eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴دعوت به وطن‌فروشی 👽عرفان ثابتی از مبلغین بهائیت است که تریبون‌های گوناگونی از انگلستان و شبکه‌های معلوم‌الحال آن، در اختیارش قرار داده می‌شود. وی با حضور در برنامه‌های مختلف BBC، manoto و… نقشه‌های بهائیت را به طرق مختلف به خورد مخاطبان می‌دهد. 👻ثابتی اخیراً در یکی از برنامه‌های شبکه هتاک manoto که سابقه سیاهی در توهین به ایران و ایرانیان دارد، سخنانی در بیهودگی دفاع از استقلال، دعوت به وطن‌فروشی، اظهار نظر در مورد مواد آموزش درسی کودکان و… ارائه کرده‌است. 🗣سخنانی که در بردارنده برخی اهداف بهائیت پیرامون باز کردن راه نفوذ و خیانت‌پیشگی است، چیزی که در سرتاسر تاریخ این فرقه قابل مشاهده می‌باشد. 👽وی در بخشی از سخنانش می گوید: «این خیلی تأسف‌آور و دردناک است که حتی کسانی که تعلقات دینی خاصی ندارند، تعصب میهن‌پرستانه‌ای دارند که حاضرند خون بریزند برای آنچه که اسمش را دفاع از خاک می‌گذارند.» 🗣مفهوم این جمله آن است که اگر بیگانه به کشور حمله می‌کند، یک مشت خاک چه ارزشی دارد، بگذار بگیرد. ☠️بهائیت بی‌غیرتی و بی‌شرمی را به نهایت رسانیده و با لاپوشانی تعصبات وحشیانه سران خود که می‌گوید: ‌«ای بهائیان! بر مؤمنین به خدا (بهاءا…) و آیاتش (کلام او)، اَبر رحمت و بر منکرین و مخالفین، عذاب حتمی باشید»( بهاءالله، مجموعه الواح مبارکه،ج ۱، ۱۳۷ بدیع، ص ۲۱۶) یا «بر دشمنانم شعله آتش باش و برای دوستانم، کوثر بقاء»(بهاءالله،بدیع، ص۱۶ و لوح احمد) دم از لزوم عدم‌ تعصب، آن هم برای دفاع از خانه و خانواده می‌زنند و راه‌بازکن استبداد و استعمار اربابان قدرت‌طلب خود هستند. 🔰@Adyanuniv🔰
👌👏 رسول خدا صلّی الله علیه و آله سه مورد را در مورد مردم مراعات می فرمود عن أمیرالمؤمنین علیه السلام: تَرَكَ رسولُ الله صلّی الله علیه و آله النَّاسَ مِنْ ثَلَاثٍ: كَانَ لَا يَذُمُّ أَحَداً وَ لَا يُعَيِّرُهُ، وَ لَا يَطْلُبُ عَثَرَاتِهِ وَ لَا عَوْرَتَهُ، وَ لَا يَتَكَلَّمُ إِلَّا فِيمَا رَجَا ثَوَابَه‏. (عيون اخبار الرضا، ج1 ، ص319) رسول خدا صلّی الله علیه و آله سه كار را در مورد مردم انجام نمى ‏داد: كسى را مذمّت و تقبيح نمی كرد، لغزش ها و مسائل پنهانى افراد را دنبال نمى‏ كرد و در موردى سخن نمی فرمود كه اميد ثوابی در آن نبود. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» 🔰@Adyanuniv🔰
شَصت و سه سال زندگی ات مهربان گذشت با کیسه های وَصله ایِ آب و نان گذشت شَصت و سه سال زندگی ات بین کوچه ها در بنده یِ خدا شدن این و آن گذشت گاهی میان دورترین خانه­ یِ زمین گاهی میان دورترین آسمان گذشت گاهی کنارِ سفره یِ بیوه زنان شهر گاهی کنارِ خاطره یِ کودکان گذشت وقتِ نزول، حضرتِ خاکی نشین شدی وقت صعود ردّ تو از بی کران گذشت آن روزها که شعب ابی طالبی شدی ایام درد بود ولی همچنان گذشت ای آن که زندگی تو خرج نجات شد ای آن که زندگی تو با مردمان گذشت برگرد رنج و درد بشر را نگاه کن این زندگیِ سرد بشر را نگاه کن یک عده ای به عشق تو دور از وطن شدند یک عده ای ندیده اویس قرن شدند از خانواده اَم همه عَبدُاللَهِ شما از خانواده ات همه آقای من شدند تو پیر خانواده بزرگ قبیله ای محصولِ زندگیِ تو پنج تن شدند یک عده زینب و علی و فاطمه شدند یک عده ای حسین شدند و حسن شدند بعد از تو دختر تو و زینب کنار هم مشغولِ کار بافتن پیرُهَن شدند یک عده بچه های تو پاره جگر ولی یک عده بچه های تو پاره بدن شدند این کشته ها تمام جگر گوشه یِ تواند یا ایها الرّسول ببین بی کفن شدند «یا مصطفاه» این تن پامال را ببین این کشته یِ فتاده به گودال را ببین 🔰@Adyanuniv🔰
فداك ابي وامي يارسول اللّه 🔳 لحظات جانسوز شهادت رسول خدا "صلی الله علیه و آله" در کلام وصی آن حضرت: ◽️حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: ... رسول خدا (صلى الله علیه و آله) در حالى که سرش بر سینه من قرار داشت، قبض روح شد، نفس او در دستم روان گشت. سپس آن را به چهره کشیدم. من عهده دار غسل او بودم، در حالى که فرشتگان مرا یارى مى کردند. (گویى) در و دیوار و صحن و خانه، به ضجّه درآمده بودند. گروهى (از فرشتگان) به زمین مى آمدند و گروهى به آسمان مى رفتند و گوش من از صداى آنان که آهسته بر آن حضرت نماز مى خواندند، خالى نمى شد! تا زمانى که او را در قبر به خاک سپردیم. چه کسى به آن حضرت در حیات و مرگش از من سزاوارتر است؟ بنابراین با بینش خود حرکت کنید و صدق نیّت خود را در جهاد با دشمن اثبات نمایید; زیرا به خدایى که معبودى جز او نیست قسم یاد مى کنم که من در جاده حق قرار دارم و آنها (مخالفان من) در لغزشگاه باطل اند. 📚نهج البلاغه، خطبه197 🔰@Adyanuniv🔰
www.eheyat.com - @eheyat_navaپویانفر28-صفر-زمینه9602.mp3
زمان: حجم: 15.64M
🌑ایام عزاداری اهل بیت ع را تسلیت عرض می کنیم🌑 🎧 حسن، شیر جمل 🗣 🗓 صفر ۱۳۹۶ 🔰 @Adyanuniv🔰
💠عقیده متصوفه بر عدم حکومت رسول خدا(ص) بر مردم💠 🔸 از بررسی آیات قرآن استفاده می‌شود که حکومت اسلامی در جامعه یک ضرورت است و بهترین افراد برای رهبری و حکومت‌داری، پیامبران خدا و امامان معصوم (علیهم‌السلام) هستند، که در حقیقت حکومت آنان همان حکومت خداوند بر بنده‌هاست. 🔻 اما عده‌ای از جاهلان و افراد ناآگاه به معنا و تفسیر قرآن، بعضی از آیات قرآن را با رأی و نظر خود تفسیر کرده‌اند. یکی از این آیات، آیه‌ی22 سوره غاشیه است که یوسف مردانی، شیخ فرقه‌ی صوفیه گنابادیه، عدم سلطنت و حکومت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بر مردم را، از این آیه برداشت کرده است. 🔻وی در این‌باره گفته: « خدا در قرآن کریم به پیغمبر خطاب می‌کند: لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ[غاشیه/22] تو بر خلق من حق سلطنت و حکومت نداری، فَذَکِّر انَّما انتَ مُذکِّر[غاشیه/21] وظیفه تو فقط تذکر دادن است. اُمرا و رؤسای ممالک، راه دیگری می‌روند، هر چه هوس و شهوتشان اقتضا بکند. همین است که سراسر عالم جنگ و خونریزی است.» [سخنرانی یوسف مردانی، 26/10/96] ♻️با توجه به تفسیری که از این آیه، در کتب تفسیر ذکر شده است، منظور از این فرموده‌ی خداوند بر رسولش (صلی الله علیه و آله) که تو بر آنها تسلط نداری، این است که تو مجبور نیستی آنان را به زور وادار به ایمان کنی و در این مورد تو فقط تذکر دهنده هستی. بنابراین اصلاً بحث حکومت‌داری و عدم آن مطرح نیست تا بگوییم که پیامبر حق حکومت بر مردم را ندارد. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠قلب پاک، بهانه صوفیه برای فرار از عبادت و بندگی💠 🔸ازجمله انحرافات صوفیه که گریبان‌گیر جامعه امروزی نیز شده است، عدم توجه به اعمال شرعی به بهانه صافی و پاکی دل است. وقتی سررشته این انحراف را می‌گیریم به عقاید و آموزه‌های انحرافی صوفیه می‌رسیم که برای شانه خالی کردن از انجام تکالیف و فرایض شرعی، بحث پاکی، صفای دل و دوستی خداوند را مطرح کردند و عبادت را کار دل دانستند نه ظاهر. 🔻ازاین‌رو بود که برخی از صوفیه به این معتقد شدند که چون دل بنده‌ای پاکیزه گردد و به نهایت دوستی و محبت پروردگار برسد و ایمان به غیب در دل او استوار باشد، تکلیف از وی برداشته شود... و عبادات ظاهری او را لازم نباشد. [1] 🔹متفکر بزرگ شیعه شهید مطهری، این بهانه و توجیه را در واقع، تحقیر عمل دانسته و می‌گوید: «دراویش و متصوفه اعصار اخیر به نحوی دیگر و بهانه‌ای دیگر عمل را تحقیر می‌کنند، آن‌ها موضوع صفای قلب را دستاویز قرار داده‌اند درصورتی‌که صفای حقیقی قلب، محرّک و مؤید عمل است نه منافی با آن.»[2] پی‌نوشت: [1]. لاهیجی، محمد، شرح گلشن راز، انتشارات سعدی، تهران، ۱۳۷۱، پاورقی شماره 2، ص 302. [2]. مطهری، مرتضی، مجموعه آثار استاد شهید مطهری، نشر صدرا، ج 1، ص288. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠خارج بودن صوفیه از سنت پیامبر(ص)💠 🔸صوفیان اعمال و رفتار خود را مطابق سنت نبوی (ص) دانسته و گمان کرده‌اند افعال ایشان مورد تایید دین مبین اسلام است. اما مخالفت امامان معصوم (ع) با صوفیه نشان دهنده خروج این جریان از سنت رسول خدا (ص) است. 🔻امام صادق (ع) در پی اعتراض سفیان ثوری به نحوه لباس پوشیدن ایشان، ضمن پاسخ به یاوه‌گویی سفیان ثوری، به او می‌فرمایند: «مى‌خواهم سخنى به تو بگويم، خوب گوش كن و به دل بسپار كه از براى دنيا و آخرت تو مفيد است به شرط آن كه بر سنّت و حقّ بميرى نه بر بدعت.»[1] 🔻امام صادق (علیه السلام) علاوه بر پاسخ دادن به نحوه لباس پوشیدنشان، به سفیان ثوری یک نکته را هم متذکر شدند و آن نکته نشان‌دهنده تبعیت نکردن صوفیه از سنت پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) دارد. ♻️حضرت اعمال صوفیه را بدعت‌آمیز می‌دانسته، از این رو سخنان خود را که بر مبنای سنت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بود را سنت حقه معرفی کردند و اعمال صوفیان را بدعت دانسته‌اند و به سفیان ثوری در این زمینه تذکر جدی داده‌اند که اگر در این حال جان دهی، بر بدعت مرده‌ای. پی‌نوشت: [1]. علامه مجلسی، بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج ‏47، اسلامیه، تهران، ص 232 🔰 @adyanuniv 🔰
💠عقیده شیخ صوفیه به مقام خدایی حضرت عیسی (ع)!💠 🔸در برتری پیامبران الهی نسبت به سایر مردم و قرب و مقام والای آنان در پیشگاه الهی هیچ شکی نیست. اما با این درجه و مقام، باز عبد و مخلوق حضرت حق‌تعالی بودند. 🔻پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) با وجود برتری نسبت به همه پیغمبران و رسیدن به مقام «قاب قوسین أو أدنی» باز هم عبد و مخلوق خداوند به حساب می‌آمدند. 🔻اما یوسف مردانی، شیخ المشایخ فرقه صوفیه گنابادیه، در یکی از سخنرانی‌های خود، سخنی باطل و مخالف با قرآن راجع به حضرت عیسی (علیه‌السلام) گفته است که رسیدن آن حضرت به مقام پیامبری را مساوی با مقام الوهیت وی می‌داند و می‌گوید: «مسیح عبدالله است چون هنوز به مقام پیغمبری نرسیده بود. اگر به آن مقام برسد، خودش الله است.» [سخنرانی یوسف مردانی، 26/10/96] 🔹اما در قرآن اولاً آیات مختلفی در ردّ الوهیت و اعتقاد مسیحیان به تثلیث آمده و ثانیاً در آیه‌ای مستقل، خداوند به خلقت و آفرینش حضرت عیسی (علیه‌السلام) از خاک اشاره کرده و می‌فرماید: «إِنَّ مَثَلَ عيسى عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ[آل عمران/59] مَثَل عيسى در نزد خدا، همچون آدم است كه او را از خاك آفريد و سپس به او فرمود: «موجود باش!» او هم فوراً موجود شد.» ♻️بنابراین این گفته‌ها و سخنان انحرافی و مخالف قرآن، اخذ شده از عقاید مسیحیان است که قائل به تثلیث و مقام الوهیت حضرت عیسی (علیه‌السلام) هستند. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠جذب صوفیه با آغاز شطح گویی💠 🔸قرون سوم و چهارم، دو قرنی است که شخصیت‌های شطح‌گوی صوفیه ظهور یافته و تصوف را از مرحله جوانه زدن، به مرحله رشد و رواج سوق دادند. 🔻مشخصات بارز این دوره شور و شوق اعجاب‌انگیزی است که بواسطه تعالیم مبهم و شطح‌گونه در میان صوفیه رواج یافت. 🔻"بایزید بسطامی (متوفی 261 ه. ق) با شطحیات معروفش و "سهل تستری" (متوفی 283 ه. ق) و از همه مهم‌تر "حسین بن منصور حلاج" (متوفی 309 ه. ق) از شخصیت‌های معروف این دوره‌اند. 🔻در این دوره اصول و مسائل عرفان تبلور بیشتری پیدا کرده و مسائلی از قبیل فنا، راز، معرفت شهودی و محبت جزو تعالیم اصلی صوفیان قرار گرفت.[1] 🔻به دلیل جاذبه‌های عناوین نام‌بردن شده، روز به روز بر تعداد صوفیان افزوده شد. درحقیقت کسانی که در این دوره جذب صوفیه شدند، بیشتر تحت القائات چنین عناوینی مسلک صوفیه را برگزیدند تا حقیقت تصوف! پی‌نوشت: [1]یثربی یحیی، پژوهشی در نسبت دین و عرفان، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تهران، 1384، چاپ دوم، صص 27 و 28. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ خدمت یا تخریب باستانشناسان غربی 🔹 ژان دیولافوا در کتاب خاطراتش راجع به کاخ آپادانای شوش می‌گوید: 🔸دیروز گاو سنگی بزرگی را که در روزهای اخیر پیدا شده‌است با تاسف تماشا می‌کردم، در حدود دوازده هزار کیلو وزن دارد! تکان دادن چنین تودهٔ عظیمی غیرممکن است. بالاخره نتوانستم به خشم خود مسلط شوم، پتکی بدست گرفتم و بجان حیوان سنگی افتادم. ضرباتی وحشیانه به‌او زدم. سر ستون در نتیجه ضربات پتک مثل میوهٔ رسیده از هم شکافت… 🔰 @adyanuniv 🔰
💠انکار صلح کل توسط ملاسلطان💠 🔸عقیده به صلح کل در میان صوفیه مشهور و معروف است. به تبع این عقیده، صوفی با همه ادیان و فرقه‌ها و مذاهب بصورت یکسان برخورد کرده و همه را برحق می‌داند. 🔻از این رو «مشایخ صوفیه در نزاع‌ها و جدال‌ها بین مذاهب مختلف داخل نشده با همه فرق به صلح و صفا سلوک می‌کردند و نسبت به همه علی‌السویه مهربان بودند.»[ 1] 🔻اما برخی از اقطاب صوفیه برخلاف این موضوع سخن گفته‌اند. ملا سلطان گنابادی موسس سلسله گنابادیه می‌گوید: «همه مردم تا وقتی مرید قطب نشده باشند، کافرند.» [2] 🔻سخن ملاسطلان در نقطه مقابل عقیده به صلح کل قرار داشته و در حقیقت او برخلاف رویه سلف و خلف خود قدم برداشته و با ایراد این سخن، عقیده به صلح کلی که صوفیه سال‌ها از آن بهره‌ها برده و بدین وسیله افراد مختلفی را جلب و جذب خود نموده را زیر سوال برده است. پی‌نوشت: [1] مکارم شیرازی ناصر، جلوه حق: بحثی پیرامون صوفیگری در گذشته و حال، قم، مدرسه امام علی ابن ابی‌طالب(ع)، 1381، ص 59. [2] عباس کیوان قزوینی، استوارنامه، راه نیکان، تهران، 1387، ص 166. 🔰 @adyanuniv 🔰