حركت مبارك و لازم و خوش عاقبت، و مرحله كنونى را براى رسيدن به مراحل نهايى، مرحله اى ابتدايى و فرخنده مى شمارم. همّت برادران در خور تقدير بسيار است و به اينجا هم نبايد بسنده بشود و خدمت به نهج البلاغه بايد همچنان ادامه پيدا كند. البته در فاصله بين اين كنگره و كنگره سال گذشته، كارها و تلاشهايى در زمينه هاى مختلف انجام گرفته است كه بنده در جريان بعضى از آنها قرار گرفته ام. اما مى خواهم تأكيد كنم كه اين اجتماعات بايد مقدمه اى براى كارهايى عظيم باشد. ما زمان بسيارى را با عدم ارتباط با نهج البلاغه گذرانده ايم بايد امروز با فرصتهايى كه هست آن نقايص را جبران كنيم. البته كسانى كه در زمينه نهج البلاغه كار كرده اند كم نيستند، چه در ايران و چه در بعضى ديگر از كشورهاى اسلامى، اما كارهاى اصولى و اساسى كه بتواند مدرسه نهج البلاغه را در كل فضاى جهان اسلام گسترش بدهد، همچنان باقى است، اگرچه پايه هاى آن كارهاى اصولى، دارد تدريجا انجام مى گيرد. واقعا نهج البلاغه گنجينه عظيمى است كه به اين سادگى، حتى به موجودى آن نمى شود دسترسى پيدا كرد، يعنى آن را فهميد، و بعد از اينكه چنين موجودى را شناختيم، نوبت كار اصلى يعنى بهره بردارى است. ما هنوز موجودى نهج البلاغه را هم نمى دانيم، البته بسيارى از منابع غنى اسلامى همين وضعيت را دارند، اما نهج البلاغه با رتبه و پايه والايى كه دارد در حقيقت يك استثناء است و بايد به صورت يك گنجينه استثنايى با آن برخورد كرد. وقتى تأمل مى كنم، مى بينم آرزويى كه، داشته ايم و داريم اين است كه جامعه ما با اين كتاب عزيز الفت و انس پيدا كند. از امثال ما نمى شود حالا انتظار كارهاى تحقيقاتى داشت. مگر اينكه خداى متعال توفيق دهد روزى به حجره طلبگى خودمان برگرديم و از اين كارها داشته باشيم. من درباره توجهى كه ما بايد به نهج البلاغه پيدا كنيم مى خواهم هشدار بدهم. ما اين توجه را امروزه كم داريم، مثل اينكه نمى دانيم چه گنجينه معرفت بى پايانى در اين كتاب هست، يا هنوز براى مردم ما، حتى براى محققين ما، اهميت دستيابى به منبع عظيم اين كتاب بى نظير به طور كامل كشف نشده است. https://eitaa.com/zandahlm1357
روانشناسی قلب 64.mp3
6.21M
64 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣ اشهد ان لااله الا الله؛ شهود دلبری خداست...چشیدن است! 💓تا قلب تو؛ طعم عشق رانچشد؛ هیچ عبادتی، راه آسمان رابرایت باز نمیکند...
🕌در محضر امام روح الله (۱۶۳) 💠 عبادت ما، کار کردن است 📌 امام خمینی (ره ): براى ما ننگ است كه در ارزاق‌مان دستمان را پيش آمريكا دراز بكنيم. ما بايد جديت كنيم. خداوند به ما، هم زمين داده، هم آب داده است و هم بركات آسمانى هست. بايد كار كنيم تا خودكفا باشيم. بلكه ان شاء‌الله صادرات هم داشته باشيم. شما برادرها الان عبادتتان اين است كه كار بكنيد. اين عبادت است. همان طورى كه فرض كنيد آمدن به زيارت حضرت معصومه(س) عبادتى است، كار كردن هم يك عبادتى است و شايد از بسيارى از مستحبات بالاتر باشد. 📚صحیفه امام؛ جلد ۱۲؛ صفحه ۲ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
مسجد رضا (ع) قطب راوندي روايت كرده از ابراهيم بن موسي که او روزي در مسجد رضا (ع) در خراسان گفت از حضرت سوالات زيادي پرسيدم و چيزهاي زيادي از ايشان خواستم. سپس ايشان بيرون رفتند براي استقبال از بعضي ازآل ابوطالب. وقت نماز آمد، آن حضرت تصميم گرفت به سوي قصري كه آنجا بود، برود و در زير سنگي فرود آمد و من با آن حضرت بودم و هيچ کس ديگري نبود. پس فرمود اذان بگو. گفتم صبر کنيد تا اصحاب هم به ما برسند، فرمود هميشه در اول وقت اذان بگو. پس من اذان گفتم و نماز خوانديم. گفتم يابن رسول الله مدت زيادي است که قول مالي را به من داده اي و همانطور که مي‌داني من بسيار نيازمند هستم. سپس آن حضرت زمين را به تازيانهاي خراشيد پس دست برد به آن محل و شمش طلا بيرون آورد و گفت بگير اين را خداوند بركت دهد و آنچه را كه ديدي به کسي نگو. و بدين ترنيب من يکي از ثروتمندان آنجا شدم . (منتهي الامال ج ۲ ص ۳۶۲) امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
- باقریه: گروهی بودند که به امامت امام محمّد باقر (علیه السلام) قائل بوده و معتقد بودند که امامت از وی تجاوز نمی کند و به رجعت او معتقد بودند. [۱] عبارت بغدادی در این مورد، چنین است: «آنان گروهی هستند که امامت را از علی بن ابیطالب[۷] در فرزندان او[: ] دانسته و تا محمد بن علی[۷] معروف به باقر رسانیده اند... و پندارند که او [امام محمد باقر (علیه السلام) ] مهدی آینده است... » [۲] . به نظر می‌رسد که این گروه، همان کیسانیه سابق باشند که ابوهاشم را ترک کرده و به پیروی امام باقر (علیه السلام) گردن نهاده بودند. [۳] طبق گفتة نوبختی، پس از شهادت امام محمد باقر (علیه السلام)، یارانش به دو دسته تقسیم شدند که گروهی از اینان، پس از امام باقر (علیه السلام) به امامت پسرش امام جعفر صادق (علیه السلام) روی آوردند. [۴] پس از شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام)، شیعیان و یارانش به شش دسته تقسیم شدند [۵]، که یک دسته از آنها پس از امام صادق (علیه السلام) به فرزندش امام کاظم (علیه السلام) روی آورده و اینها در واقع، همان زنجیرة امامیه بودند [۶] و امّا پنج دستة دیگر عبارت بودند از:.... ---------- [۱]: شهرستانی، پیشین، ص ۱۴۷. [۲]: بغدادی، پیشین، ص ۳۲. [۳]: جعفری، پیشین، ص ۲۹۸. [۴]: نوبختی، پیشین، صص ۶۲-۶۳. [۵]: نوبختی، پیشین، ص ۶۶. [۶]: ر. ک: نوبختی، پیشین، ص ۷۸. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
AUD-20220224-WA0002(1).mp3
11.59M
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻میگن یهودیا رو زدن مسحیا کشتن تو اروپا... اولا: خوب به مسلمونا چه؟ دوما: صهیونیست‌ها همون فاشیست‌ها هستند البته صددرجه بدتر❗️ سوما: آمریکاییها و انگلیسیها هم هیتلرن... چهارما: جالبه بدونید خود هیتلر هم ریشه یهودی داره... 🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸 @zandahlm1357
کتاب ذوالفقارولایت .pdf
18.93M
با سلام::باتوجه به فرارسیدن، سالگرد شهادت پدر موشکی ایران، سرلشگر بسیجی، حاج حسن تهرانی مقدم، کتاب ذوالفقار ولایت با اضافات جدید تقدیم میشود، تا ضمن ذخیره کردن و مطالب کتاب، تا میتوانید آنرا در فضای مجازی نشر دهید، تا در ثواب این کار خیر شریک باشید... ارادتمند ناصر کاوه ارسالی از مخاطب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۴ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
ملائکه شناخته نشده قوله علیه السلام: وَ مَنْ أَوْهَمْنَا ذِکْرَهُ، وَ لَمْ نَعْلَمْ مَکَانَهُ مِنْکَ، و بِأَیِّ أَمْرٍ وَکَّلْتَهُ. یعنی: و از جمله ملائکه که ما توهّم و تصوّر می‌نمائیم پیش خیال خود آنها را، ولی نمی دانیم مقام و منزلت آنها را که چه مرتبه[ای] به آنها عطا شده، و به چه امری از امور مرجوعه آنها را مأمور و موکّل کرده، و تفویض چه شغلی به آنها نموده، به مفاد: « وَ مَا یَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّکَ إِلاَّ هُوَ [۱] ». ملائکه ساکن هوا و زمین قوله علیه السلام: وَ سُکَّانِ الْهَوَاءِ وَ الاْءَرْضِ وَ الْمَاءِ. ---------- [۱]: ۴ - سوره مبارکه مدثر، آیه ۳۱. چه این مبادی فعّاله و قوای روحانیه متکثّرند حسب تکثّر انواع طبیعیه، حتی آن که می‌باشد برای هر کره از کرات سماویه و کوکبیه، و برای هر نوع از طبایع نوعیه بسیطه باشد، چون نار و هوا و ماء و ارض، و مرکّب باشد چون انواع معادن باقسامها که محل خزائن حقّ اند به اعتبار تکوّن فلزات و اجسام سبعه متطرّقه و حصول جواهرات صافیه فیها. کما فی الدعاء: « یا من فی الجبال خزائنه » [۲] و نیز اصناف نباتات و انواع حیوانات صامته و ناطقه برّی و بحری، مَلَکی روحانی است که موکّل بر تدبیر و حفظ افراد آن نوع است، که حقّ تعالی گاهی از آن مبادی فعاله و ملائکه موکّله ب« ایدی » تعبیر نموده، و قال: « وَ السَّمَآءَ بَنَیْنَاهَا بِأَیْدٍ [۳] »، و قال: « خَلَقْنَا لَهُم مِّمَّا عَمِلَتْ أَیْدِینَآ أَنْعَامًا فَهُمْ لَهَا مَالِکُونَ [۴] »، چه ید محل بروز آثار و قوّت است، و از برای خدا ایادی عمّاله فعّاله است، نه جوارح جسمانیه، و هی ذوات نوریة و وسائط جوده و جهات فاعلیته ؛ و گاهی از آن ملائکه به «امر» تعبیر نموده، و قال: « وَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ وَ النُّجُومَ مُسَخَّرَاتٌ بِأَمْرِهِ [۵] »، چنان که از آنها به «یمین» تعبیر کرده و قال: « وَ السَّماواتُ مَطْوِیَّاتٌ بِیَمِینِهِ [۶] ». باری، این طبایع نوعیه اعمّ از بسیط و مرکب، اظلال و قوالب اند برای آن ذوات نوریه و ارواح ملکیه، چنان که آن ملائکه اظلال و قوالب اند برای اسماء الهیه که ارباب ارباب اند برای اعیان ثابته، و اسماء الهی موجودند به وجود الهی که غیب الغیوب مطلق است، چنان که ماسوی شهادت مطلقه اند. ---------- [۲]: ۱ - مصباح الکفعمی، ص ۲۵۴ ؛ البلد الأمین، ص ۴۰۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۱، ص ۳۹۱. [۳]: ۲ - سوره مبارکه ذاریات، آیه ۴۷. [۴]: ۳ - سوره مبارکه یس، آیه ۷۱. [۵]: ۴ - سوره مبارکه نحل، آیه ۱۲. [۶]: ۵ - سوره مبارکه زمر، آیه ۶۷. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا