eitaa logo
مربیان قرآن دبستان (درست‌خوانی و زیباخوانی)
2.3هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
367 ویدیو
56 فایل
﷽ هماهنگی، هم‌افزایی و محتوای تدریس برای مربیان قرآن دبستان کتاب درست‌خوانی و زیباخوانی قرآن کریم ویژه کودکان تألیف علی قاسمی ادمین: استاد حسینی و استاد ده باشی سفارش کتاب ۰۲۵۳۷۸۳۹۴۷۴ ۰۹۰۲۷۸۳۹۴۷۴ مشاوره و برگزاری دوره تربیت مربی قرآن @H_N_S_1_1_4
مشاهده در ایتا
دانلود
☘ استاد شحات محمد انور☘ استاد شحات محمد انور در روستای کفرالوزیر که مرکزی دور افتاده در استان قهلیه است، در یک خانواده کم جمعیت متولد شد. بیش از سه ماه از ولادت او نگذشته بود که پدرش وفات یافت😞 و کودک خردسال نتوانست لذت پدر داشتن را بچشد. ایشان به واسطه دایی اش از محضر استاد حلمی محمد مصطفی در حفظ قرآن کریم مستفیض شد و در هشت سالگی حافظ قرآن گردید.👏 شحات انور پعد از این که به شهرت رسید برای قرائت به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرد.🛫 او بارها از طرف وزارت اوقاف مصر و بسیاری از اوقات به دعوت های خصوصیِ میلیون ها نفر از دوستداران قرآن کریم در خارج مصر (لندن، لس آنجلس، آرژانتین، اسپانیا، فرانسه، برزیل، دولت های حاشیه خلیج فارس، نیجریه، زئیر، کامرون و بسیاری از دولت های آسیایی بخصوص ایران) سفر کرد و به تلاوت آیات وحی پرداخت. می‌توان گفت رمز و راز این تأثیرگذاری در آرامشی 😌 است که در تلاوت‌های او مشخص است. همچنین می‌توان گفت تسلط و آشنایی این استاد بر مبانی و اصول موسیقی 👌و استفاده از بعضی از گوشه‌ها و ردیف‌های موسیقی ایرانی در تلاوت از نکاتی است که باعث شده او در بین قاریان ایرانی محبوب باشد. این محبوبیت او علاوه بر ایران در بین قاریان جوان مصری نیز هم وجود دارد به طوری که هم‌اکنون خیلی از قاریان مصری از تلاوت‌های شحات تقلید می‌کنند. ابداع‌های این استاد در تلاوت، او را به عنوان یک قاری شاخص و ممتاز مطرح کرده‌است. کانال مربیان قرآن دبستان درست خوانی و زیبا خوانی قرآن کریم @zibakhani https://eitaa.com/ahlalquran ╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
3.shams_.mp3
4.14M
تلاوت بسیار زیبا و دلنشین سوره شمس با صدای استاد شحات محمد انور @zibakhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟**آیه ۳۷ سوره بقره** 🌟 *"فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ"* (آدم از پروردگارش کلماتی دریافت کرد و خداوند توبه او را پذیرفت؛ چرا که او توبه‌پذیر و مهربان است.) 📖داستان آمدن ادم و حوا به زمین این آیه به داستان حضرت آدم (علیه‌السلام) و حوا اشاره دارد، زمانی که خداوند آنها را در بهشت جای داد و از خوردن میوه یک درخت خاص منع کرد. اما وسوسه شیطان باعث شد که آنها از میوه 🍎درخت بخورند. پس از این اتفاق، آنها به زمین 🌍فرستاده شدند. حضرت آدم و حوا بسیار پشیمان شدند 😞و به درگاه خداوند توبه😢 کردند. خداوند نیز با رحمت بی‌پایان خود، توبه آنها را پذیرفت و به آنها "کلماتی" آموخت که شامل دعاهایی بود برای طلب بخشش. این آیه نشان‌دهنده عظمت رحمت و بخشایش خداوند است و به ما یادآوری می‌کند که اشتباهات ما، اگر با توبه‌ای خالصانه همراه باشند، می‌توانند بخشیده شوند. پیام امیدی برای تمام انسان‌هاست که همیشه راهی به سوی خدا باز است. @zibakhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش ناخوانا "واو پایه و کرسی همزه" با روش جذاب و بازی محور 🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵 ۱. داستان واو و همزه به زبان ساده یک داستان بسازید که در آن شخصیت‌های اصلی "واو" و "همزه" باشند: - "واو" یک قهرمان مهربان است که پایه‌ای محکم برای همزه می‌سازد تا راحت‌تر بنویسد. 🦸‍♂️ - "همزه" هم یک مسافر است که همیشه دوست دارد در جای مناسبی بنشیند. 🧳 - وقتی "واو" و "همزه" با هم می‌آیند (مثلاً در کلمه "مسؤول")، "واو" نقش صندلی یا کرسی را برای "همزه" بازی می‌کند. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ۲. نمایش عروسکی - یک عروسک "واو" و یک عروسک "همزه" درست کنید. - در کلاس، با اجرای یک نمایش کوتاه، نقش "واو" و "همزه" را توضیح دهید که چطور با هم ترکیب می‌شوند. بچه‌ها می‌توانند در نقش‌های دیگر (مثلاً کلمات مرتبط) بازی کنند. 🎭 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ۳. کارت‌های تعاملی - کارت‌هایی با کلمات مختلف بسازید که شامل "واو پایه" و "کرسی همزه" باشند. - از دانش‌آموزان بخواهید کارت‌ها را دسته‌بندی کنند و مشخص کنند کدام کلمات دارای "واو پایه" و "کرسی همزه" هستند. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ۴. بازی "بپر روی کرسی" - بازی‌ای طراحی کنید که در آن بچه‌ها نقش "همزه" را بازی کنند و باید روی یک کرسی (مثلاً جعبه یا کارت) که "واو" است بپرند. - این بازی می‌تواند همراه با کلمات صحیح و اشتباه باشد تا آنها درست و نادرست را تشخیص دهند. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ۵. کاربرگ رنگ‌آمیزی - کاربرگی طراحی کنید که در آن "واو" و "همزه" با طرح‌های جذاب و ساده کشیده شده باشند. از فراگیران بخواهید که این دو را رنگ‌آمیزی کنند و نقش آنها را بنویسند. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ۶. استفاده از مثال‌های واقعی قرآنی - آیاتی از قرآن را که شامل "واو پایه و کرسی همزه" هستند انتخاب کنید (مثل "مسؤول") و از دانش‌آموزان بخواهید به دنبال این کلمات بگردند. این روش ارتباط معنوی و آموزشی را تقویت می‌کند. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ۷. شعر کوتاه یک شعر جذاب و ساده بسازید که این مفهوم را به کودکان یاد دهد: *"واو پایه، همزه رویش، با هم‌اند، مثل یک دوست. مسؤول و مأمور با این پایه، یاد بگیریم بی‌نهایت ساده!"* 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 این روش‌ها نه‌تنها درس را جذاب‌تر می‌کند، بلکه تعامل و خلاقیت دانش‌آموزان را نیز افزایش می‌دهد. @zibakhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎭 محتوای نمایشی عروسکی: "واو و همزه" 👈شخصیت‌ها: 🧒 واو: عروسکی با چهره‌ای خندان و دست‌هایی که مثل پایه باز شده. 👧🏻همزه: عروسکی کوچک‌تر که همیشه به دنبال جایی برای نشستن است. 🟧 کلمه‌های قرآنی: کارت‌هایی که کلماتی مثل "مسؤول" و "مأمور" روی آنها نوشته شده است. 👈 داستان: 💠آغاز نمایش: واو در حال راه رفتن است و می‌گوید: "من همیشه آماده‌ام به دوستانم کمک کنم تا راحت بنویسند!" همزه از دور می‌آید و می‌گوید: "آیا کسی می‌تواند به من یک جای خوب برای نشستن بدهد؟" 💠 اوج داستان: واو می‌گوید: "من می‌توانم تو را نگه دارم! بیا روی پایه من بنشین." بعد همزه روی واو می‌نشیند و یک کارت با کلمه "مسؤول" نمایش داده می‌شود. 💠 پایان نمایش: شخصیت‌ها از مخاطبین (فراگیران ) می‌پرسند: "چه کسی می‌تواند یک کلمه دیگر با واو و همزه پیدا کند؟" دانش‌آموزان می‌توانند پیشنهاد دهند و در نمایش شرکت کنند. 👈 کاربرگ آموزشی برای رنگ‌آمیزی - یک طرح از واو و همزه در یک حالت ساده و جذاب کشیده شده که واو نقش یک صندلی دارد و همزه روی آن نشسته است. - بخشی خالی برای این که دانش‌آموزان خودشان یک کلمه قرآنی (مثل مسؤول) بنویسند و رنگ‌آمیزی کنند. @zibakhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا