eitaa logo
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
400 دنبال‌کننده
256 عکس
159 ویدیو
11 فایل
🌹ضیافتی اندیشه ورزانه به نام حضرت مادر سلام الله علیها . 📩راه ارتباطی جهت پیشنهادات خوب شما رفیقان طریق: @Beshnoazzan
مشاهده در ایتا
دانلود
: تا قبل از اومانیسم چیزی به نام وجود نداشت. دکتر داوری هم در کتاب بلای بی تاریخی متذکر شده‌اند. بشر قبل از بشر مدرن آینده اش یعنی: . اینده یعنی غیب. همه زمان گذشته وحال و آینده‌ یک چیز است. از تا ۳۰۰ سال پیش تغییراتی که در کل جهان شده به اندازه از حالایی که شما هستید نیست. همه ساکت و همه چیز ثابت. ✏️و اکنون درک از این تاریخ جدید، و سیر تحولات پیش رو پرسش ماست. جرعه ای از جلسه: ⬇️ https://eitaa.com/ziafat_andishe/736 💠@‌‌ziafat_andishe
صوتی که اکنون تقدیم شما می گردد یکی از جلساتی است که در استقبال از جلسه استاد طاهرزاده برگزار شده است. این جلسات باحضور حجت الاسلام نجات بخش و علاقمندان به شناخت بانو امین برگزار گردیده است. این گفت وگو ، مورد اشاره در جلسه : بوده و پیشنهاد شنیدن آن را به همراهان عزیز و پرسشگر خود داریم.👇👇👇
حضور تاریخی بانو امین.mp3
22.95M
🔹️عنوان :حضور تاریخی بانو امین 🔹🗓۲۷ تیر ۱۴۰۳ 🔹️🎙حجت الاسلام مساله این است که: چگونه زن جای خودش را در جهان امروز می تواند پیدا کند و حفظ کند؟ با حکمت و عرفان ان گونه ارتباط می یابند که دیگران در نسبت با این مواجهه ایشان، ‌معنای دیگری از خود می یابند. در این بودنِ زن در تفکر و ، مجال این نحوه از بودن پیش می آيد ‌. و این ،متفاوت از آموزش عرفان و فلسفه است. از بودن است. اصل مساله ، است که با وحدت شخصیت وجودی و هم نوایی با فلسفه وعرفان میسر است. عالَم با ما معنا می یابد . در خلقت ما اثری است که با آن عالَم معنا می یابد و این جا تفکّر‌، مجال این بودن و اثر ماست. 🔻ودر محکم تر هم حرف می زنیم. یک امتحانی از حضرت زهرا گرفته میشود که حضرت زهرا و زن بودن ایشان به ظهور می آید. یک کاری برعهده حضرت هست که برای انجام آن کار باید زن حاضر باشد. آن کار و آن سخنی که برعهده حضرت هست با زن بودنِ ایشان است. یک راهی هست که : 🔻جز در محقق نمیشود. وظیفه انتزاعی نیست. 🔻خداوند می کند زن بودن را. . اون راه فقط با زن بودن حضرت زهرا ممکن است. در استقبال از : https://eitaa.com/ziafat_andishe/736 💠@ziafat_andishe
در‌ سنت حوزه ای ما، بی معنا بوده . در وجود داشت که دنبالش بود و به آن هم می رسید، حتی اگر نمره ۲۰ هم می گرفت ، ولی در وجود خودش ،طلب را هنوز حس می کرد ، رضایت به وضع موجودش نمی داد فلذا باز هم تلمّذ می کرد وخودش به وضعِ خودش ، خود آگاه بود. ولی الان کاملا متفاوت شده است. و این تفاوت به جهت رسم روزگاری است که اکنون با آن رو به ایم : بدون طلب و‌پرسشی. آموزش های همگانی دین؛ آموزش های همگانی علم.... ✍و اکنون باید پرسید که چگونه در نظام توسعه ، ما وضعیت متعالیِ انسان به وضع خویش را به و ،تنزل دادیم و بشر را از وادیِ لذت بخشِ طلبِ علمِ پس از پرسش، به تعلیم قبل از پرسش پرتاب کردیم؟ گویا بانو امین با استقرار در این خوداگاهی، در مقام پرسش از زن تاریخ، راه آینده ای را گشود که اکنون نیز آن پرسش هنوز برای ما زنده است‌ . 🔻جرعه ای از این گفت وگو ↙️ https://eitaa.com/ziafat_andishe/741 ... 💠@ziafat_andishe
مساله اصلی امروز ما این است: ایا خانه معنایی دارد؟؟؟ پرسش رایج امروز در مواجهه با امور مختلف این است: 🔻به چه کار می آید؟ گویی همه چیز مشخص دارد واهمیت هر چیز در کارایی آن است و در این میان، کارکردی ندارد. مثلا: 🔻همین جور نشستی توی خانه که چی؟ و این سوال رایجی است که از زن امروز وبچه ها هر کدام به نحوی می پرسند. به گزارش ما از خانه توجه کنید: _توی خونه که چیزی نمیشه . _پاشو برو یه کاری بکن. در خانه بودن هیچ معنایی ندارد ،چون 🔻خانه چیزی و جایی نیست؛ پس اگر در خانه بمانید ، هیچ اتفاقی نمی افتد؛ آیا مجال فکر کردن به آن معنایی از خانه ممکن است که معنای زن همان تعلق او به خانه باشد؟ اگر بشر در جهان ، فراموش‌ شده برای بودنِ خود دارد، ،همان تجدید عهد فراموش شده است که جز با ممکن نخواهد شد. ✍چکونه می توان از معنای خانه نگفت آن گاه که همه در جست وجوی سکنایی هستند تا بتوانند با خود به سر ببرند؟ و مگر سکنای گم شده امروز جایی جز خانه میتواند باشد؟ و تمنای زن امروز چیست که خود را در خانه نمی یابد؟ حفظ این پرسش ،می تواند ما را به تفکر تاریخی فراخواند ، همان تفکری که در پاسداشت آن، توانست به استقبال ای برود که زن، خود را سرباز خمینی یافت. جرعه هایی ازاین گفت وگو ↙️ https://eitaa.com/ziafat_andishe/741 .... 💠@‌ziafat_andishe
در ۱۰۰ سال حصور حاج خانم امین جهان جدیدی جلوی آدمها قرار می‌گیرد، و دو نحوه بودن پیش میاد: یکی مثل بانو امین و یکی مثل خانم طاهر قرةالعین که خیلی هم‌خطر ناک هست‌. ایشان در مدرسه قزوین درس خوانده اند، سید جمال نیز شاگرد انجاست .مدرسه عجیب و غریبیست . ایشان وارد فرقه شیخیه می شوند، شیخیه یعنی انحراف ازتفکر صدرا . سپس در مواجهه با جهان جدید ،این بنده خدا می‌خواهد نو و به روز باشد، می‌خواهد جدید باشد ،نمی‌داند چه کار کند ناگهان طرفدار علی محمد باب می‌شود واهل فرقه بابیه . و حتی اعدامش هم می‌کنند. آن چه بر خانم طاهره قرة العین می گذرد یک بحث مفصلی است؛ برای شناخت حاج خانم امین باید خانم طاهره قرة العین بشناسید که در یک تاریخ دو حضور را مشاهده می کنیم: یک حضور می گوید :ما باب الله هستیم به سوی مهدی ؛ که حکم اعدامشان هم اجرا می شود . مساله این جاست که: ببینید ما تا کجا حساسیت در تاریخ حاج خانم امین داریم؟
در ۱۰۰ سال حضور حاج خانم امین جهان جدیدی جلوی آدمها قرار می‌گیرد، و دو نحوه پیش میاد: یکی مثل بانو_امین و یکی مثل خانم که خیلی هم‌خطرناک هست‌. ایشان در مدرسه قزوین درس خوانده اند، سید جمال نیز شاگرد انجاست .مدرسه عجیب و غریبیست . ایشان وارد فرقه شیخیه می شوند، شیخیه یعنی انحراف ازتفکر صدرا . سپس در مواجهه با جهان جدید ،این بنده خدا می‌خواهد و باشد، می‌خواهد جدید باشد ،نمی‌داند چه کار کند ناگهان ،طرفدار علی محمد باب می‌شود واهل . و حتی اعدامش هم می‌کنند. آن چه بر خانم طاهره قرة العین می گذرد یک بحث مفصلی است؛ 🔻برای شناخت حاج خانم امین باید خانم طاهره قرة العین بشناسید که در یک تاریخ دو حضور را مشاهده می کنیم: _یک حضور می گوید ما باب الله هستیم به سوی مهدی ؛ که در نهایت حکم اعدام خانم هم اجرا می شود ... _و یک حضور هم متعلق به بانو امین است. مساله این جاست که: ببینید ما تا کجا حساسیت در تاریخ حاج خانم امین داریم؟ 🎙 جرعه ای از این جلسه↙️ https://eitaa.com/ziafat_andishe/736 ... 💠@ziafat_andishe
اگر مسئله ، روشن نشود؛ 🔻تقریباً ما حاج خانم امین رو نفهمیدیم؛ الّا این که یک زن متفکر داریم ، کتاب‌های ایشان را هم می‌خوانیم و بد هم نیست؛ اما حاج خانم امین نیست . 🎙 جرعه ای از جلسه↙️ https://eitaa.com/ziafat_andishe/736 ... 💠@ziafat_andishe
🔹️..به مناسبت شروع دولت آقای و نگرانی احتمالی از ان چه که در پیش است: در ؛ می توان فهمید چگونه در بازار و می شود را بدهید و اسلام از دست رفته را باز ستانید وبه معجزه عشق ایمان بیاورید که در مسیر عشق، هرگز راهِ ادامه‌ی اسلام به نمی رسد هرچند مسیر آن را سدّ کند؛ و لذا شناختن حیله های عظیم امویان ما را متوجه نقش عظیم حسین علیه السلام می نماید که راه حسین چگونه راهی است، 🔻راهی که امویان آن را نمی بینند و از آن سر در نمی آورند. ✍و مااکنون تا در مکتب کربلاییم و امتداد آن را در رهبری خامنه‌ای عزیز یافته ایم، چه خوفی از آینده بسی درخشان انقلاب داریم ؟ پس چه جای یاس است آن گاه که از دادن هراسی نداریم ، عاشق روح الله در مسیر این عشق نمی شناسد، همان گونه که در کربلا فقط دید : . و اکنون نیز جز در افق حضرت زینب سلام الله علیها، راهی برای ادامه اسلام در تاریخ ما وجود ندارد. راهی که گرچه بر شمشیر پیروز نیست، اما بر شمشیر پیروز می‌گردد. .... 💠@ziafat_andishe
عصر عاشوراست؛ زنی مصیبت دیده در اوج محنت و غربت و تنهایی ، بالای سر بدن تکه تکه شده برادرش ، حاضر شده است ، یقین باید روضه بخواند، شیون کند، از جهالت امت بدون امام شکایت کند ، نه ، نه ،... او جمله ای خطاب به برادرش می گوید که هنوز هم باید در حیرت ماند؛ بِاّبِی المَقتولُ بِیَومِ الجُمُعَه، اوِ الاِثنَینِ؟ پدرم فدایت ،تو کشته روز هستی یا ؟ (جمعه همان روز دهم محرم ۶۱ است و دوشنبه روز است.) اکنون ،جمله ای می گوید که تا ابد انسان ها را به درنگ و تامل و تفکری دعوت‌ کند تا بتوان معضلات اجتماعی تاریخ را ژرف اندیشانه ببینند و بیندیشند. و به راستی با کدامین زبان ،می توان از تفکری گفت که مختص عقیله بنی هاشم در سخت ترین ابتلائات است، او این گونه متذکر می شود تا گوش جهان بشنود که اگر به حاکمیت سقیفه ای که مظهر تفکر ظاهرا اسلامی با شعار حسبنا کتاب الله ،است راضی بشویم ،کار به قتل می کشد. اگر کتاب الله عهدی برای آسمانی شدن بشر بود ، پس چگونه می توان عهد غدیر را نادیده گرفت؟ 🔻ایاجز درافق بسنده کردن به کتاب الله و غفلت از آن ، گرفتار خواهیم شد؟ و یقینا زینب مشق این تفکر را در جهاد مادرش زهرا سلام الله تمرین کرده است. ... 💠@ziafat_andishe
🔹به مناسبت بزرگداشت فیلسوف ایرانی، شهاب‌ الدین سهروردی: هیچ کاری برای فلسفه اسلامی ایران نکرده بود، این کار بزرگِ او را باید روی سرمان بگذاریم که: 🔻 به ، فلسفه تعلیم کرده است. آثار او به زبان فارسی همیشه ماندگار خواهد بود. به عبارت دیگر او فلسفه را به زبان فارسی به ماآموخت. فلسفه زبان دارد، و زبان می خواهد. هیچ کدام از ما فکر نمی کنیم و بعد از فکر مضمون آن را در زبان قرار نمی دهیم تابا آن مضامین حرف بزنیم . 🔻بلکه ما با فکر می کنیم. اگر کسی به این رابطه زبان و تفکر توجه کند ،باید زبان فلسفه در فارسی را یاد بگیرد. و سهروردی یکی از این زبان است. نوشتن فلسفه به زبان فارسی در تاریخ فلسفه ،یک حادثه مهم است. ✍ ... 💠@ziafat_andishe
: ✍️: همه علوم برای ما مفیدند،همه علوم به درد ما می خورند ؛ اما با و _که البته هنر هم نوعی تفکر است _می توانیم خودمان را در عالم‌ کنونی پیدا کنیم و بی جایگاه بودن درد بزرگی است که: 🔻هنرمند و فیلسوفِ متفکر ،نه تنها این درد را احساس می کنند بلکه این را در وجود دیگران می کنند. ✍️: تفکر به زیستن در جهانی که در آن واقع شده بود و می رفت تا زیستن را برایش بی معنا کند‌ او بود. زیرا او که از طبقه اشراف بود زودتر از بقیه می توانست آن را احساس کند،چرا که آن طبقه زودتر در معرض بی معنایی از طریق فرهنگ مدرن بودند فلذا راه حل را نه دید ونه ، 🔻به جهانی بین دو جهان فکر کرد، راهی برای عبور از که سخت زنان را تهدید می کرد و می رفت که از دست برود. ... 💠@ziafat_andishe
به این خبر که در BBC فارسی منتشر شده توجه کنید: 🗓۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۴ 🔻جدول توزیع مدال‌ها در المپیک ۲۰۲۴ پاریس غایبی بزرگ خواهد داشت، یکی از مدعیان همیشگی کسب مدال: . به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین و از آن، این دو کشور امکان اعزام تیم‌ رسمی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را نخواهند داشت و ورزشکاران این دو کشور تحت عنوان ورزشکاران مستقل بی‌طرف (AIN) در المپیک شرکت خواهند کرد. آنها اجازه استفاده از پرچم یا سرود ملی خود را نخواهند داشت و علاوه بر آن، کشورشان هم در جدول توزیع مدال‌ها قرار نخواهد گرفت. همچنین ورزشکاران این دو کشور، تنها در صورتی می‌توانستند به صورت انفرادی و مستقل شرکت کنند که معیارهای سخت‌گیرانه کمیته بین‌المللی المپیک را رعایت می‌کردند، معیارهای مانند: ❌عدم حمایت از جنگ یا نداشتن ارتباطات نظامی. بشنو_از_زن... 💠@ziafat_andishe
و در ادامه توجه فرمایید:
صفحه رسمی المپیک در توییتر در اقدامی پیشگیرانه ، پیش بینی کرده بود که نمایش‌های این چنین منحرفانه می تواند واکنش های مردم را در پی داشته باشد ، بنابراین برای اینکه متولیان المپیک، روایت را در دست بگیرند، تصویر و جمله‌ای از را با متن : «آزادی برای عشق ورزیدن، به اندازه آزادی عقیده مقدس است» را منتشر کرد. و هدف آن‌ها از این جمله این است که: نباید افراد را به‌علت گرایشات (منحرف) جنسی، سرزنش کرد. تقریباً هیچیک از صد توییت اول که زیر پست نوشته شده بوده، در تأیید رذایل اخلاقی این المپیک نبوده است. با مشاهده صحنه های المپیک و نشانه های دیده شده ، چه گزارشی از این جهان مدعی آزادی و صلح و عدالت می توان داد؟ ... 💠@ziafat_andishe
. تمسخر شام آخر و ارزش‌های دینی در المپیک پاریس: در گزارش‎های متعددی به حضور زن‌پوش‌ها، ترویج ترنس‌جندریسم و جنبش چاقی چیز خوبیست، اشاره شده است و برآیند تمامی این انحرافات را می‌‌توان در سکانس به در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ دید. در این بخش دیده می‌شود که متولیان مراسم، حواریون حضرت عیسی را با ترنس‌جندرها، زن‌پوش‌ها و دیگر رنگ‌های پرچم انحرافات جنسی تعویض کرده و یک زن چاق را بر جای حضرت عیسی نشانده‌اند. ... 💠@ziafat_andishe
آیا اکنون به اظهار نظرهایی که درباره ابراز می‌شود، می‌توان ذره‌ای درنگ داشت ؟ و آیا می‌توان اکنون به این آینده ، خوش بینانه نگاه کرد؟ نمی‌دانم را چگونه می‌بینیم: اینکه جهان به سوی صلح و صلاح و عدل و و می‌رود ؟ البته با تامل در نشانه‌هایی که هست می‌توان حدس که نه ، به یقین گفت که: 🔻 یقینا آینده جهان در افق تکنیک و تجدد ، آینده صلح و رفاه و آزادی و عدالت نیست‌ ؛ آنگاه که در یک سو قاتلان وحشی در لباس ورزشکاران المپیک در پاریس تکریم می‌شوند و دیگر سوی ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک ۲۰۲۴ تحریم شده اند. به راستی آینده بشر در این افق ، چه آینده‌ای است ؟ وآیا می توان به این آینده جهان مدرن، دل خوش داشت؟ و در این افق چه جایگاهی برای آینده خویش می بیند؟ آیا گوشی برای شنیدن این کلام وجود دارد؟ .... 💠@ziafat_andishe
🌻🌻🌻 🌻🌻 🌻 🔹️جلسه گفت وگو ؛ 🔹️با موضوع: حضور تاریخی بانو امین 📖بازخوانی متن 🗓امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد ⏰ساعت ۱۷ سلام بانو. سلامی از سر همان درد تفکری که شما را در بحبوحه آشوب کارها و راه ها و سخن ها ،پرسش گر کرد، پرسش از چیزی که شما را فرا گرفته بود. واکنون که به شما می اندیشم ،فقط با یک پرسش مواجه می شوم: شما امروز بودید ، چه می کردید؟ و سپس از خود می پرسم: 🔻چه باید کرد؟ و 🔻چه می‌توان کرد؟ می دانم که هم راهی با شما ‌،مرا نیز اهل خواهد کرد ، و مگر می توان اهل پرسش بود وتاب وتحمل روبه رو شدن با را نداشت؟ ما با شما عازم راهی هستیم که می توانیم دائما از خود پرسش کنیم : 🔻چه چیزی اکنون ما را در بر گرفته است؟ و این پرسش ازسر جراءتی است که شما یافتید تا از اکنون زدگی خارج شوید وگوش به سخنی سپردید که‌ در وتا ابد همواره شنیدنی است.‌ .... 💠@ziafat_andishe
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇵🇸🇵🇸🇵🇸 من المومنین رجال صدقوا ما عهدوالله علیه، فمنهم‌من قضی نحبه، و منهم‌من ینتظر وما بدلوا تبدیلا. ،رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس ، یعنی چشم انتظاری او در ملحق شدن به فرزندان و نوه های شهیدش؛ یعنی استقامت او بر آرمان فلسطین، و یعنی هم عهدی او با حسین در کربلا ‌ان‌گاه که فرمود: مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند. و اگر فرصتی باشد از خود بپرسیم: آیا اکنون در این سرعت گرفتن حوادث ، سِرّی نهفته نیست؟ 💠@ziafat_andishe 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇮🇷🇮🇷🇮🇷 پیام از غزه پس از با خبر شدن از شهادت هنیه: چشم‌ها اشک می‌ریزند و دل‌ها غمگین می‌شوند و ما در فراق تو، ای ابو العبد، ای پدرمان، اندوهگین هستیم. ای زن ،نمی دانم آیا تقدیر این شهادت و حضوری این گونه برای تو ، چیزی جز نازل شدن و رویت برقلبها و گوش های ماست ؟ انسانیتِ تو را آن گاه می‌بینم که در فراق عزیزانت ، مردان وکودکان خانواده می گریی و تو را آن گاه شهادت می دهم که می گویی: با قلبی راضی به قضای خداوند ،سخنی نمی گویم مگر آن چه خدا را خشنود سازد. فقط با نگاه ساده اندیشانه می توان از این‌جملات عبور کرد وگرنه وجود هر انسان پرسش گر امروز،در این ایستگاه تاریخ، میخکوب خواهد شد که خداوندا !!! چگونه ممکن است که زنان یک تاریخ ، تحمل شهادت و غربت واسارت را برای خود کَم می دانند، آنان شهادت را فضل و کرامت الهی می دانند فلذا به می روند. به راستی تو آمده ای تا بگویی اکنون زینب ها در و تا این زنان ، در میدانند خون اسماعیل ها ، می جوشد و دمادم آرمان فلسطین را به نهایی ترین نهایت حضور انسان ها بشارت می دهند. ... 💠@ziafat_andishe 🏴🏴🏴🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔖عنوان:راز شهادت شهید اسماعیل هنیه در ایران شماره پرسش: ۳۸۱۳ متن پرسش: زمانه در حال عوض شدن است و شواهد، گویای ورق خوردن تاریخ جدیدی در سراسر دنیاست،جریان حق که امروز ازآن به جبهه مقاومت یاد میشود اگر بنا دارد نقش کلیدی و اصلی را در این تورق تاریخ بازی کند نیاز به بودنی ماورای بودن های معمولی دارد لذاست که مردان الهی وقتی مشاهده میکنند که در این تنگنای مادی بدن، توانایی هایشان محدود شده است به سمت مرگ پرواز میکنند و آن را در آغوش میکشند و جسم خود را به او میسپارند و درعوض حیاتی برتر و فراتر از حیات طبیعی را به دست می آورند تا بتوانند در گستره ای وسیع بدون هیچ محدودیتی نقش اثرگذار و تاریخی خود را انجام داده وتاریخ رابه نفع جریان حق ورق بزنند.لذا اگرازدریچه ی مبانی معرفتی به مسئله شهادت نگاه کنیم خواهیم دید که این دشمن نیست که مردان الهی را از بین میبردبلکه این دست خداست که در آستین مردان الهی به پاکسازی تاریخ از جریان باطل دست زده است.ما نباید صرفا اسیر تحلیل های مادی امنیتی، سیاسی و نظامی بشویم، بلکه باید به ندای بی صدای حق گوش فرا دهیم که میفرماید باطل به حتم رفتنی است. قطعا و یقینا شهید هنیه از اسماعیل هنیه برای دشمن احمق خطرناک تر است و آنها این را نمیفهمند و خدا را باید شکر گفت که نمیفهمند که با دست خود، خود را به هلاکت می اندازند هماگونه که شمر و ابن سعد و ابن زیاد و خولی و حرمله و سنان و...خود را هلاک کردند.باوردارم که اکنون ارواح متعالی و مطهر شهدای جبهه مقاومت کنار هم گردآمده اند تا باامدادهایی ماورای کمک های نظامی، شر صهیونیست خبیث را از سر دنیا کم کنند. @ziafat_andishe
⁉️متن پاسخ: باسمه تعالی: سلام علیکم: دقیقاً همین‌طور است که شهادتِ مردان الهی همیشه عامل پاکسازی تاریخ از جریان‌های باطل بوده است. به این فکر کنید که شهادت آقای اسماعیل هنیه در ایران و نمازی که حضرت آقا بر پیکر مبارک ایشان اقامه کردند و تشییعی که پس از آن انجام شد؛ چه استعداد پنهانی بزرگی را در نسبت ما با جریان اهل سنت پیش آورد و چگونه تبلیغات دشمنان اسلام و منافقان را که سعی بر تقابل شیعه و سنی داشتند، خنثی نمود. چه کسی باور می‌کرد که عالِمی از علمای شیعه بر پیکر عالِمی از علمای اهل سنت نماز بخواند؟!!! راستی! اگر این شهادت، در ایران انجام نشده بود، چنین انعکاسی در جهان و بخصوص در جهان اسلام در رابطه با یگانگیِ شیعه و سنی پیش می‌آمد؟ و آیا آن نماز و آن تشییع، افقی نورانی و گشوده‌ای را برای عبور از همه جبهه استکبار در جهان اسلام به ظهور نیاورد؟ 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️: در راستای انقلاب اسلامی و تجربه بهترین عشق به این نکته نظر کنید که ایمان به خدا ایمان به افقِ انتظارِ صِرف است ، امیدی که را می‌گشاید و پیش‌بینی‌های محاسبه‌گرانه را در هم می‌ریزد. آیا به این نکته فکر کرده‌اید که چگونه در هنگامی که هر امکانی منتفیست و گویا ما به روبرو شده‌ایم، تازه راه به سوی خدا می‌شود و حضور خدا را در آغازی زنده‌تر می‌توانیم تجربه کنیم؟ ✍️و چه خوب هنیئه دیروز و امروز ، در محضر رهبری ، امیدوارانه زبان به این سخن می گشایند: اذا غاب سید قام سید ان شاءالله هر گاه بزرگی از میان ما رود بزرگ دیگری جای او را خواهد گرفت. اکنون می توان این جمله را از وجودی دیگر بشنویم و با گوشی دیگر به جان خود برسانیم. وجودی که می داند فقط باید امیدوارانه حاضر باشد ؛پیش بینی در این وادی ، رنگ باخته و جای خود را به داده، فلذا بن بست معنادار نیست، خدای زنده ، هر لحظه در تجلی است و راه گشاست. تا کی باید باشد؟؟؟ عاقبت مقاومت چه می شود؟؟؟ پیروزی چه وقتی مقدر خواهد شد ؟؟؟ و... سوالاتی است که در افق ایمان و انتظار معنایی ندارد. چرا که یافته اند تجربه عشق حقیقی فقط این جاست ، پس در طلب این عشق ، باید در این ایمان و این میدان مستقر بود؛ باید همه چیز را از دست داد، فرزند و عیال و خانمان را بدهند و غربت و اسارت و مصیبت و تهمت و... بخرند و در این تجربه وسیع و عمیق عشقِ ناب ، بهشت رفتن و جهنم نرفتن چه جایی دارد ؟؟؟ و به راستی تقدیر اهل میدان ایمان و انتظار ، چیزی جز است؟ ... 💠@ziafat_andishe