eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
496 دنبال‌کننده
425 عکس
740 ویدیو
126 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🎓 نحوه برخورد با چهره های دشوار 📕 برشی از کتاب «مغناطیس» از مجموعه سه‌جلدی کالک تشکیلات 🏷️  چهره های دشوار به افرادی اطلاق میشود که در بیشتر مواقع بر خلاف عموم دانشجویان رفتاری بهنجار و تسهیل گر ندارند. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۵ ↩️ شامل آیات ۳۸ تا ۴۳ سوره مبارکه 🔻امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «مَنِ اتَّخَذَ قَولَ اللهَ دَلیلًا، هُدِیَ اِلَی الَّتی هِیَ اَقوَم»؛ هرکس که سخن خدا را راهنمای خود بگیرد، به استوارترین راه‌ها هدایت می‌شود. 📚 (نهج‌البلاغه، خطبه ۱۴۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
روش‌های مقدمه‌ چینی در طرح درس.pdf
2.73M
🚨 روش‌های مقدمه‌ چینی در طرح درس شروع جلسه ویترین کار است و در جذب مخاطب و جلب توجه او بسیار مؤثر است. اما در ورود به طرح بحث‌های جلسات هم ایده‌هایی وجود دارد که آن را مقدمه‌چینی می‌گوییم. اصولا انسان مطلب تازه را وقتی بهتر و آسانتر یاد می‌گیرد که آمادگی لازم (بدنی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی و تجربی) را داشته باشد، یعنی هم خود را نیازمند یادگیری احساس کند و بتواند یاد بگیرد و هم میان تجربه‌های قبلی و موضوع تازه ارتباط برقرار شود. به همین دلیل صحبت درباره هر موضوعی با یک مقدمه آغاز می‌شود… ادامه مطلب در قالب فایل PDF 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 ویژگی‌های روانی-شناختی متربیان ۷ تا ۱۲ ساله 🔸🔸🔶بخش آخر 🔶🔸🔸 🔹سرعت رشد گویایی در سنین 5-13 بسیار سریع است. 🔸رغبت در یادگیری و درک این سن (7-12)، 10دقیقه است. 🔹یادگیری مشاهده ای و تقلید از الگو مؤثرتر است و بهتر است بصورت عینی باشد. 🔸کودک با ورود به مدرسه و تماس با دیگر کودکان، از نسبی بودن نقطه نظر خویش آگاه شده و به نقطه نظرهای متفاوت توجه میکند و خود را بجای دیگران تصور میکند. 🔹خودمداری اش تعدیل شده، به حقوق مساوی پی برده و رعایت میکند. 🔸در مشاهده پدیده های اطراف خود از مرحله چیستی، به مرحله چگونگی و چرائی رسیده است. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨اخلاق تدریس (5) 🔻 پرهیز از تعجیل در قضاوت ها و برداشت ها (۲) ✅ پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) در حدیثی می فرمایند: «انَّمَا اَهلَکَ النَّاسَ العَجَلَةُ؛ وَ لَو اَنَّ النَّاسَ تَلشبَّثُوا لَم یَهلِک اَحَدٌ» (همانا عجله در امور مردم را هلاک کرده است و اگر مردم درنگ می کردند، هیچ کس هلاک نمی شد.) وسائل الشیعه ج 27 ص168 🔷با توجه به حدیث بالا مربی حق ندارد تمام افرادی را که مثلا نوعی خاص از پوشش را به کار گرفته اند اعم از مذکر و یا مؤنث، با یک چوب رانده، در حق همه آنها یک جور قضاوت نماید و با لاابالی و آلوده دانستن آنها به اقدامات غلط رو آورد. بسیار اتفاق افتاده است که ظاهر افراد، با شخصیت واقعی و باطنی ایشان بسیار فاصله داشته. چه بسیار افرادی که در ظاهر شبیه افراد بی تفاوت هستند؛ ولی در عمل و در باطن بسیار مقید و شایسته هستند. پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) در این مورد می فرمایند: ✅«ایاکُم وَ العَجَلة الی احَدٍ فَلَعَلَّه مومنٌ وَ اَنتُم لا تَعلَمونَ» (بر حذر باشید نسبت به عجله نمودن به هر شخصی، زیرا ممکن است او مؤمن باشد و شما ندانید) البته این سخن بدان معنی نیست که ظاهر افراد نمی تواند هیچگونه معرفی برای افکار و شخصیت واقعی آنها باشد، یا اینکه این نوع پوشش و رفتار ظاهری آنها صحیح و بدون عیب است؛ خیر، بلکه تنها اشاره به آن دارد که برای شناخت یک شخص باید تمامی راههای شناخت را طی نمود و تا حدی قابل قبول او را شناخت و سپس برای اصلاح و هدایت هر فرد از طریق مناسب و خاص او اقدام کرد. 📚 گزیده ای از اخلاق تدریس (امیدواریان) ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨اخلاق تشڪیلاتے (9) 🔻فصل دوم: اصول اخلاقی در کار تشکیلاتی 🔷نگهداشت نیرو چگونه نیروها را نگه داریم؟ بعضیها نیرو میکنند اما نمی توانند آنها را نگه دارند. امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: عاجزترین مردم کسی است که برادر و دوست پیدا نکند و عاجزتر از او کسی است که دوستی را که پیدا کرده، از دست بدهد. 🔻 رعایت نکات اخلاقی زیر، دوستی های ما را دوام می بخشد. 🔹خوش خلقی: اگر کسی رفتارش نرم باشد دوستیهایش دوام پیدا میکند. فرمول جذب؛ نرمش و خوش خلقی است. فرمول نگهداری هم همین است. اثر اول خوش خلقی جذب است، اثر دوم، نگهداری نیرو و اثر سوم، تبدیل مخالفان به موافقان است. امیرالمؤمنین(علیه السلام) میفرمایند: در برابر کسی که با تو به خشونت رفتار میکند، نرمی پیش گیر؛ که به زودی او در برابر تو نرم خواهد شد. 🔹خودسازی: تا خودمان را نسازیم نمی توانیم دیگران را بسازیم و تا خودمان را رهبری نکنیم نمی توانیم دیگران را رهبری کنیم. امام خمینی(ره) در این خصوص كلمات عبرت آوري می فرمايد: مبارك آن وقتي است كه خودمان را بسازيم و دنبال آن، كشور را. خداوند در قرآن می فرماید: تا مردم تغییر را از خودشان شروع نکنند، خدا سرنوشت آ نها را تغییر نمی دهد. 🔹چهرۀ گشاده: حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: چهرۀ گشاده داشتن، دام دوستی است. تا محبوب نباشیم نمی توانیم جذب کنیم. کسی که محبوب شد، به او خو شبین می شوند و حر فهایش را می پذیرند. این سنت خداوند است که محبت مؤمنان را در دلها قرار می دهد و پیامبر در قلۀ ایمان و عمل صالح قرار دارد. ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 مدیر مجموعه، پیامبر مجموعه است! 🔻 به یقین بر طبق روایات اسلامی حضور در هر مجموعه ای ضروری است، چرا که در بعضی روایات سفارش شده است که حتی در هنگام سفرهای کوتاه دو نفره نیز یکی از خود را به عنوان تصمیم‌گیرنده انتخاب کنید. به این معنا که در هر مجموعه‌ای حضور یک نفر مدیر به منظور اتخاذ تصمیمات نهایی ضروری است. 🔹 از طرفی ضرورت حضور حجت خدا بر زمین نیز این دیدگاه را تائید می‌کند که مدیر نمی‌تواند وجود نداشته باشد. البته مدیر یک تشکل باید از ویژگیهای خاصی هم برخوردار باشد به این معنا که علاوه بر علم مدیریت، چگونگی اتصال به خدا را نیز بلد باشد و بیشتر از دیگران خود را ملزم به ارتباط باعالم معنا بداند، همان‌گونه که نماز شب برای رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) واجب بود. چون حضرت وظیفه تربیتی داشتند. 🔸 اما جدای از این مطالب، بحث دیگری که در مدیریت تشکیلاتی مطرح می‌شود، چگونگی تربیت کردن به نحوی است که در نبود مدیر، مسیر او هم‌چنان روشن بماند. برای تحقق این مهم نیز مدیر به صبر و تعامل احتیاج دارد. صبر و تعاملی که در نهایت او را به تکلیف مداری خواهد رساند. روشن است که رسیدن به این مرحله بسیار سخت خواهد بود چرا که این تکلیف مداری به نوعی کار پیغمبری است. 🔺 بنابراین به می‌فهماند که نباید در او، ، تشکل و در هیچ کس و چیز دیگری باقی بماند، چون همه این‌ها در خدمت تو و برای توست. در این رویکرد، در تشکل مدیر و مربی و متربی برادر یکدیگرند و مثل برادر در کنار یکدیگرند. روشن است که در این شرایط مرید و مرادی شکل نخواهد گرفت، چون کسی داناتر و بالاتر از دیگری نیست. در واقع ایجاد رابطه‌های زیبا بر مبنای منطق و معنویت و شریعت است که باعث می‌شود دوستی‌ها و حرکت‌های تربیتی الی‌الابد طراحی شوند و به سمت جلو پیش بروند و این پیامبرگونه حرکت کردن است. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۶ ↩️ شامل آیات ۴۴ تا ۵۱ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند:: «مَن عَلَّمَ آیَةً فی کِتابِ اللهِ تَعالی، کانَ لَهُ اَجرُها ما تُلِیَت»؛ هر که آیه‌ای از کتاب خدا را به دیگری بیاموزد، پاداش آن آیه، تا زمانی که خوانده می‌شود به او نیز می‌رسد. 📚(مستدرک الوسائل، ۴/۲۳۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 بیانات بیدارگر (قدس‌سره) درباره مناجات شعبانیه ❞ امام صادق علیه‌السلام مثل آن آدمی که در معصیت غرق است مناجات می‌کند؛ برای این که می‌بیند که خودش هیچ نیست و هر چه هست نفْس است و هر چه کمال است از اوست. ❝ 👈 مناجات شعبانیه را اینجا بخوانید 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 مربی، رفیق متربی نیست... ↩️ مرزهای ارتباط با مربی 🔻 باید توجه داشته باشیم که هیچکدام از ما رفیق متربی نیستیم بلکه مربی دلسوز و ناصحی هستیم که برای هدایت از در دوستی با او وارد می شویم و درست به همین دلیل است که باید مواظب باشیم هیچگاه رابطه عاطفی ما و متربی به مرحله وابستگی عاطفی تنزل پیدا نکند. نوجوان تا وقتی در عالم فیلم های هندی سیر می کند، کل رفاقت را در این می داند که "یک دوست" حتی حاضر باشد جانش را فدای دیگری نماید. اما کار تربیت یعنی خروج از دنیای تخیل و آرزوهای بی پایه و اساس و ورود به دنیای واقعیت ها. در دنیای تربیت، دوستی برای دوستی معنا ندارد بلکه در این وادی، هدف از دوستی رشد، تعالی و هدایت انسان هاست. مربی باید در دایره ارتباط کلامی خود با متربی به مرور زمان، انتظارات، هنجارها و ارزش های گروه را به متربی انتقال دهد تا او را از سردرگمی و بلاتکلیفی خارج نموده و با اهداف گروه آشنا نماید. در ارتباط شناختی هم هنر به آن است که در روح و روان متربی نفوذ کند و ضعف ها و توانمندی های او را بشناسد تا بتواند برای هرکس نسخه ای منحصر به فرد و مناسب روحیات وتوانمندی های او را تدوین کند. وبالاخره از آنجا که تشویق، تقویت کننده رفتار مثبت در متربی است مربی به ناچار با اعضای گروه ارتباط تشویقی و تنبیهی نیز دارد. تشویق می تواند در گروه با بذل توجه به فرد صورت پذیرد. اما یادمان باشد که مرز ارتباط تشویقی با افراد آن است که آنان را دچار توهم خود برتر بینی نسبت به سایرین نکند. برای امور پیش پا افتاده، ابتدایی و تکراری صورت نپذیرد و به گفتار و رفتار نسبت داده شود و نه شخصیت او. همچنین برای موفقیت در بکارگیری ابزار تشویق باید مراقب بود که در دام "خطای هاله ای" گرفتار نشویم یعنی دلیل ما برای تشویق فرد، داشتن صدای خوب، صورت نیکو، هوش سرشار، خانواده متدین و موفق و توان مالی و از این دست نباشد. به هر حال اگر تاکنون نتوانسته اید رفتار مورد نظر خاصی را در فرد نهادینه نمایید و در رفتار سازی موفق نبوده اید حتماً برای یک بار هم که شده تشویق فرد در حضور جمع را تجربه کنید. ✍️ م.انصاری 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۷ ↩️ شامل آیات ۵۲ تا ۵۷ سوره مبارکه 🔻امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «مَنِ اتَّخَذَ قَولَ اللهَ دَلیلًا، هُدِیَ اِلَی الَّتی هِیَ اَقوَم»؛ هرکس که سخن خدا را راهنمای خود بگیرد، به استوارترین راه‌ها هدایت می‌شود. 📚 (نهج‌البلاغه، خطبه ۱۴۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🌷 ویژه نامه آقای شهردار 🌷 به مناسبت سالروز شهادت فرمانده لشکر 31 عاشورا، شهید مهدی باکری شامل انواع مقالات، سخنرانی، فیلم و کلیپ، پاورپوینت و... منتشر شد. 👇 ✅ برای دسترسی به محتوای این ویژه نامه «اینجا» کلیک کنید 👉 👆 🏷 | | | | 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ویژگی های جسمانی متربیان ۷ تا ۱۲ ساله 🔹🔹🔷 بخش اول 🔷🔹🔹 🔶کوکان ۶ تا ۹ سال نیاز به فعالیت دارند و چون در مدرسه باید آرام و بی سرو صدا باشند، انرژی موجود خود را به صورت عادتهای عصبی مانند مداد و ناخن جویدن، انگشت گاز گرفتن، مو پیچاندن و بیقراری کلی نشان می دهند. 🔸کودک ۶ تا ۹ ساله به هنگام مدرسه نیاز به استراحت فراوان دارد و بر اثر فعالیتهای ذهنی زود خسته می شود. 🔸در ۶ تا ۹ سالگی بر ماهیچه های بزرگ بدن بیش از ماهیچه های کوچک و ظریف تسلط دارد بدین جهت برای بسیاری از آنها کار با مداد و خودکار دشوار است. 🔸کودک ۹ تا ۱۲ سال بر ماهیچه های ظریف خود تسلط پیدا کرده و به نقاشی، موسیقی و کارهای دستی – حرفه ای علاقه نشان می دهد. 🔸تا کودک به سن ۸ سالگی نرسد چشمانش همسانی کامل ندارد در نتیجه حروف چاپی نباید ریز باشد. 🔸کودک ۶ تا ۹ ساله برای ابتلا به بیماری های گوناگون آمادگی بیشتری دارد. 📎 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 در حلقه ها چه بگوییم؟ - قسمت اول 🔻 مربیان تربیتی همواره برای طرح مباحث آموزشی در گروه، با دو سؤال اساسی مواجه اند: اول آنکه "چه بگویند؟ " دوم آنکه "چگونه بگویند؟" 🔹 در علوم حوزوی از سرفصل های، احکام، اخلاق و اعتقادات با عناوین فقه اصغر، فقه اوسط و فقه اکبر نیز یاد می شود. این سه مقوله در واقع سه شاخه اصلی آموزش شریعت آسمانی اسلام می باشند که بدون شناخت آن، التزام عملی به اسلام ممکن نخواهد بود. بر این اساس تأمل اول پیرامون انتخاب موضوع برای طرح در گروه های تربیتی آن است که بسته پیشنهادی شما برای گروه، حتماً شامل احکام، اخلاق و اعتقادات باشد، اما میزان و نوع آن بستگی دارد به جنسیت، رده سنی و سطوح مختلف متربیان. تأمل دوم در این خصوص به این نکته اشاره دارد که هر چند نظرسنجی و نیازسنجی از مخاطب یکی از راه های صحیح انتخاب موضوع در جلسات گروه می باشد اما به چند دلیل نمی توان تنها با استناد به آراء متربیان، موضوع جلسه را تعیین کرد. 🔸اول آنکه بسیاری از جوانان و نوجوانان تحت تأثیر جو حاکم بر جامعه قرار گرفته و ذائقه شان به نیازهای کاذب گرایش پیدا کرده است، به عنوان مثال در بسیاری از گروه ها، نتایج نظرسنجی پیرامون انتخاب موضوع، حاکی از آن است که متربیان از همه بیشتر به طرح موضوع "ارتباط دختر و پسر" علاقه مندند. این در حالی است که اولاً این مسئله اولویت اول زندگی آنها نبوده و بسیاری از آنها اصلاً با آن مواجه نیستند. ثانیاً در اسلام "روابط دختر و پسر" قابلیت طرح را به عنوان یک موضوع آموزشی ندارد بلکه آنچه باید در این خصوص به مخاطب آموزش داد "حریم محرم و نامحرم" است. 🔸دوم آن که در بسیاری از موارد اگر مربی نسنجیده به انتخاب موضوع اقدام نماید ممکن است طرح آن موضوع در گروه جنبه آموزشی و ترویجی پیدا کند، مثلاً در قالب معرفی نمادهای شیطان پرستی به این امر گرایش پیداکنند. ادامه دارد... 📎 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۸ ↩️ شامل آیات ۵۸ تا ۶۷ سوره مبارکه 🔻امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «يَنبَغي للمؤمنِ أن لا يَموتَ حتّى يَتَعَلَّمَ القرآنَ ، أو يكونَ في تَعَلُّمِهِ»؛ سزاوار است كه مؤمن پيش از آن كه بميرد، قرآن را بياموزد يا در حال آموختن آن بميرد. 📚 [الدعوات: 220/600] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
امام خامنه‌ای: آنچه که برای همه‌ی ما، برای همه‌ی بسیجیان عزیز، برای جوانها در هر نقطه‌ای از این عرصه‌ی عظیم که مشغول کار هستند، باید به عنوان شاخص مطرح باشد، عبارت است از این سه عنصر: بصیرت، اخلاص، عمل بهنگام و به اندازه. این سه عنصر را همیشه با یکدیگر توأم کنید و در نظر داشته باشید ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
رسیدن به موفقیت های بزرگ اگر با کار انفرادی میسر میشد ، الان ما میلیاردها انسان موفق داشتیم اما موفقیت های بزرگ با امکان پذیره چون موجب تقسیم کار میشه و امکان رسیدن به موفقیت رو چند برابر میکنه . 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
از مهمترین عوامل رسیدن به موفقیت ، فهمیدن هدف است ، فهمیدن هدف هم تنها از یک طریق امکانپذیراست : نوشتن هدف اگر هدفتان از نقطه شروع تا رسیدن به موفقیت را نمی توانید روی کاغذ پیاده کنید ، راه سختی در پیش خواهید داشت را یاد بگیرید... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 عصبانیت بی‌سابقه ! 🔹 "اگر مسئول مناسبی بود، دیگر به من خاک برسر نمی‌گفتند بیا مسئولیت بگیر! منی که عرضه چرخاندن ۲۰ نفر را هم ندارم..." 🔻 ۸ مــرداد ۱۳۶۱ عـملیـات رمـضـان درحـالی به پایـان رسیـد کـه فشـار زیـادی بـه نیـروهـا و کـادر تیـپ ۲۷ وارد آمـد. به‌طوری که عکس‌العمـل‌هـای آن‌هــا سخنـان تنــد شهیــد همـت را در جلســه روز ۹ مـرداد ۱۳۶۱ در پـی داشـت: «الآن نماینــده امــام، اطمینـانش از لحــاظ بــرش عملیــاتی و کیـفیـت کــار، به دو سـه تـیپ اسـت. آن‌وقــت خـدایی نـاکــرده، کـادرهای مـا بیاینـد و بـه ما بـگوینـد ما دیگـر مـی‌خواهیـم بـه‌صـورت نیـروی عادی و پـرسنـل سـاده وارد عملیـات بشـویم؟ خـدا گـواه اسـت، بـه شــرف حضــرت زهـــرا سلام‌الله‌علیها قسم مـن سـه بار رفتـم پیـش محـسن رضــایی که بگــویم مـن استعفــاء می‌دهــم؛ مـن معلــم هستــم و مــی‌خواهــم بــروم بچسبــم بـه شغــل معلمـی... خــدا گــواه است هــر بار خــواستم این را مطــرح کنــم، جــرأت نکــردم و بــر خـودم لرزیــدم... دیـدم هـر جمله‌ای را کـه می‌خواستـم مطـرح کنـم، اشــک بـه چشـم محسـن مـی‌آورد، ایـن بـود کـه خـودم رویـم نشــد و خجـالـت کشیــدم چیــزی بگویـم. علت اینــکه کـه اگـر کسـی بـود، اگر مسئـول مناسبـی در دستــرس آنها بـود که دیگـر بـه مـن خـاک بر سـر نـمی‌گفتنـد تـو بیـا و مسئـولیت بگیــر...منــی کــه عرضــهٔ چـــرخــاندن ۲۰ نفــر آدم را هم نــدارم؛ چــه برســد به اینــکه بیــایم و مسـئولیت شرعــی خــون سه چهار هزار نفر آدم را در یک تیــپ به عهـــده بگیـــرم؛ خــود شمــا هــم همین‌طــور، تـک‌تـک مـاهــا هــم همین‌طـــور، عــرضــهٔ چــرخانــدن خــودمان را هــم نداریــم خودمــان را هــم را نمــی‌تــوانیــم بســازیم، بچــرخــانیم و فرمانــدهی کنیــم، دیگــر چــه بــرسد بـه اینکـه بیـاییم و سـه چهــار هــزار نفــر را فرمــاندهی کنیــم، نـــداریـــم! اگـــر کســی چنیــن عرضـــه‌ای را دارد بیایــد و بــگویــد.... ولـــی آیـــا حیثیت اســلام و انقــلاب چـنیـن اظهــار خستگـی را از مــا قبـول مـی‌کنــد؟ و به قــول بــرادر رضـا(چــراغی) کــه دیشــب مــی‌گفــت: مــا به ایــن ترتیـب بـایـد مــرگ بـر شـاه هـم نمی‌گفتیم! وقتـی گفتیم، بایــد پــاے آن بایستیـــم!» 🎙 منبـع: نـوار جلسـهٔ روز نهـم مــرداد مـاه سال ۱۳۶۱، محـوطهٔ بیـرونی قـرارگاه مرکـزی کـربلا ✍ خدا را خدا را، به‌خاطر امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، مراقب سرکشی نفس‌مان باشیم، اگر غیر از ماها کسی را داشت که ماها علمدار کارهای فرهنگی و تشکیلاتی او در مناطق و محلات و مساجد خودمان نبودیم... فرمانده، غیر از ماها چه کسی را دارد؟! که گرفتار ریاست‌طلبی و هواهای نفسانی خود باشیم؟! 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 امیرالمؤمنین می‌گوید: بعضی‌ها یک روزی درست حرکت می‌کردند، امّا دل‌هایشان واژگونه شد. حالا چرا واژگونه می‌شود؟ خدا که به کسی ظلم نمی‌کند؛ خودمان هستیم که آلودهٔ دنیا می‌شویم، آلودهٔ محبّت‌های بی‌جا می‌شویم، آلودهٔ جاه‌طلبی می‌شویم، آلودهٔ رفیق‌بازی می‌شویم، آلودهٔ جناح‌بازی و حزب‌بازی می‌شویم، دل‌مان واژگونه می‌شود و از آن راه درست، از آن استقامت اوّلی بر می‌گردیم. وَ تَضِلُّ رِجالٌ بَعدَ سَلامَة؛ یک روزی سالم بودند، بعد گمراه می‌شوند. آفت، این‌هاست؛ جلوی این‌ها را بایستی گرفت و از این‌ها باید به خدا پناه برد. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir