eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
495 دنبال‌کننده
418 عکس
660 ویدیو
124 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 از صفر تا صد یک - قسمت نهم 🔻 اصولی که قبل از شروع کار فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرند 👇 ⭕️ اصل سوم : داشتن طرح و برنامه ... بر این اساس، کسی که می خواهد کار فرهنگی کند ابتدا باید، به دقت و وسواس بسیار زیاد، مزیت های نسبی خود را برای ورود به این عرصه شناسایی کرده و توان و استعداد خود را لیست نماید. ↙️ مثل آن که فن بیان خوبی دارد، با مهارت گروه داری و برگزاری کلاس آشناست، نویسندگی و انتقال پیام با سلاح قلم را می شناسد و یا با بهره گیری از سایر ابزارهای هنری و ورزشی موجود می تواند بر جامعه هدف و گروه مخاطبان، به لحاظ فرهنگی تربیتی، تاثیر گذار باشد. ❇️ اگر قرار است کسی کار فرهنگی کند اول باید بداند چرا می خواهد به این کار مبادرت بورزد؟ و چه کار می خواهد بکند؟ (طرح و برنامه دارد یا نه؟) ❌توجه داشته باشید که در پاسخ به این قبیل پرسش ها؛ کلی گویی، آرمان گرایی مطلق و بی توجهی به واقعیت های موجود، نشانگر آن است که فرد به طور شفاف و عینی، با مصادیق کار، آشنا نیست و تنها به شکل شعاری می خواهد به این عرصه ورود پیدا کند. 💢دقت کنید بین استدلال کسی که می گوید: می خواهیم با کار فرهنگی انقلاب را به دنیا صادر کنیم و یا ظهور امام زمان عج را نزدیک تر نماییم با منطق کسی که می گوید: قرار است به حول و قوه الهی؛ یک مدل موفق کار فرهنگی مسجدی خلق شود که در راه صدور انقلاب، مورد بهره برداری قرار بگیرد و یا برای زمینه سازی ظهور تلاش می کنیم تا در حد توان مدل تشکیل یک محله صالح را پایه ریزی نماییم تفاوت بسیاری هست. این مطلب دقیقا به فهم متفاوت این دو نفر، از کار فرهنگی بر می گردد. پس اگر کسی ، در این باره کلی گویی کرد و از آرمان ها و ارزش ها سخن گفت ، ابتدا از او بپرسید: که دقیقا می خواهد چه کاری انجام دهد؟ در ادامه اگر از شنیدن چرایی کار فرهنگی آن فرد قانع شدید و پاسخ او را در این باره مکفی دانستید به طرح موضوع بسیار مهم چگونگی انجام کار بپردازید یعنی بپرسید: فکر می کنی دقیقا چطور می توان این راه را طی کرد؟ چگونگی انجام کار فرهنگی یعنی همان داشتن طرح و برنامه و نقشه راه. ادامه دارد... 📚از صفر تا صد یک تشکل فرهنگی -حجت الاسلام و المسلمین ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اگر نقشی ندارید، خائن هستید 🔺 در کنار هر شغلی که داریم باید نقش تربیت مهره و یاور برای اولیای خدا و نقش جایگزین سازیِ اینها رو داشته باشیم. 🎙 ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۵۰ ↩️ شامل آیات ۱ تا ۹ سوره مبارکه 🔻پیامبر (صلی‌الله علیه وآله وسلّم) می‌فرمایند: «اِنَّ هذَا القُرآنَ مَأدَبَةُ اللهِ فَتَعَلَّموا مَأدَبَتَهُ مَا استَطَعتُم»؛ این قرآن ادبستان خداوند است پس تا آنجا که می‌توانید از این ادبستان بیاموزید. 📚 (مجمع البیان، ۱/۱۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
📸 عظمت جذب در مکتب امام 🔺 میدونستید ۷۵ درصد شهدای جنگ ۸ ساله زیر ۲۳ سال سن داشتند؟ میانگین سنی شهدا هم ۲۲ تا ۲۳ بوده ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 ای کاش ما هم هنر جذب داشتیم... 🔻 خواهر شهید ابراهیم هادی می‌گفت : 🔹 یک روز موتور شوهرخواهرم را از جلوی منزل‌مان دزدیدند، عده‌ای دنبال دزد دویدند و موتور را زدند زمین. کاش مثل ابراهیم هادی هنر جذب داشتیم ابراهیم رسید و دزد زخمی شده را بلند کرد، 🔹 نگاهی به چهره وحشت زده‌اش انداخت و به بقیه گفت: اشتباه شده! بروید. ابراهیم دزد را برد درمانگاه و خودش پیگیر درمان زخمش شد. آن بنده خدا از رفتار ابراهیم خجالت‌زده شد. ❓ابراهیم از زندگی‌اش سؤال کرد، کمکش کرد و برایش کار درست کرد. ❤️ طرف نمازخوان شد، به جبهه رفت و بعد از ابراهیم در جبهه شهید شد... ‼️ اگر مثل ابراهیم هادی هنر جذب نداریم، دیگران را هم دزدتر نکنیم!! ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 در مورد مزاج‌گویی منبری‌ها و فالوئرهای میلیونی ✍️ 🔻 در کتاب ده گفتار به پدیده‌ای در بین برخی از روحانیون منبری نقد وارد می‌کند که از آن به تعبیر می‌نماید. شهید عزیز این سؤال را طرح می‌کند که چرا بسیاری از پیغمبران وقتی مبعوث می‌شوند مخالفان زیادی پیدا می‌کنند و برخی مانند حضرت نوح (علیه‌السلام) پس از صدها سال تبلیغ هم اندازه انگشتان دو دست حتی از نزدیکان خودشان پیرو ندارند و در مقابل برخی از مبلغین و روحانیون منبری در مدت کوتاهی پیروان زیادی پیدا می‌کنند. 🔹به تعبیر شهید مطهری این پدیده رمزی دارد و آن رمز این است که هدف تبلیغ و رسالت پیامبران مبارزه با نقاط ضعف مردم بوده است و ما می‌خواهیم از همان نقاط ضعف برای جذب مرید بهره‌برداری کنیم. به تعبیر دیگر هدف پیامبران اصلاح نقاط ضعف و معایب جامعه است و هدف منبری‌های مزاج‌گو راضی کردن مخاطب و لذا اولی مطابق مصلحت مخاطب سخن می‌گوید و دیگری مطابق میل او. 🔹شهید مطهری حالت دوم را بهره‌برداری از نقاط ضعف و جهالت و عوامی بخشی از مردم و بر ضد و در جبهه مقابل رسالت پیامبری می‌داند و برای آن از تعبیر «تبدیل کردن منبر به کرسی دلالی شخصیت‌ها» استفاده می‌کند و معتقد است کرسی منبر باید از این آلودگی پاک شود. خود شهید مطهری نیز البته از این قاعده تبعیت می‌کرد و به همین دلیل هم تا آخرین روزهای شهادت مخاطب و مریدی بسیار کم تعدادتر از برخی منبری‌های مزاج‌گوی کم‌سواد همان دوره داشتند. 🔹 خلاصه کلام این که هم کسانی که از فالوئرهای میلیونی منبری مزاج‌گوی اخیر ذوق‌زده شده‌اند و هم کسانی‌که از آن به هراس افتاده‌اند می‌بایست بدانند این مسئله پدیده جدیدی چه در تشیع و چه تاریخ دین نیست. البته این مسئله پدیده‌ای منحصر به منبری ذکر شده نیز نیست و در برخی از افراد مذهبی و حزب‌اللهی نیز در سال‌های اخیر شیوع داشته است. 🔹 خیلی از این رفتارها ناشی از یک فهم غلط و سیاست‌زده از مفهوم و هست. اساس مفهوم جذب به معنی تلاش برای بالا بردن نظام فکری مخاطب و نزدیک کردن آن به ایده‌آل دینی است. اگر قرآن «و ما ارسلنا من رسول الا بلسان قومه» هم می‌گوید، تأکید بر استفاده از ابزار و روش جذب متناسب با مخاطب می‌کند و نه استحاله در محتوا. 🔹اما عده‌ای چون تحقق این تعریف مستلزم فکر، برنامه و تلاش و کار بلندمدت است، راه ساده‌تر را انتخاب می‌کنند. فکر و رفتارهای خودشان را به سطح تلقی‌ای که از نگاه طیف خاکستری جامعه دارد، تقلیل می‌دهند. ⁣این‌جا دیگر مسأله جذب به مفاهیم دینی و انقلابی مطرح نیست. مخاطب باید جذب من و شخصیت من شوند که مصداق همان مفهوم دلالی شخصیتی است که شهید مطهری به آن اشاره می‌کند. ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨از صفر تا صد یک - قسمت دهم ⬅️ چرا تشکل ؟!👇 ❇️ قرآن کریم در این زمینه می فرماید: قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا یعنی آن که ای رسول ما، بگو به امت که من به یک سخن شما را پند می دهم ( که اگر بشنوید البته هدایت یابید) و آن سخن این است که شما خالص برای خدا دو نفر دو نفر با هم، یا هریک تنها، در امر دین تان قیام کنید. [سبأ/46] از این آیه شریفه؛ به عنوان یک توصیه جدی در خصوص راه اندازی تشکل و کار در قالب تشکیلات اسلامی می توان یاد کرد چرا که در آن، ابتدا خداوند متعال با توصیه به حضرت رسول (صلی الله علیه وآله و سلم) اقدام به حرکت و قیام در راه خدا را از مردم خواسته است و سپس شکل و قالب اجرای این حرکت را نیز به وضوح مشخص می کند آنجا که می فرماید: (ان تقوموا لله مثنی و فرادی)، تقدم "مثنی" بر "فردی" در این آیه شریفه به معنای تقدم کار تشکیلاتی بر کار انفرادی ست . ⭕️ به دیگر سخن، آن که بنای توصیه قرآن از جانب رسول گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم به پا خواستن و قیام، اول به صورت گروهی و دونفر دو نفر می باشد که قالبی تشکیلاتی دارد و در عین حال در ادامه یادآور شده است که اگر برای این کار امکان تشکل و جمع شدن دو نفر یا بیشتر وجود نداشت پس یک نفره باید قیام کرد و نمی توان نشست و کاری نکرد. 🔹در پایان پس از توصیه به قیام و مبارزه و نشان دادن شکل و قالب کار، نوبت به تأکید بر امر مهم 💡💡💡فکر کردن و اندیشیدن 💡💡💡 می رسد، چرا که اگر چشمه تفکر و اندیشه در آدمی خشک شد بدون شک روزگارش به رکود خواهد کشید و متوقف خواهد شد اصلا نتیجه کار فرهنگی بدون تفکر و اندیشه، چیزی جز ضلالت و تباهی نیست. ادامه دارد... 📚از صفر تا صد یک تشکل فرهنگی -حجت الاسلام و المسلمین ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
014-Abedini-www.ziaossalehin.ir-Chelleye-Tashkilati-P025.mp3
11.02M
🎙 : چله تشکیلاتی (٢۵) 🚨 قسمت بیست و پنجم: اربعین، زمینه‌ساز ظهور (٢) ▪️اگر ظهور یک حرکت کاروانی در سطح جهانی است، برای این نهضت جهانی، باید راهکارهای جهانی شکل بگیرد که اربعین یکی از این راهکارها است... 📖 برگرفته از مباحث در کتاب 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 - قسمت ٢۵ ▪️امام خمینی (رحمةالله‌علیه) می‌فرمودند: «با تحقق انقلاب اسلامی، ظهور صغری آغاز شده است و ما در عصر ظهور هستیم؛ با این تفاوت که در ظهور صغری، حقیقت ظهور در مرتبه نازلی تحقق پیدا می‌کند تا برای تحقق آن حقیقت عظیم توحیدی و حکومت مهدوی، آمادگی ایجاد شود.» 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
✍️ - قسمت ٢۵ ▪️آرمان‌ها و شعار‌های انقلاب، همان آرمان‌ها و شعار‌های نهضت حسینی است و این همان چیزی است که در شعار و اهداف مجلس عزاداری، نوحه‌خوانی‌ها و... باید جلوه کند. باید باور کرد که مجلس آل‌الله (علیهم‌السلام) هسته مرکزی و مبنای برپایی انقلاب‌های عظیم الهی است. ▪️علامه حسن‌زاده آملی (رحمةالله‌علیه) می‌فرمودند: «غیبت در دو مرحله صغری و کبری محقق شد و غیبت صغری مرتبه ضعیف‌تر غیبت کبری بود، برای ایجاد آمادگی در ظهور نیز این‌گونه است که ظهور مراحلی دارد و ما اکنون در مرحله ظهور صغری قرار داریم و این مقدمه‌ای است برای تحقق ظهور کبری.» ▪️امام خمینی (رحمةالله‌علیه) می‌فرمودند: «با تحقق انقلاب اسلامی، ظهور صغری آغاز شده است و ما در عصر ظهور هستیم؛ با این تفاوت که در ظهور صغری، حقیقت ظهور در مرتبه نازلی تحقق پیدا می‌کند تا برای تحقق آن حقیقت عظیم توحیدی و حکومت مهدوی، آمادگی ایجاد شود.» ▪️بنابراین باید گفت چنانچه جریان انقلاب اسلامی مبتنی بر قیام اباعبدالله (علیه‌السلام) است فلذا قوه پیشران تحقق جامعه مهدوی و تحقق نیز خط عاشورا است. دیپلماسی عاشورا، دیپلماسی وجدان و فطرت است و اباعبدالله (علیه‌السلام) که مظهر فطرت تام است، توان بیدارسازی وجدان بشریت را دارد. 🔸 تشکیلات و انقلاب‌ها باید به این نقطه از الگوگیری عاشورا برسند تا به پویایی رسیده و به کارخانه آدم‌سازی تبدیل شوند. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۵۱ ↩️ شامل آیات ۱۰ تا ۱۵ سوره مبارکه 🔻پیامبر (صلی‌الله علیه وآله وسلّم) می‌فرمایند: «اَهلُ القُرآنِ اَهلُ اللهِ وَخاصَّتُهُ»؛ اهل قرآن اهل خدا و خاصان بارگاه اویند. 📚 (مجمع البیان، ۱/۱۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 از صفر تا صد یک - قسمت یازدهم 🔻 چرا تشکل ؟!👇 پاسخ دیگری که می توان به پرسش چرا تشکل؟! داد همان آموزه دینی معروفی است که حکایت از یاری رساندن خداوند متعال، به جمع های انسان دارد، آنجا که می فرماید: "یدالله مع الجماعه" یعنی آن که : " دست یاری خدا با جماعت است". در این باره شهید بهشتی - از اصلی ترین نظریه پردازان کار تشکیلاتی خانواده انقلاب - نیز در سخنانی می گوید: " تشکل یعنی مجموعه ای از افراد که براساس آرمان، ایمان و نقطه نظرهای مشترک گردهم بیایند تا جماعت شوند که ید الله مع الجماعه؛ تا بتوانند زمینه را برای رشد اخلاق، کار دسته جمعی و برای رشد استعدادها و شناخت کادرها و تربیت آن ها و تهیه برنامه ها و قبول مسئولیت در اجرای برنامه ها هموارتر کنند. " بنابراین سخن، شناسنامه کار تشکیلاتی در جبهه انقلاب بدین شرح است: نمودار اول نمودار هدف شامل اهداف تشکل شدن و گرد هم آمدن: 1- جماعت شدن و بهره مندی از مدد و نصرت الهی 2- کار دسته جمعی و فعالیت گروهی 3- رشد اخلاق و ارتقاء معنویت در اعضاء 4- کادرسازی و پرورش استعدادها 5- برنامه ریزی برای پذیرش و انجام مسئولیت در اصلاح حرکت جامعه نمودار دوم نمودار شاخص شاخص های مشترک اعضای تشکل ها: 1- نگاه آرمانی (اهداف متعالی، مطلوب، ایده آل، قابل وصول و دست یافتنی) 2- ایمان (مرتبه ای که بالاتر از اسلام آوردن افراد است) 3-دیدگاه مشترک، نقطه نظر واحد و همفکری و اتفاق در چگونگی انجام این حرکت و تداوم و استمرار بخشیدن به آن ادامه دارد... 📚از صفر تا صد یک تشکل فرهنگی -حجت الاسلام و المسلمین ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۵۲ ↩️ شامل آیات ۱۶ تا ۲۲ سوره مبارکه 🔻پیامبر (صلی‌الله علیه وآله وسلّم) می‌فرمایند: «اَشرافُ اُمَّتی حَمَلةُ القُرآنِ»؛ شریفان امت من حاملان قرآنند. 📚 (خصال صدوق ۱/۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
📸 یڪ تـنـه ❤️ وقتی که خدا به حرکت امام خمینی(ره) برکت ویژه‌ای داد دل‌ها جذب امام شد. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
014-Abedini-www.ziaossalehin.ir-Chelleye-Tashkilati-P026.mp3
8.82M
🎙 : چله تشکیلاتی (٢۶) 🚨 قسمت بیست و ششم: آسیب‌شناسی اربعین (۱) ▪️جریان اربعین در ادامه حرکت انبیای الهی، بعثت، غدیر و عاشورا به دنبال ساده‌سازی، محسوس و مصداقی کردن عالی‌ترین حقایق توحیدی است... 📖 برگرفته از مباحث در کتاب 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 - قسمت ٢۶ ▪️جریان عاشورا و اربعین و انقلاب اسلامی، نمونه بدیعی از قیام و انقلاب است که نشان می‌دهد چگونه باید یک جمع بر مبنای یک هدف واحد شکل گیرد و درنهایت همبستگی، تمام اعضا را در نقش‌های مختلف مؤثر واقع بداند. در این کاروان علی‌اصغر ۶ ماهه یک نقش دارد و حبیب بن مظاهر سالخورده نقشی دیگر. زنان و فرزندان یک جایگاه دارند و مردان و برادران یک رسالت دیگر. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
✍️ - قسمت ٢۶ ▪️حرکت اباعبدالله (علیه‌السلام) یک حرکت کاروانی است و ثمره آن این است که اگر کسی بخواهد همراه جریان کربلا شود، ارتباط او ارتباط با یک جمع و کاروان خواهد بود که این جمع مبتنی ست بر نظام اصیل خانواده که در آن پدر، مادر، همسر، فرزند، عمو و... وجود دارد و پایه‌های تمدنی آن حتی در جزئیات بر اصول فطری مبتنی است و تنها یک جمع مردانه و جنگی نیست. ▪️اساساً جریان عاشورا و اربعین و انقلاب اسلامی، نمونه بدیعی از قیام و انقلاب است که نشان می‌دهد چگونه باید یک جمع بر مبنای یک هدف واحد شکل گیرد و درنهایت همبستگی، تمام اعضا را در نقش‌های مختلف مؤثر واقع بداند. در این کاروان علی‌اصغر ۶ ماهه یک نقش دارد و حبیب بن مظاهر سالخورده نقشی دیگر. زنان و فرزندان یک جایگاه دارند و مردان و برادران یک رسالت دیگر. 🔸 باید تلاش نمود هیئت را با الگوگیری از این کاروان الهی تنظیم کنیم و همگان را در آن دخیل بدانیم. مراسم اباعبدالله (علیه‌السلام) بهترین مکان برای یادگیری تشکیلات‌سازی است. 🔸 باید تلاش نمود پس از باور جایگاه هیئت و مراسم اهل‌بیت، مجلس آل الله (علیهم‌السلام) را مانند یک کاروان کربلا تنظیم نمود. یعنی تمام روابط بر اساس جلوه‌های خانوادگی شکل‌گرفته و این کاروان به‌مثابه یک خانواده در کربلا حضور دارد. اینکه در تشکیلات و هیئت‌ ما تنها یک قشر مانند قشر دانشجو حضور داشته باشد اگر چه به نوبه خود ارزشمند است اما پویایی هیئت‌ها بزرگ با اقشار گوناگون افزون‌تر است. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۵۳ ↩️ شامل آیات ۲۳ تا ۲۹ سوره مبارکه 🔻امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «وَ اعلَموا اَنَّ هذَالقُرآنَ هُوَ النّاصِحُ الَّذی لا یَغُشُّ وَالهادِی الَّذی لایُضِلُّ وَالمُحَدِّثُ اَّلذی لایَکذِبُ»؛بدانید که این قرآن پندآموزی است که خیانت نمی‌کند و هدایت‌گری است که گمراه نمی‌سازد و سخن‌گویی است که دروغ نمی‌گوید. 📚 (نهج البلاغه، خطبه ۱۷۶ ) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 از صفر تا صد یک - قسمت دوازدهم ⬅️ گام های اولیه فعال سازی یک تشکل 🔻 گام اول: تشکیل هسته مرکزی ↙️ پس از آن که جرقه ابتدایی راه اندازی و ایجاد یک تشکل فرهنگی دینی در ذهن فرد یا افرادی شکل گرفت، اکنون نوبت به یارگیری اولیه، برای تشکیل هسته مرکزی می رسد. 💥 راز موفقیت یک تشکل، در این است که هسته مرکزی آن را جمعی از فعالان فرهنگی تشکیل بدهند که توانایی خوبی دارند و کارآموز و لایق می باشند. ♨️ فعال فرهنگی از این منظر، کسی است که ، اولا: در حوزه فرهنگ به نوعی اثرگذار باشد و در یک بخش از جامعه ایفای نقش نماید، و ثانیاً: پیرامون مباحث فرهنگی و مسائل مبتلا به روز جامعه، حرف و نظر و طرح و برنامه برای گفتن داشته باشد. ❌ بر این اساس برای این کار، افراد سترونی و بی خاصیت، از همان ابتدا به درد عضویت در هسته مرکزی تشکل ما نمیخورند زیرا سترون درختی است که نه خاصیت دارد و نه به بار و ثمر می نشیند و نه میوه دارد. پس با این توضیح، اگر ما به امید یاری رساندن عده ای سیاه لشکر و سربازنمای صرف، تشکل راه می اندازیم که تنها خاصیت و امتیازشان حضور فیزیکی در جمع ماست و هیچ گونه کارآیی و اثر دیگری ندارد، به طور قطع و یقین ،با راه اندازی این تشکل، گره ای از کار جامعه باز نخواهد شد. به عبارت دیگر، تا ما ناتوان و ضعیف باشیم چطور میتوانیم جامعه هدف را توانمند کنیم؟! البته برای جلوگیری از این آسیب یعنی ورود افراد ناتوان و نالایق به هسته مرکزی تشکل، ابتدا باید توانمندی افراد برای حضور در کار فرهنگی را لیست کرد تا دقیقا مشخص شود این فرد؛چه استعداد،مهارت، توانمندی و خاصیتی دارد که می تواند به واسطه آن، گِرِهی از گِره های بخش فرهنگ باز کند و به نوعی در این رابطه،اثرگذار باشد. در ادامه برخی از انواع مهارت ها و توانمندی های لازم برای ورود به این عرصه را بر می شماریم.... ادامه دارد... 📚از صفر تا صد یک تشکل فرهنگی -حجت الاسلام و المسلمین ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۵۴ ↩️ شامل آیات ۳۰ تا ۳۷ سوره مبارکه 🔻امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «اِنَّ القُرآنَ ظاهِرُهُ اَنیقٌ وَ باطِنُهُ عَمیقٌ»؛ ظاهر قرآن شگفت‌انگیز و زیبا و باطنش ژرف و عمیق است. 📚 (اصول کافی، ۲/۵۹۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 روش جذب و مسئولیت‌دهیِ شهید مصطفی صدرزاده 🔻 «پایگاه نوجوانان که سروشکل گرفت، آقامصطفی به فکر جذب بیشتر نیرو افتاد. مثلاً می‌رفت دست در گردن کسی‌ که کنار جوی آب نشسته بود می‌انداخت و می‌گفت: «داداش بیا دو دقیقه رو با ما بد بگذرون.» بااینکه سن خودش کم بود، به مدرسه‌ها می‌رفت، لیست بچه‌ها را می‌گرفت‌، به آنها زنگ می‌زد و به مسجد دعوتشان می‌کرد. مصطفی آدمی بود که از «هیچ چیز»، کار به وجود می‌آورد. با اینکه هنوز کاری برای انجام دادن نداشتیم، ولی بـرای بچه‌ها کار درست می‌کرد و به ما مسئولیت می‌داد. مثلاً اگر قرار بود برای مراسمی چای بدهند، این کار را به چند نفر می‌سپرد. قانونی هم داشت و بلااستثنا به تک‌تک بچه‌ها می‌گفت: «وقتی به شما میگم فلانی بیاد جای تو بایسته، حق ندارید بگید نه یا اینکه ناراحت بشید.» 📘 منبع: کتاب سرباز روز نهم، صفحه ۵۵ و ۵۶ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir