هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۷۹
↩️ شامل آیات ۱۷ تا ۲۵ سوره مبارکه #انفال
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
« اِنَّ البَیتَ اِذا کَثُرَ فیهِ تِلاوَةُ القُرآنِ کَثُرَ خَیرُهُ وَ اتَّسَعَ اَهلُهُ وَ اَضاءَ لاَهلِ السَّماءِ کَما تُضى ءُ نُجومُ السَّماءِ لاَهلِ الدُّنیا»؛
خانهاى که در آن قرآن فراوان خوانده شود، خیر آن بسیار شود و به اهل آن وسعت داده شود و براى آسمانیان بدرخشد چنان که ستارگان آسمان براى زمینیان مىدرخشند.
📚 [كافى، ج 2، ص 610، ح 1]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_انفال
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
زبان تصویری روش تربیتی قرآن 2016.pdf
300.5K
🚨 مقاله «زبان تصویری، روش تربیتی قرآن»
بخش هایی از این مقاله:
... در کنار بهره گیري از روشهاي دیگر تربیتی، استفاده مناسب و درست از زبان تصویر در قالبهاي مختلف داستان، تمثیل، نمایش و ...
🚨 مراحل تنبیه نوجوانان
🔻 در مواقع نیاز، وظیفه تنبیه و برخورد با نوجوان خاطی بر عهده مربی است و مراحل تنبیه از این قرار است:
الف) تذکر:
در تنهایی باشد.
بدون شوخی باشد.
صمیمی باشد.
با لحن دلسوزانه صورت گیرد.
امیرالمؤمنان علی(علیه السلام) می فرمایند: «نصیحت کردن در حضور جمع، سرکوفت است.»
ب) اخطار:
در تنهایی باشد.
بدون شوخی باشد.
لحن صمیمی نباشد.
لحن، بوی تهدید بدهد!
ج) تعلیق:
به این معنی که نوجوان از کاری که انجام می داده یا مسئولیتی که بر عهده اش گذاشته شده بر کنار شود. البته با دو شرط:
اخراج موقتی باشد.
به او امید برای بازگشت و جبران داده شود.
همچنین امیرالمؤمنان در این باب هم باز فرموده اند که: «هر گاه سرزنش کردی، جایی برای دوستی باقی بگذار.»
د) اخراج:
خارج کردن نوجوان از وظایف محول شده به او، با امید بسیار کم برای بازگشت، به این صورت که شخص احساس کند که شما به عنوان نیرو به او احتیاج دارید ولی مسئولیتی به او واگذار نکنید و در عین حال دلبستگی او را نسبت به گروه یا تشکل از بین نبرید.
درست است که هیچ کس را نباید دفع کرد، ولی بسیار واضح است که یک سیب آفت زده می تواند بقیه سیب های سالم یک جعبه را نیز به فساد بکشاند و اگر به داد بقیه نرسیم، همه آنها را از دست خواهیم داد. این جاست که مدیر میتواند با زیرکی خاصی، چنین نوجوانی را از بقیه جدا کند ولی او را دفع نکند.
یعنی با محول نمودن مسئولیت های خاصی، او را از جمع دور کند یا به طور خصوصی با او قرار هایی بگذارد یا حتی روشی زیرکانه، او را با جمع دیگری که مناسب با اوست، آشنا و علاقمند کند.
#مهارتهای_سرگروه
#مراحل_تنبیه
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 #معرفی_کتاب
مناسب برای کودکان و نوجوانان
🔻 يكي از وظايفي كه معلم و مربی بايد به آن توجه داشته باشد، آشنايي متربی با منابع و كتابهايي است كه ارتباط با موضوع مورد بحث دارد تا اين سنتی شود كه دانشآموز و نتربی خودش رجوع به منابع كند و بحث را بطور كامل و مفصل در كتابها ببينند و فرهنگ كتابخواني رايج شود.
🔶 كتابهاي زير در واحد كودك و نوجوان مركز تخصصي مهدويت قم تدوين شده است که مناسب رده سنی کودکان و نوجوانان است:
۱. سلام آقاي خوبم و آخرين خورشيد (كودكان)
دو پيك مسابقة مهدوي هستند كه به صورت رنگي جهت برگزاري مسابقه چاپ شده است.
۲. آقاي مهدي سلام (كودكان)
آشنايي با قسمتهايي از دعاي ندبه با طرح كلاژ
۳. پوسترهاي چهاردهگانه (ابتدايي)
چهارده پوستر رنگي به همراه شعر ميباشد كه جهت نمايشگاهها يا فضاسازی مناسب است.
۴. بهاريترين روز (كودكان)
اين پيك جهت عيد غدير تنظيم شده است كه با طراحي رنگي در قالب مسابقهاي قابل استفاده ميباشد.
۵. پرسمان حسيني (نوجوانان)
اين كتاب 352 پرسش درباره امام حسين (علیه السلام) و امام مهدي(عجل الله فرجه الشریف) را در قالب جواب سه گزينهاي تدوين نموده كه جوابهاي آن در آخر كتاب آمده است.
۶. پله پله مهرباني (نوجوانان)
جهت آشنايي مخاطب با كليدواژهها و مفاهيم مهدويت اين كتاب بصورت فرهنگنامهاي تنظيم گرديده است.
۷. خانه خانه تا ظهور (نوجوانان)
يكي از قالبهايي كه عموم مردم از دانشآموز گرفته تا بزرگترها به آن علاقه دارند، حل جدول است، اين كتاب جهت اين علاقهمندي تدوين شده كه تعدادي جدول، همراه با مقدمات آن را در اختيار مخاطب قرار داده است.
۸. در انتظار آفتاب (نوجوانان)
جهت دستيابي مخاطبان در فرصت زماني كم، تعدادي زيادي از پرسشها و جوابهاي مهدوي در اين كتاب در قالب پرسش و پاسخ سه گزينهاي تنظيم گرديده است. تعداد پرسشها در اين كتاب 313 عدد ميباشد كه جواب آنها در آخر كتاب آمده است.
۹. راز دايرهها (كودكان)
بازي مار و پله كه اكثر بچهها با آن آشنايي دارند در همان قالب، مفاهيم مهدويت در آن قرار گرفته است.
۱۰. غايب هميشه حاضر (نوجوانان)
يكي از قالبها و روشهايي كه فهم مطالب بلند مهدويت را محسوس و قابل فهم ميكند، استفاده از تمثيل است در اين كتاب 35 تمثيل و تشبيه در مورد امام زمان(عج) جمعآوري شده است.
۱۱. مجموعه چلچراغ (كودكان)
چهل حديث كوتاه مهدوي كه قابليت حفظ را دارد همراه با نقاشي و شعر در اين مجموعه پنج جلدي جمعآوري شده است با نامهاي: لحظه ظهور دوست ـ مهربانتر از بابا ـ ميشود جهان زيبا ـ هم غريب و هم تنها ـ آرزوي پيغمبر
۱۲. هشت قدم در كوچه باغ انتظار (نوجوانان)
درسنامه مهدوي است كه در هشت فصل، جهت مقطع راهنمايي تنظيم گرديده است كه در سال 1391 در استان قم به عنوان متن درسي در كلاس سوم راهنمايي در كل استان تدريس گرديد.
۱۳. هيچكس به من نگفت (نوجوانان)
بعضي از نكاتي كه لازم است يك نوجوان در ارتباطش با امام زمان(عجل الله فرجه الشریف) بداند در اين كتاب آمده است.
۱۴. براي ظهورش معتكف شويم (نوجوانان)
فضاي اعتكاف، محل مناسبي، جهت پيوند و ارتباط با امام زمان(عجل الله فرجه الشریف) ميباشد.
اين كتاب جهت استفاده در آن فضا تدوين شده است.
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
7.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پیشنهادی
🎥 بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل شبکه سه
🔺 خدا نکند ما از طریق همین تلاوتها بریم جهنم
#نشر_حداکثری
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
6.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۸۰
↩️ شامل آیات ۲۶ تا ۳۳ سوره مبارکه #انفال
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«اِن اَرَدتُم عَیشَ السُّعَداءِ و َمَوتَ الشُّهَداءِ و َالنَّجاةَ یَومَ الحَسرَةِ و َالظِّلَّ یَومَ الحَرورِ و َالهُدى یَومَ الضَّلالَةِ فَادرُسُوا القُرآنَ فَاِنَّهُ کَلامُ الرَّحمانِ و حِرزٌ مِنَ الشَیطانِ و رُجحانٌ فِى المیزانِ»؛
اگر زندگى سعادتمندان، مرگ شهیدان، نجات روز حسرت (قیامت)، سایه روز سوزان و هدایت در روز گمراهى را مىخواهید، قرآن را یاد بگیرید که آن سخن خداى مهربان است و سپرى در مقابل شیطان و سنگینى ترازوى اعمال است.
📚 [بحار الأنوار:92/19/18]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_انفال
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
مربی باید چگونه باشد.pdf
177.8K
🚨 مربی باید چگونه باشد؟
🔻 وقتی پا به عرصه انسانسازی و #تربیت و آموزش میگذاری اولین چیزی که باید بیاموزی این است که تو در مقام یک #مربی چه ویژگیهای را باید در خود داشته باشی. آنوقت دیگر فرقی نخواهد کرد که در پایگاه فرهنگی باشی یا مدرسه یا دانشگاه یا ...
شنیدن بعضی از این ویژگیها از زبان استاد راه رفتهای که خود به آنچه میگفت عمل میکرد خالی از لطف نیست؛ استاد مرحوم علی صفایی حائری که همه چیزش را وقف خدا و خلق او کرده بود...
✔️ ادامه مطلب در قالب فایل PDF
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 اخلاق فرماندهی
🔻 رسول اكرم(صلیاللهعلیهوآلهوسلم) به اخلاقى آراسته بود كه خداوند او را چنين مىستايد: «وَ إِنَّكَ لَعَلى خُلُق عَظيم».
🔹 موصوف بودن به اين اخلاق، از او يك فرمانده موفّق ساخته بود كه میتوانست او را به مقصود رسانده و در بسيارى از جنگها پيروزى را براى او به ارمغان آورد.
🔸 آن حضرت به تمامى مردم مهربان بود و در همه شرايط با لشكريان و مردم خود مدارا مىكرد، راستگويى امين، وفادار به عهد و پيمان خود بود، هنگام غضب خشم خود را فرو مىبرد و هنگام قدرت از مجازات چشم پوشيده و مىگذشت.
🔹 او بين مردم «صلح و دوستى» برقرار مىساخت و از آنان كينه، دشمنى و فتنه را دور مىكرد و هر كسى را در جايگاه خود قرار مىداد.
برجستهترين صفات عقلى آن حضرت عبارت بود از:
تدبير، تفكّر و دورانديشى.
🔸 اين صفات در عملكردهاى او كام نمايان است.
🔹 با تفكّر و انديشه در مورد وضع قوم او مىتوان فهميد كه رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) عاقلترين مردم جهان بوده است؛ زيرا قومى را بهرغم خشونت و تندى اخلاق و فخرفروشى و سختخويىاى كه داشتند، چنان #تربيت و #رهبرى كرد كه، با همه اين اوصاف، از حاميان جدّى او گشتند و همراه با او پرچم اسلام را برافراشتند و به جهاد برخاستند.
🔸 رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلم)، روشهاى جديدى را در جنگ، حكومت، مديريت، سياست، اقتصاد و مسائل اجتماعى بهوجود آورد.
🔹 در جنگ احزاب به كندن خندق پرداخت، در غزوه حديبيّه با قريش مذاكره كرد و با انعقاد پيمانى به نتايج عملى آن، كه بعدها نمايان شد، دست يافت و به همينگونه در هر ميدان جنگى به ابتكارى جديد دست مىزد كه او را در پيروزى بر دشمن يارى مىكرد و آنان را از اقدامات و تاكتيكهاى خود در بُهت و سرگردانى فرو مىبرد.
🔸 رسول اكرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) موفّق گرديد حاكميّتى از هر جهت با شكوه و محترم برپا دارد تا همه مردم از زعامت و رهبرى او بهرهمند گشته و به اوامر او، پس از رهايى از طاعت رهبران مختلف، گردن نهند.
🔹 دعوت رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) به اسلام، مبتنى بر صلح و سلامت بود و جنگ را جز هنگامى كه قساوت دشمن و سختگيرى آنان بر مسلمانان زياد شد، مورد توجّه قرار نمىداد.
🔸 در حقيقت، براى دفعِ زور، به زور متوسّل مىشد.
🔹 از اين رو، جنگهاى او از آغاز بر اساسى ثابت و استوار قرار داشت كه لشكر اسلامى از آن غفلت نمىكرد، از جمله: دعوت مردم به دين جديد، انعقاد پيمان صلح و پرداخت جزيه يا فتح سرزمين آنان، و نبرد با كسانى كه با او دشمنى كنند.
#اخلاق_فرماندهی
#اصول_کار_تشکیلاتی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 آثار همنشینی با بدان
این تشبیه قدیمی، که اخلاق زشت و بد همانند بیماریهای واگیردار است، و به سرعت به نزدیکان و همنشینان سرایت میکند، تشبیه گویایی است؛ بسیار دیده شده است که سرنوشت افراد خوب و بد، بر اثر معاشرتها به کلّی دگرگون شده و مسیر زندگانی آنها تغییر یافته است.
معمولًا دوستان بد همنشینان خود را زیر بمباران تلقینات میگیرند و همین امر سبب میشود که گاه بدترین اعمال در نظر آنان، تزیین یابد و حسّ تشخیص را به کلّی دگرگون سازد.
🚨 همنشینی و بدبینی
معاشرت با بدان، حسّ بدبینی را در انسان، تشدید میکند و سبب میشود که نسبت به همه کسی بدبین باشد، در حدیثی از امیرمؤمنان (علیه السلام) میخوانیم: «مُجالَسَةُ الْاشْرارِ تُورِثُ سُوءَ الظَّنِّ بِالْاخْیارِ؛ #همنشینی با بدان موجب بدبینی به نیکان میشود.»
📘 [بحارالأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام، ج۷۱، ص۱۹۱]
انسان باید مراقب باشد که روح و جان خود را به دست هر کسی نسپارد. چرا که همنشینی با بدان موجب مرگ معنوی است. در این زمینه پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله و سلم) میفرماید: همنشینی با انسانهای پست، قلب را میمیرانَد.
[ بحارالانوار، ج 77، ص45 ]
#معاشرت
#اخلاق_تشکیلاتی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۸۱
↩️ شامل آیات ۳۴ تا ۴۰ سوره مبارکه #انفال
🔻 امام صادق (علیهالسلام) میفرمایند:
«یَنبَغی لِلمُؤمِنِ اَن لا یَموتَ، حَتّی یَتَعَلَّمَ القُرآنَ، اَو یَکونَ فی تَعلیمِهِ»؛
شایسته است که مؤمن از دنیا نرود، مگر آن که قرآن را فرا گیرد و یا در حال آموختن آن باشد.
📚 (اصول کافی ۲/۶۰۷)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_انفال
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫