eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
742 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
276 ویدیو
22 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی #انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تولید محتوای "هیأت تحریریه بانو مجتهده امین" و "کانون فرهنگی مدادالفضلا" ست. @AFKAREHOWZAVI 🔻ارتباط با سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺الاقصی زخمی است، اما تنها نیست. ادای احترام به مردم مظلوم فلسطین ▫️الاقصی شما افتخار ما هستید ما به این دنیا می‌گوییم شما اشغال شده‌اید کنار شما بودن باعث افتخاره جنایات فجیع آنها پنهان نخواهد شد این قتل عام بیهوده نخواهد بود بگذار این دنیا دردهای تو را بداند ای شهدای فلسطین خون مقدس شما الهی است ما پیروان امام حسینیم تا آخرین نفس ما می‌مانیم در کنار فلسطین ✍🏻شرافت فاطمه/ طلبه جامعه‌الزهرا قم، اهل سوریه به مناسبت هفت اکتبر □ سایت | ایتا | بله 📢جهان‌بانو پایگاه خبری تحلیلی زنان و خانواده https://eitaa.com/joinchat/1999044732Cc43266076c
قله اینجاست. امیدوارم روزی جنگ روانی، جوسازی ها و دروغ پراکنی های خناسان و حسودان، منافقین، مفسدین و بدخواهان، از جلوی چشمان مردم ما کنار برود و مردم ایران قادر باشند بوضوح حقیقت را ببینند؛ و ببینند فرزندان شان در عرصه های موشکی، ماهواره، پهپاد، مخابرات ‌و ساخت انواع بمب ها چه پیشرفت هایی داشته اند! و چگونه یکه تازی، سلطه و پيروزی راحت آمريکايی را در همه جنگ هایی که تاکنون داشته اند، به سخت ترین جنگ ها تبدیل کرده اند! بنحویکه پس از جنگ ۱۲ روزه، تردید، ترس و وحشت بر تمام وجود آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی بجای اعتماد بنفس، آزادی عمل و قلدری، حاکم شده است . آنگاه ملت ایران همه وجود خود را به فرزندان قهرمان ، عالم، نخبه و شجاع خود تقدیم می کردند .... رسیدن به قله های علم و تکنولوژی و متوقف کردن ماشین جنگی آمریکا ، اقدام ساده ای نبوده و نیست . اما امروز به اعتراف همه بزرگان علم و تکنولوژی دنیا، فرزندان این ملت به این هدف رسیده اند. خداوند سبحان روح شهیدان "حسن تهرانی مقدم، فخری زاده، حاجی زاده و دیگر شهدای مارا " غرق در نور رحمت و لطف و محبت خود نماید؛ آرزو دارم مانند آنان مجاهد فی سبیل الله باشم و عاقبت بخیرو شهید . ✍طاهره قادری @AFKAREHOWZAVI
نجواهای انتظار و این روزها، روزهایی است که تنها امیدمان همان صبحی است که قرار است با شروع تو و با سلام تو آغاز شود. ای مولای ما! کوچه و خیابان پر شده از چیزهایی که می‌ترسیدیم آنها را ببینیم. هیولاهای ترسناک شهوت، روی سر خودمان و جوانانمان خیمه زده‌اند. زندگی در این روزهای واپسین که امید داریم به عصر ظهور منجر شود، ترسناک شده؛ خسته‌کننده، ملال‌آور. آدم‌های خوب از بین ما می‌روند و ما آدم‌هایی که هنوز نمی‌دانیم، با خودمان نشسته‌ایم در گوشه‌ای و امیدواریم کارهایمان ما را بتواند به سربازی صفر برای تو تبدیل کند. اما خدا کند هیچ‌کس ناامید نشود. مولای ما! سعی کرده‌ایم در تلاش‌هایمان، در نیت‌هایمان، در کارهایمان، و در فرزند آوردن‌هایمان دنبال تو بگردیم، تو را پیدا کنیم. مولای ما! اگر آرزوی شهادت در رکابت نبود، اگر آرزوی به درد تو خوردن نبود، اگر آرزوی اینکه فرزندانمان بتوانند آبرویی برایمان پیش تو دست و پا کنند نبود، گذراندن این روزها غیرممکن بود، اما ما، به عشق تو زندگی می‌کنیم؛ به عشق عمل به دستورات نایبت، به عشق اینکه روزی تو بیایی و ما مانند مادر وهب بتوانیم سر و دل و جان‌مان را فدایت کنیم. مولای ما! ما را به آن روزهای سبز برسان. ما رفتن فقر، رفتن بیماری، خوشی‌ها، و آکنده شدن زمین از ثروت و خوشبختی اهل دنیا را می‌خواهیم و نمی‌خواهیم. ما اینها را برای بقیه آرزو می‌کنیم، اما باور کن منتهای قلبمان، منتهای آرزویمان این است که تو را در حالی ببینیم که از ما راضی و خرسند هستی و در جواب:«أ وفیت» بگویی: «بلی»، و ما جون‌وار در آغوش تو بمیریم. ✍زهرا نجاتی @AFKAREHOWZAVI
. به گزارش خبرگزاری حوزه، هانیه کثیری، پژوهشگر حوزه زنان، در یادداشتی آورده است: در حکومت اسلامی که تحقق آن، هدف «انسان ۲۵۰ ساله» است، تأمین حجاب اسلامی به عنوان یکی از حقوق زن بر عهده حکومت قرار دارد. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، این امر در واقع تأمین بزرگ‌ترین حق زن، یعنی «کرامت الهی» اوست. از این منظر، در مسئلۀ حجاب، محور بحث صحت یا عدم صحت ادلۀ استثناپذیری این حکم نیست؛ زیرا حتی در صورت پذیرش آن ادله، به کارگیری امروزین آن‌ها با تحقق هدف نهایی که تشکیل حکومت اسلامی است، می‌تواند محل اشکال باشد. لینک متن کامل در خبرگزاری حوزه https://hawzahnews.com/xf6vz @AFKAREHOWZAVI
🔰 | از گنبد آهنین تا دیوار انزوا؛ روایت انزجار جهانی از اسرائیل ✍ زینب نجیب 📝 امروز در خیابان‌های لندن، میدان‌های پاریس و دانشگاه‌های آمریکا، مردم به نفع فلسطین و علیه رژیم صهیونی شعار می‌دهند. حتی آمریکا حامی دیرینه تل‌آویو، در برابر این اجماع جهانی دچار انفعال شده و «دیر یا زود مجبور خواهد شد دست خودش را از پشت بردارد.» ۱۴۰۳/۰۳/۱۴ * تحول تاریخی در منطقه غرب آسیا بعد از طوفان الاقصی 🔸 رژیمی که روزگاری با حمایت بی‌چون‌وچرای قدرت‌های غربی، نه‌تنها در عرصه نظامی از «گنبد آهنین» افسانه ساخته بود بلکه در عرصه دیپلماسی عمومی نیز با تصویرسازی از سرزمین‌های اشغالی به‌عنوان مدینه فاضله و معرفی رژیم صهیونی در قالب ناجی تمدن، برای خود فراهم کرده بود تا از نقد و اعتراض مصون بماند؛ چه رسد به آن‌که کسی علیه آن دست به تظاهرات زند. 🔹 اما امروز، این رژیم منحوس در برابر موجی از قرار گرفته است. انزجار از رژیم صهیونی دیگر محدود به کشورهای اسلامی نیست؛ بلکه در قلب اروپا، در دانشگاه‌های آمریکا، در جشنواره‌های هنری و حتی در پارلمان‌های غربی پژواک دارد. * خیابان‌هایی علیه رژیم صهیونی 🔸 در بیش از ۷۰۰۰ نقطه جهان، مردم با پرچم ، تابوت‌های نمادین کودکان و شعارهای ضد جنگ به خیابان آمدند. * دانشگاه‌هایی که به سنگر مقاومت تبدیل شدند 🔹 از ۱۷ آوریل ۲۰۲۴، دانشگاه‌های آمریکا به کانون علیه رژیم صهیونی تبدیل شدند. دانشگاه کلمبیا، ییل، ام‌آی‌تی، تافتس، کالیفرنیای جنوبی و بیش از ۴۰ دانشگاه دیگر کمپ‌های اعتراضی برپا کردند. 🔸 این اعتراضات به سرعت به انگلستان، فرانسه، آلمان، هند، لبنان، کانادا و استرالیا گسترش یافت. اینان کسانی بودند که به تعبیر رهبر انقلاب «در که در حال ورق خوردن است.» ‌۱۴۰۳/۰۳/۱۰ ایستاده‌اند. * هنری که فریاد شد 🔸 در فیلم ونیز، هزاران نفر در حمایت از فلسطین راهپیمایی کردند. کمپین «هنرمندان برای آتش‌بس» (Artists4Ceasefire) با حضور چهره‌هایی چون واکین فینیکس، کیت بلانشت، کریستن استوارت و مارک رافالو، خواستار آتش‌بس فوری شد. در مراسم اسکار و گرمی، این کمپین تبلیغ شد. 🔹 در انگلیس، «هنرمندان حامی فلسطین در انگلیس» (Artists for Palestine UK) با بیش از ۲۰۰۰ هنرمند از جمله تیلدا سوئینتن، استیو کوگان و میریام مارگولیس، خواستار قطع همکاری فرهنگی با رژیم صهیونی شد. موزیسین‌هایی چون زک د لا روچا، تام مورلو و کالی اوچیس نیز در کمپین «موزیسین‌های حامی فلسطین» (Musicians for Palestine) شرکت کردند. * فضای مجازی؛ میدان نبرد روایت‌ها 🔸 چهره‌های مشهور در نیز فعال شدند. جی‌جی حدید، مدل فلسطینی‌تبار در اینستاگرام نوشت: «هر انسانی حق دارد با احترام و امنیت زندگی کند.» مارک رافالو در توییتر خواستار پایان خشونت شد. نانسی عجرم، راجر واترز، سوزان ساراندون، ریچارد گی‌یر و پدرو آلمودوار نیز موضع‌گیری کردند. * دانشمندان و نخبگان جهانی علیه رژیم صهیونی 🔹 در مرداد ۱۴۰۴، گروهی از برندگان نوبل اقتصاد و دانشمندان برجسته از جمله دارون عجم‌اوغلو، جوزف استیگلیتز و استر دوفلو نامه‌ای سرگشاده به نتانیاهو نوشتند و هشدار دادند که سیاست‌های رژیم صهیونی فاجعه انسانی و اقتصادی به‌بار آورده است. آن‌ها خواستار توقف فوری جنگ و پایان محاصره شدند. * انزوا، حاصل انزجار جهانی 🔸 همین انزجار عمیق ملت‌ها از رژیم صهیونی، امروز به آن در عرصه جهانی انجامیده است. اما این انزوا تنها نتیجه جنایات بی‌پرده در غزه و فشار افکار عمومی نیست؛ بلکه مجموعه‌ای از عوامل ساختاری و فرهنگی نیز در آن نقش داشته‌اند: - ضربه‌های اقتصادی و تزلزل در صنایع دفاعی رژیم صهیونی - تحریم‌های فرهنگی و ورزشی از جمله حذف از برخی رقابت‌ها و جشنواره‌ها - خودداری هنرمندان، دانشگاهیان و نهادهای مدنی از همکاری با مؤسسات رژیم صهیونی 🔹 هیچ‌کس در دنیا امروز باور نمی‌کند که رژیم صهیونی در جنگ غزه پیروز شده باشد؛ همه می‌دانند خورده است. رژیمی که روزگاری با هیاهوی نظامی و حمایت‌های جهانی خود را شکست‌ناپذیر می‌دانست حالا در چشم ملت‌ها و سیاستمداران، نه‌تنها ظالم و خون‌ریز بلکه شکست‌خورده، ناامید و متلاشی‌شده است. 🔸 در نقطه مقابل، مردم غزه به تبدیل شده‌اند. جهانیان آن‌ها را هم مظلوم می‌دانند، هم پیروز. مبارزان غزه با دستان خالی اما با اراده‌ای چون کوه، در برابر محاصره و قحطی ایستاده‌اند و تسلیم نشده‌اند. حقیقت این است که «رژیم، همان شجره‌ی خبیثه‌ی کنده‌شده از روى زمین است که به گفته‌ی صدق الهی قرارى ندارد... و صرفاً با تزریق حمایتهای آمریکا خود را بِزحمت بر سر پا نگه داشته است؛ و این هم ‌دیری نخواهد پایید؛ باذن الله تعالی.» ۱۴۰۳/۰۷/۱۳ @rahbari_plus @AFKAREHOWZAVI
🌱«برای بار دوم» ✍به قلم طیبه فرید بعد انتفاضه هفت اکتبر شناختمش. با همین جلیقه سرمه ای پِرِس و دندان های ارتودنسی که وقتی می خندید کلش پیدا بود. اگر او و چهره هایی مثل وائل الدحدوح و معتصم مرتجی و أنس الشریف نبودند کسی از جنایت های صهیونیست ها با خبر نمی شد. اسرائیل توی سکوت خبری غزه را تصاحب می کرد و صدای مقاومت مردم از باریکه اینطرف تر نمی آمد. رمضان ۱۴۰۳ دفتر نخست وزیری اسرائیل عکس صالح را استوری کرد. طولی نکشید که توی رسانه ها پخش شد خبرنگار غزاوی صالح جعفراوی جاسوس اسرائیل از آب درآمد. زیر بعضی پست ها حسابی فحش خورده بود. صهیونیست ها گفته بودند صالح توی اسرائیل صحیح و سالم پیش ماست. عکس های او با تیتر «نفوذی» توی مجازی دست به دست شد و برای چند ساعت برچسب جاسوس خورد توی پیشانی اش و کلی فحش دشت کرد.بالاخره دفتر نخست وزیری اسرائیل پیام گذاشت که همه استوری هایی که گذاشته دروغ سیزده بوده! صالح هیچ صنمی با صهیونیست ها ندارد. قطعا برای صالح لحظه های سخت و نفس گیری بود اما حماقت اسراییل باعث شد او محبوبیت بیشتری پیدا کند. امشب برای نوشتن برنامه دیگری داشتم، پنجره مجازی را که باز کردم صفحه های مقاومت پر بود از عکس های صالح که داشت می خندید. چشمم روی این تیتر متوقف شد: «استشهاد الصحفی ،صالح جعفراوی» اسرائیل دوباره او را شهید کرد. با شلیک هفت گلوله و از فاصله خیلی خیلی نزدیک. وقتی داشت می خندید. @AFKAREHOWZAVI
عیار تَرک سر را می شناسد هنرمند قدَر را می شناسد اسیر چشم سردار است وقتی هنرمندی هنر را می شناسد @AFKAREHOWZAVI
✍فاطمه صائبی هدف ضربه به فرهنگ و هنر و تمدن ایرانی است... یکی از ابزار و وسایلی که در شخصیت کودکان دختر و پسر نقش اساسی دارد اسباب بازی و عروسک است. بتمن و مرد عنکبوتی ذائقه ی پسران ما و باربی و کرومی ذائقه ی دختران ما را زیر نظر گرفت و تغییر داد. و حالا خیلی واضح با عروسکهایی رو به رو شدیم که به ساحت مقدس اهل بیت علیه السلام توهین میکنند. دخترکی که یک روز با داشتن باربی خوشحال میشد و برای او ظرافت و قشنگی داشت. حالا با لبوبو و زشتی ها علاقه اش را تغییر داده... و اینها ادامه دارند و هدف و هنر از سمت دشمن است. دنیا در حال تغییر است و خیلی ها این مسائل را جدی نمیگیرند و فکر میکنند چون در یک دوره ای هست و مدام تغییر میکند مشکل ساز نیست. در صورتی که بسیار آسیب وارد میکند و خیلی هم جدی است. سبک زندگی غربی میشود بلای جان خانواده، دختران و پسران ایرانی چرا که بچه ها حتی دوست دارند لوازم تحریر و کیف مدرسه و طرح کیک تولدشان، عکس روی لباسشان و... و... عکس کرومی باشد، مرد عنکبوتی باشد و پدر و مادر هم با افتخار تهیه میکنند و خیلی ریز و کوتاه فرهنگ غربی را رشد میدهند. شاید در نظر آنها این عکس و طرح و نماد ها خیلی نا چیز باشند ولی بدانید که دشمن فرهنگ ما را زیر نظر گرفته. هر کدام از ما در هر جایگاهی که هستیم وظیفه داریم ارزشهای ایرانی و تمدن زیبای خودمان را از زیر لگد های غربی و دشمن نجات دهیم. از همین کار های ریز و به چشم کوچک می توان شروع کرد. هدف کلی خانواده است، ابزار و اسباب بازی بخشی از این برنامه است. ابزار، موسیقی، سبک چیدمان و زندگی اینها همه مورد هدف قرار گرفته است و بعضی افراد به ظاهر معتقد و مدعای ایرانی بودن آنها را رشد میدهند... هدف دشمن فاصله انداختن بین دین و فرهنگ و هنر و تمدن ایرانی است. یکی از امتیازات تمدن ایرانی از نگاه رهبر انقلاب تلفیق دین، حماسه و هنر؛ است. (امتیازات تمدن ایرانی را از دیدگاه حضرت آقا حتماً مطالعه کنیم) @AFKAREHOWZAVI
«پشتِ پلکِ خیال» گاهی باید چشم نگشود و غرقِ خیالِ خویش شد؛ گاهی، سکوت مرهمی عمیق است بر زخم‌های بی‌نامِ دل. انتظار خوب است، اما نه همیشه؛ گاه باید گذشت، برید و رها شد، رها‌تر از قطره‌ی اشکی بر گونه‌های خیسِ شب. این دنیا ابدیت نبود، جز مسیری برای شکفتن و رسیدن به حیات ابدی؛ محلی برای سقوط و پرواز. آرزوها گاهی مقصد می‌شوند و گاهی سرابی بی‌انتها، و ما در میان این دو، معنا را جست‌وجو می‌کنیم. بگذر و تلاش کن برای رهایی از بندِ خاک، تا بر فرازِ خود، آسمان را بیابی. گفتم: آسمان... آسمان، محلِ پرواز و گذر به حیاتِ ابدی است؛ آنچه می‌بینی ماه و ستاره و خورشید نیست، که عالمِ لا‌تناهیِ ربّ‌العالمین است، وسعتی بی‌کران که در آن، روحِ رها شده آرام می‌گیرد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي(سوره فجر۲۷-۳۰) ای جانِ آرام‌یافته، بازگرد به سوی پروردگارت، در حالی که تو از او خشنودی و او از تو خشنود است. در میان بندگانم درآی، و در بهشتم داخل شو. @AFKAREHOWZAVI
💢مبانی فقهی مدل‌سازی روابط زن و مرد در جامعه اسلامی ✍️فاطمه نظری در یکی از جلسات درسی، نگاهم به برگه‌ای افتاد که با سنجاق به پاراوان کلاس نصب شده بود. بر روی آن تصویری از چادر به همراه آیه‌ای از قرآن کریم درج شده بود: «وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ» (احزاب: ۵۳) این آیه، به‌نظر می‌رسید نوعی مشروعیت‌بخشی به استفاده از پاراوان میان استاد آقا و شاگردان خانم باشد. همین موضوع ذهنم را به خود مشغول ساخت و پرسش‌هایی در ذهنم پدید آمد: آیا چنین اقدامی توجیه شرعی یا عقلی دارد؟ آیا دلالت این آیه بر لزوم وجود حائل میان زن و مرد صحیح است؟ معیار تعیین این مسئله با چه کسی است؟ اصولاً در تعیین حدود روابط زن و مرد در زمان حاضر، معیار و متولی این امر کیست؟ و آیا می‌توان الگویی جامع از سبک زندگی اسلامی ـ به‌ویژه در حوزه روابط زن و مرد در جامعه اسلامی ـ ارائه کرد؟ اگر پاسخ مثبت است، متولی تبیین و اجرای آن کیست؟ طرح این پرسش‌ها مرا بر آن داشت تا در متون فقهی به جست‌وجو بپردازم و پاسخی مستند برای آن‌ها بیابم. حاصل این جست‌وجو، متن پیش‌رو است. 🔗در «اجتهاد» بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=79605 @AFKAREHOWZAVI
به‌نام‌او «مرد رند حکم‌آباد» برخی دوستانم برای چندصدسال پیش هستند، برخی دیگر برای هزاران سال پیش. دوستانم اهل شعر‌اند، ادب شناس‌اند، اسطوره‌اند و اسطوره‌ شناس. یکی‌شان را بگویم؟ «مرد رند حکم‌آباد» ▫️▫️▫️ شیراز برایم همیشه زیبا بوده‌است. چه کنم تقصیر من نیست که حتی در زمستان عطر بهارنارنج‌اش، مستم می‌کند. من برای شنیدن بوی بهار نارنج به اردیبهشت نیاز ندارم. من از نارنج شیراز می‌ترسم که چاقوی غمزه‌اش، دستم را ببرد و رسوا شوم. شیراز مزار دوستان نابم است. رفقای نادیده. ندیدن دروغ است وقتی با آن‌ها زیسته‌ام. شیراز عطر تاریخ دارد و هویت. از آن مدلش که بکوبد بر دهن هرکسی که برای ایران ابرو بالا بیاندازد. همه دارایی شیراز که ملموس نیست. باید حسش کنی، بو کنی، نفس بکشی... همین ذوق و شعر که از رگ‌های شاعرانش می‌تراود، مثل همین دیوان حافظ. می‌خواهم از رفیقم بگویم، شیراز جلوی چشمم می‌آید، آخر این رند، با من هم‌سلیقه است و شیراز دوست. با حافظ بزرگ شدم و قد کشیدم، حافظ محرم اسرار دوران شباب بود وقتی در گوش دیوانش چیزی می‌گفتم. اشعار حافظ گنجینه‌ام بود، آن‌گاه که دست می‌بردم درون گنجه‌ام و با شعری دلم را رام می‌کردم. حافظ درس مرام و معرفت را جوری با هنر قاطی کرده بود که جز «سرچشم» گفتن چاره‌ای نداشتم. مثلا این‌که یادم داده....هیچی بروم و از خودش بپرسم: «زنهار تا توانی اهل نظر میازار دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده بس شکر بازگویم در بندگی خواجه گر اوفتد به دستم آن میوه رسیده» ▫️▫️▫️ این مرد رند از پس قرن‌ها من را مجذوب هنرنمایی‌اش با کلمات فارسی کرده است. کمی فکر کنید کدام مصرع یا بیت را بیشتر دوست دارید؟ من؟ «چو بید برسر ایمان خویش می‌لرزم» شما؟.... 🖊 فاطمه میری‌طایفه‌فرد @AFKAREHOWZAVI