eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
501 دنبال‌کننده
433 عکس
773 ویدیو
130 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
29.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 اهمیت، اصول و تکنیک‌های جذب در تشکیلات ↩️ تربیت تشکیلاتی نوجوانان 📌 جلسه سوم - بخش سوم ➕ تکنیکهای جذب 🎙 استاد عرب اسدی ✔️ دورۀ شهید سلیمانی - ویژه مربیان و فعالین حوزه تربیتی نوجوان 🔗 تهیه شده در پایگاه مضمار 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۹ ↩️ شامل آیات ۶۸ تا ۷۳ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند:: «تَعاهَدُوا هذا القرآنَ ؛ فإنّهُ وَحشِيٌّ فلَهُو أسرَعُ تَفَصِّيا مِن صُدورِ الرِّجالِ مِن الإبلِ مِن عُقُلِها ، و لا يَقولَنَّ أحَدُكُم : نَسِيتُ آيةَ كَيتَ و كَيتَ ، بل نُسِّيَ»؛ از اين قرآن نگهدارى كنيد؛ زيرا كه قرآن فرّار است و از اين رو از سينه هاى مردان زودتر مى گريزد تا شتر از زانو بندش، و هيچ گاه كسى از شما نگويد فلان و بهمان آيه را از ياد برده ام، بلكه از ياد[ش ]بُرده شده است. 📚(كنز العمّال: 2850) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
بصیرت و تشکیلات اسلامی
🚨 در حلقه ها چه بگوییم؟ - قسمت اول 🔻 مربیان تربیتی همواره برای طرح مباحث آموزشی در گروه، با دو سؤال
🚨 در حلقه چه بگوییم؟ - قسمت دوم (آخر) 🔻 ...در نهایت تأمل مهم و اساسی آخر پیرامون طرح موضوع در گروه‌های تربیتی، توجه و دانستن این مطلب است که معارف عموماً به دو شاخه اصلی تقسیم می‌شوند: 🔸دسته اول- معارف روبنایی از قبیل احکام و سایر دستورات عملی دین مبین اسلام 🔸دسته دوم- معارف زیربنایی شامل اعتقادات و مسائل مرتبط با جهان‌بینی و ایدئولوژی اسلامی. دلیل اینکه بعضی از جوانان به محض ورود به دانشگاه با القاء اولین شبهه در دین‌شان متزلزل شده و دچار تردید می‌شوند آن است که اکثر مربیان تربیتی نسل جوان و نوجوان تنها به انتقال و آموزش معارف روبنایی می‌پردازند و از معارف مهم و اساسی زیربنایی غافل مانده‌اند. البته لازم به یادآوری است از آنجا که انتقال معارف زیربنایی نیازمند مطالعه زیاد، فهم عمیق و آشنایی با آموزه‌های دینی است این مهم از عهده بسیاری از افراد برنمی‌آید. 🔸 به هر حال طرح مسائلی همچون : اثبات ولایت‌فقیه فلسفه تشکیل حاکمیت اسلامی مهدویت و آخرالزمان پاسخگویی به شبهات و امثال آن را می‌توان در کنار اصول اعتقادات و مبانی اعتقادات و مبانی اعتقادی شیعه در ردیف معارف زیربنایی قرارداد که پرداختن به آن در گروه‌های تربیتی ضرورت دارد. 📎 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
4_5890782430851239678.mp3
4.64M
هرکس خسته شده، هرکس کم اورده، جمع کنه بره! ایشون بدونن اگه ۱۰ نفر داره، این ۱۰ نفر وایسادن تا کشته بشن.. از زبانِ شهید حسن باقری ؛ برای تویی که کم آوردی🍃 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۶۰ ↩️ شامل آیات ۷۴ تا ۸۱ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند:: «بِئسَما لأِحدِكُم أن يَقولَ نَسِيتُ آيَةً كَيتَ و كَيتَ ، بَل هو نُسِّيَ . استَذكِرُوا القرآنَ ، فوالذي نَفسي بيَدِهِ لَهُو أشَدُّ تَفَصِّيا مِن صُدورِ الرِّجالِ مِن النَّعَمِ مِن عُقُلِها»؛ خوب نيست كه فردى از شما بگويد فلان و بهمان آيه را از ياد بردم، [چنين نيست ]بلكه از ياد[ش ]برده شده است. قرآن را [در ذهن خود مرور و ]يادآورى كنيد؛ زيرا سوگند به آن كه جانم در دست اوست، قرآن از سينه هاى مردان زودتر مى رهد تا شتر از زانو بندش. 📚[كنز العمّال : 2849] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
بصیرت و تشکیلات اسلامی
🚨 ویژگی های جسمانی متربیان ۷ تا ۱۲ ساله 🔹🔹🔷 بخش اول 🔷🔹🔹 🔶کوکان ۶ تا ۹ سال نیاز به فعالیت دارند
🚨 ویژگی های جسمانی متربیان ۷ تا ۱۲ ساله 🔹🔹🔷 بخش دوم🔷🔹🔹 🔸فعالیت‌های بدنی زیادی دارند به مهارت‌های خود اعتماد دارند و خطرات بدنی را ناچیر می‌شمارند. 🔹دخترها در این دوره سنی از پسران همسن خود بلندتر و سنگین‌وزن‌ترند. 🔸در دختران 9-12 ویژگی‌های ثانویه جنسی دیده می‌شود. 🔹پسران نسبت به دختران در نیروی بدنی و استقامت برتری دارند از بازی‌های خشن لذت می‌برند. 🔸هماهنگی بین حس و حرکت در اثر فعالیت بوجود آمده است و پیوندهای حسی، حرکتی اساسی مستحکم گردیده است و در کاربرد صحیح و سریع اندام‌های حسی، حرکتی مهارت کافی را کسب کرده است. 🔹کودک به بازی‌های توأم با حرکات علاقمند است تا سرعت و قدرت و مهارت خود را نشان دهد. 🔸هرچه به اواخر دوره نزدیک می‌شود کار با ابزار مانند قلم و سوزن برای او جالب است. 📎 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 نقش‌های مربــــے 🔻 مربى خوب آن نيست كه خود به‌جاى افرادش مى‏‌بيند و تصميم مى‌‏گيرد و از ديده‌‏ها و تصميماتش، براى آن‏ها سخن مى‌‏گويد، بلکه مربى‏ كسى است كه افراد را در جريان نيازها مى‌‏گذارد و آن‏ها را آزاد مى‌‏كند و آموزش مى‏‌دهد كه خود ببينند و حركت كنند و سپس در سر بزنگاه‌‏ها و در كنار حادثه‌‏ها تذكر مى‌دهد و يادآورى مى‌‏نمايد كه بيابند و پيش بتازند. 🔵مربى بايد فكر انسان را از جبرهاى حاكم آزاد كند؛ از جبرهايى كه در درون و در بيرون، انسان را به بند مى‌‏كشند. انسان گرفتار جبرهايى است: جبر تاريخ، جبر محيط، جبر وراثت، جبر تربيت، جبر طبيعت، از بيرون و جبر غريزه و جبر فكر و جبر عقل، در درون. اين آزادى دادن و به آزادى رساندن، يكى از كارهاى مربى است. (يَزَكّيهِمُ.) 🔵كار ديگر او آموزش دادن و تعليم دادن‏ و راه رسيدن تا قله‌‏ها را نشان دادن است. اوست كه بايد طرز برداشت و طرز تفكر را به انسان بياموزد و روش‌ها را به‌دست بدهد. (وَ يُعَلّمُهُمُ الُكِتابَ و الْحِكْمَةَ) 🔵و انسانى كه گرفتار نسيان‌‏ها و غفلت‌‏هاست، ناچار نيازمند تذكرها و يادآورى‌‏هاست. و اين هم مسئوليت سوم مربى است، كه با تذكرها، قطره‌هاى متراكم و زمينه‏‌هاى آماده را شعله‌ور كند و حركت و پيشرفت را فراهم سازد. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۶۱ ↩️ شامل آیات ۸۲ تا ۸۷ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند:: «اَلْقُلُوبُ أَرْبَعَةٌ فَقَلْبٌ فِيهِ إِيمَانٌ وَ لَيْسَ فِيهِ قُرْآنٌ وَ قَلْبٌ فِيهِ قُرْآنٌ وَ إِيمَانٌ وَ قَلْبٌ فِيهِ قُرْآنٌ وَ لَيْسَ فِيهِ إِيمَانٌ وَ قَلْبٌ لاَ قُرْآنٌ فِيهِ وَ لاَ إِيمَانٌ فَأَمَّا اَلْقَلْبُ اَلَّذِي فِيهِ إِيمَانٌ وَ لَيْسَ فِيهِ قُرْآنٌ كَالثَّمَرَةِ طَيِّبٌ طَعْمُهَا لَيْسَ لَهَا رِيحٌ وَ أَمَّا اَلْقَلْبُ اَلَّذِي فِيهِ قُرْآنٌ وَ لَيْسَ فِيهِ إِيمَانٌ كَالْأُشْنَةِ طَيِّبٌ رِيحُهَا خَبِيثٌ طَعْمُهَا وَ أَمَّا اَلْقَلْبُ اَلَّذِي فِيهِ قُرْآنٌ وَ إِيمَانٌ كَجِرَابِ اَلْمِسْكِ إِنْ فُتِحَ فُتِحَ طَيِّباً وَ إِنْ وَعَى وَعَى طَيِّباً وَ أَمَّا اَلْقَلْبُ اَلَّذِي لاَ قُرْآنٌ فِيهِ وَ لاَ إِيمَانٌ كَالْحَنْظَلَةِ خَبِيثٌ رِيحُهَا خَبِيثٌ طَعْمُهَا»؛ دلها چهار گونه اند: دلى كه در آن ايمان هست و قرآن نيست، دلى كه در آن هم ايمان هست هم قرآن، دلى كه در آن قرآن هست و ايمان نيست و دلى كه در آن نه ايمان هست و نه قرآن دل اوّل همچون خرماست، خوش طعم است، اما عطر ندارد. دل دوم، همچون مشكدان است كه اگر دَرَش را باز كنى خوش بوست و اگر هم ببندى باز خوش بوست. دل سوم، مانند اشنان است؛ خوشبو و بد طعم. دل چهارم مانند حنظل؛ بد بو و بد طعم. 📚[مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۴، ص ۲۳۱ عنوان باب: الجزء] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 حفظ تعادل در تربیت ↩️ ده نکته برای مربی 🔻 در اسلام به میانه‌روی و اعتدال بسیار سفارش شده است. یکی از مواردی که باید در آن میانه‌روی و اعتدال شود، مسئله محبت و توجه به متربی است. پس به موارد زیر توجه کنید: ۱ ـ در کلاس‌داری با نوجوانان، نه آن‌قدر محبت کنید که متربی لوس و خودخواه تربیت شوند و نه آن‌قدر بی‌مهری کنید که از اطراف شما بگریزند. ۲ ـ بیش از اندازه از متربی تمجید و تعریف نکنید، زیرا ممکن است موجب غرور او و یا حسادت سایرین دیگر شود. ۳ ـ گاهی می‌توانید با نگاه کردن به متربی ناراحتی خود را نشان دهید و نیازی به تنبیه بیشتر نیست. ۴ ـ گاهی برای تشویق متربیان، هدایا و جوایزی را در نظر بگیرید، البته تشویق باید متناسب و به اندازه باشد. ۵ ـ اقتدار مربی در کلاس مهم‌تر از سکوت شاگردان است. ۶ ـ در موارد لزوم قاطعیت داشته باشید. ۷ ـ استعدادها و توانایی‌های مثبت متربیان را جلو سایرین مطرح کنید و برای از بین بردن رفتارهای ناپسند آنها تلاش کنید. ۸ ـ رفتار غلط متربی ممکن است معلول بیماری‌های بدنی باشد، پس به این نکته توجه داشته باشید. ۹ ـ پیش از تنبیه، علل کردارهای منفی متربی را بررسی کنید. ۱۰ ـ به متربیان ضعیف اعتماد به نفس ببخشید. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir