eitaa logo
کلید زندگی برتر🔑
336 دنبال‌کننده
355 عکس
255 ویدیو
540 فایل
با سلام🌺هدف از تشکیل کانال کلید زندگی برتر🔑، ارتقای معنویت و تهذیب اخلاق عملی است و امید داریم بتوانیم در نشر حداکثری مطالب ناب اسلام عزیز در کنار همدیگر باشیم بااستفاده ازبیانات اساتید محترم وگرانقدر و نشر محتواهای تبلیغی کاربردی💯 @Sonergy_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
ضیافت اربعین.pdf
6.54M
📜ضیافت اربعین 📖مجموعه سخنرانی کوتاه روشمند ویژه مبلغین اربعین حسینی ✍️ کاری از موسسه امیربیان 🆔 @zendegybartar20
واقعه کربلا به روایت بلاذری.pdf
934K
📕 📜 واقعه کربلا به روایت بلاذری 📎 از کتاب انساب‌الاشراف 🆔 @zendegybartar20
📜عنوان: منِ امام حسین یا منِ شمر؟ 📖 موضوع: بی‌ادبیِ شمر ساز 🔖 قسمت ۴ در خانه اباعبدالله علیه‌السلام رسم این بود اگر امام حسن علیه‌السلام حرف می‌زد، امام حسین علیه‌السلام ساکت بود. اگر زینب سلام‌الله‌علیها حرف می‌زد، امام حسین علیه‌السلام ساکت بود و گوش می‌کرد. اگر امام حسین علیه‌السلام حرف می‌زد، زینب سلام‌الله‌علیها ساکت بود. تمرین کنیم وقتی دیگران حرف می‌زنند، ما خوب گوش دهیم. ائمه علیهم‌السلام شیوه‌شان این‌گونه بود وقتی کسی حرف می‌زد، به او نگاه می‌کردند و گوش می‌دادند. نگاه‌کردن به کسی که دارد حرف می‌زند، به او انگیزه می‌دهد تا راحت‌تر حرف بزند و به او احساس صمیمیت می‌دهد و فراتر، این است گاهی دست شخص را هم می‌گرفتند و در رابطه‌ای عاطفی‌تر و نزدیک‌تر و با انتقال انرژی از طریق ارتباط صمیمی فیزیکی، به او آرامش و تسلا می‌بخشیدند. دختر یا پسر شما در خانه گریه می‌کند، از مدرسه آمده و دعوایش شده، مثلاً معلمش با او دعوا کرده، یا نمره کمی گرفته یا فرض کنید با دوستش دعوا کرده است. می‌آید برای شما حرف می‌زند. متوقفش نکنید بگذارید بگوید. خوب که تخلیه شد، آن وقت با او حرف بزنید. این منش و شیوه زندگی امام حسین علیه‌السلام بود. در کربلا هم همین خصوصیت را می‌بینیم. هر کس حرف می‌زند، همه گوش می‌دهند. ما نمی‌دانیم این حادثه دقیقاً چه زمانی اتفاق افتاده است. بعضی گفته‌اند که حدود شب عاشورا بود. امام چراغ را خاموش می‌کند بعد برای یاران سخنرانی می‌کند. می‌خواهد هیچ‌کس چهره هیچ‌کس را نبیند. می‌فرماید: دشمنان فقط من را می‌خواهند. دشمن اگر به من دسترسی پیدا کند، به شما کار ندارد. شب است و تاریک، از تاریکی استفاده کنید. تعبیرشان این بود: «شب را شتر راهوار خویش قرار دهید و از این جا بروید و اگر می‌توانید دست فرزندان مرا هم بگیرید و از این جا ببرید.» امام حرف می‌زند در هنگام حرف‌زدن همه ساکت می‌شوند. یک نفر عکس‌العمل نشان نمی‌دهد. همه گوش می‌دهند. بعد یک نفر بلند می‌شود و حرف می‌زند. هرگز در وسط صحبت‌کردن کسی، دیگران حرف نمی‌زنند؛ احترام محض! بعد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام صحبت می‌کند. بعد بُریر و بعد از او حبیب حرف می‌زند. اما صبح عاشورا قبل از حمله، امام خطبه خواندند. هنوز حرف‌های امام تمام نشده شمر با گستاخی حرف امام را قطع کرد و تعابیر زننده‌ای را استفاده کرد. پس از خطبه امام، زهیر جلو می‌آید و خطبه غرّایی می‌خواند و خیرخواهی می‌کند. به زهیر نیز دشنام می‌دهند. دوباره زهیر با صبوری تمام خیرخواهی می‌کند؛ اما این بار شمر تیر به سمتش افکند و گفت: ساکت باش که خدا صدایت را خاموش کند. با كثرت کلامت ما را خسته کرده‌ای. زهیر جواب داد: یابن البَوّال عَلی عَقِبَيْهِ (کنایه از بی‌فرهنگی و پستی وی و خانواده اوست) با تو سخن نمی‌گویم. به مردم کوفه رو کرد و گفت: مبادا این بی‌سروپای خشن و بی‌ادب و امثال او شما را از دین خارج کنند... 📝نگارنده: حسین ابراهیمی ✅ نشـراین پیام‌صـدقه‌جـاریه‌است. 🆔 @zendegybartar20
Avicenna.ppsx
41.11M
🖥پاورپوینت 📜 پیشرفت‌های پزشکی ایران اسلامی 🆔 @zendegybartar20
راز یک تغییر حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا فیروزیان نقل می کند: تابستان سال ۱۳۲۳ در «ونک مستوفی» منبر می‌رفتم. امام جماعت آنجا سید بزرگوارى بود که الان با گذشت چندین دهه، نامش را فراموش کرده‌ام. این سید بزرگوار بین گفتگوهایى که با هم داشتیم، تعریف کرد: که یک روز صدای در منزل بلند شد، وقتی آمدم در را باز کردم، خانمى نیمه‌برهنه و بی‌حجاب و آرایش کرده و دست و سینه باز را مقابل خود دیدم. خواستم درب را ببندم و به او بی‌اعتنائی کنم. فکر کردم همین که در خانه یک روحانی با این قیافه آمده، شاید معایب بی‌حجابی را نمی‌داند و شاید بتوانم نصیحتش کنم. سرم را پایین انداخته و گفتم بفرمائید. داخل اتاق شده نشست و مسئله‌ای در مورد ارث از من سؤال کرد. من گفتم: خانم! من هم از شما می‌خواهم مسئله‌ای بپرسم، اگر جواب دادید من هم جواب می‌دهم. گفت: شما از من؟ گفتم بله. گفت بفرمائید؟ گفتم: شخصی در محلی مشغول غذا خوردن است. غذا هم بسیار خوشمزه و خوشبو است. گرسنه‌ای از کنار او می‌گذرد، پایش از حرکت می‌ایستد، جلوی او می‌نشیند، شاید تعارفش کند، ولی او اعتنا نمی‌کند. شخص گرسنه تقاضای یک لقمه می‌کند، او می‌گوید: غذا متعلق به من است و نمی‌دهم. هر چه التماس می‌کند، او به خوردن ادامه می‌دهد. خانم، این چگونه آدمی است؟ گفت: آن شخص بیرحم، از شمر بدتر است. گفتم: گرسنه دو جور است، یکی گرسنه شکم و دیگری گرسنه شهوت. جوان مجرد و گرسنه شهوت، خانم نیمه‌برهنه و زیبایی را می‌بیند که همه نوع عطرها و آرایش‌های مطبوع دارد. هر چه با او راه می‌رود، شاید خانم توجهی به او بکند و مقدارى روی خوش به او نشان بدهد، جوان به او اعتنا نمی‌کند. جوان اظهار علاقه می‌کند، زن محل نمی‌گذارد، جوان خواهش می‌کند، زن می‌گوید: من نجیبم و حاضر نیستم با تو صحبت کنم. جوان التماس می‌کند، زن توجه نمی‌کند. این خانم چگونه آدمی است؟ خانم فکری کرد و از جا حرکت کرد و از خانه بیرون رفت. فردا درب منزل صدا کرد، رفتم در را باز کردم، دیدم سرهنگی دم در ایستاده و اجازه ورود می‌خواهد. وقتی وارد اتاق شد و نشست، گفت: من شوهر همان خانم دیروزی هستم. وقتی که با او ازدواج کردم، چون خانواده‌ای مذهبی بودیم از او خواستم با حجاب باشد، گفت: بعد از ازدواج. ولی هر آنچه به او گفتم و خواهش کردم، تهدید کردم، زیر بار نرفت. ولی دیروز آمد و از من چادر و پوشش اسلامی خواست. نمی‌دانم شما دیروز به او چه گفتید. ماجرا را به او گفتم. او با خود عبایی آورده بود. به من داد و تشکر کرد و رفت. پیام داستان داستان "راز یک تغییر" که روایتی از یک ماجرای واقعی است، پیام‌های چندلایه‌ و آموزنده‌ای را به مخاطب منتقل می‌کند. پیام‌های اصلی داستان عبارتند از: اهمیت حجاب و عفاف: داستان به روشنی نشان می‌دهد که حجاب و عفاف نه تنها یک واجب و الزام دینی، بلکه یک عامل مهم در حفظ کرامت و ارزش زن است. تغییر نگرش زن در داستان پس از گفتگو با روحانی، نشان از تأثیر عمیق این ارزش‌ها بر زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد. خطرات بی‌حجابی: داستان با نشان دادن عواقب بی‌حجابی برای زن و جامعه، اهمیت این موضوع را نشان می دهد. بی‌حجابی نه تنها باعث تحریک شهوت جنسی و ایجاد مشکلات اخلاقی می‌شود، بلکه می‌تواند به روابط خانوادگی نیز آسیب برساند. تأثیر گفتگو و نصیحت: گفتگوی روحانی با زن بی‌حجاب و تأثیر آن بر تغییر نگرش او، نشان از اهمیت گفتگو و نصیحت دلسوزانه و حکیمانه در هدایت افراد به سوی ارزش‌های انسانی و دینی دارد. نقش روحانیت در جامعه: روحانیت در این داستان به عنوان راهنمایی دلسوز و آگاه معرفی می‌شود که با استفاده از حکمت و منطق، می‌تواند افراد را به سمت سعادت هدایت کند. 🆔 @zendegybartar20
💠 حکم تلفظ اشتباه در اذکار مستحبی نماز 💬سؤال: 1- اگر عمداً اذکار مستحبی نماز مثل بحول الله یا الله اکبر و ... را اشتباه قرائت کنیم نماز باطل می شود؟ 2- اگر همین اذکار را نصفه بخوانیم مثلاً ذکر بحول الله همین قسمت را بگویم در حالی که به نیت ذکر مستحبی نماز بوده آیا جایز است؟ ✅ پاسخ: 🔹 آیت الله خامنه ای: ۱. غلط خواندن دعا و ذکر - چه از نظر ماده و اصل کلمه و چه از نظر اعراب کلمه- در قنوت و ذکرهای مستحبی در صورتی که غلط فاحش یا تغییر دهنده معنا نباشد، اشکال ندارد. ۲. اشکال ندارد ولی از ثواب ذکر محروم می شوید. 🔹 آیت الله مکارم شیرازی: 1و2- در ذکر مستحب نماز باطل نمی شود ولی سعی کنند صحیح بخوانند و عمداً این کار را نکنند. 📚 پی نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی آیات عظام خامنه ای و مکارم 🆔 @zendegybartar20
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸شرط اینکه اطاعت از کسی «فی سبیل الله» باشد چیست؟ این آیه را ببینید: «إِذْ قَالُوا لِنَبِيٍّ لَهُمُ ابْعَثْ لَنَا مَلِكًا نُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ». به پیامبرشان گفتند تو یک پادشاهی برای ما انتخاب بکن که ما در خدمت او در راه خدا بجنگیم. چه رابطه ای است بین «فِي سَبِيلِ اللَّهِ» و «ابْعَثْ لَنَا مَلِكًا»؟ دارد می‌گوید: پادشاه از طرف تو باشد تا وقتی در رکابش می جنگیم در راه خدا به حساب بیاید! این دو تا به هم ربط دارند. می گوید اگر مبعوث از طرف خدا نباشد، جنگی که در خدمتش می‌کنیم در راه خدا نخواهد بود! امام هم در حکم تنفیذ رئیس جمهور می نوشتند: «بر اساس رأیی که مردم به شما دادند، من شما را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم». امام صرفاً نگفته من ریاست جمهوری شما را «تنفیذ» می کنم، بلکه گفته: «من شما را به ریاست جمهوری منصوب می کنم». این معنای ولایت مطلقه است. یعنی هر کسی سمتی دارد، به شکلی جزء حوزۀ ولایت است. همه باید ولایتشان برگردد به او. طبق آیۀ «الله ولی الذین آمنوا»، ولایت مربوط به خداست و این ولایت خداوند، از کانال ولی فقیه به دیگران می رسد. 🆔 @zendegybartar20
7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 اهمیت قلم‌های موثر اگر بتوانیم ده قلم مؤثر را فعال کنیم، بهتر از هزار شمشیر است و شمشیر از دست هزاران شمشیرزن خواهد انداخت‼️ 🎙استاد رحیم‌پور 🆔 @zendegybartar20
Namaz (1).ppsx
36.73M
🖥پاورپوینت 📜 موضوع: نماز 🆔 @zendegybartar20
📜عنوان: منِ امام حسین یا منِ شمر؟ 📖 موضوع: بی‌ادبیِ شمر ساز 🔖 قسمت ۵ خداوند متعال همۀ انبیا را برای مؤدب کردن، ادب آموختن مردم فرستاده. پیامبر عظیم‌الشأن فرمودند: إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الْأَخْلَاق؛ من ازآن‌جهت برانگیخته شدم که شرافت‌های اخلاقی را کامل کنم. ادب از جمله فضایل مورد غفلت در جامعه ما است. در تحت سیطرۀ این کلمه ادب، تمام مسائل اخلاقی خوابیده است. که اتفاقاً هر برگ از کتاب عاشورا را که نگاه کنیم، می‌توانیم آن را ببینیم. ادب اقسامی دارد: ۱. قسم اول ادب، ادب در مقابل خداوند و قرآن کریم است. عالم محضر خدا است و انسان باید در محضر یک بزرگ، ادب حضور را نگه دارد. حفظ ادب در محضر خداوند به این است که انسان تلاش کند، نافرمانی و معصیت او را نکند. نقل است: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نزد پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم نشسته بودند که جبرئیل آمدند و پیغمبر صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم دقایقی با جبرئیل صحبت کردند. پس ازآن ‌رو به فاطمه سلام‌الله‌علیها کردند و فرمودند که جبرئیل می‌فرماید: خدا سلام به تو رسانده و فرمودند: به فاطمه سلام‌الله‌علیها بگویید که هر حاجتی دارد از من درخواست کند. ایشان قدری تأمل و سپس عرض کردند: لَا حَاجَةَ لِى غَيْرُ النَّظَرَ إِلَى وَجْهِهِ الْكَرِيمِ‏؛ هیچ حاجتی ندارم جز اینکه توجه‌ام به خدا بیشتر شود. این اوج ادب حضرت را می‌رساند. ۲. قسم دوم ادب، ادب نسبت به پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم و ائمه اطهار علیهم‌السلام است. ادب به یک بزرگ‌تر در عمل با متابعت از وی صورت می‌پذیرد. دقت کنیم که ائمه علیهم‌السلام سربازانی می‌خواهند که پیروی همراه با بصیرت دارند. علت این که وقتی به حرم امام معصوم علیه‌السلام می‌رویم غسل می‌کنیم، گام را آهسته بر می‌داریم و اذن دخول می‌خوانیم و هنگام بیرون آمدن از حرم وداع می‌کنیم، حاکی از همان ادب در برابر امام است. وقتی سخن از ادب نسبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن همه ما می‌رود سمت حضرت عباس علیه‌السلام حضرت عباس علیه‌السلام این‌قدر باادب بودند که بدون اجازه در کنار امام حسین علیه‌السلام نمی‌نشستند، و هر موقع که اجازه می‌گرفتند، مانند عبد خاضع، دوزانو در برابر مولایش می‌نشست. حُر می‌توانست نامش در ردیف اشخاص مورد لعن زیارت عاشورا بیاید؛ اما آن‌قدر باادب بود که نامش نه‌تنها در سلام زیارت عاشورا _که بلافاصله بعد از سلام بر امام حسین علیه‌السلام _ به او سلام می‌دهیم: اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ؛ بلکه امام‌زمان هم به او در زیارت ناحیه مقدسه سلام می‌دهد: السَّلَامُ عَلَى الْحُرِّ بْنِ يَزِيدَ الرِّيَاحِي‏. اوج ادب حُر را در اولین مواجهه حر با امام باید دید. موقعی که حر مانع از رفتن امام حسین علیه‌السلام شد. هنگامی که خواستند، بازگردند لشکر حر مانع شدند و جلوی یاران امام را گرفتند. امام حسین علیه‌السلام به حر فرمود: ثَکِلَتْکَ اُمُّک؛ مادرت به عزایت بنشیند. چه قصدی داری؟ حر گفت: آگاه باشید که به خدا قسم، اگر غیر شما از عرب درحالی‌که وضعیت او چون شما باشد، به من آن عبارت را می‌گفت، همین عبارت را به او بازمی‌گفتم؛ اما به خدا قسم برای من این (حق) نیست که یاد مادر شما کنم مگر به نیکوترین وجهی که می‌توانم. شکوهمندترین حالت ادب را در این پرده از تاریخ باید دید. آنجا که یک فرمانده عالی‌رتبه نظامی مانند حُر در مقابل هزار زیردست خود به‌ظاهر شماتت می‌شود؛ ولی باز باادب و متانت برخورد می‌کند. چرا حضرت به او نهیب زد؟ شاید یکی از اسرار آن نمایش و بروز این صفت اخلاقی بود و دیگری نشان‌دادن محبت مکتوم و پنهان شده حر بود. امام می‌خواست با این تلنگر حر را به این گوهر ارزشمند وجودش که همان ارادت و ادب به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بود، آگاه کند و به این صورت او را بیدار کند. اینگونه است که احترام به اباعبدالله علیه‌السلام حُر می‌سازد و بی‌ادبی به ایشان شمر... 📝نگارنده: حسین ابراهیمی ✅ نشـراین پیام‌صـدقه‌جـاریه‌است. (ع) 🆔 @zendegybartar20
📸 بسترهای فروش غیرحضوری ارز اربعین 🆔 @zendegybartar20