هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۰
↩️ شامل آیات ۶۵ تا ۷۲ سوره مبارکه #حج
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«قارِئُ القُرآنِ وَ المُستَمِعُ فِی الأَجرِ سَواءٌ»؛
قاری قرآن و گوشکننده آن در پاداش مساوی هستند.
📚 (مستدرک الوسائل ۴/ ۲۶۱)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_حج
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 «عوامل ایجاد خلأ عاطفی»
🔺 عامل دوّم
🎙 استاد تراشیون
#فرزندپروری
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 ت مثل تجربه
یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد
🔺تجربه دهم🔺
🔹عنوان تجربه🔹نام خود را در قرآن پیدا ڪنید
🔸شــرح تجــربه🔸
✍️یڪ مربی دلسوز مسجدے می گفت:گاهی از بچه ها می خواهیم داستانهای قرآنی را نقاشی ڪنند یا داستانی بر اساس وقایع باز گشوده در قرآن بنویسند و در گروه بیان ڪنند. وی هم چنین از ارائه "مشق شب قرآنے"، انشاء با موضوع آیات ڪلام الله مجید و حفظ ترجمه آیات ڪلیدی، به عنوان تمرین منزل متربیان سخن می گفت و اظهار می داشت: یڪ بار به بچه ها گفتم اسم خود را در قرآن پیدا ڪنید! ڪلی گشتند و ناامیدانه گفتند:نبود! اصرار ڪردم دوباره بگردند،باز گفتند نیست! جلسه سوم گفتم‹‹قرآن ڪتاب انسانهای متقّی و مؤمن است. مطمئن باشید ڪه از شما در بیان صفات مؤمنین و متقّین در قرآن یاد شده است. مثلا˝ اگر شما راستگو،وفادار،پاڪیزه،متواضع و سخت ڪوش هستید بارها در قرآن به شما اشاره شده است،شما گل های بهشتید! خدا شما را دوست دارد اگر شما هم خدا را دوست داشته باشید وبه دستوراتش عمل ڪنید!››
از دیگر عناوینی ڪه می توان به این قبیل تجربیات،اطلاق ڪرد عبارتند از (مؤمنین در قرآن) ،(آیه ای ڪه اسم مرا می خواند)،(یوسف های ڪلام رحمان)،(من در ڪجای قرآنم)،(نام های آسمانی)،(از لقمان تا سلیمان)
🔸هدف از اجرای برنامه🔸
نگاه به آیات ڪلام الله مجید،قرائت قرآن ،دقت ابتدایی در ترجمه آیات و آشنایی با اسامی قرآنی.
🔹نڪته مرتبط تڪمیلی🔹
✍️قرآن ڪتاب آسمانی است ڪه نگاه به خطوط و آیات آن نیز دل را مصفّا می ڪند و جان را جلا می بخشد. ما باید تلاش ڪنیم تا مراجعه فرزندانمان به این ڪتاب آسمانی با میل و رغبت درونی آنها همراه شود و به گونه ای عمل ڪنیم ڪه در طرح ها و برنامه هایمان رغبت افزایی و سؤال انگیزی ڪافی نسبت به معانی و مفاهیم قرآنی،متناسب با سن مخاطبان موجود باشد. براین اساس، داستان نویسی ،نقاشی،انشاء و تحقیق، اگر در فضایی رقابتی ،سالم و دوستانه صورت پذیرد ودر آن ،به متربیان،آداب قرائت قرآن هم چون:وضو گرفتن و احترام گذاشتن به این ڪتاب آسمانی را یادآور شویم،بسیار مؤثر و مفید خواهد بود. البته، برای انجام این تجربه حتما˝ باید دقت داشته باشیم ڪه در مراحل ابتدایی انس و الفت متربیان با قرآن،از دادن تڪالیف سخت و زیاد پرهیز نماییم تا باعث دلزدگی آنان نشود. هم چنین می توان در پایان اجرای این روش وخاتمه رقابت افراد با موضوع قرآن،به بهترین ها جوایزی را اهدا ڪرد ڪه باعث تشویق آنها شود.
📚 "ت مثل تجربه" محمد مهدے نجاتے
#تجـــربه
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات هیئت۱۰.mp3
5.44M
🎚سلسله #پادکست های #تشکیلات_هیئت
با بیان استاد محمدرضا عابدینی
#قسمت_دهم: اهمیت تبیین بغضها و محبتهای مشترک در #تشکیلات
🔺 اساس تشکیل محور تشکیلات چیست؟
🔺 یک تشکیلات موفق چطور بهتر شکل میگیرد؟
🔺 قوام یک شخصیت چگونه بهتر شکل میگیرد؟
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه کلیپهای #تشکیلات_هیئت:
قسمت چهاردهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش ششم
مروری بر مباحث استاد عابدینی
پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهلبیت (علیهمالسلام)
🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی
تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت
🔗 کانال #سلوک_تشکیلاتی استاد عابدینی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۱
↩️ شامل آیات ۷۳ تا آخر سوره مبارکه #حج
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«مَن اَرادَ عِلمَ الاَوَّلینَ وَالآخَرینَ، فَلیُثَوِّرِ القُرآنَ»؛
هرکه علم اولین و آخرین را میخواهد، باید آن را در قرآن بجوید.
📚 (کنزل العمال، ج ۱، ص ۵۴۸)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_حج
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 «عوامل ایجاد خلأ عاطفی»
🔺 عامل سوّم
🎙 استاد تراشیون
#فرزندپروری
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 جهاد در بستر تربیت
🔻 یک شرط جهاد این است که در مقابله با دشمن باشد.
همانطور که مقام معظم رهبری در سال ۷۲، در دیدار با فرهنگیان فرمودند:«« یک وقت در میدان جنگِ مسلّحانه ای است که «جهاد رزمی» نام دارد؛ یکوقت در میدان سیاست است که «جهاد سیاسی» نامیده میشود؛ یکوقت هم در میدان مسائل فرهنگی است که به «جهاد فرهنگی» تعبیر میشود و یکوقت در میدان سازندگی است که به آن «جهاد سازندگی» اطلاق میگردد. البته جهاد، با عنوانهای دیگر و در میدانهای دیگر هم هست. پس، شرط اوّلِ جهاد این است که در آن، تلاش و کوشش باشد و شرط دومش اینکه، در مقابل دشمن صورت گیرد»»
پس باید خاطر سپرد که شرط اول جهاد کوشش و تلاش است ، و مجاهد باید بداند در راه جهادی خستگی بی معناست.
بحث دوم که در رابطه با جهاد و کار فرهنگی است ، این است که به یاد داشته باشیم ما به عنوان یک رزمنده و مجاهد فرهنگی باید دشمن شناس باشیم.اگر دشمن شناس بودیم میتوانیم مقابل استکبار ایستادگی کنیم ، اگر دشمن شناس بودیم میتوانیم بستری مهیا کنیم و در آن بستر به تربیت بپردازیم ، باز شما عزیزان را ارجاع میدهم به کلام مقام معظم رهبری :«« كارها و اقدامات فرهنگی همچون شمشیر دو دَم است، اگر همراه با محتوای خوب باشد، بستر اصلاح جامعه خواهد بود اما اگر با محتوای نامناسب باشد، بستر گسترش نابسامانی و كژی خواهد شد»»
واقعا نقش تربیت در روند جامعه مهم و تاثیر گذار است.ما زمانی میتوانیم در مقابل شبیخون دشمن ایستادگی کنیم که مجاهدین با سوادی را تربیت کرده باشیم.
پس در خلاصه میتوان گفت ما از دشمن عقب مانده ایم و این خطر بزرگی است برای انقلاب.تا دیر نشده باید کار جهادی را شروع کرد.کاری که با عقل و تدبیر و برنامه و دور از هیجانات باشد.
#جهاد_فرهنگی
#مجاهدفرهنگی
#یادداشت
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۲
↩️ شامل آیات ۱ تا ۱۷ سوره مبارکه #مؤمنون
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«لِکُلِّ شَیءٍ حِلیَةٌ وَ حِلیَةُ القرآنِ الصَّوتُ الحَسنُ»؛
هرچیزی را زیوری باشد و زیور قرآن صدای خوش است.
📚 (اصول کافی ۲/۶۱۵)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_مؤمنون
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
الملاحم و الفتن.pdf
1.3M
موضوع: #مهدویت
📘 #کتاب «الملاحم و الفتن» درباره فتنه و آشوبهای آخرالزمان در علائم ظهور حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اثر مرحوم سید ابن طاووس(ره)
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 «عوامل ایجاد خلأ عاطفی»
🔺 عامل چهارم
🎙 استاد تراشیون
#فرزندپروری
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 میانه روی در تربیت
↩️ ده نکته برای سرگروه
🔻 در اسلام به میانهروی و اعتدال بسیار سفارش شده است.
🔷🔹یکی از مواردی که باید در آن میانهروی و اعتدال شود، مسئله محبت و توجه به متربی است.
پس به موارد زیر توجه کنید:
۱ ـ در کار با نوجوانان، نه آنقدر محبت کنید که متربی لوس و خودخواه تربیت شوند و نه آن قدر بیمهری کنید که از اطراف شما بگریزند.
۲ ـ بیش از اندازه از متربی تمجید و تعریف نکنید، زیرا ممکن است موجب غرور او و یا حسادت سایرین دیگر شود.
۳ ـ گاهی میتوانید با نگاه کردن به متربی ناراحتی خود را نشان دهید و نیازی به تنبیه بیشتر نیست.
۴ ـ گاهی برای تشویق متربیان، هدایا و جوایزی را در نظر بگیرید، البته تشویق باید متناسب و به اندازه باشد.
۵ ـ اقتدار مربی در کلاس مهمتر از سکوت شاگردان است.
۶ ـ در موارد لزوم قاطعیت داشته باشید.
۷ ـ استعدادها و تواناییهای مثبت متربیان را جلو سایرین مطرح کنید و برای از بین بردن رفتارهای ناپسند آنها تلاش کنید.
۸ ـ رفتار غلط متربی ممکن است معلول بیماریهای بدنی باشد، پس به این نکته توجه داشته باشید.
#مهم:
۹ ـ پیش از تنبیه، علل کردارهای منفی متربی را بررسی کنید.
۱۰ ـ به متربیان ضعیف اعتماد به نفس ببخشید
🔹🔸🔹🔶🔵🔶🔹🔸🔹
#میانه_روی_درتربیت
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۳
↩️ شامل آیات ۱۸ تا ۲۷ سوره مبارکه #مؤمنون
🔻 امام صادق (علیهوالسلام) میفرمایند:
«قِراءَةُ القُرآنِ فِی المُصحَفِ تُخَفِّفُ العَذابَ عَنِ الوالِدَینِ وَ لَو کانا کافِرَینِ»؛
خواندن قرآن از روی آن، عذاب را از والدین سبک میسازد ؛ اگر چه آن دو کافر باشند.
📚 (اصول کافی ۲/۶۱۳)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_مؤمنون
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 «عوامل ایجاد خلأ عاطفی»
🔺 عامل پنجم
🎙 استاد تراشیون
#فرزندپروری
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 اخلاق تدریس(28)
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
🔷🔹تقویت روحیه اعتماد به نفس و امیدواری(۲)
در مبحث قبلی آورده شد که استاد یا مربی باید در ایجاد باور تو می توانی در متعلم و تقویت اعتماد به نفس او تلاش کند.و حالا به ادامه مبحث می پردازیم...
یکی از مهم ترین راه های دست یابی به این مطلوب،معرفی الگو های موفق و معاصر و غیر معاصر می باشد.
بدیهی است در هر رشته ای از علوم می توان افرادی را یافت که با پشتکار بسیار به موفقیت های چشم گیری دست یافته اند و آنان را به دانشجویان معرفی نمود؛افرادی که با وجود انواع مشکلات و سختی ها توانسته اند به مدارج عالیه صعود نموده و از حاصل زحمات خود انسان های بسیاری را برخوردار نمایند.
و هم چنین ذکر نمونه های عینی این واقعیت که آینده ی روشن در گرو خواستن و تلاش برای رسیدن است.
تذکر این امر که فرق انسان ها با یکدیگر در میزان تلاش،پشتکار،خواست و ارداه آن هاست.
حضرت علی علیه السلام در این رابطه و برای امیدوار ساختن طالبان وصال می فرماید:
✅«کُن لِمَا لَا تَرجُو اَرجَی مِنکَ لِمَا تَرجُو،فَانَّ مُوسَی بنَ عِمرَانَ خَرَجَ یَقتَبِسُ لِاَهلِهِ نَاراً فَکَلَّمَهُ اللهُ عَزَّ و جَلَّ وَ رَجَعَ نَبیّاً مُرسَلاً و خَرَجَت مَلِکَهُ سَبَا فَاسلَمَت مَعَ سُلَیمَانَ وَ خَرَجَت سَحَرَهُ فِرعَون یَطلَبُونَ العِزَّ لِفِرعَونَ فَرَجَعُوا مُومِنینَ»
(به انچه امید نداری بیش از آنچه که به آن امید داری امیدوار باش، زیرا حضرت موسی ع برای پیدا کردن آتش از نزد خانواده خود خارج شد، ولی خداوند با اونس خن گفت و درحالی برگشت که پیامبر خدا بود و ملکه سباء به سوی سلیمان خارج شد و پس از آن به حضرت سلیمان ع تسلیم گشته، اسلام آورد و سحره فرعون به دنبال عز و شرف برای فرعون روان گشتند ولی درحالی بازگشتند که ایمان آورده بودند.)
الکافی ج 5 ص 83
البته امیدوار بودن به آینده و ایجاد باور تو می توانی تنها یک نیاز برای متعلمین نیست بلکه حتی خود استاد نیز در مسیر این رسالت سنگین نیازمند چنین روحیه و باوری است، مایوس شدن از موفقیت در تاثیر گذاری مانعی بسیار بزرگ و آفتی خطرناک می باشد که باید با توکل به حضرت حق تعالی آن را از سر راه برداشت.
📚 گزیدهای از اخلاق تدریس (امیدواریان)
#اخلاق_تدریس
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۴
↩️ شامل آیات ۱۸ تا ۲۷ سوره مبارکه #مؤمنون
🔻 امام صادق (علیهوالسلام) میفرمایند:
«ثَلاثَةٌ یَشکُونَ اِلَی اللهِ، عَزَّ وَجَلَّ، مَسجِدٌ خَرابٌ لا یُصَلّی فیهِ اَهلُهُ وَ عالِمٌ بَینَ جُهّالٍ وَ مُصحَفٌ مُعَلَّقٌ قَد وَقَعَ عَلَیهِ الغُبارُ لا یُقرَاُ فیهِ»؛
سه گروه نزد خدا شکایت میبرند: مسجد ویرانی که مردم در آن نماز نخوانند، عالمی که بین جاهلان تنها بماند و قرآن رها شده و غبار گرفتهای که خوانده نمیشود.
📚 (اصول کافی ۲/۶۱۳)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_مؤمنون
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 «آسیبهای خلأ عاطفی»
🔺 آسیب اوّل: کاهش اعتماد به نفس
🎙 استاد تراشیون
#فرزندپروری
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 کار تربیتی تشکیلاتی
↩️ از تشکیلات دانی تا تشکیلات بانی
🔻 صحبت نظری از تشکیلات و کار تشکیلاتی زمانی ثمر میدهد که در قالب یک توانمندی ظهور پیدا کند. برخی گمان میکنند با مطالعه دقیق پیرامون تشکلهای مختلف و بررسی اهداف و راه رسیدن آنها به هدفهایشان و همچنین مطالعه تکنیکها و روشهای آنها، تشکیلاتی شدهاند؛ حال آنکه این مطالعات صرفاً یکسری گزارههای دانشی است.
زمانی این دانش در افراد نتیجه میدهد که به بینش تبدیل شود و لازمه گذر از دانش تشکیلاتی به بینش تشکیلاتی، فعالیت عملی است که به فهم و درک عمیق کار تشکیلاتی در افراد کمک میکند.
مثلا در یکی از سرفصلهای کار تشکیلاتی گفته میشود که در کار تشکیلاتی انسان باید به تشکیلات متعهد باشد و این تعهد خودش را در عدم تقدم رأی فردی بر رأی تشکیلات نشان میدهد. دانستن چنین مطلبی، یعنی داشتن دانش این قسمت ولی آیا صرف دانستن، عمل را هم به دنبال دارد؟
الزاماً انسانها به چیزهایی که میدانند عمل نمیکنند. وقتی من به عنوان کسی که علاقهمند به فراگیری ادبیات تشکیلات هستم، چنین دانشی کسب میکنم، باید همین را در عمل تمرین نمایم. مثلا تصور کنید اردویی رفته اید که مسئول اردو میگوید: «از این طرف برویم»، با وجود مخالفت شما با مسیر انتخابی، اگر انتخاب مسئول اردو را مقدم بر انتخاب خود دانستید، نشان میدهد این مطلب تشکیلات را فهم کردهاید وگرنه صرف بحثهای نظری پیرامون چیزی که در رفتار ما تغییری ایجاد نکند، فایدهای ندارد.
اگر این تغییر رفتار در زندگی تشکیلاتی ما اتفاق افتاد، میتوان از سطح بالاتر تشکیلاتخوانی و تشکیلاتدانی یعنی تشکیلاتبانی صحبت کرد.
افرادی هستند که هم تشکیلات را میسازند و هم از آن محافظت میکنند. مطالعه این نوشتار و نوشتههایی مثل این، به مثابه شروع فعالیت تشکیلاتی از سطح تشکیلاتخوانی تا سطح تشکیلات بانی است.
اگر به تشکیلاتبانی نرسید، تشکیلات خوانی و تشکیلات دانی هیچ فایدهای ندارد و مثل بسیاری از دروسی است که در دانشگاهها و مدارس درس داده میشوند ولی در عمل دانشجو یا دانشآموز آن را کاربردی نمیداند.
به عبارت دیگر چه مقدار در عملی کردن چنین مطالبی تلاش کردهاید؟ آیا اگر مثلا در خوابگاه زندگی میکنید، برای اتاق خودتان رئیس انتخاب کردهاید؟ اگر پاسخ منفی است بدانید که تشکیلات به درستی برایتان فهم نشده است؛ چرا که پیامبر مکرم اسلام (ص) می فرمایند: «هر گاه در مسافرت تعداد مسافران به سه نفر رسید، باید یکی از آنها رئیس جمع شود»
یکی از مصادیق این روایت، اتاق شماست. دقت کنید! تمارین عملی کار تشکیلاتی را باید از همین موارد به نظر کوچک شروع کرد.
اگر شما تمرین کنید که از رأی خودتان ولو رأی صحیح خودتان در یک فعالیت تشکیلاتی کوتاه بیایید، بعدها در مقابل رأی حاکم اسلامی هم کوتاه خواهید آمد و بالعکس اگر در یک کار تشکیلاتی کوچک نتوانید ولایتپذیری را تمرین کنید، در جامعه اسلامی ولایتپذیر نمیشوید. همه اینها یک نوع گام تمرینی عبور از تشکیلاتدانی به تشکیلاتبانی است.
#یادداشت
#اصول_کار_تشکیلاتی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۵
↩️ شامل آیات ۴۳ تا ۵۹ سوره مبارکه #مؤمنون
🔻 امام صادق (علیهوالسلام) میفرمایند:
«اَلقُرآنُ عَهدُ اللهِ اِلی خَلقِهِ فَقَد یَنبَغی لِلمَرءِ المُسلِمِ اَن یَنظُرَ فی عَهدِه وَ اَن یَقرَأَ مِنهُ فی کُلِّ یَومٍ خَمسینَ آیَةً»؛
قرآن پیمان خداوند است با بندگانش، شایسته آن است که انسان مسلمان در پیمان خود نظر کند و هر روز پنجاه آیه از آن را بخواند.
📚 (اصول کافی ۲/۶۰۹)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_مؤمنون
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 «آسیبهای خلأ عاطفی»
🔺 آسیب دوّم: گرایش به محیطهای بیرونی
🎙 استاد تراشیون
#فرزندپروری
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 میزان ارتباط اعضا با کادر مجموعه و کنترل این ارتباط
🔻 ارتباط اعضای حلقه با کادر و مجموعه، مسئلهای است که به تناسب هر فرد و ویژگیهای جسمی و روحی و خانوادگی وی متفاوت است؛ بهعنوان مثال اگر فردی دارای خانوادهای است که نسبت به زمان رفتوآمد او حسّاسند یا فردی که جذابیّت چهرهای زیادی دارد، یا کسی که در درسهایش ضعیف است و...، در هریک از این موارد باز نسبت به آن نیروی کادر و اعتمادی که به او وجود دارد، مسئله اشکال مختلفی پیدا میکند. اما ما با یک تقسیمبندی معروف به این سؤال پاسخ میدهیم؛
یعنی ارتباط با کادر را در سه دوره جذب، تثبیت و رشد مورد بحث قرار میدهیم.
🔷 دوران جذب یک فرد به حلقه، دورانی است که کمتر، مشکل ارتباط یک فرد با کادر وجود دارد؛ زیرا بچهها در دوران جذب از طریق مسئول جذب مجموعه، جذب شده و سپس به سرگروه حلقهای که در سطح فرد قرار دارد معرفی میگردد. پس در این دوران مشکلی نیست و اگر هم باشد میتوان با مختصر صحبتی با متربی آن را رفع کرد.
🔷با ورود فرد به دوران تثبیت و آشنایی بیشتر با کادر و یا ورود به گردان و دیگر مسئولیتها، این مسائل مطرح میشود و دغدغه سرگروه میشود.
در این مرحله حسّاس، رعایت چند نکته میتواند به شما کمک کند تا بتوانید این ارتباط را فقط یک ارتباط کاری قرار بدهید:
1️⃣ اولاً: تا آنجا که در توان دارید با اعضا حلقه همراهی کنید، در تفریح، ورزش، در مواقع امتحانات و دیگر موقعیتها و بدانید که حضور در اینگونه برنامهها باعث قوی شدن ارتباط با سرگروه و کم شدن ارتباط با دیگران میشود و سعی نکنید ارتباطتان فقط در حدّ حلقه محدود باشد که در اینصورت ارتباط عاطفی بچهها با فردی غیر از سرگروه شکل میگیرد.
2️⃣ثانیاً: در همین برنامههای ذکر شده میتوانید یکی از اعضای کادر که مورد تأیید شماست و ارتباط خود سرگروه با وی ارتباط خوبی است را به همراه ببرید و اینگونه بهطور غیر مستقیم به بچهها نشان میدهید که این فرد مورد تأیید مربی شماست و با او ارتباط داشته باشید، البته باید مربی بهطور کامل رفتار این فرد را رصد کند و زیر نظر داشته باشد. در مرحله بعد تمام کارهایی که فرد بهخاطر آنها با کادر ارتباط دارد با نظر مربی و از طریق او باشد، تا هم ارتباط بچهها با دیگران زیاد نباشد و هم موقعیّت سرگروه تثبیت شود. یک نکته نیز در تمام مراحل سهگانه به شما کمک میکند و آن این است که تمام اعضای کادر مجموعه، تحت نظر یک سرگروه یا مربی باشند که در صورت بروز هر نوع مسئلهای بدانیم باید آن را با چه کسی مطرح نماییم.
🔶🔸در دوران رشد نیز که دوران آمادهسازی این بچهها برای کادرسازی مجموعه است، نظارت مربی و استمرار حلقه میتواند مانع بروز مشکلات شود. در تمام مراحل، ارتباط مستمر شما با خانواده افراد و حضور آنها در مجموعه، در تقویت جایگاه سرگروه نزد کادر مجموعه مؤثر است و به آنها این پیام را میدهد که این سرگروه از پشتیبانی خانواده افراد برخوردار است. البته ارتباط سرگروه باید با کادر به اندازهای صمیمی باشد که هرگاه اعضای حلقه را به کادر ارجاع میدهند، کادر هم در تقویّت موقعیّت سرگروه همکاری لازم را بکند تا سرگروه با دغدغه کمتری بتواند به کارهای تربیتی و آموزشی اعضای حلقه رسیدگی کند.
🔹🔸خلاصه همه تشکیلات در راستای تربیت و رشد اعضای حلقه قرار بگیرد، البته با تأکید و تأیید بر کار آموزشی ـ تربیتی و در راستای تقویت سرگروه.
🔸🔹 نکته پایانی و مهم آن است که سرگروه و مربی در جلسات حلقه و در خارج از آن باید بهگونهای کار تربیتی را پیش ببرند که بچهها با بلوغ فکریای رشد کنند که هر رابطه عاطفی کوچکی یا هر محبت زودگذری نتواند آنها را به سمت خود ببرد و کمکم در دوران رشد و کادرسازی به آن مرحله برسند که همه بدانند این فرد حریم دارد و حریم او، عقل بالا و قدرت تصمیمگیری او در جریانات مختلف است و بهراحتی میتواند بین خوب و بد را تمییز بدهد و در درّه سقوط نمیکند.
#مهارتهای_سرگروه
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 وای به ملتی که از رهبر الهی خود فاصله بگیرد؛ هلاک است هلاک است، طعمه دشمن است...
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۶
↩️ شامل آیات ۶۰ تا ۷۴ سوره مبارکه #مؤمنون
🔻 امام علی (علیهوالسلام) میفرمایند:
«اَلبَیتُ الَّذی یُقرَآُ فیهِ القُرآنُ وَ یُذکَرُ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ فیهِ تَکثُرُ بَرَکَتُهُ وَ تَحضُرُهُ المَلائِکةُ وَ تَهجُرُهُ الشَّیاطینُ»؛
خانهای که در آن قرآن خوانده شود و خدا را به یاد آرند، برکتش فزونی یابد و فرشتگان به آن خانه درآیند و شیاطین از آن دوری جویند.
📚 (اصول کافی ۲/۶۱۰)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_مؤمنون
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۷
↩️ شامل آیات ۷۵ تا ۸۹ سوره مبارکه #مؤمنون
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«اِذا اَحَبَّ اَحَدَکُم اَن یُحَدِّثَ رَبَّهُ فَلیَقرَءِ القُرآنَ»؛
هرگاه یکی از شما دوست بدارد با پروردگارش سخن بگوید، قرآن بخواند.
📚 (کنزالعمال ۱/۵۱۰)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_مؤمنون
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫