#تصوف_صوفیه
#فرقه_های_ضاله
#فرقه_سیاسی_گنابادیه
#گروهک_مجذوبان_نور👇👇
#الگوگیری_صوفیه_از_بودا 👇
✍ انحراف اصلی صوفیان عارف نما از زمانی شروع شد که به جای تمسّک به قرآن و عترت از الگوهای نامناسب و غیر اسلامی استفاده کردند و دچار نارسایی های اعتقادی،اخلاقی و رفتاری شدند و در مسائل توحید و خداشناسی با عرفانهای کاذب همراه شدند.
✍ یکی از مستشرقین اتریشی پرده از رازی در مورد بزرگان صوفیّه بر میدارد که محقّقان و پژوهشگران بحث تصوّف تا کنون به آن نپرداختهاند و از دید عموم مردم پنهان مانده است.
❇️ الگوگیری صوفیان از بزرگان فِرَق هندی به حدّی بر افکار و اعتقادات آنها تاثیر گذاشته است که اکنون با گذشت قرنها رد پای آداب و مسلک آنها در سلوک پوشالی و غیر اسلامی صوفیّه مشاهده میشود.
✍ گلدزیهر مستشرق اتریشی معتقد است که صوفیان سرگذشت بزرگان خود را به نحوی بیان کردهاند که مطابق با شرح حال بودا است و به احتمال قوی الگوگیری رفتاری و اعتقادی صوفیان از بودا برای بیان کرامات ساختگی خود امری غیرقابل انکار است.
✍ در کتاب "بحث در آثار و افکار و احوال حافظ" از این امر به نحو دیگری یاد میشود و شباهت بودا و بزرگان صوفیّه را اینگونه بیان میکند : حدس گلدزیهر ممکن الصحّه است و از احتمالات قریب به واقع است و نظایر آن بسیار دیده شده که پیروان مذاهب و مسالک، در عالم شور و قوّت تخیلی که دارند، گاهی برای پیشروان و بزرگان خود سرگذشتهایی شبیه به سرگذشت اولیاء سایر فرقه ها ساختهاند و اگر کسی سرگذشت بودا را چنانکه در کتب بودائیان مضبوط است با سرگذشت افسانه مانند ابراهیم ادهم چنان که در کتب تراجم احوال عرفاء،از قبیل حلیة الاولیاء ابی نعیم اصفهانی و تذکرة الاولیاء شیخ عطار مذکور است، با هم مقایسه نماید، بدون شبهه مشابهات عجیبی ما بین این دو سرگذشت،جلب نظر او را خواهد نمود. [۱]
✍ برای تایید ادّعاهای فوق تنها کافی است به کتابهای تاریخی رجوع کرد زیرا با مراجعه به کتب تاریخی متوجّه میشویم یکی از معروفترین و مشهورترین صوامع بودایی بلخ بوده است و در قرون اول اسلامی بلخ و اطراف آن از مراکز اصلی و مرکزی صوفیّه ایران بوده است و الگوگیری "فناء فی الله" یا همان فناء در شیخ! از افکار هندی آن منطقه بوده است که خود صوفیّه به آن اعتراف دارند.
✍ الگوگیری صوفیان عارف نما از بودا و تفکرات فِرَق و مذاهب هند امری غیرقابل انکار است که با ورود آنها به ایران رونق بیشتری گرفت به نحوی که در یک برهه زمانی این امر رونق خود را از دست داد و کم کم به دست فراموشی سپرده شد که توسط بزرگان فرقه سیاسی و ضالّه صوفیّه نعمت اللهیّه گنابادیّه کلید خورد و این تفکّرات بار دیگر رونق گرفت.
✍در کتاب بشاره المومنین فرقه سیاسی و ضالّه صوفیّه نعمت اللهیّه گنابادیّه به نقل از سلطان علیشاه آمده است که : قریب هفتاد سال کشور ایران از فقر خالی بود،و اسم طریقت گوش کسی نشنیده و چشم احدی اهل فقر ندیده . . . . اسم طریقت در ایران مانند سیمرغ و کیمیا گشته بود تا آنکه مجدّد سلسله علّیه و مبرهن،سیّد معصوم علیشاه دکنی به اشاره شاه علیرضا ولی از اقالیم دکن به ایران تشریف آوردند و فیض علیشاه و نور علیشاه را تلقین کرد و تربیت نمود. [۲]
👈 اعتراف سلطان علیشاه به خالی بودن ایران از صوفیه (فقر) و ورود آنها به ایران از فلات دکن در هند مهر تأییدی بر ادّعای فوق است.
📚 پی نوشت :
📖 ۱. بحث در آثار و افکار و احوال حافظ،صفحه ۷۱۳
📖 ۲. بشاره المومنین،انتشارات حقیقت،صفحه ۲۴۲
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فرقه_های_ضاله
#فرقه_سیاسی_گنابادیه
🚬 #اعتیاد_به_موّاد_مخدّر
در فرقه ضالّه #صوفیّه_گنابادیّه 🚬
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
«ماندالا» که در زبان سانسکریت به معنای دایره است ، یک جدول هندسی و رمزی مورد استفاده در دین های بودایی و هندو است و نمادی برای جهان هستی به شمار می آید. البته گستره کاربرد ماندالا بسیار وسیع تر از آئینهای یاد شده است. مثلاً در معماری فرهنگهای اسلامی و مسیحی هم طرحهای ماندالا دیده میشود. ماندالا شامل فرمهای هندسی مربع ، دایره و مثلث است که به ترتیب معادل اعداد چهار ، هفت و سه و یگانگی و همبستگی رمزی آنهاست. دایره های نمادین #ماندالا که فرم هندسی غالب آنرا به خود اختصاص داده اند ، سمبل تمرکز بر خویشتن و جستجو درون انسان هستند. ماندالا از نظر کیفی ، مظهر روح و از نظر کمی ، مظهر هستی است. گردی دایره در ماندالا نشانه ای از تمامیت طبیعی است در حالی که شکل مربع نشان دهنده این تمامیت در خودآگاه است.
#ادیان
#مذاهب
#بودا
#هندو
#اسلام
#مسیحیت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بررسی باور مسیحیت به #موعود
استاد کاشانی
#مسیحیت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم👆 صحبت های یک #کشیش روان شناس در جمعی از دین دوستان #مسیحی و خداباوران در این سوی این کره خاکی در این عصر و زمان در ممنوعیت استفاده از گوشت خوک است. از دست ندهید..
#اسلام
#مسیحیت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
مرکز نظر سنجی pew آماری را پیش بینی کرده است که باعث ناراحتی شماری از مسیحیان شده است. طبق این پیش بینی ، تا سال ۲۰۷۵ ، اسلام بالاترین جمعیت را در کل ادیان خواهد داشت.
مبنای این آمار هم فقط تولد بچه هاست..
#مسیحیت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
✨وقتی که یک مسیحی عاشق #راهیان_نور می شود✨
💬یکی از راویان #راهیان_نور می گوید: به خاطر دارم در يكي از سفرهاي راهيان نور يك خانم #مسيحي براي تحقيق پيرامون سربازان #ايراني و #آمريكايي از #اتريش آمده بود.در اين سفر ميديدم آن خانم يك #قرآن با ترجمه انگليسي به همراه داشت و مدام آن آيه «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتلُواْ في سَبيل اللّه أَمْوَاتًا بَلْ أَحْياء عندَ رَبّهمْ يرْزَقُونَ» ميخواند و ميگفت: يعني چه كه ميگوييد كشتههاي ما در #جنگ #زنده هستند؟ در اين ميان سؤالاتي در خصوص مباني #دين #اسلام ميپرسيد. او ميگفت: آن عكس #شهيد #همت كه دستش باندپيچي شده و لبخندي بر لب دارد را بسيار دوست دارم. چراكه آن #فرمانده آنقدر براي سربازانش دوستداشتني بوده كه براي بوسيدن او ميدوند و دور او حلقه ميزنند و شهيد زير دست و پا دستش ميشكند. سربازان او #عاشق فرماندهشان بودهاند در حالي كه ما در ميان فرماندهان امريكايي چنين چيزي نميبينيم. در ميانههاي سفر او رفتار خوب #خادمان را با خود ميديد كه چطور جا و غذاي خوب خود را به آن خانم ميدهند. به خاطر دارم اين برخوردها باعث شد يك سربند «يا حسين» به دستش ببندد. سرش را به شيشه ماشين چسبانده بود و آرام اشك ميريخت. رو به او كردم و گفتم: اين #حسين ماست. او در حالي كه #اشك ميريخت گفت: اين حسين من هم هست. من در اين #اردو معناي آن آيه را درك كردم و فهميدم شهداي شما زنده هستند. من واقعاً آنها را در اين سرزمين ديدم. از جيبم عكس آقا و امام(ره) را بيرون آوردم و به او دادم. اما خنديد و گفت: من عكس بزرگتر اين عزيزان را در اتاقم دارم و اتفاقاً پدر و مادرم بسيار با اين كارم مخالف هستند. آن خانم به كشورش بازگشت و بعدها متوجه شدم كه #مسلمان شده و دوباره به همراه تعدادي از دوستانش به ايران آمدند كه آنها هم مسلمان شدند.
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
#خانوادهی #بهاءالله در یک نگاه
ردپای قدرتهای استعماری در پیدایش جریان بهائیت، غیرقابل انکاره، به خاطر همین قسمتی از این ردپا را میتوان در وابستگی قدیمی و گستردهی اقوام مؤسس بهائیت، به استعمار دانست.
خانواده بهاء الله :
👈میرزا عباس نوری (پدر حسینعلی نوری)، منشی شاهزاده اماموردی (پسر دوازدهم فتحعلی شاه و رئیس گارد سلطنتی دربار) بود. امام وردی که در پناه دولت روس بود، دشمنی خاصی با قائم مقام فراهانی، پدر امیر کبیر داشت. ر.ک: فصلنامه تخصصی تاریخ معاصر ایران، ش 49، مقالهی رضا قریبی و هوشنگ عالینسب، ص 168.
👈میرزا محمد حسن نوری (برادر بزرگ پیامبرخواندهی بهائیت) نیز، منشی سفارت روس بود و با اقتدار یافتن روس، منزلت شایانی پیدا کرد. جمعی از نویسندگان، فرقههای انحرافی، ص 182.
👈میرزا مجید (شوهر خواهر پیامبرخواندهی بهائیت) هم در خدمت سفیر روس، منشیگری میکرد و خانهی او، از املاک نمایندگی روس بود.جمعی از نویسندگان، فرقههای انحرافی، ص 182.
👈میرزا ابوالقاسم و میرزا عبدالله خان آهی (فرزندان خواهر پیامبرخواندهی بهائیت)، نیز از منشیان سفارت روس بودند. ر.ک: فصلنامه تخصصی تاریخ معاصر ایران، ش 49، مقالهی رضا قریبی و هوشنگ عالینسب، ص 162.
👈میرزا یوسف (شوهر عمهی پیامبرخواندهی بهائیت) نیز، یکی از اتباع روس بود و با قنسول روسیه ارتباط داشت. جمعی از نویسندگان، فرقههای انحرافی، ص 182.
این گستردگی ارتباط پیامبرخواندهی بهائیت با #استعمار ظالم و متجاوز روس موجب شد تا او، عنوان جاسوس این استعمار را در ایران به عهده گیرد و با دینسازی، به اختلاف ایرانیان بیافزاید تا موجبات تسلط هرچه بیشتر این استعمار را بر ایران فراهم کند.
☝️👈به خاطر همین هنگام به راه انداختن آشوب و بلوا که به زندانی شدن او میانجامد، به اولین جایی که پناه میبرد سفارت روس است.
ر ک: عبدالحمید اشراق خاوری، تاریخ نبیل زرندی، ص 562-561.
از اینرو کمکهای بیدریغ پادشاهی روس به پیامبر خواندهی بهائیت، این جاسوس را بر آن داشت تا پس از رهایی از مخمصه، مستقیماً پادشاه روس را مورد خطاب قرار داده و از او تشکر نماید: «قَد نَصَرَنِی أحَد سُفَرائِکَ إذَا کُنتَ فِی السِّجن تَحتَ السّلاسِلَ و الأغلَال... شوقی افندی، قرن بدیع، ص 224.
ترجمه : (ای پادشاه روس!) یکی از سفرای تو، هنگامی که من در زندان و در زیر زنجیرها بودم، مرا یاری کرد...».
حال بد نیست که #بهائیان با عقلی سلیم و بیطرف فکر کنند که به چه دلیلی پادشاهیِ استعماری و زیادهخواهی چون روستزار میبایست بی هیچ مزد و منّت و منفعتی، کمک حال شورشیان دینساز بابی و بهائی در #ایران بشه؟
#بهائیت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه تقلیدیم میکنه از عبدالباسط😳
سالهاست #اسرائیل داره از بین بهائیها قاری و مداح و آخوند تولید میکنه.
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
مى خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد.
#بهائیت
#اسرائیل
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
⚠️ #تحقیر #سیاه_پوستان توسط #بهائیان
♦️ یکی از محورهای مورد تاکید در فرقه ضاله بهائیت وحدت عالم انسانی می باشد. مقصودی که می خواهند از این بیان به شنونده القا کنند، برابری انسان ها می باشد اما در حقیقت در پشت این الفاظ اهداف دیگری نهفته است.
♦️ #عبد بها، جانشین و دومین فرد مهم در فرقه بهائیت وقتی به آمریکا رسید در نوشته ای موسوم به لوح واشنگتن از هیچ تملق و چاپلوسی نسبت به آمریکایی ها دریغ نورزید و به حدی در تمجید از آمریکای و تحقیر ایرانی ها افراط کرد که خود بهائیان نیز جرئت دفاع از این لوح را به خود نمی دهند.
♦️ بهائیان برای جلب نظر قدرتمندان زورگو هر حقی را پایمال می کنند و با پررویی تمام حرف از وحدت عالم انسانی می زنند. برای نمونه عبدبها در نشستی که در #آمریکا داشت برای خوش آیند کشور میزبان اظهار داشت: سیاهپوستان به خاطر مظالمی که به ایشان وارد شده، همواره باید ممنون آمریکاییهای باشند. این گفته عبد بها در حالی است که سیاه پوستان توسط آمریکایی ها به بردگی گرفته شده و ستم های زیادی به آن ها شد.
♦️ رفتارهای #نژاد_پرستانه در بهائیت پس از بها و عبد بها توسط سردمداران بعدی به نحو بدتری دنبال شد. برای نمونه در هتلی که قرار بود شوقی افندی در آن سخن پراکنی کند، جلسات سیاه پوستان و سفید پوستان جداگانه برگزار شد که این امر موجب رنجش شدید سیاه پوستان گردید.
♦️ شوقی افندی در توجیه این اقدام ضد انسانی گفت: جلسات عمومی جداگانه برای سفیدپوستان و رنگینپوستان تا پیش از ثبوت و رسوخ ایمانی آنها، بسیار خوب است زیرا بیتردید به رفع سوءتفاهمات و موانعی که در برابر گسترش آیین بهائی در ایالتهای جنوبی وجود داشته، کمک میکند.
♦️ با بررسی روش زندگی بزرگان فرقه ضاله بهائیت مشخص شد که طرح بحث هایی چون وحدت عالم انسانی و امثالهم صرفا یک بازی برای موجه نشاندن انحرافات بوده و هیچ ارزش دیگری ندارد. نکته مهم دیگر این است که بهائیان حاضر شدند برای اینکه آمریکایی ها آزرده خاطر نشوند دست از شعار های خود برداشته، بین انسان ها فرق قائل شوند که این رویه آن ها همچنان نیز ادامه دارد.
♦️ مهر تایید تام و تمام بر ابطال مدعای وحدت عالم انسانی بهائیان، همجواری آن ها با رژیم صهیونیستی و سکوت محض مهره های این فرقه در قبال جنایات این رژیم می باشد. البته خیانت بهائیان به این سکوت ختم نمی شود بلکه حمایت همه جانبه از این رژیم سفاک آبروی نداشته بهائیان را بر باد داده است.
#نقد_فرقه
#بهائیت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منجی در آئین زرتشت
استاد مصلح از اساتید ارجمند
#زرتشت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تفاوت دیدگاه #شیعه با #اهل_سنت در مورد مهدویت در چیست؟
آیت الله رفعتی
#مهدویت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چطور امکان دارد یک شخص در یک لحظه در همه جا حاضر باشد؟!
استاد محمدی
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
#کفاره در اسلام و زرتشت
🔰در کتاب های دو دین اسلام و زرتشت برای بعضی گناهان، کفاره هایی ذکر شده تا با انجام دادن آنها، گناه شخص، جبران شود و در قیامت مجازات نشود.
نمونه هایی از کفاره ها در اسلام و #اوستا را به منظور مقایسه می آوریم تا ببینیم کدام، معقول تر و منطقی تر است:
👈کفاره #روزه و عمل نکردن به #نذر در اسلام
◀️ اگر کسی بدون عذر و عمدی روزه ی ماه رمضان را باطل کند یا به نذر خود عمل نکند، باید یکی از کارهای زیر را انجام دهد:
آزاد کردن یک برده یا غذا دادن به شصت فقیر یا دو ماه روزه گرفتن
📚تحریر الوسیله، امام خمینی، ج ۲، ص ۱۲۵
👈کفاره ی گناهکار در #اوستا
◀️ خواهر یا دختر باکره ی خود را که پانزده سال او تمام شده است با جهیزیه به ازدواج روحانی زرتشتی در آورد.
📚وندیداد، ج ۳، ص ۱۴۳۳، فرگرد ۱۴، شماره ۱۵
👈کفاره ی کشتن سگ آبی در اوستا
◀️ ده هزار ضربه شلاق اسبی،
ده هزار ضربه شلاق چرمی،
(مجازات شلاق قابل خرید بود)
ده هزار بار هیزم خوب و خشک به آتشگاه،
ده هزار بسته بَرسَم،
ده هزار واحد درست کردن شربت هوم برای معبد،
کشتن ده هزار مار خزنده،
کشتن ده هزار مار سگ مانند،
کشتن ده هزار لاک پشت،
کشتن ده هزار وزغ،
کشتن ده هزار مورچه ی دانه کش،
کشتن ده هزار مور گزنده،
کشتن ده هزار پزدو (جانوری که در مدفوع و اطراف آن زندگی میکند)،
کشتن ده هزار مگس،
حفر ده هزار گودال برای تطهیر گناهکاران با ادرار گاو،
اهداء وسایل کامل آتشگاه تا موبدان آتش را روشن نگاه دارند،
اهداء تمام ادوات جنگی یک سپاه به معبد،
اهداء تمام وسایل کشاورزی به انبار یک معبد،
دادن زنگ های طلایی و نقره ای برای خبر دادن، به خزانه ی یک معبد،
احداث جوی های آب با طول و عرض و عمق معین در زمین وابسته به معبد و از املاک موبدان،
اهداء یک قطعه زمین مستعد و خوب برای کشاورزی با آب به معبد،
اهداء یک خانه ی بزرگ اعیانی دارای بیرونی، اندرونی، دروازه ها، طویله و زمین وابسته ی مزروعی و… به موبدان،
دادن دختری پانزده ساله و باکره و دست نخورده با جهیزیه به یک روحانی،
دادن چهارده گوسفند به روحانیان،
پرورش چهارده توله سگ تا بزرگ شوند،
احداث چهارده پل روی رود،
تأمین غذای هجده مسافر،
پناه دادن به هجده ماده سگ و پاکیزه کردن آنها از چرک و کثافت و جانوران موذی،
اطعام هجده روحانی با خوراک خوب همراه شراب.
📚وندیداد، ج ۳، ص ۱۴۲۹ ـ ۱۴۳۰ ف ۱۴، ش ۱ ـ ۶
👈کفاره ی به هم زدن روزه قضا در #اسلام
◀️ اگر کسی بعد از ظهر روزه ی قضای ماه رمضان را بدون عذر و عمدی به هم بزند، باید به ده فقیر غذا بدهد اگر نتوانست سه روز روزه بگیرد.
📚تحریر الوسیله، ج ۲، ص ۱۲۵
#اسلام
#زرتشت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
آیا اعتقاد به #ظهور #منجی در آخر الزمان در تورات و #انجیل هم وجود دارد؟
قبلا در اینباره هم به شکل نوشتاری، هم به صورت کلیپ و تصویر نوشته در شبکه ادیان صحبت کردیم. جهت یادآوری نکاتی رو با هم مرور میکنیم.👇👇👇
عقیده به ظهور منجی در آخر الزمان ریشه در عقاید تمام ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی داره که جهت آگاهی بیشتر می تونید رجوع کنید به دانش نامه امام مهدی ، ری شهری ج1 ص94 به بعد
یهود و نصاری از جمله آیین های ابراهیمی هستند که عقیده به ظهور منجی در کتبشان موج می زند.
👈👈کتب یهودیت و عهد عتیق
اول : کتاب دانیال پیامبر
« در آن وقت سرور بزرگ میکائیلی که از جانب پسران قومت قائم است خواهد ایستاد و زمان تنگنایی که از بودن طوائف تا به این زمان نبوده است واقع خواهد شد و در آن زمان قوم تو هر کسی که در کتاب مکتوب شده است نجات خواهد یافت و از خوابندگان در خاک ، زمین بسیاری بیدار خواهند شد .بعضی جهت حیات ابدی و بعضی از برای شرمساری و حقارت ابدی...» کتاب مقدس ، ترجمه فاضل خان همدانی ، کتاب دانیال ، ص1567 فصل دوازدهم بندهای 1 - 3
دوم : کتاب حگی
« خداوند لشکرها چنین می فرماید هنوز وقت قلیلی است که من آسمان ها و زمین و بحر و خشکی را به هیجان می آورم بلکه تمامی طوائف را به هیجان می آورم و مرغوب تمامی طوائف خواهد آمد و خداوند لشکرها می فرماید این خانه را مملو از جلال خواهم کرد» کتاب مقدس ، ترجمه فاضل خان همدانی ، کتاب حگی ، ص1632 فصل دوم بندهای 6-8
سوم : کتاب زبور
« زیرا که شریران منقطع می شوند اما متوکلان به خدا وارث زمین خواهند شد ، اما متواضعان وارث زمین شده از کثرث سلامتی متلذذ خواهند شد» کتاب مقدس ، مزامیر داود ، مزمور سی و هفتم ، بندهای 9-37
چهارم : سفر زکریا
« ای دختر صهیون بسیار وجد نما و ای دختر اورشلیم آواز شادمانی بده اینک پادشاه نزد تو می آید . او عادل و صاحب نجات و حلیم می باشد »تورات ، سفر زکریا ، فصل 9 بند 9
پنجم : سفر ملاکی
« زیرا اینک آن روزی که مثل تنور مشتعل می باشد خواهد آمد و جمیع متکبران و جمیع بدکاران کاه خواهند بود .آفتاب عدالت طلوع خواهد کرد و بر بال های وی شفا خواهد بود » تورات ، سفر ملاکی ، فصل 4 بند 1-3
عالم بزرگ یهودیان موسی بن میمون در اصل دوازدهم از اصول سیزدهگانه اعتقادات یهود می گوید:
« من با ایمان کامل به آمدن ماشیح اعتقاد دارم و اگر چه او تاخیر کند با این حال هر روز در انتظار او هستم که بیاید» اصل دوازدهم از اصول سیزدهگانه ایمان یهود ، موسی بن میمون
👈👈👈کتب مسیحیت و عهد جدید
یک : انجیل متی
« چون فرزند انسان در جلال خود خواهد آمد ، با جمیع ملائکه مقدسه بر کرسی بزرگ خود قرار خواهد گرفت .همه قبائل نزد وی جمع خواهند شد و آنها را از همدگیر جدا خواهد کرد » ترجمه قدیم کتاب مقدس .انجیل متی ، باب 25 بند های 31-33
دو : انجیل لوقا
« پس بایست که بسته باشد کمرهای شما و افروخته باشد چراغ های شما و خود باشید مانند کسانی که انتظار می کشند آقای خود را که از عروسی باز آید و در زند دفعتا در را گشایند . خوشا به حال آن نوکران که چون آقا آید بیدار یابد آنها را و من به شما می گویم که به درستی کمر خود را بسته ، آنها را نشانید و نزدشان آمده آنان را خدمت خواهد نمود» ترجمه قدیم کتاب مقدس.انجیل لوقا ، باب دوازدهم ، بندهای 35-37
سه : انجیل مرقس
« در آن روزهای بعد از مصیبت ، خورشید تاریک گردد و ماه نور خود را باز گیرد و ستارگان از آسمان فرو ریزند و قوای افلاک متزلزل خواهد گشت .آن گاه که پسر انسان را ببینند که با قوت و جلال عظیم بر ابرها می آید. ترجمه قدیم کتاب مقدس .انجیل مرقس باب 13 بندهای 24-26
چهار : مکاشفات یوحنا
« اینک با ابرها می آید و هر چشمی او را خواهد دید و آنانی که او را نیزه زدند و تمامی امت های جهان برای وی خواهند نالید» ترجمه قدیم کتاب مقدس .مکاشفات یوحنا باب 1 بند7
#مسیحیت
#یهودیت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
#خدای_بهائیان از دریچه دید #بهاء الله صاحب ریش است!😧
خدای قرن بیست و یکم بهائیان را بشناسید:👇
🔴 هم ریش داره
🔴 هم صورت
🔴 هم گیسو!😃
📕📚 در صفحه 123 كتاب ادعيه محبوب اين خدا را به ريش و گيسوي مباركش مي خواند:👇
« اللهم اني اسئلك بشعراتك التي يتحرك علي صفحات الوجه كما يتحرك علي صفحات الالواح قلمك الاعلي وبها تضوّعت رائحه مسك المعاني في ملكوت الانشاء »
خدايا تو را مي خوانم به موهاي گيسويت و ريشت كه بربالاي گونه هاي رخسارت مي جنبند چنانچه قلم اعلايت بربالاي صفحه هاي الواح مي جنبند و به واسطه موهاي جنبده تو بوي مشك معاين در ملكوت عالم آفرينش پخش وپراكنده شده است.
#بهائیت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
#اسرائیل_و_بهائیت
ارتباط دوستانه بهائیت وجریان صهیونیستی، سابقهای تاریخی دارد و درس گرفتن از تاریخ و مد نظر داشتن آن، امری عقلی و مورد سفارش اندیشمندان بزرگ است.
گرچه امروزه بهائیان با رسوایی جنایات اسرائیل، سعی میکنند ارتباطشان را با این رژیم، صرفاً از بُعد مکانی و ناخواسته نشان دهند، اما مطالعه تاریخ خلاف این ادعا را ثابت میکند.
۸۰ سال قبل از تأسیس اسرائیل حسینعلی نوری مژده تجمع و عزتیابی یهود در ارض موعود را سر میدهد.(۱) که سالها بعد سخنانش در مطبوعات غربى، برای موجه نشان دادن #اسرائیل منعکس میشود.
👤 #عباس_افندی هم جا پای پدرش گذاشته و میگوید: «روزی آید اسرائیل نومید در ظل ربالجنود در #ارض_مقدسه سر و سامان یابد و از اقالیم بعیده توجه به صیهون فرمایند.... اسرائیل عنقریب جلیل گردد و این پریشانی به جمع مبدل شود...پرتو هدایت بر اسرائیل زد تا از ارضهای دور با نهایت سرور به ارض مقدس ورود یابند.»(۲)
یا در جای دیگر خطاب به #کلیمیان و بر ضد مسلمانان میگوید: «چقدر صدمه از رومانیان و مسلمانان و غیره دیدید... عنقریب به شماها افتخار کنند که ما هم نژاد کلیمی هستیم و به امر مبارک مؤمن شدهایم باید بسیار مسرور باشید که در یوم ظهور[ظهور بهائیت] بهتربت مقدسه مشرف گشتید و در ارض مقدس فلسطین در ظلّ رایت ربالجنود وارد میشوید...من از شما بسیار راضی هستم».(۳)
بهائیت با اینکه حتی اسلام را منسوخ شده میداند، از به روی کار آمدن دینی بسیار قدیمیتر از اسلام ابراز شوق کرده و حتی «شوقی افندی» برای پایداری یهود صهیونیستی دعا میکند: «خداوندا، بنی اسرائیل را عزیز گردان و جماعت آنها را در ارض مقدس [فلسطین] جمع گردان».(۴)
تمام این مجیزگوییها با دیدارهای پیاپی سران بهائیت و اشغالگران صهیونیست نظیر « #بن_زوی »(۵)،
خاندان "روچیلد"(۶) و... آشکار میکند که بهائیت در آن روزهای پرتلاطم نفوذ اسرائیل، نقشی میدانی و کاتالیزورگرانه را در راستای مقاصد رژیم صهیونیستی، برعهده داشت. اعطای نشان انگلیسی «شوالیه» به عباس افندی هم در ادامه همین خدمات بهائیان بود.
مزدوری بی مزد نمیشود
بعد از تأسیس دولت نامشروع اسرائیل، بهائیت از امتیازات ویژهاى از جمله معافیت از پرداخت عوارض، گمرک و مالیات در فلسطین برخوردار شد.(۷)
در کنار تمام این تسهیلات صهیونیستی، شوقی در نوشتهای که علل تأسیس « #بیت_العدل » (بالاترین مرکز تصمیمگیری بهائیت) را برمیشمارد، اولین دلیل را «پیدایش ملت مستقل اسرائیل و تأسیس حکومتی از طرف آن ملت»(۸) و اولین وظیفه آن را « #ایجاد_روابط_با_اولیای_حکومت_اسرائیل »(۹)
بیان میکند و این سندی بر #نفوذ کامل اسرائیل بر مرکز تشکیلات بهائی و به تبع آن تمام اطلاعاتی است که از طرف بهائیان دنیا به این مرکز، مخابره میشود!
حتی شوقی به کمک دادگاههای اسرائیل توانست مخالفانش را سرکوب و زمینهایشان را غصب نماید.(۱۰)
هرچند صهیونیستها هرگز بهائیت را به عنوان یک #دین نپذیرفتند و فقط برای بهرهمندی از خدماتشان، تا جای ممکن امکانات نشر و توسعه این فرقه را در هر جایی به جز اسرائیل فراهم آوردند.
بهائیت به خاطر تنفر جهانیان نسبت به اسرائیل -که ورای مرزهای اسلام و خاورمیانه و معلول جنایات این رژیم در حق مردم بیگناه است- عمدتاً این ارتباط صمیمانه را انکار میکنند.
پس از مرگ شوقی افندی تا امروز، مرکز اصلی تشکیلات بهائی، با توجه به منافعی که برای هر دو جریان (صهیونیسم و بهائیت) داشت، در حیفا تشکیل شد.
بیشک، هر آنچه این رژیم با چنین حمایتی، اجازه احداث آن را در قلب کشورش صادر کرده باشد، برایش سودمند خواهد بود و برای دشمنانش خطرناک...
📚پینوشت:
۱-مؤید، حبیب، خاطرات حبیب، مؤسسه مطبوعات امری، ۱۱۸بدیع، ص۲۰؛ نیز رک: آهنگ بدیع، سال ۱۳۳۰، ش۳، ص۵۳.
۲-همان، صص۵۴-۵۳.
۳-همان، ص۵۲.
۴-همان، ص۲۰.
۵-اخبار امری (نشریه رسمی محفل ملی بهائیان ایران)، تیر ۱۳۳۳، ش۳، صص۹-۸.
۶-مؤید، حبیب، همان، ص۲۳۹.
۷-اخبار امری، فروردین ۱۳۲۹، ش۱۲، ص۵۴۰؛ آهنگ بدیع، سال ۱۳۳۰، ش۳، ص۵۳.
۸-نشریه آهنگ بدیع، سال ۱۳۳۳، ش ۳، ص۷.
۹-همان.
۱۰- اخبار امری، خرداد ــ تیر ۱۳۳۱؛ برای شرح ماجرا رک: نامه مفصل هیئت بینالمللی بهائی، مورخ ۱ ژوئیه ۱۹۵۲ (۱۰ تیر ۱۳۳۱) به محفل روحانی ملی بهائیان ایران (اخبار امری، شهریور ماه۱۳۳۱، ش۵).
#بهائیت
#صهیونیست
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
🌺اطلاعیه🌺
سروران و همراهان عزیز
از این پس لینک زیر، جهت ورود به کانال می باشد:
🌐 کانال تخصصی فرق و ادیان🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyanuniv
#خلق_درکلام_اهلبیت_علیهم_السلام.
مرحوم شیخ صدوق (ره) در کتاب شریف «توحید» روایت میکند:
«روي عن الإمام الصادق «عليه السلام» أنّه قال: لا يكوِّن الشيء لا من شيء إلا الله...»
✍🏻 امام صادق (علیه السلام) در مورد صفت خالقیتِ خداوند فرمودند:
کسی غیر از خدا، نمیتواند چیزی را بدون ماده اولیه خلق کند.👌
📗توحید، صدوق (ره)، ص ۳۲
🔹حدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ بْنِ إِسْحَاقَ الطَّالَقَانِیُّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو سَعِیدٍ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیٍّ الْعَدَوِیُّ قَالَ حَدَّثَنَا الْهَیْثَمُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الرُّمَّانِیُّ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ مُوسَی الرِّضَا عَنْ أَبِیهِ مُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِیهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ أَبِیهِ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ عَنْ أَبِیهِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ علیه السلام قال خطب أميرالمؤمنين عليه السلام فی مسجد الکوفه فقال: «الحمد لله الذي لا من شيء كان. و لا من شيء كوَّن ما قد كان»
✍🏻 امام رضا از قول پدرانش (علیهم السلام) روایت میکند که امیرالمؤمنین (علیه السلام) در مسجد کوفه اینگونه خطبه را آغاز نمود:
حمد مختص خدائی است که نه از چیزی بوده و نه از چیزی خلق کرده آنچه را که خلق کرده.👌
📗توحید، صدوق (ره)، ص ۶۹
🔹«و في أجوبة الإمام الرضا «عليه السلام» لفتح بن يزيد الجرجاني، قال «عليه السلام»: و إنّ كلّ صانع شيء فمن شيء صنع... والله الخالق اللطيف الجليل، خلق و صنع لا من شيء.»
✍🏻 راوی گوید از امام رضا (علیه السلام) درباره مسائل توحیدی پرسیدم، در بخشی از پاسخ اینچنین نوشتند:
هر سازندهٔ چیزی، آن را از چیزی ساخته و خداوند آنچه را که خلق کرده، از چیزی خلق نکرده.👌
📓توحید، صدوق (ره)، ص،۱۸۶
🔹«و عن الإمام الصادق عليه السلام: «... الله خالق الأشياء لا من شيء.»
✍🏻 امام صادق علیه السلام:
خداوند خالق اشیاء است بدون آنکه آنها را از چیزی خلق کرده باشد.👌
📓توحید، صدوق (ره)، ص ۱۹۲
✅ پس طبق تصریحِ روایاتِ بسیار که فقط چند نمونه ارائه شد
«خلق بدون مادهٔ اولیه» مخصوص خداست و احدی در این صفت با خدا شریک نیست.
یعنی خداوند اشیاء را بدون اینکه ماده ای یا الگویی از آنها وجود داشته باشد خلق کرد.👌
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
#دیدگاه_اهلبیت_راجع_به_هوو_علی_گفتن
إنَّ أَمیرَالْمؤْمِنینَ عَلَیْهِ السَّلامُ لَمّا فَرَغَ مِن أَهْلِ الْبَصْرَةِ أَتاهُ سَبْعُونَ رَجُلاً مِنَ الزُّطِّ فَسَلَّمُوا عَلَیْهِ وَکَلَّمُوهُ بِلِسانِهِمْ فَرَدَّ عَلَیْهِمْ بِلِسانِهِمْ،ثُمَّ قالَ لَهُمْ:إنّي لَسْتُ کَما قُلْتُم أَنَا عَبْدُاللَّهِ مَخْلُوقٌ،فَأَبَوْا عَلَیْهِ وَقالُوا: (أَنتَ هُوَ). فَقالَ لَهُمْ: لَئِنْ لَمْ تَنْتَهُوا وَتَرْجِعُوا عَمّا قُلْتُمْ فِيَّ وَتَتُوبُوا إِلَی اللَّهِ عَزَّوَجَلَ لَأَ قْتُلَنَّکُمْ!فَأَبَوْا أَنْ یَرْجِعُوا وَیَتُوبُوا،فأمَرأنَْ تُحْفَرَ لَهُمْ آبارُ فَحُفِرَتْ ثُمَّ خَرَقَ بَعْضَها إِلی بَعضٍ ،ثُمَّ خَمَّرَ رُءُوسَها،ثُمَّ أَُلْهِبَتِ النّارُ في بئْرٍ مِنْها لَیْسَ فیها أَ حَدُ مِنْهُمْ،فَدَخَلَ الدُّخانُ عَلیْهِمْ فیها فَما تُوا.
✍🏻 چون امیرالمومنین علیه السلام از اهل بصره (یعنی جنگ جمل) فراغت یافت، هفتاد نفر از سیاه پوستان هندی خدمت حضرت آمدند و به حضرت سلام کردند و با زبان خویش با ایشان سخن گفتند و حضرت با زبان خودشان پاسخ آنان را داد.
سپس فرمود:
من چنان که شما گفته اید و باور دارید (که من خدا هستم) نیستم. من بنده آفریده شدهٔ خداهستم.
آنان انکار ورزیده و گفتند: (أَنْتَ هُو) تو هستی! حضرت فرمود: اگر این سخن را پایان ندهید و از اعتقاد به آنچه درباره من گفتید بسوی حق باز نگردید و به درگاه خداوند عزّوجل توبه نکنید، شما را می کُشم.
امّا آنان از بازگشت و توبه امتناع ورزیدند. حضرت دستور داد که برای آنان چاه هايی کنده شود، سپس برخی را به برخی دیگر راه دادند
و ایشان را درون آن انداخته و رویش را پوشاندند و در یکی از چاهها که هیچ یک ازایشان درون آن نبود، آتش افروختن و بدین سبب دود بر ایشان وارد شد و مُردند.👌
📚الکافی، ۷/۲۵۹
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom