فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاشقان را گر چه در باطن جهانی دیگرست
عشق آن دلدار ما را ذوق و جانی دیگرست
🌷🌷🌷🌷🌷
#توحید
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
8.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 فرمودند: «... ما هم شما را دعا میکنیم...»
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
29.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اهمیت_اصول_و_تکنیک_های_جذب_در_تشکیلات
#تکنیکهای_جذب
📹 اهمیت، اصول و تکنیکهای جذب در تشکیلات
↩️ تربیت تشکیلاتی نوجوانان
📌 جلسه سوم - بخش سوم
➕ تکنیکهای جذب
🎙 استاد عرب اسدی
✔️ دورۀ شهید سلیمانی - ویژه مربیان و فعالین حوزه تربیتی نوجوان
🔗 تهیه شده در پایگاه مضمار
🏷 #جذب #استاد_عرب_اسدی #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۹
↩️ شامل آیات ۶۸ تا ۷۳ سوره مبارکه #اعراف
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند::
«تَعاهَدُوا هذا القرآنَ ؛ فإنّهُ وَحشِيٌّ فلَهُو أسرَعُ تَفَصِّيا مِن صُدورِ الرِّجالِ مِن الإبلِ مِن عُقُلِها ، و لا يَقولَنَّ أحَدُكُم : نَسِيتُ آيةَ كَيتَ و كَيتَ ، بل نُسِّيَ»؛
از اين قرآن نگهدارى كنيد؛ زيرا كه قرآن فرّار است و از اين رو از سينه هاى مردان زودتر مى گريزد تا شتر از زانو بندش، و هيچ گاه كسى از شما نگويد فلان و بهمان آيه را از ياد برده ام، بلكه از ياد[ش ]بُرده شده است.
📚(كنز العمّال: 2850)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_اعراف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
بصیرت و تشکیلات اسلامی
🚨 در حلقه ها چه بگوییم؟ - قسمت اول 🔻 مربیان تربیتی همواره برای طرح مباحث آموزشی در گروه، با دو سؤال
🚨 در حلقه چه بگوییم؟ - قسمت دوم (آخر)
🔻 ...در نهایت تأمل مهم و اساسی آخر پیرامون طرح موضوع در گروههای تربیتی، توجه و دانستن این مطلب است که معارف عموماً به دو شاخه اصلی تقسیم میشوند:
🔸دسته اول- معارف روبنایی از قبیل احکام و سایر دستورات عملی دین مبین اسلام
🔸دسته دوم- معارف زیربنایی شامل اعتقادات و مسائل مرتبط با جهانبینی و ایدئولوژی اسلامی.
دلیل اینکه بعضی از جوانان به محض ورود به دانشگاه با القاء اولین شبهه در دینشان متزلزل شده و دچار تردید میشوند آن است که اکثر مربیان تربیتی نسل جوان و نوجوان تنها به انتقال و آموزش معارف روبنایی میپردازند و از معارف مهم و اساسی زیربنایی غافل ماندهاند.
البته لازم به یادآوری است از آنجا که انتقال معارف زیربنایی نیازمند مطالعه زیاد، فهم عمیق و آشنایی با آموزههای دینی است این مهم از عهده بسیاری از افراد برنمیآید.
🔸 به هر حال طرح مسائلی همچون :
اثبات ولایتفقیه
فلسفه تشکیل حاکمیت اسلامی
مهدویت و آخرالزمان
پاسخگویی به شبهات
و امثال آن را میتوان در کنار اصول اعتقادات و مبانی اعتقادات و مبانی اعتقادی شیعه در ردیف معارف زیربنایی قرارداد که پرداختن به آن در گروههای تربیتی ضرورت دارد.
📎 #خوراک_حلقه
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
17.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مکتب_آوینی
این پست نیاز به کپشن نداره ..
نیازه که چندین بار مشاهده بشه
#کربلا
#امام_حسین
#هشتگیا
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
4_5890782430851239678.mp3
4.64M
هرکس خسته شده،
هرکس کم اورده،
جمع کنه بره!
ایشون بدونن اگه ۱۰ نفر داره،
این ۱۰ نفر وایسادن تا کشته بشن..
از زبانِ شهید حسن باقری ؛ برای تویی که کم آوردی🍃
#اسوه_های_تشکیلاتی #شهید_حسن_باقری
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۶۰
↩️ شامل آیات ۷۴ تا ۸۱ سوره مبارکه #اعراف
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند::
«بِئسَما لأِحدِكُم أن يَقولَ نَسِيتُ آيَةً كَيتَ و كَيتَ ، بَل هو نُسِّيَ . استَذكِرُوا القرآنَ ، فوالذي نَفسي بيَدِهِ لَهُو أشَدُّ تَفَصِّيا مِن صُدورِ الرِّجالِ مِن النَّعَمِ مِن عُقُلِها»؛
خوب نيست كه فردى از شما بگويد فلان و بهمان آيه را از ياد بردم، [چنين نيست ]بلكه از ياد[ش ]برده شده است. قرآن را [در ذهن خود مرور و ]يادآورى كنيد؛ زيرا سوگند به آن كه جانم در دست اوست، قرآن از سينه هاى مردان زودتر مى رهد تا شتر از زانو بندش.
📚[كنز العمّال : 2849]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_اعراف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
بصیرت و تشکیلات اسلامی
🚨 ویژگی های جسمانی متربیان ۷ تا ۱۲ ساله 🔹🔹🔷 بخش اول 🔷🔹🔹 🔶کوکان ۶ تا ۹ سال نیاز به فعالیت دارند
🚨 ویژگی های جسمانی متربیان ۷ تا ۱۲ ساله
🔹🔹🔷 بخش دوم🔷🔹🔹
🔸فعالیتهای بدنی زیادی دارند به مهارتهای خود اعتماد دارند و خطرات بدنی را ناچیر میشمارند.
🔹دخترها در این دوره سنی از پسران همسن خود بلندتر و سنگینوزنترند.
🔸در دختران 9-12 ویژگیهای ثانویه جنسی دیده میشود.
🔹پسران نسبت به دختران در نیروی بدنی و استقامت برتری دارند از بازیهای خشن لذت میبرند.
🔸هماهنگی بین حس و حرکت در اثر فعالیت بوجود آمده است و پیوندهای حسی، حرکتی اساسی مستحکم گردیده است و در کاربرد صحیح و سریع اندامهای حسی، حرکتی مهارت کافی را کسب کرده است.
🔹کودک به بازیهای توأم با حرکات علاقمند است تا سرعت و قدرت و مهارت خود را نشان دهد.
🔸هرچه به اواخر دوره نزدیک میشود کار با ابزار مانند قلم و سوزن برای او جالب است.
📎 #ویژگی_های_جسمانی_متربی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 نقشهای مربــــے
🔻 مربى خوب آن نيست كه خود بهجاى افرادش مىبيند و تصميم مىگيرد و از ديدهها و تصميماتش، براى آنها سخن مىگويد، بلکه مربى كسى است كه افراد را در جريان نيازها مىگذارد و آنها را آزاد مىكند و آموزش مىدهد كه خود ببينند و حركت كنند و سپس در سر بزنگاهها و در كنار حادثهها تذكر مىدهد و يادآورى مىنمايد كه بيابند و پيش بتازند.
🔵مربى بايد فكر انسان را از جبرهاى حاكم آزاد كند؛ از جبرهايى كه در درون و در بيرون، انسان را به بند مىكشند.
انسان گرفتار جبرهايى است: جبر تاريخ، جبر محيط، جبر وراثت، جبر تربيت، جبر طبيعت، از بيرون و جبر غريزه و جبر فكر و جبر عقل، در درون.
اين آزادى دادن و به آزادى رساندن، يكى از كارهاى مربى است. (يَزَكّيهِمُ.)
🔵كار ديگر او آموزش دادن و تعليم دادن و راه رسيدن تا قلهها را نشان دادن است.
اوست كه بايد طرز برداشت و طرز تفكر را به انسان بياموزد و روشها را بهدست بدهد.
(وَ يُعَلّمُهُمُ الُكِتابَ و الْحِكْمَةَ)
🔵و انسانى كه گرفتار نسيانها و غفلتهاست، ناچار نيازمند تذكرها و يادآورىهاست.
و اين هم مسئوليت سوم مربى است، كه با تذكرها، قطرههاى متراكم و زمينههاى آماده را شعلهور كند و حركت و پيشرفت را فراهم سازد.
#مربی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۶۱
↩️ شامل آیات ۸۲ تا ۸۷ سوره مبارکه #اعراف
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند::
«اَلْقُلُوبُ أَرْبَعَةٌ فَقَلْبٌ فِيهِ إِيمَانٌ وَ لَيْسَ فِيهِ قُرْآنٌ وَ قَلْبٌ فِيهِ قُرْآنٌ وَ إِيمَانٌ وَ قَلْبٌ فِيهِ قُرْآنٌ وَ لَيْسَ فِيهِ إِيمَانٌ وَ قَلْبٌ لاَ قُرْآنٌ فِيهِ وَ لاَ إِيمَانٌ فَأَمَّا اَلْقَلْبُ اَلَّذِي فِيهِ إِيمَانٌ وَ لَيْسَ فِيهِ قُرْآنٌ كَالثَّمَرَةِ طَيِّبٌ طَعْمُهَا لَيْسَ لَهَا رِيحٌ وَ أَمَّا اَلْقَلْبُ اَلَّذِي فِيهِ قُرْآنٌ وَ لَيْسَ فِيهِ إِيمَانٌ كَالْأُشْنَةِ طَيِّبٌ رِيحُهَا خَبِيثٌ طَعْمُهَا وَ أَمَّا اَلْقَلْبُ اَلَّذِي فِيهِ قُرْآنٌ وَ إِيمَانٌ كَجِرَابِ اَلْمِسْكِ إِنْ فُتِحَ فُتِحَ طَيِّباً وَ إِنْ وَعَى وَعَى طَيِّباً وَ أَمَّا اَلْقَلْبُ اَلَّذِي لاَ قُرْآنٌ فِيهِ وَ لاَ إِيمَانٌ كَالْحَنْظَلَةِ خَبِيثٌ رِيحُهَا خَبِيثٌ طَعْمُهَا»؛
دلها چهار گونه اند: دلى كه در آن ايمان هست و قرآن نيست، دلى كه در آن هم ايمان هست هم قرآن، دلى كه در آن قرآن هست و ايمان نيست و دلى كه در آن نه ايمان هست و نه قرآن
دل اوّل همچون خرماست، خوش طعم است، اما عطر ندارد. دل دوم، همچون مشكدان است كه اگر دَرَش را باز كنى خوش بوست و اگر هم ببندى باز خوش بوست. دل سوم، مانند اشنان است؛ خوشبو و بد طعم. دل چهارم مانند حنظل؛ بد بو و بد طعم.
📚[مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۴، ص ۲۳۱
عنوان باب: الجزء]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_اعراف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
#مهارتهای_سرگروه
🚨 حفظ تعادل در تربیت
↩️ ده نکته برای مربی
🔻 در اسلام به میانهروی و اعتدال بسیار سفارش شده است. یکی از مواردی که باید در آن میانهروی و اعتدال شود، مسئله محبت و توجه به متربی است. پس به موارد زیر توجه کنید:
۱ ـ در کلاسداری با نوجوانان، نه آنقدر محبت کنید که متربی لوس و خودخواه تربیت شوند و نه آنقدر بیمهری کنید که از اطراف شما بگریزند.
۲ ـ بیش از اندازه از متربی تمجید و تعریف نکنید، زیرا ممکن است موجب غرور او و یا حسادت سایرین دیگر شود.
۳ ـ گاهی میتوانید با نگاه کردن به متربی ناراحتی خود را نشان دهید و نیازی به تنبیه بیشتر نیست.
۴ ـ گاهی برای تشویق متربیان، هدایا و جوایزی را در نظر بگیرید، البته تشویق باید متناسب و به اندازه باشد.
۵ ـ اقتدار مربی در کلاس مهمتر از سکوت شاگردان است.
۶ ـ در موارد لزوم قاطعیت داشته باشید.
۷ ـ استعدادها و تواناییهای مثبت متربیان را جلو سایرین مطرح کنید و برای از بین بردن رفتارهای ناپسند آنها تلاش کنید.
۸ ـ رفتار غلط متربی ممکن است معلول بیماریهای بدنی باشد، پس به این نکته توجه داشته باشید.
۹ ـ پیش از تنبیه، علل کردارهای منفی متربی را بررسی کنید.
۱۰ ـ به متربیان ضعیف اعتماد به نفس ببخشید.
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir